-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Kære Alle Brøndby Fans.....!
3 år er gået - 3 ugers forandring.
3 uger er gået siden Schmedes smed en bombe og opsagde samarbejdet med Birk. Jeg troede meget på Birk, han var et frisk pust som vi trængte til, i bagklogskabens ulidelige klare åsyn, tog klubben en chance og holdt fast i en intern klubmand, måske presset fra fans og alt om klubben fik ledelsen til at satse på klubmanden Birk frem for at bosse igennem med deres egen plan.
3 uger er gået, en Derby sejr rigere, sikken en start, nu var det Cooper der smed en bombe, systemskifte, Noah og Wass bænket og Fukuda som starter med Tahirovic og Stijn.
3 uger er gået, den fysiske træner er udskiftet og der er kommet 2 nye assistenter til med Premier L erfaringer, der er indført ny dresscode og mødetider på kampdagene og det forlyder fra træningsmiljøet at Cooper er meget verbal og irettesættende med instruktioner om hvordan han vil have spiller agerer i hans måde at spille fodbold på.
3 uger er gået og jeg må tage mig selv i når jeg læser denne gennemgang i tanken og mit spørgsmål – er der ikke gået 3 måneder… med de forbedringer som vi kan konstatere er det ret så imponerende hvad der er sket på så kort tid og straks overtages tanken af en ny.
3 år er gået siden GFH tog over og klubben gik ind i en Orange periode, GFH lovede at de ikke ville lave revolutioner og indførte fredningstiden.
3 uger er gået – og det føles som om der er trykket på fast forward. På få uger er der sket mere end vi så på 3 år med GFH’s fredningstid, hvor alting var pakket ind i respekt og tålmodighed.
3 år er gået – og måske var den forsigtighed i virkeligheden en hæmsko. For mens vi nu ser et hold og en ledelse, der tør tage styring og rykke ved tingene, så må jeg indrømme: jeg savner ikke den forsigtige tilgang., men sidder tilbage med tanken… hvis 3 uger kan rykke så meget, hvor står vi så om 3 måneder....? Forhåbentlig stadig med fremdrift – og ikke bare endnu et kapitel i kaos forklædt som forandring.
FORZA BRØDNBY....FORZA BRØNDBY......FORZA BRØNDBY
Deltag i diskussionen
LJS
Betalende bruger
Top debattør
2. october 2025
Nå, pjat ;-))
Vel skrevet og deler mange af dine tanker.
Har meget svært ved andet, end at være meget begejstret for tilgangen af Coops, og hans set-up.
Forhåbentligt er det startskuddet, til noget rigtig stort og Benjamin Schmedes skal også nævnes her.
RommeTilPhiriOgSå 2. october 2025
Bibedibob 2. october 2025
RommeTilPhiriOgSå 2. october 2025
Kepgar 2. october 2025
RommeTilPhiriOgSå 2. october 2025
Og i så fald er vi ligesom strasbourg blevet en rugeklub for et PL hold.
Brøndby85
Betalende bruger
2. october 2025
RommeTilPhiriOgSå 2. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
2. october 2025
Skide godt, Egon
RommeTilPhiriOgSå 2. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
2. october 2025
Men vi har altså ikke en kreativ cheftræner, der så til gengæld modvægtes af en gruppe kreative spillere. Det kan være godt nok i indeværende sæson.
Kramer
Betalende bruger
2. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
2. october 2025
Mauer 3. october 2025
Kristianbs 3. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
Mauer 3. october 2025
Kristianbs 3. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
Igen får Birk urimelig kritik, og Cooper scorer nemme point.
LebogangHansen 3. october 2025
Du vil være modsat, kommer ikke med argumenter, korte sætninger og får alligevel skabt en stemning.
Når ens eneste mål er at være troll - vil jeg alligevel give dig cadeau for at nogle hopper i med begge ben. Sejt og tillykke med din selvrealisering.
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
mimor1 3. october 2025
Han spillede ofte U19, altså Birk troede ikke på ham og måske ville han få minutter, hvis vi har skader eller førte stort
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
Ambæk havde stensikkert fået minutter under Birk også, men det er jo lidt hypotetisk nu.
Mauer 3. october 2025
Og så kan vi snakke om spillet på banen. Langt hurtigere, mere teknisk og mere direkte end under Birk. Til trods for at det var det gerne ville. Det var klart klubbens bedste træk i lang tid, at fyre Birk og ansætte Cooper. Klubbens niveau er hævet betragteligt, på kort tid.
Kristianbs 3. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
Birk var bange for systemskiftet, da forsvaret var ustabilt i foråret. Cooper kommer med en mere defensiv tilgang, hvor systemskiftet ikke sætter forsvaret under samme pres som tidligere.
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
Mauer 3. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
Mauer 3. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
Lav venligst en liste over alle mine forudsigelser med dato og klokkeslet....
Mauer 3. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
Mauer 3. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
Mauer 3. october 2025
Biffe 3. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
Og så lukrerer Brøndby på, at OB spiller meget offensivt.
Den store forskel på Birk og Cooper er, at Coopers hold ikke sætter bolden så meget på spil.
Brøndby85
Betalende bruger
3. october 2025
Biffe 3. october 2025
Mauer 4. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
4. october 2025
Brøndby85
Betalende bruger
4. october 2025
Vi spiller mere kontrolleret og afventende, og er lykkes med at modstanderne har taget initiativ, hvilket har givet os plads i deres bagrum.
Mauer 4. october 2025
Hvad er problemet i at man udnytter de svagheder som modstanderen bringer ind på banen? F.eks at de skubber frem og man spiller sig igennem det pres? Forventer du at der går tiki-taka i den og at man bare spiller i trekanter op gennem hele banen, som Barca gjorde det?
Hvad er det egentlig, som du synes at tiden under Birk var bedre end nu, under Cooper? Hvad var bedre?
Brøndby85
Betalende bruger
4. october 2025
Jensen
Betalende bruger
3. october 2025
Dernæst tror jeg det vil være selvmord for hans troværdighed, hvis han på dén måde skulle bruge et Multi-Club-Ownership og udnytte den mindste klub (målt på økonomi), til at score sig et større job.
Men når det så er sagt, så kunne jeg da godt se en mulighed i, at GFH at lokket med muligheden for at rykkede videre internt, hvis det går som håbet.
Og dét ville jeg faktisk være begejstret for. Jeg har missundet FCM og FCN, at de har kunne sælge trænere. Det har givet dem en lille ekstra indtægt, men også mulighed for at forberede overgangen til ny træner, uden at skabe uro i hele organisationen.
Så jeg kunne godt se Cooper tage 2 år i Brøndby og derefter rykkede videre til Crystal Palace. Derpå sørger Schmedes for at have en kvalificeret afløser på plads.
Det viser et billede af en klub i kontrol, som er godt styret. Hvilket vil være et plus, for en hver træner man ønskede at ansætte.
Så kort opsummeret:
Jeg tror ikke på, at Cooper smutter videre allerede til vinter.
Men jeg er positiv overfor tanken om, at Cooper rykker videre om 2 år.
Der bør ligge en karriere-plan for alle ansatte. Unge talenter, såvel som erfarne cheftrænere. Ingen er her alligevel for evigt.
Kepgar 2. october 2025
Den første tid med Cooper og BS har været over al forventning, og det er tydligt at se at hele klubben er blevet hævet et niveau eller to, vi begynder efterhånden at fremstå som en professionel drevet klub, og spillet på banden ser rigtig fornuftigt og spænenden ud, og det er vildt at Cooper har rykket holdet mere på 3 måneder end JS og. Birk formåede at gøre over hele deres perioder i klubben.
Nu skal der bare styr på økonomien. Men en ting af gang vi start med at vinde mesterskab og en tur i Europa og så skal økonomien nok komme :)
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top kommentator
Top gode
2. october 2025
LJS
Betalende bruger
Top debattør
2. october 2025
En lidt provokerende men tankevækkende pointe.
---
RommeTilPhiriOgSå 2. october 2025
Min Cooper-test kommer fra d. 19/10-23/11. I den periode har vi 5 superligakampe mod fortrinsvis ligeværdige modstandere - AGF H - OB U - SIF U - FCN H - fck U inklusiv en udekamp i pokalen.
Der tænker jeg umiddelbart at holdet kommer til at blive testet kontinuerligt. En 10-12 point og et videre avancement i pokalen vil være godkendt og så ser det lovende ud.
Studenterbrød 2. october 2025
Vi tabte til AGF så der er stadig plads til forbedring.
LØK 3. october 2025
Vi får aldrig at vide hvordan de kampe var gået under Birk, men min personlige følelse er at vi ikke havde fået 3 relativt overbevisende sejre ud af det.
Studenterbrød 4. october 2025
LØK 4. october 2025
Men det er jo netop dig der allerede har konkluderet at der stadig er plads til forbedring.
Studenterbrød 4. october 2025
LØK 4. october 2025
Ellers er det jo som jeg spurgte dig om, er succeskriteriet at vi skal vinde 100% af vores kampe? Det er både urealistisk og urimeligt for dens sags skyld - efter min mening altså.
Sorteslyngel
Betalende bruger
4. october 2025
Derudover, skal vi ikke lige give Cooper chancen til at ændre rigets tilstand? Det var hans 2. kamp.
Sorteslyngel
Betalende bruger
4. october 2025
Studenterbrød 5. october 2025
Studenterbrød 5. october 2025
Spillet synes jeg har været fint, omend at det trækker ned vi taber til AGF.
Sorteslyngel
Betalende bruger
5. october 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top kommentator
Top gode
3. october 2025
Chris1988 3. october 2025
Stik knægten en kontraktforlængelse på 3 år. Ved godt han stadig har over et år tilbage, men det er for dumt at give ham en kontrakt på 5 år når han fylder 18 til marts. Få nu bare fixet noget NU. Jeg håber Schmedes er opmærksom på dette.
LØK 3. october 2025
Men er der ikke noget om at vi slet ikke kan skrive lange (3 år +) med spillere under 18 år?
Men det er bekymrende at vi ikke kan få talenterne til at forlænge. Men Både Bischoff og Nartey har ikke været i MC i mange år. De er begge kommet til som 17 årige eller deromkring. Så de valgte sikkert Brøndby fordi det var det bedste i deres karriere på det tidspunkt, og har ikke nødvendigvis en dybt forankret kærlighed til klubben, der gør at de vil forringe deres egne muligheder fremadrettet, f.eks. gennem at binde sig på en lang kontrakt når der sikkert er interessante klubber der er interesserede i dem løbende. Det må vi simpelthen tage med, når vi som nu er begyndt at signe mange spillere til MC i en relativ sen alder (16-17 år). De gør jo ikke noget forkert, men spiller bare deres kort 100% med deres egen karriere in mente. En af de ting der kan ændre på det er måske at vi begynder at klare os bedre og spiller europæisk nærmest fast. Det tror jeg de vil finde attraktivt sportsligt såvel som gavnligt for deres egen karriere.
Chris1988 4. october 2025
LØK 4. october 2025
Chris1988 4. october 2025
---