Foto: Ian Nielsen / Ian Foto Sport ©
NYHED
Brøndbys Philip Søndergaard er udtaget til det danske U/17-landshold, som om små to uger skal spille EM.
Philip Søndergaard udtaget til U/17-EM
Philip Søndergaard, årgang 2007, er fast mand på Brøndbys U/19-hold. Nu kan han snart se frem til også at kunne skrive en slutrunde på cv'et.
Midtstopperen er nemlig blevet udtaget til den danske U/17-trup, der om små to uger drager til Cypern for at spille EM. Philip Søndergaard er den eneste udtagne Brøndby-spiller.
Danmark er i pulje med Østrig, Kroatien og Wales. Kamptidspunkterne kan du se her:
20. maj klokken 18.00: Danmark - Wales
23. maj klokken 18.00: Danmark - Kroatien
26. maj klokken 18.00: Danmark - Østrig
Alle kampene vises på DR2.

Deltag i diskussionen
RommeTilPhiriOgSå 6. maj 2024
Lidt sjovt at både Lyngby og Aarhus sender to med - Min viden om talentmassen på U17 niveau er ikke eksisterende, men har vi kun Philip fra den årgang, som er god nok til sådan en slutrunde? Ikke så fedt for selvforståelsen.
TZAR
Betalende bruger
6. maj 2024
RommeTilPhiriOgSå 6. maj 2024
Steph Houlberg
Betalende bruger
8. maj 2024
Escobar og Riaz har tidligere været udtaget, men har ikke peaket i denne halvsæson, så var desværre nok forventeligt. Udover dem er Lynder og Werther dem jeg har størst forhåbninger til, men har ikke været inde over før og tænker ikke de var tæt på.
Derudover spiller vi en form for fodbold, som ikke nødvendigvis er DBU konstrueret og det kan i nogen sammenhænge have betydning ift. de typer som trænerne kigger på.
Så denne gang ser jeg også ikke være decideret snydt, Sonne kan godt være ærgerlig, men det havde stadig været en overraskelse hvis han kom med.
TZAR
Betalende bruger
8. maj 2024
Steph Houlberg
Betalende bruger
8. maj 2024
Vi har på U19 Philip fast oppe (udtaget), Sonne (kunne godt være udtaget), Escobar, Riaz, Werther og Wissmann on and off, men ingen af dem har rigtig grebet chancen på U19.
Det handler heller ikke kun om hvor du træner/spiller kampe, men også om reel spilletid, position, spillertype og rolle på holdet. Ingen af de ovennævnte 4 har rigtig præsteret ift. at kunne kræve en plads. Men forhåbentligt rykker de ift. u18 og u19. Clement Bischoff er også kommet fra baghjul.
Jeg synes med Brøndby-briller ingen af vores er rigtige snubs (Sonne kan godt være lidt skuffet). FCK har ihvertfald 3 rigtigt dygtige (Højer, Moalem, Risnæs), men der kan godt være 1-2 hvor pladsen godt kunne være gået til en anden spiller fra en anden klub. Men generelt en spændende årgang på U17 landsholdet, med enorm kvalitet især på de offensive pladser og i midterforsvaret.
TZAR
Betalende bruger
6. maj 2024
Steph Houlberg
Betalende bruger
8. maj 2024
---