Foto: Nanna Møller Karlsen ©
VIDEO
Her kan du se eller høre et interview med cheftræner Frederik Birk fra træningslejren i Østrig.
Frederik Birk: Det leder jeg efter i en anfører
3point.dk er rejst til Østrig, hvor vi dækker Brøndby IFs træningslejr og de sidste forberedelser frem mod den kommende sæson.
Her kan du høre et interview med cheftræner Frederik Birk, hvor han blandt andet kommer ind på sine overvejelser i valget af ny anfører.
Tak til GF Forsikring Nordsjælland og Storkøbenhavn for at gøre det muligt for os at dække træningslejren.
Interviewet kan både ses som video og høres som podcast.
Video:
Podcast:

Deltag i diskussionen
Mads-Nohr 12. juli 2025
Det spændende valg er Vallys.
Det gode valg er Pentz.
Håber også det bliver en af de 3 :-)
thorrium 12. juli 2025
Wass har ikke meget tid tilbage som spiller, og hans rolle bliver kun mindre på holdet hvis han forsætter endnu en sæson (eller længere), hvilket jeg i princippet ikke har noget imod. Synes manden er fantastisk, og jeg ville elske at han kunne blive brugt mere stationært sådan at han kunne være vores egen Pirlo til han bliver 55 år gammel.
Alt det i mente, så mener jeg ikke Wass er det rette valg. JS skulle aldrig have taget bindet fra ham, men når valget nu er taget så virker det tosset at give ham det endnu engang.
Vallys er mit naturlige valg, specielt hvis man forlænger med ham og giver ham den kontrakt der gør at han bliver til benene falder af ham. (3-4 år ekstra). Men han bør kun vælges hvis han også har tænkt sig at blive.
Pentz kunne være på tale, men jeg bryder mig ikke om at have målmænd som anfører, da jeg mener anføreren er den der skal råbe de andre op på midtbanen, samt tage samtalerne med dommeren.
Plus han er vel også salgsbar, og bliver vel skudt af inden for de næste 12 måneder. Så det er det samme problem som de to andre, en anfører som ikke bliver og styrer holdet er bare lidt... tamt.
Alves er i min bog en af dem der burde være en mulighed, da han bør spille fast. Men vil han forlænge med klubben (der er 12 måneder tilbage)? Jeg har ikke umiddelbart nogle gode 5 valg.
Mads-Nohr 12. juli 2025
Er heller ikke så meget til målmænd, men tror ikke man kan stille spørgsmål til den betydning pentz har i omklædningsrummet.
Ellers må vi hente Maxsø retur, og give ham det :-)
thorrium 13. juli 2025
Hvis du havde snakket med mig omkring målmænd som anfører, for bare et par år siden så ville jeg ikke have haft noget imod det.
Jeg var selv anfører i min store karrier (mini put), og vi har tidligere set det gå ganske fint (Peter Schmeichel og Mogens Krogh).
Men sådan som reglerne ser ud til at ændre sig, i forhold til VAR og samtaler med dommerne (man skal ikke brokke sig, og det bliver faktisk straffet). Ja så mener jeg at man bør fokuserer på at det er anføreren som tager det ansvar på sig, og det vil derfor være et problem hvis denne person er målmanden.
Ja så kan vice anføreren måske gøre det, men det vil da blot skabe muligheder for misforståelser (specielt for de dårligere dommere) og invitere dem til at give kort til spillere der ikke nødvendigvis burde få dem.
Så det er fra et praktisk strandpunkt at jeg gerne ser en markspiller have bindet. Ikke fordi jeg ikke mener at en målmand kan have den rette indstilling og attitude.
TibblingLove
Betalende bruger
13. juli 2025
mimor1 13. juli 2025
Birk virker som et andet menneske uden skulle visse magt.
Alves kunne være et godt bud, men han er alt for meget skadet.
thorrium 13. juli 2025
Jeg mener Wass var den naturlige anfører på holdet, da han spillede (spiller) hver kamp i det minutter han nu engang har i benene.
Men jeg mener også vi bør være realistiske, og ikke ''bare'' give anførerbindet til en spiller der er på vej væk (salg eller karrier stop), eller som er på bænken (Mensah).
Hvis Wass har 1 sæson i sig, så mener jeg ikke han bør blive anfører, dertil vil hans rolle på holdet (det spillende hold) være så formindsket at det ikke giver mening.
Men (og det er som jeg sagde, det jeg egentligt håber på, da jeg virkelig godt kan lide manden og spilleren) hvis han har 3 sæsoner i sig, og kan være en bærende kræft på holdet (playmaker med rollator), så er det en helt anden sag, og jeg ville give ham bindet uden tøven.
Med hensyn til Alves, så må vi håbe/forvente at han holder sig skadesfri. Hvis den medicinske stab mener han er fit for fight, så bør han spille (hvis du spørger mig). Og så ville han (såfremt der er forlængelse med ham) være et udmærket bud.
Men jeg forstår din reservering, og jeg deler den, da det ikke nytter noget at have en anfører ude halve eller hele sæsoner (Mensah)
olemartin.dk 12. juli 2025
Desuden er der intet som tyder på truppen trænes hårdere fysisk, så formen bliver bedre desværre, så det presspil og det offensive udtryk udebliver desværre nok som man så det i den seneste sæson.
Efter min mening virker Birk til at have trukket håndbremsen og blevet bange for at satse offensivt. Er virkelig spændt på at se, hvordan holdet kommer til at klare sig, frygter at selv top6 bliver på et hængende hår. OB med AZ tænker jeg bliver en af sæsonens store overraskelser.
LJS
Betalende bruger
12. juli 2025
Bedre ambassadør får vi ikke, efter min mening.
---
Brøndby85
Betalende bruger
12. juli 2025
Joblar 12. juli 2025
Bif fan for evigt 12. juli 2025
Et meget frækt bud er Noah og ved det for mange grundet hans alder ingen mening vil give.
Men han har på mange områder vokset og set ham som en begavet spiller og vil ikke udelukke han kunne vokse mere med den opgave
For mig er det naturlige bud Vallys som forlænger og får opgaven.
Qubert18 12. juli 2025
Når jeg tænker anfører, så skal han være rollemodel for kulturen og kunne fornemme temperaturen i en kamp, og give mere/mindre intensitet alt efter hvad der er brug for.
Derfor falder Wass og Nartey for mig som anfører, da de mangler den del, når der er brug for benhårdt defensivt arbejde og hårde tacklinger.
Bif fan for evigt 12. juli 2025
Skulle Sebastian ikke blive solgt men forlænge ville han også være et godt bud på det
Detvender 12. juli 2025
Personligt ville jeg pege på Vallys, Tahirovic, eller Vanlerberghe. Måske endda Köhlert, selvom jeg ikke har set/hørt noget til ham endnu jo.
@bif fan for evigt vil gerne bare høre hvorfor du ikke er enig med Det der bliver skrevet? Hvad mener du en anføre skal beside? Og hvorfor mener du Noah og Wass giver mening? :)
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
13. juli 2025
mimor1 13. juli 2025
Bif fan for evigt 13. juli 2025
Bif fan for evigt 13. juli 2025
At Noah ikke har Brøndby ånd er jeg meget uenig med dig i synes han har masser af Brøndby ånd
RommeTilPhiriOgSå 13. juli 2025
Skulle en 19-årig Noah Nartey råbe spillere som Wass, Klaiber og Pentz op i kampens hede? No fucking chance.
Noah er stadig ung, Noah skal stadig lære en del, hvilket hans dumme røde kort mod Nordsjælland også viste.
Selvfølgelig skal han ikke være anfører. Han skal end ikke være med i anføregruppen. Han skal modnes og tage vare og ansvar for sin egen udvikling. Ikke tage ansvar for holdes.
Så kæmpe nej tak til Nartey som anfører.
Bif fan for evigt 13. juli 2025
1. Er der ikke chefer rundt i verden der er unge som har respekt for det de står for JO.
2. Er der nogen som er meget modne i en ung alder JA
SÅ ER IKKE ENIG MED DIG men jeg har før mange andre peget på Vallys og gjort det længe så mit valg er Vallys og været det længe
RommeTilPhiriOgSå 13. juli 2025
Han er en teenager. Det ville simpelthen være til grin at give ham anførerbindet nu, og det ved du også godt. Så overhovedet at nævne ham, et simpelthen komplet useriøst.
Måske bliver han en leder en dag, men han er ikke i en position i hierarkiet, hvor han er eller skal være leder overfor nogen som helst.
Bif fan for evigt 13. juli 2025
Du kan have din mening jeg mener den plads han spiller og det overblik det kræver samt landsholdet hvor han også er en fremtræden spiller viser en spiller der bevare overblikket og har vist lederevner på banen
Jeg synes han flere gange er gået forrest når holdet har hængt gevaldigt for så at gå ud og lave mål eller oplæg til mål, og hevet de andre op
Det ér lederevner, men Igen er mit valg Vallys og har været det længe før alle andre nu også skriver om det, jeg har nævnt ham for længe siden som Vallys den mest oplagte hvis ikke sebastian forlænger som jeg også ser som en leder på banen
Mens jeg nævner at Noah er en der kan have potientiale til at blive en rigtig god anfører i mine øjne
TibblingLove
Betalende bruger
13. juli 2025
Bif fan for evigt 13. juli 2025
Opretter dig som den ene og anden profil herinde og dyrker hvad jeg skriver, jeg anser dig som en der har utroligt ondt i røven og du afsløre jo hele tiden dig selv med dit fnidder og hvis ikke du skriver fra 19magic64 så studenterbrød og så en ny igen
Synes du er meget gennemsigtig og dit formål herinde er ikke Brøndby debatter men fnidder og jagte mig men det er ikke lykkedes dig og kommer heller aldrig til at lykkedes dig med chikanere mig nok til jeg stopper med at skrive herinde det må du bare lære
Du har prøvet med 200000 likes indenfor få minutter oprette artikler fra en af dine andre profiler skrive grimt og truende til mig samt oprettet flere profiler for at få det til at se ud som om alle var mod mig
Dit problem er det er alle ikke nogen måske men mange flere skriver jeg rigtig godt med herinde og du må forstå en ting du vil aldrig lykkedes med at få mig ud for typer som dig ligger jeg mig aldrig ned for
TibblingLove
Betalende bruger
13. juli 2025
Bif fan for evigt 13. juli 2025
Du ved mine forældre er gået bort og du her skrevet det flere gange nu, efter jeg skrev det. Kun et menneske uden moralske skrupler som har nok i sig selv og egne behov, kan finde på at skrive så grimt og ondt.
Jeg ved at når du synker så lavt, så beviser det hvilken KÆMPE TABER du er, har intet andet at sige til dig, end jeg rent faktisk har rigtig ondt af dig, når man synker så lavt som du gør så kan man umuligt hvile i sig selv. Hvis man har behov for at være så ondskabsfuld som du tydeligt er, FØJ mand hvor klam kan man være som menneske.
Mine forældre vil kigge ned og være stolte af, at jeg ikke falder ned på dit lave taber niveau. Du må have det svært i dit liv og jeg har mere ondt af dig end vrede, for du er et meget uempatisk menneske, som har karaktertræk der minder om et meget afstumpet menneske, som man tit ser hos folk med en meget lav IQ, men det undre mig ikke med dig, du har aldrig kunne skrive andet end fnidder og har ikke så meget begavelse.....
TibblingLove
Betalende bruger
13. juli 2025
Bif fan for evigt 14. juli 2025
3point burde have for længst have givet dig ban og du opføre dig som en der kan tillade dig hvad som helst, men at falde så dybt og 3point tillader dig det, fortæller mig en del.
Du havde 19magic64 profilen som du ikke forklarede hvorfor du ikke skriver der mere skal vi sige ban, du har mange andre heriblandt studenterbrød og flere andre.
Men igen om du har 100 profiler rager mig en skid, men at bruge mine forældre som er gået bort i denne dialog siger mig hvilket menneske du er....
Men sådan er det med tabere der ikke kan argumentere eller svare for sig, og jeg ved at du ikke kan være i dig selv over jeg skriver godt med andre eller mange giver mig likes.
Det nager dig voldsomt og jeg kan kun have ondt af dig.
TibblingLove
Betalende bruger
14. juli 2025
Kramer
Betalende bruger
16. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 17. juli 2025
Jeg synes ret klart, at jeg argumentere for, hvorfor Noah ikke kan eller bør være anfører. Det er der absolut ingen provokation i.
Hvis du ytrer noget kontroversielt, så må du simpelthen også forvente, at folk er uenige og har tænkt sig at fortælle, hvorfor de er uenige.
---
Saesonkort
Betalende bruger
Top kommentator
Top enige
12. juli 2025
Derudover er Birk fuld af varm luft, og det handler ikke om at få skudt en proces i en retning, men om at lade processen drive retningen. Det vil også være interessant at få ham til at uddybe den kulturforandring med konkrete handlinger, forventninger og målepunkter. Kommer vi f.eks. til at se Spierings løbe et helhjertet returløb?
Jeg bliver også sindsyg af, at han negligerer betydningen af, at spille med 4-6 spillere ude af position i en kontinuitetskontekst.
Vonschultz 13. juli 2025
Kristianbs 13. juli 2025
---
Saesonkort
Betalende bruger
Top kommentator
Top enige
13. juli 2025
Fuld fart frem 13. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 13. juli 2025
Nu har jeg læst dine seneste 5, og der tænker jeg vitterligt det samme, bare uden business snakken.
Så det er egentlig bare bla, bla, bla og meget lidt indhold :-)
Kramer
Betalende bruger
15. juli 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
13. juli 2025
---
Studenterbrød 13. juli 2025
Vallys ser jeg ikke som en ledertype, er nervøs for det vil hæmme hans spil med den titel.
Nartey er fortsat alt for ung, ingen chance for at det bliver ham.
Udfordringen er at vi ikke har en stjerne på holdet, eller en type der går forrest når det ser sværest ud.
Bif fan for evigt 15. juli 2025
Så må Vallys være det oplagte valg og jeg vil stadigvæk sige Noah kan være det meget frække bud ved han er ung, men synes han har mange af de egenskaber som en leder
Jeg synes han er vokset og på landsholdet går han også forrest, når vi har været mest presset har han ikke rystet på hånden og da Jesper fravalgte ham efter han forlængede pev han ikke
Noah kunne måske være fristet til at blive par år mere og udvikle sig, jeg ved det er et stort læs at bære på en ung mands skulder. Men tror faktisk han vil kunne klare opgaven for mig et wass drt sikte valg men han stopper vel til vinter eller til sommer og han kommer ikke til at være fast mand i kommende sæson det tror jeg ikke på.
Vallys har jeg før peget på og tror også chancen at det bliver ham er stor, men synes det er svært at se en der ellers er oplagt.
Patrick er for mig stille og kan bedst lide en anfører er i marken.
Havde Kvistgaarden ikke blevet solgt var mit valg faldet på ham
Studenterbrød 15. juli 2025
Køhlert kan være en fremtidig anfører med hans rutine.
Anføreren skal være rutineret, det skal ikke være en med mælketænder.
AB76 15. juli 2025
Den ramte du næsten, bare med tilføjelse af Vallys og Mikkelsen i anførergruppen. ;-)
Bemærker at der ingen Nartey er i gruppen, som andre ellers havde talt varmt for.
Det er også en postgang for tidligt, hvis du spør mig.
RommeTilPhiriOgSå 15. juli 2025
Du kan under ingen omstændigheder have en 19-årig med så lidt erfaring til at skulle lede en gruppe af fuldvoksne mænd med koner og børn.
At påstå andet, så kender man simpelthen ikke dynamikken på et fodboldhold.
AB76 15. juli 2025
Helt enig.
Studenterbrød 15. juli 2025
Bif fan for evigt 15. juli 2025
Bif fan for evigt 15. juli 2025
Bif fan for evigt 15. juli 2025
Er du 2 år gammel få et liv
AB76 15. juli 2025
Jeg kan bare konstatere hvad der tidligere er skrevet.
Gider i øvrigt ikke alle dine beskyldninger.
Skriv pænt eller lad helt være med at skriv til mig.
P.s. det er alligevel meget godt skrevet af mig i en alder af 2år.
(Ironi kan forekomme i ovenstående)
Studenterbrød 15. juli 2025
Du kan fortsat gætte på de 100 profiler jeg har, det tager jeg som super underholdning. Du er den eneste herinde som beskylder mig for det.
Det siger alt om dig min lille ven….
Bif fan for evigt 16. juli 2025
Har nok begavelse til at læse hvad jeg skriver så vidner det dit formål herinde handler om er som altid sagt fnidder intet andet
Bif fan for evigt 16. juli 2025
Dit formål herinde er det samme som de andre fnidder og chikane mod mig
Men du virker som en på 2 år få dig et liv seriøst fordi jeg mener Noah har lederevner og var et frækt bud ikke mit bud men frækt og kune godt se ham vokse med opgaven
Det virker sku lidt som om du er 2 år gammel hvad er dit problem har du seriøst ikke noget bedre at gå op i
Studenterbrød 16. juli 2025
Bif fan for evigt 16. juli 2025
Så jo og det er sandheden dit første skriv herinde var til mig ligesom AB70 var det i en lang tråd med samme brugere nævnt inkl. rommetilphiri, så jeg er på ingen måder i tvivl om jeg har ret.
Studenterbrød 16. juli 2025
Bif fan for evigt 16. juli 2025
AB76 16. juli 2025
Stop med dine beskyldninger om at jeg har flere profiler.
Du kunne i det mindste komme frem med hvilke profiler du mener jeg ellers har?
Dette kan du jo heller ikke.
I øvrigt er alle andre profiler mine, så alle du skriver med er mig ( ironi kan forekomme).
Jeg kommenterer på denne tråd, fordi anførerguppen endelig er fundet efter mange fine gæt og spekulationer.
Jeg konstaterer i dette tilfælde ud fra hvad andre brugere har skrevet.
Din profil er ikke engang nævn, og dog læser du med på min kommentar og føler dig truffet.
Det siger vel noget om dig.
Hvis du ikke kan stå på mål for dine gentagende udtalelser, skal du lade vær med at skrive dem.
Så lad være med at kommentere på mine skriv, hvis du ikke kan skrive i en ordentlig tone og drop dine beskyldninger en gang for alle.
Tak.
Bif fan for evigt 16. juli 2025
Igen det er dit valg og hvis du har god samvittighed og ikke ønsker fnidder hvorfor starter du altid og kommer ind i tråde med provokere mig, jeg har ikke debatteret Noah med dig vel......
Men dit formål er som de samme profiler af få personer FNIDDER. Jeres mission mod mig kommer aldrig til at lykkedes da jeg ikke ligger mig ned for idioter som i tydeligt er.
AB76 16. juli 2025
Samtidig konstaterer jeg at seb seb er blevet forbigået igen, hvilket er den anden træner der ikke mener har har potentialet til at være i anførergruppen pt.
Det er sjovt så forskelligt man kan se på tingene.
AB76 16. juli 2025
Jeg er tidligt oppe, da der er et arbejde der skal passes.
Som tidligere, konfronterer jeg dig nogle gange med dine kontante udmeldinger. Dette har intet med personfnidder at gøre.
Du må kunne stå til ansvar for dine meget kontante udmeldinger og mange gentagelser uden at det er personfnidder.
Kan du ikke det, så lad være med at kommentere på mine skriv.
Som sagt har jeg denne og ingen andre profiler.
Go dag jeg skal ud af døren nu, er allerede for sent på den.
Bif fan for evigt 16. juli 2025
Men nej du starter igen herinde med andre og sidder provokere mig om en mening jeg har om en spiller i Noah, dit budskab som de andre er med et formål provokere mig, jeg er ikke i tvivl om du køre med flere profiler
Studenterbrød 16. juli 2025
Jeg magter ikke at debattere med et underfrankeret menneske som dig. Du får enhver debat ud af kurs.
Jeg begynder at tro du elsker det….
Studenterbrød 16. juli 2025
Anyways, han havde været bedre end Nartey, som en anden debattør så tåbeligt foreslår som et frækt bud.
AB76 16. juli 2025
Ja og samtidig fylder han ikke så meget i omklædningsrummet, hvilket jo også er en egenskab man skal have for at være anfører potientale.
Derudover ligner det at han er på vej til Køln.
AB76 16. juli 2025
Hvad er det du mener at jeg forsvarer mig med?
AB76 16. juli 2025
Det er vel mere dig der forsvarer sig med det ene og det andet hele tiden.
---
Bif fan for evigt 15. juli 2025
De profiler og få personer bag beviser endnu engang de ønsker provokere og fnidder ikke debattere men kun blive personlig
2 år gamle sådan er det med små mennesker og små hjerner
RommeTilPhiriOgSå 16. juli 2025
Du kan ikke sætte en så ung spiller uden seniorerfaring til at lede et voksent fodboldhold, det vil simpelthen ødelægge det naturlige hierarki.
Jeg spurgte dig i en anden tråd, om du kunne nævne bare én kamp, hvor Noah har vist noget som helst, der har med lederevner at gøre. Det kunne du ikke.
Tværtimod viste hans idiotiske røde kort mod Nordsjælland, at han stadig er ung, stadig har meget at lære og stadig skal holde fokus på sig selv og sin egen udvikling.
Du har nu nævnt Noah som potentielt navn i samtlige tråde omhandlende ny anfører, og det faktum at du bliver ved med at bringe ham op, det vidner virkelig om, at du forstår meget lidt af hvordan et fodboldhold fungerer.
Bif fan for evigt 16. juli 2025
Så stop dine løgne, det er så klamt at man kan sidde og skrive en stor løgn, jeg står ved det jeg skriver modsat dig og andre herinde.
Jeg skrev grundene til jeg ser Noah med lederegenskaber og et frækt bud men VED DET IKKE bliver ham
Det var i kampe hvor han er gået forrest med mål, assist både i BIF og på landsholdet hvor han OGSÅ er en ledende figur.
Så hvordan kan du sidde og skrive sådan en KÆMPE løgn, men sådan har det været med dig i alt den tid du har været herinde og du lyver også med du skal til Færøerne for gøre dig til den fan du ikke ER, for var du støtter hættemågerne og synes maskeringer + Alpha er ok. men VÆRRE er det at sidde tale Per B ned, det VIDNER NETOP om at du intet forstand på fodbold har, da Per er den der startede det der gav os EM92 og gør at vi i dag har en kæmpe historie i klubben
Din mangel på respekt overfor ham og Zorniger herinde siger alt og du kalder Maxsø for en ægte BIF dreng vidner tydeligt om du intet kender til fodbold han fravalgte BIF og sidst blev mopset over ikke blive solgt og fik meget stor løn kontra de andre i BIF, men var den første der ville ud igen.
En ægte BIF mand er Per Nielsen, det ved alle der kender til denne klub og din opbakning til maskeret IDIOTER og tale Per Bjerregaard ned gør vi aldrig kommer på talefod, men når du konstant herinde har behov for sidde oprette tråde med andre ALTID de samme for jeg mener Noah kunne være et frækt bud men ved godt det ikke ville ske og jeg NETOP svaret dig at han i mange kampe er gået forrest i vores kampe også vendt dem, det beviser jo tydeligt du er fuld af løgn, det er bare at læse mine kommentar..... Men lev du med dine løgne sådan er det for en meget naiv person
RommeTilPhiriOgSå 16. juli 2025
1) Hvordan har mål og assist noget som helst at gøre med lederevner? Skal man følge din logik, så betyder det vel også, at hvis man koster mål den anden vej, så er det manglende tegn på lederevner? For jeg husker da Noah kostede et uhyre vigtigt mål mod Legia på hjemmebane, som vi pudsigt nok røg ud til med præcis ét mål.
2) Hvordan er Noah en leder på U21? Han har spillet 5 kampe (de 4 af dem til den netop overståede slutrunde) , 3 af dem er han startet på bænken. Han er én af de yngste selv på U21. Så nej, der er han heller ikke en leder.
3) Jeg skal med SAS-flyet d. 24/7 kl. 11:10 fra Kastrup Lufthavn mod Vagar Lufthavn - Du er velkommen til, at booke en billet til samme fly og se, om du kan finde mig. Så kan vi tage den diskussion og den øl, men det ved vi jo begge to godt ikke sker.
4) At du blander Alpha, Per Bjerregaard og EM92 ind i en debat omhandlende vores nye anførergruppe viser på fornemmeste vis, hvordan din cirkus-hjerne fungerer. Alpha er på ingen måder fejlfrie, men de har givet og giver stadig enorm meget værdi til Brøndby. Per Bjerregaard er heller ikke på nogen måder fejlfri, men han har også givet enormt meget værdi til Brøndby. At du sætter lighedstegn imellem EM92 og Per Bjerregaard er mere end bare søgt.
5) Om du vil det eller ej, så er og vil Andreas Maxsø altid være en større legende og en større Brøndby dreng end Alexander Zorniger nogensinde er eller bliver. Den ene har brugt 3 år i klubben, den anden har brugt +12 år. Den ene vandt en pokaltitel, den anden løftede et mesterskab. Den ene er fra Østtyskland, den anden er fra Rødovre. You do the math.
6) Hvad har Per Nielsen med vores nye anførergruppe at gøre?
7) Jeg opretter ikke tråde omhandlende dig. Jeg udfordrer de ting du skriver, fordi du konsekvent skriver ting, der er enten kontroversielle, selvhøjtidelige eller slet og ret forkerte. Den liste tæller bl.a. men LANGT FRA udelukkende at:
- Mange spillere er skiftet direkte fra Superligaen til Premier league og har fået succes.
- Per Bjerregaard intet gjorde galt. Nogensinde.
- At du og din familie har gjort alverdens ting for klubben der gør, at du/I er bedre/mere fans end os andre
- At vi henter en ny spiller på et givet tidspunkt, som så ikke sker.
- At Jesper Sørensen var træner, da vi tabte 0-4 til Aarhus Fremad (en kamp jeg også var inde og se.. Var du?)
- At Jesper Sørensen og CV var hemmelige bedste venner og deres venskab gjorde dem ude af stand til at varetage deres respektive jobs.
- At folk herinde har flere profiler, når du som den eneste har haft 5-10 forskellige aliaser, fordi du ikke kan følge det meget simple reglement herinde.
- At folk du ikke bryder dig om herinde er venner med @nannasoph i det virkelige liv og konspirere imod dig.
8) Jeg vil gerne have, at du bare nævner én kamp fra sidste sæson eller bare én aktion, hvor Noah Nartey er gået forrest for Brøndby IF og har udvist lederskab og taget ansvar for holdet. Jeg kan ikke nævne én eneste, og jeg ser alle vores kampe. Til gengæld har jeg givet to eksempler på situationer, hvor han udvist umodenhed (Legia hjemme, og rødt kort mod Nordsjælland ude)
9) Det her er ikke en Noah Nartey bashing fra min side. Jeg kan godt lide knægten, og jeg under ham succes. Men som jeg nu siger for gud ved hvilken gang - HAN ER 19 ÅR GAMMEL, HAR KUN LIGE OVERSTÅET SIN FØRSTE FULDE SENIORSÆSON - HAN SKAL SELVFØLGELIG IKKE NÆVNES SOM ET BUD PÅ NOGEN, DER SKAL VÆRE I NÆRHEDEN AF ANFØRERBINDET. Hverken som seriøst bud eller som frækt bud.
Bif fan for evigt 16. juli 2025
Men jeg forstår ikke din interesse i sidde skrive med andre om mig såfremt du er så uenig jeg må være kommet ind under huden på dig og at jeg ser Noah som en leder der har vist det i masser af kampe står jeg selvfølgelig 100 % ved med målgivende afleveringer eller løfte spillet for os samt mål, ligesom han på landsholdet har også været afgørende der
Synes du og de andre profiler der er her debattere brøndby fremfor mig det virker jo som om I intet andet liv kommer ej til at svare dig for læser fanme ikke så meget tekst og du er som en person for mig ikke en fan, da du har svinet Per B flere gange samt har du gjort det samme med Zorniger og så har du forsvaret maskeringer og Alpha du er en af dem jeg tager mest afstand fra og som i min verden ALDRIG bliver en sand BIF fan...da du ikke kender de værdier denne klub er bygget op på.
RommeTilPhiriOgSå 16. juli 2025
At du ikke kan forholde dig til det, fordi du bliver træt af at læse, det må du selv om.
Og endnu engang må jeg gentage mig selv:
Jeg er bedøvende ligeglad med, hvad en anonym, underfrankeret, narcissistisk +65 årig kolbøtte mener om mig.
Skal nok skænke dig en tanke i Tórshavn.
Bif fan for evigt 16. juli 2025
Du skriver om en alder der er ikke i nærheden af ramme plet og kolbøtte må jeg bare sige SPEJL for når man støtter maskeringer og Alpha herinde samt taler ned om Per B som du mange gange har gjort, så er man fanme en stor kolbøtte.
Du er for mig udenfor pædagogisk rækkevide og du beviser netop det modsatte at være ligeglad. Ellers hvorfor kalde mig en alder jeg ikke er og skældsord samt sidde skrive og starte provokationer mod mig med andre samme profiler af de få personer I er... Thuttium, dig, Tibblinglove (19magic64) prøver alle at være uskyldige og fanget dem begge i køre dobbeltspil med flere profiler. Du er ikke et hak bedre og dine evige dumme skriverier om mig til andre og starte igen igen igen provokere
RommeTilPhiriOgSå 16. juli 2025
Du har lavet nok referencer herinde til, at man efterhånden godt kan få en indikation omkring din alder. Bl.a. din konstante gremlins i vand reference og at du var på stadion da Danmark slog Sovjet i idrætsparken. Måske du ikke er 65 år, men du er markant tættere på 65 end du er på 30 fx.
Kolbøtte er ikke et skældsord. Og at du bliver provokeret over, at jeg er lodret uenig med dig ift. at Noah skulle være et frækt bud på en anfører som 19-årig, kan jeg ikke tage mig af.
Vil du være sød at nævne bare ÉN kamp eller ÉN aktion i sidste sæson, hvor Noah har udvist lederevner der indikerer, at han er klar til det ansvar? Det venter jeg stadig på at høre fra dig.
Bif fan for evigt 16. juli 2025
Noah har som jeg har nævnt med sit spil været kampafgørende på mål og assist i kampe, han er også hævet vores hold op ligesom landsholdet.... Så selvfølgelig har han vist med benene og spillet lederegenskaber i en ung alder.
Men forstår ikke at jeg skal sidde skrive stile om jeg fortsat mener at han kunne vokse og jeg ser ham som en meget begavet spiller der også har vist sig som en der går forrest i flere kampe.
Så lukker jeg den her for det bliver for sygt for mig at jeg skal sidde gentage mig selv, du fortjener faktisk heller ikke et svar.
RommeTilPhiriOgSå 16. juli 2025
Og du har helt ret. Jeg er tættere på 10 end på 30. Jeg er glad for, at min far og mor lader mig rejse alene til Færøerne i år. Og til Polen sidste år. I så ung en alder. Hvordan føles det, at blive sat til vægs på skrift af en 10-årig?
At det eneste du kan nævne omkring Noah's lederegenskaber er hans spil på banen viser med al tydelighed hvorfor han selvfølgelig ikke er eller var i nærheden som et seriøst eller frækt bud på en anfører. Knægten er 19 år gammel. Han har kun lige fået kørekort. Skulle han dirigerer/lede Klaiber, Pentz, Wass, Vanlerberghe, Tahirovic, Alves, der alle har spillet på større adresser og på seniorniveau i mange år? - No fucking chance.
Du har til stadighed ikke nævnt bare ÉN specifik kamp, hvor Noah gik forrest, men bliver ved med at nævne ''flere kampe'' i flæng - Ergo tager jeg din manglende evne til at komme med konkrete eksempler som om, at du nok engang ikke ved, hvad det er du taler om.
Vi ses i den næste debat, hvor du ytrer noget virkelighedsfjernt - Jeg skal nok kalde dig ud på det, det garanterer jeg dig, og du behøver absolut ikke at respondere på det - Men det ved vi jo begge godt, at du ikke kan afholde dig fra :-)
Kys og kærlighed din vej min oldgamle ven.
mimor1 16. juli 2025
Derudover virkede der som om at CV og JS var/ er så tætte, så hvorfor benægte det. Ellers var han ALDRIG blevet ansat
RommeTilPhiriOgSå 16. juli 2025
Og ja, det ved jeg godt at I sølvpapirshatte bliver ved med at sige. Men indtil du rent faktisk kommer med nogle konkrete beviser for dine tåbelige påstande (Også dem om Birks udtalelser angående Lukas Larsen og Adam Claridge), så fremstår du ærlig talt blot paranoid..
Bornholms_Granit 17. juli 2025
19 oktober 2022: Brøndby taber 4 - 0 til Aarhus Fremad
2 januar 2023: Brøndby ansætter Jesper Sørensen
Så tænker jeg at du også kan regne det ud, jeg kan i hvert fald ikke rigtig pensle det mere ud for dig.
LJS
Betalende bruger
17. juli 2025
Nu er alle elendigheder og dårligdomme jo Jesper Sørensens skyld åbenbart.
Så det handler jo om, at få alt til at passe ind i denne præmis, selvom man evt. Må fordreje sandheden lidt.
RommeTilPhiriOgSå 17. juli 2025
Synes også at jeg så ham på sidelinjen til pokalnederlagene mod Skagen og Varde.
AB76 17. juli 2025
Du husker helt rigtigt.
Han kommer bare i flere forklædninger.
Det har været Jesper helet tiden.
LJS
Betalende bruger
17. juli 2025
Præcis.
Vi har faktisk rigtig meget som vi kan klandre ham for.
Han er en åbenlyst fejlbehæftet person i vores historie.
Kimbjurfort 17. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 17. juli 2025
Et gennemgribende ækelt menneske fra isse til tå.
Det mørkeste kapitel i vores klubs historie.
LJS
Betalende bruger
17. juli 2025
Han burde ganske enkelt erklæres for non grata og slettes permanent fra vores historik.
Bif fan for evigt 17. juli 2025
Mens du ikke selv har styr på kampene, jeg har helt styr på kampene og husker MERE end du nogensinde gør hele vores historie, nu når du skal sidde belære Mimor1 om interbank og prøve være dum som du så tit er herinde, kender du selv hele historien med interbank forklar mig det hele og hvad der skete bag kulissen og hvad der var op og ned samt hvem der gik ud og reddet det hele.
Jeg har nemlig med NAVNE og forklaringer givet hele sandheden og kan du det lille ven, nu når du skal sidde svine mimor til for ikke følge det, var du overhovedet født dengang?? en person som dig der så mange gange har talt per B ned og Alpha og maskeringer op er IKKE en fan, dem der sidder her og skriver med dig og bakker dig op er heller ikke.... for de sidder bakker dig op.... LJS vil ikke blande sig men alligevel er hun på nu herinde igen og mon nogen af jer der skal sidde tale mimor ned kender alt hvad der foregår i BIF kender du sandheden om interbank og hvad der reelt skete..... Tror jeg næppe for alt har ikke været ude og dine løgne med du er på færøerne og se BIF er også en stor fed løgn, du sætter dig på en pind du ikke høre til og du bruger en bruger som er på i den tråd mod mimor og igen beviser det spil du køre med ved siden af.
Bif fan for evigt 17. juli 2025
Dog ikke LJS eller Bornholmsgranit de har deres egne og selvom LJS en gang dummet sig var hun trods alt ærlig melde det ud overfor mig.
Bif fan for evigt 17. juli 2025
Dertil at man ikke formod gøre alt og satse alt da man skulle have det mål begriber jeg den dag stadigvæk ikke
Jesper er ikke en vinder træner han er et meget godt menneske er jeg sikker på og han er også god som hjælpetræner for os er jeg sikker på
Men som en træner der skal råbe sit hold op eller give dem det der skal til for løbe det ekstra er han IKKE.... Jesper er for mig ikke en god træner men fantastisk person virker han til uden at kende ham... Men set mange fejl fra hans side og havde dyreste og bedste trup i mange mange år uden kunne noget det som Niels kunne og han fik slet ikke chancen som jesper da CV vennen holdt hånden over ham...
Så gøre Jesper til en god træner som ingen titler har vundet med os eller andre som jeg er bekendt med, samt at han heller ikke kunne få os et ellers nemt Europa kval siger jo også om en træner der ikke har det sidste der skal til.
Zorniger og Niels vandt trods alt pokal for os og vi spillede også langt mere fed fodbold under i hvert fald Zorniger måske ikke altid under Niels, men at kalde Jesper en god træner og se bort fra man ikke EN men FLERE gange står med guldet om halsen og smider håbløse pöint væk og hjemme møder et hold der INTET har at spille for end ikke kan lave et 1 point hjemme er ikke en god træner, han valgte en forkert opstilling og han skiftede for dårligt ud i den kamp.
LJS
Betalende bruger
17. juli 2025
Nu har jeg intet imod det modsatte køn og bor selv med en dejlig en af slagsen.
Så hvorfor omtaler du mig som en hun....
Er det en provokation eller en fejl.
Kramer
Betalende bruger
17. juli 2025
Jesper var tæt på at vinde mesterskabet på en svær baggrund, han tabte det ikke. Vi kan godt blive enige om, at det var noget lort, at vi ikke kunne køre den i mål i sidste runde, men det var lige så meget spillerne der fejlede den dag. Fuldstændig som under Zorniger i de sidste runder af 2018.
LJS
Betalende bruger
17. juli 2025
Mener du seriøst at du etisk og moralsk, skal stille dig op som dommer, overfor os andre, med din historik herinde.
Nu er du jo langtfra selv fejlfri.
Og ang. Mimor1, så kan man jo evt. Også opfatte det som lidt godmodigt drilleri.
Og så kan han vel skrive for sig selv.
LJS
Betalende bruger
17. juli 2025
Hvad så med Zorniger i 2018 og specielt den famøse kamp mod Horsens.
Er han så også en dårlig træner.
Kimbjurfort 17. juli 2025
LJS
Betalende bruger
17. juli 2025
Kunne nu godt lide Zorniger.
Men mere eller mindre at mene, at han var fejlfri og at J. S. nærmest kun var fejlbehæftet, er mig sgu en kende for tykt.
Kimbjurfort 17. juli 2025
Bornholms_Granit 17. juli 2025
Jeg kan jo nærmest ikke skære det mere ud i pap end jeg har gjort nu, men vi ved at det vil være noget at vi kommer til at høre om igen.
Jeg har aldrig sagt at f.eks. JS eller CV for den sags skyld ikke har haft deres fejl, men en ting jeg ikke gider at læse er alle mulige ting der decideret er faktuelt forkert og egentlig gider jeg heller ikke at læse nogle af de konspirationsteorier der også kommer engang i mellem.
LJS
Betalende bruger
17. juli 2025
Vi er helt og aldeles på bølgelængde her.
RommeTilPhiriOgSå 17. juli 2025
Hvis du giver mig din e-mail, så sender jeg hjertens gerne screenshot af både flybillet og kampbillet. Alternativt kan du komme ud og vinke til mig i Kastrup lufthavn, du har fået flytiden min gamle ven.
Og pas på med det der med at beskylde andre folk for at have flere profiler. Det var dét der udelukkede dig sidst - Men hvilke profiler tror du at jeg står bag Garfield/Mik/Bif-fan-til-jeg-dør/Bif-fan-for-evigt/Dramaqueen?
Bif fan for evigt 17. juli 2025
Du mener altså Jesper ikke fik for lang snor
Bif fan for evigt 17. juli 2025
Han skulle være fyret efter sæsonen ikke ventede til Europa og alt det andet også røg
Bif fan for evigt 17. juli 2025
Rommetilphiri sidder og skriver og bruger interbank sagen som han INTET kender til hvad der lå bag og derfor er det komisk man kaster med dværge når man selv er en undermåler
Bif fan for evigt 17. juli 2025
Så kan jeg fortælle dig at Noah scorede fx til 3-2 målet og var kampafgørende men det viser tydeligt du sidder sviner mimor til uden selv at have styr på en skid PINLIGT
7 minutters overtid scorede han og gjorde efter sin indskiftning vi havde en lille chance for mesterskabet og derfor få styr på dine ting TAK
4-3 blev kampen og endda som indskifter, men kan nævne andre eks hvor han også kommer ind eller er inde og den der løfter holdet
Men nu fik du eksemplet på Noah var kampafgørende sidste sæson
RommeTilPhiriOgSå 17. juli 2025
Hele diskussionen går ikke på, hvornår Noah har været kampafgørende, for det har han selvfølgelig været flere gange - Fordi han er et stort talent.
Diskussionen går på, hvornår Noah Nartey har vist LEDEREGENSKABER. Og du ved tydeligvis ikke, hvad lederegenskaber er, når du blot nævner to situationer, hvor Noah har hjulpet med mål eller assist.
Endnu engang jonglerer du rundt i dine egne skriv som en anden pauseklovn.
Jeg gentager det jeg har skrevet mange gange allerede, uden forventning om at du forstår det:
Noah er en dygtig spiller, men han er ikke en leder. Endnu. Han er stadig lavest i hierarkiet i Brøndby ift. hans erfaring og hans alder.. Han er kun lige over P, Ageykum, Ambæk osv. Og der er i hvert fald 10+ spillere i vores trup, der alle er højere i det interne hierarki end Noah er og som var blevet valgt som anfører førend Noah nogensinde var i spil.
- Pentz
- Klaiber
- Sebulonsen
- Vanlerberghe
- Alves
- Lauritsen
- Divkovic
- Wass
- Tahirovic
- Vallys
Havde alle fået bindet før Noah havde.
LJS
Betalende bruger
17. juli 2025
Gider du at svare på, hvorfor du af flere omgange, har omtalt mig som en hun.
Bif fan for evigt 17. juli 2025
Det er så typisk dig og hvad skete der med interbank sagen nu når du sidder sviner minor, til og I er de samme flokdyr (på nær 2 af dem) som går på ham tror I han ikke fatter det første gang ??? Eller skal I 7 profiler skrive det samme giver sku da ingen mening tror nok han forstod første budskab I kom med men at alle skrev til ham er vanvittigt og viser tydeligt om jeres formål fnidder og fnidder, svar med interbank sagen som du lige har brugt som skriv mod minor kan du historien du sidder og spiller klog herinde uden du er det for var du det ville du ikke skrive så dumt til minor og så ville du svare mig på mit spørgsmål som du ikke kan og så ville du ikke støtte hættemåger og dem der skader klubben rigtig meget
Bif fan for evigt 17. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 17. juli 2025
Dig og @mimor er omtrent lige virkelighedsfjerne, siden I begge to hårdnakket påstår at Jesper Sørensen var cheftræner, da vi tabte 0-4 til Aarhus Fremad.
Hvad andre skriver og kommenterer på, er jeg af gode grunde ikke herre over.
Det eneste jeg nøgternt kan konstatere er, at du nok engang ikke aner noget som helst omkring ting du vælger at udtale dig om.
Jeg sender et postkort fra Tórshavn, hvis du giver mig en adresse jeg kan sende efter. Og hvis de har klovnehatte, så køber jeg også gerne en souvenir til dig min oldgamle ven :-)
Kys og kærlighed til dig.
Et lille link til jer begge, som fortæller jer hvem der var cheftræner under den kamp:
https://www.dr.dk/sporten/fodbold/pokalturneringen/pokalchok-2-divisionshold-boellebanker-broendby
AB76 17. juli 2025
Vi må nok bare indse at det er alle os andre inklusiv Birk der har taget fejl, når man nu ikke kan se det nuværende anførerpotientiale i Noah Nartey….
Bif fan for evigt 17. juli 2025
Du har fortsat ikke svaret på når du gør nar af mimor bruger herinde og er sådan en stor mand hvad der rent faktisk var op og ned bag om kulissen i interbank for tydeligt det du skrev viser du har NUL indsigt i klubbens historie så når du peger fingre af andre så sæt et spejl op og kig på dig selv
Du og dine hættemåge venner du mener er ok at have adgang til vores stadion og dit evige forsvarstale for Alpha samt tale ned om Per Bjerregaard og Zorniger viser ALT om dig
At kalde Maxsø en ægte bif fan er så absurd til grin i dine kredse ja og man så jo manden altid gik ned til den hårdere kerne på sydsiden og ved alle at han tidligere ikke gad BIF der kunne bruge hans hjælp så nej han er ikke en ægte bif fan det er Per Nielsen som har været denne klub 100 gange mere loyal
Maxsø var god for os og en ok forsvarsspiller samt og ikke mindst en leder på banen men ægte BIF er man ikke når man ikke vil Brøndby og kun kommer til klubben når man kan få en god sum af cv samt en af de højeste lønninger i truppen for at blive pigefornærmet når man ikke kunne komme afsted
Når du taler ned til mimor så hav selv styr på dine fakta alt andet er pinligt
Bornholms_Granit 17. juli 2025
Havde NF fået ligeså lang snor som JS fik så havde han ikke været træner for Brøndby da vi blev mestre, vi blev blæst ud at Europa, røg ud af pokalen i fjerde runde og endte som nr. 4 i superligaen i hans første sæson som træner, i mesterskabssæsonen lå vi på et tidspunkt nr. 5 sku han ha været fyret der? Eller da vi røg ud til Fremad Amager i fjerde runde pokalen sku han så ha været fyret der?
Han bliver så nr. 4 i sin tredje sæson hvor at vi også spiller europæisk gruppespil og scorer hele 2 mål i 6 kampe og igen ud af pokalen tidligt, men får stadigvæk lov til at fortsætte!
Det er først da vi ligger nr. 10 i ligaen efter NF har været træner i tre et halvt år at han bliver fyret.
Det skal så også siges at jeg mener at det var det rigtige tidspunkt at det skete, det kunne dog godt ha sket et par måneder før hvor at vi også lå og rodede rundt på 9 - 10 pladsen.
Men at sige at JS fik langt mere snor end NF fik efter at han havde været hos os i knap 2 år (hvor af det kun var en fuld sæson), det er jeg absolut ikke enig i.
Studenterbrød 18. juli 2025
Bif fan for evigt 18. juli 2025
Kan se studenterbrød og alle hans andre profil navne han kalder sig for herinde da han operere med flere brugere skriver jeg vil beskylde dig for det samme, det sker ikke for jeg ved at du med garanti er reel og aldrig har kørt med flere profiler, men gør ikke at jeg er meget uenig med dig i at Jesper Sørensen ikke fik længere snor end NF for det gjorde han uden tvivl hvis du tjekker fakta efter.
Niels første sæson og hans ansættelse vilkår var den sæson mere spilletid til og udvikling af egne talenter som var en væsentlig strategisk opgave, der skulle løftes da Niels blev ansat.
Det lykkedes ham i hans første sæson at udvikle og skubbe egne Masterclass talenter frem hvor flere nåede at blive store Superliga profiler og nogle blev solgt til større adresser i Europa.
Udover det modsat det Jesper IKKE lykkedes med. Opnåede vi et europæisk gruppespil og et mesterskab for første gang i 16 år med de unge MC spillere ikke dyre indkøb som under Jesper.
Jesper derimod fik os hverken i Europa eller et mesterskab som lå for fødderne af holdet, han formåede heller ikke at hente en eneste pokal til klubben eller Europa og det var selvom Jesper havde det største budget i BIF nogensinde
Da Niels efter min mening korrekt blev fyret, var der ikke så langt fra 10 pladsen til top 6 pladsen som jeg husker det- Men med de resultater NF skabte ud fra de fakta jeg har givet dig som med udvikling af MC talenter, første mesterskabet i 16 år og et europæisk gruppespil for et langt mindre budget var Niels snor meget kortere.
Så selvfølgelig fik Jesper længere snor ud fra dette perspektiv og de resultater Niels skabte, som Jesper ikke kunne levere. Mener at Jesper senest skulle være blevet fyret meget længere før det skete. Vejen til Europa var ikke svær og mesterskabet fik vi mange gange mulighed for at lukke og ikke engang 1 point hjemme mod et AGF hold der INTET havde at spille for i en sæson med meget lav point snit for dem der blev mestre.
Studenterbrød 18. juli 2025
What a surprise :)
AB76 18. juli 2025
Konklusionen er at det er umuligt at svare på et spørgsmål…..
Det er alligevel ærgeligt på et debatforum, hvor der bliver stillet pænt mange spørgsmål.
Studenterbrød 18. juli 2025
Bornholms_Granit 18. juli 2025
NF skulle få mere spilletid til og med udvikling af egne talenter:
Der må vi vel så give mest kredit til CV, det var jo først da han solgte og ikke forlængede med spillere som Larsson, Mukhtar, Kaiser og Wilczek at der blev plads til spillere som Bruus, Slimane og Lindstrøm, dertil kan vi sende en tak til både Børkeeiet og Rado for at blive skadet så at NF var nød til at bruge Frendrup som ellers havde siddet på bænken/tribunen inden at de 2 blev skadet.
Det lykkedes ham i hans første sæson at udvikle og skubbe egne Masterclass talenter frem hvor flere nåede at blive store Superliga profiler: Se svar oven over.
Udover det modsat det Jesper IKKE lykkedes med. Opnåede vi et europæisk gruppespil og et mesterskab for første gang i 16 år: Vi opnåede europæisk gruppespil pga. de andre danske klubber intet vi havde gjort noget for selv, vi var sikret gruppespillet pga. et heldigt mesterskab (det er i hvert fald det jeg læser at det var når at jeg læser debatter omkring NF versus AZ) og vi gjorde jo nærmest intet i det gruppespil.
Jesper derimod fik os hverken i Europa eller et mesterskab som lå for fødderne af holdet: Det samme kan du jo sige om AZ!
han formåede heller ikke at hente en eneste pokal til klubben eller Europa: Hvis at din forventning er at en træner i hans første HELE sæson skal vinde pokaler så bliver du nok slemt skuffet fremover, så kan du ligeså godt sige at hvis ikke Birk vinde en pokal i den her sæson så er det ud.
Jesper havde det største budget i BIF nogensinde: Der tænker jeg at du mener at CV havde det største budget nogensinde, men lad det nu ligge. At Brøndby havde det største budget nogensinde er jo ikke ensbetydende med at vi havde det bedste hold nogensinde, jeg kan finde langt bedre Brøndby hold tilbage i 00'erne der var langt bedre og billigere end det nuværende, det siger så mere noget om økonomien i fodbold end det gør om hvor gode spillerne er. At Brøndby har brugt langt flere penge de seneste vinduer er jo ikke det samme som at vi bruger flere end de andre klubber, går du ind og ser på hvad Brøndby brugte af penge lige før og under JS, så vil du se at FCK og FCM brugte endnu flere penge på spillere end vi gjorde på det tidspunkt, bare til sammenligning - FCK 46 mill euro - FCM 50 mill euro - Brøndby 28 mill euro, det er hvad der er blevet brugt lige før og under JS på spillere i klubberne.
Resten gider jeg ikke at lave en paragraf for, men konkluderer at NF havde 3 hele sæsoner hvor at en var god (vi blev mestre, men vi røg stadigvæk ud i fjerde runde af pokalen) og 2 meget undervældende (4. pladser og tidlige pokal exits) også fik han lige en halv sæson mere som kulminerede med nederlaget til Aahus Fremad, det er da om noget lang snor!
Bif fan for evigt 18. juli 2025
Det fik du store plus point i min bog, da jeg er meget retfærdig person og bryder nogen den retfærdighed så mistes alt min respekt for dem.
Når det er sagt og så skriver du da nogen ting der er korrekte men må rette dig nu når du retter Mimor her i denne ekstrem lange tråd du skriver sådan:
Citat af dit skriv til mig:
Jesper derimod fik os hverken i Europa eller et mesterskab som lå for fødderne af holdet: Det samme kan du jo sige om AZ!
han formåede heller ikke at hente en eneste pokal til klubben eller Europa: Hvis at din forventning er at en træner i hans første HELE sæson skal vinde pokaler så bliver du nok slemt skuffet fremover, så kan du ligeså godt sige at hvis ikke Birk vinde en pokal i den her sæson så er det ud. SLUT CITAT
Skal vi ikke blive enige om en ting bornholmsgranit Zorniger hentede en pokal til klubben nemlig pokalen, skal vi ikke også blive enige om en anden ting den første sæson med zorniger spillede vi det bedste fodbold siden Laudrup faxe tiden for et langt mindre budget så du har ikke ret med Zorniger han vandt en pokal til os
Men skal jeg virkelig gå ned i detaljer som du også kan gøre og minde folk om noget, så vil jeg minde dig om en ting det mesterskab vi tabte med Zorniger havde vi et point snit der er det 3 el 4 højeste nogensinde en træner har haft som jeg husker det og den sæson blev vi nummer 2 men var de fortjente mestre i min verden ud fra kampe og spil det sagde mange andre ikke Bif fans end os selv.
Skal vi blive enige om en ting den sæson vi smed HJEMME alle point væk mod AGF der Intet havde at spille for var vi heldige at kæmpe med om titlen mange gange da den sæson var hverken FCM eller FCK stærke som FCM var det da vi blev nummer 2 med Zorniger så når du går i detaljer og retter andre så have lige hele historikken med for jeg kan godt huske alt
Bornholms_Granit 18. juli 2025
Nu vidste jeg også at når at jeg bragte AZ op så ville der komme en brandtale fra dig om ham, jeg er jo enig i at AZ fodbold var sjovt at se på (i superligaen, ikke i Europa) og han gjorde os til moralske mestre, men moralske meste er ikke det samme som mestre, der gjorde han det samme som JS og tabte det hele på gulvet.
Bif fan for evigt 18. juli 2025
Han leveret bedre fodbold som ikke var set i mange mange år, jeg er vild med Niels som person men ærligt vil jeg hellere vinde med den måde vi spillede med Zorniger på end den måde vi spillede med Niels på
Jeg synes Niels er ok som træner men kan bedre lide den anden stil, jeg synes Jesper er total overvurderet og kan ikke se hvad han har vundet som cheftræner
Zorniger har jo også vundet i andre lande end os skal man huske på og Niels det samme for mig er begge trænere bedre end Jesper er. Kan godt lide Jesper som menneske, men som træner ser jeg ikke det I andre gør
AB76 18. juli 2025
Alle ville gerne have vundet mesterskabet med Zorniger fodbold.
Men det gjorde vi ikke.
Vi smed mesterskabet i Horsens, mod et Horsens hold der på det tidspunkt intet havde at spille om og et historisk lavt point snit i mesterskabsspillet.
Dette kan sidestilles med kollapset mod agf sidste år.
Du bebrejder JS (har skrevet det flere gange og steder herinde) for at det er hans skyld at vi ikke blev mestre sidste år.
Der vil jeg så vælge at sammenligne kampen i Horsens og sige at det var Zornigers skyld at vi ikke vandt den kamp, når man fører 0-2 på udebane med 5min igen i næstsidste kamp og ikke spiller defensivt og skifter ud, med i stedet blæser til angreb og derefter indkassere 2 mål i slutminutterne, så Har man fejlet taktisk som træner.
Derfor er disse to kampe sammenlignelige, og hvis du mener at JS fejlede er du nød til også at indse at også AZ fejlede.
Bornholms_Granit 18. juli 2025
I mit svar til dig nævner jeg AZ med en enkelt kort linje som en sammenligning med JS, mesterskaber og europæisk og det vender du så 180 grader og gør til et forsvar af AZ uden på nogen måder at foreholde dig til alt det andet jeg skriver.
Også er jeg lige nød til at kopiere mig selv her:
Jesper derimod fik os hverken i Europa eller et mesterskab som lå for fødderne af holdet: Det samme kan du jo sige om AZ!
han formåede heller ikke at hente en eneste pokal til klubben eller Europa
Order han der kommer efter AZ! er ikke møntet på AZ, det er en fortsættelse af svaret på Jesper derimod fik os hverken i Europa eller et mesterskab.
Og den eneste grund til at jeg kommenterede på mimor1s svar var kun fordi at det ikke er første gang at han nævner Aarhus Fremad kampen og JS, som værende JS der var træner i den kamp.