Jan Bech Andersen
Foto: Teis Markfoged ©
NYHED

Jan Bech: Skal give vores trænerteam mere kvalitet at arbejde med

 


    • Jan Bech Andersen
    • Nanna Møller Karlsen
      4. maj 2022 - Klokken 21:56
  • Nanna Møller Karlsen
  • Nanna Møller Karlsen
    4. maj 2022 - Klokken 21:56

Brøndby IF har i de seneste måneder skrevet negativ klubhistorie ved at tabe syv Superliga-kampe i træk. Det har medført stor debat om hvor klubben er på vej hen blot et lille år efter det danske mesterskab kom hjem til Vestegnen efter 16 års fravær.

Bestyrelsesformand Jan Bech Andersen tager nu bladet fra munden, og han er overrasket over de store udsving, siger han i et længere interview med Tipsbladet.

- Jeg havde ikke regnet med, at udsvingene ville være så store, det er jeg nødt til at sige. Jeg kunne forstå det, hvis vi havde puttet alle pengene i banken, men det er jo ikke tilfældet. Vi har det tredjestørste budget og har brugt 43 millioner kroner på nye spillere, så jeg er meget overrasket, siger han til Tipsbladet.

Han erkender, at pengene ikke er blevet brugt godt nok.

- Så for at vende tilbage til dit spørgsmål – har vi været dygtige nok til at handle? Nej, det har vi jo ikke. Vi har brugt 43 millioner, og har det haft en nævneværdig impact i vores resultater? Nej, for så havde vi ikke tabt syv kampe i træk, og så havde de her spillere skinnet mere igennem. Vi er nødt til at være ærlige i forhold til den kommunikation, vi udsender. Jeg gider ikke sige, at vi har gjort alt perfekt, for det har vi ikke, og det gider vores fans heller ikke at høre på.

Nu står Brøndby IF til sommer over for et afgørende transfervindue, hvor det er Jan Bech Andersens ønske at trænerteamet får noget mere kvalitet ind.

- Det kan være, vi skal rykke fokus lidt, og så skal vi måske kigge på vores rekruttering. Meningen var jo ikke, at vi skulle vinde et mesterskab og blive bombet fem år tilbage. Så der venter et stort stykke arbejde, og det er jo ikke raketvidenskab. Det kan vi også læse i pressen hele tiden. Det bliver et meget vigtigt transfervindue, hvor vi skal komme med et andet udtryk for at give vores trænerteam noget mere kvalitet at arbejde med.

Du kan læse hele interviewet med Jan Bech Andersen hos Tipsbladet her.





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Endelig en forholdsvis klar melding, og klar erkendelse af at det ikke har været godt nok, befriende……
    14 enige · 1 god kommentar

  • Befriende og nødvendig kommunikation. JBA kommer de mange frustrationer i møde, og kan vel ikke gå meget længere i sin retorik.

    43m på projekter og metervarer. Håber det her har været en lærestreg for CV og klubben.
    9 enige · 1 god kommentar

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      4. maj 2022   

  • Befriende og professionel udmelding med konkrete tal og forventninger. Det er simpelthen en syngende lussing til CV og scoutingafdelingen som med rette trænger til et review. Langt størstedelen af vores tilgange har vist sig helt på månen og scoutet i deres middelmådige topniveau, hvor den begavede ville scoute bundniveauet. Jeg har intet i mod længerevarende projekter, men alt fra Rosted til Divkovic er jo reelle katastrofer.

    Jeg er sikker på, at Niels ville have brugt de 43 millioner mere kløgtigt og jeg ser ham som CVs efterfølger.
    4 enige
     
    • AsbjornB
    • AsbjornB
      Betalende bruger
        5. maj 2022   

    • @Saesonkort kunne det tænkes, at JBA har givet CV meget kort snor til at handle? f.eks. hvad en spiller maks må koster i indkøb/løn ?
      (Det ville JBA og CV jo aldrig indrømme åbent)

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Saesonkort At kalde NF for bedre sportsdirektør end CV er en vild påstand- og sorry, det giver ikke mening. Ingen ved om han har de kompentencer. Du kunne lige så godt have nævnt navne som Jes Dorph og Bubber.

      Det er helt fint at forholde sig kritisk til CV, men strategi, indkøb mm er en samlet pakke.

      Jeg synes heller ikke vores indkøb har været spot on. Dog har jeg alligevel tillid til CV- tror godt han kan se resultatet.
      Mere vigtigt, så taler hans historie med sig. Fra 2006 - 2012 var han sportsdirektør i PSE. I samme periode tog de for alvor magten i dansk fodbold. Det er den kedelige kendsgerning.
      Resultaterne i FCN er også imponerende
      1 enig

    Se 8 flere kommentarer

---

  • Formanden går ud og kører sportsdirektøren midt over i et interview. Så kender vi JBA igen. Hold nu kæft mand.....

    Stort tak for dit arbejde CV. Jeg ved at vi nu kigger ind i at du forlader BIF. Tak for det du bidrog med. De sidste par transfervinduer har dog været for ringe.
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • Peps
    • Peps
      Betalende bruger
        5. maj 2022   

    • @Marc Johnson
      Jeg syntes han siger -VI- om de beslutninger der er taget. CV har handlet ud fra en fastlagt strategi, som JB har været med til at lave. Så syntes egentligt han skyder lige så meget på sig selv.
      5 enige · 1 god kommentar
     
    • @Marc Johnson sandheden er ille hørt…men som han selv siger så giver det ingen mening at sige at der har været købt godt og professionelt ind for det har der IKKE….og bliver CV tøsefornærmet over det og skrider, jamen så fred være med det
      2 enige

    Se 1 flere kommentarer

  • Uklog udtalelse af JBA efter min mening.

    Han kritiserer mere eller mindre alle spillere der er købt siden i sommers. Gad vide hvad de spillere sidder og tænker nu, når chefen kritiserer dem offentligt, for nogles vedkommende 3-4 mdr efter ankomst til klubben? Det burde han have holdt internt.

    Fair nok hvis han er utilfreds med CVs beslutninger. Det kan CV nok holde til. Kritikken af ham synes jeg også mere er pakket ind i et kollektivt ansvar (til dels).

    At vi har brugt 43 mio er jo også en konsekvens af den massive afgang af stamspillere der har været siden sommer: Jobbe, Jung, Hermannsson, Vigen, Schwäbe, Uhre og Frendrup. Vi har solgt for ca 120-130 mio i samme periode (JBA har selv nævnt at vi fik ca 100 mio for Jobbe og Frendrup), hvilket også siger lidt om hvad der er mistet af kvalitet. Og der kan vi jo ikke bare lade være med at bruge penge på at købe noget andet ind. Det var en bunden opgave. Og 20-30 mio havde næppe været nok.
    6 enige · 4 god kommentar
     
    • @Christian Brøndbyman Præcis. Nøgleordet er at professionelle organisationer holder disse ting internt.

      Men CV burde også selv have krybet mere til korset og nævnt at truppen åbenlyst mangler balance.
      Istedet kom han med den tåbelige Uhre kommentar
      4 enige · 2 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Christian Brøndbyman Der er nok ikke mange af de spillere der kan være uenige i, at de ikke har kunne løfte Brøndby fra dag 1.

      Det er selvfølgelig en balancegang, men jeg har egentlig altid godt kunne lide JBA’s kontante stil.
      4 enige

    Se 5 flere kommentarer
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
        4. maj 2022   

    • @Christian Brøndbyman Syntes netop en stor del af fans, havde købt ind på at det nu er et længere projekt, hvor økonomien først skulle på plads.

      JBA slår her tidligt op i banen, og smider CV under bussen!
      -og som du skriver, hvad med de spillere som er hentet ind som udvikling spillere, nu får kritik for ikke at ha' præsteret!?

      Først CV's udtalelse om Uhre og nu dette, vidner om en presset klub, der skal passe på ikke at gå helt i panik..
      3 enige · 2 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Christian Brøndbyman - enig simpelt matematik, når man mister mange spillere skal man også købe mange og så bliver de 43 millioner lige pludselig en relativ lav gennemsnitspris pr spiller. Når det er sagt, har spillet de seneste 3-4 kampe været ganske fint og det er kun sort uheld at der ikke er kommet point på kontoen. Der hvor CV har fejlet er at det ikke er lykkedes at finde en eller flere som har kunne erstatte de mål vi mistede ved Jobbe og Uhre.
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Gizmo
  • Gizmo   4. maj 2022   

  • Der bliver slet ikke sagt for meget her, han kalder en spade for en spade.

    Hvis CV ikke kan klare det, så held og lykke med at finde en top klub et andet sted, som vil køres som en bundklub.

    Kun skræmmende at så mange fans køber salgstalen grundet CV’s goodwill
    5 enige · 2 god kommentar
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
        4. maj 2022   

    • @Gizmo Der skal være 100% enighed mellem hvad CV og JBA udtaler sig om i pressen, dette er noget rod!!

      JBA burde være blevet klogere af skade, men tilsyneladende ikke, skuffende af ham synes jeg..
      3 enige · 2 god kommentar

    Se 9 flere kommentarer
     
    • @Gizmo hvis JBA ikke synes CV har gjort det godt nok så skal han jo bare fyre ham. Det samme med Thomas Frank og Ebbe Sand. Vi behøver ikke det her show i medierne først.

      Nu opnår han samme resultat: CV smutter. Imens trækker han klubben igennem mudderet. Det er unødvendigt. Fjerner fokus. Får os til at fremstå uprofessionelle
      2 enige

    Se 7 flere kommentarer

---

  • mp80
  • mp80   4. maj 2022   

  • Fornuftig udtalelses, helt på sin plads. Selvfølgelig har indkøbene ikke leveret eller levet op til det man kunne forvente. 43 mio. kr. på to vinduer er en hel del på transfers, man kunne helt sikkert have fundet langt bedre spillere til klubben.
    4 enige · 1 god kommentar
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
        4. maj 2022   

    • @mp80 Ingen er uenige i det ikke har været godt nok! problemet er JBA der smider CV under bussen..
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 8 flere kommentarer

  • Solz
  • Solz   4. maj 2022   

  • Jeg kan godt se at Jan Bechs ord udstiller CV, hvilket jeg normalt ville finde helt og aldeles uacceptabelt, men for nuværende ville det omvendt være for skørt at lege komiske Ali, når situationen er så åbenlys. Synes faktisk det er befriende, at melde ud at alvoren er forstået.
    7 enige · 1 god kommentar
     
    • @Solz hvorfor ikke holde det internt?
      1 enig

    Se 6 flere kommentarer

  • Tror man skal se det i lyset af at CV i det såkaldte Uhre interview, siger noget der falder mig meget mere for brystet end Uhre udtagelsen, når CV i samme interview spørges om det ikke er svært at finde spillere fra lidt højere hylde uden Europa eventyr, dertil svare CV ikke dem vi kigger efter er nogen der ville stille krav, samme som at sige vi går ikke efter hylde 1-2 højere, men fortsætter med spillere uden store kvalitet, den udtagelse virker direkte uambitiøst, og fik mig op af stolen, kan det tænkes sponsorer og fans der er trætte af manglende kvalitet, har tænkt det samme og ikke gavnet efter et nederlag hvor vi taber efter ført med 2-0 bagefter rødt, pinlig indsat og kamp, vi står for mig sportsligt dårligere end før vi vandt mesterskabet.

    Man skal finde spillere som kan lande på benene og løbe med det samme, det vil sige slut med mellemvare men køb 1-2 hylder højere udtagelse fra JBA, så man går efter denne sommer kvalitet højere hylde, det harmonere ikke med CVs interview med de spillere er ikke nogen der kan tillade sig stille krav om Europa, CV kommer op til den store eksamen til sommer er jeg overbevist om, fejler man igen med indkøb, så er han ikke i Brøndby meget længere, tror også der vil komme flere og bedre til. Men flere skal videre, CV udtaler i det Uhre interview samtidig med man ikke kan gå ud erstatte Uhre 1-1 altså roser ham også, så selvom var tåbeligt sagt, så tror jeg faktisk han prøvede at være sjovt det faldt bare til jorden for alle os BIF fans.
    5 enige · 4 god kommentar

---

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      5. maj 2022   

  • I det mindste brugte han ikke sin Oscar konto denne gang, endvidere er han noget mere afdæmpet og fortæller alle har et ansvar denne gang, tænker den er clearet med CV. så dum kan JBA sq ikke være men det må tiden vise nu :)
    2 enige

  • MicFys
  • MicFys
    Betalende bruger
      5. maj 2022   

  • Det er en klar udmelding og noget der måske kan tage noget af presset væk fra spillertruppen. Ansvaret er placeret og så kan NF og team få arbejdsro, de sidste 4 kampe.
    JB og CV har talt om denne udmelding inden og den er clearet af. Det kan CV godt klare.
    De spillere der ikke endnu har præsteret, var det måske heller ikke forventet.
    Vi vandt 9 kampe i streg og har pt tabt 7. Men med flere marginaler imod. 3 røde kort og på 5 straffe imod i 8 kampe. Vi har spillet godt i flere kampe og har haft kontrol over modstanderne og korthuset er væltet.
    Truppen er på vej men mangler 2-3 kvalitetsspillere.
    Er sikker på CV har forsøgt at hente Wass i sidste transfervindue, hvor AM kom i vejen.
    Og vi ved jo ikke hvem de har forsøgt at hente ind, hvor BIF' s begrænsede økonomi har besværliggjort nye kvalitetstransfers.
    Så har et systemskifte på banen besværliggjort flere af performance spilleres gennembrud. Greve, Divcovic, Bjørk, som er kantspillere, ikke regulære angribere.

  • Klar tale fra JBA - det må man give ham.

    Han kalder en spade for en spade, men jeg er bekymret for, hvad CV siger til det her. For det er reelt ham og hans scouts der bliver kastet under bussen. Jeg har ikke brug for at CV siger 'fuck det' til projekt Brøndby IF. Forhåbentlig kan han tage det.

    Det er ikke nødvendigvis usandt hvad der bliver sagt. Men måske havde det været bedre, hvis det var CV selv der havde udtalt det.

    Desuden er det jo heller ikke 43 mio direkte i lokummet. Man skal ikke hæfte sig ved tallet, idet Heggheim og Bell eksempelvis formentlig kan sælges for det samme som vi gav. Og hvem ved, om nogle af de spillere vi har købt (som er forholdsvis unge) begynder at blomstre i den nye sæson og dermed retfærdiggører deres pris? Det ved JBA jo ikke og det synes jeg er en faktor han misser. Er det noget jeg har speciel stor tro på? Næ, men derfor er det endnu stadig muligt at CV og scoutsne har set rigtigt i potentialet. Så bliver issuet at 2021/2022 blev opfret som en mellemsæson, hvilket de fleste nok kan leve med, hvis det udvikler sig til det bedre i næste sæson.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • joker
    • joker   5. maj 2022   

    • @Broder Salsa
      Tvivler på CV er uenig eller selv er tilfreds.

---

  • Selverkendelse er sundt og sandheden kan gøre ondt nogle gange, som man tydeligt kan læse i andres kommentarer her. Men ærlig talt, så smides ingen under bussen og jeg ser ikke JBA kritiserer nogen. Jeg føler mere, at man erkender nogle fejl er begået og at man skal ændre visse ting i fremtiden. Det antal kroner som nævnes er for hele 7 spillere og det overhovedet slet ikke umuligt og få de penge ind igen, og med lidt held kan der tjenes en fornuftig portion penge på dem. Vi har jo mere eller mindre byttet Frendrup for 7 spillere og mon ikke en eller flere nok skal tjene de 40+ millioner ind igen eller mere...

    Jeg tror man havde håbet på en middelmådig succes fra de nye spillere, men det er ikke helt sket og der er jo mange grunde til det. Det er ikke bare spillernes kvalitet, som mange nævner herinde og vi skal huske, at det er få spillere som fyrer den af fra dag 1 i en ny klub. Det er forståeligt, at mange fans forventer mere og det gør jeg egentlig også selv, men jeg tror nu ikke, at man skal kalde de her indkøb en skandale. Man havde nok bare håbet på lidt mere fra dem, men igen er der jo mange faktorer i spil, som kan være med til at de nye tilgange har det lidt svært.

    Man har nok mere erkendt, at man satsede og regnede med en middel forårssæson var nok og en 3. plads var selvskreven. Man håbede på, at Divkovic ville score mere uden at forvente han ville score vildt. De sagde, at målene skulle fordeles ud på flere, men der er det jo mere eller mindre alle de offensive kræfter som har haft problemer. Men man forventede og håbede nok på, at man kunne skrabe nok point ind til, at redde en 3. plads. Så man erkender nok nu, at man fejlede lidt og ikke gik efter en spiller på højere hylde og her tror jeg nok man tænker offensivt. Ærlig talt tror jeg mest, at man troede meget på Greve og er blevet ret skuffet over han ikke var den offensive spiller vi kunne bruge. Der tænker man nok, at man skulle have købt en dyrere og mere etableret offensiv spiller. Bjørk er også en mulighed, men jeg synes meget peger på, at man nu indser at det ikke er nok med unge på 20-22 år.

    I sidste ende tror jeg bare det er et spørgsmål om tid og kontinuitet. Krydrrer man det med 1 eller 2 meget dygtige spillere i næste vindue, så skal det no blive godt. Så kan vi bare krydse fingre for, at vi kan få lidt penge for de spillere som skal videre i deres karriere, for der skal luftes lidt ud som JBA siger. Jeg er bare glad for, at man erkender problemerne, lærer af dem og prøver at løse dem på en fornuftig måde.
    2 enige

  • JBA smider ikke nogen under bussen, men kommer endeligt med et befriende ledelse ansvar, at gå til pressen og sige det er ikke godt nok, vi har brugt mange millioner men vi skulle have haft færre spillere, men fra 1-2 højere hylde, det er at give fans og sponsorer lidt optimisme. Måske lidt kritik af CV også men alle ved jo det ikke har været godt selv CV, han tager også presset fra ham lidt, for husk også JBA samtidig siger promte med jeg bakker 100 % op om den sportslige ledelse, et svar uden tøven men meget klart og hurtigt kom det, ja jeg vil gå så langt at sige han gør det modsatte viser sin tillid til sportslige ledelse, men tager ledelse ansvar, men samtidig bakker op om CV og NF men der skal ske nye og bedre indkøb til sommer, han anerkender jo også som os andre de gode ting CV har taget med til BIF.


    Det er helt normalt at en ejer og ledelse melder ud, da de har ansvar overfor fans og sponsorer. Vi er i en stor point krise, men langt længere og større spillemæssigt krise. CVs svar var ikke godt og han svare på et spørgsmål om det ikke er svært, at få kvalitets spillere til når Europa glipper, han svare at de spillere vi går efter, er ikke spillere der bør stille krav i den kategori, det er helt vanvittig udtagelse og signal at sende til fans og sponsorer i en point/spillemæssig krise. Det JBA gør er netop at give lidt optimisme til samme, og med tanke på der ligger nye sponsorer til nye sæson, eller forlængelser samt sæsonkort om få mdr. til at købe, så er det ganske økonomisk smart træk i mine øjne JBA gør, og det er nok hovedårsagen.
    8 enige · 5 god kommentar
     
    • Uka
    • Uka
      Betalende bruger
        5. maj 2022   

    • @Mester helt enig, jeg synes ikke der er noget galt i den udtalelse. I mine øjne står han bag CV, og tag et ansvar for de indtil videre dårlige resultater.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 6 flere kommentarer

  • Ruddi
  • Ruddi   5. maj 2022   

  • jeg syntes det er dejligt at jb er ærlig omkring tingene,jeg tror tilgængæld at de spillere vi har hentet,blive gode med tiden,vi glemmer bare den tålmodighed,vi havde før mesterskabet,vi har skiftet stort set hele holdet ud,og kæmper med at få det til at fungere,først 9 sejre der på 7 nederlag,vores trup er blevet yngre,osv, med en lille smule medvind havde vi haft 5 til 7 point mere i slutspillet ,også havde vi ungået det her drama,kik ind på østerbro,eller heden,hvormange af deres nyindkøb brager bare igennem,stort set ingen,er selv meget ked af vi ligger hvor vi gør,mem realistisk set med alle de tunge afgange,og stolpe ud,hvis vi fyre eller cv selv går bliver vi banket tilbage til stenalderen,stop med at pege fingre,og se om det ikke flasker sig aligevel
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Ruddi Synes det samme sang der har varet længe nu, tålmodighed og det nok skal komme.

      I en klub som vores så er der også ansvar overfor fans og sponsorer, der skal man levere i hver sæson, måske ikke mesterskaber, men min Europæisk om det er igennem Pokal eller Europæisk deltagelse lig med millioner og opmærksomhed på vores talenter.

      Vores klub er ikke bygget op som FCN og skal aldrig være det. Omkring indkøb du nævner med FCK, så har de trods alt været min sidste 8 år jeg lige kort kunne se kun 1 gang været udenfor medaljer, så selvfølgelig kan det betale sig, at hente spillere fra højere hylde det presser også de andre til at levere mere og lærer talenter erfaring fra sig det behøves ikke kun være på banen men også træningsbanen her tror jeg Mensah også har stor værdi .

      Du nævner i denne sæson, de ligger pt nummer 1 og det er fordi nogen af deres ældre spillere levere men også nye kvalitet indkøb gør det, de har da en målmand som jeg husker det ikke været der i så langtid som eks. som for mig er med sammen med Hermansen den bedste i ligaen, faktisk er han den med flest Clean sheet og godt være der er nogen der ikke har fået så meget spilletid, men det er pga andre spiller godt og derfor ligger de også pt nummer 1 DESVÆRRE.
      4 enige · 2 god kommentar

---

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      5. maj 2022   

  • Det er en svær balancegang han er ude i her. Han skal på den ene side selvfølgelig være ærlig omkring at vi lige nu og her ikke har fået tilstrækkeligt ud af de penge vi har brugt på transfers. På den anden side skal han også passe på ikke at kaste CV og scoutingafdelingen under bussen. Det lykkes han nogenlunde med, synes jeg.

    Jeg tror at alle er blevet overraskede over, hvor elendigt det er gået de sidste par måneder og noget af det skyldes også marginaler, som ikke er faldet ud til vores side. De røde kort har f. eks. været uhyggeligt dyre, fordi de er gået til spillere, som var sikre i startopstillingen.

    På den korte bane er det dog tydeligt at indkøbspolitikken har fejlet ift. at opnå målet for sæsonen: at få en 3., 4. eller sågar 5. plads og sikre en billet til Europa. Som jeg ser det ligger problemet ikke i at vi har solgt spillere, for det var vi nødt til og CV har lavet nogle flotte salg. Problemet er snarere at de spillere vi har købt ikke hjæper os lige nu og her, selvom de måske på sigt vil vise sig at være guldkøb (eller måske ikke). Vores problemer kan opsummeres her:

    1) Vi har ikke før mesterskabssæsonen haft midler til at købe her og nu performancespillere på samme måde som FCK og FCM. Den stamme af modne spillere vi har består af Maxsø, Rosted, Hedlund og Rado (Mensah er skadet). Af dem er det kun Maxsø som holder et konstant højt niveau, som løfter de andre. Rado har været spillet ude af position, men fungerer kun på 6'eren. Det har han fordi alternativerne til 8'erne ikke har været bedre (Greve og Cappis). Rosted og hedlund har famlet efter det gode spil. Særligt på midtbanen mangler vi en erfaren boldfast spiller, som Falk, Zeca, Kahlenberg, Krohn-Dehli, Lerager, Lukas Andersen. Slimane er super god, men det er ikke holdbart at lægge det ansvar på så ung en spiller. Wass havde været fantastisk som 8'er/10'er, men han kom som bekendt ikke.

    2) De manglende midler har også betydet at CV måtte vente til en spiller var solgt og pengene var på bogen til han kunne købe en erstatning. Den strategi kan måske virke, hvis du køber modne, færdige spillere på højt niveau, men det rækker vores midler ikke til. Så CV har prioriteret at købe yngre spillere med potentiale og det har kostet dyrt på her-og-nu performance. Forhåbentligt kan et bedre økonomisk fundament gøre at vi kan indkøbe lidt mere langsigtet, så f. eks. Björk ikke skal agere redningsmand i sin første halvsæson. Det tog jo også Uhre 2 år at udvikle sig til at blive en rigtig målscorer for Brøndby.

    3) CV's strategi med at købe unge spillere med videresalgspotentiale er den rigtige, men overordnet set er vi endt med alt for mange spillere omkring 20-23 år, som alle er på vej på samme tid. Læren er nok at det er for voldsomt. Vores stamme af 25-30 årige, erfarne spillere er for lille ift. antallet af talenter.

    4) Idéen om at købe spillere med potentiale for omskoling er principielt set også fin, men ligesom med de unge spillere har vi pt. for mange projekter, hvor angribere skal spille backs, kantspillere skal spille spidsangribere eller kreative 10'ere, 6'ere skal spille 8'er, osv. Tænk Bruus, Mensah, Bjur, Divkovic, Björk, Hedlund, Greve, Børkeeiet,...Vores scoutingafdeling skal i højere grad forsøge at købe spillere, som IKKE skal omskoles. Men igen, det har nok været af nød pga. pengemangel at vi har gjort det.

    5) Vi har muligvis et mindre gap i pipelinen fra masterclass. Pt. virker det som om vi har mange lovende unge spillere omkring U17 og U19, men lidt for få store, egne talenter i alderen 19-21 år. Kvistgaarden virker lovende og Friedrich er måske også en joker, men indkøbene at Tsiembe, Alves, Wikström, Heggheim, Bell, Cappis, Björk, Divkovic, Greve, osv. er vel også at masterclass ikke de sidste 2-3 år har leveret spillere på niveau med Frendrup og Jobbe. De havde begge spillet med A-truppen i et stykke tid før de løftede sig og brændte bane af (Frendrup i årevis) og Slimane er vel pt. eneste klare stjerne fra ungdomsafdelingen (her tænker jeg at Kvistgaarden skal vise lidt mere kontinuitet før vi udråber ham til sagsobjekt). Så jeg har fornemmelsen af at vi har haft en hul i tilførslen af talent, som måske bliver lukket over de næste par sæsoner. Pointen med masterclass er jo at vi herfra skal hente billige egne spillere op, som så kan suppleres med mere erfarne profiler.

    6) En sidste udfordring er at et hold skal have en stamme, som det er bygget op omkring. Her synes jeg at mange begår den fejl at tænke at stammen i næste sæson skal bestå af de unge spillere, som gør det godt (tænk: Hermansen, Slimane, Heggheim, Kvistgaarden). Men det er jo netop dem som med stor sandsynlighed vil blive solgt over de næste 2-4 vinduer, så dem bør vi ikke tænke på som stammen. Det vi mangler er måske også spillere, som Rado og Kevin Mensah, som kommer med et rimeligt højt bundniveau og som ønsker at være i klubben i længere tid, fordi talentet ikke rækker til en stor klub i udlandet. Ellers spillere, som ønsker at bruge de sidste 2-3 år hjemme i Brøndby efter en tur i udlandet. Vi mangler typer som Vilfort, Daugaard, Dan Anton, Per Nielsen, Kahlenberg, osv. til at udgøre en stamme af kulturbærere. Hvis Maxsø har lyst til at forlænge ville han på alle måder være sådan en spiller. Vores problem lige nu er at den slags stamspillere gerne skal være sikre på holdkortet og der er lidt for mange af vores ældre spillere, som ikke holder et tilstrækkeligt højt bundniveau. De spillere, som er bedst er også dem, som forventelig vil blive solgt og derfor kan de ikke udgøre stammen på holdet fremadrettet, selvom de selvfølgelig er sikre på holdkoret så længe de er i klubben. Så jeg tror man skal skelne mellem start 11'eren (hvor f. eks. Slimane er selvskrevet) og så stammen (som Kevin Mensah ville tilhøre, hvis han ikke var skadet).
    4 enige · 6 god kommentar
     
    • @del Piero Virkelig kloge betragtninger!
     
    • kewell
    • kewell
      Betalende bruger
        5. maj 2022   

    • @del Piero
      Det er et stærkt og meget interessant indlæg du får lavet her del Piero.
      Jeg vil gerne vende punkt 5, hvor jeg måske ikke helt synes vi har et hul/efterslæb, hvis man også kigger på de unge vi har tilført udefra.
      Jeg synes vi siden Jobbe og Bjur kom op har haft fin levering nedefra, og har mange på vej (krydret med lidt udefra).
      Lindstrøm, Bjur, Skipper og Hermansen fra årgang 00. Frendrup, Slimane, Fallenius, Wikström, Pyndt og Heggheim fra 01, Kvistgaarden, Salech og Ægidius fra 02.
      Det synes jeg egentlig er ret mange, selvom ikke alle har været igennem vores U-hold, og ikke alle der slår til.
      Så er der måske lidt større usikkerhed om årgang 03, hvor Marinus og Friedrich i første omgang kommer op, men hvem der følger dem, er mere uvist, men mon ikke man forsøger sig med Kwasniak.
      Det er hele tiden en balancegang, hvor mange man kan bruge på 1. holdet på samme tid.
      Lige pt. spiller vi med Hermansen, Heggheim, Slimane og Kvistgaarden som er mellem 19-21, og det er vel egentligt ikke så tosset.
      Årgang 04 ser måske lidt tynd ud, men det udlignes så af årgang 05, hvor jeg tror vi får ret mange op fra, måske endda også lidt hurtigere end andre, så en 2-3 stykker kommer op hvor 04'erne normalt ville gøre det.
      Vores Masterclass er lidt årsagen, krydret med vores fornuftige likviditet, til at jeg er ret fortrøstningsfuld til de kommende sæsoner.
      Vi får en lind strøm (no pun intended) af talent op nedefra, med en 3-4 stykker hver sæson. Så skal man bare kigge sig om efter ganske få topspillere, frem for at skulle hente en 6-7 mand i hvert vindue, hvilket i min optik bare er spild og smadrer kontinuiteten hver gang.

      I de helt brede termer, så er succes i Superligaen relativt simpelt. Skab et stærkt holdkoncept krydret med en 3-4 topspillere og ligaprofiler, og så kan man være med helt fremme.
      Vi havde det sidste år, med et velfungerende koncept, med en stærk defensiv base og voldsom fart i vores angreb, og havde Maxsø, Lindstrøm og Uhre som topspillere.
      Når det fungerer, så trækker det de næste op i niveau, så spillere som Jung, Rado og Hedlund løfter deres niveau betragteligt også.
      Lige nu fungerer holdets koncept ikke og vi har et væld af, groft sagt, middel SL spillere. Det kommer man ikke langt med, og slet ikke i top-6 feltet.
      Så vi skal fokusere på at lave ganske få topkøb, som krydret med vores unge nedefra, samt det talent vi allerede har i truppen, kan blive opskriften på noget lækkert.
      3 enige · 2 god kommentar

  •  
    • @Marc Johnson BT er useriøs journalistik.......
     
    • @Marc Johnson har du et personligt forhold til CV siden du insisterer på at han er blevet dårligt behandlet …han har fejlet og får kritik, længere er den sq ikke
      1 enig

    Se 3 flere kommentarer
     
    • @Marc Johnson
      Jeg ser desværre flere PSE-fans sidde og fryde sig over vores lille husspektakel her. Det er ikke et godt tegn.

      Jeg kan se at mange herinde sidder og føler at det er befriende hvad JBA siger, men for mig er det en lille advarseltrekant der popper op
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 5 flere kommentarer
     

    Se 2 flere kommentarer

  • Vi har købt for dyrt og for lidt kvalitet.......Tchiembe 1.Division i Lyngby(rykkede ned) Pris: 5 mil (niveau 1.Division) Alves: 1.Division Silkeborg(rykkede ned), u23 West Ham, League 1 Sunderland Pris 7,5 millioner (niveau 1.Division) Greve: Randers Superligaen Pris 7,5 millioner (niveau Superligaen) Heggheim: Viking Norge Pris 8 millioner (niveau over Superligaen ), Bell: Viking Norge Pris 8 millioner (niveau Superligaen). Divkovic Dunajska Pris 7,5 millioner ( niveau Superligaen).
    Vi har for 43,5 millioner dkr fået spillere til følgende niveau:
    Heggheim: Over superligaen.
    Bell: Superligaen.
    Greve: Superligaen.
    Divkovic: Superligaen
    Tchiembe: 1.Division.
    Alves: 1.Division.
    Det er alt andet lige dårligt købmandskab.........
    1 enig · 1 god kommentar

---

  • JBA rammer hovedet på sømmet i det interview. Det er fedt med denne ærlig kommunikation, istedet for vi altid skal op i CV’s helikopter.
    2 enige

  • Endelig bliver der meldt klart og kontant ud …kan CV ikke tåle kritikken må han jo sige sit job op ….nok heller ikke det værste der kan ske for brøndby if
    2 enige

  • Endelig bliver der meldt klart og kontant ud …kan CV ikke tåle kritikken må han jo sige sit job op ….nok heller ikke det værste der kan ske for brøndby if

---

  • En velfortjent lussing til CV. Hans håbløse Uhre kommentar og kronisk mavesure facon fortjente en røffel. Nu har han fået den og så må vi se hvad der så sker.
    2 enige

  • CV er på vej videre. han finder sig ikke den offentlig spanking af JB.
    JB giver ansvaret til NF

    1 enig


---

  • Er I fuldstændig gale i hovedet, normalt udtaler jeg mig ikke når jeg ikke har noget pænt at sige, men jeg bliver sgu noget målløs over, at brugere herinde støtter op om den klaphat til Jan Bech og hans infantile udtalelser. Uanset om man synes om CV eller ej er det fuldstændig ødelæggende for samarbejdet og fællesskabet for, ja I læser rigtigt, VORES ALLESAMMENS klub. Det her er ikke et forsvar for CV men et forsvar for klubben. Er der overhovedet nogen af de begejstrede herinde der kan forestille sig hvad det her kan have af betydning og konsekvenser for klubben udadtil som indadtil. Hvis vi nu forstiller os, at CV som naturligt nok måske ikke har lyst til at arbejde i klubben mere, så kan den kylling til Jan Bech fralægge sig ethvert ansvar for de såkaldte problemer der er i klubben. På samme tid er klubben efter min mening bombet noget tilbage i at vi trækker i samme retning. Et er, at fans er uenige og utilfredse med tingenes tilstand og flittigt debatterer, fair nok, men dette her. Man skal sgu da ikke have mange diplomer i virksomhedsledelse for at vide, at det nok ikke er den her vej man skal betræde. Jan Bechs agenda er som jeg ser det, at CV skrider uden at han behøver at fyre ham. Så kan fjolset sidde tilbage og håbe på at pilen ikke peger på ham selv. men kære Jan Bech, det gør den, sammen med den øvrige bestyrelse, der har formuleret strategi og udførelse. Vi er altså mange som ikke er helt demente og som kan huske mere end 10 mdr. tilbage og de udtalelser der kom fra selv samme herre i forbindelse med mesterskabet og sommer transfervinduet. Det er så uprofessionelt og tå krummende pinligt og ødelæggende at jeg mangler ord. Jeg ved, at mange herinde vil synes at jeg er totalt åndsvag og det rager mig sgu en bajer, svin mig til hvis I lyster men jeg ved, at der er folk i den øvrige sportslige ledelse og den sportslige sektor der ryster på hænderne og hovedet over dette her. Endnu engang har middelmådighed og manglende selvindsigt foreløbigt sejret over fornuft og enighed. Lad mig udbringe et håb for alle os fans der tror på klubben og vores fællesskabsfølelse, lad os håbe på en begrænset skade af dette her. Nu fik jeg afløb for mine frustrationer, jeg lover hermed, at jeg holder min kæft det næste stykke tid. Må jeg få tilgivelse for mine unuancerede og ukærlige udtalelser. Og så lige til sidst, undskyld hvis jeg har fornærmet nogen herinde.
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        6. maj 2022   

    • @jeffchr - Det er skam helt i orden at være kritisk. Og JBA har ikke ligefrem den bedste track-record hvad angår udtalelser.

      Men hvad skulle JBAs incitament være for at få CV til at sige op?
      Jan Bech er fan, men han er også forretningsmand. Hans engagement i klubben er også at tjene penge. Lige nu er vores værdi ikke på vej op. Og hvis CV smutter, så tænker jeg kun den falder endnu mere.
      Desuden har han selv været med til at få CV ansat.

      Jeg synes mest af alt det viser JBAs vanlige kluntethed i sine udtalelser.
     
    • @jeffchr Problemet er jo at CV ikke selv syntes han har lavet fejl med indkøbene. Og derfor er Jan nødt til at fortælle ham det. Ved desværre ikke hvad det er for en verden CV lever i, men det magttårn han sidder i, har fået ham til total at miste realitetssansen og bare købe ind som han syntes.
      CV har den mest magtfulde stilling i klubben og bruger hans magt forkert. Det er hans måde eller ingen måde, og håber at Jan Bech får åbnet hans øjne lidt ved det her.
      1 enig · 1 god kommentar

  • Er I fuldstændig gale i hovedet, normalt udtaler jeg mig ikke når jeg ikke har noget pænt at sige, men jeg bliver sgu noget målløs over, at brugere herinde støtter op om den klaphat til Jan Bech og hans infantile udtalelser. Uanset om man synes om CV eller ej er det fuldstændig ødelæggende for samarbejdet og fællesskabet for, ja I læser rigtigt, VORES ALLESAMMENS klub. Det her er ikke et forsvar for CV men et forsvar for klubben. Er der overhovedet nogen af de begejstrede herinde der kan forestille sig hvad det her kan have af betydning og konsekvenser for klubben udadtil som indadtil. Hvis vi nu forstiller os, at CV som naturligt nok måske ikke har lyst til at arbejde i klubben mere, så kan den kylling til Jan Bech fralægge sig ethvert ansvar for de såkaldte problemer der er i klubben. På samme tid er klubben efter min mening bombet noget tilbage i at vi trækker i samme retning. Et er, at fans er uenige og utilfredse med tingenes tilstand og flittigt debatterer, fair nok, men dette her. Man skal sgu da ikke have mange diplomer i virksomhedsledelse for at vide, at det nok ikke er den her vej man skal betræde. Jan Bechs agenda er som jeg ser det, at CV skrider uden at han behøver at fyre ham. Så kan fjolset sidde tilbage og håbe på at pilen ikke peger på ham selv. men kære Jan Bech, det gør den, sammen med den øvrige bestyrelse, der har formuleret strategi og udførelse. Vi er altså mange som ikke er helt demente og som kan huske mere end 10 mdr. tilbage og de udtalelser der kom fra selv samme herre i forbindelse med mesterskabet og sommer transfervinduet. Det er så uprofessionelt og tå krummende pinligt og ødelæggende at jeg mangler ord. Jeg ved, at mange herinde vil synes at jeg er totalt åndsvag og det rager mig sgu en bajer, svin mig til hvis I lyster men jeg ved, at der er folk i den øvrige sportslige ledelse og den sportslige sektor der ryster på hænderne og hovedet over dette her. Endnu engang har middelmådighed og manglende selvindsigt foreløbigt sejret over fornuft og enighed. Lad mig udbringe et håb for alle os fans der tror på klubben og vores fællesskabsfølelse, lad os håbe på en begrænset skade af dette her. Nu fik jeg afløb for mine frustrationer, jeg lover hermed, at jeg holder min kæft det næste stykke tid. Må jeg få tilgivelse for mine unuancerede og ukærlige udtalelser. Og så lige til sidst, undskyld hvis jeg har fornærmet nogen herinde.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @jeffchr Jeg kan godt lide dig, det ved du :) du skriver så kan folk svine dig til, hvorfor skal man det fordi man ikke er enig med dig, du svare fint for dig. Hvis man ikke er enig med dig, som jeg ikke er, så kan man skrive i en fin tone tilbage.

      Men du starter lidt selv med en hård tone og kalder os vanvittige :) så har du lagt tonen :). Det du skriver med måske for at spare en fyring fordi CV selv smutter, var det også min første tanke

      Men ved nærmere eftertanke som jeg tidligere har skrevet den dag han kom med det, så ser jeg det er for at sikre optimisme. For fans og sponsorer kom da op af stolen med CVs sidste interview med sit Uhre budskab, det jeg fandt mest kritisk var at CV står direkte efter han spørges om det ikke bliver svært hente kvalitet ind uden Europa hvor han svare igen med dem man går efter er ikke nogen der kan være utilfredse med det, så har han da lagt tonen at indkøb som hidtil fortsætter, personligt tror jeg han underspiller, det er mega dårligt CV sender ud til sponsorer.

      Du taler om ødelæggende Jeff, for mig er det CV siger langt mere ødelæggende og demotiverende for sponsorer. Forestil dig at du har et sponsorat der udløber om kort tid, du står med et valg skal/skal ikke vil du med sådan en udtagelse og efter så dårligt spil gå ud og forlænge, ja fordi du har hjertet for BIF men nogen bruger det også som rent forretning og er deres kunder ikke int. i komme med til BIF kampe da de spiller så ringe, så forlænger de måske ikke. Jeg ser det som helt naturligt det JBA gør, og faktisk befriende der er vi to for engang skyld uenige :) håber stadigvæk din søn kommer til BIF det kan kun blive bedre :)
      1 enig

  • Akj
  • Akj   6. maj 2022   


---

  • Akj
  • Akj   6. maj 2022   

  • Jeg er enig Jan Bech Andersen og hans udtalelse viser som alle kan se at indkøbene ikke har været gode nok. Eller måske har de. Problemet er at der ikke er nok rutine på holdet og det har man jo set før. Der skal være nogle rutinerede spillere der kan inspirere og hjælpe de unge. Derfor har vi brug for 2 til 3 rutinerede spillere der kan gå forrest. I øjeblikket er det kun Maxsø. Radošević har spillet godt i perioder men så igen er der mange kampe hvor han ikke har slået til og spillet dårligt. Han er ikke en ledertype. Der skal mindst være en rutineret ledertype i forsvaret og på midtbanen. Dette er hvad der skal købes ind til.

    Jeg tror at mange af de spillere vi har fået ind i de sidste transfervinduer vil slå til over tid men flere af dem har jo ikke rigtig fået chancen. Björk, Cappis, Alves, Wikström, Greve har fået sporadisk spilletid og har derved svært ved at vise hvad de kan. Jeg tror at vi kommer til at se nogle af dem blomstre op og samlet vil der være et større overskud på de spillere. Jeg mener dog at vi skal have afsat Radošević, Hedlund, Rosted og Pavlovic. Jeg ved godt at det er rutinerede spillere men vi skal ud og købe erstatninger så vi måske får 2 rutinerede i hver kæde. CV har gjort det udemærket på sigt men har glemt at ungdom ikke er nok. Jeg er også træt af at Brøndby ALTID venter med at købe ind til sidste dag og derfor kun får købt det som der ikke er andre der har budt på. Køb ind tidligt i transfer vinduet så vi kan se at der er en plan og at CV og hans scouts har gjort deres forarbejde.
    Jeg mener dog også at vi har betalt for meget for nogle af de spillere der er blevet købt ind men det skyldes jo nok at der altid er panik i slutningen af transferviduet hvis man endnu ikke har købt noget. Så jeg tænker hvis CV ikke finder det som han gerne vil have så skal han lade være med at købe noget og bruge spillere fra masterclass.
    1 enig

  • Gummer
  • Gummer
    Betalende bruger
      6. maj 2022   

  • Jan Bech har jo ret...
    Vi har desværre ikke brugt vores penge rigtigt, og det betaler vi regningen for i øjeblikket..

    Jeg syntes blot at Jan Bech konstaterer dette problem, og ser det ikke som et større angreb af CV..

    Mere kvalitet for pengene, i stedet for fyld på bænkene!
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • @Gummer Tjah, jeg er sgu også lidt utroværdig, jeg lovede at holde kæft, men her er jeg igen. Det er lige som om at du ikke har læst hvad jeg har skrevet, det handler jo ikke om hvem der har ret eller ikke har ret, det handler om hvad man hænger til tørre i det offentlige rum, jeg går da heller ikke ud og lufter min eventuelle utilfredshed med mit i øvrigt fine ægteskab offentligt. Jeg synes sgu også at det er noget bæ at vi har tabt 7 i streg. Bortset fra det, klubben har jo netop også udmeldt at strategien er at få et bæredygtigt fundament, ikke min ide, men klubbens , læs bestyrelse som Jan jo også er en del af, men lad nu det ligge, jeg kigger fremad og jeg er 99% sikker på, at vi vinder det næste mesterskab inden for 2 år, vent nu bare og se....

    Se 3 flere kommentarer




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder