Frendrup
Foto: Teis Markfoged ©
PODCAST

Stor pil op, næste sæsons Brøndby-hold og jagten på revanche

 
Denne uges BrøndbyLyd ligger nu klar. Det handler om kampene mod FCN og FCK, næste sæsons Brøndby-hold og søndagens kamp mod AaB.

    • Frendrup
    • Nanna Møller Karlsen
      15. juli 2020 - Klokken 09:39
  • Nanna Møller Karlsen
  • Nanna Møller Karlsen
    15. juli 2020 - Klokken 09:39

Pendulet svinger voldsomt. Efter AaB-kampen var stemningen skidt, i denne uge er den bedre. BrøndbyLyd-panelet i denne uge taler om kampene mod FC Nordsjælland og FC København, genopstandne Uhre og Tibbling og de unge spillere, som leverer varen.

Vi udfolder også diskussionen om næste sæsons Brøndby-hold. Hvor mange Masterclass-talenter er der plads til? Hvor skal der forstærkes udefra? Hvem skal lejes ud?

Og slutteligt varmes der op til søndagens kamp mod AaB, hvor Brøndby jagter revanche efter 2-0-nederlaget i Aalborg for nogle uger siden.

Panelet i denne uge består af Klaus Byr, Simon Ankjærgaard og Morten Bo Larsen. Nanna Møller Karlsen er vært og Teis Markfoged har mixet.

Partner: Oddset

Du kan lytte til BrøndbyLyd her eller finde os, hvor du normalt lytter til podcast:

 

BrøndbyLyd · Stor pil op, næste sæsons Brøndby-hold og jagten på revanche




Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • myten
  • myten   15. juli 2020   

  • jeg så gerne man solgte rado - vigen - hedlund - marvin - jung - mraz ( forlænger man ikke ) - hermanson - gammelby - erceg. hvis det lykkeds at sælge rado vigen syntes jeg man skal forlænge med fisker jah det er mange. men også nædvendigt efter min mening ny keeper ind på 1 år leje som kan hjælpe hermansen - rønnov er den våde drøm kabongo på vcb, hvis han er god nok ellers skal der findes en ny vwb, så har vi mensa til backup og jacob rasmussen kan se hans chance på holdet hvilket må give noget motivation. durmisi er self drømmen men mon dog vores midtbane -frendup - tobias kan slås.om 6eren mon ikke tobias får det svært men kan komme ind og dele tiden og aflaste frendrup. ( tror vi er heldige hvis vi har ham mere end næste sæson ) tibbi, fisker, corlu, anis, evt tobias, kan dele midtbane spilletiden alt efter hva man ønsker i kampene ny angriber, jobbe uhre tager toppen med kvistgården som lærling på side linien. der er skåret meget i løn kontoen og reinvesteret en del af det men det skulle gerne ende ud i et plus på transfer kontoen
    2 enige
     
    • Betalende bruger
        15. juli 2020   

    • @myten Ang. evt leje af målmand, hvis Marvin ikke bliver forlænget. - Rønnow er selvfølgelig aktuel, men er der nogen der har overvejet Michael Falkesgaard? Han er altså blevet en utrolig stabil målmand, som har en vil refleks. :) og er også rigtig god med fødderne! :)
      1 god kommentar
     
    • Sinbad
    • Sinbad
      Betalende bruger
        15. juli 2020   

    • @myten Idag er der 24 i truppen incl. silmane så får vi 2 spillere tilbage fra leje dvs 26 spillere. Du vil så sælge 9 spillere (+ tørnes) og derfor køber en VWB, angriber og leje en målmand. Så har vi en trup på 20 mand incl tørnes !! selvom vi ikke er med i Europa så er det for lidt i antal særligt set med så stor en overvægt af unge spillere
      1 enig · 2 god kommentar
     
    • kewell
    • kewell
      Betalende bruger
        15. juli 2020   

    • @myten Jeg er enig med Sinbad i, at truppen bliver for smal hvis alt du skriver går som ønsket. Jeg er dog enig et godt stykke vej. Marvin km har et år tilbage og Vi kan tjene nogle penge på ham, så han bør sælges hvis prisen er rigtig. Jung kommer vi nok heller ikke uden om, desværre, men vi skal gerne tjene fornuftigt på ham, for han er virkelig god for vores hold. Erceg, Gammelby og Radosevic vi jeg meget gerne at vi kan sælge til en acceptabel pris (Erceg er selvfølgelig gratis). Hedlund, Vigen og Hermansson kan jeg også individuelt gå med til salg af, hvis prisen er rigtig, men jeg har ikke travlt med at få skudt dem af, da de alle leverer en brugbar funktion i truppen. Holder vi fast i 352, så skal vi gerne have 5 centerforsvarer, og minimum 3 backs, og så er det også smalt med kun 8 til 5 pladser. Vi har dog Børkeeiet der kan rykkes derned hbis behovet opstår, og så kan det gå. Den kunne være Bruus, Mensah og en ny Venstre wingbacks. I midterforsvaret kunne det være de samme som nu minus Jung. Det afhænger dog af om Kabongo er klar og god nok til at spille fra start. På midten har vi Frendrup, Børkeeiet, Slimane, Tibbling, Corlu og Bjur. Det er 6 uden at inkludere Vigen og Fisker. Så der er for mange kokke her, og der er flere scenarier der kan udspille sig her. Vigen kan sælges og Bjur kan udlejes, hvilket kan åbne døren for Bjur. Man kan sælge Tibbling (gud forbyde det), bruge Bjur, beholde Vigen og lade Fisker gå, og der er stadig flere scenarier her der kan udspilles. I front er det lidt sværere. Mraz synes jeg ikke har vist nok, men er han billig kan jeg stadig få øje på ideen, selvom jeg håber mere på, at vi finder en bedre. Uhre viser noget nu, men det er stadig for tidligt at bedømme endeligt og sæsonen er meget snart færdig. Kvistgaarden er ogsp en der formentligt træder ind i angreb kvartetten, og hvem skal så udgå? I mit stille sind håber jeg nok på, at vi får et godt bud på Hedlund, og finder en stærk og spændende angriber udefra, så vi har en kvartet der hedder ny spiller, Uhre, Jobbe og Kvistgaarden. Men den nye skulle gerne være en stærk 1. Angriber.
      3 enige · 1 god kommentar
     
    • Bjarke
    • Bjarke   15. juli 2020   

    • @myten Jung vil gerne videre, desværre, hvis ikke Marvin forlænger skal han også afsted. Erceg skal også videre, men resten bør vi beholde, minus den midtbanespiller med kortest kontrakt
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • myten
    • myten   15. juli 2020   

    • @kewell jeg er meget enig i det du skriver og jeg regner dog heller ikke med at alt det jeg ønsker sker, også derfor jeg tilladder mig at lægge op til sådan en smal trup. jeg tror ikke uhre er den rigtige løsning men vil elske at holde ham som indskrifter da jeg virkelig føler han bidrager. vi mangler helt sikkert 2 keepere i dette vindue, og hvad der er som alternativer ved jeg ikke. men håber virkelig der ryger en del og der kommer en god udskiftning
     
    • myten
    • myten   15. juli 2020   

    • @Sinbad jeg er enig i truppen ville blive for tynd og der skulle nok også hentes npget fyld edten fra u holdene eller evt nogle nedrykkere som har nogle billigere men ikke så løntunge spillere, men jeg håber virkelig vi får skudt en del ud, omvendt er der ikke mange af vores spillere der er gamle, der er en del 25 årige som stadig kan blive bedre og gøre sig meget gældende, jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken akse vi skal forsøge at holde og bygge op omkring efter din mening?
     
    • myten
    • myten   15. juli 2020   

    • @Gulmann hvor spiller han nu? har ikke rigtig fulgt med siden han var i brøndby, hvor man i fifa smed ham i angrebet fordi han var latterlig hurtig
     
    • myten
    • myten   15. juli 2020   

    • @Bjarke jeg er lidt uenig, jeg vil gerne tynde ud i den kæmpe midbane, vi har jo - frendrup, vigen, tibbi, fisker, rado, tobias, bjur, corlu, anis. syntes det er rigtig mange til 3 pladser
     
    • Betalende bruger
        15. juli 2020   

    • @myten Hahah, ja det er ikke engang løgn, han var dejlig hurtig :P - Men han spiller lige nu i Bangkok i Thailand. (Lyder ikke som det store) Men der ligger et par videoer med ham, både på youtube, og på hans instagram. - Jeg har dog set en del af hans kampe også. :)
      1 god kommentar
     
    • Sinbad
    • Sinbad
      Betalende bruger
        15. juli 2020   

    • @myten Hvis vi tager udgangspunkt i at der er 23 spillere + 3 målmænd. Jeg vil mene at vi kan have 20 spillere + 2 målmand + U20-spillere. Jeg vil mene at Fisker, Erceg, Hermansson, og Tørnes kan sende videre uden erstatninger. Jeg vil mene, at vi skal have mindst 1 VWB, hvilket kræver, at vi sender en spiller mere ud - Gammelby eller Mensah er oplagtmen jeg tror ikke det er et marked for dem, da jeg tror, de får for meget i løn i BIF i forhold til at andre vil overtage det. Så det bliver nok på midtbanen at reduktion skal findes. Vigen er oplagt hvis kontrakten ikke kan/bliver forlænget.
      1 enig
     
    • Bjarke
    • Bjarke   15. juli 2020   

    • @myten Fisker har kontraktudløb, Børke kan også spille forsvar, dem med kontraktudløb inden for 18 måneder sælges eller forlænges.
      1 enig
     
    • myten
    • myten   15. juli 2020   

    • @Bjarke helt enig, men ville hellere beholde fisker end rado grundet det økonomiske, samt fiskers attitude og personlighed
      1 enig
     
    • Bjarke
    • Bjarke   15. juli 2020   

    • @myten enig, men frygter hans skadeshistorik.
      1 god kommentar
     
    • Ruddi
    • Ruddi   16. juli 2020   

    • @myten kan ikke forstå mange vil af med rado,han har en enorm fysik,og beskytter de unge,ved godt han laver fejl,men han takler fantastisk,og ligger en del målgivende afleveringer,ikke altid første asist,jeg syntes helt sikkert de skal beholde ham,til når vi spiller med 2 6ere
      1 god kommentar
     
    • myten
    • myten   16. juli 2020   

    • @Ruddi jeg har skam intet mod rado og han spiller rigtig fint og er en god superliga spiller. jeg mener at vi har så mange 8ere at en skal ud, og der ville jeg vælge rado da han nok kan sælges for mest samt han nok får en del i løn.

  • mp80
  • mp80   15. juli 2020   

  • Spillere som ikke vil blive savnet, men kan frigive økonomiske midler til at styrke truppen på andre pladser: Radošević, Gammelby, Erceg, Hermannsson, Mensah, Tørnes og Mraz. Fisker vil blive savnet, men bør ikke forlænges, da vi har for mange på midten. De nævnte spillere er mest af alt leverpostej, som man helt sikkert vil kunne få bedre alternativer til samme økonomi. Vigen og Tibbling bør sælges, hvis det rette bud kommer ellers skal de beholdes.
    1 enig
     
    • myten
    • myten   15. juli 2020   

    • @mp80 jeg ville nu rigtig gerne beholde mensah, han er en rigtig fin back up og kan spille begge backs
      4 enige
     
    • Bjarke
    • Bjarke   18. juli 2020   

    • @mp80 synes Hermansson har spillet godt og virker mere sikkert. Mensah kan ikke koste kassen og virker altid positiv og det smitter og han er en god backup på flere pladser. Tørnes koster heller ikke alverden og rutine er altid godt at have på træningsbanen.
     
    • Bjarke
    • Bjarke   18. juli 2020   

    • @mp80 synes Hermansson har spillet godt og virker mere sikkert. Mensah kan ikke koste kassen og virker altid positiv og det smitter og han er en god backup på flere pladser. Tørnes koster heller ikke alverden og rutine er altid godt at have på træningsbanen.

  • Den her 3-5-2. Er den holdbar på sigt? Jeg er en anelse bekymret over at vi tilsyneladende spiller 2 forskellige systemer i klubben. Ungdomsholdene spiller noget der minder om 4-3-3 mens førsteholdet spiller 3-5-2. Der er i min optik meget stor forskel på de to systemer. Tænk sig at være kantspiller på et ungdomshold. Den position findes ikke på førsteholdet. Det er ikke just gode fremtidsudsigter hvis man er kantspiller. Ifølge de udmeldinger der er kommet fra klubben skal vi i højere grad udvikle vores egne spillere. Jeg synes vi gør det svært for os selv ved at spille to systemer. Der er nødt til at være en rød tråd fra førsteholdet til ungdomsholdene.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        16. juli 2020   

    • @Marc Johnson - Jeg synes det er et meget relevant spørgsmål. Og jeg har selv tænkt det samme. Men NF gik over til 352 af nød, da vi ikke havde de nødvendige spillere til den gamle opstilling. Personligt håber jeg på, at det viste den pragmatisme som vi blev lovet, ved hans ansættelse og jeg tror også at planene er er gå tilbage, når vi har spillerne til det igen. Jeg tror ledelsen er helt klar over, hvor vigtigt det er, at vi har en rød tråd op gennem rækkerne, hvis vi skal udvikle flere spillere til vores eget 1. hold. Om den ene formation er bedre end den anden, for et hold som vores, kan jeg ikke bedømme. Men jeg synes det er fedt at se, at vi har en træner som ikke er låst fast i eet system og kan ændre, hvis det er nødvendigt. Det må dog aldrig blive en panisk rykken frem og tilbage mellem systemer, for så får vi aldrig kontinuitet.
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Jensen Jeg håber du får ret. I gamle dage var 4-3-3 helt klart mit foretrukne system. Men jeg må indrømme at jeg er blevet utroligt glad for at se BIF spille med 2 angribere. Det ville jeg virkelig savne hvis vi går tilbage i 4-3-3. Det aller-vigtigste er dog at vi stopper med at spille 2 systemer i klubben hurtigst muligt
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        16. juli 2020   

    • @Marc Johnson - Jeg er helt enig. Det vigtigste er, at vi arbejder i een retning. Vi må ikke tro, at vi bare have 2 forskellige systemer og stadig være lige gode i begge. Jeg er ikke så stærk i fordele og ulemer ved de forskellige spil-systemer, men jeg kan (som dig) se en fordel i 2 angribere. For mig betyder det, at vi ikke er afhænge af een god spidsangriber. For de er dyre, og hvis sådan en bliver skadet, kan vi være på spaden. Jeg er spændt på, hvad det ender med. Jeg ville elske at være på kaffe med NF eller CV, så man kunne få alle de ubekendte ting at vide. :-D
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Marc Johnson jeg er ikke så bekymret for den forskel der er på 4-3-3 på u19 og superligaholdet. Det er rigtigt nok at rene kantspillere kan komme i klemme, men omvendt ser vi en spiller som Jobbe der alligevel fungerer i et 2-mands angreb. Der er wings der kan omskoles. Kliment er et andet eksempel. Problemet med 3-5-2 er for mig mere, at de 3 CB skal være egnede til systemet, specielt de to på siden. Vi ser lige nu hvor ekstremt afhængige vi er af Jung dernede. Wingbackerne kan også være problematiske, men der kan vi også omskole spillere til, lige nu både Mensah og Bruus. Jeg synes det vil være en fordel hvis vi kan veksle mellem formationer. Det giver fleksibilitet i kampe hvor det ene ikke fungerer. I 4-3-3 eller 3-4-3 har man endvidere muligheden for falsk 9'er, hvor det så reelt er et 2-mands angreb. Jeg håber vi giver 3-4-3 chancen i Brøndby. Vi har truppen til det lige nu. Jeg tror ikke så meget på at det er et stort problem at MC spiller andre formationer end den aktuelle på superligaholdet. Vi uddanner spillerne mere i ageren end i specifikke formationer, dvs hvordan man presser aggressivt, tager initiativ på bolden, osv. Altså noget der ikke er bundet op i en formation. Når det er sagt, kan der selvfølgelig komme problemer på enkelte positioner, hvor man så må købe sig til det. Det erkender CV jo også at indkøb fortsat også skal være et element i strategien.
     
    • Ruddi
    • Ruddi   16. juli 2020   

    • @Marc Johnson i gamle dage blev der spillet 4-4-2,4-3-3 var under laudrup,mesterskabet blev grundlagt af hareide,pokalen vandt de 1 af og så startede det udebane kompleks,samt man startede med at købe spillere til ingen verdens nytte,4-4-2- med en kombi af 3-5-2 har virket
     
    • Tanken
    • Tanken   16. juli 2020   

    • @Ruddi Men nu kan man ikke sige fordi en formation virkede eller ikke virkede for 20 år siden det vil være det samme nu
      1 enig
     
    • @Christian Brøndbyman fin pointe med at vi træner spi
     
    • @Christian Brøndbyman fin pointe med at vi træner spillere til en ageren snarere end en specifik formation. Det lyder dog stadig ikke særlig optimalt i mine øre hvis vi skal omskole spillere fra MC før de kan anvendes på førsteholdet. Hvorfor ikke bare spille samme system? Hvad gør FCN her? Jeg synes i øvrigt ikke bare det er kantspillerne der bliv. Det er også backs. Desuden er det vel også anderledes at være alene angriber end med en makkerer klemt klemt
     
    • @Christian Brøndbyman ps. Det er håbløst at anvende sin mobil på det her site
     
    • @Marc Johnson ja jeg sidder også og bider noget i bordkanten nogle gange over den nye side. Håber det snart bliver bedre. Det er rigtigt nok det du skriver med at det er en ulempe at spille forskellige formationer på superligaholdet vs ungdomsholdene. Det vil det være, men der er også fordele ved at spillerne lærer universelle redskaber, så de bedre kan veksle mellem formationer. Det er til gengæld en stor fordel at mestre flere systemer, eller i det mindste kunne spille offensivt og defensivt indenfor samme eller næsten samme system. Jeg er fortaler for at vi går med 3-5-2, som giver et defensivt fundament vi kan bruge i Europa, men der skal også være noget mere offensivt hvis vi skal dominere modstanderen. Det kan være 3-4-3, eller en modifikation af 3-5-2. Selvfølgelig er det besværligt at omskole spillere, men omvendt, vi har gjort det nogle gange allerede med Bruus og Jobbe. Hedlund er jo også tidligere wing. Corlu vil vi formentlig skulle omskole til 8'er. Man kan godt vælge modellen med en fast formation, men så begrænser det måske udvalget af trænere, spillere, og der er ikke mange hold der holder fast i det samme i mange år. PSE er et eksempel, men i mine øjne er de også noget stereotype, og de har deres sag for med at skabe chancer, selvom de køber spillere for millioner. Måske er det fordi andre hold efterhånden har lært hvordan man skal spille dem.
     
    • @Marc Johnson I øvrigt, mht FCN, så har de indenfor de sidste år i hvert fald spillet både 3-4-3 og 4-3-3. Og det er ikke altid de spiller med fast formation i kampene. Men jeg synes nu ikke vi skal gøre som dem på alle måder, eller at de skal være et forbillede eller inspiration for os. De spiller noget fin fodbold, men i mine øjne er de mere en fodboldfabrik med fabriksudsalg, mere end en visionær fodboldklub. De bliver ikke bedre år for år, ligesom f.eks. FCM.
     
    • Tanken
    • Tanken   18. juli 2020   

    • @Marc Johnson Nu hørte jeg mediano og Troels Bechs podcast om scouting. Det var med John Møller og Mikkel Keldmann med fokus på hvordan vi scouter oh kan faktisk anbefales hvis man er interesseret. Der sagde John Møller at vi har et skyggehold af spillere vi kan se i fremtiden i klubben, men et hold som også indebærer spillere som ikke er med i vores nuværende formation, da man vil være klar hvis vi skifter den. Det med at lade ungdomsholdene spille samme formation som 1. holdet virker kun hvis vi holder samme formation og system i en længere periode end 1-2 år, hvilket jeg ikke tror er det som sker. Derfor kan ideen om at øve ageren på banen være smart i stedet for
      1 god kommentar
     
    • @Tanken jeg hørte også den podcast, og den kan anbefales. Man får et virkelig fint indblik i hvordan klubben arbejder. Og det hele handler om Brøndby, stort set.
     
    • nannasoph
    • nannasoph
      Administrator
        18. juli 2020   

    • @Christian Brøndbyman Hvilke problemer oplever I på mobil? Vores udvikler er hjemme fra ferie på mandag og vi skal have rettet de fejl og børnesygdomme, der er. Så skriv endelig hvad I måtte have på blokken! Enten her eller i en mail på nanna@3point.dk pft
     
    • Tanken
    • Tanken   18. juli 2020   

    • @nannasoph som jeg ser det er det som bør rettes i øjeblikket. Man kan kun se en linje når man skriver et svar, og kan derfor ikke se hele den tekst man skriver. Man kan kun redigere hvis man skriver første kommentar, man kan altså ikke redigere sin tekst hvis man skriver den som svar, tilgengæld kan den som skrev det første opslag redigere det første svar, uanset hvem som skriver det. Det er i øjeblikket ikke muligt at lave tegn eller afsnit i sin tekst, hvilket hurtigt gør det uoverskueligt når man skriver længere tekster.
      2 enige
     
    • nannasoph
    • nannasoph
      Administrator
        18. juli 2020   

    • @Tanken TAK! Jeg har det noteret ned og vi kigger på det med udvikleren fra på mandag, når han er tilbage.
      1 god kommentar
     
    • @Tanken tak, det er lige præcis de samme problemer jeg oplever.
     
    • @Tanken den podcast vil jeg så høre. Umiddelbart lyder det underligt hvorfor vi ikke skulle kunne spille samme system i mere end 1-2 år. Altså jeg kan jo godt se vi siden JBA tog over ikke har gjort det, men jeg forstår stadig ikke hvorfor.
     
    • Tanken
    • Tanken   19. juli 2020   

    • @Marc Johnson Jeg tror slet ikke du skal se formationen til at være så fast, men meget mere en flydende ting. Lige nu spiller vi jo f eks 3-5-2 fordi det er det vi har spillerne til, men hvem siger det er sådan om 2 år, der kan det jo have ændret sig
      1 enig
     
    • @Tanken måske. Jeg synes det er bekymrende hvis vi begynder at handle ind til et system vi tænker at skifte ud om 1-2 år. Men det er måske også fordi jeg ser 4-3-3 og 3-5-2 som værende meget forskellige
     
    • Tanken
    • Tanken   19. juli 2020   

    • @Marc Johnson Det er klart man ikke skal hente en spiller som aldrig ville give mening i den formation man ønsker at spille fremadrettet, men på den anden side er der vel ingen der har sagt 3-5-2 er planen fremadrettet? Og der vil være mange spillere som vil fungere i f eks både 3-5-2 og 3-4-3 eller 4-3-3. Så der handler vel om at skifte naturligt over et vindue ved man f eks sælger en Maxsø og går til 4-mands forsvar eller får en gylden mulighed for at hente en god kant super billigt og bare må slå til. Der må CV og NF have nok kommunikation til at planlægge vinduerne sådan man netop ikke køber for at få det til passe, men får formationen og taktikken til at passe det hold man har
     
    • @Tanken det ville bare være rart - synes jeg- hvis man meldte ud hvad man vil. Givet vores historik frygter jeg lidt at der ikke er nogen langsigtet plan, men alene den pragmatisme folk omtaler når vi diskuterer 3-5-2. Selvfølgelig skal vi dog lade tvivlen komme cv til gode
     
    • Tanken
    • Tanken   19. juli 2020   

    • @Marc Johnson Men er det ikke taktisk dumt at på den måde fremlægge planen for alle og enhver? Det kan da kun få priser til at øge f eks. Selvfølgelig er det rart for os fans, men i sidste ende er det også smart vores konkurrenter ikke på den måde bare bliver fortalt hvad det er vi vil hele tiden
     
    • @Tanken FCM gør det, FCN gør det, FCK gør det. De tre mest succesfulde klubber i DK i min optik
     
    • Tanken
    • Tanken   19. juli 2020   

    • @Marc Johnson Jeg vil ikke kalde FCN som en af de tre mest succesfulde hold i ligaen, men selv uden må man også se på hvad man siger og ikke siger, specielt i forhold til om de som jeg ser det kun siger de ting offentligt som alle alligevel ved
     
    • @Marc Johnson det er rigtigt at FCK har spillet den samme 4-4-2 siden ruder konge var knægt, men de andre skifter formation. FCN fra 4-3-3 til 3-4-3 og tilbage. FCM spillede 4-3-3 i starten af 17/18-sæsonen, skiftede så til 3-4-3 og nu spiller de 4-2-3-1. Derudover er der andre aspekter der betyder en del. FCN spillede tidligere meget possession, nu er det mere hurtigt fremad banen, FCM har spillet meget med duelspil og dødbolde. En 4-3-3 kan være defensiv, hvis man står dybt i banen, ligesom f.eks. Esbjerg i sidste sæson. Så jeg er ikke sikker på man nødvendigvis skal hænge sig så meget i formationen, men når det er sagt, så tror jeg det vil være fornuftigt at holde bagkæden fast, enten med 3 eller 4. Det tror jeg giver mest defensiv stabilitet. Så kan man veksle oppe foran og på midtbanen.

---

  • Uche
  • Uche   17. juli 2020   

  • Nu har jeg hørt jeres Brøndbylyd, og er lidt skuffet denne gang. Så længe man har en matematisk chance for at vinde Bronze, skal man gå efter det, med stærkeste opstilling, og ikke bare prøve noget af, i de sidste kampe, det kan gøre når bronze ikke mere er muligt. I udsendelsen nævner man Jacob Rasmussen som ikke stabil nok, det sagde man også om Bruus tidligere indtil han fik chancen og bragede igennem, det kunne være samme effekt man fik fra Jacob hvis man havde givet ham chancen da vi i 3 kampe spillede uden venstrebenet wingback, og 2 fatale forsøg på at spille med Jung som VWB som han absolut ikke duer til, hvilket han også beviste da han spillede back i 4-4-2 . Jeg er også uenig angående Hermansen, han lavede godt nok en Schwäbe, i træningskampen mod Hvidovre, med det diskvalificerer ham vel ikke for at kunne overtage målet, hvis eller når det bliver aktuelt, Schwäbe har så sandelig også haft sine ups and downs, inden han nåede til der hvor han er i dag, med et godt forsvar foran sig. Såvidt jeg husker har træner teamet selv udtalt at der var ikke den store forskel på de 2 målmænd til træning. Det samme gælder for Kabongo som jeg mener efterlod et godt indtryk i de 2 x 20 minutter han fik i de 2 træningskampe som blev spillet efter corona pausen. igen mener jeg at man kunne have brugt Kabongo i de 2 kampe hvor man brugte Jung som vwb, han kunne ikke have gjort det ringere end Rosted. I mine øjne ser jeg Kabongo lige så god som Jung, som har et fantatisk skud, hvor Kabongo er bedre med hovedet Generelt håber jeg ikke man forventer at MC spillere leverer på top niveau første gang de spiller kamp, men skal have nogle kampe til til at vise sit potientiale. Ellers en meget tilfreds lytter af brøndbylyd, keep up the good work.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • Tanken
    • Tanken   18. juli 2020   

    • @Uche så du er skuffet fordi du er uenig eller hvad vil du ud med? Jeg synes det er en fin pointe med man også må se hvad de faktisk præsterer i kampe på U19, og hvor det ikke er alt kan man jo ikke tage en spiller op bare fordi man håber han vil være bedre på 1. holdet. Så vil man have mange spillere som totalt misser. Derudover vil jeg selv mene man bør kigge sig om efter en målmand til lige tage et år for Hermansen. Man siger der ikke er meget forskel til træning, men det er jo langt fra sikkert det er sandheden eller betyder der ikke er stor forskel i kampene. Evt kan man se på at udleje Hermansen 1 sæson, for at give ham nogen kampe på højeste niveau. Kabongo har været ude i snart 1,5 år og sige han er på niveau med Jung er jo direkte useriøst. Jung er en af vores bedste og billigste spillere og Kabongo har vist en smule for så lang tid siden man ikke engang rigtigt kan bruge det mere. Kabongo skal man ikke regne med kommer og dominerer ligaen, eller for dens sags skyld spiller specielt godt før der er gået 6-8 måneder mere sådan han er helt klar igen, og det er endda forudsat han kan blive god igen, hvilket bestemt ikke er sikkert efter sådanne skader
     
    • Bjarke
    • Bjarke   18. juli 2020   

    • @Tanken nogle gange løftes spillere når de kommer op og spiller på senior niveau, bedste eksempel i DK er vel Simon Kjær som var en marginal spiller i ungdomsrækkerne.
     
    • Tanken
    • Tanken   18. juli 2020   

    • @Bjarke det er jeg ikke uenig i, men man må gøre sig fortjent til en plads til træningen og også til nogen kampe. Det dur ikke man får chancen på 1. holdet alene fordi man spiller ungdomsfodbold i Brøndby. Så ville vi have langt flere dårlige spillere inde på holdet. Dermed ikke sagt at Jacob Rasmussen er dårlig.
     
    • Uche
    • Uche   18. juli 2020   

    • @Tanken - Nu skrev jeg ”lidt” skuffet, og det har ikke noget med panel deltagernes mening at gøre, men generelt når jeg tager stategi 6.4 (rev. Version) i mente, samt at klubben har tegnet 4 U-20 kontrakter. Og det er her jeg bliver lidt skuffet når man så har muligheden for at prøve disse talenter af så benytter man sig ikke af chancen. Jeg ved jo godt at der har været nogle samtaler med de enkelte spillere inden de underskrev kontrakten, som vi jo ikke kender indholdet af. Det bringer mig til næste punkt. Hvad skal man regne med af A-trup spillere per årgang 1 – 3 stk, og det gør jo at man ikke hiver dem op i flæng, med mange missere til følge. Når det så er sagt skal man jo også have in mente at når man spiller U-19 spiller man jo ikke sammen med spillere med A-trup niveau, derfor kan den enkelte spiller jo godt brage igennem i A-truppen. Du nævner selv Hermansen, så har tidligere målmænd indkøbt til truppen været fansenes flop, indtil de har en vis rutine med forsvaret (Hrádechý, Rønnow, Schwäbe), jeg mener man må have tiltro til en målmand man har givet en fireårig kontrakt.M.h.t. Jung kontra Kabongo har man brugt 2 år på at få jung til at fungere når han spiller VCB ellers fungerer han ikke. Med det niveau Kabongo viste inden og det lidt jeg så i træningskampene mener jeg sagtens han kan gå ind og erstatte Jung, især hvis vi får lov til at beholde Maxsø i næste sæson. Hvis nu agf vinder i weekenden,(bronze udenfor rækkevidde) så mener jeg at man i de 2 sidste kampe skal stille med start 11 man forventer i næste sæson, da CV formodentlig allerede ved eller har en stor fornemmelse for hvem der bliver solgt i sommerpausen.
     
    • Tanken
    • Tanken   18. juli 2020   

    • @Uche Så du er skuffet over klubben eller hvad er det? Fordi det er meget svært at læse hvad du mener, specielt når du indleder med du har hørt Brøndby Lyd og du er skuffet, hvilket vel må lede tilbage på Brøndby Lyd. Derudover vil jeg give dig ret i at en målmand behøver et sikkert forsvar, men Hermansen bliver ikke god bare fordi man tror på ham. Og for mig at se er der lidt vej endnu for ham, men det kan han selvfølgelig stadig nå at hente. Så skriver man med ham til 23, men det er jo ikke ens betydende med han skal stå i den periode eller nogensinde skal det, selvom jeg selvfølgelig forventer det nok skal komme. At skrive med de unge er ikke ens betydende man tror på deres nuværende niveau, men deres formodede potientiele, men det kommer ikke bare af man smider dem ind på banen. Med hensyn til Jung Vs Kabongo taler du om en spiller som får hele holdet til at fungere i Jung, hvilket er tydeligt når han er på backen Vs en Kabongo som ikke engang er klar til at spille, og det er i bedste fald for i værste er han bare for dårlig til overhovedet at være i truppen i øjeblikket. Det er alt andet en sikkert han bare kan komme ind efter den skade, og du sammenligner ham med en af de spillere som er aller vigtigst for vores hold. Desuden var Kabongo ikke helt så god som han nogen gange blev gjort til. Han kan komme tilbage, men det tager tid og det er ikke sikkert. Og så nakker du om 1-3 talenter om året. Hvor mange har vi lige hevet op bare i år? Det er i virkeligheden ikke det som er væsentligt synes jeg, men der er mange der tror en fodboldspiller kan blive god bare fordi man tror på ham. Det passer simpelthen ikke, og er noget af det mærkeligste som florerer blandt fans. Det er lidt som at sige man kan flyve hvis man bare tror på det nok. Tillid hjælper, men kan aldrig stå alene. Og så skal spillerne jo vise de fortjener at komme op. Hvis der begynder at gå fribilletter rundt kan det kun skade holdet på sigt.
     
    • Uche
    • Uche   18. juli 2020   

    • @Tanken takker for en god meningsudveksling og stopper hermed denne tråd




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder