Fodbold live resultater




Blas på midten ?

Skrevet af Joblar, 25. juli 2022

Det ser ikke ud til at der umiddelbart er noget på vej, og derfor tænkte jeg tanken om Blas kunne spille på midten - 8 positionen - jeg syntes det er her det halter mest, vores fase to levere ikke meget til vores angribere. Blas er i mine øjne vel den mest boldbegavede spiller vi har i truppen (sammen med Anis), han er utrolig god på bolden, har fart, kan sætte en mand og er generelt offensivt indstillet - lige det vi mangler på den midtbane - spillere som Greve, Capis, Bell har slet ikke tilnærmelsesvis de kompetenser som Blas har. Jeg syntes egentlig vi ville få noget mere end det vi måske ville miste på back positionen, Blas kom igår til en masse gode indlæg, men vi spiller med Divko og Kvistgaarden som ikke har deres styrke i hovedspillet, og derfor syntes det gode spildte kræfter fra Blas hver gang han smækker et indlæg i feltet. Jeg må indrømme at jo mere jeg tænker over det, jo mere fristet er jeg af tanken om Blas på en 8 position - mig bekendt har vores alle sammens Wass spillet både central midt samt back så hvis kvaliteten er der tænker jeg ikke det er noget probem, syntes desuden Blas og er en ganske udenmærket presspiller, så ser rigtig mange positive ting. 

Nuvel, så har vi selvfølgelig en udfordring på back positionen - men spiller vi med 2 centrale stoppere, skal vores back's også være mere defensive indstillet, vi så igår at FCN andet mål var direkte fordi vores rest forsvar var helt væk - mener faktisk der er flere spillere der kunne spille den venstre back (selvfølgelig ikke på niveau med Blas offensivt) men Bjur, Cappis eller en af stopperene burde kunne sikre defensiven på positionen - hvad tænker man om Blas på midten ?




Deltag i diskussionen




  • Det er sikkert velmenende, men det virker desperat. Blas skal spille venstreback - og det er resten af holdet, som skal løfte sig
    2 enige
     
    • Joblar
    • Joblar   25. juli 2022   

    • @Michael Hansen ja selvfølgelig er det velmenende, vi har nu igennem rigtig mange kampe set at det ikke fungere, det må være konklusion og de spillere løfter sig ikke til et niveau, som du efterlyser. Prøv at forklare mig hvorfor det ikke ville fungere, i stedet for bare kategorisk at afvise tanken.

  • Joblar Klart nej tak, hvorfor fjerne en succes på en plads man ved muligvis ikke vil fungere.

    Omkring ikke noget på vej, hvor har du det fra :) det er bestemt ikke hvad jeg høre.

    Jeg tror vi kan glæde os til der vil ske noget, vil ikke blive overrasket hvis der landes noget godt til truppen.

    Tror der er noget på vej, men ikke altid rygte holder stik.
     
    • Joblar
    • Joblar   25. juli 2022   

    • @CV fan side der er jo intet kommet endnu, pointen med Blas er bare den at ved at rykke ham op på midten kunne han måske i højere grad være med til at løse vores manglende offensiv, han er vel den i truppen lige pt der har det stærkeste offensive output, men ærlig talt bliver det spildt en smule ved at han spiller back positionen, for mig har han nogle klare spids kompetencer som måske kunne bidrage mere til holdet ved en mere central position, men igen fortæl mig gerne hvorfor han ikke kan spille en 8 position, jeg syntes jeg har redegjort for hvorfor jeg mener han kunne i mit indlæg.

    Se 3 flere kommentarer

  • 19Magic64
  • 19Magic64
    Betalende bruger
      25. juli 2022   

  • Jeg synes vi pt. skaber chancer nok, problemet er dem der skal omsætte chancerne!

    Spørgsmålet er om Riveros ville være lige så farlig, hvis han bliver rykket ind i banen, og ikke kan bruge sin fart på samme måde, og sætte sin mand?

    Ved at flytte Riveros får du ikke mere kvalitet på banen, du flytter den bare, så hellere glædes over hans kvalitet på den position, en god venstre back har været en stor mangelvare for os meget længe.

    Hellere brugen energien på at få en spiller ind, der kender det at spille midtbane position, og som kan bidrage der, men tanken er spændende helt sikkert..
    2 enige
     
    • Joblar
    • Joblar   25. juli 2022   

    • @19Magic64 jeg syntes slet slet ikke vi skaber nok chancer, jo mod AGF var det ok, men 7 kampe uden mål for ikke så længe siden, står stadig som et lavpunkt for mig, vi har i den netop forgangne sæson scoret 40 mål i 32 kampe, og det var med Uhre i mange kampe.
      Min pointe er netop at få flytte den bedste boldspiller frem og ind centralt så han kan være med til at gøre offensiven mere farlig, ærlig talt sætter Blas tit sin modstander på kanten og slår fine indlæg, men til hvem ?? vi spiller ikke med en angriber der kan noget på hovedet - jeg kvittere for at du syntes tanken er spændende, det syntes jeg stadig også den er.

    Se 6 flere kommentarer

  • Jeg ser slet ikke Blas være god på midtbanen. Tror han ville blive ædt råt derinde. De boldtab han ind imellem laver på kanten vil blive straffet prompte, hvis de laves centralt.

    Som andre er inde på, så er det resten af holdet der skal løfte sig. Vi har (på papiret) fine spillere til de centrale pladser.. I sær hvis Wass også landes (fingers crossed).

    Blas skal blive på sin back og holde sit høje niveau fra de første 3 kampe imo.

     
    • Joblar
    • Joblar   26. juli 2022   

    • @RommeTilPhiriOgSå tro mig Blas kan sagtens sætte sig igennem på midten, han har mere fysik end Greve, Bell og Cappis til sammen. Blas er den bedste boldspiller vi har, så tror ikke han kommer til at smide mange bolde, tværtimod vil han kunne bolde fast i bolden. Ved ikke om de fine spillere du referere til er Cappis, Bell og Greve - tror du på at de øvrige spillere kommer til at løfte sig Cappis og Greve kommer jo aldrig til at gøre nogen form for forskel i Brøndby, så var det nok sket.

    Se 4 flere kommentarer

---

  • Uka
  • Uka
    Betalende bruger
      26. juli 2022   

  • Ja hvorfor ik. Jung blev flyttet med succes. Han er helt sikkert en dygtig spiller og hvis vi har en erstatning til VB, kunne det være spændende at prøve.
    1 enig
     
    • Joblar
    • Joblar   26. juli 2022   

    • @Uka præcist og godt set med Jung han gik nemlig tit med frem på midtbanen og agere ekstra midtbane spiller, Jung havde lidt de samme kompetencer som Blas vanvittig god på bolde og i stand til at spille fremadrettet.
      1 enig

  • Den plads Blas skal bruge for at bringe sin spids kompetencer i spil findes ikke i banens halv mellemrum / midt mellemrum, men ude i hans venstre side mellemrum, er er den plads der gør ham i stand til at bruge sin fart og gode venstre fod. Så jeg ville blive overrasket hvis han kunne finde de mellemrum der vil gøre ham farlig på en 8´er
    + det ville svække holdet markant på venstre back positionen. NB. Wass er på vej.
    1 enig
     
    • Uka
    • Uka
      Betalende bruger
        26. juli 2022   

    • @Rasmus Stephansen Det rigtig at VB kan blive svækket. Men Blas er da, teknisk rigtig god, han lægger nogle gode afleveringer og skyder godt, plus han har speed,
      så jeg tror da sagtens han ville kunne gøre sig på midten. Så ideen er ikke helt skør i min optik.
      Men sådan er vi så forskellige.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

  • Joblar vil gerne komme med lidt flere argumenter hvorfor jeg ikke mener det bør ske:

    Du har en mand der har plads på sydamerikansk landshold med succes og ved at omskole ham fra den plads han spiller i BIF og der risikere han at miste sin plads på landsholdet, hvordan tror du Blas vil have det med at miste pladsen?

    Blas er den spiller der har været bedst i denne sæson start, synes ikke man skal røre ved en succes og en der levere varen.

    Værdien for ham er langt større med plads på landshold og det vil tage tid at omskole ham. Det vil gøre ved kommende salg som vil ske indenfor 1 års tid så længe han ikke forlænger så vil hans markedsværdi falde da det vil tage tid at omskole sig.

    Dertil forvent der kommer noget som kan ændre det hele, men intet er sikkert igen skulle man omskole en til 8er ser jeg mest en spiller som Kevin T ville hurtigt kunne gå ind og levere der.

    Men tror intet kommer til at ske, tror der kommer noget godt i denne uge eller senest i næste uge. Faktisk forventer jeg det :)
     
    • Joblar
    • Joblar   26. juli 2022   

    • @CV fan side jeg kender ikke Blas og hans forhold til landsholdet, men faktum er at det er Brøndby der betaler hans løn, og derfor i sidste ende bestemmer, hvis Blas ikke selv er med på ideen er der selvfølgelig ikke mere at tale om det medgiver jeg og så er det bare sådan det er.

      Ved at rykke ham frem på en central midt, det betyder da nødvendigvis ikke at mister sin plads på landsholdet.

      Jeg er enig i at Blas har været vores bedste spiller i starten, men det betyder jo ikke at man skal lukke øjnene for at han måske kunne bidrage med endnu mere et andet sted på banen, guderne skal vide at vores offensiv er fuldstændig tandløs, hvad er alternativet - lad stå til eller sidde og håbe på at der kommer noget ind i slutningen af vinduet, her har vi så spillet 6-7 kampe af turneringen.

      Jeg tror naturligvis ikke at det her kommer til at ske, det var mest et tanke eksperiment, men jeg ser heller ikke vi får løst vores offensive udfordringer ved at lade stå til, vores kvaler har stået på i over et år, så der er intet der taler for at det får vi løst i næste kamp.

      Jeg gider ikke bruge tid på at tænke over hvad der måske kommer eller ikke, men som jeg ser det er det ikke kun en spiller udefra vi har brug for, det er flere og om de kommer tvivler jeg oprigtigt på.
      1 enig

    Se 2 flere kommentarer

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      26. juli 2022   

  • Det er genialt! Så kan Mads Hermansen spille venstrebacken.
    1 enig
     
    • Joblar
    • Joblar   26. juli 2022   

    • @Saesonkort syntes næsten din kommentar er mere genial, fortsæt den gode stil, så får vi en god debat her på siden.
      2 enige · 2 god kommentar

---

  • KJOE
  • KJOE   26. juli 2022   

  • Blas er på ingen måde en 360 graders spiller. Så at bruge ham på midten vil være selvmord.

    Derudover er hverken Cappis eller en af stopperne egnede til backen. Hvis du ser vores opspil, så skubber vi en back langt op og sideforskyder ind tilsvarende. Så vi i realiteten bygger op med et “3-mands forsvar”. Det gør vi for at få et overtal i enten højre eller venstre side. Det kræver speed, pasningsevner og en god indlægsfod for den back, der skubber op.

    Jeg er ikke enig i, at vores backs skal være mere defensivt indstillet. Vi skal ikke stå med to statiske backs. Så binder vi 4 mand på bagerste linie. (Mod 3 mand i 3-5-2) Men vi skal bruge dem i opspillet og skyde dem længere frem. I fx Liverpool er Trent Alexander Arnold netop en fleksibel spilopbygger, der kan skabe overtal i siderummet i hans “side”. Både i opbygningen, i et overlap eller hvor han skærer ind i banen og sender Salah mod baglinjen i et overlap fra Salah.
    Ikke at det skal være en Liverpool lovprisning. Det er bare et fint eksempel på, hvordan man udnytter backs i fodbold..
    2 enige
     
    • Joblar
    • Joblar   26. juli 2022   

    • @KJOE Ikke enig i at Blas ikke er en 360 grader spiller, jeg har set ham lave fine ting med en mand i ryggen og han orientere sig fint syntes jeg.

      Vi har Bjur som kan spille den back position det har han gjort før.

      Når du spiller med 2 CB skal backs selvfølgelig være mere påpasselige end i en 3-5-2 formation, da der ikke er samme gardering af CB, ellers kan jeg medgive at en sekser kan dække af defensivt for backs, så der kan jeg godt følge din pointe.

      Jeg er enig i den Liverpool analyse, men der mangler godt nok en del i vores spil for at man kan få sådanne associationer :-)

      Men fine pointer syntes jeg - tak for dem.

  • Point for kreativ tankegang - største problem er vi så mangler en VB - jow jow Bjur kan til nød spille den men jeg så ærlig talt hellere Bjørk, Greve, Bell eller Divko begyndte at levere varen på den - desværre - katastrofalt langsomme og ukreative midtbane vi har pt.
    1 enig





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner