

Foto: Teis Markfoged ©
PODCAST
Vi sætter fokus på fanindflydelse med en debat om hvordan, hvor meget og om der findes drømmescenarier. Og meget mere.
Podcast om fanindflydelse: Hvordan, hvor meget og drømmescenarier
I et nyt samarbejde mellem BrøndbyLyd og Fanafdelingen sætter vi fokus på alle aspekter af at være fodboldfan og Brøndby-fan.
I denne første udsendelse er fokus rettet mod fanindflydelse. Hvordan sikrer man indflydelse? Hvor meget indflydelse? Hvordan gør man det mest hensigtsmæssigt med en broget skare af fans? Findes der drømmescenarier?
Og meget mere. Du får halvanden time om emnet lige her.
Panelet består af Claus Bjørn Billehøj, Dan Hammer og Sture Sandø. Nanna Møller Karlsen er vært og Teis Markfoged har mixet.
Hovedpartner er Arbejdernes Landsbank.
Du kan lytte til afsnittet her eller finde det, hvor du normalt lytter til podcast:
Deltag i diskussionen
Klipklapperen
Betalende bruger
12. marts 2021
Af samme årsag blev især første halvdel noget rodet med mange afstikkere, og jeg savnede lidt styring fra Nanna. Det er et kompliceret emne med mange lag og problemstillinger, og selvom mange aspekter af fan ejerskab/indflydelse berøres synes jeg lidt, at det blev katten om den varme grød.
Håber de næste afsnit bliver mere konkrete. Kunne personligt godt tænke mig at bliver klogere på den tyske 50+1 model, og hvordan den forvaltes i praksis.
K-man 12. marts 2021
Hele fansiden er den eneste konkurrencemæssige fordel vi har tilbage og den fordel skal vi gøre alt for at udvikle.
Vi var tidligere den mest innovative klub og havde den bedste talentafdeling. Der er vi ikke længere. Først FCK og siden hen FCM har overtaget den innovative del, mens andre klubber har overhalet os på talentsiden. Vi kan måske komme op på niveau, men vi kommer ikke til at få en konkurrencemæssig fordel.
Det er på fansiden vi kan adskille os fra de andre klubber ved at have den største og mest aktive fanbase og derved gøre os attraktive for sponsorer spillere og nye fans. Desuden vil vi kunne adskille os på økonomi og generere en større grundøkonomi end de andre klubber kan. Jeg mener at vi som klub og fanbase skal have en målsætning om at spille for fuld hus hver gang ligesom vi skal have den bedste off the pitch oplevelse og interaktion gennem det der nu er Brøndby indefra app'en, men det kræver en innovativ tankegang for at kunne opnå dette og en af måderne kunne være medejerskab.