Oscar Schwartau
Foto: Freja Borne ©
NYHED

Schwartau-lejr: Tænker på ingen måde i forlængelse lige nu

 
Oscar Schwartaus agent undrer sig over den manglende spilletid til den 17-årige offensivspiller. De tænker ikke i kontraktforlængelse med Brøndby som det ser ud nu.

    • Oscar Schwartau
    • Nanna Møller Karlsen
      18. august 2023 - Klokken 00:23
  • Nanna Møller Karlsen
  • Nanna Møller Karlsen
    18. august 2023 - Klokken 00:23

17-årige Oscar Schwartau har set mere til bænken end banen i denne sæson og han har endnu ikke fået en startplads under cheftræner Jesper Sørensen. 

Det har skabt debat blandt Brøndbys fans, om hvorvidt han skal spille mere. I Schwartaus bagland er man uforstående over de få minutter. Det fortæller Schwartaus agent, Thomas Rasmussen, til Ekstra Bladet. Han fortæller også, at de på ingen måde tænker i kontraktforlængelse med Brøndby lige nu. Schwartaus kontrakt udløber i sommeren 2025.

- Når en klub som FC København kan spille med flere unge talenter og tilmed vinde titler, kan Brøndby vel også få plads til et talent som Oscar Schwartau, som har præsteret, når han spiller kontinuerligt. De bedste salg fra Brøndby er dem, der historisk er kommet fra Masterclass. Lindstrøm, Bruus, Hermansen og Frendrup er de gode eksempler de senere år, siger Thomas Rasmussen til Ekstra Bladet.

- Nu er Mathias Kvistgaarden også på vej, men lige nu har vi svært ved at se en plan for Oscar Schwartau. Vi tænker på ingen måder i kontraktforlængelse til Oscar her og nu.

Brøndbys fodbolddirektør Carsten V. Jensen forholder sig til kritikken, men understreger, at Schwartau kun er 17 år, og at han nok skal slå igennem i Brøndby, men at konkurrencensituationen er hård lige nu, selvom Schwartau træner godt.





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Chuck
  • Chuck   18. august 2023   

  • Det virker jo som alt andet i øjeblikket, ingen strategi eller plan.
    3 enige · 1 god kommentar

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      18. august 2023   

  • Nej nej og fucking nej, vi skal ikke forholde os til knægtens alder vi skal forholde os til hans præstationer på banen, og pt. gør Ohi det fandme ikke bedre at han fortjener en plads i start 11'er så ergo der kunne man sagtens forsvare at benytte Schwartau, hvorfor er BIF blevet så bange for at bruge unge talenter jeg fatter minus af det
    6 enige · 1 god kommentar
     
    • @Vainio74 - Hverken Ohi eller Kvistgaarden har vist noget i denne sæson.
      Ja, Kvistgaarden scorede et flot mål mod Lyngby, men samtlige angribere der trækker en Brøndby trøje over hovedet, bør sku vise sig frem i en kamp mod Lyngby når de er 10 mand.

      Schwartau spillede glimrende og udviklede sig rigtig godt i sidste sæson, da han fik spilletid.

      CV har lige hentet en Polak som ikke engang kunne være med i truppen mod Lyngby... vor herre til hest siger jeg bare.

      Alt i mens pisser vi talenterne op og ned ad ryggen, ved at have en jammerlig træner der ikke tør eller vil bruge dem.

      JS fik også ødelagt et helt U21 landshold, da han formåede at standse flere spilleres udvikling på holdet...manden skal simpelthen væk hurtigst muligt, og en snitter i Herning hjælper ham forhåbentligt på vej ud af døren.
      1 enig
     
    • Mathat
    • Mathat   18. august 2023   

    • @Vainio74 fordi der ingen biffer mere er tilbage i ledelsen

  • Katongo
  • Katongo
    Betalende bruger
      18. august 2023   

  • Det kan man jo ikke bebrejde en ung mand med så stort et talent.
    2 enige

---

  • KJOE
  • KJOE   18. august 2023   

  • Et rigtig godt karriere råd:
    Brug træningsbanen til at bevise, at du er den rigtige til at spille. Og bed din agent lade være med at forsøge at sætte holdet i en fodboldklub gennem medierne.

    Er der nogen af alle dem, der kræver OS på banen, der ved om han ikke er faldet i niveau? Ligesom Frendrup, Bruus, Kvistgaarden og ikke mindst Jobbe. De havde alle en down-periode i året efter deres debut.
    Det skal nok komme med OS. Og han skal nok blive solgt og alt det der. Men hans agent hjælper ham ikke med det lige nu.

    Nogle argumenterer for, at spillestilen ikke passer. Nu har JS vendt midbanen om med to dybe og en på toppen. Der kan Vallys, Evjen og OS spille. Det var på den plads at Jobbe fik sit store gennembrud.
    16 enige · 7 god kommentar
     
    • @KJOE Helt enig. Selvfølgelig skal Schwartau have chancen, men hans agent skal ikke sætte holdet.
      1 enig
     
    • Mathat
    • Mathat   18. august 2023   

    • @KJOE men massere af spillere har faldet i niveau. Det er en del af talentudvikling at man vælger at tro på talent og så høster man frugten på de største talenter. Det er jo vores strategi så der er ingen undskyldning

    Se 2 flere kommentarer

  • Jeg efterspørger en sportslig ledelse, der kan forvalte talenterne i BIF på bedste måde. JS er ikke en værdig BIF træner. Han skal fyres før vi taber guldfuglen OS på gulvet og mister den impact hans sportslige bidrag og senere transfer ville give. I en hver anden dansk klub ville man kunne finde ud af noget så simpelt som at bruge årtiets største talent.
    2 enige

  • fabi
  • fabi   18. august 2023   

  • Thomas Rasmussen din ulækre snylter og tyveknægt. Du burde slet ikke kunne få lov til at være i nærheden af vores talenter.

    OS find får helved en anden agent. det der hjælper dig på ingen måde.

    Spillestilen passer ikke til ham pt. Der er andre foran i køen. Kæmp, hold ved, forbedrer din fart en smule og så skal du nok få chancen på ny.
    5 enige
     
    • @fabi Jeg er enig i at Thomas Rasmussen er en idiot og skal tage kritikken med klubben og trænerteamet. Men det ændrer ikke på, at han sætter ord på den fornemmelse vi alle har af, at der er noget helt galt i OS casen
      1 enig

---

  • Hvis vi lige træder et skridt tilbage, hvor mange pladser på holdet er der så lige han er i spil til? Tre stykker som p.t. besættes af Vallys, Kvistgaarden og Ohi (alt efter formation/taktik)?
    Vallys og Kvistgaarden er p.t. vores mest afgørende spillere og dermed ikke nemme at slå af. Ohi burde snart ryge på bænken (eller skiftes ud tidligere i kampene), men Salech er den naturlige afløser her og Salech har gjort det meget bedre i optakten end Schwartau.

    Ergo skal Schwartau kæmpe med Evjen om at blive skiftet ind når Vallys og Kvistgaarden skal ud (Og Vallys spiller naturligt mere eller mindre fuld tid hver gang). Igen vil jeg mene at Evjen har gjort det bedre end Schwatau i optakten og han har allerede budt ind med mål og assist i kampene.

    Så som jeg ser det er Schwartau p.t. ganske enkelt ikke det bedste alternativ til de tre nævnte startere. Betyder det han ingen fremtid har? Nej. Bestemt ikke. Men han skal enten gøre sig fortjent til at komme højere op i hierarkiet eller han skal være 100% klar når der kommer en skade eller karantæne der bringer ham i spil.

    Han er 17 år, har to år tilbage af sin kontrakt og skal liiige falde lidt ned og måske arbejde en smule hårdere for at komme på holdet frem for at sende agenten i byen med en ligegyldig udtalelse.
    11 enige · 6 god kommentar
     
    • @skj6986 Selvfølgelig skal de gøre sig fortjent, men der skal også være et udviklingsperspektiv. Kan ikke se hvordan han skal kunne udvikle sig uden spilletid.

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Mathat
    • Mathat   18. august 2023   

    • @skj6986 fuldstændig uenig. Du taler om øjebliksbilledet men vi har ændret system og vi har hentet evjan og 2 andre og OS har fået sølle 5 minutter. Selvfølgelig træner han og elsker bold men st sige at han skal slappe af fordi han er 17 år er i mine øjne helt forkert. En 16 årig som tidligt et klar skal da ikke holdes tilbage.
      Hvis han nu havde spillet aht i 3-4 indhop eller kampe er det jo klart at han skal ha en pause. Frustration går på at han er talentfuld, har bevist sig og stadig ikke får en chance til trods for at vi spiller, en mellemfornøjet omgang bold

  • Gulogblå
  • Gulogblå
    Betalende bruger
      18. august 2023   

  • Kan der ikke opstå nogle uheldige mekanismer blandt de andre spillere, når en af holdkammeraterne lægger pres for spilletid via sin agent. .... Tjener dette move virkelig Schwartaus interesser?
    1 enig
     
    • Mathat
    • Mathat   18. august 2023   

    • @Gulogblå sikkert ikke men de er sikkert også frustreret og der er mange som er det på deres vegne

    Se 1 flere kommentarer

  • kewell
  • kewell
    Betalende bruger
      18. august 2023   

  • Det var jo netop noget som det her jeg frygtede da jeg skrev det andet indlæg forleden.
    At vi puster til flammen og skaber en skovbrand, som agenten hopper på med det samme.
    Schwartau er et rigtigt stort talent. Han er Brøndby dreng, en af de yngste startere og målscorere vi har haft.
    Der findes ikke en person i klubben, fra boden af og op på bestyrelsesgangen der ikke vil have Schwartau igennem.
    Han har så meget goodwill i klubben, at det næsten ikke kan lade sig gøre at han ikke lykkes hos os, så længe niveauet følger med.
    Hvis han og agenten mangler en verbalt udlagt plan for Schwartau, så bank da på CVs dør og bed om et møde med ham og Jesper Sørensen. Så er jeg da ret sikker på at de ret hurtigt (det burde de) kan fortælle hvad planerne er med Schwartau.
    Det er et år siden han fik sin debut i en ekstrem ung alder.
    Det gjorde han fordi han havde et enormt talent, og at han var langt fremme i udviklingen, og niveauet allerede var højt.
    Men det skete også kun fordi at man manglede alternativer.
    Efterfølgende kom Vallys ind, og Schwartau gik fra starter til indskifter. Så kom Evjen, og han gik fra faste indhop til at være senere i indskiftningskæden, sådan groft sat op.
    Det er kun naturligt, når man stadig er så ung og ikke er den bedste på sin position endnu.
    Det kommer utvivlsomt, og den eneste vej frem er ved at arbejde for det og holde snuden i sporet.
    Og så vil jeg vil gerne lige tilføje, hvis nogle skulle fejltolke mig her, at jeg så meget gerne så at Jesper Sørensen kiggede mere Schwartaus vej, når han skiftede ind, og ligeledes er jeg også større fan af, at man gik væk fra 3-backkæden, så man kunne bytte en CB for en offensiv spiller som Evjen eller Schwartau i start 11'eren. Så ville de begge to få mere spilletid.
    Så jeg fritager på ingen måder Jesper Sørensens valg i forhold til at Schwartau mangler nogle minutter, det er selvfølgelig en del af det.

    I forhold til agenten udtalelse her, så bliver jeg godt nok ærgerlig.
    Det er så lavt niveau, at samle fanbasens frustration op, og smide den i hovedet på klubben, for egen vindings skyld.
    Og når jeg siger egen, så mener jeg agenten. Jeg synes på ingen måde at det her hjælper Schwartau.
    Schwartau har 100% goodwill i Brøndby, og som sagt kan jeg ikke forestille mig, at han ikke slår igennem hos os, hvis han selv er indstillet på det.
    Skifter han klub, så forsvinder den goodwill, og han er et af talenterne på lige fod med alle de andre, og skal vise han er bedre end dem, for at få spilletid.
    Kan han det, så ville han jo sjovt nok også få spilletiden hos Brøndby.
    Det var en anden situation, hvis Schwartau var vores bedste 10'er eller angriber og han stadig ikke fik minutter, men det er jo ikke tilfældet på nuværende tidspunkt.
    FCK vinklen som agenten kører her er bare tåbelig. De fleste er noget ældre end Schwartau og fik netop ikke minutter i så ung en alder, med undtagelse af en spiller, Roony.
    Og netop Roonys forløb minder jo ekstremt meget om Schwartaus.
    Brager ind som 16 årig (han er 05'er en årgang ældre end Schwartau), og er mærkbar i sine præstationer, præcis som Schwartau. Men Roony ryger ud af holdet igen, fordi andre er bedre end ham (helt naturligt for så unge spillere at de svinger i niveau), og i den her periode har man et roligt bagland, der forlænger deres aftale med FCK, altså mens han ingen minutter får.
    Han arbejder for at komme tilbage, og er nu tilbage og får noget spilletid.
    Jeg synes Schwartaus agent og bagland burde kigge lidt på det forløb, for det er tæt på en 1-1 situation med Schwartaus, og der hvor Schwartau er lige nu, er der hvor Roony var for et ½-1 år siden.
    Så jeg håber den her brand slukkes hurtigst muligt, evt. ved at Schwartau og baglandet lige får en dialog med CV og JS så der kan komme ro på, og Schwartau kan holde fokus på hvad der er vigtigt, fodbolden.
    For selvfølgelig skal han da igennem i Brøndby.
    Det kan der da ikke være to meninger om.
    7 enige · 5 god kommentar
     
    • @kewell Jeg er helt enig i at målet er få dette på sporet igen. Det tjener ingen med en slåskamp gennem pressen. Men her har klubben også et ansvar. Jeg ville ønske, at jeg havde tillid til, at de bare kan banke på CV's dør, som du skriver, og som vil være den bedste måde at håndtere det på. Men selvom jeg har forsvaret CV længe, så er den tillid ved at være forsvunden. Dette er kun ét blandt flere problemer, der melder sig.

      Derfor ser jeg desværre dette som en reaktion fra en spiller/agent, som ikke oplevet at klubben har taget godt hånd om et af vores største talenter, og som ikke ser andre udveje end at råbe op i pressen. Det er ikke klogt, men jeg læser det som et tegn på at klubben under CV's sportslige ledelse er ved at miste fodfæste.

      Vi skal selvfølgelig ikke bare hoppe med, men jeg mener det er rimeligt, at vi som fans begynder at stille spørgsmålstegn ved den sportslige ledelse. Dette er desværre bare et af flere problemer, som også neutrale eksperter peger på. Klubben skal være bedre til at håndtere OS casen og sikre, at dette ikke sker.
      2 enige · 2 god kommentar
     
    • @kewell

      Dine argumenter er selvmodsigende.

      Han har så meget goodwill i klubben, at det næsten ikke kan lade sig gøre at han ikke lykkes hos os, så længe niveauet følger med.

      - CV har udtalt at det er en fejl, at Schwartau ikke fik flere minutter sidste sæson. Så han har tilsyneladende ingen goodwill. Det har talenterne bare ikke under JS og CV. Der SKAL de forvente at vejen er for lang i BIF til at få reel spilletid. Også selvom de er (meget) bedre end alternativerne på niveau og som økonomisk case.

      At vi puster til flammen og skaber en skovbrand, som agenten hopper på med det samme.

      - Come on, det er ikke usynlige shouts online, der farver virkeligheden. Det er virkeligheden, der farver usynlige shouts. Agenten har vist bare set på den virkelige situation at JS ikke magter at bringe Schwartau i spil. Om det er manglende kompetence eller af ond vilje, det ved jeg ikke. Hvis Schwartau har ytret sig negativt, så er det JS' opgave at styre sin spiller og få det bedste ud af ham. Noget han TYDELIGVIS IKKE magter.

      Det er kun naturligt, når man stadig er så ung og ikke er den bedste på sin position endnu.

      - Det er subjektivt hvem, der har præsteret bedst. Efter min mening er han klart en af de bedste i truppen, hvorfor denne behandling er en ren syltekrukke.

      han er et af talenterne på lige fod med alle de andre, og skal vise han er bedre end dem, for at få spilletid. Kan han det, så ville han jo sjovt nok også få spilletiden hos Brøndby.

      - Nej, han har vist sine kvaliteter og han får sjovt nok IKKE spilletid i Brøndby. Det værste er vel hvis en ældre, og dårligere spiller (Suzuki) kommer ind og får tid på bænken foran Schwartau. Så står man som fan og kan IKKE genkende sin klubs og mændene, der er kustoder, værdier.

      For selvfølgelig skal han da igennem i Brøndby.

      - Det er ingen selvfølgelighed at man foretager de rigtige valg og prioriteringer i BIF. Historien har vist, at man fejler i BIF. De fleste (alle) competetive edges er væk ligesom ambitionerne for længst er begravet.



      1 enig · 1 god kommentar

    Se 5 flere kommentarer
     
    • Kris
    • Kris
      Betalende bruger
        18. august 2023   

    • @kewell
      Fremragende indlæg.

      Hvor mange spillere får lige spilletid i Superligaen, imens de er 16 år eller lige er blevet 17 år?
     
    • Solz
    • Solz   18. august 2023   

    • @kewell - Som jeg ser det, så er det mest af alt JS, der har pustet til flammen, men det er selvfølgelig også pga en alt for stor trup, hvor en masse middelmådige spillere skygger for vores talenter, hvilket man også har set bryde ud i lys lue, når f.eks. Divkovic pludselig for nylig blev indskiftet før Schwartau, der i forvejen nærmest ingen spilletid har fået.

      Jeg synes mere du fremfører et ønskescenarie, hvis du tror Schwartaus bagland udviser tilfredshed med situationen, hvis vi bare lader være med at italesætte Schwartaus situation.

      CV og JS har skabt denne debat via deres ageren.
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

---

  • Pjat. Noget for noget. Selvfølgelig skal han forlænger sin aftale hvis Brøndby skal satse på ham. Kæmpe signal. Hvis man satser på ham incl. forventede udfald og han spiller fast det næste år så er der meget hurtigt et år tilbage af aftalen og så tjener vi ingen penge på et salg. Hellere lade ham rådne op på bænken hvis ikke han er indstillet på at forlænge sin aftale.
     
    • Mathat
    • Mathat   18. august 2023   

    • @Doctortroels man er jo ikke sammen med kæresten hvis kæresten siger hun elsker dig men ikke gider dig. Det er selvmodsigende. Hvis kæresten så samtidig siger at hun vil satse på dig men hun bliver ved at date nye nye, uden at give dig chancen, så tænker jeg loyaliteten fordufter.
      Min frustration er at vi har en strategi som involverer MC men vi udfører den ikke. Det er pt bare snak
      1 enig
     
    • Solz
    • Solz   18. august 2023   

    • @Doctortroels - Problem solved, da man jo allerede nu mere eller mindre lader ham rådne op på bænken, for at bruge dit eget udtryk.
     
    • @Doctortroels hvilket andre talenter ser. Gæt hvad de vælger

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      18. august 2023   

  • Det er super irriterende at agenten har behov for at skabe uro med den slags udmeldinger.

    Den manglende spilletid og de manglende forklaringer fra JS er kritiseret flittigt herinde, men agenten bør vide at når han udtaler sig sådan, så opfattes det som en besked direkte fra Swartau til klubben og træneren. Det gavner ingen.
    3 enige
     
    • @del Piero Det mest irriterende er da han ikke får spilletid. Agenten udtaler jo blot det mest åbenlyse, som de fleste tænker alligevel.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 5 flere kommentarer




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder