Fodbold live resultater




B.T.: Wass foretrak Brøndby frem for FCK, men har valgt Danmark fra denne sommer

Skrevet af 3point.dk, 21. juli 2021

Daniel Wass har været rygtet til FCK, men ifølge B.T. ville Valencia-profilen helst til Brøndby. Det selvom FCK ifølge avisen tilbød en stor lønpakke. Avisen oplyser yderligere, at Wass brænder for Brøndby, men ikke kommer hjem i denne omgang, da han er lidt bange for situationen omkring salg af profiler.

Derudover nævner avisen en højreback fra Red Bull Salzburg, som skulle have været oppe og vende i Brøndby. Darko Todorović, som er fra Bosnien-Herzegovina, er lejet ud til Hajduk Split, er 24 år og har kontrakt frem til sommeren 2023. Det tolker avisen som at højrebacken skal forstærkes hos de blå/gule.

Du kan høre det efter 20 minutter i B.T.-podcasten her.

 

 




Deltag i diskussionen




  • Æv… Han har nok ikke hørt om CV’s udtalelse vedr. transfervinduet :(
    1 god kommentar

  • mp80
  • mp80   21. juli 2021   

  • Kan sagtens forstå Wass, hvad skulle han kunne gøre i Brøndby, hvis han er eneste profil på et hold af spillere i start 20’erne. Der bude være mindst kvalitets spiller i hver kæde med erfaring.

    Det er også en elendig situation CV har sat holdet i, man har ikke forlænget med flere vigtige spillere, som er endt med at gå på fri transfer uden at have afløsere klar. Nu står NF i den situation, at han skal bygget et helt nyt hold op og samtid deltage i flere turneringer samtidigt.

    CV sagde selv Jung og Schwäbe skulle erstattes, det er de ikke blevet, men i stedet satser man på MH og Børkeeiet ser ud til at skulle omskoles til en ny Jung. Økonomien skal selvfølgelig være i orden, men uden profiler på holdet kan man ikke forvente at trække klasse spillere til. Maxsø havde heller ikke valgt Brøndby, hvis ikke man havde et godt fundament.

    Der skal ikke mange sejre til i Europa, før investeringen i kvalitets spillere er tjent hjem.
    5 enige · 3 god kommentar
     
    • Mik
    • Mik   22. juli 2021   

    • @mp80

      Dejligt med en der skriver et andet billede af CV og transfer.

      Er helt på linje med dig i forhold til indkøb eller rettere sagt det der ikke er kommet.

      Er enig med dig at der bør komme 3–4 kvalitets spillere ind i hver række særligt forsvar, HWB og angreb skal kvaliteten hæves.

      Jeg synes det er fornuftigt CV ikke henter Wass hjem fordi Valencia skulle have transfer og Wass en løn der gjorde han ikke mistet så meget i forhold til hvad han kunne tjene

      Vi står overfor svære kampe hvor vi som du skriver kunne tjent de penge ind i succes Europa og være med i toppen af superligaen

      Vores trup mangler kvalitet og erfaring

      Tror netop det kan være med til maxsø søger til udlandet end hvis han så der var kvalitet hele vejen rundt og muligheder for succes i Europa
      1 enig
     
    • @mp80 det er i mine øjne naivt at tro at 2-3 kvalitetsspillere, som samtidigt vil hæve de årlige lønudgifter med +/-10 mio vil rykke noget særligt i konkurrenceforholdet mellem os og de hold vi skal møde, dertil er forskellen allerede monumental.
      Derudover vil man næppe nå at spille dem ind i en grad at de kan løfte holdet udover det nuværende niveau.
      Mht Mads Hermansen er jeg i øvrigt af den overbevisning at det som udgangspunkt ikke svækker os, men på sigt vil være en forstærkning.
      Udfordringen ligger i min optik på at vi er sårbare i bredden, men er ikke i tvivl om at vi nok skal få 2-3 spillere ind i sommervinduet
      3 enige · 2 god kommentar
     
    • @mp80 Det er sådan set isoleret set fornuftigt nok det du skriver, men:

      Det er vinteren 2020 om igen, så har CV ikke fortjent at vi stoler på hans dømmekraft?

      Det gik jo meget godt sidste gang.

      Og vinduet er slet ikke slut endnu.
      3 enige

    Se 1 flere kommentarer

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      21. juli 2021   

  • Darko Todorović har samme agent som Pavlovic, så det er nok mere en våd agent-drøm end realiteter. Jeg tænker, at Brøndby har fået ham tilbudt.
    1 god kommentar

  • Selvfølgelig vender Wass, Rønnow, Riza, Stryger, Makienok og andre tidligere BIF’ere ikke hjem til Danmark. De tjener op mod 10 x så meget i udlandet - og betaler kun det halve i skat…
    4 enige · 1 god kommentar

---

  • Betalende bruger
      21. juli 2021   

  • Så må han jo blive væk …hvad skal de også med en 32 årig ..det er prøvet alt for mange gange
    1 enig

  • Hvis dette passer, så respekt til Wass for at fravælge PSE. Det kunne andre lære af...

    Helt fair også at han takker nej med henvisning til transfersituationen i Brøndby. Og hvis han har det på den måde, er det bedre at han ikke kommer hjem til Brøndby lige nu.
    4 enige · 2 god kommentar

  • duhl
  • duhl   21. juli 2021   

  • .

  • duhl
  • duhl   21. juli 2021   

  • Sjældent hvis nogensinde har man oplevet et så tåbeligt transfervindue som dette set med Brøndby øjne. Den kredit CV måtte have optjent kan alt andet lige ikke være andet end forduftet nu! Forarbejdet er gjort så grundigt at ingen nu vil ind efter det halve hold nu er væk samt Maxø står med det ene ben ude af døren. Vi stod med en enestående chance for at få toget op på sporet igen men nej. Truppen var tynd før og nu ganske enkelt ikke eksisterende og man forstår om nogen hvorfor fc klubberne godter sig nu. Er ved at være der hvor det reelt er pinlig at vi har fået en gigantisk chance for at komme i CHL og så f***** det sådan op. Ved ikke hvad det nytter at man til sidst i vinduet måske henter en eller to ind af tvivlsom kvalitet.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @duhl
      Så den kredit CV har optjent ved at holde sig til strategien er forduftet nu når han holder sig til strategien?

      Det synes jeg altså ikke giver så meget mening.
      4 enige · 3 god kommentar
     
    • @duhl Der er 1 1/2 måned tilbage af transfervinduet, er det ikke lidt tidligt at konkludere på det??

---

  • Jeg ser ikke Wass som noget større scoop, så fred være med det og jeg kan godt forstå ham. Jeg er dog, som flere andre medfans, oprigtig bekymret for hvor vores hold er på vej hen. Jeg kunne godt tænke mig at høre ledelsens ambitioner i forhold til Europa. Udefra virker det som om vi bare er glade for at være med. INTET indtil nu indikerer, at man ønsker at følge op på sidste sæsons succes og geare truppen til lige om lidt at spille 3 kampe om ugen. Der skal kvalitet ind snart, ellers risikerer vi at få problemer med at komme i slutspillet og blive til grin i Europa. Børkeeiet, Rosted og Corlu kan i mine øjne ikke udgøre stammen på et slagkraftigt BIF hold. Fjerner man disse spillere fra vores start 11'er, så er truppen megatynd som det er nu. Det er også for tidligt at betragte Cappis som fast i start 11'eren. Han skal have tid, men potentialet er der. Hep hep CV!
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Kristianbs Jeg er så enig med dig. Vi står med en enestående chance, som måske ikke kommer de næste 20 år, bare se de sidste 16 år, og kan spille os direkte i CL, selvom chancen er lille og så vælger klubben, at lave en ikke investering. Jeg siger ikke Brøndby skal sætte alt på et bræt, men slet ikke at gøre noget og faktisk stå ringere stillet, end vi gjorde, da vi vandt mesterskabet, er for mig ubegribeligt.

      Jeg kan ikke forstå, at mange har været begejstret efter vores 1-1 kamp i Århus, hvor vi reelt ikke skaber en chance, og tydeligvis, fordi vi mangler kvalitet på holdet i alle kæder. Vores trup er generelt alt for ung og jeg er som du Kristian bange for, at når Europa starter, så står vi med 3 kampe om ugen og selv om vi når, at få lidt kvalitet ind sidst i vinduet, så vil det slet ikke nå, at være spillet ind og holdet vil stå nøgent.

      Hjælper ikke, at vi ikke satser en smule og køber kvalitet for uanset om vi skal i CL eller EL, så vil vi møde modstandere, som hvis vi ikke forstærker os, vil give os nogle ordentligt ture i vridemaskinen og det kan meget hurtigt forplante sig i en ung og uprøvet trup.

      Jeg synes CV leger med ilden, fint med is i maven, men hjælper ikke, hvis den er brændt op inden det skulle være rigtig sjovt. Jeg er faktisk bekymret for dette efterår, med så mange kampe, hvor vi skal rotere og har behov for en bred trup, hvor der ikke skal være stor forskel i kvalitet, for så kan vi ende i en svær situation i ligaen, eller ende med at sælge EL, for at være konkurrencedygtige i ligaen.
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        22. juli 2021   

    • @Kristianbs - Enig i, at det ville være rart med en klarere udmelding om, hvordan klubben tænker at gribe de Europæiske kampe (og dermed transfers) an.

      Personligt tror jeg de fortsætter 100% efter planen. En plan der siger, at vi skal konsolidere os som et fast top-3 hold. Og så tror jeg man lader ske hvad sker i Europa.

      Jeg ser ikke den store værdi i at satse alt på CL. For selvom vi skulle kvalificere os, får vi kæmpe røvfuld efterfølgende. Og vi risikerer tilmed at tabe terræn i Superligaen.
      Forestil dig et ramaskrig der ville komme, hvis vi glippet top-6? Så vi folk jo gå amok.
      Så hellere fokusere på at skabe det bedst mulige, og fremtidssikre, superligahold. Så skal vi nok få chancen for CL igen om få år.

      Det var planen før mesterskabet og jeg tror stadig det er planen efter mesterskabet.
      2 enige

    Se 11 flere kommentarer

  • Betalende bruger
      22. juli 2021   

  • Det lader ikke til der er specielt mange kvalitets spillere der kan se dem selv i CV's projekt. For mig var det overraskende at ingen af de spillere med udløb forlængede kontrakten. Rado er ved at gøre det samme. Er der nogen der kender til hvad loftet er på CV's nye lønstruktur?
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • Mik
    • Mik   22. juli 2021   

    • @Tåhyleren - med tanke på spillere kommet fra lyngby, Hobro og lavere række så kan det ikke være højt
      1 enig

    Se 8 flere kommentarer

  • Betalende bruger
      22. juli 2021   


  • Betalende bruger
      22. juli 2021   

  • Der er ikke så meget at sige de er ved at spare sig ihjel. Cv vil skide Europa et stykke men vi bliver blæst ud sf banen i alle kampe med det baby hold vi har ….syntes det er pinligt af Brøndby
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • @NewY undrer mig ikke du synes det. Men nu har I altså også jeres at kæmpe med inde på Østerbro. 2-2 i premieren på hjemmebane mod AAB kan vel ikke være tilfredsstillende?
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • @NewY Det undre heller ikke mig du syntes det er pinligt, men jeg tænker I har nok at slås med inde i kattebakken, du burde koncentrere dig om.
     

---

  • Betalende bruger
      22. juli 2021   

  • Skulle CV havde truet med at likvidere dem der ikke gad forlænge?
    Vis de vil hjem, prøve noget nyt, eller nægter en løn inden for rammerne, så er der ikke rigtig noget at gøre.

    Daniel var ikke kommet lige meget hvad i år, for vi kan ikke betale det beløb Valencia vil havde.
    Se logisk på det, ja tak Brøndby vi siger bare 10mil for en vores vigtigste spillere, selv om der står franske og andre spanske klubber klar.
    Nej så hellere beholde ham det år, som vi også selv har gjort, når det kom latterlige bud på Jung og andre.

    Jobbe skulle af sted nu, den case er ikke længere.
    Vi skal sælge når spillere peaker i en sæson, for så for vi flere penge. Europæisk kunne havde forøget hans værdi, men samtidig ville han få uhyggeligt svært ved at nå samme stats som han leverede i starten af sidste forår, hvor alt han rørte ved gik ind, eller var en assist.
    Chancen for han kunne blive skadet er der også.

    Jeg ser allerede Cappis som en bedre 8er end Vigen, så der er vi forstærket.

    Tror når Blas og Bjur er tilbage, så bliver Bjur rykket ind på midten, som også er han naturlige plads. Han minder mere om Jobbe i spillestil end Slimane og Corlu gør.

    2 CB mangler der, og selvfølgelig skal vi med den økonomi vi har vente.
    Vi har ikke en gang skåret nok i lønbudget i nu, at vi kan køre i nul i driften.
    Langt hellere sund økonomi og bygge på fremtiden, end Europa nu
    7 enige · 2 god kommentar
     
    • Basse
    • Basse
      Betalende bruger
        22. juli 2021   

    • @Chefen Vilfort
     
    • Betalende bruger
        22. juli 2021   

    • @Chefen Vilfort Man kan ikke tvinge folk. At ingen ville forlænge viser vel at de ikke kunne se sig selv være en del af strategien. Tror den nye lønstruktur har en del med det at gøre.
      Wass troede jeg ikke på efter CV's udmelding om, at spilleren skal kunne passe ind i lønstrukturen, og han ikke ville polarisere den, da det ville skabe uro i truppen. Men igen en kvalitets spiller der vendte tomlen ned til CV's planer.
      Helt enig mht. Jobbe.
      Cappis har spillet 20min. At påstå han er en forstærkning er måske at tage den for vidt. Vigen havde jo også en ganske glimrende debut. Skal vi ikke lige se ham lidt mere an og beholde trusserne på så længe.
      Tror ikke Bjur bliver stamspiller. Har ikke set Bjur nok på midtbanen til at vurdere om han er bedre end Anis og Corlu på positionen. Men er stærkt tvivlende på det udsagn.
      Kender som sagt ikke loftet på CV's lønstruktur. Men Frederik Sørensen rygtet er der ikke sket yderligere ved. Mon også han har vendt tomlen ned til den tilbudte løn? Jeg er spændt på hvilke forstærkninger af forsvaret vi kan tiltrække med den lønramme.
      Hvor meget af lønbudgettet siger du vi mangler at skære endnu?
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • Mik
    • Mik   22. juli 2021   

    • @Chefen Vilfort

      Hvordan kan du kun nævne mangel på CB når
      Vi mangler stopper og HWB du mener måske Bruus og Gammelby er de rigtige dertil

      Mensah rykkes tilbage når blas er klar men hvornår er han det og hvor mange veksler kan der trækkes på ham

    Se 1 flere kommentarer

  • KJOE
  • KJOE   22. juli 2021   

  • Jeg tror overhovedet ikke på den historie. Den der transferpodcast bliver mere og mere skinger.

    Wass er på ferie i øjeblikket. Og det må han trænge til efter en lang sæson i Spanien og han har været væk fra familien i 6 uger med landsholdet.
    Mon ikke han har trukket stikket nogle uger og bedt agenten undersøge hvilke muligheder han har. Dem bruger han så ferien til at tænke over og sammen med sin familie beslutte.

    Og det med om der er profiler nok i Brøndby er helt håbløst. Jeg er sikker på, at vi har et slagkraftigt hold, når sæsonen for alvor går igang.

    Jung og Schwäbe ville gerne tilbage til Tyskland. Det havde vel intet med økonomi at gøre?
    Hermansson havde været i Brøndby i 5 år. Han havde så muligheden for måske?? en bedre kontrakt og bo i Italien.
    Lasse Vigen var nok klubbens beslutning. Og afløseren blev allerede hentet i vinters i Cappis.

    Jeg er også vildt utålmodig og har egentlig kampen i siloen den 8. August som et pejlemærke for klubbens ambitioner. Men måske er det også for tidligt …

    CV har sagt, at de 100 mio for EL og 50 mio for Jobbe skal fordeles over tre år. Så der er 50 mio at shoppe for i transfers og løn i år. Samtidig er der frigivet en del lønkroner for dem som havde kontraktudløb. Så måske er beløbet lidt højere.

    Wass koster vel 15 mio i frikøb og 7-8 mio i løn. Og inden CV hopper på, har man vel behov for at se truppen an i et par kampe for at vide, hvor man ellers skal forstærke truppen. Det er nok den fase vi er i nu tror jeg.
    6 enige · 5 god kommentar
     
    • @KJOE Tak for et sobert og godt indspark.
      Desuden tror jeg at der er flere spillere i spil hos CV om den enkelte pladser. Det vil ligne ham dårligt kun at satse på Wass.

      Jeg er nu helt rolig over, at CV nok skal få kvalitet i truppen og klar inden vinduet lukker.
      Jeg mindes den samme diskussion sidste år, hvor flere galede op om vi ikke ville komme i top6.
      4 enige · 5 god kommentar

    Se 9 flere kommentarer
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        22. juli 2021   

    • @KJOE - Meget meget enig. Eneste lille ting jeg vil pointere er, at de penge som bliver delt ud over 3 år, lige så godt kan blive delt ud over 5 år.
      Og så bliver de ikke alle sammen investeret i nye spillere til førsteholdstruppen. Der vil også blive investeret massivt i MasterClass. Specielt deres trænings- og kampfaciliteter.

      Eller er jeg fuldstændig enig.
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      22. juli 2021   

  • Shit det går stærkt. Det ene øjeblik er CV nærmest Gud og den bedste signing i klubbens historie.
    Til nu, hvis der er er RYGTE om at Wass har takket nej. Så er CV ved at afvikle klubben og sælge alt hvad der har værdi.
    Vi er ikke engang halvvejs i transfervinduet, så jeg forstår slet ikke dette hysteri over mangel på aktivitet.

    Ro på folkens. CV handler først sidst i vinduet. Det var dér Blas kom…
    4 enige · 2 god kommentar
     
    • Mik
    • Mik   22. juli 2021   

    • @Jensen

      Ved ikke hvad Wass har med dette at gøre?

      Jeg synes Wass økonomisk hvis Valencia også skal have ikke gav mening

      Min holdning handler mere om salget og farvel til kvalitet uden der er kommet noget ind. Forskellen fra sidste sæson er vi er kommet et eller to trin længere fremme i processen

      Det momentum skal udnyttes og at skrive nogen at CV ved afvikle alt er ikke det folk skriver, de skriver der burde komme noget ind fremfor kun skille sig af

      Ja transfer er der 1.5 mdr til slutter og sæson er gået i gang CL kval kommer, derfor gav det mening ikke at vente at styrke holdet til senere

      Et forsvar skal også bruge tid på spille sig sammen

      Tror alle herinde ser CV som den rette mand for Brøndby men det er ikke det samme som vi ikke også kan have en kritisk holdning og jubler bare manden slår en skid

    Se 1 flere kommentarer

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      22. juli 2021   

  • Jeg synes det er et underligt rygte. For Wass kan vel ikke være i tvivl om, at Brøndby er en sælgende klub.
    Selvom vi har vundet et mesterskab, skal vi stadig tjene penge ved salg af spillere.

    Jeg kan da godt se, at det ikke er fedt at vende hjem, hvis han tror der er for at kæmpe om 6. pladsen.
    Men har han haft dialog med CV, må han vide lidt om planen for klubben og fremtiden.

    Men hvis Wass har så lidt tiltro til Brøndby, at eet profilsalg og eet rygte om Maxsø-farvel skræmmer ham væk, så kan i ikke bruge ham alligevel.
    Han skal ikke tro han kommer hjem til en badeferie.
    Selvfølgelig skal Wass ikke hjem og være den eneste erfarne spiller. Han skal ikke hjem, bare for at løfte og bære holdet alene.
    Men der er jo lagt en plan og Wass må da, om nogle, vide at når een spiller forsvinder, kommer der altid en ny til.

    Jeg tror ærlig talt vare det er enten løse rygter eller agent-spin.
    Jeg tror de forsøger at presse flest mulige penge ud af Brøndby. Og det kan man jo ikke fortænke dem i.

    Men det kunne være klasse hvis CV kunne lave en 1-årlig lejeaftale, med aftale om ‘fastansættelse’ bagefter.
    Så kunne Wass beholde sin høje løn og vi kunne slippe for en transfer til Valencia. Men det er selvfølgelig ønsketænkning.
    1 enig
     
    • Betalende bruger
        22. juli 2021   

    • @Jensen jeg synes heller ikke det giver mening.

      Det virker mere som om han har svaret på spørgsmålet, hvordan ser du Brøndbys chancer i år.

      Han har altid sagt jeg kommet hjem til Brøndby for at give tilbage. Så det jo irrelevant hvem der ellers er i truppen.

      Han vil godt blive dansk mester, men er ligeglad med Europa, har han spillet masser af.
      Lønnen er heller ikke et problem.
      Det er Valencia der har stukket en kæp i hjulet.
      1 enig · 1 god kommentar

---

  • SSN
  • SSN
    Betalende bruger
      22. juli 2021   

  • Respekt til Wass for at fravælge PSE. Ægte Brøndby dreng. Håber han vender hjem næste år
    3 enige

  • Betalende bruger
      22. juli 2021   

  • Hvis Daniel mener han lige skal hive de sidste penge hjem på et hold med mere erfaring i Udlandet , så forstår jeg godt at han melder fra til Brøndby, han valgte heldigvis fra til FCK. Men han kunne godt se at Brøndby i øjeblikket ikke ville hente forstærkninger tværtimod og derfor vælger han Brøndby fra hvilket er forståeligt mener jeg. Sorry det er bare min private holdning. Hans erfaring er mere end Brøndby kan tilbyde lige nu !!!

  • CV gør det fremragende. Ganske simpelt, vores start 11-er pt er mindst til top 3. Men truppen er tynd, derfor skal vi ikke hente spillere bare for at hente spillere, vi skal hente spillere som CV kan: Maksø gratis, Riveros under 1.mil, Pavlovic under 1.mil. CV troede på Frendrup var bedre en Kaiser og Lindstrøm bedre en Mukhtar, det holdt stik. Jeg ser Hermansen som bedre en Schwæbe, Cappis bedre en Vigen og Børkeeit mindst lige så god som Hjørtur og transfervinduet er ikke slut, er 100% sikker på vores trup ved vinduets lukning er på niveau med sidste år :-) At satse alt på 2 play-off kampe til cl ville være tåbeligt, om vi så brugte 100 millioner dkr på nye spillere så er Red Bull Salzburg og Olympiakos stadig favoritter imod os :-) I år ser jeg 6 hold kæmpe om guldet: AaB, AGF, OB, Brøndby, FCM og FCK. Jeg ser ikke FCM eller FCK som skræmmende, selvom de modsat CV bruger millioner og atter millioner på ligegyldige spillere :-)
    4 enige · 3 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        22. juli 2021   

    • @Sunderland - Du er spot on, i forhold til hvad jeg selv tænker.
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        22. juli 2021   

    • @Sunderland - Du er spot on, i forhold til hvad jeg selv tænker.
     
    • @Sunderland Helt enig, du glemmer FCN, er også har en stor pose penge at købe ind for. Men ligaen bliver tæt igen i år.
      1 enig · 1 god kommentar





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner