Brøndby fans Sydsiden
Foto: Ian Nielsen / Ian Foto Sport ©
NYHED

FanReaktioner: Brøndbys fremtid deler vandene

 
FanReaktioner vender retur i 2022 med holdninger fra blågule fans omkring et givent emne plukket fra det sociale medie Twitter. I dagens FanReaktioner skal vi forbi et emne der som Moses kan dele vandene. For det handler om Brøndbys fremtid - nærmere bestemt holdningerne til et kommende ejerskab. Vi spurgte fodboldfans på Vestegnen om deres ønsker for et fremtidigt ejerskab? Her følger et udpluk af debatten.

    • Brøndby fans Sydsiden
    • Kasper Pedersbæk
      15. januar 2022 - Klokken 05:39
  • Kasper Pedersbæk
  • Kasper Pedersbæk
    15. januar 2022 - Klokken 05:39

Holdningerne er, med rette, mange, når et så følsomt emne, som det fremtidige ejerskab af Brøndby IF bringes til debat. Affødt af Fanafdelingens udmelding i starten af 2022 blev debatten rejst, en debat som er relevant, og som involverer mange mennesker - for der er mange mennesker der har en holdning til deres hjertesklub.

For brugeren CR34t er det vigtigt med nogle grundværdier der forbliver hjørnesten i klubben:

Og får også lov til at fortsætte sin tweetrække med en opfølgning til ovenstående:

Brian Iversen spørger til fremtiden - og klubbens ambitioner. Og vurderer der er en reel risiko for de to konkurrenter i Danmark, FCK og FCM, vil rende fra Brøndby, hvis ikke man forsøger at hente kapital i udlandet.

I debatten har Andreas Sklander også en klar og markant holdning. For i hans optik er FCM et eksempel der ikke er til skræk og advarsel, men kan tjene som inspiration i forhold til en kommende ejerstruktur i Brøndby:

Hos Allan Bahn finder vi en lignende holdning, hvor han understreger han ikke partout er bange for en udenlandsk ejer, og samtidig gør opmærksom på, at han ikke føler Fanafdelingen taler for alle. Men kun for et udsnit af de blågule fans.

En velkendt bruger her på 3point.dk, "Sæsonkort", udtrykker et ønske om en ejer der formår at værne om kulturen og værdisættet, og som kan hjælpe med at tiltrække de bedste sponsorere, og ikke mindst skabe et kontant afkast for de små aktionærer i klubben.

Med inspiration fra Tyskland, og de fanejede klubber hos naboerne syd for den danske grænse, findes flere debattører. For tanken om en fandomineret ejerstruktur er der flere der deler - den findes også hos Jesper Friis, som drømmer om en 100% fanejet fodboldklub:

Thorbjørn Maigaard er en anden bruger der også bakker op om den fanejede ide:

Det bliver bakket op af twitterbrugeren Genie:

I opposition til den fanejede ide står blandt andre Niklas, som gerne ser klubben bliver styret af folk med knowhow, og ikke udelukkende lades i hænderne på fodboldfans:

Niklas' opfølgende tweet kommer også med her:

Tilgangen til fanejede klubber er heller ikke noget der appellerer til Kenneth, som under twitterhandlet Greenwall skriver han ikke er tryg ved en fanejet klub, da han frygter det kan ende med en mangel på kompetencer.

Brugeren MP rammer debatten med en pragmatisk tilgang, hvor han ikke skeler til nationalitet på ejeren, men på hvorvidt der er en respekt for at drive Brøndby videre i rette ånd:

Den holdning er nogenlunde ens med Lars Andersens, som han også smider i puljen af holdninger med følgende tweet, hvor han roser Jan Bech for at have udviklet sig til en god ejer, men påpeger også at han ikke vil give køb på klubbens værdier:

For Andrew Antonsen handler det især om at bevare koblingen til Masterclass, fankulturen, stadion og selve mantraet med ingen er over klubben. For ham er ejersammensætningen mindre relevant, sålænge førnævnte bliver respekteret og værdsat:

Med håbet om en dansk ejer der brænder for klubben, og med muligheden for at fansene kan få en holdning der bliver hørt i styringen af klubben giver twitterbrugeren JCB_VSTGN sin holdning tilkende i debatten:

Hos Johnny Renaldi sættes der en ejerstruktur sammen, hvor han ikke er bleg for at sætte procenter for, hvordan et ejerskab i hans øjne optimalt skal skrues sammen:

Hans opfølgende tweet kommer her:

Holdningerne til Brøndbys fremtidige ejerskab er mange, forskellige og fælles for alle - med en baggrund i et ønske om det bedste for Brøndby IF. Men hvordan synes DU en ejerstruktur skal skrues sammen? I den optimale verden, i den realitiske, i en drømmeverden? Byd ind med DIN holdning og deltag i debatten nedenfor. Hvordan skal Brøndby ejes i fremtiden?





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Gizmo
  • Gizmo   15. januar 2022   

  • Fan afdelingen viser at et delvis fan ejerskab aldrig ville virke. Uenigheden er for stor.

    Personligt ville jeg ikke kaste penge i en klub der bare skulle dække pyro bøder.
    Når bøden så var betalt, så skulle de grupper af fjolser bagefter styre klubbens retning.
    Glem det

    Jeg ser gerne at klubben fortsætter som nu. Det går jo meget godt.
    Alternativt så jeg gerne en partner til JB.
    Nationalitet er selvfølgelig ligegyldigt. Velkommen til 2022
    10 enige · 10 god kommentar

  • Jeg kunne godt tænke mig at klubben snart kom med en lidt mere konkret udmelding om hvilken retning vi skal i på den lange bane. Nu har vi hørt fanønsker, organiserede såvel som uorganiserede, i en lind strøm de sidste mange år. Der er snart gået 10 år siden vi stod og kiggede ned i afgrunden på fallitens rand, og efterhånden er forretningen blevet rettet godt op efter et tæring efter næring-princip. Der er jeg enig med Gizmo. Det går jo meget godt.

    Men hvad skal der ske nu? Er ambitionen at vi skal angribe PSE og FCMs position? Hvis vi skal, hvordan skal vi så gøre det?

    Jeg er klart mest til at vi dels ser til Ajax som en inspiration til, hvad vi skal. Udvikle talenter og tiltrække de bedste yngre spillere, samtidig med at man spiller europæisk hvert år. Og dels at vi holder på flere af spillerne i Brøndby i mange år. Det bør være sådan at spillere som Maxsø, Uhre, Pukki m.fl. slet ikke får lyst til at komme til udlandet. Det er min drøm, men det kræver sandsynligvis øgede investeringer i klubben.

    Jeg har som sådan ikke noget imod en udenlandsk medejer, men der skal også være et dansk medejerskab, som sikrer at vores historie bliver respekteret, og at det ikke går i Brøndby som vi nu har set i adskillige andre danske klubber.
    2 enige · 2 god kommentar

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      15. januar 2022   

  • Det er sjovt at læse den romantiske drøm om alle de værdipolitiske ejerskabsmodeller. Os der var med, da Brøndby blev kørt godt og grundigt i sænk af Per Bjerregaard og hans inkompetente søn Anders, husker nok tydeligt at alle skreg på en professionel og kompetent ledelse. Min pointe er, at vi skal fokusere på visionen, finde kompetencerne og skabe resultaterne. That’s it!
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        15. januar 2022   

    • @Saesonkort - Men det er svært, når det er hjertet der taler.
      Brøndbyhjerter husker kun alt det lyserøde fra 90’erne. Dengang var vi os selv og alligevel en magtfaktor. Så det kan vi da bare gøre igen (ironi kan forekomme).

      Men helt nøgternt set, så er jeg enig med dig. Hvis vi formulerer en klar vision, nedskriver den og følger den til punkt og prikke, hvis vi finder de rette folk med de nødvendige kompetencer, så skal resultaterne nok komme. Men det vil nok kræve nogle ofre.
      Jeg tvivler på, at ret mange fans forsvinder, selv hvis en investor som Benham gik ind i klubben.
      Det vigtigste for mig er, at det er kloge penge der kommer ind.

---

  • Sælg nu bare det stadion navn til at starte med vi overlever det nok og brug pengene på stadion forbedringer
    folk vil aligevel kalde det brøndby stadion.
    2 enige
     
    • @BIF_Sherra
      Det gør ondt at se nogle fans har denne mening.!

      Er ikke imod udlandske penge, dog i et setup hvor vi fans kan se os selv i øjnene og stadigvæk kende vores klubs værdier og historie..

      Der er dog 3 ting der ikke skal røres ved på nogle måder hvis jeg skal kunne se mig selv i øjnene personligt.
      -Logo!
      -Hjemmebane farver!
      -Station navn og placering forbliver det samme!

      Der er naturligvis mere i det, men de ting er ikke til diskution i mine øjne..
      2 enige

    Se 1 flere kommentarer

  • Jeg syntes efterhånden at vi fans har for mange meninger :D:D

    Men dertil får i min,

    1, Jeg forstår ikke dem der frygter en Brentford løsning. For mig personligt syntes jeg det virker som en ekstrem god løsning.

    For hvad taber FCM på det? jeg kan ikke se hvilke negativer der er for FCM, de er ikke tvunget til at sælge, hvis de sælger er det MINIMUM markedsprisen gerne over. de kan lokke rigtig fine spillere til grundet der er en NEM adgang til PL. de har en økonomisk stærk mand bag sig, der virkelig ved hvad han laver. for mig ville jeg elske sådan en aftale. vi kan beholde vores DNA, vores gøres måde og den måde vi tænker på samtidig kan vi investere yderligere i masterclass og i infrastruktur da de vil være villige i at ofre pengene der da det virkelig er der det betyder noget.

    2. Redbull. der er nogle interessante ting i det redbull laver det kan man ikke nægte, og hvis de lige stoppede deres kanonkugler inden de overtog en klub ville det være lækkert. altså fjerne DNA, farver, historie mm. så er de også interessante igen. desværre virker det ikke til at de har planer om det.

    3, sheik/russisk milliarder. Meh. så skal der satme laves en aftale der er bindende omkring nogle helt faste punkter og stadig der, MEH. men det er jeg ikke nervøs for, JBA ville aldrig i hans liv overdrage Brøndby til sådan noget!

    4. amerikansk fond. tja det går jo pisse godt i de andre klubber så hvorfor ikke. :D:D:D:D
    Igen pakken betyder meget og deres målsætning og strategi skal lægges på bordet inden man endeligt kan komme med holdninger hertil.

    Jeg syntes generelt at vi brøndby fans dømmer for hurtigtn spillere, trænere mm. jeg vil virkelig ønske og appellere for at vi nogen gange i stedet for at råbe bål og brand, begyndte at sætte spørgsmåls tegn og stille konkrete spørgsmål til det der sker i stedet for bare at brænde lortet ned :D:D

    Ha en fantastisk dag :D
     
    • Cr34t
    • Cr34t   15. januar 2022   

    • @DonDomingo Jeg har ikke lyst til et ejerskab som i FCM fordi at jeg ikke syntes at Brøndby skal være en eller anden talent afdeling for en klub i en top 5 liga. Brøndby skal ikke være låst til at sælge de bedste Masterclass talenter til 1 klub. Brøndby skal være Brøndby og ikke en underbygning til en stor klub. Det er lidt det jeg er bange for. Men enig FCM's ejerskab har virket godt for dem.

    Se 3 flere kommentarer
     
    • @DonDomingo Men reelt set er der jo ikke noget finansieringsproblem, med mindre man opfinder det.

      Årsagen er at ingen danske klubber skal over tid ikke være selvfinansierende.

      Det betyder at fordi FCM og FCK kører med budgetter på steroider, altså bruger pengene før de er tjent, eller i hvert fald bruger flere end med udelukkende Superliga som indtjening, så kører de højrisiko.

      BIF kører en anden strategi. Lav risiko.

      Hvor vi tjener pengene før de øremærkes i budgettet.

      Men over tid er alle selvfinansierende, modsat Chelsea, der får en check løbende.

      Altså er det reelt bare et spørgsmål om tid, før BIF indhenter de andre, hvis man opnår samme resultater.

      Og det er jo bevist at det kan lade sig gøre på kort sigte at slå de to andre.

      Man skal nu have gearet spillersalg op og får man succes et par år med nogle store salg, så er der intet i vejen for at nærme sig de to forreste.

      Hvor BIF går fra budget på de ca. 70 mill op til ca. de 100 mill. Og derfra er det jo så igen mere sandsynligt på sigt at slå de andre.

      Det er jo ikke plus/minus 10-15 mill. der afgør hvor guldet skal ligge.

      Afgørende er om man kan opnå noget i Europa. Og det kan man ca. fra budgetter på 100 mill.

      Det er tydeligt når man ser ud over Europa. Europa League er muligt fra ca. 100 mill.
      1 enig · 1 god kommentar

  • mp80
  • mp80   15. januar 2022   

  • Om man får en stadion sponsor eller ej, virker det mærkeligt at afvise det. Man har intet imod fx Faxe-tribunen, 3F-tribunen, Carlsberg-tribunen osv. Man har heller ikke noget imod at plastre spillertøj til med diverse reklamer, hvori ligger forskellen?

    Brøndby stadion vil stadig være Brøndby stadion uanset om det får et nyt navn. Det er mange millioner man kan hente ind på den front, som kan løfte niveauet på holdet.

    Det er tydeligt man mangler kapital, bare se på den kæmpe mulighed man forspildte i dette års Europa fiasko, havde man haft penge til investering, kunne de hurtigt være tjent ind igen.

    Vil man være med i Europa og fast være i top 3, kræver det investering i truppen, faciliteter og være førende på diverse platforme. Den nye app synes jeg virker som et skridt ind den rigtige retning, kræver dog noget tid før man får set, hvor stabil og godt et produkt det er.

    Ser gerne JBA får en eller flere partnere ind eller sælger til nogen med midler og forstand på drift af en fodboldklub.
    2 god kommentar
     
    • @mp80 God pointe med navnene på tribunerne. Jeg er også enig med dig i det med kapital, men min modstand på stadion navn er at det er penge vi kun kan hente en gang. Det er ikke noget vi kan bygge nævneværdigt videre på. Så ville jeg personligt hellere beholde navnet og finde andre mere permanente indkomsts grundlag
      1 god kommentar

---

  • For overhovedet at indgå i en diskussion om ejerskab i BIF regi, må vi først stille spørgsmålet.
    Hvad vil vi med BIF ? Og allerede her bliver os fans splittet for holdningerne er mange. Heldigvis tør jeg godt sige. Ingen uenighed ingen fremdrift. Altså stilstand og det er det værste der kan ske.

    Først må man forstå at vi er mennesker som alle andre og at vi derfor har vidt forskellige personlige egenskaber, såvel som politiske holdninger, for ikke at tale om vores forskellige drivkræfter i livet. Nogle er drevet af det at vinde. De vil vinde for enhver pris og mener at BIF skal tilbage i toppen af dansk fodbold. Fodbold er jo en konkurrencesport og hvis man ikke går efter og vinde, så kan det jo være lige meget.
    Andre er drevet af det sociale aspekt. Her er det vigtigste fællesskabet og det at vi er sammen i tykt og tyndt. Her skal ikke andre ind og blande sig. Udlændinge ind med penge. Nej tak. Vi har det vi skal have og det vil vi ikke risikere forsvinder.
    Nogle er optaget af at vi spiller med en bestemt taktik. Et bestemt udtryk. For det er jo sådan man vinder på den lange bane. Er det ik ?

    Ovennævnte skal selvfølgelig ses som karikerede eksempler. Men eksemplerne viser at vi hver især har mange meninger og holdninger til hvad BIF er og bør stå for. Det må vi hver især have respekt for. At vi er forskellige. Det er blandt andet det vores fællesskab bygger på. Det er en del af vores store styrke. En styrke som jeg personlig er allermest stolt af. At vi omfavner alle. De rige og de fattige. De stærke og de svage. Selv dem som tog fejl og som i mange år var i PSE og kom hertil bliver budt velkommen. Om du er fra Fyn, Jylland eller Sjælland. Det er lige meget.

    En ting som vi alle dog bliver nød til at forholde os til er det med pengene i fodbold i dag. Hvis vi vil være en vindende klub, så kræver det bare penge. Jo flere penge jo større sandsynlighed for mesterskaber. Sådan er det i dag om man så kan lide det eller ej.

    Hvad mener jeg ?

    Jeg selv har holdt med BIF siden 80'erne. Har set hvordan vi voksede og voksede. Udkonkurrerede de andre på kløgt og tiltag, som de andre enten ikke turde eller havde tænkt på. En position som FCM desværre lidt har overtaget i de senere år. Den position ville jeg gerne se os indtage igen. Den klub som gjorde noget andet. Noget nyt og anerledes så vi ikke bare laver en copy/paste af hverken FCK (tror jeg aldrig sker), eller af FCN for den sags skyld.
    Hvad skulle det så være tænker du nok ? Og svaret er ……………………………… Aner det ikke !!!!
    Dertil rækker min kreativitet ganske enkelt ikke. Men det er jeg sikker på der er andre i klubben der kan finde på. Vi er en af de største grupper mennesker i landet, så der må jo være nogen derude som kan finde på. Og ja. Så mangler vi en frontfigur som kan og tør gå forrest med planen. Ligesom Per B gjorde det for 40 år siden eller mere. At han ikke bliver hyldet mere for hvad han har gjort for vores klub, forstår jeg simpelthen ikke. Og ja han lavede fejl. Men det gør alle jo. Vi er jo for fanden mennesker. Jeg tror dog på at vejen frem skal banes via vores fællesskab. Vi så hvad vi kunne med aldrig alene kampagnen, eller hvad vores kampagne med red barnet har givet. Jeg tror hemmeligheden ligger her et sted.

    Skal vi så have danske eller udenlandske ejere ?

    For mig betyder det ikke alverden ? Selvfølgelig skal eventuelle ejere have samme værdigrundlag som vores klub (er vist alle enige om), men klubber som Liverpool of Leicester har vel vist, at det godt kan lade sig gøre. Jeg synes ikke man skal udelukke nogen bare fordi man ikke er dansk. Ligesom jeg heller aldrig har troet på at alle nordmænd pr definition var dårlige til at spille fodbold, bare fordi vi har signet nogle uheldige spillere med norsk pas. Måske det har haft mere med dårlige sportsdirektører og dårlig scouting at gøre. Bare en tanke. Følger vi den logik kunne vi sikkert strege mange lande, som vi ikke skulle hente spillere fra. Og hvorfor lave den begrænsning. Begrænsninger giver os bare færre muligheder og set i et økonomisk aspekt ser jeg det ikke som sandsynligt at Jan B finder en dansk legekammerat.

    Til slut vil jeg sige at det er fedt at 3 point og især Kasper P tager debatten op, for den er mere aktuel end nogensinde. Som mange andre skriver, så mangler der en eller anden for udmelding fra klubben om hvad vi vil på den lange bane. Altså rent sportsligt. CV siger at vi er en top 3 klub. True, men er det det vi skal blive ved med at være og hvad gør vi hvis eks AGF finder en rigmand, som smider en masse penge efter dem. Er vi så bare en top 4 klub ?
    4 enige · 4 god kommentar

  • Ruddi
  • Ruddi   17. januar 2022   

  • hvis div,fan grupper ,er tilfreds med livet som 3-4 eller 5 tog vogn så kan jeg godt forstå deres tanke gang,men hvis vi ska kæmpe med i toppen skal der altså,findes mindst 50 mil til årsbygetet,så nærmer vi os fcm økonomisk,nogen vil ikke havde en såkaldt moder klub,som fcm,hvor jeg tænker,det kunne da være fedt,fcm har da kun haft fordele,og når nu reglerne er sårdan at man ikke må sælge til under markedspris,tror sku mere på den at den her flok fans er bange for forandring end noget andet,om vi sælger til store kluber eller til en såkaldt moder klub,kan jo være lige gyldigt,så længe det højner nivoet og økonomien i sidste ende,fan gruperingerne skal nok få noget og havde sagt,med den kultur vi har,

  • Hvis vi kan finde en 'rar' og rig mand, som vil forære Brøndby 50 mill. om året - uden at få noget for ulejligheden (udover glæden ved mesterskaber) - og med garanti for 50 mill om året de næste 17 år - SUPER IDE.

    Men en invester skal vel have sin investering forrentet - årligt udbytte og/eller kurstigning og salg - eller hva?

    Sælger JBA 50% af sine aktier, så har vi nu 2 storaktionærer - men 0 kroner ekstra i klubkassen

    En aktie emission på fx 100 mill, vil betyde en engangs tilførsel af kapital (lidt flere penge i klubkassen end et EL gruppespil, og halvdelen af et CL gruppespil) - men ingen årlig kapital tilgang.

    Vi har prøvet emissions modellen nogle gange. Sidste gang købte klubben 11 tyskere - vi fik sølv - intet Europa gruppespil - og så var alle pengene brugt.

    'Nu får vi styr på økonomien' modellen blev søsat for 2 år siden: Balance i regnskab, MC og professionel ledelse => Mesterskab, EL gruppespil og penge i kassen.

    Vi har Danmarks bedste fodbold Brand, fleste og bedste supportere, suverænt Danmarks bedste fan faciliteter og så har vi Fællesskabet.
    Alt det sætter vi på spil ved en aktieemition - det er som at tisse i bukserne: Det er dejligt varmt med 100 mill, men i morgen er klubben (måske) ejet af RedBull


    1 enig · 1 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        17. januar 2022   

    • @Supporter i 40 år - Meget meget enig. Det har været tydeligt, at den nuværende plan var en succes.
      Men er den også varig?
      Kan vi bide os fast i toppen af superligaen pr efter år, kun med indtægter fra Master Class?
      Hvis ikke, hvor skal pengene ellers ind fra, når spareplanen og oprydningen er udført?
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Hvad med at man selv kæmper sig op til at finansiere sig selv??

    Lægge lag på lag og via spillersalg geare klubben op i større summer hen af vejen.

    Hvorfor skal det være en check der øger indsatsen??

    Hvis man kan opnå indtægter på op mod 250 mill, og via strategien om først at finansiere et større budget når man kan fuldføre en fuld kontraktcyklus på 4 år.

    Altså når der ligger godt 120 mill, så øger man årligt spiller budget fra 70 til 100 mill.

    Og den vej igennem øger indtægterne kommercielt igen.

    Reelt er det kun hvorvidt pengene kommer up front eller på bagkant der er differencen.

    Alle klubber skal jo over tid finansiere sig selv. Og derfor bør ingen danske klubber have bedre forudsætninger end andre.

    Specielt efter PSE skal splittes op.

    Jeg har tidligere foreslået at fans via mikro funding hjalp til. Dvs hvis 35.000 havde lyst til at købe en Aldrig Alene trøje. Så har de måske også lyst til at støtte med et månedlig træk på dankortet på 20 kr. Det ville samle 8,4 millioner kroner sammen, som skulle øremærkes til enten transferbeløb til store talenter til Master Class, eller direkte til lønsummen. Det ville faktisk være over 10% forøgelse af lønsummen pt
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        17. januar 2022   

    • @Billboard - Så ud over fan-funding foreslår du FCN 2.0?

    Se 16 flere kommentarer
     
    • @Billboard
      En check skal jo være med til at booste den videre færd frem, for med det forslag du kommer med, vil det tage mange år (måske endda evigt) at nå op og kæmpe med om guldet for alvor. Måske jeg tager fejl, men jeg kan ikke få øje på den klub i Europa som har gjort netop det.
      Mhs til FCK skal vi nok ikke glæde os for tidligt. Grunden til at de deler virksomheden op, er for at gøre klar til et salg og den investor som kunne komme ind kender vi ikke. Det er dog et fakta at det ville være en ret billig måde at købe sig ind i et CL gruppespil på set med udenlandske briller.

    Se 1 flere kommentarer

  • Jeg sq ikke så bekymret i forhold til at spille om det danske mesterskab, sidste sæson er jo et fantastisk bevis for de andre FC Brasilien og FC Plastik ikke kan købe sig til mesterskaber hvert år, man ser også at de reagere lidt som bragte BIF i problemer i 0'erne ved at købe dyre og dyre spiller samt presse deres lønninger opad, på et eller andet tidspunkt knækker elastikken for dem begge, dog i henhold til at spille i Europa der skal vi nok vise lidt mere muskler eller forbedret Masterclass, men tiden må vise hvad der sker, pt. syntes jeg ikke de 2 plastik klubber udviser skræmmende styrke på trods af de nok står for 2/3 af spiller budgettet tilsammen i suppen.
     
    • @Vainio74 Det er netop ikke i enkeltår at økonomien er afgørende. Det er over en årrække. Og FC1 + 2 bør - med deres økonomiske forspring in mente - dele de fleste mesterskaber mellem sig. Alt andet vil være ulogisk. Der kan sagtens komme en håndfuld år nu hvor vi ikke vinder guld.
      Så spørgsmålet er hvordan vi som klub forholder os til det?




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder