Foto: Teis Markfoged ©
Brøndby sendte OB hjem med eftertrykkeligt nederlag
Søndag aften tog Brøndby IF imod gammel kending i form af Alexander Zorniger. Han kom til sin tidligere hjemmebane som cheftræner for OB.
Steve Cooper stod naturligvis på sidelinjen for hjemmeholdet, og han gav startdebut til 17-årige Jacob Ambæk i front. I startopstillingen fandt han også plads til Daniel Wass og Noah Nartey, som begge gjorde det godt i pokalkampen i midtugen.
Brøndby lagde godt fra land i kampen og viste høj kvalitet på bolden. De lod sig ikke stresse af OBs høje pres, og i perioder gav Brøndby også fynboerne igen af egen medicin nemlig højt og aggressivt pres. Særligt Sho Fukuda var livlig og erobrede en del bolde, men manglede det sidste output.
Det havde han til gengæld, da Jacob Ambæk leverede fornemt forarbejde. Den unge angriber blev sendt i dybden på et hurtigt taget indkast. Han tog et træk ind i banen og tvang OB-målmanden ud i en redning. Men han gav også en retur, og den havnede hos Fukuda, som let kunne bringe hjemmeholdet på 1-0.
OB begyndte at få bedre fat som halvlegen skred frem. Ikke at de decideret dominerede, men det blev en mere lige kamp, hvor det bølgede frem og tilbage. Brøndby fik i denne periode ikke sat nok sammen rent offensivt, hvor det blev for let for gæsterne at forsvare.
Efter 33 minutters spil fik Frederik Alves en kæmpe chance efter et frispark. Frisparket blev slået til bagerste stolpe og derfra sendt ind foran mål, hvor Alves var helt fri. Men han sparkede lige på keeperen.
Det var et par grumme minutter for Alves, for to minutter senere var han impliceret, da OB udlignede. Han gik fejl af en duelbold, og så kunne OB-spilleren komme helt fri og score til 1-1.
Men der gik bare fem minutter, så var Brøndby i teten igen. Hjemmeholdet holdt presset efter en dødbold og Sean Klaiber slog et perfekt indlæg ind i panden på Nicolai Vallys, der leverede et lige så perfekt hovedstød.
Brøndby fik mere at varme sig på inden pausen. Vallys spillede Fukuda i en god position i feltet og japaneren blev nedlagt. I første omgang blev der ikke dømt noget. OB nåede endda at have en stor chance i den anden ende, hvor Patrick Pentz leverede en flot redning.
Men efter at have været ved VAR-skærmen i et par minutter, dømte dommeren straffespark til Fukuda og Brøndby. Anfører Daniel Wass tog sig af det og han var sikkerheden selv. Med en panenka sørgede han for 3-1 ved pausen til Brøndby.
Brøndby fik en drømmestart på anden halvleg. Den var nemlig ikke ret gammel, da Vallys blev dobbelt målscorer. Forrygende forarbejde af Masterclass-drengene Ambæk og Nartey. Og til sidst kunne Vallys så sparke bolden i kassen.
OB bed fra sig, men det var uden samme appel, som når Brøndby gjorde det. Og når man kan sætte en 17-årig angriber ind med det niveau, som Ambæk viste søndag aften, så er man altså godt på vej.
Ambæk satte to mand i feltet med snævre driblinger, inden han sparkede på kassen. Desværre tog stolpen denne gang fra og målet tilfaldt i stedet Nartey, som sparkede returen i kassen. 5-1 til Brøndby.
Men igen nærmest uretfærdigt, at man ikke får assist på sådan en, for det var Ambæks mål. Et par minutter senere kunne han lade sig udskifte til stående klapsalver på Brøndby Stadion. Steve Cooper ser helt åbenlyst noget i Ambæk, og Ambæk ligner en mand, som har tænkt sig at honorere den tillid!
Brøndby kørte stille og roligt 5-1-sejren i hus og sendte OB hjem til Fyn med et eftertrykkeligt nederlag.

Deltag i diskussionen
LJS
Betalende bruger
Top debattør
28. september 2025
Der blæser positive vinde over vestegnen.
BrianGideon 28. september 2025
Kuffe 28. september 2025
Kuffe 28. september 2025
Den kattepote han tager bolden ned og og dribler forbi to og hakker til den, det er fanme høj klasse, det er næsten som at se Ebbe Sand OK der er meget op til det plan, men seriøst han er virkelig en guldfugl som vi skal passe godt på.
Så ham gerne i Ebbe Sands agent firma, da de virker ikke som nogen der skyder dem af for tidligt også Ebbe sands agent firma som har Kvistgaarden.
BrianGideon 28. september 2025
Jensen
Betalende bruger
29. september 2025
Men mit bud er, at mod hold der står lavere, kan MG være en bedre opspilsstation.
Jeg var positivt overrasket over, at Ambæk ikke var bange for at gå ind i dueller med fuldvoksne mæng. Men MG vil have en større fysik og mere erfaring til at tage kampene inde i feltet, hvis vi finder ud af at få lange bold ind til ham, eller ved indlæg fra kantet.
Så det jeg prøver at sige er, at jeg ikke er enig i, at MG er fejlcastet. Vi har nu bare flere heste at spille på og mulighed for at skifte udtryk.
lusk 29. september 2025
---
Kepgar 28. september 2025
Kan sku godt lide den måde Brøndby spiller bold på under Cooper. Ikke så meget bold flytterrig det er bare frem mod mål og afslut. Det er også tydeligt at se at spillerne er begyndt at blomstrer under den nye ledelse.
Forsæt det gode arbejde!
Bibedibob 28. september 2025
FremadVestegnen 28. september 2025
Noah og vallys stempler i den grad ind!
Fukuda kan blive en kæmpe gevinst, hvis han bliver en smule mere velovervejet i sine aktioner (til tider mere simpel) og han holder sig mere på benene. En anelse trættende at se på. Men han har godt nok en spændende pakke! Det var vi savnet siden Suzuki og kvistgaarden smuttede.
Tahirovich får vist et højere bundniveau.
Jeg synes stadig ikke at klaiber har fundet sig tilrette på den back, han er for dårlig til at holde det bredde punkt og han spiller for langsomt. Er han virkelig bedre end Villadsen?
Jeg forstår ikke de alt for sene udskiftninger. Man bør passe bedre på en divko da vi pt, ikke har en backup til ham. Havde gerne set de resterende udskiftninger komme tidligere, men antager han forsøger at spille systemet bedst muligt ind i holdet.
Kom med en sejr over Fredericia og så er der 14 vigtige dage på træningsbanen til at blive endnu skarpere på systemet!
thorrium 29. september 2025
Sean river dem rundt i dag, og kommer med en hel masse i opspillet. Jeg ville også gerne se Villadsen spille mere, hvilket jeg er sikker på kommer til at ske (såfremt han ikke løber ind i en skade). Men jeg synes du er forkert på den omkring SK.
Fukuda falder ''let'', det vil jeg ikke argumentere imod. Men linjen der blev lagt i dag var heller ikke det gennemsnitslige vi ser i superligaen.
Dommeren kunne snildt have stukket en masse ekstra frispark ud, for der er jo kontakt.
Han minder mig så meget om Hedlund og før ham Núñez. To spillere der var direkte i deres spil, og som dommerne i superligaen elskede at hade. Men nu er der VAR som forhåbentligt gør at den type spillere ikke bliver unødigt straffet for deres fart.
Og jeg gentager, han falder for let. Men indtil jeg ser ham decideret dive, så er jeg forstående over for at det sker.
FremadVestegnen 29. september 2025
Jeg mener bestemt ikke fukuda decideret “diver”. Men jeg synes han har tendens til at overspille situationerne og til tider falder en anelse let. Og så skal han passe på hans attitude. Det ville ikke undre mig hvis han fik et par (dumme) gule kort for brok/gestikulering mod dommerne.
At fukuda ikke bliver beskyttet nok ved at der ligges en forkert linje fra dommeren, der kan vi sagtens blive enige om.
thorrium 29. september 2025
Jeg er uenig omkring Sean. Han har sådan som jeg har set kampene, været utrolig stærk.
Fukuda skal præcist stopppe med at brokke sig, med mindre der er noget at brokke sig over. Men det er et læringsproblem som jeg ikke sammensætter med at han ligger ned.
At han er dramatisk anlagt det kan jeg tilgive, selv om det da have været dejligt hvis det blev nedtonet.
SSN
Betalende bruger
28. september 2025
- den længe ventede 4-bakkæde ser langt om længe ud til at fungere
- spillere som før var marginaliseret viser sig nu at styrke holdet enormt især Fukuda og Ambæk.
- generelt er bundniveauet blevet hævet betragteligt
- vi har aldrig set stærkere ud på dødbolde. Ja selv lange indkast er nu et brugbart redskab i vores værktøjskasse
TibblingLove
Betalende bruger
28. september 2025
---
stryiv 28. september 2025
God aften, Alves laver godt nok en blunder ved deres mål?
Følte dommeren knapt så meget havde styr på kampen..
Ambæk fortjent motm med 3 assist. Synd han ikke sparker den ind og laver rundens mål. Fukuda skal smide sig lidt mindre overdrevet ellers ser det lovende ud.
Bibedibob 28. september 2025
Frederik Bock-Madsen 28. september 2025
joobs 28. september 2025
Hans hold er bare elendigt men i en tæt liga, kan de godt overleve hvilket må være deres mål
Kepgar 29. september 2025
lusk 29. september 2025
Kepgar 29. september 2025
TibblingLove
Betalende bruger
28. september 2025
Kepgar 29. september 2025
Med bedre spillere ville Zorniger også kunne have mulighed for at kunne praktisere det spil han er bedst til
Det handler ikke kun om den spillestil han hælder til, men også at han har spillerne i truppen til det og kvalitet nok
Det har han ikke pt og i nogen andre kampe levere OB men når man møder bedre modstander med højere kvalitet og bredere i truppen, er det svært uanset hvor god en træner man er og vinde kampe
Min respekt for Zorniger som person og træner er intakt
Jeg er også på kort tid blevet lidt fan af Cooper fordi han TØR og viser MOD det har tidligere trænere vi havde slet ikke
Ambæk en juvel han levere hvad gør man så smider ham på fra start
Wass første kamp på bænken som anfører
Spiller pokal og viser sig godt frem til træning men Cooper er ikke for fin til at så give ham starten ligesom Noah igen og ikke bange for tabe ansigt
Det er sku en træner med overskud og ikke mindst en rolig hånd lige hvad dette hold og klub har brug for respekt for det
Kepgar 29. september 2025
Men det ændre ikke på hvad jeg skriver, zorningers problem er og bliver at han ikke har en plan B, at han ikke udvikler sig selv og sit spil. Jeg siger ikke at hans plan A ikke er god nok eller ikke virker men i moden fodbold bliver du som træner nød til at tilpasse og juster dit spil, ingen kampe eller modstandere er ens. Det som både gør Zorninger stærk men også svag er han stædighed. Nogen gange fremstår han som den gamle sur mand, som aldrig udvikler sig selv eller sit spil da det aldrig er ham som tager fejl, det er aldrig ham som skal se indad det er aldrig ham som er problemet, det er aldrig ham som skal lære og udvikle sig.. det er måske sat lidt på spidsen, men overdrivelse fremmer forståelsen
Klopp kom jo med den samme stil og med samme filosofi, men som han selv har udtalt så udviklet han sig i Liverpool, lært, justeret og bygget på og det var det der udviklede ham til at blive den klasse træner han er i dag, det kommer du ikke til at se zorninger gør
Det er hans spillestil og kræver du har spillerne til det, jeg vil godt se ham med rette spillere til det og et hold der spillet mere sammen under ham.
De er oprykkere og jeg tror på Zorniger fortsat og ønsker ham alt det bedste sammen med Troels B.
Tanken 29. september 2025
Du skriver jo netop at han ikke har spiller materialet til at spille sådan. Så er det da naivt at gøre det alligevel. I virkeligheden er det efter min mening reelt dårligt træner arbejde.
Derfor behøver man ikke være imod ham, men det var jo også det vi så i perioder hos os, hvor vi reelt blev udspillet af bedre hold. Problemet er bare når der er 10 bedre hold i ligaen, og ikke mellem 0 og 1 som i perioden hos os
Jeg mener ikke han er naiv eller spiller naivt men han følger det han tror på og det kan jeg godt lide ved folk generelt
Kepgar 29. september 2025
Jeg siger ikke Zorniger er den dygtigste eller bedste træner vi har haft eller er.
Jeg siger jeg elsker hans tankegang med spillet og jeg elsker hans personlighed og ikke mindst den KÆMPE kærlighed han viser for den klub jeg elsker over alle andre klubber i verden
Jeg har to andre i udlandet jeg er glade for, men de når ikke Brøndby til sokkeholderne og Brøndby er min store fodbold kærlighed på godt og ondt i snart 40 år ca siden jeg var dreng og de mange op og nedture man har været igennem
De mange steder man har stået, siddet og kommet i klubben har flere i klubben har sin gang som jeg taler med og så har jeg på andre fronter også noget der gør at Brøndby har fyldt meget i mit liv. Noget tekst er blevet slettet da skrev var lidt mere end gad have stående herinde da jeg troede du læste med det samme. God dag :)
OSLBIF 28. september 2025
Jeg har altid godt kunne lide Zorninger, men han var meget afhængig af, at ha en trup som passede ham perfekt og måske også var bedre end den øvrige liga - netop fordi hans stil var så ultimativ. OB har langt fra det, så de kommer nok til, at rode rundt i bunden. Deres offensiv ser dog voldsom ud, så hvis de kan få stabiliseret defensiven så er der håb (men nu skal dette ikke blive en OB tråd)
Bibedibob 29. september 2025
Det jeg savnede dengang han var her og nok også grunden til at jeg trods komplimenterne, ikke vil have ham tilbage, er hans mangel på fleksibilitet. Hvis han ikke har spillerne til at spille som han gerne vil, så bør han justere lidt, og bygge på derfra. Dét er godt trænerarbejde. At spille underholdende og tabe kan man kun leve med, hvis der er fremgang.
Jensen
Betalende bruger
29. september 2025
Troels Bech gik ind i dén ansættelse med åbne øjne. Han har set med egne øjne, hvad AZ kan, og hvad han ikke kan.
Da AZ kom til Brøndby overtog han en dygtig trup der var godt trænet i sammenspil. De manglede bare vision. Dén vision kom AZ med og gav os meget underholdende fodbold.
Nu står Zorniger med en væsentligt ringere trup end den han fik i Brøndby. Han har stadig kun plan A, men man kunne jo ikke forvente andet. Og selvom det ofte falder igennem, så er det i hvert fald underholdende at se på måden OB spiller på.
Jeg er stadig AZ fan. Men han passer ikke ind i Brøndby, som klubben er lige nu. Så jeg vil nyde ham på afstand, i stedet for.
---
OSLBIF 28. september 2025
Ellers hæfter jeg mig ved, at presspil sidder helt enormt godt (til tider), ligesom offensiven begynder at ligne noget. Noah på den 10ér kunne godt være en god ide, flankeret af Vallys og Fukuda/Bundgaard. Både med og uden bolden, da det er effektive presspillere.
Glæder mig til, at se hvor meget længere vi er kommet til næste kamp.
joobs 28. september 2025
Jeg er en lille smule skuffet over man ikke bare ønsker Zorniger velkommen tilbage. Bare kort over højtaleren. Jeg synes det er mangel på klasse. Historier og minder skal holdes ved lige og huskes. Vi deler en vild fortid med ham, hvor vi turde drømme igen. En pokaltitel og vanvittigt traume, som vi alle husker. Og så får han ikke muligheden for bare en lille klapsalve…
GR3BBY 28. september 2025
joobs 28. september 2025
GR3BBY 28. september 2025
Ljm 29. september 2025
Han blev hylet efter kampen.
GR3BBY 29. september 2025
Ljm 29. september 2025
AZKING 29. september 2025
GR3BBY 29. september 2025
Kristianbs 28. september 2025
---
Uche 29. september 2025
Selvom sejren varmede godt, så gjorde det sku også lidt ondt på mig at det skulle ske mod Zorniger for at se ham igen på stadion det bragte ikke kun følelser frem i ham, men også mange fans.
Han fortjener alt det bedste og en dag på gensyn, glemmer ikke personer der viser denne klub den kærlighed og respekt han har og fortsat gør.
Cooper er en træner der lover godt for fremtiden hvis han kan fortsætte det her, for tror meget på det projekt som Benjamin har sat i gang. Men endnu en dejlig dag
stryiv 29. september 2025
Selvfølgelig ikke når de møder os, det ændre ikke min holdning på de to :)
Men dejligt med en sejr og vi har fået en træner med MOD....sjovt nogen herinde er meget tavse når vi vinder...
Det kan man smile lidt over, der er helt sikkert nogen FCK fans herinde som skriver det er da snart tydeligt for enhver
Når man sviner spillere, ledere, holdet, trænere og man skriver også man kommer fra Brøndby men taler grimt om kommunen og har FC i sit brugernavn der er 2-3 FCK fans herinde og det er jeg ikke i tvivl om længere
stryiv 29. september 2025
Men da sjovt du lige skal forsvare brugere der i den grad taler skidt om spillere, kommunen, holdet, trænere, ledere, ja ALT.
Men sjovt det skal komme fra dig aldrig fået andet end negative kommentar og på trods af jeg har fx haft mit med nogen særlige brugere har jeg med særligt en nu fået vendt at vi kan skrive både sobert og godt
Ligesom vi også kan sende likes så jeg skriver aldrig noget jeg ikke kan stå indenfor og det gælder også dig og dit evige negative skriv til mig som en anden bruger
Men de kan jo bare argumentere i sober tone og så tager jeg gerne kampen op også med dig
Men når man ikke kan argumentere eller noget så stopper dialogen
stryiv 29. september 2025
Du kan på ingen måde vide om folk er FCKs fans eller blot er uenig med dig, som Brøndby fan. Du skal stoppe med alle dine klamme postulater. Det er grimt at kigge på og skaber bare mere splid end det gavner.
Der kommer masser af positive kommentarer fra mine side af. Det bare dig som ikke orker at blive sat på plads endnu engang i noget du selv fucking skaber. Hvor mange gange skal det siges, at du laver usmagelige kommentarer for at skabe fnid?
Sidste jeg skrev en negativ kommentar til dig, omhandlede det om præcis det samme som nu. Se nu bare fucking indad uanset hvor stolt du er over dig selv og din piedestal.
Du har minus argumentation for dine påstande, som altid. Der en grund til du har haft +30 accounts. Som nogle tidligere har sagt, utroligt at du ikke indser det. Du bliver bare ved med at grave din egen grav. Den må snart være 100+ meter dyb.
Det eneste du kan er skrive det samme igen og igen
Grunden til jeg har fået ban er jeg beskyldt flere for køre med flere profiler og fordi I/De har haft et formål at smide mig ud
Da jeg ikke finder mig i uretfærdighed vil jeg til enhver tid ikke respektere det særligt ikke når nogen herinde skriver de grimmeste ting og kan stort set tillade dig hvad som helst
Det har jeg også åbenlyst skrevet til Nanna og jeg sidder ikke stryger nogen med hårene heller ikke Nanna som jeg også roser
Du har kun skrevet negativt til mig altid og det husker jeg, min hukommelse er ganske god og jeg er ikke dum så ser også hvad dit formål er her
Det vil ikke lykkedes dig og når nogen sidder skriver grimt om klubben, byen, spillere, ledere og trænere som har gjort enormt meget med kærlighed til klubben uden sætte sig selv først så vil jeg til enhver tid forsvare det
Jeg har flere jeg skriver godt med selvom vi enige og uenige. Så igen du prøver på noget som ikke vil lykkedes for dig selvom du har prøvet mange gange nu.
Jeg husker også dine mange grimme skriv til mig og det er jo sådan du prøvet igenne flere år nu så ved godt det er noget der gør ondt at jeg ikke har lagt mig ned for det
God dag og nyd sejren i går og hold fokus på dig selv så skal jeg nok tage mine kampe til folk skriver grimt til mig eller som dig altid blander sig i hvad jeg skriver med andre
Du kommer aldrig til vinde den kamp mod mig og jeg giver mig ikke for typer som dig og dine formål vil derfor ikke lykkedes for dig
stryiv 29. september 2025
""Det kan man smile lidt over, der er helt sikkert nogen FCK fans herinde som skriver det er da snart tydeligt for enhver"" Hvorfor er det nødvendigt for dig, at skrive det? det jo hele ideen med min kommentar? Du forstår ikke hentydningen gang på gang. Du undlader at læse hvad der står. Pas på blodtrykket, læs tingene igennem og reflekter lidt over det før du svarer.
Tror du jeg tager mod råd fra dig ?? Jeg har ikke brug for dine eller andres råd som jeg ved har andre formål end debattere og er ikke negative indstillet
Pas på blodtrykket griner mig du skriver det til dig der skriver til mig ikke omvendt og igen jeg skal ikke reflektere noget du kommer med da det altid har været negativt og husker også da der var oprettet artikel om mig hvor meget du var fremme i skoen der havde jeg stort set aldrig debatteret med dig, så klart jeg tænkte mit.
Men igen kan jeg kun sige god dag og jeg har ikke brug for dine råd herinde, jeg kan godt reflektere over dine skriv og konklusionen er altid det samme dit formål er meget andet for øje end være konstruktiv
Du sidder forsvare fck fans som tydeligt kun kan tale grimt om vores klub og det har jeg sku ikke meget respekt for dem eller dig med det
stryiv 29. september 2025
Men vi ser forskelligt på det hele så ingen grund til at debattere da din indgangsvinkel er konstant negativ mod mig
stryiv 29. september 2025
Sorteslyngel
Betalende bruger
29. september 2025
Flot kamp af hele holdet, selvom der stadigt er plads til forbedringer i pasningsspillet.
Dejligt at Nartey og Vallys kommer på tavlen.
Er du færdig hvor er Ambæk vild! Under Cooper kommer han til at rykke sig yderligere, det er 100%.
Desuden godt at se Cooper ikke går i AZs presfælde, ved ikke at spille bolden ind centralt i fase 2. Så det var op langs siden/halvrummet, så var der jo en motorvej.
Dejligt vi endelig har fået en træner med mod, erfaring og taktisk evner, der tør tro på Ambæk, Fukuda og Nartey og spiller dem hvor de er bedst!
Marc Johnson 29. september 2025
Jeg tror han er gået i flyverskjul igen, igen, igen.
Må også være hårdt for egoet
Mauer 29. september 2025
Jensen
Betalende bruger
29. september 2025
Sorteslyngel
Betalende bruger
29. september 2025
Jeg syntes OB var læst specielt i første halvleg til vi begynder at skifte ud omkring de 70. Faktisk er det os der presser højest i store dele af kampen, hvor Fukuda vinder et hav af bolde på midten.
---
Bastiano 29. september 2025
Hvordan stod vores bagkæde med 4, med det pres OB KAN komme med, for de har trods alt noget niveau. Alves laver en blunder, men var det ellers godkendt?
Hvordan virkede Nartey på 10 i den frie rolle, flankeret af en spiller med fart og en spiller med spil-iq? Kunne han navigere i det, og spille med på de andres spidskompetencer?
Og sidste spørgsmål:
Hvornår har Brøndby sidst lavet 5 mål i en ligakamp!?!?
Kepgar 29. september 2025
Nartey starte lidt svagt, og var usynlige det meste af første halvleg, pga. det pres som ob lage for dagen. Ambæk og vallys men de kom alle stærkt igen i anden halvleg og leveret en rigtig god indsats. Fukuda havde ikke samme udfordringer som de andre da han pga. af sin speed, ikke behøvet at arbejde i mellemrummene men kunne løbe i dybden. Fukuda var efter min mening kampensspiller pga. de udfordringer og direkte spil han lage for dagen.
Resultatet er måske også lidt misvisende, for ob havde også et par store chancer i starten og midten af første halvleg som kunne havde ændret kampbilledet, hvis de havde scoret.
Men det her er og må blive coopers start 11’er, tros lidt defensiv udfordringer
Bastiano 29. september 2025
Lagde du mærke til hvor højt bagkæden stod, i forhold til når vinbar spillet med 3 bagerst? Her tænker jeg specifikt på OB’s plan med pres. Lod vi dem komme til os, eller pressede vi dem højt og derved brød deres spil?
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
29. september 2025
Kepgar 29. september 2025
Mauer 29. september 2025
Kepgar 29. september 2025
Hans 29. september 2025
Mauer 29. september 2025
---