Tibbling fejrer mål
Foto: Teis Markfoged ©
VIDEO

Flemming Povlsen og Niels Frederiksen diskuterer Tibbling: Han har noget ekstra, ingen andre har

 
Discovery-ekspert Flemming Povlsen diskuterer Simon Tibbling sammen med Brøndby IF-cheftræner Niels Frederiksen.

    • Tibbling fejrer mål
    • Nanna Møller Karlsen
      11. juli 2020 - Klokken 12:43
  • Nanna Møller Karlsen
  • Nanna Møller Karlsen
    11. juli 2020 - Klokken 12:43

Simon Tibbling har noget, som ingen andre spillere i Brøndby-truppen har, mener Discovery-ekspert Flemming Povlsen. I indslaget her diskuterer han svenskeren sammen med Brøndby IF-cheftræner Niels Frederiksen.


Medie af: Discovery






Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Flemming Poulsen har ret: Det virker virkelig som "uransalige årsager", da Tibbling ikke skulle starte i Aab-katastrofenederlaget
    4 enige

  • Ivan
  • Ivan   11. juli 2020   

  • Han yder måske ikke nok defensivt? Desuden har mange været efter ham pga manglende motivation og selv synes jeg også at der har været for lidt arbejde og for mange boldtab. Men det var jo klart bedre mod FCN og vi kan kun håbe det fortsætter.
    1 enig
     
    • @Ivan enig. Og læg dertil at selvtilliden ser ud til at have været fraværende. Offensive spillere uden selvtillid kommer ofte til at se meget ringe ud
     
    • mp80
    • mp80
      Betalende bruger
        11. juli 2020   

    • @Ivan heller ikke nødvendigt, hvis han får en fri offensiv 10’er rolle, hvor Rado og Frendrup står for de defensive aktioner. Enig med Tibbling, NF bruger ham for lidt. Han bliver heller ikke spillet i den rigtige rolle når han har fået chancen.

  • Tibbling er pt. vores bedste playmaker, og er sammen med Maxsø den spiller der har vist højeste top niveau! -at ikke bruge Tibbling mere er en fejl, og ender højst sandsynligt med at han forlader Brøndby..
    3 enige

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
      11. juli 2020   

  • Hvordan kan Niels Frederiksen stå offentligt og sige, at der er spillere med manglende kompetencer på bolden? Han har 24+ Fuldblods profesionelle fodboldspillere til rådighed. Det svarer til, at et bilværksted med 24 ansatte mekanikere mangler kompetencer med biler....
    1 enig
     
    • @Saesonkort der er vel fordi der ER spillere med manglende kompetencer på bolden. Og det er vel heller ikke så overraskende, da han jo har overtaget et hold som stadigvæk langt overvejende er købt til at spille presfodbold.
      1 enig
     
    • Saesonkort
    • Saesonkort
      Betalende bruger
        11. juli 2020   

    • @Christian Brøndbyman, det svare til at din arbejdsgiver trækker bukserne ned på dig offentligt og kalder dig inkompetent..
     
    • @Saesonkort jeg synes da ofte man hører trænere sige at der mangler kvalitet, etc etc. Zorniger gjorde det også hele tiden, med udvalgte spillere. Jeg kan ikke se problemet i at man påpeger hvor man har været svage i en kamp. Det er jo også det trænerne bliver spurgt om hele tiden.
     
    • Ivan
    • Ivan   12. juli 2020   

    • Der er for mange der ikke har de nødvendige kompetance på bolden. Rado, Gammelby, Hermansson, Rosted f.eks det betyder at vi har rigtigt svært ved at spille os ud af et højt pres.
      1 enig

  • Grunden til at holdets eneste kreatør ikke bruges ret meget skyldes NF defensive indstilling og hvad har fået ud af det, røg tidlig ud af pokalen til selveste kongeholdet Sønderjydske , og vi ligger 4 og kan ende som 5... Bare for at nævne AZ, han blev fyret da vi lå 3 pga den forkælede danske indstilling til prof-fodbold... se bare spillerne skulle have kærlighed og en formand der er så forfængelig at kritik bliver mødt med fyring.... Men for at vende tilbage, en skandale at Tibbling ikke spiller mere og en skandale at Gammelby samt Rado stadigvæk er fast på holdet... så længe det er sådan bliver det aldrig godt... og nu vil I nævne jojo Vedtergaard77 vi har lige vundet 4-0, og det er korrekt, men hvor kunne det resultat have været anderledes, Rado er simpelthen al al for ringe, manglende teknik/overblik samt kæmpe placeringsproblemer!!! Og 100% jeg er sikker på at Tibbling starter ude... i morgen...
    2 enige
     
    • @Anders77 i denne sæson har Tibbling spillet 20 kampe i SL, og der er stadig 4 kampe igen. Tibbling har været skadet i 3 mdr af sæsonen. I 17/18 sæsonen under AZ spillede han 30 kampe i SL. Så stor er den forskel vel ikke. Hvis Tibbling starter ude i morgen, kan det være af taktiske hensyn, men det kan også være fordi han ikke har fysikken til at spille 2 gange om ugen.
     
    • mp80
    • mp80
      Betalende bruger
        11. juli 2020   

    • @Christian Brøndbyman kig på antal minutter og hvor mange gange fra start, det viser noget helt andet. NF bærer en stor del af ansvaret for at få de bedste spillere til at lykkes, det vil også hjælpe de unge.
     
    • @mp80 der er mange faktorer der har indflydelse på hvor meget en spiller bliver brugt. Nu har Tibbling været skadet en relativt lang periode, og i mellemtiden har man skiftet formation. Han var god som wing i 4-3-3, men når man så skifter til en formation uden wings, og hvor man har tonsvis af gode spillere og talenter der spiller samme position, så er det klart at man ikke får ligeså mange minutter. Så hvad skulle NF have gjort? Fortsat med 4-3-3 selvom det ikke fungerede, bare for Tibblings skyld? Skulle vi have smidt Kaiser eller Mukhtar på bænken? Jeg kan godt se han ikke er blevet så meget brugt i foråret, men når han så har spillet, har det jo heller ikke været fremragende, bortset fra 2 kampe mod FCN.

  • Der er ingen tvivl om at en Tibbling i absolut topform er mega klasse og burde starte inde hver gang. Men er ligeså meget Tibblings egen skyld at han ikke har vist sig at være i topform. For er godt nok længe siden at har vist sig selvskrevet til start-11, og det er ikke kun under NF, så giver ikke mening at give NF skylden. Håber Tibbling kan blive ved med at vise det niveau, så skal han nok spille og gøre det godt for os
    2 enige · 1 god kommentar

  • kewell
  • kewell   11. juli 2020   

  • For en gangs skyld er jeg enig med Poulsen. Tibbling bør være en af de første på holdkortet tæt på hver gang. Det er i min optik en mærkværdig holdning, at man skal have 8 defensive markspillere på banen, for at kunne forsvare ordentligt. Vi spiller med 5 forsvarsspillere. Det er en mere end de fleste gør. Vi har et defensivt super anker i Frendrup på 6'eren, som sjældent kommer over midten, og så vil man stadig have to muskelmænd på midtbanen, for ikke at risikere noget defensivt. Det er i min optik så misforstået som noget kan være. Vi stiller eksempelvis sådan et hold i AaB hvor vi bliver kørt over. Vi stiller også sådanne hold mod agf og AC Horsens, vores tre suverænt dårligste kampe efter pausen. Det er kampe, hvor vi alt for let bliver presset og ikke evner at spille os ud af presset. Det gør at vi giver endnu flere angreb ned mod vores forsvar. Var det Guardiola der i sin tid sagde at det bedste forsvar var ikke at give modstanderen bolden? I så fald vælger vi ofte at stille med en rigtig skidt defensiv. En anden ting der irriterer mig er at folk snakker som om at Tibbling ikke kan forsvare. Det er simpelthen forkert. Han er en ganske fin presspiller og han arbejder glimrende uden bold også. Det vises også tydeligt i de to kampe han har fået fra start af, hvor vi holder 0'et begge gange. Jeg ser også mange kritisere ham for ikke rigtigt at ændre kampene når han kommer ind, hvor vi indtil da har været dårlige. Det virker som om mange slet ikke ved hvilken spiller han er. Det er ikke en Neymar vi smider på banen som selv går op og laver en kasse eller afdribler et par mand, som Jobbe eksempelvis kan. Det er en spiller som skal starte for at han rigtigt gør en forskel. Han er vores, med afstand, bedste opspilspunkt, når vi skal igennem modstanderens første pres, og op på modstanderens banehalvdel, så vi overhovedet kan begynde at sætte vores angreb i scene, og det er hans helt store force. Jeg vil lige tilføje, at jeg synes Vigen og Slimane er glimrende spillere, og jeg ser dem gerne spille. Men at Tibbling starter ude hver gang vi ikke møder FCN er simpelthen er klar fejl.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @kewell fine pointer. Men at Tibbling skulle være god i defensiven fordi vi har holdt 0 i de to kampe han har spillet i foråret er altså noget søgt. Det håber jeg du også selv kan se. Når jeg synes han har mangler i defensiven er det pga de meget sløve returløb. Ikke presspillet hvor jeg er enig i at han yder en indsats.
      1 enig
     
    • @kewell ..og så ville jeg også have skrevet at: Der foregår altså også noget på træningsbanen vi som fans ikke ser. NF og co. Ser ham jo træne hver dag. Måske leverer han ikke?
      1 enig
     
    • @Marc Johnson Helt enig. Der er meget vi udenforstående ikke ved. Synes det bliver lidt for forsimplet bare at give træneren skylden for Tibblings manglende udvikling/spilletid, selvom det selvfølgelig også kan være et element, hvad træneren har af præferencer i forhold til spillerne.
     
    • @Christian Brøndbyman jeg hæfter mig bla ved at vi i sommers prøvede at sælge ham til FCN. En direkte konkurrent om 3. pladsen
      1 enig
     
    • kewell
    • kewell   12. juli 2020   

    • @Marc Johnson Så simpel er min pointe selvfølgelig ikke, men det at vi holder en god defensiv struktur i de to kampe underbygger argumentet at han bidrager ganske fint til defensiven. Men det tror jeg også godt du selv kunne udlede af mit indlæg ;-)
     
    • kewell
    • kewell   12. juli 2020   

    • @Christian Brøndbyman Nu kender vi Tibbling og ved præcis hvilken type spiller han er. Derfor kan vi selvsagt sagtens vurdere, om vi synes han bør spille eller ej. At man giver NF skylden for ikke at bringe Tibbling giver vel sig selv. Det er ham der sætter bordkortet, og ofte søger NF bare andre typer, og det er den holdning jeg ikke er enig i. Jeg tror for Så vidt at NF synes Tibbling er en glimrende spiller, det udtaler han relativt ofte. Så det handler om valget af spillertyper han vælger at bringe. Og deri ligger min uenighed med NF. Så der er ikke så meget hokus pokus i det her, og ting vi ikke ser fra træningsbanen
     
    • kewell
    • kewell   12. juli 2020   

    • @Christian Brøndbyman Det var selvfølgelig *holdkortet der skulle stå.
     
    • @kewell jeg kan følge dig så langt, at der har været nogle kampe hvor NF har sat et hold med en for defensiv profil. Men at vi skulle kunne vurdere udefra at Tibbling skal starte hver gang, kun på baggrund af de relativt få kampe han har spillet i foråret, køber jeg ikke. Hvordan ved vi, om Tibbling har til træning/kamp har gjort det NF har bedt ham om? Har han taget de offensive og defensive løb, som han skal i 3-5-2-systemet? Arbejder han nok med sit slutprodukt? Det har tidligere været hans store problem, og 2 gode kampe mod FCN synes jeg ikke ændrer på det. Jeg synes også Marc har en pointe i at vi åbenbart har været tæt på et salg til en, for ham, lav pris, så måske har tingene ikke helt kørt som de skulle. Jeg skal ikke prøve at argumentere imod, at det var en sublim indsats han leverede i torsdags. Det var fremragende, og kommer der mere af det, vil tendensen med at bænke ham næppe fortsætte.
      1 enig
     
    • kewell
    • kewell   12. juli 2020   

    • @Christian Brøndbyman Hvis man skal købe ind på din tese om, at vi ikke kan vurdere det arbejde Tibbling gør, så kan vi aldrig have en anden holdning til holdet end træneren, da man altid vil kunne argumentere for, at han ved ting vi ikke ved, og så stopper al holdning til holdopstillingen. Den køber jeg naturligvis ikke ind på, jeg må ikke følge dig i, at du bare antager at Tibbling ikke kan udføre det ham får besked på af træneren. Det jeg kan vurdere på, er hvad Tibbling, Radosevic, Vigen og Slimane alle bidrager med på banen, og derudfra mener jeg godt vi kan lave en analyse af, hvordan man gerne vil have os til at spille. Som nævnt tidligere, så har vi utroligt mange defensive spillere på holdet, også flere end normal på et fodboldhold. I den kontekst synes jeg vi mangler en mere kreativ spiller som enten Tibbling eller Slimane. Du snakker bl.a. om manglende slutprodukt, men glemmer at du skal holde det op imod konkurrenterne til pladsen. Der kan vist ikke være tvivl om, at snakker vi rent slutprodukt (hvilket i øvrigt ikke er det primære for rollen) så er Tibbling og Slimane de bedste. Der hvor vi mangler Tibbling, når vi eksempelvis smider Rado og Vigen på banen, og niveau på bolden, og i udspillet fra bagkæden. Vi er her alt for lette at presse i bund og Vi ender med at smide bolden ofte. Du snakker også om at du ikke synes to kampe er nok til at vi kan konkludere noget? Men det er nu engang de starter han har fået, samtidigt kan vinogså konkludere en del ud fra de kampe han ikke har spillet, og hvad medspillerne/holdet her har haft af udfordringer. Til 3point.dk jeg kan ikke redigere i mine poster. Jeg ved ikke om jeg er alene med den udfordring.
     
    • @kewell jeg antager ikke noget - jeg erkender jeg ikke ved hvad baggrunden er for Tibblings manglende starter i foråret. Det er lige præcis min pointe. Vi ved det ikke. Ja, vi kan selvfølgelig godt bedømme spillerne, når de spiller, men det har Tibbling jo ikke gjort særlig meget i 3-5-2. Slutproduktmæssigt har jeg ikke præcise data, men Vigen har efterhånden lavet en del assists. Jeg tror han er bedre end Tibbling der.
      1 enig
     
    • @kewell tja jeg synes egentlig ikke det underbygger specielt meget. At vi spiller til 0 i de kampe kan være andre spilleres fortjeneste end Tibbling, hvilket jeg også synes du er inde på indledningsvis (ikke alle 11 behøver være super i defensiven). Men nu bliver det vidst lidt ordkløveri :) jeg ville elske at vi havde Tibbling mere på holdkortet fordi den Tibbling jeg så under AZ hurtig blev en spiller jeg holdt meget af.

  • Uche
  • Uche
    Betalende bruger
      11. juli 2020   

  • Tibbling har af uransaglige årsager, siden vinterpausen, kun spillet godt i de 2 kampe som Flemming Poulsen nævner, og så må vi jo håbe at den gode hr. Poulsen snart får sin langtids hukommelse tilbage, som må være et must når man er EXPERT kommentator
    1 enig
     
    • kewell
    • kewell   11. juli 2020   

    • @Uche ud over at det ikke er korrekt, så er det også de eneste to kampe han rent faktisk er startet i, og blevet givet en reel chance i. Med mindre man er en Jobbe type, så er det begrænset hvad man kan vise i korte indhop.
      1 enig

  • Tanken
  • Tanken
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      12. juli 2020   

  • Problemet er Tibbling kun kan spille når Frendrup spiller 6'er. Ellers bliver det for hovedløst på midtbanen. Det kan sagtens være man skal sige det er Rados fejl, og det er det til dels også, men man kan bare ikke spille med både Rado på 6'eren og Tibbling på 8'eren for så åbner vi motorveje til modstanderen. Desuden tror jeg Corlu vil udfylde den præcis samme plads på holdet og så kan det være svært at se Tibbling få spilletid igen, og bør formentlig sælges
    1 enig · 1 god kommentar




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder