Foto: Teis Markfoged ©
Podcast om Brøndbys historie: 1990'erne
Vi har søsat podcastkanalen BrøndbyLyd Historie, hvor man som Brøndby-fan, ung som gammel, kan høre nogle af hovedaktørerne selv fortælle om rejsen fra sammenslutningen mellem Brøndbyøster og Brøndbyvester til det Brøndby IF, vi kender i dag. Brøndbys historie er vigtig at få dokumenteret - og fortalt af de mennesker, der var med til at få det hele til at ske.
Vi er nu nået til afsnit fire og 1990'erne. Et på mange måder vanvittigt årti i Brøndby IF, hvor der både var store op- og nedture sportsligt, en klub på randen af konkurs og en fremadstormende fanscene.
Simon Ankjærgaard er fortæller og redaktionen bag består af Nanna Møller Karlsen og Teis Markfoged.
Partnere på serien er VES Advokater og PKF Munkebo Vindelev. Uden dem var det ikke muligt at lave denne serie.
Kan du lide hvad du hører? Du kan støtte vores arbejde med et årligt eller månedligt beløb ved at melde dig ind i 3point.dk's venner.
Du kan lytte til afsnittet om 1990'erne her:

Deltag i diskussionen
mp80 2. december 2021
Mik 2. december 2021
Husker du hvordan når man stod på dem og hoppede sydsiden hvordan det føltes som om det var en trampolin man stod på.
Selvom måske de største kampe var i parken som den gang havde noget over sig. Som FCK total ødelagt med deres kontorbygninger og andet.
Når BIF førte 2-3 mål så angreb man konstant intet med pakke sig kunne spillerne ikke var så vildt fodbold.
Grunden til jeg forelskede mig i Zorninger var netop man fik den følelse igen
Mik 2. december 2021
Det ville klæde ham og Per B at fortælle hvem der rent faktisk gik ind og hjalp og gjorde de ikke gik konkurs med BIF.
Alle med kendskab til historien ved at Preben Olsen var den der fik reddet trådene for dem og BIF var 24 timer fra konkurs.
Preben fra Nordea tog kæmpe chance da han selv var i bank og gik ind i det. Ved at både Benny W fået hjælp og aldrig haft den butik uden Prebens hjælp.
Ligesom Preben valgte og hjælpe gå ind i bestyrelsen og reddede BIF det er den fulde sandhed.
Selvfølge også med Benny og Pers arrangement.
Samt gik Zobel ned til spillerne i omklædnings rummet og sagde var samlet kreditorer der støttede op Nordea (Unibank dengang ) og særligt Codan valgte at efter noget tid frigive mange millioners gæld de havde tilgode.
Særligt Codan Zobel og Nordea Preben Olsen fortjener at få omtale i interbank sagen for uden særligt prebens hjælp var BIF med GARANTI gået konkurs dengang
Mik 2. december 2021
Sandheden er Kjeld Rasmussen ville sælge stadion til 1 kr. men fik ikke lov men ville hjælpe BIF.
Kjeld Rasmussen var den der faktisk satte dette projekt igang lidt som Brixtofte gjorde med FCN men ingen af dem får kredit for det de skabte.
For uden Kjeld Rasmussen så havde man ikke sat alle de ting i gang. Så savner sku lidt Per husker omtale Kjeld Rasmusen for det var ham der rent faktisk hjalp BIF ligesom Preben hjalp BIF
To personer der burde fået noget omtale i stadion købet (Kjelds skyld) og ikke mindst interbank sagen (Preben).
Zobels Codan valgte ligsom Nordea frasige mange millioner i gæld
Hvad synes du om personer der har flere profiler herinde?
Studenterbrød 31. januar 2026
Modsat dig og studenterbrød som har det.
Jeg havde Mik men problemet var nok fik en uges ban for anklage en for have profiler, så kunne jeg ikke fjerne det uges ban
Jeg VAR korrekt Mik og bruger ikke den profil.
Men kan du ikke bevise hvornår Mik herinde har skrevet sidst når du anklager mig for det ????
Jeg kan end ikke koden på Mik men jeg kan slet ikke skrive fra den profil og har aldrig benægtet jeg ikke er den profil
Så hvad er det du vil opnå med dit budskab ?????? For har aldrig sagt jeg ikke var Mik eller Brøndby til jeg dør og andre
Når jeg fået en uges ban af 3point som brugere har gjort alt for at få mig til det så stod der du får en uges ban for sige andre har flere profiler
Men det vil jeg gøre til den dag jeg dør for ved jeg har ret og Nanna har gjort det fordi I ødelægger siden med jagte mig herinde
Sjovt kan jeg skrive godt med folk og om klubben så hvad er dit formål med noget jeg aldrig sagt jeg ikke ked ??
Kan ikke bruge denne profil og har end kkke koden til den mere men ikke kun det så er alle de profiler jeg havde en uges ban på ikke mulige at bruge igen for den bliver ved med at skrive ban
Så igen modsat jer så har jeg aldrig sagt jeg ikke havde det og jeg kan modsat jer stå indenfor alt det
Men det du sidder finder 4 års gamle kommentar frem bevidner om jeg har et og jeres sygelige besættelse af mig herinde
Ved godt det glide ondt på dig at du ikke kunne svare mig da jeg gik til dig og fangede dig i din uvidenhed mens en anden bruger som jeg kender til historien.
NewY 31. januar 2026
Jeg har heller aldrig herinde nævnt jeg ikke var Mik eller Brøndby til jeg dør eller de andre profiler har brugt aktivt
Modsat jer så har jeg altid stået ved det og fået en uges ban men det ban står der bagefter en uge og kan ikke bruges
Jeg har ikke brugt denne profil siden fik ban og hvad er dit problem
Eneste I vil er fnidder fordi I ikke kan argumentere modsat jer se hvordan I jagter mig, I er dumme og meget nemme at læse og derfor er I de samme og samme
For sjovt nok vælger ingen andre end jer få samme profiler at skrive det samme som jer.
Men griner af jer for I udstiller jer gang på gang.
NewY 31. januar 2026
Det kan du ikke for bruger ikke den profil, der er ban på en uge og det kan så ikke fjernes og modsat jer står jeg altid ærligt frem og altid sagt det så intet fanget mig i men udstiller jeres besættelse og fnidder
Men kom med artikel senere år hvor du ser Mik skrive kan end ikke koden til den mere for ikke brugt i mange år
Det kan du sjovt nok ikke men måske er du mp80 siden du kunne finde 4 år gamle artikler så pas på med ikke røbe dig selv herinde for de mange aktive profiler du bruger
Jeg ved du har flere aktive med et formål chikanere mig herinde som 19magic64 og tibblinglove, studenterbrød osv newy er bare FC fan så ham vil jeg aldrig svare det har han bevist altid med hans måde svine alt om vores klub til på
NewY 31. januar 2026
Studenterbrød 31. januar 2026
Du er ikke intelligent nok til dette forum, for du kan ikke huske hvad du selv har skrevet tidligere :-)
Godt spottet AB76 :-)
Garfield skal da snart have ble på med alt den tynde mave….
Igen kommer du med et svar og angreb i alle mulige andre retninger end det spørgsmål der bliver stillet. Kan du ikke bare svare helt simpelt på mit spørgsmål, eller er det for svært.
Hvad synes du om personer der har flere profiler herinde?
Sidder du tjekker alt efter og finder noget frem der er 4 år gammelt og hvad så???
Har jeg nogensinde sagt jeg ikke fået ban og oprettet ny da ikke kan bruge Mik da ban på en uge ikke fjernes
Det er 4 år siden den profil er brugt og den er ikke aktiv skriv til Nanna hvis du har brug for bevis sølle menneske.
I udstiller jer for det I er personer med en intresse herinde fnidder, du er en med flere profiler og studenterbrød, tibblinglove og newy er samme person
Jeg ved godt du har andre profiler og jeg ved også godt du sidder og skriver om noget der er helt skævt for alle ved jeg aldrig har benægtet modsat jer at jeg har haft Mik fx så din påstand falder igen igen til jorden og samme person med flere angreb fra andre profiler vidner om man gør alt for chikanere herinde
Når der kommer ny side og I ikke kan have flere profiler aktive så vil du og andre kun kunne bruge en og så ved jeg at meget vil ændre sig :)))
For ved jeg har ret med dig og de andre profiler der skriver i denne tråd, hvis I ikke mener det og jeg er alt det I siger så er det underligt at I konstant jagter mig herinde og opsøger mig i alle tråde, men sandheden er jeg gav dig spørgsmål om klubben for finde ud af om du er en snakker eller kender til det der foregik og du kunne ikke svare modsat en der rent faktisk kunne
Det bevidste alt jeg har sagt med dig, du er en snakker intet andet ord uden indhold
Hvad synes du om personer der har flere profiler herinde?
Bif for livet
GARFIELD
Sydsiden blå og gul
Mik
Brøndby hele livet
Bif fan for evigt
Bif fan til jeg dør
Bif fan til jeg dør 2
Brøndby if for evigt
Mester
Frihedforevigt
Tiblingloves Bif til jeg dør
JEG ER IKKE GARFIELD
etc.
etc.
etc.
etc.
Dit meste brugte argument herinde, er at vi har flere profiler, kan bare sige du failer fuldstændigt på dit face, når man ser og ved hvor mange du selv har haft!!
I øvrigt må man have 100 profiler hvis man har lyst, så dine argumenter er pis værd!!
Jeg har i øvrigt stadig kun en profil, og har aldrig haft mere end 2, så fat det nu din tumpe..!!
Studenterbrød 31. januar 2026
Nu er han taget i endnu en løgn, og forsøger desperat at tale udenom.
Han er et offer for sig selv…
Kom med den kommentar de eneste der lyver er dig og dine profiler og sjovt nok så har du ikke alle med tibblinglove eller er det 19magic64 eller hvad du kalder dig stryiv osv osv
Du er da for længst opdaget men seriøst gider ikke spilde min tid på dig og din lave IQ alle PERSONER ikke profiler med jer ved jeg aldrig har nægtet kalde mig Mik tværtimod jeg har skrevet det fra dag 1 så prøv igen din båtnakke eneste der lyver er dine profiler og modsat DIG så sidder jeg ikke bruger dem aktivt mod mig selv
Heldigvis er der rigtig mange der skriver og liker mig som ved jeg taler sandheden så faktisk er jeg ligeglad med din og dine profilers mening
Dem har jeg ikke respekt for jeg har forklaret dig at jeg altid stået ved jeg var Mik.
Find en kommentar fra Mik sidste år eller i år kan du det NEJ fordi jeg taler modsat dig og jer sandheden
Jeg har stået ved dem har haft men når kommer en uges ban på så kan jeg ikke skrive fra og Mik har jeg ikke gået ind på i flere år
Jeg vil bede dig kontakte Nanna og bede hende tjekke Mik efter og så kan hun samtidig tage tjekke IP adressen fra dig og den person bag alle tibblinglove profiler alle kan se et mønster og jeg tror faktisk med den syge hjerne I er at du sidder finder 4 år gamle profiler frem som jeg ALDRIG SAGT jeg ikke var dengang så hvad er dit problem
Jeg står og har altid stået på mål for det
Man er ikke rask når man må sidde komme med så platte angreb som i øvrigt intet på sig for jeg har netop altid stået ved jeg har været MIK find kommentar fra Mik de seneste par år det kan du IKKE…… modsat jer
Men glad for I udstiller for det I er sørgelige profiler uden et liv tænk når man ikke kan finde fnidder så laver man en ballade for noget jeg aldrig har sagt jeg ikke var
Men jeg har tydeligt ramt dig for det du var uvidende og du havde alt i munden men intet vidste det gjorde avs
Så kunne du endelig svare, sådan nogenlunde da.
Prøv denne gang kun at forholde dig til spørgsmålet, i stedet for konstant at angribe mig med alt muligt andet, som du jo plejer at gøre. Forhold dig til emnet tak.
Jeg har ikke beskyldt dig for noget, husk lige det.
Jeg stillede dig et simpelt spørgsmål og alligevel bliver du ramt. Det kan man jo undre sig over.
Du beskylder mig stadig for at have flere profiler, hvilket jeg ikke har og aldrig har haft og vil blive bekræftet den dag sitet bliver opdateret, og eller de kontrollerer min konto.
Så dine beskyldninger kan du godt pakke sammen, og når det bliver bekræftet, forventer jeg en undskyldning fra dig efter alle dine anklager om dette.
Det er i øvrig lidt komisk at du ikke kan huske login koderne på dine gamle profiler, så du kan få lukket dem ned, når du nu kan huske absolut alle andre ting. Måske er din hukommelse slet ikke så god som du selv mener, når du nu alligevel ikke kan huske det hele.
Kan du ikke forklare mig hvad dit problem egentligt er i forhold til at have flere profiler. For jeg kan simpelthen ikke se hvilken fordel det skulle være at have flere profiler.
Hvilken fordel mener du det er at have flere profiler?
Hvis du mener at det er fordi den samme person kan skrive det samme eller forskellige ting til dig men bare med flere profiler, så giver det jo absolut ingen mening.
Så kan denne person jo bare skrive det til dig med den ene profil, da det jo er nøjagtigt det samme i sidste ende, så hvad skulle fordelen være?
Er det for at like sine egne skriv for at det skal se ud som om at mange synes godt om ens skriv?
LJS
Betalende bruger
Top debattør
1. februar 2026
Så må vi jo se om alle kan stå inde for deres opførsel herinde.
De nye tiltag, fra administrationen af, lader åbenbart vente på sig.
Studenterbrød 1. februar 2026
Det må også være svært for dig, med alle de profiler du skal have styr på :-)
Jeg gider ikke bevise en skid overfor dig, for kommer der facts på bordet, så smutter du ud af debatten. Det er set så mange gange før, så det er ikke umagen værd.
Man kan kun debattere med dig hvis man er enig, alt andet er umuligt, for så begynder du at skrive som et pattebarn.
Temmelig pinligt for en mand som dig på ca 60 år.
Du er gennemskuet…
Det synes jeg, men er nu ikke sikker på at denne bruger vil dukke op til sådan arrangement desværre.
Jeg tænker stadig at lave en tråd om at mødes ved stadion før en kamp, og havde lidt håbet at det nye site var kommet op at køre, men det har desværre nok lange udsigter.
Det ville ellers være oplagt i forbindelse med dette.
Nu må vi se hvornår det bliver, vejret er ikke med os stadiongængere for tiden.
Det bliver en kold fornøjelse på stadion i dag desværre, og kong vinter gør et godt stykke arbejde lige pt.
Studenterbrød 1. februar 2026
Det tør han ikke efter at have generet så mange.
Så han jo også at se, at der er en person bag hver profil. Det vil ikke passe ind,
i hans forsnævrede verdensbillede.
Så kan hun bekræfte jeg ikke bruger andre end denne aktivt, spørg hende hvornår jeg sidst har været aktivt logget ind på Mik
Så vil hun give dig det svar du nu fået flere gange, du kan sagtens sige du ikke har det
Jeg stoler ikke på dig og din søgen efter fnidder som du er helt på månen med samt de profiler der skriver herinde er helt væk
Det er 4 år siden profilen var aktiv ca jeg ikke været på længe med Mik flere år og eneste grund til ikke finder mig en uges ban fordi jeg ikke må beskylde andre for flere profiler mens andre må kalde mig pædofil og værre
Den form for forskelsbehandling gider jeg ikke finde mig i, men forstår godt Nanna ønsker ro jeg har mange mange mange gange undlader ikke svare
Jer for I ønsker kun fnidder men før eller siden får jeg nok af dét bombardement I udsætter mig for med
Negative skriv altid
Jeg ved jeg har ret for kan se mønsteret og den jagt er det samme herinde.
Men dette bliver mit sidste svar til dig da ikke læser dine skriv for du siger mig ingenting
Da du sad spillere begavet og viden om alt i en sag og hvad der var i klubben, men da jeg stillede dig et simpelt spørgsmål på en vigtig person der var den der reddet klubben for at vide hvad du vidste, fandt jeg ud af du bare snakker
At du bagefter opretter artikel hvor mange gange du har været på stadion smilte jeg af og tænkte du har da behov for at vise du er fan
Det betvivler jeg ikke, men ved du kun har viden fra medierne, ligesom tibblinglove som intet ved om klubben da jeg gik ham på klingen herinde var manden total uvidende
Alle kender til Peter Madsen og hvad der lå bag ligesom Per og Brøndby hjalp ham
Du og andre vidste ikke Ranum blev fyret jeg skrev det dengang som den eneste herinde og jeg endda fortalt hvor rystet en person der har noget fortsat med klubben at gøre og meget på det tidspunkt samt en meget stor person i klubben, begge var rystet over den måde Ranum blev behandlet mens der stod han havde
Stoppet selv men vi kendte til sandheden
Jeg er ligeglad om du ved noget eller ej, men så skal du ikke sidde skrive belærende til mig når du tydeligt intet kender til historien og hvad der sker i denne klub på de indre linjer
Skrev også herinde før Ole Palmø kom frem at der ville ske noget på den front, måske fordi ved mere end dig men handler ikke om det, handler om du sidder altid skal sidde og skrive som du kender til alt uden du gør det
Du talt om feriepenge sagen alle med kendskab til klubben dengang ved hvad jeg talte om
Folk taler vi var ved konkurs men alle ved det var vi ikke men AaB var vi har korrekt presset men ikke i nærheden af konkurs
Det var vi kun en gang og det var interbank der var vi 24 timer for ikke have en klub og der var det kun en person der reddet os som den bruger korrekt vidste hvem var hovedårsagen var til det.
Da du ikke kunne svare begyndte du først at skrive efter en anden bruger korrekt skrev alt rigtigt, næsten da. Men ham kender jeg fra sin tid da han var aktiv med Tifo og stor respekt for dem
Nå god dag læser ikke dit svar, men af høflighed svare jeg dig
Læser ikke mere fra denne tråd som er 4 år gammel og intet bevist da jeg altid stået ved jeg var Mik spørg Nanna om hvornår jeg sidst var logget ind fra den profil så finder du ud af jeg talt sandheden.
Men lad være med kontakte mig for du taler bare uden noget have det i, det fandt jeg ud af da jeg gik dig på klingen og du var helt tavs og ikke kunne svare mig så dig der skylder svar og taler altid udenom
LJS
Betalende bruger
Top debattør
1. februar 2026
Ja det er sgu koldt udenfor ;-))
Regner med at jeg skriver et opslag herinde, næste gang jeg besøger hovedstaden.
Så kan dem der har tid og lyst, evt. Mødes over en velskænket øl, på et hyggelidt værtshus, inde i midtbyen f.eks.
Det kunne da blive rigtig hyggelidt.
Jeg kan konkludere at du endnu engang ikke svarer på spørgsmålet, men svarer og angriber mig med helt andre ting.
Men jeg kan jo prøve at stille spørgsmålet til nogle andre i stedet for, så det vil jeg så gøre, da du jo ikke vil svare mig.
Det er dig der har så meget fokus på at folk har flere profiler, så derfor spørger dig ind til hvad fordelen skulle være ved det, og det kan du jo ikke engang svare på.
Mit opslag om hvor meget jeg havde været på stadion kom i forbindelse med at man fik en besked på Brøndby appen om det, og synes det var en meget sjov ting det havde lavet, så derfor blev det lagt op.
Hvis du havde sæsonkort og tjekker ind på stadion ville du være bekendt med dette.
Feriepengesagen handler stadig om feriepenge af bonus og ikke 2 gange feriepenge.
Jeg har set kontrakten hos en af de 3 spillere der gik forrest i sagen, og nej det var ikke Peter Madsens.
Det har intet med moral og etik at gøre, men bare sagens kerne.
Jeg har aldrig skrevet grimt til dig eller angrebet dig, modsat dig.
Det kan du jo så lige tænke lidt over inden du højst sandsynligt kommer med endnu et angreb, på trods af at du ikke læser mine beskeder.
---