Marvin Schwäbe
Foto: Teis Markfoged ©
VIDEO

Schwäbe tager ansvar: Min fejl - jeg skal kunne gøre det bedre

 
Marvin Schwäbe erkender sin fejl i kampen mod FC Midtjylland og tog ansvar ved at stille op efter kampen, som Brøndby tabte 1-0.

    • Marvin Schwäbe
    • Nanna Møller Karlsen
      1. marts 2021 - Klokken 11:07
  • Nanna Møller Karlsen
  • Nanna Møller Karlsen
    1. marts 2021 - Klokken 11:07

Marvin Schwäbe så ikke heldig ud, da FC Midtjylland scorede det afgørende mål i kampen mod Brøndby IF søndag aften.

Men efter kampen tog målmanden ansvar og erkendte sin fejl. Se interviewet med Schwäbe her:


Medie af: TV3 SPORT





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Sympatisk. Men den plads kalder på et vagtskifte og det har den gjort længe. Marvin har et flot topniveau, men desværre et tilsvarende lavt bundniveau. I sin tid hos os har han løftet sit topniveau, men helt grundlæggende er han ikke en pålidelig sidste skanse på et tophold i superligaen. Trist men sandt.
    6 enige · 1 god kommentar
     
    • Joblar
    • Joblar   1. marts 2021   

    • @Kristianbs bliver nød til at give dig fuldstændig ret, i min optik koster han bare alt for meget, lidt sat på spidsen har han kostet os 6 point mod FCM, men også i andre kampe, det kunne være godt at se MH.
      3 enige

    Se 3 flere kommentarer
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        1. marts 2021   

    • @Kristianbs - Min største udfordring ved Schwäbe er, at jeg ikke helt ved hvor vi har ham. Hradecky og Rønnow var man aldrig i tvivl om, hvor de var og hvordan de vil reagere. Men med Schwäbe er jeg aldrig 100% sikker på, om han går ud i feltet eller bliver på stregen.
      2 enige

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Hans
    • Hans   1. marts 2021   

    • @Kristianbs fuldstændig enig han koster point og det så vi igår desværre
      1 enig

  • Gizmo
  • Gizmo   1. marts 2021   

  • Den er også nemmere at sluge herfra når han mander sig op og står ved sin fejl. Og ikke kryber sig langs panelet.

    Intet er tabt. Vi tager ved lære og er klar igen næste gang.

    6 enige · 5 god kommentar

  • Gad godt se nogle tal på Schwäbe.
    Hvor meget ringere er han end Kalle Johnson, Jesper Hansen etc på forskellige nøgletal?
    Opdelt per sæson
    Dropper han mere i de store kampe?
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • @Marc Johnson Enig. Med tal og data kan man komme langt. Men jeg savner stadig noget mere autoritet, karisma og jeg-ejer-mit-felt attitude. Marvin er tydeligvis ikke glad for at komme ret langt ud fra sin streg i kassen, dominere luftrummet og give tryghed til sit forsvar. Dette kan du ikke finde data på.
      2 enige

---

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      1. marts 2021   

  • Det kan godt være at han synes, at han skal gøre det bedre, men han kan jo bare ikke. Vi var rykket ned i 13, hvis ikke Auri havde skiftet Tørnes ud med Falkesgaard og vi havde havde nok også gjort det bedre, hvis Laudrup havde undladt at bytte Ankergren ud med Zaza efter sin historiske gode præstation i 04/05.

    Målmænd må bare ikke fejle - og gør de, skal de være unge og under udvikling. Det er Schwabe ikke.
     
    • @Saesonkort
      Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, og ud fra det sidste du skriver, kunne man måske godt begynde på at få indfaset Hermansen i løbet af foråret her. Jeg er ikke så sikker på vi vil miste så voldsomt meget ved det.

      Schwäbe var tæt på horribel da han ankom, har så spillet sig stærkt op gennem en længere periode, hvor jeg egentlig synes han var blandt ligaens bedste målmænd, men det har knebet lidt med at holde niveauet i nogle af kampene i denne sæson.
     
    • mp80
    • mp80
      Betalende bruger
        1. marts 2021   

    • @Saesonkort schwäbe er stadig en ung målmand under udvikling, målmænd udvikler sig til omkring de 30.
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • psycopatus
  • psycopatus
    Betalende bruger
      1. marts 2021   

  • Jeg er helt blank på hetzèn mod ham for indsatsen igår har har et par super redninger fra dreyer som holder os inde i kampen

    selve scoringen bolden knækker han kan ikke se den ordenligt for maxsø og på returen isaksen jo nå at smører sig en madpakke inden han skal sætte bolden ind for der ingen brøndby spillere der løber efter returen

    nej mesterligt indsats af alle men det mål kan forsvaret tage på deres kappe hvis der sskal peges fingre for schwabe gjorde det sku fint
    3 enige · 3 god kommentar
     
    • Saesonkort
    • Saesonkort
      Betalende bruger
      Top kommentator
      Top enige
        1. marts 2021   

    • @psycopatus, at kalder det en superredning på Dreyers skud er i overkanten. Schwabe skal jo ikke en gang flytte fødderne - hvilket han sjældent gør. Det bliver aldrig en superredning, når angriberen rammer målmanden.
      1 enig

    Se 2 flere kommentarer

  • Philip
  • Philip
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      1. marts 2021   

  • Dejligt du tager ansvar Marvin. For det var godt nok noget af en fejl. To kampe mod FCM og to drops af Marvin der koster point.
    4 enige · 3 god kommentar

---

  • Chuck
  • Chuck   1. marts 2021   

  • Selvfølgelig ved han det er et drop og det er fair nok at han tager den på sin kappe.
    Desværre har han disse udfald når det virkelig gælder. Alle målmænd laver fejl men de gode gør det ikke i disse vigtige kampe.
    Vi har nu rigtigt mange vigtige kampe og bare vent op se, han laver mindst 1 blunder til i slutspillet som også koster os dyrebare point.
    Der er jo en grund til at cv ikke taler om forlængelse. Han er bare ikke god nok i forhold til hans høje løn.
    3 enige

  • Betalende bruger
      1. marts 2021   

  • Skal vi snakke om Maxsø som trækker benet til sig, istedet for at stille sig i vejen for bolden? Eller Mensah som laver en dårlig clearing. Eller måske skal vi snakke om Jung og Bjur som begge kigger ligeså meget fodbold, som vi gjorde hjemmefra...

    Jeg siger ikke Schwäbe ikke dropper lidt, for det gør han. Men han reder bolden, hvorefter at en FCM spiller vinder bolden mod alle brøndbys forsvar, fordi de står og kigger.
    4 enige · 4 god kommentar
     
    • @Gulmann
      Skuddet fra Evander er ret langt uden for feltet. Jeg tror ikke hverken Jung eller Bjur regnede med at det ville give Schwäbe problemer og derfor sprinter de ikke ind i feltet for at forstyrre. Maxsø kunne måske godt have blokeret, men igen, skuddet burde have været ufarligt fra den afstand, og måske vurderer han at det er bedre Schwäbe tager den, end at han giver hjørne eller en kaosbold til FCM. Eller også er det måske bare en refleks.
      1 enig
     
    • Chuck
    • Chuck   1. marts 2021   

    • @Gulmann - men denne tråd går jo på at debattere Schwäbe, så hvorfor tale om de andre? Det er da utroligt at man ikke må kalde det et drop. Han fumler bolden ud til en modspiller og så er det da ligemeget hvad der sker inden da. Den bold skal han gribe.
      1 enig

    Se 3 flere kommentarer
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        2. marts 2021   

    • @Gulmann - Jeg er meget enig. Det er trods alt et helt hold der spiller på banen. Der er mange ting som leder op til målet, man kan eller bør tage med i beregning. Spørgsmålet er så hvor meget man skal tage med.
      Mensahs clearing er jo afgørende for at FCM overhovedet får et skud. Det er nemt at bashe Mensah for den, for han får alligevel altid hug. Men det er ikke en horribel clearing, det er bare en uheldig vinkel.
      Jeg giver @Christian Brøndbyman ret i, at vi ikke kan forvente alle forsvaresspillere tonse ind i feltet, så snart bolden er tæt på, så jeg synes heller ikke helt at vi kan klandre Bjur og Jung.
      Men jeg synes så afgjort det er på sin plads at kigge på Maxsøs aktion. Han står lige i skudretningen, skygger for udsynet til bolden og vælger alligevel at flytte sig fra den, i sidste øjeblik og totalt sælge sin målmand bag sig. Men det er som om, at vores anfører intet galt kan gøre. Så hellere bashe lidt mere, på dem der allerede har fået en tur...

      Jeg siger ikke, at Schwäber er uskyldig, for han bør stadig kunne forudsige et skud udefra. Men de er et hold... Og det er holdet der fejler. Det er ikke een mand der dropper, men flere, som ikke reagere hensigtsmæssigt.
      1 enig · 1 god kommentar




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder