Fodbold live resultater




AaB - Brøndby, optaktstråd

Skrevet af Broder Salsa, 30. october 2020

Tak fordi I har taget godt imod disse optaktstråde. Og tak for jeres gode kommentarer og meninger.

 

Aalborg er et svært sted at spille. Men der er vist ingen tvivl om, at hvis vi griber det an ligesom i første time af fcm-kampen, så er der rigtig gode muligheder for 3 point.

 

Min startopstilling ser ud som følger:

 

Schwäbe

HH - Maxsø - Jung

Bruus - Vigen - Frendrup - Jobbe - Mensah

Uhre - Pavlovic

 

Jeg håber(!) Riveros er klar til at starte som VWB, men baseret på kommentarerne fra reserveholdskampen i mandags, så tror jeg ikke han er helt klar endnu. Han spillede almindelig back i en fire-back kæde i reserveholdskampen og jeg tror stadig han mangler lidt før NF sender ham i ilden som wing-back - en lidt uvant position for ham. Vi må nok væbne os med tålmodighed, selvom jeg synes, at man godt kunne tage en chance ved at spille med ham alligevel. 

Med Riveros ude efterlader det os med det store problem de seneste par kampe: Mensah. Jeg er stadig rasende på Mensah pga. fcm's første mål i søndags. Det tippede kampen fuldstændig. Så det er ikke med min gode vilje, at jeg alligevel placerer Mensah i startopstillingen. Men de direkte modstandere på søndag hedder Kristoffer Pallesen på midtbanen og Frederik Børsting som wing. Måske endda Lukas Andersen på wing'en (hvis jeg var AaB, så satte jeg i hvert fald Lukas Andersen på wing-positionen). Disse modstandere er ikke et match for unge Peter Bjur. Mensahs fart kan følge med Pallesen og Mensahs rutine er trods alt bedre end Bjurs, hvis Lukas Andersen er den direkte modstander. Det kan godt blive grumt hvis Bjur starter, tror jeg. 

Hedlund smider jeg på bænken (igen). Hvis han altså er i truppen. Pavlovic gjorde det rigtig fint mod fcm. Han faldt godt ind i spillet, lavede en masse fine nedtagninger, vendinger og afleveringer til medspillere i fart. Det skal han bare fortsætte med. Når al rusten er banket af, så scorer han også mål for os. 

Jeg sender Radosevic på bænken idet jeg ikke forventer en særlig fysisk kamp. Der bliver en del dueller, selvfølgelig, men jeg tror AaB vil løbe meget over kanten. Her vil jeg foretrække Lasse Vigens arbejdskraft fremfor Rados. Frendrup på 6'eren, selvom han var overraskende god som 8'er. Troels i BrøndbyLyd advarede mod netop konstellationen af Vigen – Frendrup – Jobbe, men lige mod AaB synes jeg, at den giver god mening. Hvis Radosevic alligevel starter på 6’eren bliver jeg dog ikke rasende. Jeg kan godt se værdien i hans lange (præcise!) diagonale afleveringer fra sin position og ud i rummene ved AaB’s wing-backs. Men jeg foretrækker Frendrup som 6’er.

 

AaB

AaB's cheftræner Jacob Friis er stoppet af familiære årsager op til kampen. Han slog mig som en rigtig dygtig træner, så selvom det er under triste omstændigheder, så må det anses at være en ret stor fordel for BIF. AaB-spillerne vil uden tvivl vinde kampen til ære for Jacob Friis, men selvom de er professionelle, så kan det ikke undgås at skabe uro når cheftræneren forlader posten.

AaB's første 6 kampe har været blandet... Må man sige. 2 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag. 6:8 i målscore. De vandt i parken forrige runde, men tabte så hjemme mod Vejle i mandags. 

Ligesom Sønderjyske, så spiller AaB 3-4-3. Heldigvis ikke med et lige så defensivt udgangspunkt. BIF har det bedre med hold som også gerne vil spille fodbold. Og det må man sige AaB gerne vil – medmindre de er skumle (som panelet spekulerede i i BrøndbyLyd) og simpelthen kommer med et mere defensivt udtryk, bare fordi BIF er så elendige til at håndtere det.

Der hvor BIF skal passe på er i AaB's venstreside. Den er brandvarm i øjeblikket. Iver Fossum på venstre wing scorede 2 gange i parken og Alhmann kender vi også som en rigtig dygtig mand på kanten. Deres eneste mål mod VB kom også via venstresiden. Så Bruus og HH skal være meget opmærksomme, og jeg kan godt være nervøs for, om de to er dygtige nok til at lukke ned for AaB. Hvis AaB kommer igennem, så er det en let bold at smide ind over til Lukas Andersen som i så fald vil stå nærmest mand-mand med vores 6'er, Maxsø eller Jung. 

Ligeså god deres venstreside er i øjeblikket, ligeså hullet var deres højreside mod Vejle i mandags. Alle tre VB-mål kom efter indlæg/aktioner i AaB's højre forsvarsside. Det må være guf for Jobbe. Især hvis Pallesen bliver fanget oppe i banen. Og hvis vores VWB samtidig kan levere nogle ordentlige indlæg, så ser det rigtig fint ud. Det er Okore der er højremand i deres treback-kæde.

AaB's mål i parken kom efter et indlæg og en gennemspilning hvor fcks bagkæde stod højt og var i ubalance. Flotte mål, men med vores 3 mand i bagkæden centralt, så tror jeg ikke det bliver ligeså udfordrende for os i denne kamp. Vi skal snarere passe på deres fløjspil.

 

Brøndby

Av, for en første time BIF havde mod fcm. Der er blevet skrevet meget om den kamp og Troels behandlede den fint i BrøndbyLyd. Jeg håber NF genfinder melodien fra den kamp, og jeg mener sagtens det kan ske, selvom der sker lidt ændringer i startopstillingen. Jeg håber Uhre og Pavlovic har fået trænet afslutninger og at Corlu kommer ind i starten af 2. halvleg. Lige netop mod et hold som AaB tror jeg Corlu vil være rigtig fornuftig med sit gode drive med bolden… Også selvom han hænger lidt med næbet efter en spilletidsmæssig skuffende start.

Defensivt er det selvfølgelig ærgerligt at Rosted må sidde over. HH har dog haft nogle fine præstationer på det seneste, så jeg er mere tryk ved ham nu, end jeg var for seks måneder siden. Det er dog ærgerligt, at det lige er AaB's varme venstreside han skal stå overfor. 

Med kun tre mand aller bagerst hos AaB er der masser af rum for Uhre, Jobbe, Bruus og vores VWB at løbe i. Kan vi få brudt spillet på midten med Vigen, Frendrup eller Rado - eller hvem det nu bliver - så er det bare fremad med bolden. Pavlovic viste sig derudover at være en rigtig fin opspilsstation med en ret fin teknik. Tag ham meget gerne med i spillet, så han kan lægge den videre til de fremadstormende 8'ere, vores wing-backs eller Uhre i dybden. 

Jeg tror ikke vi taber tre kampe i streg. Det store spørgsmål bliver, om man kan finde samme rytme som mod fcm. Det tror jeg faktisk godt de kan. Jeg er optimistisk og tror på en Brøndby-sejr på 2-0. Tror også Pavlovic scorer... Sikkert med assist til Lindstrøm. 

 

Hvad er jeres tanker om kampen?




Deltag i diskussionen




  • Meget grundig optakstråd her med mange gode pointer, tak for det. Jeg er overordnet set meget enig i dine betragtninger.

    Det er altid vanskeligt at forudsige hvordan et hold vil spille umiddelbart efter en træners afgang. Og i Aabs tilfælde er det ekstra svært. De kørte ekstremt højt pres på os sidste gang i Aalborg og så gik de fuldstændig i skyttegraven og parkerede bussen på os sidste gang på Brøndby Stadion.

    Uanset hvilket scenarie det bliver tror jeg dog at vi igen får brug for boldfaste spillere, enten til at spille os ud af deres pres, eller til at dirke deres forsvar op.

    Jeg tror NF stiller op som du har skitseret. Jeg vil tillade mig igen igen at foreslå Børkeeiet på den defensive midt, i stedet for Vigen, og så med Frendrup på 8'eren. Helt enig i at Corlu bør komme ind, nærmest uanset hvordan kampen forløber.
    VWB bliver nødt til at være Mensah, hvis Blas ikke er klar endnu.

    Min holdopstilling (3-5-2):

    Hermannsson - Maxsø - Jung

    Bruus - Frendrup - Børkeeiet - Jobinho - Riveros (hvis klar)

    Uhre - Pavlovic.

    Jeg tror vi vinder 2-1. Vi kan simpelthen ikke have så meget udtur igen.
    1 god kommentar
     
    • @Christian Brøndbyman Du har helt ret. Det er faktisk umuligt at forudsige hvordan AaB vil gribe kampen an. Det vanvidspres AaB praktiserede i seneste BIF-kamp i Aalborg gjorde virkelig ondt. Godt husket. Forhåbentlig er vi bedre klar på denne risiko denne gang.

      Kan godt lide din 'frækkert' med Børkeeiet i startopstillingen. Det sker nok ikke, men jeg kan godt se en del positive elementer i det valg. Frendrup er ved at udvikle sig til en luksusspiller som både kan spille 6'er og 8'er hvilket giver gode muligheder. Med Børke bag ham vil der i hvert fald være mere spil med bolden end med Rado. Personligt har jeg dog ikke set reserveholdskampe, så jeg ved ikke hvor klar Børkeeiet er til spilletid. Men mon ikke det efterhånden er tid til at give ham en chance.
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Betalende bruger
      30. october 2020   

  • Fed optakts tråd. Men ligegyldigt hvad, så skal mensh altså ikke spille den plads. ( hans erfaring tæller ikke der, han laver desværre for mange fejl) og blas kan altså godt spille den plads. Samt at aab vil skulle lave deres plan om hvis han starter inde, de kender ham hellere ikke: hvis mensh starter så køre lukas ham rundt, og jeg vil også hellere se tobias starte istedet for rado, og så jobbe og frendrup på 8erne. Hvis vi starter som jeg skriver. Så vinder vi 3-0
     
    • @Gulogblåforaltid
      Jer der skriver at Riveros skal spille den VWB uanset hvad, har I set ham træne på wingbackpositionen, og ved I at han er i stand til at overholde de defensive aftaler? Vi kan altså godt risikere fatale placeringsfejl, hvis han endnu ikke er 100% med på sin nye rolle. Jeg synes Broder Salsas argumenter her er ret gode.

      Det må være op til NF at vurdere om han er klar, og ikke alle os der sidder her bag skærmen. Jeg har tillid til at NF kan magte den opgave, og det ville være rigtig dejligt, hvis vi ikke skulle sidde og læse folk kritisere NF, hvis han heller ikke starter med Riveros på søndag.

      Vi vil alle gerne se Riveros på den position, hvor vi har hungret efter kvalitet i så lang tid. Men det dur jo ikke at smide ham ind til en situation, som han ikke er klar til.
      6 enige · 4 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer
     
    • @Gulogblåforaltid Mensahs erfaring er nok det mindst dårlige vi pt. har at byde på. Jeg er enig med Christian - det kan være endnu mere dumt og farligt end Mensah at smide Riveros ind hvis ikke han er klar til det.

      Når det er sagt, så frygter jeg da også at Lukas Andersen kører rundt med hele vores venstreside. Derfor håber jeg Jung er ekstra vågen på netop denne problemstilling.
      1 enig

    Se 2 flere kommentarer

  • Starter med ros. Fed optaktstråd du har lavet !

    Jeg er enig med din starter, med undtagelse af Vigen. Du har dog en god pointe i, at med mere boldbesiddelse, og et måske dybtestående Aab hold, så vil Vigen være mere oplagt.

    Jeg kan dog godt lidt midtbane konstellationen Radosevic - Frendrup - Jobbe. Synes også jobbe har fungeret bedst der.
    Og så bunder det også i, at jeg har mistet troen på Vigen. Synes ofte man siger Nu er Vigen tilbage og så spiller han dårligt i næste kamp, eller bliver han småskadet..

    Hvis Aab står dybt, kan man altid skifte Rado i pausen.

    Med hensyn til Mensah, så kan jeg ikke vurdere om Blas er klar. Vil gerne se ham spille, måske med et indhop... Med tanke på første halveg mod FCM, vil jeg gerne se samme hold spille igen.
    1 god kommentar
     
    • @Ville bliv vild ! 'Never change a winning team' (selvom vi godt nok ikke vandt) kan jeg sagtens se fornuften i. Den fungerede rigtig fint mod fcm. Jeg ved bare ikke, om den også vil fungere rigtig fint mod AaB. NF er rigtig god til at holde mange spillere ved ilden, så jeg tror, at han har en ændring eller to i ærmet alt efter træningspræstationerne denne uge. Og forhåbentlig (synes jeg) i retning af boldspillere.

      Du har ret i, at Vigen efterhånden er ved at udvikle sig til en sæbeopera. Jeg synes bare vi har brug for hans pasningsspil i netop denne kamp. Det kunne såmænd også være Slimane eller Corlu i stedet.

  • Sinbad
  • Sinbad
    Betalende bruger
      30. october 2020   

  • Tak for at holde fast i den tradition med et godt og fornuftig debatoplag om weekends kamp.

    Jeg mener kun der kan være tvivl om tre ting i vores opstilling: VWB, 6/8eren og hvem skal spille sammen med Pavlovic.

    VWB: Blas er førstevalg men han er ikke klar efter at have set ham i kamp i mandags. Så er det Mensah - hvis NF tør spille ham igen? Hvis ikke kunne det så blive en 4-3-3 i stedet så Jung tager backen? Hvis der holdes fast i 3-5-2 - hvilket jeg tror - så er Bjur og Frendrup jo dem, der har spillet der før. Jeg tror godt NF kunne finde på at spille med Bjur, hvis AAB presser højt er han en rigtig god boldspiller at have så langt tilbage på banen.

    6/8eren: på midtbanen er Jobbe og Frendrup sikre på en startplads - jeg ville gerne se enten Børkeeiet på 6'eren eller Slimane på 8'eren - jeg tror det bliver et genvalg til Radosevic, som også har spillet et på udmærkede kampe.

    Den sidste angriber: Pavlovic er 100 % - jeg kunne måske godt forestille mig en Corlu på toppen - Jobbe og ham løbende rundt om Pavlovic- Kunne ligner lidt en 3-4-3 opstilling. Så var der mulighed for at bringe Uhre i senere i kampen for Pavlovic kan ikke spille hellere kampen.

    Det afgørende er om man tror om AAB går højt og presser eller de står lavt og afventer. Men det bliver i hvert fald spændende at se med. God kamp

     
    • @Sinbad Jeg har også ofte tænkt på 3-4-3, med jobbe og Corlu på kanterne. Er Corlu hurtig? Hvis han ikke er det, så har man kun jobbe til at løbe dybt. Og så kan det blive for nemt at dække op for

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Sinbad Jeg tror ikke NF vælger 4-3-3 på søndag. Ligesom jeg heller ikke ser Jung som VWB som løsningen. Jeg ser simpelthen - pga. udelukkelsesmetoden - Mensah som eneste løsning på søndag. Peter Bjur kan have gjort det godt til træning de seneste par uger, hvilket jeg ikke har kendskab til, men bedømt ud fra hans kampe i den første del af sæsonen, så ville jeg ikke sætte ham overfor AaB i Aalborg. OB hjemme i næste weekend kunne omvendt være en bedre mulighed.

      En (variant af) 3-4-3 er bestemt spændende. Før eller siden tror jeg også vi ser Brøndby i denne formation. For, som du siger, så har vi spillerene til at passe ind. Det bliver næppe på søndag vi ser denne formation, men det kunne være frækt at overraske alt og alle når nu AaB også selv spiller 3-4-3.
      1 enig

---

  • mp80
  • mp80   30. october 2020   

  • Rigtig grundig og velovervejet som altid. I forhold til Riveros, tænker jeg man bør give ham chancen alternativt ser jeg hellere man rykker Jung ud på pladsen og få Kabongo ind centralt. Jung vil blive savnet i det opbyggende, men han har altså et godt indlæg og har også vist flere gange han kan lave mål udefra. Mensah har ikke spillet alt for godt på det sidste, selvom han giver sig fuldt ud, så er han bare ikke stærk nok på den plads.

    Jeg kan godt følge dig i forhold til Vigen, men er han klar? Han virkede ikke til at være det sidst. Prøv med Børkeeiet i stedet, så får Frendrup en mere fri rolle. Børkeeiet er pasnings sikker og har et godt overblik og skal altså snart bringes i spil.

    Ellers er jeg helt enig i resten.
    1 enig
     
    • @mp80 Jeg tror ikke NF rykker Jung derud igen. Faktisk tror jeg hellere han vil starte med Frendrup på VWB fremfor at fjerne Jung fra de bagerste tre. Jeg kender ikke til Kabongos aktuelle status, men jeg har ikke set nogen nævne ham i denne uge. Det ville i hvert fald være meget overraskende hvis han startede.

      Ja, godt spørgsmål angående Vigen. Jeg ved ikke om han er klar, men det går jeg ud fra. Christian Brøndbyman nævner også Børkeeiet på midtbanen, og som jeg har skrevet i mit svar til ham, så kan jeg sagtens se en god fidus i netop det valg. Det ville være spændende. Men det skal være på bekostning af Radosevic.

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Kaj
    • Kaj   30. october 2020   

    • @mp80 Kabongo var ikke med i reserveholdskampen i mandags, så han er vel heller ikke klar til at gå direkte i startopstillingen. Håber Riveros er klar til debut, for Mensah har været så elendig defensivt og bidrager med alt for lidt offensivt.

      Jeg ser gerne den samme midtbane fra start som mod fc muh og samme angreb.

  • Tror Uhre bliver skiftet ud med Hedlund desværre

  • preben
  • preben   30. october 2020   

  • Super flot optaktstråd ! Jeg synes at Vigen skal “ hvile” sig , for nogen tid siden kunne vi læse at han stadig manglede 10%, og det er sikkert rigtigt, det virker sådan stadig synes jeg. Om det er psykisk , bange for at blive skadet igen, eller det stadig er skaden der hindrer fuld udfoldelse, ved kun han og teamet, men han er altså for svingende. Så derfor få nu det på plads og så ift din opstilling vil jeg bytte vigen med Corlu og hvis River er godkendt så byt mensah med ham, men AaB er en meget svær modstander, på trods af udfaldet mod Vejle , så vi skal være 100% klar på alle pladser ! Et resultat på 0-2 ville pase mig særdeles godt, med en til hver oppe foran efter oplæg fra Corlu
    1 god kommentar

  • Jeg tror kampen mod Aab kan ende med alle tænkelige udfald. Hvis vi spiller som mod FCM, så vil jeg dog give dig ret i, at vi ikke taber 3 kampe i streg. Ellers så tror jeg ligeså godt Aab kan trække det længste strå. Det kommer til at afhænge af spillehumøret på dagen.

    Jeg er enig i din opstilling, men jeg vil også sige at Blas efterhånden må banke voldsomt på til startopstillingen, hvis han ikke allerede har sparket døren ind inden søndag. Jeg synes derudover at Rado skal have genvalg. Han spillede altså en virkelig god kamp mod FCM og hvis han kan fortsætte sådan, så bliver han en kæmpe gevinst for holdet. Det efterlader Vigen, der endnu en gang skal en tur på bænken. Jeg ved snart ikke hvad vi skal gøre med ham og jeg begynder efterhånden at tvivle på en forlængelse, så jeg håber vi kan få lidt mønt for ham til vinter.

    Jeg krydser alt der kan krydses for en sejr! Det har vi fandme brug for ovenpå sidste weekends nederlag.
    1 god kommentar

---

  • Zutcorp
  • Zutcorp
    Betalende bruger
      31. october 2020   

  • Jeg tror Rado starter inde. Midtbanen har været i god balance i de seneste to kampe, og jeg tror vi har fundet konstellationen. Jeg håber Børke kommer ind på får 30 minutter.

    Jeg holder meget af Lasse Vigen, når han er i form, men jeg tror hans tid i Brøndby er ved at rinde ud. Selvfølgelig skal den bedste mand spille, men hvis det er tæt ser jeg hellere Børkeiet, som vi har mange flere penge bundet op i.
    1 god kommentar

  • Kaj
  • Kaj   1. november 2020   

  • Så kom udtalelsen af holdet, og både Mensah og Vigen er skadede, så mon ikke vi har Riveros på plads fra start.

    Som andre skriver er Vigen enormt ustabil og meget skadet, hvilket taler imod at forsøge en forlængelse af hans kontrakt. Til gengæld er han god, når han får flow i sit spil.
     
    • @Kaj Ja, meget interessant med Mensah og Vigen ude. Det ødelægger lidt min egen opstilling længere oppe.

      Nu står valget mellem Bjur eller Riveros. Og ud fra mine kommentarer om netop Bjur overfor sandsynligvis Pallesen + Lukas Andersen , så tror jeg også på Riveros. Nøj hvor jeg håber, at han er klar til det.

      Alternativt har Frendrup jo også vikarieret på VWB med defensiv succes. Kunne også være en mulighed.

      Jeg så gerne Vigen spille, men mon ikke Radosevic starter. Med Jobbe og Frendrup. Dvs ligesom mod FCM, medmindre Frenne ryger på backen.
      1 enig

    Se 2 flere kommentarer





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner