Eftertænksom Niels Frederiksen
Foto: Teis Markfoged ©
NYHED

Lokalmedie: Brøndbys menes interesserede i da Silva

 
Lokalmediet Det Grønne Område mener at Brøndby IF er interesserede i Patrick da Silva og at interessen er gensidig.

    • Eftertænksom Niels Frederiksen
    • Nanna Møller Karlsen
      1. august 2020 - Klokken 13:04
  • Nanna Møller Karlsen
  • Nanna Møller Karlsen
    1. august 2020 - Klokken 13:04

Brøndby IF har ikke lagt skjul på, at klubben er på jagt efter en venstrebenet venstre wingback. Samtidig har Patrick da Silva, den tidligere Brøndby-spiller, gjort det godt i Lyngby.

Ifølge lokalmediet Det Grønne Område, skrevet på sn.dk, menes Brøndby at være interesserede i da Silva og interessen er tilsyneladende gengældt.

- Det bliver også spændende at se, hvor Patrick da Silva ender. Han har først kontraktudløb i sommeren 2022, men Brøndby menes interesseret i den vævre kantspiller, da backen Anthony Jung gerne vil tilbage til Tyskland. Patrick da Silva kommer fra Vestegnen og er ikke uinteresseret i at vende tilbage, og hvis Lyngby får nogle millioner for at slippe ham før tid, giver klubben nok grønt lys. Også fordi Adam Sørensen har potentialet til at glide ind på pladsen. Eller hvad med Michael Lumb? Kunne han være interesseret i at forlade AC Horsens og vende tilbage til Lyngby og afslutte sin karriere her? skriver mediet i artiklen, som du kan finde via linket her.

25-årige Patrick da Silva har spillet 52 officielle førsteholdskampe for Brøndby IF tidligere i karrieren.





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Joblar
  • Joblar   1. august 2020   

  • Er med på at det er en gammel dreng fra BIF (men det er nødvendigvis ikke et udtryk for noget specielt rent spille- og kvalitetsmæssigt) men tænker det er leverpostej, ser ham ikke kunne udfylde VB bedre end det vi har i forvejen, syntes det er mere interessant hvor langt væk Jacob Rasmussen er fra den position ?
    6 enige
     
    • Betalende bruger
        1. august 2020   

    • @Joblar nu har vi jo reelt ingen rigtig venstre back og da silva er da klart en interesant spiller ...køb køb
      3 enige
     
    • Joblar
    • Joblar   1. august 2020   

    • @NewY vi har da JR fra MC, og har spillet en sæson uden nogen decideret VB, desuden snakkede NF om at Peter Bjur muligvis også kunne spille den position, den værdi som Da Silva vil kunne tilføre mener jeg ikke er speciel stor, han har spillet i Lyngby som næsten røg ud af SL, og er ikke god nok til et top3 hold, så det bliver et nej tak herfra.
      3 enige · 2 god kommentar
     
    • @Joblar det er rigtigt nok mht Bjur. Vurderer man at han kan lave en Bruus på venstresiden, og samtidig at JR kan rykkes op, bliver en transfer ikke nødvendig. Jeg tror dog stadig det er lidt af et sats med Bjur, det er ikke sikkert vi er lige så heldige med ham som med Bruus på den position. Bruus har en ekstrem speed og acceleration, hvilket er guld værd på wingbacken, mens Bjur er mere teknisk. Jeg er dog helt enig i at man skal gøre forsøget med Bjur.
     
    • Joblar
    • Joblar   1. august 2020   

    • @Christian Brøndbyman jeg siger heller ikke det er løsningen, men et panik køb af Da Silva som jeg til dels mener det vil være, syntes jeg også vi skal holde os fra, kvaliteten er der bare ikke i min bog, så hellere en anden eller intern løsning.
     
    • @Joblar ja ok, man må jo vurdere hvordan Da Silva ser ud i forhold til Jacob Rasmussen eller Bjur. Jeg tror stadig det vil være en styrkelse til relativt billig penge, men nej panikløsninger skal vi ikke ud i.
     
    • Joblar
    • Joblar   1. august 2020   

    • @Christian Brøndbyman vi får se men det bliver rigtig interessant at se CV udfolde sig i transfer vinduet, er spændt på at se hvad han kan drive det til.
     
    • @Joblar ja, jeg synes allerede CV har sat barren højt med Maxsø, men egentlig også med Rosted som vi hentede meget billigt. Jeg håber nok stadig på Mads Valentin på den VWB. Durmisi tror jeg desværre ikke er realistisk. Ham Birk Risa vi skulle have været interesserede i vinters, skulle for øvrigt være på vej væk fra Norge. Han kunne måske også være en mulighed.
     
    • Joblar
    • Joblar   1. august 2020   

    • @Christian Brøndbyman meget enig i at Vallentin kunne være interessant - vel også en spiller CV kender særledes godt, Durmisi er en and i min verden, Brøndby kan ikke tilbyde ham en løn der svare til hvad han kan hente andetsteds.
      1 enig
     
    • @Joblar er Bjur ikke højrebenet?
     
    • Joblar
    • Joblar   1. august 2020   

    • @Marc Johnson nej
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Christian Brøndbyman der er kæmpe stor forskel mellem Bruus og en evt Bjur løsning. Hvor man mener at det på sigt kan være det bedste for Bruus at spille hb, snakker man om en potentiel nødløsning med Bjur på vb og mere noget han kan, end hans fremtid ligger der. Derudover kan Da Silva give mening ift at have noget der ligner en venstrebenet mulighed på vwb og ikke kun have en uprøvet u20 spiller der. Derudover opererer vi med al sandsynlighed med et ekstremt begrænset transferbudget, hvor Da Silva måske hentes, hvis han kan fåes ret billigt.
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • @MortenD er dit svar til mig eller Joblar? Vi to er i hvert fald enige.
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Christian Brøndbyman sorry hvis den lange tråd fik forvirret mig
      1 enig · 1 god kommentar

  • Det lyder fornuftigt nok. Prismæssigt må det være til at overkomme, og det er ikke en lottokupon. Vi ved præcist hvad vi får med Da Silva, som i forvejen har spillet lidt over 50 kampe for os. Selvfølgelig er der også et loft på hvad han kan udvikle sig til i den alder, men det er jo heller ikke en udviklingsspiller vi køber her. Hvis Jacob Rasmussen rykkes op, vil vi så have 5 wingbacks, heraf 3 højrebenede. Det er nok en enkelt højrebenet for meget, så hvis den handel med Da Silva går igennem, tror jeg man vil prøve at få solgt Gammelby. I så fald vil jeg mene vi har forstærket truppen, og samtidig sparet penge. Lidt af en no-brainer i min bog.
    4 enige · 2 god kommentar

  • Ellers tak. Malthe Amundsen, Mads mini eller Riza Durmisi. Nu skal vi fandme have en ordentlig Venstre back. Ps. Hvis du læser med CV, så køb Sander Svendsen fra OB.
    1 enig · 1 god kommentar

---

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      1. august 2020   

  • Jeg velkommer gamle Brøndby-drenge. Og Da Silva har da gjort det godt i Lyngby. Men er han mere end bare leverspostej? Forstærker han os reelt set, eller forbliver vi på samme niveau? Det eneste det taler for, er at han nok er relativt billig og måske kunne være en erfarne spiller, som Jacob Rasmussen kunne læne sig op ad. Og måske kan han være med til at fastholde Brøndbyånden i truppen. Men ærlig talt, synes jeg hellere vi skal fastholde hvad vi har nu og rykke op hvad vi måtte have i MC.

  • Da Silva er bedre end ALT vi har prøvet på venstre wing back, de seneste sæsoner! Det er kun Mensah når han har været i top form der har virket som et ok alternativ! Husk da Durmisi og Da Silva kom frem, stod Da Silva foran Durmisi til spilletid, tror det vil betyde meget for Da Silva at komme tilbage til Bif, samtidig med alt det han har været igennem med gambling, sikker på han vil løfte sit spil til næste niveau..
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • Joblar
    • Joblar   1. august 2020   

    • @TibblingLove uenig omkring niveauet han er ikke god nok, hvis han var så god som du gør ham til ville han jo ikke spille i Lyngby, desuden har han en del bagage med sig bl.a. gambling, og så kan man altså ikke bruge tidligere tiders meritter til noget som helst.
     
    • @Joblar Corlu har lige spillet i Lyngby! -er han så heller ikke god nok? mærkelig logik du bruger...
     
    • Joblar
    • Joblar   1. august 2020   

    • @TibblingLove Corlu har været lånt ud af Brøndby. Det hjælper bare ikke at så snart man har haft en fortid i BIF er det en kvalitet i sig selv for at komme retur på en blanko check, vi har lavet den fejl et utal af gange, jeg ser ikke Da Silva som en styrkelse på nogen måde, hvis du mener noget andet så helt ok. Men vi har interne muligheder og der er stadig tid til at afsøge andre muligheder, jeg er overbevist om at CV ikke henter Da Silva.
     
    • @Joblar Du kan være sikker på CV ikke uddeler blanko checks! -og at mene vi har interne muligheder, hos spillere der aldrig har spillet et minut på venstre wing back i Superligaen, mod en etableret spiller der har været en profil hos Lyngby, er simpelthen noget sludder...
      2 enige
     
    • Betalende bruger
        1. august 2020   

    • @Joblar Han er faktisk rigtig god. Efter hans ludomani affære og en tur til Jylland uden succes er han vist blevet mere afklaret og mere moden og virkelig blomstret op på ny i Lyngby. Han er faktisk en af mine absolutte favoritter til pladsen. Punkt 1. Fordi han er gammel BIF dreng der godt vil hjem. Punkt 2. Fordi han som en anden har nævnt var førstevalg foran Durmisi som i øvrigt ikke skal til BIF grundet alle hans skader. Det samme gælder for Mads Mini. Punkt 3. Vi har brug for rutinerede kulturbærere. Det kan meget vel være Da Silva. Punkt 4. Når Corlu har spillet på midten har de vist rigtig god indbyrdes forståelse og fint sammenspil. Det kan vi godt bruge. Især hvis Corlu skal spille 10'er . Hvis man ser på Gammelby og undrer sig over han ikke har fået succes må man også kigge på Robert Skov. Hvor Skov med det samme fandt en Peter Ankersen der tog de samme løb ned langs linjen som Gammelby har Gammelby ikke haft en Robert Skov klon i BIF der hele tiden var parat til at kombinere med ham når han fik bolden omkring midterlinjen. Derfor vil det være vigtigt at få fat i en vwb der allerede kender og beviseligt har en god indbyrdes forståelse med mindst en af dem han formodes at skulle spille sammen med så vi undgår en ny fadæse når vi henter den venstrebenede back vi har så hårdt brug for.
      2 enige · 3 god kommentar
     
    • Joblar
    • Joblar   1. august 2020   

    • @TibblingLove og derfor tror jeg heller ikke CV henter Da Silva. Selvfølgelig har vi interne muligheder, JR og PB det har NF selv nikket til, BIF er nu også et andet sted hvor man får chancen hvis man er god nok, alle har jo før eller siden haft deres debut i SL.
     
    • Joblar
    • Joblar   1. august 2020   

    • @Dansplast pkt 1 + 2 er da ikke argumentation for at hente ham, er sikker på ser er mange der gerne vil tilbage, men for mig skal det give mening, det er ikke en kvalitet i sig selv at have haft en fortid i BIF. Pkt. 3 syntes måske ikke lige han virker som en sådan type, jeg medgiver din argumentation omkring pkt 4 men syntes langtfra det er nok til at hente ham.
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Joblar
     
    • @Joblar Kan man ikke bruge tidligere tiders meritter til noget, når man har haft et spille problem? Eller har jeg misforstået? I så fald burde David Nielsen ikke kunne blive en dygtig træner, pga. det heftige spille problem han havde. Der har da igennem fodbold historien været vanvittig mange spillere der formår at vokse ved at skifte klub. Vores egen Bruus, som var offensiv spiller gør det glimrende efter en hurtig omskoling. Jeg ved ikke helt hvad det er for nogle parametre du måler efter, men det tyder på vi er noget uenige.
     
    • Joblar
    • Joblar   1. august 2020   

    • @Cobbe47 nu køber man jo ikke en spiller fordi han for 5 eller 6 år siden var foran Durmisi, der er selvsagt spillere der formår at finde deres tidligere niveau, men der er i højere grad endnu flere der aldrig finder det igen, på den lange bane er Da Silva leverpostej, og tror ikke på ham.
      1 enig · 1 god kommentar

  • mp80
  • mp80   1. august 2020   

  • Husk på han før den lange nedtur slog Riza af holdet, han har potentialet, kan godt se ham blive en succes. Modgang kan godt rykke ham og gøre ham stærkere.
    3 enige

---

  • Kaj
  • Kaj   1. august 2020   

  • Jeg har set nogle af Lyngbys kampe i tv og har flere gange set en god vwb i ham, så jeg er tilhænger af et køb til en billig penge. Han har en god alder og har forcer frem ad banen.
    3 enige

  • Syntes Da Silva har gjort det fint, de gange jeg har set ham i denne sæson. CV kender iøvrigt Da Silva fra FCN tiden, så mon ikke et evt køb vil være ganske velovervejet.
    3 enige

  • Tanken
  • Tanken   1. august 2020   

  • Alle klubber vil have positioner som er svagere end andre. Ender vi med at hente Da Silva som starter er jeg bange for spørgsmålet bliver hvornår vi henter en til at slå ham af, fremfor hvordan vi kan sælge ham videre. Desuden har han set nogenlunde god ud 1 sæson i Superligaen for Lyngby, og så har han heller ikke været bedre end det. Jeg er bange for at hvis man henter ham til mere end bænken står vi med samme problem næste sæson. Og jeg mener ikke vi bør hente spillere til bænken. I sidste ende er han dog bedre end slet ikke at hente nogen vil jeg mene. Man havde ikke givet Jocob Rasmussen en U20 kontrakt hvis man regner med han har niveauet til førsteholdet lige nu. Hvis man gjorde havde det været en voksen kontakt
    4 enige
     
    • Joblar
    • Joblar   1. august 2020   

    • @Tanken meget enig
     
    • @Tanken Helt enig, Da Silva er en ok superligaspiller men ikke mere end det. Jeg syntes der er et andet perspektiv man skal forholde sig til, er at Da Silva er lille af statur hvilket ikke skal have for mange af i forhold opdækning ved frispark fra kanten eller hjørnespark. Vi har allerede Corlu, Jobbe og tildels Frendrup. Det er ikke et problem at have et par angrebsspillere på holdet, der ikke er stærke i luften da vi normalt står med et par spillere i angrebet ved defensive dødbolde til kontraangreb. Dette er vigtigt at forholde sig til specielt i Suppen hvor mange hold praktisere at stå defensivt og score på dødbolde. (FCM, Horsens, mv). Jeg håber derfor på Dal Hende, som jeg mener har alt det der skal til. Han er kulturbære, en fighter af gudsnåde, stærk i hovedspillet, fysisk stærk, stærk ved offensive dødbolde og en de unge kan læne sig op ad. Jeg er klar over at det strider lidt imod strategien. Omvendt kan han ikke være super dyr i en alder af 29 år. Ellers håber jeg på Malthe Amundsen fra FCN der også har hele pakken og som jeg finder underligt, at han sidder på bænken.
      1 enig
     
    • Tanken
    • Tanken   1. august 2020   

    • @Sorteslyngel Jeg synes bestemt det er værd at overveje de defensive dødbolde, men samtidig må man jo også sige at en større angriber må gå i forsvaret. Bare for at være med mener du Mathias Rasmussen i FCN eller Malte Amundsen i Vejle? Begge som jeg i øvrigt ser som bedre muligheder end Da Silva, men begge som jeg stadig vil have mine tvivl omkring
     
    • Tanken
    • Tanken   1. august 2020   

    • @Sorteslyngel jeg tror i øvrigt ikke på Dal Hende grundet hans alder og FCM nok ikke bare lader ham gå til os gratis, eller for en lav pris. Jeg ville i øvrigt være meget ked af hvis vi går direkte imod hvad vi har skrevet ned som strategien ved at betale for ham
      2 enige
     
    • @Sorteslyngel jeg er for såvidt enig med dig i det med dødboldene, men vi har også en del store folk på holdet. Hele 3-backkæden, Slimane, Uhre, Børkeeiet. Kan vi få Kabongo og Skipper ind, er de også begge over 1,90.
     
    • @Tanken beklager, jeg mener selfølgelig Mathias Rasmussen fra FCN. Som jeg syntes ligger lige for.
     
    • Tanken
    • Tanken   1. august 2020   

    • @Sorteslyngel det behøver du ikke. Malte Amundsen har også været fin, dog i 1. division, han er dog ung. Med Mathias Rasmussen bekymrer det mig at han har siddet på bænken i en relativ fesen FCN trup på den plads. Det kan være udtryk for flere ting i FCN, men det er et minus. Derudover ser vi igen en angriber som er sat ned, om man tager det som plus, minus eller helt neutralt kan man så diskutere. Men jeg vil dog sætte ham foran Da Silva, men ikke væsentligt
     
    • @Christian Brøndbyman Nu er der en rimelig sandsynlighed for at hverken Slimane, Børkeeiet, Kabongo og Skipper ikke er i start 11eren. Hvis vi har en midtbane som er Frendrup, Vigen og Corlu, bliver det et problem, hvis ikke VWB har noget tyngde i hovedspillet. I øvrigt tror jeg af samme årsag at NF vælger Anis som 8’er i start 11eren i kampe imod hovedstødsstærke modstandere.
     
    • @Tanken jeg tror ikke FCM Kan kræve meget for ham, han er kommet i overskud i deres trup og salget til udlandet mislykkes sidste sæson. Han er sikkert temmelig utilfreds over han overlod salget af ham til FCM i stedet for en agent. Som jeg forstår vores strategi, står der at vi skal SÅ VIDT MULIGT ikke betale overgangs sum for en spiller der er over 27 år. Hvis Dal Hende vil til Brøndby tror jeg der er rimelig sandsynlighed for at prisen er lav. Han er helt sikkert ikke en billig herre at have uden for truppen.
     
    • @Sorteslyngel nej, alle starter selvfølgelig ikke på én gang. Men muligheden for at sætte et hold, hvor over halvdelen af markspillerne er gode i luftspillet, den er der, når vi skal møde et af dødboldholdene. Bruus er i øvrigt også ret høj, så på den ene WB er vi godt dækket. Jeg synes ikke vi også behøver at skele til dette på den anden side.

---

  • Uche
  • Uche   1. august 2020   

  • Nu har jeg læst denne tråd igennem 1. så vidt jeg husker slog durmisi da Silva af holdet indtil han blev solgt til real betis. 2. mener ikke da Silva er en forstærkning af holdet, dog under det mig stadig at da man i mesterspillet ingen venstrebenet wb havde var j Rasmussen end ikke i truppen på trods af man havde givet ham en u 20 kontrakt, jeg ved ikke hvad Rasmussen er blevet lovet eller ikke lovet da han underskrev, men da han ikke har ytret sig må det jo gå efter planen. 3. der er da vel ingen herinde der tror at Lyngby vil slippe da silva for småpenge, da vi spurte til corlu i vinters ville de have 1 Mille for slippe en spiller de kun havde lejet, og da Lyngby også spiller i suppen i 20/21, bliver det ikke billigt, for en spiller jeg mener ikke kan tilføre holdet noget.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Uche jeg mener vist det var på tale med ca 2 mio for Da Silva. Hvis vi ikke har særlig mange penge at købe for, synes jeg den handel giver ok mening for os. Har vi mere at rutte med, skal vi gå efter noget bedre. Da Silva er skolet back og jeg mener han vil være bedre end Mensah på VWB, og vi har set hvor meget vi mangler på wingbackerne, når der er skader. Mht Jakob Rasmussen, så må der virkelig være noget der har gjort at han ikke har spillet endnu. Vi har skreget på alternativer på den VWB. Jeg kan ikke se anden grund, end at man ikke mener han har været klar. Jeg er ikke bekendt med han skulle have være skadet. Jeg tror det bliver risikabelt at satse på ham og evt Bjur på den VWB. Evt kan man give Da Silva en kortere kontrakt, som så kan forlænges senere.
     
    • Uche
    • Uche   1. august 2020   

    • @Christian Brøndbyman prisen du nævner overrasker mig, men stadigvæk er jeg ikke overbevist om at da silva er den rette. Når han kommer under et større pres i Brøndby kan han så stadig levere.
     
    • @Uche han leverede vel egentlig ok sidste gang han var her.

  • Richo
  • Richo
    Betalende bruger
      2. august 2020   

  • Han må være vores 3 valg i forhold til kvaliteten af spilleren efter Mini og Dal Hende , men der så også noget løn der spiller ind og der er han den billigste med en til forskel kunne jeg forstille mig.

  • Ruddi
  • Ruddi   2. august 2020   

  • i sin tid da han kæmpede om vb pladsen med Durmisi,var de næsten lige gode,da silva kom ud på et sidespor men han har spillet godt i lyngby,så hvis han er billig nok er det vær at prøve

---

  • Kaj
  • Kaj   2. august 2020   

  • Jakob Rasmussen har en U20-kontrakt, som jeg tolker betyder, at han ikke er en del af superligatruppen pt. Uanset at vi ikke har andre (naturlige) på den plads må det betyde, at NF vurderer, at manden pt ikke er god nok til at spille, men at han har potentiale til at blive det - det er derfor han har en kontrakt. NF har også udtalt mht Jakob Rasmussen, at vi heller ikke skal overdrive i forhold til antal unge på holdet. Der skal - meget fornuftigt synes jeg - altså også være en vis mængde rutinerede spillere på holdet.
    1 enig · 1 god kommentar




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder