Foto: Teis Markfoged ©
NYHED

Brøndby tabte straffesparkskonkurrence og er ude af Europa

 
Brøndby er ude af kvalifikationen til Conference League efter de tabte 2-1 i ordinær spilletid og efterfølgende tabte straffesparkskonkurrencen mod Basel.

    • Thomas Kramer Nielsen
      11. august 2022 - Klokken 22:14
  • Thomas Kramer Nielsen
  • Thomas Kramer Nielsen
    11. august 2022 - Klokken 22:14

Torsdag aften stod det på et spændende returopgør i tredje runde af kvalifikationen til Conference League på St. Jakob-Park. Her skulle Brøndby IF forsøge, at gå videre til playoff-runden, og med i baghånden havde de blå-gule en 1-0-sejr fra det første opgør mod FC Basel.

Startopstillingen bød på en enkelt ændring i forhold til det første opgør. Det betød at Sigurd Rosted erstattede Henrik Heggheim.

Det var hjemmeholdet Basel, der kom bedst fra start. Efter få minutter blev Rosted fanget på mellemhånd, hvilket gav en god afslutning til Basel, men Hermansen reddede flot. Brøndby forsøgte at holde på bolden, men smed den alt for ofte væk, og midtbanen blev for nemt overløbet. Det gik næsten helt galt, da en Basel spiller blev spillet fri med et stikning, og ramte stolpen.

Den dårlige start blev ikke ligefrem bedre, da Blas blev skadet og måtte lade sig udskifte. Ind kom Heggheim, og formationen blev ændret til 3-5-2 med Cappis og Sebulonsen som wingbacks.

Om det var på grund af ændringen af formationen eller fordi Basel trak sig lidt, ved jeg ikke, men Brøndby kom bedre med og holdte hjemmeholdet godt fra chancerne.

Lige indtil Heggheim rørte en Basel-spiller, og den tyske dommer besluttede sig for at dømme et straffespark til Basel. Her sendte Fabian Frei sikkert bolden op i hjørnet uden en chance for Hermansen.

Brøndby havde i hele første halvleg svært ved at kreere chancer, men allerede 5 minutter efter straffesparket, der kunne Kvistgaarden med en god inderside udligne til 1-1.

Desværre varede udligningen ikke længe, for med et hovedstød, hvor Brøndby-forsvaret ikke rigtigt gik op i hovedstødsduellen, der bragte Basel sig foran med pauseresultatet 2-1.

Et pauseresultat Brøndby ikke kunne være helt utilfredse med, for præstationen var simpelthen ikke til mere. Der var enkelte gode momenter, men overordnet set, gik det for langsomt, når Brøndby endelig havde bolden, der var for mange fejlafleveringer, og de blå-gule var for sløve i de defensive aktioner.

Niels Frederiksen foretog en enkelt ændring til anden halvleg, hvor Bjur kom ind på wingbacken i stedet for Cappis. Kort efter kom Divkovic ind i stedet for Hedlund.

Brøndby kom lidt bedre ud i anden halvleg og havde lidt mere spil og et bedre pres. De blå-gule havde også en god mulighed, hvor Slimane i en kontra tog bolden bagom støttebenet, men skød lige over mål. 

Desværre fil Basel arbejdet sig mere og mere ind i kampen, og den begyndte at ligne første halvleg igen. Flere gange fik de presset Brøndby helt i bund. Efter et hjørnespark til Basel, var det for alvor ved at gå galt, men kun heroisk forsvarsspil af Tshiembe gjorde, at den ikke gik i mål. Kort tid efter var det igen tæt på. Denne gang efter et langskud, men Hermansen viste høj klasse og reddede bolden, med fingerspidserne, ud til hjørnespark.

Basel kom tættere og tættere på. I en situation, hvor en Basel-spiller sandsynligvis stod i offside, der kom de frem til en afslutning inde i det lille felt. Det var kun på grund af en meget velspillende Mads Hermansen, at Brøndby ikke var bagud på det her tidspunkt.

Brøndby kom frem til lidt i anden halvleg, og havde undervejs taget Kvistgaarden og Slimane ud og skiftet Salech og Greve ind. Men blev ikke for alvor farlige, og der blev ikke scoret i anden halvleg. Dermed røg kampen ud i forlænget spilletid.

I starten af den forlængede spilletid blev Sebulonsen skiftet ud og Alves ind.

Der var ikke sket de store spillemæssige ændringer, så stadig Basel, der var bedst og mest på bolden. Kort inde i den forlængede spilletid hamrede de bolden på undersiden af overliggeren, fra distancen, men heldigvis gik den ikke ind.

Første halvleg af den forlængede spilletid var uden scoringer og præget af træthed hos begge mandskaber. Mest Brøndby. De så trætte ud. Anden halvleg bød ikke på de score chancer. Bortset fra allersidst, hvor Basel var tæt på, men Hermansen på flotteste vis reddede bolden.

Derfor skulle den ud i straffesparkskonkurrence. Her brændte Brøndby tre spark og tabte dermed straffesparkskonkurrencen.





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Tænk hvad det kunne blive til med en offensiv....
    9 enige · 2 god kommentar

  • Solz
  • Solz   11. august 2022   

  • Hvor er det ærgerligt, Basel er i den grad til at tale med og så fortsætter vi det sløje ustabile spil. Niller har ikke meget at gøre godt med, hvilket bliver yderligere udstillet i forbindelse med dagens indskiftninger.

    Dog heldige at Basel ikke har afgjort det før straffe, samt heldige at Salech ikke bliver vist ud efter hans skuespil i feltet.

    Sløve straffespark fra Rado og især vores unge ven, Salech, der sparkede 100 meter over.

    Så ekstremt ærgerligt at vi endnu engang ikke har forstærket os i tide. Muligheden havde været forøget væsentligt.
    11 enige · 3 god kommentar
     
    • @Solz Ellers har vi materiale og NF er en klaptorsk med et heldigt mesterskab under covid

  • Nu hvor vi (surprise surprise) er ude af Europa, så er der jo ikke længere grund til at styrke truppen vel CV?
    4 enige · 5 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   11. august 2022   

    • @Kristianbs Det bliver i hvert fald næppe nemmere at tiltrække profiler, når vi både har et efterslæb på point i ligaen og er ude af Europa.
      6 enige · 2 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • Hans
    • Hans   11. august 2022   

    • @Kristianbs visse vasse nej da ! der skal spares cv finder vel en angriber i Norge eller 2 division …vi mangler da ikke en angriber der kan omsætte målchancer og friløbere det så vi jo tydeligt idag….:)

---

  • Mads Hermansen må have solgt sig selv til en større adresse, hvis der var scouts på stadion. Tshiembe var god, Bell fightede forbilledligt. Kunne have været spændende at se, om drengene kunne have hevet den hjem uden skader til Blas og, antageligvis, Hedlund. Vores bænk har desværre ikke niveauet til den europæiske scene :(
    8 enige
     
    • @Lafayette og ej heller til suppen hvilket placeringen jo beviser
      1 enig
     
    • @Lafayette Bell er vel den langsommeste BIF spiller i laaaang tid

  • Er så skuffet!
    3 enige

  • Jeg håber at nogen tager alvorligt fat i Salech. Han får chancen for at vise sig frem, trækker et unødvendigt gult kort, prøver at filme sig til et straffe (burde ha’ haft gult-rødt) og hamrer bolden langt over mål ved de afgørende spark.
    Han skal både trøstes og revses for sin indsats!
    Ellers en flot kamp af Bell, Kevin…og naturligvis Mads. Dagens nederlag var vel ikke helt ufortjent - men vi burde ha’ lukket den på hjemmebane :-(
    5 enige · 2 god kommentar
     
    • preben
    • preben
      Betalende bruger
        11. august 2022   

    • @Forza BIF hvad for en Bell ?
     
    • preben
    • preben
      Betalende bruger
        11. august 2022   

    • @Forza BIF hvad for en Bell ?

---

  • Ærgerlig nederlag i dag, sidder virkelig med en øv fornemmelse, fordi Basel var til at tale med. De får et mega tyndt straffe, men vi svarer igen, utrolig ærgerligt at vi ikke kommer til pause med 1-1.

    Vi spiller bedre i 3-5-2, men vi manglede det sidste, synes pladsen var der til at blive mere farlige. Øv, her havde vi virkelig chancen for at komme videre….
    4 enige · 3 god kommentar

  • Welkro
  • Welkro   11. august 2022   

  • Kære CV, bare stop indkøbet af en 31-årig one-season wonder nordmand hentet i Mellemøsten. Det var en sød tanke at prøve at hente noget offensivt, men nu kan det næsten være lige meget.
    Det var heller ikke til at vide at vi manglede noget offensivt, med det sprudlende og besnærende angrebsspil vi har vist i 2022!
    Mads Hermansen er man of the match i 4/5 kampe for tiden, det burde nok ringe en klokke!

    Jeg er sikker på at Wass står og tripper for at komme hjem i øjeblikket..
    14 enige · 10 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   11. august 2022   

    • @Welkro Ja, Wass skal virkelig elske Brøndby højt for at komme hjem lige nu. Det bliver i hvert fald vanskeligere at lokke profiler til, hvilket er helt forståeligt.
      6 enige · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Vi er i krise. Måden vi ryger ud på er uacceptabel
    13 enige · 2 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   11. august 2022   

    • @Marc Johnson Vi har været i krise længe. Sorry to say, men det har stået på hele året, det her.
      9 enige · 2 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

---

  • Fortjent nederlag må vi erkende. Forkert oplæg af NF i dag og i Parken. Det er heller ikke bestået. Vi kæmper med alt vi har, men vi er jo ikke gode nok til at spille i Europa. Truppen er tyndslidt. NF virker resignerende. Pengene er brugt. Puha
    4 enige · 1 god kommentar
     
    • preben
    • preben
      Betalende bruger
        11. august 2022   

    • @Klipklapperen
      iflg JB er der penge at bruge, men CV er vist ramt af sløvsind og interesse for hospitaljournaler, det ku jo være…, :), men der skal ske noget nu !
      1 enig · 1 god kommentar

  • Joblar
  • Joblar   11. august 2022   

  • I aften mod et middelmådigt Basel hold står det lysende klart. Holdet er pivringe og har så mange mangler at det skriger til himlen, tænk at nogen i og omkring Brøndby vil være det bekendt, BIF er blevet en middelmådig klub som egentlig er fuldstændig ligegyldig, sørgeligt at sidde og kigge på det forfald der er sket siden mesterskabet, i aften misser man en kæmpe chance for en stor pose penge, videre deltagelse i Europa osv osv og det er ene og alene på grund af at vi bare er et dårligt fodboldhold, personligt står den på en pause fra min side når det kommer til BIF, jeg gider sgu ikke bruge tid, penge og ressourcer på det her - og så kan i kalde mig plastik fan, I don’t care, over and out.
    7 enige · 2 god kommentar
     
    • Mr.D
    • Mr.D   11. august 2022   

    • @Joblar
      Nyd pausen :-)
      Vi er nogle der er fan af holdet, ikke succesen - så jeg bliver hængende ;-)
      12 enige · 10 god kommentar
     
    • @Joblar Jeg magter heller ikke mere, held og lykke i nedrykningsspillet! Godt gået bestyrelse, i fortjener et ekstra honorar, for satan I styrer den her klub for vildt!!
      6 enige · 2 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer
     
    • preben
    • preben
      Betalende bruger
        11. august 2022   

    • @Joblar
      Enig, men jeg bliver dog hængende,
      1 enig
     
    • Hans
    • Hans   12. august 2022   

    • @Joblar enig jeg fatter heller ikke prioteringen ! ja og de HAMRENDE vigtige KOFFECIENT point vi også kunne have optjent ved at slå cska Sofia ud og komme i et gruppespil…vi rykker os ikke fem potter lunkent morgen urin ! Hvis man ikke har truppen klar i tide til så afgørende kampe om 20-25 mio! Vi ligger stadig kun på 8500 koffecient point! Det tæller først rigtigt når man kvalificerer sig til et gruppespil! Næste år hvis det overhovedet bliver aktuelt?? Vil vi stadig ikke være seedet i kval kampe…men det bliver sikkert slet ikke aktuelt da cv har udvandet truppen så meget at vi slet ikke kan bide skeer med Silkeborg Viborg ob og andre midterhold…og nå en 3 eller 4 plads…
      3 enige · 2 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        12. august 2022   

    • @Joblar - På nær et uventet mesterskab, så har Brøndby været en midterklub i snart 20 år.
      Så hvad har ændret sig, på nær er nederlag til et hold med næsten 10gange så høj værdig som vores hold og en straffesparkskonkurrence der bar præg af uerfarne spillere fra vores side.
      Der er nok en grund til, at Basel var seedet og vi ikke var. Så på papiret et forventeligt exit.

      Men hvorfor var dette dråben, der fik bægeret tip at flyde over? Hvorfor ikke dengang vi næsten gik konkurs? Eller dengang vi næsten rykkede ned? Hvorfor ikke dengang i Horsens?
      Hvorfor først nu, hvor vi taber snævert til en klart bedre modstander?
      2 enige · 3 god kommentar

  • Der var chancen, men jeg syntes faktisk ikke at den sportslige ledelse virker til at gide investere, man er nærmest bange for at risikere at komme i Europa. Man vil hellere lade stå til og håbe på at NF laver et mirakle. NF og spillerne gør jo hvad de kan.
    Jeg må indrømme jeg ikke er tilfreds med vores indkøbsstrategi og scouting.
    Undskyld jeg siger det, den er håbløs.
    Nu når sæsonen egentlig er over i forhold til 3.pladsen og Europa tænker at det må være pokalen der har 1. Prioritet.
    NF har gjort det udemærket, men CV har dumpet med et brag.
    14 enige · 4 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   11. august 2022   

    • @Sorteslyngel Er meget enig, ikke kun pga af i dag, men en meget lang periode, hvor holdet har haft åbenlyse mangler, og hver gang er der som om man bare håber Niller leverer endnu et mirakel. Yderst skuffende så uinteresseret vi er i at skaffe europæiske koefficientpoint. Og vanvittigt, at CV i endnu et vindue lader stå til så længe.
      7 enige · 4 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • preben
    • preben
      Betalende bruger
        11. august 2022   

    • @Sorteslyngel
      Ikke bare i dag , men turneringsstarten har været rædselsfuld svag, men det skyldes også trænerens eksperimentering på meget tyndt grundlag.
      Men skip gerne sure CV, og Overvej også NF, måske kunne en ansættelse af Laudrup medføre forøget interesse for at komme til klubben
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Sorteslyngel NF er squ også problemet. Manden kan intet taktisk og har ingen spillestil eller noget. Han har famlet i blinde siden han startede og kun presset fra fans fik ham over til 3-5-2 i starten... Han er bare ikke en god fodboldmæssig træner. Måske dejligt menneske, men ikke en god træner
      2 enige · 1 god kommentar

---

  • mp80
  • mp80   11. august 2022   

  • Et hold uden ledere, en træner uden en klar plan og CV, der tænker mere på discount leverpostej end kvalitet.

    Hvor må JBA være frustreret over endnu et spildt forsøg på succes i Europa.

    Er det et amatør teater eller en professionel fodbold klub man ønsker?
    4 enige · 3 god kommentar

  • Er meget uenig med folk jeg mener netop vi døde med støvlerne på

    De kæmpede alt de kunne og det gør mig stolt at de ikke har kvaliteten offensivt kan vel ikke overraske nogen mere

    Hold kæft en god fight

    Flot mål Kvistgaarden klamt skuespil stop det

    Salech hvad var det for skuespil det er så usportsligt

    Hermansen du er bare en kommende landsholds målmand du var fantastisk

    Bell du var bare god

    Kevin T du var fantastisk Hermansen var dog lige den tand bedre men hold kæft du var god
    12 enige · 14 god kommentar
     
    • Uka
    • Uka
      Betalende bruger
        11. august 2022   

    • @CV fan side Meget enig.
      Men hvor er det trist at se hvad NF har at skifte ind offensivt. Kevin og Hermansen var særklasse.
      5 enige · 2 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @CV fan side

      Vi er ude af Europa. Ligegyldigt med præstationerne.

      Vi når INGEN steder.

      Utilfredsheden skal ytres på stadion, for Brøndby et på vej i afgrunden .
      2 enige

    Se 1 flere kommentarer
     
    • preben
    • preben
      Betalende bruger
        11. august 2022   

    • @CV fan side
      Vi så vist forskellige kampe, man bliver ikke bedre klubmand af at skjule realiteterne, tværtimod.
      Man hjælper grundlæggende en sultende ved at vise hvordan skaffer mad ikke bare at give mad !
      2 enige

    Se 2 flere kommentarer
     
    • Uche
    • Uche   11. august 2022   

    • @CV fan side - m.h.t skuespil så belønner det sig når man er Basel spiller (straffe), og salech gule kort (ingenting ) en Basel spiller gjorde det samme tror jeg 2 min senere, ingen konsekvens, så nej skuespil betaler sig
      1 enig

    Se 2 flere kommentarer
     
    • Ivan
    • Ivan   12. august 2022   

    • @CV fan side jeg er 100 % enig. De kæmpede og sled og der var mange gode præstationer. Derfor er det også dobbelt ærgerligt at vi ikke kan udnytte at Basel slet ikke var så gode som pengepungen tilsiger. Her havde vi virkelig chancen til at forbedre selvtillid, og seedning. Måske var vi heldige ikke at tabe mere, men med en smule urimeligt held kunne vi faktisk have været på vej til gruppespil trods svær lodtrækning.og urimeligt held er dog set før.
      Og så er jeg uenig i at vi ikke har truppen til top 6, for det har vi, og dermed synes jeg også at vores meget påholdende indkøbspolitik er klog. Skal vi klare os på den lange bane er vi nødt til at gøre op med de evindelige underskud.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Fuzzy
  • Fuzzy   11. august 2022   

  • Ærgerligt men det går bare ikke, at vi i hver kamp har 5-6 mand, som spiller langt under niveau. Tshiembe, Bell, Rado og selvfølgelig Hermansen spiller en god kamp.
    Jeg tror at Niller snart ikke kan presse mere ud af den trup, hans værktøjskasse er fuldt forståelig formentlig snart tom - lad os håbe at holdet rejser sig på søndag og vinder kampen mod OB.
    3 enige · 1 god kommentar

---

  • Tanken
  • Tanken   11. august 2022   

  • Jeg synes vi laver præcis den samme fejl som England gjorde til EM. Salech virkede ikke til at have nerverne til at sparke, og det kunne man se allerede da han stod før tilløbet.

    Derudover synes jeg det er lidt synd vi skifter Alves efter de 90. Jeg kunne virkelig godt have tænkt mig vi prøvede at række ud efter det med en mere offensiv udskiftning. Så kunne Sebulonsen stadig været taget ud. I sidste ende tror jeg vi alle vidste at vi ikke ville slå Basel på straffe. Dertil har jeg i hvert fald endnu ikke set køligheden fra de fleste af vores spillere endnu.

    CV må også føle at han måske har fejlet lidt selv mht til transfers. Vi er lige nu et sted hvor jeg synes flere spillere ikke rigtig tror på det, og ikke tror på dem selv og hvad de kan. Dette falder selvfølgelig også tilbage på trænerteamet, men et par nye spillere havde måske affødt et par sejre mere og derved også noget selvtillid.

    Og så skal CV også på jagt efter en ny målmand. Tsiembe har også sat 4-5 millioner på hans pris når han engang skal sælges. Og så skal vi bare skrue temperaturen op på Brøndby Stadion sådan modstanderene bliver trætte. Så er det lidt som at have 14 spillere på banen hvis man spiller med Bell
    6 enige · 2 god kommentar
     
    • @Tanken, jeg var nok naiv, men troede faktisk lidt på det til sidst, med en brandvarm Mads Hermansen, og nogle nervøse Basel-spillere, der med et par brændte straffespark, ville levere den helt store fadæse foran egne fans. Da jeg så så hvem, der skulle sparke for Brøndby, kunne jeg dog næsten forudse hvad der ville ske:
      Rado (alt eller intet spark, klassekasse eller over/træværk, fifty-fifty)
      Salech (i min verden kunne han næsten ikke andet end at brænde)
      Greve (Mit eneste forkerte gæt - troede han ville brænde)
      Bjur (heller ikke overraskende, at han ikke stod for presset)
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        12. august 2022   

    • @Tanken - Ja det virker lidt som om, at CV har tabt omklædningsrummet. Jeg tror både spillere og NF er trætte af en usammenhængende trup.
      Det virker dog til, at spillerne stadig tror på Niels.

  • Sinbad
  • Sinbad
    Betalende bruger
      11. august 2022   

  • Jeg synes det er skuffende at vi ikke er bedre på bolden og de spillere som skal være de bærende er så dårlige som Hedlund og slimane var idag. Basel er idag et hold vi skal slå ud. Jeg er lidt i tvivl om forretningsmodellen når man ikke vil satse på Europa gennem lidt indkøb - jeg vil mene at det er naivt at tro at truppen er god nok som den ser ud. Men det sportslige udvalg med Jan b som formand må have vurderet det sådan.
    Hermansen er virkelig god resten er ret gennemsnitlige.
    1 enig
     
    • Mr.D
    • Mr.D   11. august 2022   

    • @Sinbad
      Hvordan kommer du frem til at Basel er er hls vi burde slå ud?
      Forstå mig Rey de var da til at tale med, men ligefrem burde slå ud??
      1 enig · 1 god kommentar

  • ZnapZ
  • ZnapZ
    Betalende bruger
      11. august 2022   

  • Jeg er yderst spændt på om CV er i klubben 1.september. Man kan som investorer altså ikke se forbi den sportslige ledelse.
    Er også spændt på hvor lang snor NF har. Synes nu ikke det er hans skyld.
    Men sælg Hermansen og så tror jeg begge ryger. For så er der intet hold. Og vi skal være glade hvis vi ikke spiller 1.div næste år.
    Jeg står mere og mere tilbage med følelsen af NF ikke kan rede os, med det materiale han har. Og hvis der kommer forstærkninger så bliver det en ligegyldig spiller. Øv, nok bare skuffet.
    Dette er 2. gang på under 7 dage:(
    4 enige · 1 god kommentar

---

  • Basel var et niveau over os.
    Vi har heller ikke truppen til europa i år. Hvis vi kom i et gruppe spil, så havde det nok været et dejavu fra sidste år.
    2 enige

  • At man sætter Salech til at sparke er mig en gåde. Manden har dårligt nok haft et skud på mål i sin senior karriere Dernæst så peger det her IGEN på CV. Vi har ikke meget kvalitet at kaste ind, hvis “profilerne” har en off-day. I min optik nærmer vi os med hastige skridt det punkt, der hedder at CV ikke er den rette til at rykke os fremad. Manglende indkøb, dårlig tilrettelæggelse af transfervinduer, og for mange fejlkøb.

    Jeg hopper med på vognen og støtter #CVraus
    6 enige · 1 god kommentar
     
    • Uche
    • Uche   11. august 2022   

    • @Donpj111 - Meget kan du klandre ham for, men nu er det altså ikke CV der står på sidelinjen og udpeger hvem der skal sparke.
      Derimod mangler at dem de unge skal læne sig op af træder i karakter og står frem og siger den straffe sekvens klarer vi.
      Kan slet ikke forstår at træneren lader bjur og salech skyde
      1 enig

  • Så kom selskabsmeddelelsen Og forventet minus…. -10 - -30 mill…. Så lur mig om ikk dejlige og kompetente CV sælger Hermansen …. Anyway, CV er komplet uduelig, NF og trænerteamet skal også skiftes… Det sejler totalt!! Tænk 2 år siden blev vi mestre og se lige hvor ringe det er blevet… Det er jo helt vildt!! Top6 er i fare, holdet er nok det ringeste jeg har set!!! Ingen kvalitet, elendige til dødbolde, offensivt kan vi intet, spillet er elendigt kan ikk se konceptet….Forstår simpelthen ikke det her galskab kan fortsætte…. Pinligt!! Og top3 farveller!! Jan Bech gør jo heller ikke noget… 50 mill røg der og man forventer et minus op til 30 mill…. Udelukkende fordi der ikk handles ind!!! Svært at være optimist!!! Da det er begyndt at tangere til en katastrofe
    7 enige · 2 god kommentar
     
    • Uche
    • Uche   11. august 2022   

    • @Anders77 - nu kan man se hvad der sker, da man ikke ansætte en 1 - 1 erstatning for Jesper Sørensen, jeg har efterhånden på fornemmelse at han stod bag taktikken i vores succes med holdet
      2 enige

---

  • 1964
  • 1964
    Betalende bruger
      11. august 2022   

  • Der skal ske nogen forandringer nu!
    Jeg kan godt lide Retov, men der skal friske øjne på vores dødbolde nu, de kan næsten ikke blive værre. Det skal ansættes en ny og så kan han få et træner job et sted.

    Jeg har egentlig syntes godt om CV og vores strategi, men det er altså ret svært efterhånden at blive ved med at forsvare ham. Det kan da ikke passe at der ikke findes nogen spillere derude som vi kunne have fået ind i starten af vinduet. Ude af Europa og skidt start på sæsonen, det er altså bare ikke godt nok.

    Og så skal der ansættes noget hjælp til Niels, synes han ofte halter efter taktisk, det er tydeligt efter Jespers afgang.

    Puha, det er en hård og kedelig tid vi går i møde….

    Forza Brøndby
    5 enige · 3 god kommentar

  • 1964
  • 1964
    Betalende bruger
      11. august 2022   


  • 19Magic64
  • 19Magic64
    Betalende bruger
      11. august 2022   

  • Hård skæbne for Brøndby i dag!

    I momenter spiller vi op med Basel, men fejlprocenten er simpelthen for stor, til at vi kan forvente at gå videre.

    Reelt er det en klasseaktion af Kvistgaarden, og en stort set altid velspillende Hermansen der holder os inde i opgøret.

    Med mindre enten Divkovic eller Bell havde frabedt sig at sparke straffe, giver det ikke meget mening...

    Håber der er nogen der samler Salech op, ikke sjov oplevelse for ham..
    I øvrigt skal Salech lære at filme så dårligt og tydeligt, er en rigtig dårlig ide når man allerede har gult!! -kunne ha' været dyrt..

    KOM SÅ GUL! Nu tager vi OB!
    4 enige · 3 god kommentar
     
    • @19Magic64 har sku ikke noget imod dig og selvom haft vores så ved jeg du har sandt BIF hjerte tak for snakken herinde også selvom ikke altid enig så deler mange samme holdninger som dig

      Håber du snart kan se jeg havde ret med alt kom med ikke som andre når er igang medier eller andet

      Det er fordi er tæt på så derfor kommet med først og derfor sat store ? Ved andre skreb noget ved ikke passede

      Beklager mange at mine lange skrivninger

      Men er som dig og flere andre ægte fan der elsker dennne klub

      Alt godt til jer alle og god weekend ;)

    Se 2 flere kommentarer

---

  • Synes kampen gik som forventet. Salech er trods sit skuespil egentlig en spændende type. Han er bomstærk og moser nærmest sin modstander i hver evig eneste duel. Synes det er trist man smider to så unge spillere til at sparke straffespark. Det siger dog lidt om holdet - når man desværre ikke engang kan score på dem :-(
    Håber på en sæson i top 6. Det ville næsten gøre for ondt at blande sig i bundstriden som for et lille årti siden.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Tænk hvis vi havde en træner ,der kunne træne vores spillere i at spille fodbold. NF RAUS
    1 enig · 2 god kommentar

  • DYBT DYBT skuffende at vi er ude af conference league , og hvorfor så det , tjaah pilen peger på manglende offensiv , som i gen peger på cv der ikke har handlet i tide. Hvor herre bevares for en sports direktør , ja han har solgt spillere til gode priser med klausuler, men hvad hjælper det når erstatningerne er middelmådige eller bliver hentet i sidste øjeblik. Har sku ondt af niller, han gør hvad han kan med de spillere han har til rådighed.
    9 enige · 2 god kommentar

---

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      11. august 2022   

  • Nu fik vi i hvert fald syn for sagen, så vi alle er enige om, hvor båden tager vand ind. Bell blev, interessant nok, virkelig god da tempoet faldt 70%. Slimane er slet ikke klar til et step op og Sebulonsen er fra samme skuffe som Divkovic og Greve.

    Taktisk forstå jeg ikke helt dispositionerne, men Hedlund burde i hvert fald være taget ud i pausen, så vi havde en indskiftningsmulighed mere i slutningen, hvor hvem som helst kunne have jagtet bolde.

    Jeg er dybt skuffet over klubbens formøbling af vores mesterskabsmomentum. Og kvaliteten på træningsbanen kan ikke være meget bedre end midten af superligaen. Strategi og målepunkter skal evalueres.
    5 enige · 1 god kommentar

  • Hans
  • Hans   11. august 2022   

  • Meget forudsigeligt kig på Brøndbys præsteren og tabellen, Ganske som forventet …uerfarne skoledrenge som lige er kommet fra 2 division! Sættes til at sparke ! Nr 2 spark…Kæmpe fejldisposition af Niels ….havde man dog bare tilført 2 profiler inden disse 2 VIGTIGE kampe mod Basel og vist rettidig omhu med at hente kvalitet ind i tide så havde vi haft bedre muligheder for at slå fc Basel ud…men nej der skal først ageres alt for sent…
    4 enige

  • ClausM
  • ClausM   11. august 2022   

  • Pinligt...Ud med Niels, han magter ikke opgaven mere.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @ClausM Det pinlige falder ikke på NF eller spillerne. Men på dem, der er ansvarlige for at NF kun har disse spillere at lege med. OG hvordan kan vi nu se ind i et underskud med de salg og absolut ingen kvalitetskøb???

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Hvorfor er det egentlig vi bruger penge på at komme i top-3 - for vi bruger jo ikke nok penge på at komme videre til et gruppespil - om vi bliver nr. 3 eller 6 i ligaen er sådan set ligegyldigt for så mange penge tjener vi nok heller ikke på to hjemmekampe mod Pogon og Basel. Det her var så gang nr. jeg ved ikke hvad vi røg ud inden gruppespillet, og nu siger regnskabet -10 til - 30 mio. kr.

    Enten skal vi nedjustere økonomien til at top-6 er nok eller også skal vi sende flere penge i holdet så vi kan komme i det her #%#& gruppespil - mellemvejen er dyr og dum.
    3 enige · 3 god kommentar

  • Mr.D
  • Mr.D   11. august 2022   

  • Bjur og Salech!
    Var det virkelig deres ansvar sende klubben videre?
    Hvor var rutinen?
    4 enige · 1 god kommentar

  • Fatter ikke hvordan Slimane skulle blive vores største salg.
    Og forstå ikke at han bliver ved med at blive belønnet med en start plads.
    Han er jo direkte pinligt, ville faktisk tvivle på om Esbjerg overhoved ville kunne bruge ham.
    3 enige · 2 god kommentar

---

  • Mr.D
  • Mr.D   11. august 2022   

  • Tja så kommer de vel
    NF raus, CV raus, leverpostej raus alle mulige raus…
    Har svært ved at se en træner der for alvor kan få mere ud af truppen. NF kan vel for Søren ikke blive ved med at overpræstere.
    CV - tja klubben bruger åbenbart flere penge end vi har (forventet 10 mill i underskud). For mig, der godt kan lide at man betaler sine regninger og ikke synes man skal have så travlt med at bruge andre folks penge, undrer det hvorledes så mange er så sikre på at vi bare lige kan hente nogen der der “fixer det”.
    Og iøvrigt kan I huske:
    Uhres første sæsoner?
    Polakkens første sæson?
    Kaisers første sæson?
    Tchembes dårlige periode?
    Heggheims gode start?
    Etc……
    Hvis det var nemt, mon så ikke er var blevet gjort….!?
    7 enige · 3 god kommentar

  • Lige siden Jesper Sørensen stoppede i klubben har det været seriøst ned ad bakke.

    Dødbolde er så svage og har været det i HELE Retovs regeringstid. Der trænger til udskiftning i både trup, trænerteam og ledelse.

    4 enige · 1 god kommentar
     
    • @Triztan eller samtidig med at vi begyndte at sælge ud og enten ikke erstatte eller erstatte med ringere kvalitet. Lidt søgt argument med Jesper Sørensen

  • Mr.D
  • Mr.D   11. august 2022   

  • Kunne godt tænke mig en bedre mand på dødbolde. Det er vanvittigt at vi Harvey niveau både offensivt og defensivt.
    1 enig · 1 god kommentar

---

  • Mr.D
  • Mr.D   11. august 2022   

  • Det positive:
    MH beviser igen klassen.
    Ret godt mål af Kvisten.
    Nogen har helt sikkert lært noget.
    Hmm….. var det det?
     
    • @Mr.D Rado, Bell, Kevin og Rosted spillede også godt.
      4 enige

  • MicFys
  • MicFys
    Betalende bruger
      12. august 2022   

  • Så tæt på og så alligevel ikke.
    Basel var lige den tak bedre i går, selvom vi var tæt på.

    Der var enkelte spillere der viste flaget og spillede en god kamp, flere forsvandt ud af kampen. Der blev dog kæmpet over hele linjen.

    Når et hold ikke har 1 til 2 spillere i offensiven, der kan true med, fysisk power, fart og udfordringer øger det presset på resten af holdet i den boldbesiddende del af spillet. Modstanderne kan med mindre risiko fokusere deres pres længere fremme.

    Vores dødbolde er vi totalt ufarlige på og vi får ofte mål imod os. Desværre er vi ikke gode her og har ikke været det længe. Det må kunne gøres bedre. Kan man ikke hyre en specialist, der kan træne dødbolde? De scorer igen i går på dødbold. Og vi kommer ikke i nærheden af at blive farlige, man ved på forhånd, at det er en spildt målchance.

    Det er ikke til at vide om CV faktisk har været ude og har givet bud på kvalitetsspillere og hvem kan vide om de spillere så vil spille for BIF? Pengene er nok ikke til køb af de helt store profiler, svt PL eller BL niveau.
    Under AZ kom der dog spillere med højere kvalitet ind, Muhktar, Jung.

    Desværre er vi for sent ude med at have de rigtige spillere klar i god tid.
    Og hvis vi taler god tid, så havde man haft performancespillerne klar efter sidste tranfervindue.

    Vi er pressede nu, for taber vi til et fuld restitueret OB hold på søndag går tingene amok.



    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @MicFys og alligevel, trods manglende indkøb og gode salg, kigger vi IGEN IGEN IGEN ind i underskud. HVor fanden bliver pengene af????
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • @MicFys og alligevel, trods manglende indkøb og gode salg, kigger vi IGEN IGEN IGEN ind i underskud. HVor fanden bliver pengene af????

    Se 1 flere kommentarer

  • Så går vi 100% efter pokalfinalen og vinder Superligaen!
    WASS IS C O M I N G
    1 enig · 1 god kommentar

---

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      12. august 2022   

  • Jeg synes faktisk vi spiller en ok kamp, når man tager truppen i betragtning. Der er en masse aspekter og parametre jeg kunne ønske mig var bedre, men på den anden side er det svært at klantre Niels Frederiksen for opstillingen, taktikken og indskiftningerne.

    Her er de spillere, som trænerteamet havde tilbage på bænken (dem som ikke kom på banen): Bertram Kvist, Valdemar Kwasniak, Christian Friedrich, Marinus Larsen, Oscar Schwartau. Der er tale om helt, helt unge uprøvede spillere, som før sommerferien spillede U19 og hvoraf ingen har blot 10 kampe i superligan. Det et givetvis talentfulde, men ingen af dem kan forventes at komme ind for at ændre eller afgøre en Europa Leagaue kamp mod FC Basel.

    Dem, som blev skiftet ind var: Heggheim, Bjur, Divkovic, Salech, Greve og Alves. Udover Heggheim og delvist Divkovic er der i alle tilfælde tale om spillere, som ikke rigtigt har haft tur i den det sidste halvår og ikke har spillet meget. Det som særligt lyser op er at NF ingen som helst spillere har på bænken, som har vist nogen nævneværdig evne til at skabe chancer eller score på dem. Det samme gælder i høj grad også dem, som startde på banen. Så hvad pokker skal manden gøre?

    Tilmeld bliver vores klart mest offensive, kreative back skadet kort inde i kampen og oppe på tribunen sidder vores anfører og med afstand mest erfarne spiller. Maxsø var virkelig savnet i den her kamp.

    Der er dog også positive elementer: Mads Hermanssen er en helt fantastisk keeper med et kæmpe potentiale. Fortsætter han på den måde har vi ham ikke i næste sæson. Kevin Tsiembe havde en off-day mod FCK, men var igen mod Basel virkelig stærk. Kvistgaarden gør det også ok, alderen og erfaringen taget i betragtning. Joe Bell lider stadig lidt under at være langsom, men ellers synes jeg at hans formkurve er med pil op. Både han og Sebulosen ligner udmærkede køb, prisen taget i betragtning. Heggheim svinger meget i niveau, men man ser et lovende topniveau, så hvis bundniveauet kan hæves kan han blive rigtig god. Rado havde ikke sin bedste dag på kontoret, men var dog vigtig i en kamp, hvor vi primært forsvarede. Salech var som type en god indskiftning, men man kan dog godt se, hvorfor han ikke har braget igennem i superligaen endnu. Han er pt. for langsom i tanke og handling og tiden må vise om han kan løfte sit niveau. Det var frustrerende at se i slutningen af kampen, hvordan der faktisk var masser af plads til at skabe farlige omstillinger, men vores offensiv manglede i den grad overblik og Salech evnede ikke, sin størrelse til trods, at holde specielt godt i bolden. Jeg sad og drømte mig tilbage til Makienok, Duncan, Sand, Skovbo, Elmander, osv. Det blev dyrt i den kamp ikke have have bare én angriber, som kan holde i bolden eller er farlig inde i boksen.

    Straffesparkskonkurrencen udstillede imidlertid vores problem: disciplinen kræver dels en god sparketeknik, men i lige så høj grad erfaring og psykisk stamina. I den sammenhæng er det problematisk at vi ikke kan finde 5 sparkere, som har spillet 100+ kampe på seniorniveau. I stedet sætter man to unge, uprøvede fyre til at stå med ansvaret.

    Derudover var vores hjørnespark igen uhyre ringe. Vi står der inde med Alves, Salech, Tsiembe, Rosted, Heggheim, osv. Vi kunne have vundet kampen på et hovestød, hvis bare nogen i truppen evnede at sparke et godt hjørnespark ind i feltet. Det er absurd at se på hvordan bolden ender over baglinjen, ryger over hele feltet, ligger lige i handskerne på målmanden, osv. Forhåbentligt kan en spiller som Wass give en ny dimension der, for det er godt nok voldsomt frustrerende at vi absolut intet kan på dødbolde når vi samtidig har så store problemer med at skabe store chancer i åbent spil.

    Men summa summarum: det var lige ved og næsten, hvilket nøgternt set er godt lavet af NF og trænerteamet når man ser det materiale de har til rådighed.
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • @del Piero Jeg kunne ikke sige det bedre selv! Spot on.
     
    • @del Piero Jeg kunne ikke sige det bedre selv! Spot on.




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder