Foto: Teis Markfoged ©
PODCAST
Brøndby IF leverede et rekordregnskab for 2021. I denne udsendelse dykker vi ned i det og undersøger, om Brøndby er blevet en bæredygtig forretning.
Podcast: Hele vejen rundt om Brøndbys rekordregnskab
2021 var et godt år for Brøndby IF. Mildt sagt. Det kan man også se i årsregnskabet, som landede tidligere på måneden. Regnskabet er et rekordregnskab og i denne udgave af BrøndbyLyd dykker vi ned i det.
Vi dykker ned i specifikke områder af regnskabet, men forsøger også at sætte det lange lys på. Er Brøndby IF blevet en bæredygtig forretning? Lyt til udsendelsen herunder og få en vurdering.
Panelet består af Steen Houman og Kristian Lydolph. Nanna Møller Karlsen har mixet.
Hovedpartner: Arbejdernes Landsbank
Partner: Glostrup Shoppingcenter
Partner: StoreDrenge.dk
Lyt til udsendelsen her eller find den, hvor du foretrækker at høre podcast:
Deltag i diskussionen
mp80
Betalende bruger
8. marts 2022
Det flotte regnskab skyldes primært salg af profiler og mesterskabet, man har skåret ned på løntunge spillere og en del penge for Jobbe. Skal det hele løbe rundt, er man nød til at komme i gruppespil år efter år. Alternativt skal man have andre indtægter, som man ser det i PSE med deres badelande osv.
Ville bliv vild !
Betalende bruger
8. marts 2022
Supporter i 40 år 9. marts 2022
Fck's fremragende sportslige og økonomiske resultater bygger på salg af profiler og resultater på banen (en masse DM og deltagelse i EL hvert år). Mig bekendt sker der IKKE en overførsel af penge fra badeland til fodbold.
Kenneth
Betalende bruger
9. marts 2022
nemlig!
Segmentet, FCK og parken har de sidste 2 år et samlet underskud på 335 millioner, hvilket passer sammen med de ikke har vundet mesterskabet de sæsoner. Og i den periode har de også en transferbalance på -95 millioner.
Så de er i høj grad endnu afhængig af resultater og spiller salg, end Brøndby er.
BIF_Sherra 9. marts 2022
HUSK nu på alle vi ejer selv vores stadion, så jeg tror det bare bedre skal udnyttes til diverse arrangementer så der kommer flere mønter ind. og vi må i gang med at bruge vores brand noget bedre. Marketings afd. skal op af stolen!
Vores brand er unikt men ej fuldt ud brugt desværre
retrograde
Betalende bruger
8. marts 2022
Solz 8. marts 2022
Vi solgte vores muligheder for at sikre koefficientpoint nok i Europa League. De ekstra point et fornuftigt vindue efter åreladningen fra mesterskabsholdet kunne have givet, de havde været uvurderlige og nok også nødvendige. Vi var heldige at lige præcis et år hvor mesteren var garanteret europæisk gruppespil, der vandt vi, men med vores få koefficientpoint skal der en del held og dygtighed til at komme i gruppespil cirka hver andet år, som der bliver talt om i podcasten.
Philip
Top kommentator
Top gode
Top enige
9. marts 2022
Min vurdering er, at danske hold, selv som ikke seeded, har rigtig gode muligheder for, at kvalificerer sig til CL turneringen. Det vil kræve en virkelig dårlig lodtrækning hvis ikke Brøndby ville være favoritter eller jævnbyrdige med holdet vi ville skulle møde i sidste kvalrunde. Det vil betyde, at vi nok kommer i gruppespillet hver andet år fremover i gennemsnit. Det ville vi aldrig komme i hverken EL eller CHL der er simpelthen for mange store klubber med i kvalturneringen.
Havde vi investeret 50 millioner tideligt i sommervinduet er jeg ikke sikker på, at vi havde fået flere point end vi fik og derfor tillæger jeg det ikke så stor en betydning.
Solz 9. marts 2022
Egentlig meget enig i det du skriver om CL, og bortset fra det elendige transfervindue har vi også gjort meget rigtigt hele vejen rundt, så synes heller ikke jeg kan tillade mig at lyde alt for negativ. Noget er åbenlyst gået galt i netop dette transfervindue, hvilket CV vel indirekte bekræftede i den podcast, hvor en fan sagde vi havde haft et fantastisk vindue, og CV så svarede bob bob i Brøndbylyd. Større indrømmelse får man næppe fra en sportsdirektør. Jeg må komme mig over det, og glæde mig over al den fremgang vi trods alt er vidne til :-)
5chmidt 9. marts 2022
Jeg synes nu at CV (i en pod cast) er kommet med en større indrømmelse omkring sommerens transfervindue.
Han kaldte det enten utilfredsstillende eller ikke tilfredsstillende. Som årsag brugte han, at han var overrasket over, at der trods covid19 var flere penge i markedet end han havde regnet med og derfor havde været mere passiv end han ellers ville have været.
Jeg er dog sikker på, at han aldrig har haft intention om at købe sig til et CL gruppespil på grund af den sportslige usikkerhed vejet op mod de garanterede fremtidige omkostninger til kontraktlige forpligtelser.
Ruddi 9. marts 2022
så er jeg glad for du ikke sider i cv s stol,conferendes l ville være fint de næste par år mens man bygger på der er ca 30 mil at hente,det ville give flere cfp, det vil i så fald give bedre mulighed for et cl når fck eller fcm flopper
Solz 9. marts 2022
5chmidt 9. marts 2022
Jeg er ikke helt enig i at transfervinduet var decideret utilfredsstillende (det var CV's ord ;-) ). Tshiembe og specielt Greve har ikke levet op til de forventningerne man med rette kunne have, men jeg synes Divkovic har været tilfredsstillende og Heggheim har ydet mere end det kunne forventes. At kun to ud af fire spillere leverer fra nærmest dag ét på den hylde som Brøndby må købe fra, synes jeg, at man må indstille sig på.
Solz 9. marts 2022
Philip
Top kommentator
Top gode
Top enige
9. marts 2022
Chuck 9. marts 2022
Philip
Top kommentator
Top gode
Top enige
10. marts 2022
De 15 millioner var desuden fordi jeg kun regnede med, at vi ville komme med hvert andet år. CL giver ca. 40 millioner for en deltagelse og EL giver ca. 65 millioner kr. og derudover er der penge for sejre og uafgjorte samt hvis man gå videre. Dermed kan CL faktisk hurtigt give det samme som EL. CHL giver naturligvis meget meget mere, men med det nye format er det næsten umuligt for danske klubber at komme med. Det kræver ekstremt meget lodtrækningsheld ligesom Malmø havde i den her sæson.
---
BIF_Sherra 9. marts 2022
Benjamino 9. marts 2022
BIF_Sherra 9. marts 2022
BIF_Sherra 11. marts 2022