-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Gad egentlig vide hvor mange Premium brugere der er på Brøndby Indefra App'en og hvor mange man kunne få til at abonnere.
Når der som nu er en krisesituation i forretningen, gælder det om at bruge situationen til at udnytte de muligheder der opstår for at styrke forretningen. En måde man kunne bruge situationen på, er at få langt større fokus på Brøndby Indefra App'en. Med den interesse fansene viser for at støtte klubben på forskellige måder burde der være en rigtig god mulighed for at øge brugerne med premium abbonnement væsentligt, hvis man gjorde en dedikeret indsats. Og kan man få dem til at støtte nu vil formentlig en stor del af brugerne blive varige brugere, hvis man oplever et godt produkt. Dermed har man skabt indtægter også efter Corona'en.
Med den nuværende pris på 50 kr. pr. måned (40 ex moms) vil man på et år skabe indtægter på 480 kr. pr. bruger. Dvs. der for hver 1.000 brugere skabes indtægter 480.000. En succes på linje med Aldrig Alene trøjen med f.eks. 30.000 brugere vil give en årlig omsætning på 14,4m bare for at sætte det i perspektiv. Når man ser på hvor succesfuldt det er at sætte tæller på støttebilletter, trøjer og sæsonkort kunne det måske være en ide at være mere offentlige med hvor mange premium brugere der er af app'en.
Øget omsætning kunne yderligere skabe basis for at øge ressourcerne til indholdet og kvaliteten af app'en, (Jeg synes allerede kvaliteten er steget væsentligt, men det kan stadigt blive bedre) hvilket igen vil øge efterspørgslen. Der ligger mange forretningsmæssige muligheder ud over den rene abbonnementindtægt.
Jeg synes man skulle gå efter at lave et bredere og mere integreret samarbejde mellem Indefra og 3point. Nanna og Co. laver et fantastisk stykke arbejde på 3point og Brøndby lyd og er sikker på de kunne bidrage positivt til indholdet og kvaliteten på Indefra. F.eks. fungerer optaktsudsendelserne meget godt.
Deltag i diskussionen
Bjarne Boysen
Betalende bruger
23. october 2020
Men, hvis 3point skal kunne agere som et fan-medie, så skal de også kunne være kritisk over for klubben, bestyrelsen og enkelte spillere. De kan de ikke, hvis der er er tæt samarbejde.
I sådan et tilfælde kunne 3point lige så godt rykke op i kommunikationsafd. på stadion og arbejde derfra.
Så lad endelig 3point være uafhængig af klubben, så de kan skrive det de vil.
BIF til jeg dør
Top debattør
Top kommentator
Top gode
Top enige
23. october 2020
Med tanke på 3 point henter de fleste nyheder fra andre medier, så tror jeg ej heller det sker. jeg kunne godt tænke mig at 3 point var firstmover på nyhederne, i stedet for de artikler der kommer er nyheder fra andre medier. Det kunne være fedt med tæt samarbejde med klubben og derved kilder der gjorde nyhederne kom først fra dette medie, men ikke er fra artikler fra andre aviser/medier.
Det kunne kun ske hvis man var i tæt samarbejde med klubben, ved 3 point gør en masse for BIF, men virker ikke altid som om de gør en masse den vej, jeg ved godt hvem der får mest ud af det mindre samarbejder der er, som fx tæller billetter, voice billetter jeg foreslog osv osv.
BIF_Sherra 23. october 2020
Bjarne Boysen
Betalende bruger
23. october 2020
Det synes jeg nu sommetider der er. Men du har da ret i at 3point og andre fan-medier nok ikke er de allermest kristiske ift. de klubber de dækker.
preben
Betalende bruger
24. october 2020