Foto: Ian Nielsen / Ian Foto Sport ©
U19 EM: Schwartau og Vraa-Jensen startede i dansk nederlag
Den danske U19-landstræner, Morten Eskesen valgte at starte med to Brøndby-talenter i premierenederlaget til Spanien ved EM. Danmark tabte 1-2.
Den 19-årige centerforsvarer, Ludwig Vraa-Jensen, der seneste spillede en halvleg i Brøndbys træningskamp mod Vejle, startede centralt i den danske firebackkæde. Oscar Schwartau tog plads til højre i en rød-hvid fronttrio sammen med Alexander Simmelhack (FCK) og Mikel Gogorza (FCM).
Spanien kom bedst fra start og tog føringen i 26. minut ved Real Madrid-talentet Chema Andrés. Schwartaus makker i front, Gogorza, udlignede inden pausen via en spansk opspilsfejl. I det 77. minut blev Spanien reduceret til 10 mand, men blot to minutter senere gjorde Leverkusen-angriberen, Iker Bravo det onde ved Danmark og scorede vindermålet.
Danmark møder Frankrig og Tyrkiet i de to næste gruppekampe.

Deltag i diskussionen
Flere skrevet han manglede ene og andet, synes de skal se hans mål.
Oscar er et kæmpe talent, som vi bør forlænge med:
https://x.com/axelmoeen/status/1815452734704779525?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1815452734704779525%7Ctwgr%5E033bd698e5076e59dbc376e78deb565337ee5818%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.broendbyforfan.dk%2Fbang-oscar-schwartau-scorer-smuk-kasse-ved-u19-em%2F