Lasse Vigen og Simon Tibbling skal til at tage hjørne
Foto: Teis Markfoged ©
NYHED

Emmen afviser at have givet seks millioner for Tibbling: B.T. erfarer pris på 3,5 millioner

 
Ifølge Emmen-formand Ronald Lubbers har Emmen langt fra givet seks millioner for Simon Tibbling. Ifølge B.T. gav den hollandske klub 3,5 millioner kroner.

    • Lasse Vigen og Simon Tibbling skal til at tage hjørne
    • 3point.dk
      29. juli 2020 - Klokken 16:59
  • 3point.dk
  • 3point.dk
    29. juli 2020 - Klokken 16:59

Simon Tibbling er fortid i Brøndby og skal fremover spille i hollandske FC Emmen. Ekstra Bladet erfarede at prisen var seks millioner, men det afviser Emmens formand.

- Jeg kan kun sige én ting: Det beløb er slet ikke korrekt,« siger Ronald Lubbers til hollandske De Telegraaf ifølge B.T.

Og det danske medie har også erfaret en anden pris. "3,5 millioner kroner plus eventuelle bonusser, der kan sende prisen op på i alt fem millioner kroner, hvis alt bliver indløst", lyder det. Avisen skriver yderligere at FCK i sin tid bød 19 millioner kroner for svenskeren med en tilhørende bonuspakke, som kunne have gjort den samlede pris til 35 millioner kroner. Og sidste sommer skulle FCN have budt otte millioner. Find B.T's artikel her.





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Tibbling og hans lejr, må ha' presset på for et skifte! Tænker Tibbling har haft et stort ønske om mere spilletid, kan sagtens forstå ham. Pt. passer han ikke ind i vores spillestil/formation men han er en for god spiller, til at side på bænken i en klub som Brøndby..
    4 enige
     
    • @TibblingLove det har du helt sikkert ret i. Situationen synes at være helt den samme som da vi hentede Tibbling i sin tid for samme beløb (men en 3 år yngre spiller).
      1 god kommentar

  • kewell
  • kewell
    Betalende bruger
      29. juli 2020   

  • Det gør helt ondt at læse. Tibbling var på salgsrampen, det var der ingen tvivl om. Han var ikke Niels Frederiksens mand, og med Corlus tilgang og det at Lindstrøm kan spille 8'er, samtidigt med at vi har rigtigt mange 8'ere i truppen gør, at Tibbling kommer lidt i overskud. Og vi er jo alle klar over, at CV renser ud af de dyrere lønninger i truppen, hvilket formentligt også inkluderede Tibbling. Men jeg kan ikke forstå at der nærmest er gået sport i at tale Tibbling ned. Jeg synes de første 10 min. Af Brøndbylyd var stærkt overdrevet, og tæt på pinlige i analysen (eller manglen deraf), og fik det til at lyde som om at Tibbling aldrig har spillet en god kamp for os. Jeg tænker 3point har nogle artikler med karaktergivninger der fortæller en anden historie. Jeg synes det er så unødvendigt at være efter en spiller, som primært har været offer for, at vi har haft et væld af 8'ere i truppen, og der simpelthen har været valgt andre typer.
    3 enige · 2 god kommentar
     
    • @kewell man kan også vende det om og sige, en etableret spiller med høj løn ikke formåede at spille sig på holdet, og blev overhalet af unge MC-spillere. Han blev rigtignok offer for en bred midtbanetrup, men i realiteten var det Vigen og nogle MC-spillere han skulle slå af holdet, og det skete ikke. Sådan er fodbold bare. Han har spillet fine kampe for os, det er jeg helt enig i, og det skal han selvfølgelig krediteres for. Alt held og lykke til ham i Holland.
      3 enige · 1 god kommentar
     
    • kewell
    • kewell
      Betalende bruger
        29. juli 2020   

    • @Christian Brøndbyman Det er jeg som sådan helt enig i, og så er vi tilbage til valg af typer. Ser du bort fra de unge, så var det jo Vigen og Radosevic der typisk blev valgt i stedet, uden at levere. Det handler for mig mere om typer end niveau.
      1 enig
     
    • @kewell ja, det er rigtigt, i hvert fald har Vigen svinget noget, men leveret nogle gode præstationer. Rado lidt det samme. Det kan godt være at Tibbling er blevet fravalgt nogle gange pga et defensivt mindset, men han burde nu alligevel have overhalet i hvert fald Rado, hvis niveauet havde været til det, som det var i hans første sæson her. Så overbevisende har Rado heller ikke været.
     
    • @BIF til jeg dør Jo, det handler om, når man er 25 år og har spillet masser kampe, om at formå at holde 19-årige knægte bag sig. Jobbe har spillet 3 kampe på 8'eren, det er ikke ham der har slået Tibbling af. Ja, de unge svinger i præstationer. Det er er et alment kendt faktum. Du kan blive ved i en uendelighed med at Vigen er NFs mand, og at Tibbling er offer for det. Jeg tror ikke på det.
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • @BIF til jeg dør igen: jeg tror ikke på det der nepotisme fra NF. Jeg synes til gengæld det virkede til at Zorniger havde nogle kæledægger (Kaiser f.eks). Men det kan godt være at NF har vurderet at Vigen som type passer bedre ind i systemet end Tibbling. Men sådan er fodbold jo, der bliver skiftet trænere, og så er der nogle spillere der ikke passer ind i det nye system.
     
    • @BIF til jeg dør vi kører i ring, og for at være ærlig orker jeg ikke at svare på samtlige punkter du nævner her, som ikke vedrører Tibbling. Jeg hopper af denne diskussion her.
      1 enig
     
    • @BIF til jeg dør Sandheden er også, at Tibbling begyndte at falme lang tid inden NF. Tibbling var fantastisk første sæson, men det er gået stødt ned ad bakke siden. Han er en fantastisk, autentisk personlighed og jeg ville virkelig ønske der var flere spillere som ham, men det virkede som om han også på det personlige plan var kørt fast her.
      2 enige · 2 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        29. juli 2020   

    • @BIF til jeg dør - Har du set alle træninger, så du er sikker på, at Tibbling også var bedre end Vigen dér? Og har du træner-licens, så du har grundlag for at vurdere, at vi havde været bedre stillet med Tibbling i stedet for Vigen? Og har du lang, praktisk erfaring med taktiske beslutninger og sammensætning af spillertrupper, til at vide at Tibbling som type passede bedre ind på holdet og til vores spillestil, end Vigen gjorde? Eller er det bare fordi du var glad for Tibblings driblinger, at du beskylder NF for noget du nu selv gør, nemlig vælger Vigen fra fordi du ikke kan lide ham, selvom alle kan se, at Tibbling ikke har noget slutprodukt længere?
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        30. juli 2020   

    • @BIF til jeg dør - Selvfølgelig er det de unges egen fortjeneste, at de blomstre. De har taget chance, da den bød sig. NF spillede ikke med dem i de første kampe, men du kan ikke bilde mig ind, at de 2 spillere alene er afgørende for hvordan hele holdet spiller..!! Nu tale jeg ikke om du havde set træningskampe, men træningerne imellem kampe? For det er dér man skal vise sig frem, hvis man skal forsøge at kæmpe sig på holdet. Så vi kan kun gå ud fra, at NF har set noget, vi ikke har set. Efter de første kampe fungerede tingene ikke helt, så han prøvede noget nyt, og det lykkedes. Det er da ene og alene NFs fortjeneste. Det er jo ikke Frendrup selv, der har sparket døren ind til kontoret og forlangt at spille. Nej, han har i stedet blevet ved med at vise sig frem til træning, så han fremstod klar, den dag træneren ville forsøge noget andet.
      1 enig
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        30. juli 2020   

    • @BIF til jeg dør - Jeg lægger mig fladt ned. Du har tydeligvis langt mere indsigt i hvordan Jacob Rasmussen fungerer i det daglige til træning og dermed kender hans niveau i forhold til vores andre spillere. Og du har tydeligvis også langt mere statistisk viden end mig, til at se præcis hvilken indflydelse Frendrup og Bruus har for HELE holdet, så du kan se, at det ene og alene er dem der løftede resten af holdet. (Ironi kan forekomme). Så med din store viden, vil du så forklare mig, hvorfor du på det ene tidspunkt brokker dig over salg af gamle spillere og siger at vi ikke kan vinde guld med babyer og mælketænder, men på den anden side vil have ENDNU en helt ung og uerfaren spiller ind på holdet, i form af Jacob Rasmussen?
      2 enige · 2 god kommentar

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      29. juli 2020   

  • Prisen har det med at afspejle efterspørgslen. Uden at forklejne FC Emmen kan man jo godt sige at de ikke er Feynoord, Ajax, PSV, osv. Vi må prøve at lægge drømmen om et stort salg bag os, for situationen er på alle måder en anden i dag...
    6 enige · 1 god kommentar

  • Vi har nok fået den pris det hele situtationen taget betragtning var muligt at opnå...
    1 enig


  • Joblar
  • Joblar   29. juli 2020   

  • Skulle vi nu ikke lige give CV en fair chance før vi fælder dom over transfervinduet, undskyld mig, manden har været i gang siden mandag, hvad havde man regnet med at alt var faldet på plads og truppen var klar ?? Jeg er helt sikker på at CV er den bedste mand i kongeriget til at løse den nærmest umulige opgave der er i Brøndby, efter alt for mange år med slingre kurs og manglende ledelse, faktum er at kassen er tom, han har en spillertrup der er sat sammen af tidligere sportsdirektør, hvor spillere har lange kontrakter til en alt for god løn i forhold til det de bidrager med (Erceq, Gammelby mv). Tibbling og Fisker er væk og for mit vedkommende giver det rigtig megen mening, så lad os nu lige give manden en chance, han har trods alt flyttet BIF i den rigtige retning på trods af at han kun har siddet i jobbet et år, så CV fortsæt du bare det gode job du har påbegyndt.
    4 enige

  • Tibbling må selv ha ønsket et skifte nu, ellers giver denne økonomisk ubetydelige transfer ingen mening. Så dyr kan han ikke ha været lønmæssigt. Og ja, det noget tid siden han toppede, men da han var bedst var han top 3 bedst i hele truppen. Hvorfor ikke jage dette tidligere niveau og give ham chancen?. Lige nu er der jo ingen på den midtbane som ejer deres plads 100%. Jeg tror der er noget bag kulissen som vi ikke kender til der har ført til denne transfer. Vi har ikke penge til at hente en erstatning med Tibblings potentiale. CV’s budget rimer sikkert mere på endnu en norsk lottokupon...desværre.




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder