-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Tirsdag den 8. august - for præcis 25 år siden idag - skulle Brøndby IF på hjemmebane møde lInkaras Grifas fra Litauen i det første af to møder om at kvalificere sig til sæsonens UEFA Cup. På mål af Bo Hansen, Ole Bjur og Ebbe Sand vandt Brøndby 3-0. Det resultat gentog de blå/gule fra Vestegnen 14 dage senere på Dariaus ir Girėno stadionas i Kaunas. Denne gang scorede Peter Møller to gange og Jens Risager en enkelt.
Med på det litauiske hold var i begge kampe en 22-årig kantspiller, som trods det samlede nederlag på 6-0 gjorde det så godt, at Brøndby IF fattede interesse for den unge spiller. Så stor interesse, at klubben på den københavnske vestegn kort efter skrev kontrakt med ham. Hos Brøndby kom den højrebenede spiller stort set aldrig til at spille kant, men fik langt de fleste kampe som back og oftest i "den forkerte" venstre side.
Små 11 år, 195 officielle kampe og to mål senere stoppede han som Brøndby-spiller. På det tidspunkt havde han opnået kultstatus på Vestegnen. Navnet er Aurelijus Skarbalius eller noget mere mundret blot Auri. Med andre ord er det idag præcis 25 år siden, at Auri spillede på Brøndby Stadion for første gang - som modstander. Den kamp var i øvrigt den første frem mod en blandt Brøndby-folk legendarisk kamp på Anfield senere på året.

Deltag i diskussionen
SL C00L J 8. august 2020
morfar
Betalende bruger
8. august 2020