Foto: Michael Jakobsen ©
NYHED

Trøjesalget slår rekorder

 
Det går rigtig godt med salget af trøjer i BrøndbyShoppen, og klubben forventer at overgå sidste sæson med længder.

    • Anders Villaume Vestergaard
      18. februar 2025 - Klokken 18:44
  • Anders Villaume Vestergaard
  • Anders Villaume Vestergaard
    18. februar 2025 - Klokken 18:44

Køb, køb, køb!

Det må være stemmen i baghovedet hos Brøndbys købeglade fans, når de går ind i BrøndbyShoppen.

For det kan godt være, at der bliver lavet sjov med den gule farve hos de andre klubbers fans, men på Vestegnen er fansene vilde med netop den. 

Denne sæson har nemlig budt på rekordsalg af de gule trøjer, som Brøndby spiller i på hjemmebane.

Det skriver Brøndby på sin hjemmeside.

Her oplyser klubben, at hjemmebanetrøjen i seneste sæson blev den bedst sælgende spillertrøje på én sæson, men i denne sæson har hjemmebanetrøjen overgået den gamle rekord med 23 procent allerede nu.

Det gør marketingchef i Brøndby IF, Thomas Skov, glad for den opbakning, fansene viser med hensyn til både merchandise og billetsalg, og han estimerer, at udviklingen fortsætter i den positive retning. 

- Vi forventer, at vores samlede spillertrøjesalg ved sæsonens afslutning vil ligge 60 % højere end sidste sæson. Vi har en klar formodning om, at dette niveau er det højeste i Superligaen i denne sæson. Det er ikke kun trøjesalget, der viser denne massive opbakning – vi har også sat rekorder på salg af sæsonkort og billetabonnementer, hvilket viser den store tiltro og passion, vores fans har for klubben. Brøndby IF er i en fantastisk periode, hvor vi oplever en hidtil uset opbakning, både på Brøndby Stadion, udebaner og i vores fanunivers.

- Hvis vi sammenligner med vores trøjesalg for ti år siden, så er salget blevet femdoblet – eller med andre ord steget med 500 %. Det er ret vildt, når man tænker over, hvor vi stod dengang, og hvor vi er i dag. Det vidner om en klub i udvikling, en fanbase i vækst og en stolthed, der er stærkere end nogensinde før. Vi er dybt taknemmelige for den opbakning, og vi arbejder hver dag for at give vores fans den bedste oplevelse, siger Thomas Skov til Brondby.com.





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Vildt nok at vi upåagtet disse rekordindtægter fra merchandise og nærmest kronisk udsolgt hjemmekampe fortsat kører med dundrede underskud hvert år. Det siger lidt om hvor ekstremt vigtigt det er IKKE at sælge sine spillere for småpenge OG komme i et europæisk gruppespil.
    6 enige · 3 god kommentar
     
    • Welkro
    • Welkro   19. februar 2025   

    • @Kristianbs det undrer også mig.
      Er vi måske dårlige på sponsorater og får ikke nok ud af vores brand?!
      For matchday indtægterne er vel helt i top.
     
    • @Kristianbs Man burde også sætte billetpriserne op så de afspejler markedspriserne i den øvrige underholdningsindustri, så ville der komme 30 - 40 mio. mere i kassen om året....!
     
    • @Kristianbs Ja det er faktisk særdeles bekymrende, at på trods af stigende indtægter, fortsat er så dundrende store underskud.
      Jeg håber GFH ved hvad de gør, for ellers kan det blive rigtig grimt.

  • fuck hvor er den nye trøje grim!
    1 enig
     
    • Jeroe
    • Jeroe
      Betalende bruger
        19. februar 2025   

    • @BIF_Sherra Næ :-D
      2 enige · 1 god kommentar

  • LØK
  • LØK   19. februar 2025   

  • Mon vi er på vej mod at sælge de ca. 200.000 trøjer der skal til at dække det forventede underskud i år .... ;)

---




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder