Brøndby Indefra App'en - lav et bredere samarbejde med 3point.dk

Skrevet af K-man, 22. october 2020

Gad egentlig vide hvor mange Premium brugere der er på Brøndby Indefra App'en og hvor mange man kunne få til at abonnere.

Når der som nu er en krisesituation i forretningen, gælder det om at bruge situationen til at udnytte de muligheder der opstår for at styrke forretningen. En måde man kunne bruge situationen på, er at få langt større fokus på Brøndby Indefra App'en. Med den interesse fansene viser for at støtte klubben på forskellige måder burde der være en rigtig god mulighed for at øge brugerne med premium abbonnement væsentligt, hvis man gjorde en dedikeret indsats. Og kan man få dem til at støtte nu vil formentlig en stor del af brugerne blive varige brugere, hvis man oplever et godt produkt. Dermed har man skabt indtægter også efter Corona'en.

Med den nuværende pris på 50 kr. pr. måned (40 ex moms) vil man på et år skabe indtægter på 480 kr. pr. bruger. Dvs. der for hver 1.000 brugere skabes indtægter 480.000. En succes på linje med Aldrig Alene trøjen med f.eks. 30.000 brugere vil give en årlig omsætning på 14,4m bare for at sætte det i perspektiv. Når man ser på hvor succesfuldt det er at sætte tæller på støttebilletter, trøjer og sæsonkort kunne det måske være en ide at være mere offentlige med hvor mange premium brugere der er af app'en. 

Øget omsætning kunne yderligere skabe basis for at øge ressourcerne til indholdet og kvaliteten af app'en, (Jeg synes allerede kvaliteten er steget væsentligt, men det kan stadigt blive bedre) hvilket igen vil øge efterspørgslen. Der ligger mange forretningsmæssige muligheder ud over den rene abbonnementindtægt.

Jeg synes man skulle gå efter at lave et bredere og mere integreret samarbejde mellem Indefra og 3point. Nanna og Co. laver et fantastisk stykke arbejde på 3point og Brøndby lyd og er sikker på de kunne bidrage positivt til indholdet og kvaliteten på Indefra. F.eks. fungerer optaktsudsendelserne meget godt.  




Deltag i diskussionen




  • Umiddelbart kunne det lyde som en fin idé.
    Men, hvis 3point skal kunne agere som et fan-medie, så skal de også kunne være kritisk over for klubben, bestyrelsen og enkelte spillere. De kan de ikke, hvis der er er tæt samarbejde.
    I sådan et tilfælde kunne 3point lige så godt rykke op i kommunikationsafd. på stadion og arbejde derfra.

    Så lad endelig 3point være uafhængig af klubben, så de kan skrive det de vil.
    2 enige
     
    • @Bjarne Boysen hvornår har du sidst set, hørt en kritisk artikel/podcast vedr. de mange problemer i klubben?, nu taler jeg ikke kun om prof. afd. men også amatør afd.

    Se 1 flere kommentarer

  • Betalende bruger
      23. october 2020   

  • Det kan være interessant at få opklaret hvorfor det er billigere at købe 6 måneder enkeltvis til en pris af 6 × 49 = 294 end at købe et halvt år til 299. Ville godt have haft Premium i et halvt år som en slags prøveperiode for at kunne se vores kampe hvilket ikke kan lade sig gøre som YouSee abonnent. Har bare ikke lyst til at være til grin selv om det kun drejer sig om en sølle femmer. Det er rent principielt. Har belyst problemet med at man får rabat ved at købe de 6 måneder separat flere gange i app'en og her på 3point men aldrig set et svar og problemet er ikke løst. Men nu bliver løsningen såmænd nok at droppe TV abonnementet og få Viaplay i stedet. Dermed bliver det unødvendigt med Premium.

  • preben
  • preben
    Betalende bruger
      24. october 2020   

  • Dårlig ide at lægge 3 point og indefra sammen, har forskellige interesser, 3 point er et privat foretagende som vel i sidste ende skal tjene nogle penge til Nanna , det skal indefra ikke , indefra er klubben og skal tjene klubbens interesser.