Foto: Simon Kammer ©
PODCAST

Halvrummet: Hvor skal gennembruddet komme fra?

 
Her kan du høre ugens udgave af Halvrummet.

    • Nanna Møller Karlsen
      16. maj 2026 - Klokken 16:52
  • Nanna Møller Karlsen
  • Nanna Møller Karlsen
    16. maj 2026 - Klokken 16:52

I denne uges Halvrummet zoomer vi ind på nederlaget til AGF, og det var desværre et skridt i den gale retning. Selvom vi også har set Brøndby værre i foråret.

Men offensiven er stadig et issue. For hvor skal gennembruddet komme fra? Hvem skal besætte de offensive positioner?

Ugens spotlight er desuden på Nicolai Vallys, for Brøndby får ikke nok ud af den kreative drivkraft i nummer 7. Kan det løses eller skal vejene skilles til sommer?

Kasper Pedersbæk leverer analyserne og Nanna Møller Karlsen stiller spørgsmålene.

Partner: Betano

Lyt med her eller find podcasten, hvor du foretrækker at lytte med:

 

 




Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • For mig har denne sæson - siden de 3 kampe før jul, været en lang ørken vandring - ja vi fandt en oase (6-0 sønderjydske) og en følelse af filmen groundhog day. Samtidig med et fatamorgana i håbet om noget bedre i horisonten.

    Jeg ser simpelthen ikke indkøbene har været de rigtige/ stærke i forhold til de sidste trænere gerne ville.
    Cooper har kastet unge spillere ind på et hold som ikke fungere/ de tidligere trænere brugte ikke mange unge.
    Men spillestil være defineret meget mere klar. Og stammen af spillere skal ose af den stil og de unge MC der kommer op og får chancen til vise de er klar - bliver meget nemmere og samtidig resultaterne ikke hænger på deres skuldre.

    Jeg er personligt meget spændt på at se hvad ledelsen gør nu. Hvem bliver sports direktør. Og bliver der lagt en retning.

    Eller bliver klubben bare ved med at gå i hak.

    Kom nu Brøndby og opfyld mit fatamorgana (ønske op Europa til sommer) blive til til virkelighed og få fat på en spillestil som spillerne kan følge og som gerne må være underholdene at kigge.

    Ja jeg ved godt det ikke er jul.

  • Noget man kan undre sig over, er den voldsomme kritik i denne periode hvor det går skidt på banen. Der var mange som sagde det kunne de sagtens se igennem fingre med, så længe man satsede på egne talenter, så kunne man sagtens leve med nederlag. Der har sjæl endt været satset mere på egne talenter end man gør pt, man har endda sikret de fleste på lange aftaler, så man står stærkt til fremtiden. Mon ikke tingene ser en del anderledes ud i den kommende sæson, hvor den sidste halvdel har været optakt til noget større i næste sæson?
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @olemartin.dk jeg har aldrig sagt jeg ville acceptere nederlag, hvis bare man spillede med egne talenter - måske du har mixet det sammen med en holdning fra en deltager i paneldebatten?

      Generelt vil jeg nødigt blæse det så sort hvidt op, at nederlag er fint så længe det sker med egne talenter.

      For mig er det en fin balancegang. Mellem at det er en rød tråd i udtrykket; taktisk, selektionsmæssigt af spillertyper m.v og naturligvis også på samme tid at kunne inddrage og udvikle de dygtigste af egne talenter.

      Derfor bør Cooper også til en vis grad kritiseres for nogle af hans valg og taktiske dispositioner. Ligesom han på samme tid også fortjener ros for andre.

    Se 1 flere kommentarer

  • Joblar
  • Joblar   24 dage siden   

  • Så fik humøret endnu en nøk nedad, desværre er jeg helt enig med Kasper & Nanna, gad vide hvornår vi kan når det virkelig gælder, før det bliver løst kommer vi ikke til at spille med om noget som helst.
     
    • Kenneth
    • Kenneth
      Betalende bruger
        23 dage siden   

    • @Joblar

      Hvad er det der skal ændres ?
      Det er så nemt at sidde og sige der er noget der skal ændres uden at pege på hvad det er.
      Har for en sikkerheds skyld lige læst Kasper debat oplæg, med nissen, igen for at prøve at finde ud af hvad det er ?
      Ja vindermentalitet
      Men vindermentalitet er vel ikke noget de lærer i MasterClass, hvor fokus er på udvikling og ikke at vinde
      Er det udskiftning i bestyrelsen men tror vil have påvirkning på banen ?

      Synes det er for nemt bare at sige der skal ske noget, men det er jo ikke en “analyse”

---

  • Kenneth
  • Kenneth
    Betalende bruger
      23 dage siden   

  • Hvis Canut havde ramt bolden på den hovedstødschance han havde to meter fra et stort set frit mål, hvor meget xg havde den så givet ?

    Som skrevet i en anden tråd, kunne kampen have set meget anderledes ud hvis vores to masterclass spillede havde bare lidt mere “coolness” i forhold til de to kæmpe chancer de misbruger, inden kampen bliver lukket ved 2-0 målet.




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder