Foto: Kasper Pedersbæk ©
Fanreaktioner på den nye udebanetrøje: Den skal købes
Der er intet som lancering af en ny trøje der kan dele vandene blandt en fodboldklubs fans. Derfor tog 3point.dk pulsen på stemningen omkring den nye udebanetrøje, som Brøndby præsenterede fredag eftermiddag. Overordnet set var modtagelsen af den nye trøje ganske positiv, og mange havde fået et positivt indtryk af den. Der var sågar flere af de fans som 3point.dk talte med, som allerede havde placeret en bestilling på trøjen.
Michael Dahl var en af de fans som med det samme forudbestilte den nye udebanetrøje:
- Den trøje har en fed farve og enkelhed. Jeg syntes den ser fed ud. Synes godt at der kunne være en gul stribe et sted, lige som der er på ærmet på hjemmetrøjen. Men da jeg så den på indefra app'en gik jeg direkte ind og købte den med lange ærmer.
Om at Brøndby i denne sæson har meldt ud man spiller på gul og blå har Michael Dahl en positiv holdning til:
- Jeg syntes faktisk at det er en god ide. Gul og blå er jo vores farver så fedt at bruge dem i hjemme og ude trøjerne i stedet for at bruge alle mulige andre farver
En der også trykkede på bestil-knappen var Rasmus Augustensen, der dog fik sat en spiller på ryggen:
- Trøjen er allerede købt, og jeg har fået Cappis bagpå, for jeg kan godt li' hans attitude og spillestil.
Og supplerer med en beskrivelse af trøjen:
- Jeg synes trøjen designmæssigt virkelig holder et højt niveau, end hvad vi er vant til. Er så træt af helt standard trøjer fra de store tøjmærker, som 40 forskellige hold bruger præcis samme model af, bare i andre farver.
En der dog ikke blev helt overbevist af den nye udebanetrøje var Rasmus Henriksen, han følte den blev lidt ordinær:
- Den bliver sådan lidt almindelig t-shirt agtig, og ligner ikke rigtig en spillertrøje. Det blå logo er i sig selv okay, men når det har samme farve, så bliver det lidt usynligt.
Spurgt ind til om han kunne overveje at købe den nye udebanetrøje er svaret da også ganske kontant og ligetil:
- Ikke pt.
Rasmus Henriksens holdning om trøjen lignede en træningstrøje bliver udfordret af Nikolas Curtis, som kommer med et andet syn på trøjen, og blandt andet nævner de detaljer der er i farvevalget:
- Detaljerne gør nemlig at en tone-i-tone trøje ikke ligner en træningstrøje, at der er masterclass mønster i trøjen, at det går igen i Hummel vinklerne på ærmet og at der står drengene fra Vestegnen i nakken.
Nikolas Curtis nævner også det blå logo som noget der er banebrydende, og som Brøndby slipper godt fra:
- Isoleret set kan jeg naturligvis lige det originale logo. Men trøjen i sin helhed gør at logo er fedt.
Thomas Johannes Hansen er også begejstret for trøjen:
- Jeg har altid været til det simple, så at farven går igennem er skønt. Det er også rart, at der ikke er mønstre fra sygninger mv. i anden farve.
Han er også meget positiv stemt over for det blå logo:
- Jeg synes, at det er helt okay at logoet er blåt. Det er udebanetrøjen og kontrasten mellem selve trøjen og logoet gør det godt. Det viser, at det er udebanetrøjen, og at logoet er mørkere end resten af trøjen giver den mere råstyrke (dark side) synes jeg.
Trøjen bliver kaldt for modig, da 3point.dk taler med Morten Brown om designet:
- Den er faktisk ret fed, og som da jeg så den første gang så syntes jeg det er meget modigt. Jeg har det sådan lidt at enten skal vi lave en kult trøje ala den lilla eller camouflage eller en der er super stilet og det syntes jeg virkelig den er i år.
Det blå logo ser Morten også som en gevinst for trøjen og dens udtryk:
- Super fedt, det er med til at fuldende hele stilen ved trøjen.
Stor begejstring for trøjen har Jimmi Nielsen hvert fald også. For hans første ord til at beskrive trøjen er slet og ret bare wouw. Og han uddyber også hvorfor han er så begejstret for den:
- Jeg kan faktisk godt lide det, og ratede i første omgang trøjen som 8/10 - Den er i mellemtiden vokset på mig og kan godt krybe sig op på en 9’er nu. Jeg er vild med at sponsortryk og tal er cyan farvet, men indrømmer i samme moment også, at havde Hummels vimpler været gule, havde den for mig været en 10’er. Selvom vi før har haft udebanetrøjer i de blå nuancer, synes jeg ikke at trøjen minder om noget vi har set før, hvilket er en af de ting ved den, jeg godt kan lide. Trøjens stilrene design er virkelig lækkert. Klubben skriver at heksagonerne i stoffet symboliserer Masterclass, hvilket jeg godt kan lide symbolikken i.
Det blå logo har af de fleste fået positive ord med på vejen. Jimmi Nielsen er heller ikke kritisk over for det blå logo ved netop denne trøje, men påpeger dog noget for ham vigtigt:
- Som udgangspunkt mener jeg at klubbens logo er helligt, det må der aldrig pilles ved. Men jeg kan godt se at det på netop denne trøje giver mening, og vælger derfor at acceptere det, da man ikke har ændret på selve logoets udformning.
Deltag i diskussionen