Foto: Teis Markfoged ©
Fukuda sparker Brøndby videre i sin startdebut
Brøndby Stadion i europæiske klæder skuffer aldrig på stemningen.
Også torsdag fik Sydsiden hurtigt hele stadion med, da der skulle rettes op på sidste uges skuffende resultat på Færøerne, og Brøndby skulle spille sig videre i UEFA Conference League.
På banen startede Oliver Villadsen inde på højre wingback, mens Marko Divkovic var henvist til sin vante venstre side.
Også Sho Fukuda fik chancen fra start for første gang i den gule trøje, mens Nicolai Vallys måtte en tur på bænken.
Der stod Brøndby
På langt det meste af første halvleg, og oddsene på en Brøndby-scoring inden pausen må have været ret lave.
Først trykkede Daniel Wass af fra distancen, men bolden ramte overliggeren og susede ud.
Derefter fandt Clement Bischoff gennem venstresiden ind til Filip Bundgaard, der dog ikke fik ordenligt stød i kuglen.
Sho Fukuda lod sig ikke påvirke
Af den store europæiske scene og var her, der og alle vegne.
Det var da også Brøndbys nye japaner, der kan skrive sig på som kampens første målscorer.
Efter en halv time kom bolden – igen – igennem i venstresiden. Denne gang var det Marko Divkovic, der sendte den videre til Sho Fukuda, der bare skulle sætte foden på til en 1-0-scoring.
Brøndby havde efterfølgende flere chancer
For at øge føringen frem mod pausen.
Først sendte Marko Divkovic et fladt indlæg ind i feltet, som ikke fandt en modtager. Og så hakkede Clement Bischoff til bolden og ramte stolpen.
Selvom Brøndby fortsat sad på spillet i anden halvleg, kunne administrationen ikke gå ind og se på flypriser til de potentielle destinationer i tredje runde endnu.
HB levede stadig
Og leverede tilstrækkeligt til, at der ikke skulle gå meget galt for de blå-gule, før kampen skulle trækkes ud.
Der skulle stadig arbejdes hårdt for at forhindre færingene i at nå hele vejen frem til mål, og der blev leveret defensivt af Brøndby-forsvaret.
Blandt andet skulle Marko Divkovic sætte ind og så løb et af HB's kontraangreb ud i sandet af sig selv.
Med små 20 minutter igen var chancen der for dobbelt op på japansk på måltavlen.
Igen var det Divkovic, der med et perfekt cutback fandt indskiftede Kotaro Uchino, men Brøndbys nye nummer 18 sparkede den store chance forbi mål.
I den anden ende
Var det ved at gå galt, da Oliver Villadsen ikke clearede bolden ordenligt, hvilket gav en stor skudmulighed til HB, der var begyndt at vise flere tænder offensivt.
Brøndby kørte sejren hjem på Sho Fukudas mål fra første halvleg, og japaneren blev kåret som man of the match af Brøndby Stadion.
Selvom det på papiret var en snæver sejr, var det tættere på 2-0 end 1-1.
Noah Nartey var med sin elegance tæt på at lukke og slukke til sidst, men efter alt manglede der saft og kraft i afslutningen.
I de sidste krampetrækninger var HB også ved at gøre det modbydelige ved Brøndby, men bolden blev ude.
Brøndby IF er med sejren videre til tredje runde i Conference League kvalifikationen.

Deltag i diskussionen
Marc Johnson 31. juli 2025
Mauer 31. juli 2025
Marc Johnson 31. juli 2025
Mauer 31. juli 2025
Ja, det er egentlig en fin første halvleg, men vi skal stadig huske på at vi møder et dårligt hold. At det bliver så tæt og febrilsk fra vores siden til slut, er helt ufatteligt for mig. Under al kritik at det sker 2 gange i træk.
Brøndby85
Betalende bruger
31. juli 2025
Brøndby85
Betalende bruger
2. august 2025
Brøndby85
Betalende bruger
31. juli 2025
Sinbad
Betalende bruger
31. juli 2025
mimor1 31. juli 2025
Men hvor spiller vi ikke specielt godt.
Vi spiller Birk bold
MEN vi er videre
Kristianbs 31. juli 2025
Brøndby85
Betalende bruger
31. juli 2025
---
olemartin.dk 31. juli 2025
niear960 31. juli 2025
Presset i bund? Har du set kampen, hvis du har så har du sgu brug for briller
I
Joblar 31. juli 2025
niear960 31. juli 2025
Se dig om i eruropa se resultater for store mod små hold og du bliver klogere
Joblar 31. juli 2025
Bastiano 31. juli 2025
Ja de spiller i en 8-2-0 opstilling, men for pokker det skal altså ikke blive spændende til sidst.
Videre. Og så er det vidst det vi kan tage med herfra.
Mauer 31. juli 2025
---
Ocellaris 31. juli 2025
Brøndby85
Betalende bruger
2. august 2025
Studenterbrød 2. august 2025
Brøndby85
Betalende bruger
2. august 2025
Bjarke 31. juli 2025
Ingen Over Klubben 31. juli 2025
---
Chris1988 31. juli 2025
Mauer 31. juli 2025
Chris1988 31. juli 2025
Vainio74
Betalende bruger
31. juli 2025
Den glade hest 31. juli 2025
Vainio74
Betalende bruger
31. juli 2025
RommeTilPhiriOgSå 31. juli 2025
Bischoff spiller nok engang en fuldstændig håbløs kamp. Vi søger ham konstant, men han får vanvittig lidt ud af, hvor meget han er på bolden.
Og hvad er det for en Villadsen vi har hentet? Nu er det 2. Kamp i træk, hvor han clearer den direkte til en modstander, der nærmest får frit skud. Hvor er hans offensive raids og ærgerrighed, som vi så i Nordsjælland?
Fedt vi er videre, dejligt med en succes til Fukuda - Men det må simpelthen ikke blive spændende over to kampe imod så basalt et hold - Og det bliver det så alligevel.
Stram op Brøndby IF, ellers bliver næste runde endestationen.
preben
Betalende bruger
31. juli 2025
---
Fan_passion 31. juli 2025
Vainio74
Betalende bruger
31. juli 2025
Fan_passion 31. juli 2025
Den har jeg også kaldt! Hvis vi skal have en chance i Confernce, så skal der tempo på!!
del Piero
Betalende bruger
31. juli 2025
Fan_passion 1. august 2025
Er han ikke lidt for gammel ?
Chris1988 31. juli 2025
Brøndby85
Betalende bruger
2. august 2025
Den glade hest 31. juli 2025
Der skal virkelig ske meget for at vi kommer i et gruppespil og blander os i toppen af ligaen, det er den samme sang som de sidste mange år (tier)
---
Daniel Jepsen 31. juli 2025
Vainio74
Betalende bruger
31. juli 2025
Kristianbs 31. juli 2025
Chris1988 31. juli 2025
Kristianbs 31. juli 2025
Brøndby85
Betalende bruger
1. august 2025
Ibber 1. august 2025
Jensen
Betalende bruger
31. juli 2025
Var det smukt og sprudlende? Nej. Men det viser for mig, at vi tydeligt er på vej i den helt rigtige retning.
Birk vil gerne have, at vi har flere strenge og ‘formationer’ vi kan mestre. Det synes jeg, han har vist at vi kan.
Kan(og SKAL) det bliver bedre? JA! Der mangler klart nogle relationer og mere skarphed foran mål. Men det er alt sammen noget der kommer med tid og træning.
Jeg havde da troet og håbet, at vi havde kørt HB over i dag. Men forskellen er altså ikke så stor som nogle folk lader til at tro. Man kan bare se på de andre kampe der bliver spillet. Mange af dem er også tætte. Og så er vi ikke det Brøndby hold, som var i 90’erne.
Så jeg glæder mig over sejren, nyder vores Clean Sheet og hylder den fremgang jeg ser i holdet.
Chris1988 31. juli 2025
Jensen
Betalende bruger
31. juli 2025
Mauer 31. juli 2025
Jensen
Betalende bruger
31. juli 2025
Opstilling/formation var dumt formuleret, fra min side. Men kunne ikke lige finde på et bedre ord.
Mauer 31. juli 2025
dueraltjegtænkerpå 31. juli 2025
---
LJS
Betalende bruger
31. juli 2025
Og kort og godt, er det vel det det handler om.
Hans 31. juli 2025
ckof 31. juli 2025
Jeg har svært ved at forstå, hvorfor der skal ledes efter hårene i suppen. Det er ikke første gang, et favorithold kæmper mod undertippede – og det er vel netop det, der gør fodbold fedt?
Med andre ord har jeg svært ved at se, hvad vi kunne have ønsket mere af denne sæsonstart. Nu skal vi bare vinde på søndag og se frem mod næste runde i kvalen.
Jensen
Betalende bruger
31. juli 2025
Jeg vil da håbe, at Brøndbys spillere kæmper lige så meget, som HBs spillere, når vi møder en modstander, som burde kunne tromle os 9 ud af 10 gange.
Marc Johnson 31. juli 2025
Spørgsmål: Hvad kan vi tage med fra de to kampe mod HB, der gør at vi skal tro på, at når vi møder et hold der faktisk ville kunne begå sig i superligaen (eller mere til), så kan vi slå dem over to kampe?
Brøndby85
Betalende bruger
31. juli 2025
Marc Johnson 31. juli 2025
Brøndby85
Betalende bruger
31. juli 2025
Vi kan helt sikkert bruge det noget, at vi har et tæt program, hvor Birks (nye) til kan sætte sig, og mange spillere får minutter. Det er Fukuda og vi andre helt sikkert glade for.
ckof 1. august 2025
Der er ikke meget, vi spillemæssigt kan tage med fra de to kampe mod HB – udover at vi er videre, og at flere spillere har fået værdifuld spilletid og lidt ekstra selvtillid.
Det, der for mig giver grund til optimisme ift. næste runde, er vores to kampe i Superligaen – som bød på to meget forskellige udfordringer: Én kamp, hvor vi spiller flot offensivt og vinder 3-0, og én, hvor vi står solidt og forsvarer sejren hjem mod et velspillende hjemmehold på et svært underlag. Det viser, at vi både kan dominere og være kyniske, afhængigt af kampens karakter.
Så i mine øjne har vi faktisk fået en ganske god optakt til at spille os videre i Europa – også mod hold, der vil kunne begå sig i Superligaen eller derover.
Jensen
Betalende bruger
1. august 2025
Jeg synes vi kan tage meget med fra denne kamp. Jeg så en midtbane og nogle backs som indgår rigtig godt i spillet. Jeg så et angreb, som kom frem til rigtig mange chancer, men mangler den sidste skarphed. Og jeg så et forsvar, der i 80 minutter stod rigtig flot.
Træerne vokser ikke ind i himlen og der er stadig meget vi skal arbejde på. Det er langt fra perfekt. Men for første gang siden NF kan jeg se hvad vi ønsker af vores spil. For første gang ser jeg fremgang i holdet. Det oplevede jeg aldrig under Jesper Sørensen.
At insinuere at HB ikke ville kunne begå sig i Superliagenc tror jeg er forfejlet og misforstået.
Nej, de ville ikke spille med i toppen, men jeg tror de ville kunne drille mange hold og kunne spille fint med om top 6.
Mauer 1. august 2025
1. Vi spiller mod et hold der ville spille i de danske divisioner. ALLE hold vil komme frem til chancerne.
2. At vi igen ikke formår at score på de chancer vi skaber, handler ikke om uheld, men om manglende skarphed, som du selv nævner. Den nødvendige skarphed er en kvalitet. Det er en kvalitet, som vores angribere ikke besidder. Der skal alt for mange forsøg til, for at få mål. Og jo bedre hold man møder, jo færre chancer vil der opstå.
Helt ærligt, at vi formår at sætte HB under pres, er ikke noget der bør roses i en sådan grad, som du gør. Det er forventeligt, at kampbilledet er sådan.
Vi kan kun blive enige om at det bliver sværere herfra og når man kun lige kan slå HB, så skal man ikke forvente at vi kommer videre til et gruppespil. Bevares det kan ske, men vi skal ikke forvente det
Marc Johnson 1. august 2025
- HBs markedsværdi er ca halvdelen af Hobros i følge transfermarkt
Marc Johnson 1. august 2025
Jeg forstår hvad du mener.
Problemet for mig er specielt den sidste halvdel af anden halvleg hvor vi unødigt stille og roligt overlader initiativet til HB. Dét har jeg set tilpas mange gange de sidste to år til at det ikke efterlader megen tro på at vi har rykket os.
Jensen
Betalende bruger
1. august 2025
1) Jeg tror ikke HB ville spille i de danske divisioner. Ifølge UEFAs rangliste ligger de tættere på Silkeborg end vi ligger på FCM. Og jeg er ret sikre på, at FCM ikke forventer en walk-over, når de spiller mod os.
2) Meget enig i, at skarphed er en kvalitet, som mangler hos vores angribere. Men jeg mener, at det er en kvalitet der kan trænes frem og kommer med mere spilletid og selvtillid. Husk bare på vores kære Pukki.
Under Jesper Sørensen kom vi slet ikke frem til disse chancer, mod hold som parkerede bussen.
Min påstand er, at bedre hold står mere offensivt og giver dermed mere bagrum.
Ja, det giver måske færre chancer, men når vi kommer igennem, vil chancerne være det større.
Jeg ser et hold, som nu formår at spille mod flere typer hold. Både mod dem der selv ønsker at have bolden, men også mod dem, som vælger at pakke sig. Tidligere har vi kun kun spille mod hold som ikke mindede for meget om os selv og som ikke stod alt for defensivt eller alt for offensivt.
Men som sagt, er det langt fra perfekt. Der er stadig MEGET der skal forbedres.
Jeg siger bae, at for første gang i årevis, ser jeg faktisk en reel fremgang i vores spil. og der er jeg vild med. Også selvom fremgangen er lille.
Jensen
Betalende bruger
1. august 2025
Ifølge UEFAs ranking, lå de i 24/25 sæsonen på en 219. plads. Vi lå selv på en 215. plads.
Til sammenligning lå SIF 229 og FCM 67.
Marc Johnson 1. august 2025
1) på trods af et lavt budget efter danske forhold har HB muligvis et højt budget efter færøske forhold => de er blandt favoritterne til at kvalle til Europa i den færøske liga => Europa hvert år
2) de træder tidligt ind og møder derfor svage modstandere
Det er hypoteser. Jeg har ikke undersøgt det
Kenneth
Betalende bruger
31. juli 2025
Når man to torsdage i træk laver de sammen fejl, viser det man “ikke lære af sine fejl”
At Birk ikke kalder sine spiller frem, men lader den gå længere og længere tilbage på banen, så HB netop kan spille på sine styrker er simpelhen amatøragtig
Når spillerne gang på gang, hellere vil vende om og spille tilbage i stedet for at køre omstillingen, er også hovedrystende
ckof 31. juli 2025
Jeg er sådan set ikke uenig i, at vi ikke bør lade dem få lov til at presse os. Men uanset hvilket hold man møder, må man forvente, at de kommer frem til en eller anden form for chance. At vi så burde have lukket kampen tidligere, er en anden sag.
Mon ikke Birk har adresseret de fejl, der blev begået i den første kamp, og mon ikke der også er blevet arbejdet på det op til i dag? Når alt kommer til alt, synes jeg, det handler om skarphed. Havde Bundgaard scoret tidligt, og havde Uchino lukket til 3-0, havde vi nok slet ikke haft den her diskussion.
Min pointe er bare, at vi samlet set er kommet rigtig stærkt fra land – især når man tager den nye trup og de mange ændringer in mente.
---
Stefkis
Betalende bruger
31. juli 2025
Brøndby85
Betalende bruger
31. juli 2025
Brøndby85
Betalende bruger
31. juli 2025
Vi har lukket 1 mål ind i 4 kampe.
Thøgerpålåget
Betalende bruger
1. august 2025
Fordi vi fremstår som Kejserens nye klæder. Lad os nu være ærlige, vi ved alle godt, at det vi har set indtil videre ikke kaster europæisk ligaspil af sig og ej heller en top 3.
Kan det blive bedre? Ja, er der et stort potentiale? Ja, kan det potentiale udfoldes? Ja, det tænker jeg. Jeg er stadig fortrøstningsfuld.
Når jeg ser Wass 3 gange i 2
Halvleg kalde en Bundgaard tilbage fra sit pres, så bekymrer det mig. At vi gudhjælpemig er millimeter fra at skulle ud i overtid mod en færøsk hold er bekymrende.
Brøndby85
Betalende bruger
1. august 2025
Holdet og spillet har løftet sig gevaldigt i sommerpausen.
Og nu tilbyder Fukuda sig også til start11eren.
Vi kan sagtens se begrænsninger, især når Vallys ikke spiller.
Men hvad med også at se på mulighederne?
Vi er videre og skal til Island. På mandag er der lodtrækning til sidste indledende runde. Så får vi syn for sagen.
FarmerNyg 1. august 2025
roligrolig 2. august 2025
Mon at folk havde været mere tilfredse med en 4-0 sejr, hvor vi spillede langsomt og kedeligt, men scorede på alle vores chancer.. Folk har for travlt med at kigge på resultatet (den korte bane) i stedet for at kigge på præstationen, som grundlæggende er langt vigtigere, fordi den kan tages med ind i de næste kampe. Synes vi ser tegninger til noget godt
---
roligrolig 1. august 2025
Bastiano 1. august 2025
Det er hele pointen.
HB ville vel placere sig i midten af 1. Division. Altså et hold vi burde splitte ad i begge kampe.
I går var vi millimeter fra at skulle ud i forlænget..
roligrolig 2. august 2025
Ser flere kritisere vores spil og præstation udelukkende målt på resultatet. Det er ikke fair. Præstationen over de 2 kampe skulle have kastet 7-8 mål af sig og aldrig endt med at blive så tæt til sidst, for vi spillede virkelig godt i store dele af kampene. Samtidig skal man huske på at intet hold har nemt ved at nedbryde et hold som står dybt og kompakt. Det var dette som gav os mesterskabet for nogle år siden, og det har også været opskriften for østerbroklubbens senere bedrifter mod store klubber i europa.
Mauer 2. august 2025
Der er INGEN undskyldninger for at man ikke slår HB sikkert. INGEN!
Og nu nævner du selv at vi kunne have scoret flere mål, hvilket vi skulle. Men du får det simpelthen til at lyde som noget positivt? I bund og grund viser det kun at vi ikke har den nødvendige kvalitet foran mål.
Vainio74
Betalende bruger
1. august 2025
roligrolig 2. august 2025
Det skulle selvfølgelig aldrig være blevet så spændende, men når ikke man udnytter sine mange mange chancer, så vil det give en åbning til modstanderholdet.. Sådan er det bare. Forhåbentligt er vi mere kyniske foran mål i de fremtidige europakampe
Mauer 2. august 2025
roligrolig 2. august 2025
Det er svært at holde modstanderne fra fadet i samtlige 90 minutter. Især med tanke på at bolden må sættes på spil, for at vi selv kan blive farlige.. Synes dog at det var MEGET tydeligt at vi var det langt bedre hold i alle af spillets facetter, og det er vigtigere for mig. Vi burde jo over de 2 kampe have vundet med 7-8 mål
Mauer 2. august 2025
Vi var langt bedre end dem, i alle spillets facetter? Tja .. Vi er marginalt bedre end dem, til at få bolden i mål. Kigger man på stats, er mit gæt, at de pr. skud på mål, er langt mere effektive end os.
At vi har det meste af spillet. Flest skud på mål osv. er sgu ikke en bedrift. Vi spiller mod en flok semipro'er, der ville holde til i divisionerne.
Vainio74
Betalende bruger
2. august 2025
Vainio74
Betalende bruger
2. august 2025
Ibber 1. august 2025
Stefkis
Betalende bruger
1. august 2025
64 % boldbesiddelse
28 skud på mål
Hvordan kan vi ikke score flere mål i kampen hvor jeg godt ved wass har en der kysser overliggeren
roligrolig 2. august 2025
Nemlig. Resultatet var skuffende, men præstationen var faktisk ret god. Disse statistikekr medregner heller ikke de 20-30 indlæg som vi ikke fik foden på
bif fan for evigt 2. august 2025
Om vi vinder tennis cifre eller går videre med lodder og trisser er samme resultat i sidste ende
Videre i Europa og point til os så resultatet var positivt men skal man sætte finger på noget er det spillet, for man skal forvalte de mange muligheder til mål og lukke dem ind i kampen.
Vainio74
Betalende bruger
2. august 2025
---
Brøndby85
Betalende bruger
2. august 2025
I morgen kan vi sparke os tilbage på førstepladsen.
På mandag kan vi være heldige, og på torsdag kan vi skabe et godt udgangspunkt for returen.
Det er spændende at være Brøndbyfan for tiden.
bif fan for evigt 2. august 2025
En sand fan synes altid det er spændende, på godt og ondt følger vi spændt med i gode men også i de dårlige tider, vi gemmer os ikke når det går skidt, men støtter holdet og står ved vores meninger når det går den anden vej. Tit gemmer du dig og er meget usynlig, når det går ok med resultater eller dem du har lovprist herinde og alle der skrevet kritisk skriver du til alt og alle om..
Måske skulle du give plads til andre og acceptere ikke alle deler din mening. Da du tit kammer helt over og skriver folk ned, som ikke deler dine holdninger.
Vi kan ikke alle have samme mening, det ville også være trist. Når det går mindre skidt for dem du har rost, så husk som en sand fan følge i medgang og modgang samt forsvare det du har sendt overalt kommentar til alt og alle der ikke deler dine synspunkter og meninger
Brøndby85
Betalende bruger
2. august 2025
bif fan for evigt 2. august 2025
Brøndby85
Betalende bruger
2. august 2025