Foto: Teis Markfoged ©
VIDEO

Video: Se hele debatten fra stormødet i Brøndby Hallen

 
Søndag eftermiddag var der stormøde i Brøndby Hallen. Vi livestreamede det hele og du kan se eller gense det hele her.

    • Nanna Møller Karlsen
      29. januar 2023 - Klokken 19:44
  • Nanna Møller Karlsen
  • Nanna Møller Karlsen
    29. januar 2023 - Klokken 19:44

Fanafdelingen havde søndag arrangeret et stormøde i Brøndby Hallen for Brøndby-fans. Udgangspunktet var at debattere grundlaget for en eventuel værdiaftale med klubben og de nye amerikanske ejere.

Debatten varede i omkring to og en halv time, og 3point.dk livestreamede det hele. Missede du det, så kan du se det lige her i sin fulde længde:

 





Deltag i diskussionen


Du skal være logget ind, for at kunne kommentere.


  • Cappi
  • Cappi   29. januar 2023   

  • Hvor er det ærgerligt, at Alpha føler sig så indflydelsesrige, at de forsøger at sætte krav til klubben og forsøge at presse dem ved at lave et stemningsboycut. Uanset hvad man selv tror på, så må man også bare erkende, at den romantiske forestilling om fodbold man engang kunne have, er fuldstændig ligegyldig nu. Det ér blevet pengene, der bestemmer, og så har det sådan set bare været op til os at bestemme, om vi ville med på toget. Set ud fra det synspunkt er jeg glad for det nye ejerskab, for jeg ønsker et Brøndby, der ligger i toppen og kæmper mod de bedste. Ikke en klub, der kæmper for overlevelse. Tak for indsatsen, Jan B!
    20 enige · 7 god kommentar
     
    • Gizmo
    • Gizmo   29. januar 2023   

    • @Cappi
      Arg. Jeg synes nu også at de har noget at have det i.
      Du har jo selvfølgelig ret i at penge bestemmer.
      Men i Brøndby er den største værdi vel efterhånden også den stemning, og kultur der er forbundet med det.

      Så ved er true på stemningen, så truer man jo deres pengepung. Det sprog forstår de sjovt nok!

      Hvad skal vi sælge vores sponsorater på i fremtiden, hvis vi bare er et klappe publikum.

      Så er vi Esbjerg :D
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 11 flere kommentarer
     
    • Ruddi
    • Ruddi   30. januar 2023   

    • @Cappi
      det værste er jo at de arbejder ud fra tro og ikke fakta,til gængæld ville det jo være en ide at tro på hvad jan har sagt,jeg tror hvis alfa viser de vil brøndby får de mere indflydelse,i stedet for at modarbejde
     
    • @Cappi Hvis man har et reelt forhandlingsmandat skal man som interesseorganisation/ Fangruppe selvfølgelig bruge det til at opnå resultater der er i tråd med organisationens formålsparagraf, det er sådan det er og skal være. Hvis Alpha i kræft af deres position kan få forhandlet nogle forpligtigende forhold hjem overfor GFH skal de kende deres besøgelsestid og det er vel NU. Jeg har tidligere ytret mig kritisk herinde overfor Alpha og deres dispositioner,men i dette senarie ville det være en forsømmelse ikke at benytte sig af den forhandlingsposition som jeg reelt synes Alpha har. Det er den seriøse og strategiske tilgang jeg har savnet at se mere af fra Alpha i tidligere senarier, så jeg glæder mig over at konstaterer at man nu anvender en sådan strategi i stedet for det vi har set tidligere af mere destruktiv karakter. Held og lykke til Alpha med forhandlingerne som i sidste ende kan komme til at gavne klubben og fællseskabet på den lange bane...

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      29. januar 2023   

  • Jeg så med og må indrømme, at jeg finder det utroligt formålstjenligt, at få fanbasen til at føle sig involveret. Faktum er dog, at langt de fleste fatter hat af situationen, ejerskabet, strukturen og mandatet. Vores motto er de facto dødt og vi får ikke indflydelse på en kapitalfonds investering medmindre der er en ROI.

    Det værste var, da bavlen om stratetiske spørgsmål blev forvekslet med en værdidebat.

  • Et af punkterne der er blevet debatteret er, at GFH ikke må kunne tjene penge på Brøndby - siden hvornår har det været en “god investering” at smide penge i Brøndby? Hvis man kigger på resultatet de sidste 20+ år er jeg sikker på vi kigger ind i et dundrende underskud.. såfremt GFH kan vende Brøndby til en profitabel forretning kan jeg ikke bebrejde dem det.. Jeg er enig med flere om at den romantiske tanke om fodbold går væk ved et udenlandsk flerklubsejerskab, men om vi vil det eller ej er det blevet name of the game i global fodbold, og vi skal passe på med ikke at gøre mere skade på vores elskede klub Brøndby IF ved at modsætte os denne globale udvikling… “hate the game, not the player” hvor “the game” er den virkelighed fodbold befinder sig i nu, og Brøndby IF som fodboldklub er spilleren der tages til fange i denne virkelighed.

    Jeg så derfor i langt højere grad at UEFA og andre nationale forbund kom på banen for at sikre en overordnet regulering af fodboldklubejerskab osv. for at undgå med tiden at 20 kapitalfonde ejer alle fodboldklubber i Europa på kryds og tværs… Jeg så gerne DBU og andre forbund gik sammen for at lægge pres på at få ændret systemet, men at Alpha osv. kæmper denne kamp på Brøndbys vegne kun og ikke på højere niveau tror jeg desværre kun skader Brøndby mere end det gavner..
    8 enige · 1 god kommentar
     
    • Cappi
    • Cappi   29. januar 2023   

    • @Vestsiden Jeg er fuldstændig enig med dig.

---

  • mp80
  • mp80   29. januar 2023   

  • Omkring frivillighed i klubben, så har jeg det sådan, at uanset om der er nye ejere eller ej, hjælper frivillighed lokalt. Det er til gavn for os alle, der ønsker at gøre en forskel for andre, så kan det godt være det samtidig giver værdi for de nye ejere, men det er ikke dem man gør det for, det er for lokalsamfundet og alle os som følger klubben i tykt og tyndt.

    Vælger man som mange gør, at støtte fx. Røde kors, Kræftens bekæmpelse osv. går en del af beløbet også til nogen som tjener rigtig godt på det og ikke kun hjælp til det enkelte formål.

    Klubben og fællesskabet er det der tæller, det er det som binder os alle sammen, de fleste kan være enige om man helst ser ejerene være i baggrunden og ikke blande sig i det daglige. Jeg tror og håber de fleste vil se, at de nye ejere vil gøre deres bedste for, at højne oplevelsen på stadion og rammerne omkring stadion. De vil løfte MC og klubben, hvilket igen vil komme lokalsamfundet til gavn.

    Er det bekymrende hvem den næste ejer bliver, selvfølgelig er det det, men hvis man får etableret et godt forhold/samarbejde med de nye ejere, er jeg sikker på det vil komme til gavn, den dag klubben igen skifter ejere.

    Nogle af forslagene om man ikke vil handle internt mellem klubberne er i direkte strid med lovgivningen, så kunne godt lide det, der blev sagt om ved handler skal det ske til fair priser til gavn for begge klubber.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @mp80 Jeg håber vi kan lande en værdiaftale der kan imødekomme visse krav og sikre at alle frivillige føler deres frivillighed giver mening.. men som jeg nævnte i min tidligere kommentar, så har Brøndby aldrig været en god investering rent økonomisk, så at bruge det som argument for boycot af stemning/frivillighed giver ikke mening i min verden, og skader Brøndby mere end det gavner… man kan endda argumentere for at den klub med de bedste forudsætninger for succes via fans, frivillighed, ungdomsarbejde osv. osv. i et flerklubsejerskab nok har større mulighed for at løbe med alt fokussen og pengene fra ejerne end en klub hvor fans nærmest handler i modstrid med klubbens bedste.. ja - det er ikke romantisk, men moderne fodbold er bare ikke så romantisk mere desværre.. DBU, UEFA må på banen med regulativer der sikre fremtiden for fodbolden.
      1 enig
     
    • AsgerK
    • AsgerK
      Betalende bruger
        30. januar 2023   

    • @mp80 Bare for at vi er helt præcise så er der jo ikke nogen ejere/aktionærer der trækker penge ud af Røde Kors. Det er vel bland andet derfor folk gider at give deres tid og penge til dem.

  • mp80
  • mp80   29. januar 2023   

  • Omkring frivillighed i klubben, så har jeg det sådan, at uanset om der er nye ejere eller ej, hjælper frivillighed lokalt. Det er til gavn for os alle, der ønsker at gøre en forskel for andre, så kan det godt være det samtidig giver værdi for de nye ejere, men det er ikke dem man gør det for, det er for lokalsamfundet og alle os som følger klubben i tykt og tyndt.

    Vælger man som mange gør, at støtte fx. Røde kors, Kræftens bekæmpelse osv. går en del af beløbet også til nogen som tjener rigtig godt på det og ikke kun hjælp til det enkelte formål.

    Klubben og fællesskabet er det der tæller, det er det som binder os alle sammen, de fleste kan være enige om man helst ser ejerene være i baggrunden og ikke blande sig i det daglige. Jeg tror og håber de fleste vil se, at de nye ejere vil gøre deres bedste for, at højne oplevelsen på stadion og rammerne omkring stadion. De vil løfte MC og klubben, hvilket igen vil komme lokalsamfundet til gavn.

    Er det bekymrende hvem den næste ejer bliver, selvfølgelig er det det, men hvis man får etableret et godt forhold/samarbejde med de nye ejere, er jeg sikker på det vil komme til gavn, den dag klubben igen skifter ejere.

    Nogle af forslagene om man ikke vil handle internt mellem klubberne er i direkte strid med lovgivningen, så kunne godt lide det, der blev sagt om ved handler skal det ske til fair priser til gavn for begge klubber.

  • Hvad er det der for noget børnehavefis …jeg får simpelthen røde knopper af at høre på ham alpha kongen der står og stiller krav til hvordan brøndby if skal køre deres forretning, som om kongen der bidrager med andet end pyrobøder og ballade….er i tvivl om kongen overhovedet ejer en aktie i brøndby men uanset hvad så har han og alpha og enhver anden fan ikke krav på noget som helst …tænk engang at kræve at ghf ikke må tjene penge på deres investering ?!!!??…….så vil jeg også kræve at kongen ikke må tjene penge på evt aktier han har investeret eller han må ikke tjene penge på et evt hussalg eller andet ….alphas eneste rolle i brøndby if er at komme på stadion og skabe en stemning sammen med alle andre fans, og vil de ikke det så skal de smutte og ikke komme tilbage.
    14 enige · 5 god kommentar
     
    • @Brøndby 1964 IF Helt enig !
      Godt skrevet
     
    • loejf
    • loejf   29. januar 2023   

    • @Brøndby 1964 IF så i din beskrivelse af Alpha får du tydeligt vist, at du desværre på ingen måde bidrager med noget positivt.
      ÆV ÆV ÆV til dig.
      Kom igen.

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Brøndby 1964 IF Tænk sig at jeg skal skrive....Helt enig til dig B1964 :-)- Alpha skader mere end de gør gavn. Så mange dårlige historier og oplevelser fra deres side. Så smut endelige. Vil gavne både sponsorer og medfans

---

  • egil
  • egil
    Betalende bruger
      30. januar 2023   

  • En ting som jeg har hørt mange gange, også under denne debat, er at GFH ikke vil Brøndby det bedste.

    Hvis man lægger følelser helt til siden, og kigger rent forretningsmæssigt på det, hvordan kan GFH så få mest ud af deres investering hvis de ikke vil Brøndby det bedste?

    Den bedste måde jeg kan forestille mig at GFH vil kunne tjeneste mest muligt på deres ejerskab af Brøndby på er hvis klubben klare sig rigtigt godt, udvikler egne spillere via Masterclass man bringer frem til førsteholdet, som får masser af erfaring via internationale kampe, og så bliver solgt for store penge. For at få internationale kampe skal Brøndby ligge helt i toppen af ligaen, helst vinde den.

    Så et Brøndby der klarer sig godt fantastisk er også til GFHs fordel. Og jeg tror ikke at der er nogle i fankredsene der forestiller sig at folkene bag GFH ikke er endog rigtig dygtige forretningsfolk, mon ikke selv de mest hardcore Alpha drenge kan nikke ja til det, så hvad er der menes, når så mange mener at GFH ikke vil Brøndby det bedste?
    3 enige · 2 god kommentar

  • Mogens
  • Mogens   30. januar 2023   

  • Tak for videoen. Ved ikke rigtig hvad jeg skal mene. Det er et underligt tidspunkt at forsøge at indgå en aftale med klubben. Brøndbys fans er historisk fragmenterede. Der er ikke enighed om vores værdier, ejerskabet, fremtiden ect. Alle diskuterer med hinanden og i min verden mangler vi samling på fansiden. Burde vi som fans ikke have fundet hinanden først? Finde ud af hvad vi kan være fælles om? Mødet var egentlig som forventet. Fint intiativ men også en tynd kop te. Blev ikke klogere og jeg tænkte ved flere lejligheder at der ikke bliver svaret på det der bliver spurgt om.

  • Uanset hvad man selv mener, så er det sgu ikke i orden at Alpha sætter sig selv over klubben... støt holdet eller bliv væk
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @mich7043
      Så er der mange der bør blive væk.

      Tjek hvor stor en del af sydsiden der ofte ikke bidrager synderligt til stemningen.

---




Relaterede nyheder



Mest læste nyheder



Mest kommenterede nyheder