Brøndby leder efter transferfri eller lejespillere

Skrevet af Nanna Møller Karlsen, 14. september 2020

Der er plads i lønbudgettet til at hente nye spillere til Brøndby IF, men der er ikke råd til at lægge millioner i transfersummer. Derfor er Brøndby primært på udkig efter transferfri spillere og spillere, som kan lejes eventuelt med købsoption.

Det fortæller fodbolddirektør Carsten V. Jensen ifølge Ekstra Bladet, men understreger også, at han har ro i maven omkring truppen, som den ser ud nu.

- Vi er forholdsvis rolige, og vi ved, der kommer muligheder. Der er lønkroner til nye spillere, men der bliver ikke tale om transfers. Vi kan hente dem transferfrit, men kan også leje og eventuelt få købsoption. Igen handler det om, at pengene passer, og perspektivet er rigtigt, siger Carsten V. Jensen ifølge Ekstra Bladet.

- Skal man ind og gøre sig gældende på det her hold, skal man være rigtig dygtig. Også så dygtig, at så man ikke umiddelbart med den pengepung, vi har, bare kan gå ud og plukke. Vi har is i maven og har gjort plads til et par indkøb i vores lønbudget. De skal per definition kæmpe om startpladser hos os, ellers giver det ikke nogen mening at hente nye ind.

Brøndby åbnede søndag den nye Superliga-sæson med en 3-2-sejr over FC Nordsjælland.

 




Deltag i diskussionen




  • mp80
  • mp80
    Betalende bruger
      14. september 2020   

  • Stemmer ikke overens med hvad CV tidligere udtalte, han sagde der var midler til køb af fx Mraz. En skam man ikke fik hverken Prica eller Sabbi, man kunne måske gå efter Elias Sørensen i Newcastle?
    1 enig
     
    • Saesonkort
    • Saesonkort
      Betalende bruger
      Top kommentator
        14. september 2020   

    • @mp80, jeg forstår simpelthen ikke, at du ikke tænker Mathias Kvistgaarden før Prica og Elias Sørensen?
      6 enige · 2 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
      14. september 2020   

  • Vi har 20 SL-kampe og et par pokalkampe inden vintertransfervinduet åbner. 19 markspillere og 3 målmænd suppleret op med MasterClass bør være godt nok indtil da.
    1 enig
     
    • KarlE
    • KarlE
      Betalende bruger
        14. september 2020   

    • @Saesonkort Der spilles kun 13 SL-kampe i dette efterår, så vi har faktisk kun 12 ligakampe tilbage inden vintervinduet.
      1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Fornuftigt, Lej spiller - se dem an - evt. køb ellers retur, penge sparet!
    2 enige

  • Broder Salsa
  • Broder Salsa
    Betalende bruger
    Top debattør
      14. september 2020   

  • Fornuftigt. Der skal nok være nogle gode transferfrie spillere på markedet, som kan se det fornuftige i Brøndby-projektet. Man er sikret en startplads som VWB og formentlig i angrebet ligeså, hvis man ser sig selv som bedre end Hedlund+Uhre. Gælder i øvrigt også for lejespillere, omend vi ikke har den bedste track-record med den model i Kliment og Mraz. Jeg forventer, at BIF kan få bedre transferfrie spillere end de kan få gode lejespillere.

    Rart at vide, at der trods alt er lønkroner at lege med.
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • @Broder Salsa Mukthar var da en meget fin case, specielt hvis vi havde solgt ham i tide. Nu blev den kun ok, vi købte ham for 10 mill så vidt jeg husker og solgte han for 25 eller der omkring og havde ok sportslig succes med ham.

    Se 1 flere kommentarer

  • Skævben
  • Skævben
    Betalende bruger
      14. september 2020   

  • Tilbageskuende, har jeg været træt af tidligere handler og udmeldinger ift transfersktivitet. Man har ikke været i stand til at bringe sig selv i en forhandlingssituation, som gav muligheder for fx at køber danske spillere uden at prisen blev presset op fordi der stod Brøndby på visitkortet. Det er CV ved at ændre. Jeg tror ikke vi skal vurdere klubbens indkøbsmuæigheder 100 pct på hvad han siger, men mere på hvad der reelt set kommer af handler. Derudover er jeg enig i en restriktiv tilgang, hvor ingen handler er bedre en en dårlig handel.
    6 enige · 3 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
      Top gode
        14. september 2020   

    • @Skævben - Meget enig. Det kunne godt tyde på, at CV er ved at tale vores købekraft ned, så vi står bedre, i en eventuel forhandlingssituation. For nu har han udtalt, at vi ikke har råd til at betale en transfersum. Så skulle der dukke noget op, kan han nemt trække sig fra forhandlingerne, hvis sælgende klub forsøger at lægge et 'Brøndby-tillæg' på spillerens salgspris.
      3 enige

  • BIF til jeg dør
  • BIF til jeg dør
    Top debattør
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      14. september 2020   

  • Super signal,at sende til en kommende hovedsponsor, samt alle andre der kunne være interesseret i sponsorater eller store talenter der render rundt, vi har ambitioner herude, og folks tålmodighed er tydeligvis stor.

    Vi er med stor sandsynvis et kommende midt hold, nu gik den hjemme igår, men det tror jeg desværre ikke den gør i den kommende sæson.

    Jeg tror ikke den strategi er den rigtige kun, ledelsen burde kunne finde på løsning, der gjorde det muligt at finde de x antal millioner, der gjorde vi ikke virker så handlingslammet.

    Om det er at spare i organisationen eller hente noget ind, er mig underordnet, en ting er sikkert jeg synes de udmeldinger man kommer frem med, er lidt en hån mod den stor klub vi burde være og tænke som. Godt være det er godt med spare og spare, men der været sagt SJOVT NOK AF CV der er millioner til hente par nye spillere ind, altså ikke leje men købe.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @BIF til jeg dør Bla. Bla. Bla. Bla. Man fornemmer en plade som kører i samme rille eller en såkaldt fan der har misforstået hvad kærlighed er. Kærlighed er altså ikke at nedgøre dem man påstår man elsker, lille ven. Du bliver ved at nedgøre den trup næsten alle var enige om at bakke op sidste vinter. Det gør ved gudgrød ondt i mit BIF elskende hjerte. Man kan selvfølgelig påstå det er ledelsen du rakker ned på men det gør man altså ikke ved at fortælle spillerne hvor elendige de er.
      8 enige · 3 god kommentar

    Se 13 flere kommentarer

  • Kan det mon virkelig passe Da Silva ikke er et emne i BIF? Han har spillet i super sæson for Lyngby. Han spillede ikke mod AaB fordi han havde fået fri for at finde en ny klub at spille for hvilket på bold.dk har fået Lyngby fans til at skrive rasende indlæg hvor nogle bl.a. kalder ham deres vigtigste spiller. Man skal forhåbentlig ikke lægge for meget i CV's udtalelse for som vi ved er en træner urørlig den ene dag og fyret den næste. På samme måde ser vi tit at en spiller som den ene dag er uinteressant pludselig ansat i klubben et par dage efter.
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. september 2020   

    • @Dansplast underlig måde skrive på

    Se 5 flere kommentarer
     
    • @Dansplast Synes også Da Silva ville være en spillemæssig forbedring, i forhold til det vi har haft de seneste sæsoner! -må ligge mere bag, muligvis hans små problemer uden for banen..
      1 enig
     
    • @Dansplast Jep det kan passe, og det skyldes som minimum hans udfordringer uden for banen. Jeg skal ikke kunne sige, om CV også mener hans niveau er for lavt ift hvad BIF stiler efter.
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
      Top gode
        14. september 2020   

    • @Dansplast - Der er altid mange ting der spiller ind. Det er ikke sikkert, at Da Silvas niveau er problemet. Det kan være at CV vurdere at han ikke passer ind på holdet rent spilsystemmæssigt, eller måske er det hans personlighed han tænker vil være forkert til resten af holdet, eller måske hans træningsindsats. Vi ved det ikke.
      Men så vidt jeg husker, var CV selv i Nordsjælland, mens Da Silva spillede der. Så vi må gå ud fra, at han har indgående kendskab til knægten.

      Selvfølge kan tingene i fodbold ændre sig fra dag til dag. Men jeg synes nu, at når CV udtaler sig så direkte, så plejer det at holde stik. Det er først når han siger noget i stil med: ''Det synes jeg ikke jeg behøver komme ind på hér. Det er ikke relevant at tale om.'' at vi kan begynde at spekulere i om han mener ja eller nej. :)
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Dansplast Jeg tror vi skal holde fingrene væk fra Da Silva. Han har før haft personlige problemer med betting, og uden at jeg ved det med 100 % sikkerhed, så tror jeg at Da Silva er den superliga spiller, som der pt. kører en sag om blufærdighedskrænkelse i mod. Dette fordi han før har vist, at han er ustabil mentalt og fordi, at Lyngby nu så åbenlyst vil af med ham.

    Se 2 flere kommentarer

  • Kenneth
  • Kenneth
    Betalende bruger
      14. september 2020   

  • Elsker at lede spiller jeg tror kunne være/blive relevante, så her er nogle spiller jeg er faldet over:

    WB:
    Miiko Albornoz - Chile/Sverige (29 år - 180 høj) pt uden klub.
    Har spillet de sidste 6 år i Hannover 96 og har endnu ikke fundet en ny klub. Der har været rygter om Tyrkiske og Spanske klubber. Han skulle vist foretrække de spanske på grund af sproget. Er dog født og opvokset i Sverige så mon ikke han kan integreres i Danmark.
    Har samme agent som Maxsø, der igennem forbindelse.

    Niko Hämäläinen - Finland (23 år - 178 høj) QPR, kontrakt udløb 300621
    Har godt nok lige fået forlænget sin kontrakt med QPR med et år, men var ikke i truppen til første kamp i sæsonen. Var sidste sæson udlejet til Skotske Kilmarnock FC, og spiller på det finske landshold. Igennem landsholdet kunne det jo være at Pukki og Hradecky kunnne ligget et godt ord ind for Brøndby, hvis han skulle videre.

    Andet mere kendt navn kunne være:
    Rafal Kurzawa - Polen (27 år - 182 høj) Amiens SC, kontrakt udløb 300621.
    Kurzawa har de sidste 2 sæsoner været udlejet til Superliga'en og ville kunne forstærke hos her og nu, dog uden at være den langsigtet løsning.

    Ved godt det kun er Hämäläinen der kunne være noget videresalgs potentiale i, men mener alle 3 kunne være interessante for 2020 sæsonen.
    3 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
      Top gode
        14. september 2020   

    • @Kenneth - Fedt med endnu mere at kigge efter. Jeg kender ikke noget til nogle af dem, men synes ikke helt det lyder som reelle muligheder. Uden at jeg har noget at have det i.
      Men fedt med indsparket.

  • Syntes CV skal kigge på transfermarkt.co.uk, derinde vides det at der er unge, transfer frie spillere som ikke kan andet end løfte holdet:

    20 årige angriber Moussa Sylla, senest spillet i Monaco.

    23 årige midtbane, Alexie García. Senest spillet i diverse klubber i Spanien på lån fra Manchester City.

    Og hvis vi snakker venstre back, hvorfor ikke tage kontakt til det engelske og fx. Chelsea de har nogle unge venstre backs der skal have erfaring.
     
    • Kaj
    • Kaj   14. september 2020   

    • @mathias-p-b12 Nu kender jeg ingen af de spillere, du nævner, men spillere fra Monaco, Man City og Chelsea tjener vist meget mere end Brøndbys spillere, så hvordan skulle vi kunne have en chance for at leje sådan en spiller?
      1 god kommentar

  • Sim
  • Sim   14. september 2020   

  • Har vi ikke snart hørt LÆNGE at vi er på udkig efter de 2 poster. Men fare for at blive skuffet. Den er svært bygget op efterhånden den angriber og den VB.
    2 enige

  • Hans
  • Hans   15. september 2020   

  • Der er masser af spillere på markedet Transferfrie/fritstillede også angribere Men men men....nogle af de spillere der er bragt i spil her er slet slet ikke aktuelle for Brøndby ....selvom en spiller er transferfri vil han i mange tilfælde skulle have et sign on fee...ikke engang det har vi penge eller råd til....syntes efterhånden vores transfervindue ligner en fransk farce eller islandsk saga eller måske snarere en græsk tragedie....det minder om varm luft det der kommer fra den sportslige ledelse i klubben...tror ikke nogen spiller vil spille for peanuts eller give afkald på sign on fee....de sidste par dages udmeldinger om tilgange er en sang fra de varme lande
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
      Top gode
        15. september 2020   

    • @Hans - Jeg vil da give dig ret i, at der ikke er meget kød på de ting vi hører fra ledelsen i øjeblikket. Men vi må huske på, at de fleste af disse udtalelser jo ikke er direkte udmeldinger fra klubben selv, men svar på mediernes spørgsmål. Så når medierne bliver ved med at spørge om det samme, vil der komme det samme svar.
      Alt i alt synes jeg det er positivt, at vi endelige ser ud til at gøre hvad vi siger og ikke lade os kue af eksternt pres.

      Du har helt ret i, at en transferfri spiller selvfølgelig skal have en Sign On fee, men i modsætning til en transfersum, kan Sign On jo forhandles direkte med spilleren selv. Så i princippet kan den forhandles helt i nul. Dette er nok utænkeligt, men må ikke vi prøver at presse den så langt ned som muligt, og tilbyder lidt bedre løn eller andre goder i stedet for?