Fodbold live resultater




CV hvor er ambitionsniveauet blevet af ??

Skrevet af Joblar, 2. juli 2022

Jeg må indrømme at jeg var rystet og chokeret da jeg hørte den seneste podcast med CV - for hvad er der lige sket med den sportslige målsætning og ambitionerne i Brøndby ?

Det har mig bekendt heddet sig at vi så os selv som en TOP3 klub, hvilket betød at vi i nogen sæsonen kunne blive nr 4 eller 5 men også lande højere end en 3 plads, den ambition er nu tilsyneladende væk, eller hvad ? CV taler nu om at vi går efter en 3 plads og det er vores målsætning, tilsyneladende ser vi os ikke længere som en TOP3 klub, nærmere en TOP6 klub må man forstå - WTF !!

Mon CV har indset (uden dog at ville fortælle alle os fans om det) at truppen han har sat sammen og som bestyrelsen har bevilget midler til bare ikke er til mere, og at det bliver mere end svært at opnå mere fordi der ikke investeres det det kræver for at sikre en TOP3 placering, ambitionsniveauet er ihvertfald tilsyneladende et andet end de tidligere år, hvor økonomien var endog mere anstrengt end nu, hvis så er man vel også kommet noget af en eventuel kritik i forkøbet.

Der tales om fællesskab og at vi alle skal bakke op, også i svære tider, det er jeg egentlig enig i, MEN hvordan kan man ændre på hvordan vi som fællesskab ser os selv, og har købt ind på, bare lige sådan over night og så forvente at alle bare klapper i hænderne, det er mig uforståeligt. 

Den her melding har i hvertfald ikke gjort noget godt for mig og deslvist ramt mig på selvforståelsen af hvad Brøndby er, gad vide hvilket signal det sender til trænere, spillere, masterclass, sponsorere osv osv. - syntes det er en skam. 

Efter en "mellemsæson" havde jeg en forventning om at vi som minimum gik efter efter TOP3, men sådan er det nok desværre ikke med dagens udmelding.




Deltag i diskussionen




  • mp80
  • mp80   2. juli 2022   

  • Omkring det med at bakke op når det er svært og der er modgang, hvad bilder CV sig ind?

    Har han set alle de navne på stadion, alle de aldrig alene trøjer vi har købt, foruden alt det andet merchandise vi går og køber.

    CV bør undskylde, vi fans hjælper i den grad hinanden og klubben. At man er utilfreds med ambitionerne og den måde holdet er sammensat, det er en kritik af CV og manglende evner. Det kan godt være Brøndby ikke har lige så mange penge som de to FC klubber, men kig på de indkøb man har fortaget, det er ikke småpenge man har kastet efter spillere, som af den ene eller anden grus ikke er eller har slået til.
    5 enige · 3 god kommentar
     
    • @mp80 nej slået til i nu, men bare rolig det skal de fleste nu nok gøre alligevel.
      Vi har ikke penge til plug and play spillere, og de penge vi har brugt er jo peunuts i fodboldverden.
      Svare jo til at gå ind i en Rolex butik med 1000 kr i hånden.
     
    • 5chmidt
    • 5chmidt
      Betalende bruger
        8. juli 2022   

    • @mp80
      Med hensyn til opbakningen fra fans, så skal du ikke så langt tilbage. CV hentyder ALENE til de fans, der er/var utilfredse med en 4 plads i sidste sæson, fordi det kun var ét point fra tredjepladsen.
      Opbakningen fra tidligere (Corona-støtten) har ALLE i klubben kun rost - også CV.

  • Tror altså du ligger lidt for meget i de ord.
    Vi har det 3 største budget i denne sæson, så det realistiske er vel at udtale vi går efter 3 pladsen.

    Du ville da hellere ikke på dit job, love kunden feks at du slår 4 søm i, vis kun du har 3 stk.
    Så hellere komme bag efter og sige der er 4 stk i, for jeg fandt et ekstra.
    4 enige · 4 god kommentar
     
    • @Laasss vi har haft det 3 største budget i gennem flere år intet har ændret sig der, tværtimod er vi et bedre sted end for to år siden økonomisk, for mig er der en kæmpe forskel på om man går efter top3 eller spiller for at opnå 3 pladsen, det er bare ikke sådan jeg ser Brøndby, men det er muligt at man er blevet tilfredse med middelmådighed, som sidste sæson var et glimrende bevis på.

    Se 7 flere kommentarer

  • Spørgsmålet for mig er, om det er CV der har for lave ambitioner, eller om det i virkeligheden ikke er ledelsen/JBA, som jo lægger det budget, CV arbejder efter. Altså hvem er det kritikken bør rettes imod?

    Når det er sagt, kan jeg godt følge dig et stykke af vejen, Joblar. Vi har det 3.største budget, og vi er kommet igennem en mellemsæson nu med adskillige udskiftninger i truppen. Og nu har vi kontinuiteten. Så selvfølgelig må det være rimeligt at forvente en 3.plads i næste sæson, eller bedre. Personligt tror jeg også på at det kan opnås med den nuværende trup.
    4 enige · 2 god kommentar
     
    • @Christian Brøndbyman jeg er enig at bestyrelsen selvfølgelig også spiller en rolle omkring ambitionsniveauet, så det er selvfølgelig relevant også at pege pilen den vej.

      Da jeg hørte CV’s udtalelse må jeg indrømme at jeg blev skuffet og med mindre han har udtrykt sig “klodset” eller jeg har misforstået noget, så syntes jeg det er uambitiøst ikke som minimum at spille til par eller gøre det bedre end ens budget til siger, hvorfor skal man spille nedad i stedet for opad ?
      Jeg er desværre ikke lige så optimistisk som dig når det gælder den nye sæson, men jeg håber du får ret.
      1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Christian Brøndbyman Men jeg hører ham da ikke sige andet? Han siger da netop at målsætningen er den samme som i sidste sæson, hvor vi sagde top 3. Hvad er det jeg misser?

    Se 3 flere kommentarer

  • Bliver så fedt med de unge der brænder ligaen af i år
    3 enige · 1 god kommentar

---

  • En top 3 klub kan vi ikke blive.

    FCK kæmper med Ac Milan og Malmö FF om den samme spiller?

    Jeg har hverken set eller hørt at vi gør noget som helst.

    Hvordan skal DK’s bedste klub, med legendarisk historie og den bedste og største fanklub kunne komme i top 3 med Carl Mørck i angrebet.

    Vi bliver nødt til at tilføre kvalitet før vi kan få gode resultater og tjene penge.

    Kom NU IGANG CV.

    Hvad er planen?

    Zorniger fandt spillere som Mukhtar og Jung.

    Vi har ikke kvalitet ala Lindstrøm / Pukki på vej.

    Slimane spiller godt hver 3. kamp, og det kan vi ikke satse/håbe på.

    Synes vi ser tynde ud.

    Silkeborg er stærkere end os med 10 gange dårligere økonomi.

    Nu må der tænkes klart.
    Ungt talent på hylden er godt, men uden bærende power som kan leverer hver gang? Hvordan ender det så?

    Er meget bekymret.

    Vi ligner en 6-7 plads, men det er måske målet??
     
    • @Morten100
      Vi sluttede 4 sidste sæson med de samme spillere, og Silkeborg havnede hvor de havnede pga de holdte fast på samme trup.
      Så hvordan kan det blive til en 6-7 plads forstår jeg ikke?

      Men giver dig ret, der skal tænkes klart og ikke bare købes alle mulige dyre spillere, som de sidste mange foregående år. Det ved vi alle hvad den strategi indebære og giver af mesterskaber.
      2 enige

    Se 9 flere kommentarer
     
    • Thomcat
    • Thomcat
      Betalende bruger
        3. juli 2022   

    • @Morten100 Zorniger fandt så også
      Erceq+Halimi+Blazek+Nilsson+Bellot+Kliment+JMG+Rado+Tibbling+Kopplin+Uffe Bech+Laursen.

      Pukki var der jo inden han kom - det samme med Nørgaard.

      Silkeborg var stærkere end os i den overstående sæson fordi de INTET købte op til sæsonen og spillede videre med den trup de havde. De betalte ifølge transfermarkt præcis 0 kroner i transfers op til sæsonen 21/22. At bringe Silkeborg ind i debatten er jo at give CV ret i at kontinuitet er super super vigtig.
      5 enige · 5 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Morten100 Zorniger kørte økonomien i smadder.

      Hold fest hvor er det urealistisk at køre videre med den opskrift og underskud det år på 78 mill.

      Så ambitionen ligger i de 20 millioner + 55 mill i hhv transfer beløb og lønninger til spillere.

      Og så kan man parkere ønsketænkning
      3 enige · 2 god kommentar

  • Han starter med at sige, hvis Brøndby skal have en chance for at matche de 2 fc klubber, så er der brug for en investor med kapital. Så kan du selv tolke det der sker i Brøndby lige nu

    Har kun lige hørt de første 20 min af podcasten. Men mon ikke CV forholder sig til den nuværende situation- og hvis der kommer en investor ind, så er det en ny sitaution.

    Tvivler stærkt på at Brøndby ser sig selv som en top 6 klub på sigt Edit: Han siger endda, at Brøndby arbejder på at komme helt til tops i Danmark, men økonomien ikke er til det nu. Alle der er utilfredse med dette interview. Hvad havde i forventet!?? Skulle han sige, vi går ud og investere massivt i truppen, og så må det briste eller bære. Wish us good luck
    7 enige · 8 god kommentar
     
    • @Ville bliv vild ! præcis. Og til det sidste du skriver: Det HAR vi prøvet . Mange gange. Det har ikke bragt os en skid.
      2 enige

    Se 5 flere kommentarer

  • Da vi købte Uhre var snakken Hvorfor køber vi spiller fra sønderjyske han kan ikke score da schwabe stoppede var snakken om Jesper Hansen eller en polak det var farligt med en så ung målmand jobbe startede ude i den første kamp derefter tog han superligaen og nu Europa med storm kan finde flere. Så mit bud er jeg er tryg ved at det er cv og Co som tar beslutninger ikke fans som tror det er fm fordi der købes spiller til en masse penge i de store fc klubber
    9 enige · 9 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   3. juli 2022   

    • @Dansk74 Jeg havde personligt heller ikke forventet at Uhre skulle blive topscorer og anderkender absolut beslutningen om at gå af med Wilczek, da det gik så fantastisk med at tilrette vores spillesystem til Uhre’s forcer. Det var dog samtidig et kæmpe sats, da vi solgte Wilczek, da sparede lønkroner jo også kan betyde mistede millioner i forhold til sportslig succes.

      Det var også godt set med Mads Hermansen, mens det var en dyr beslutning at starte sæsonen med Børkeeiet og Skipper i forsvaret. Man kan ikke bare nøjes med de omstændigheder der passer ind i ens egen agenda.

      Jeg er med på at man er nødt til at gamble i den nuværende situation, men det er mere nuanceret end som så. De seneste par transfervinduer er jo at the end of the day nok årsagen til stilstanden pt. Truppen er blevet for stor efter indkøb af pænt mange breddespillere.

  • CV gør det fremragende......men vi må vente om en medinvestor kommer på plads, før CV kan købe spillere......Får vi ikke en medinvestor, ja så må vi sælge spillere før vi kan købe, forretningen kører simpelthen ikke rundt ellers.......Europæisk Gruppespil vil gør det muligt, men det nok ikke realistisk.....Hvem skulle CV købe????? Uden en medinvestor, så kom med navne der koster 5-7 millioner dkr til en årsløn på 1,5-2 millioner dkr om året. Det hvad vi har råd til Max uden en medinvestor........
    3 enige · 3 god kommentar
     
    • @Sunderland hvem kan se CV finde ud af at købe?????? Men igen får han heller ingen hjælp, fra et katastrofalt amatøragtig scoutingafdeling

    Se 2 flere kommentarer

---

  • MR
  • MR   3. juli 2022   

  • Enig. Jeg var rystet over at høre CV... strategien er tilsyneladende, at lukke øjnene og håbe på det bedste med nuværende trup. Hvis det er jobbet, så kan jeg også være sportchef. Håber at han bluffer - og leverer de 2-3 solide ledertyper vi har brug for når Maxsø ryger til en eller anden ukendt klub i Israel, Litauen eller Gibraltar. Kom nu..!
    1 enig
     
    • @MR et hiaraki fungere sådan, at når en leder forsvinder, kommer der automatisk end ny og indtager pladsen.
     
    • @MR Jeg er også skuffet men er det ikke netop modigt at turde lade være med at købe nye spillere? Alle andre havde vel købt løst nu med vores seneste sæson in mente?
      1 enig

  • Jeg forstår ikke hvordan du kan være så overrasket? Jeg hører ikke noget nyt ift. tidligere. Hverken negativt eller positivt. Det er de samme målsætninger og snak om klubben ift. vores konkurrenter som siden CV trådte til.

    Men jeg forstår godt din skuffelse, for det BIF vi har med at gøre lige nu ligger meget langt fra dine forventninger. Jeg ved du hører til gruppen af fans der gerne så, at vi forsøgte at satse på noget kvalitet for forhåbentligvis at kunne tage et skridt tættere på FC1 og 2. Præcis den strategi tager CV afstand fra i podcasten med Nanna. Han taler i stedet om organisk vækst indtil der kommer en ny investor. Men han indrømmer også, at vi dermed også sagter bagud ift. FC1 og 2, fordi de løber hurtigt lige nu.

    Derudover tror jeg også CV er uenig i det sportslige niveau i truppen sammenlignet med mange af os fans. Dét skuffer mig lidt. Jeg havde gerne set 1-2 kvalitetsspillere i denne sæson, for at cementere vores tredjeplads og forbedre mulighederne i Europa. Jeg krydser fingrene for at CV ser noget, jeg ikke kan se.

    Det bliver hårde tider for jer der gerne vil satse. I hvert fald så længe der ikke er en ny investor på plads.
    3 enige · 2 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   3. juli 2022   

    • @Marc Johnson Jeg forstår og respekterer dine synspunkter, men forstærker man sig ikke er det jo netop et enormt sats. Niller har leveret mirakler før, så jeg krydser i hvert fald fingre. Synes ikke vi mangler meget, men en stærk målscorer, der kan tage kampen op med Kvistgaarden og Hedlund, samt en stærk rutineret midtbanespiller ville pynte.
      1 god kommentar
     
    • @Marc Johnson hvis du ikke mener at Top3 og at vi nu sigter efter en 3 plads er nyt, ja så forstår jeg da ingenting. Det har heddet sig at vi ser os som et Top3 hold, nu som jeg høre det blåstempler man at en 3 plads er ok, og at det er det man maksimalt kan nå - det er da noget andet end tidligere udmeldt.

      Jeg husker ligeledes en startegi der tilsagde at man skulle spille med unge spillere såfremt de var gode nok til at indfri målsætningen, MEN at de skulle have performance spillere at læne sig opad. Nu har CV travlt med at fortælle at vi har spillet med den yngste start 11, sig mig engang hvornår er alderen i start 11 blevet et målepunkt, holdet skal vel stadig vinde om søndagen, ellers er det jo FCN om igen, er det der vi er på vej hen.

      Nu tror jeg ikke du hverken kan, eller bør sætte en etiket på mig og hvor jeg er eller ikke er, og bare lige for at slå det fast, selvfølgelig taler jeg ikke for at satse hele butikken, det tror jeg faktisk ingen eller meget få fans ønsker, så den påstand holder simpelhen ikke - jeg forholder mig ene og alene til at der er sket et strategi skift og en nedgradering af målsætningen, intet mere eller mindre.

      1 enig

    Se 4 flere kommentarer

  • Jeg er enig i, at vi sagtens kan få tilføjet noget ekstra lederskab/erfaring med 1-2 tilgange.. Men jeg er ligesom en del andre også ganske fortrøstningsfuld ift. næste sæson, i sær på baggrund af de sidste 4 kampe.

    Det er meget længe siden, at vores trup har haft så meget råt talent og videresalgspotientale.. Vi er altså indehavere af:

    - en 21 årig midtbanespiller, der spiller relativt fast for Tunesien, som skal til VM

    - Danmarks U21 landsholdsmålmand og anfører på 22 år, som er i periferien til en VM reservetjans og ellers en plads til U21 EM, hvis Danmark kvalificere sig.

    - en 21-årig centerforsvar, der spiller fast på Norges U21, som skal til EM.

    - to udenlandske midtbanespillere i fra USA og New Zealand i starten af deres 20'ere, som begge lige mangler det sidste for at brage igennem og blive et stort salg. Den ene spiller fast for deres landshold der akkurat missede VM.

    - Et væld af unge spillere i Kvistgaarden, Schwartau, Kvist, Ægidius, Friedrich, Kwasniak, Bahkit, der står på spring og med mulighed for at bryde igennem.

    - 2 udlejede unge svenskere, den ene har lavet 7 assist i 11 kampe for sin udlejede klub (flest i ligaen). Forhåbentlig får de begge hår på brystet og fast spilletid, så de kan komme tilbage og spille en rolle. Læg dertil den anden unge offensive svensker, som vi har valgt at beholde herhjemme, som også pludselig kan slå igennem.

    Jeg ser en trup fuld af talent og mulige store salgsemner. CV har allerede vist, at han kan lave nogle gode tocifrede salg, så hvis vi kan få tilført noget lederskab (I særdeleshed hvis Maxsø som forventet smutter), så er jeg faktisk fortrøstningsfuld ift. Brøndby IF's fremtid. Det kunne være en Daniel Wass eller en tilsvarende.
    4 enige · 3 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        3. juli 2022   

    • @RommeTilPhiriOgSå Inden det stikker helt af med ros til Fallenius, så har han altså ikke scoret i 9 kampe nu, han er omtrent lige så bovlam foran mål som Slimane.

    Se 4 flere kommentarer

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      3. juli 2022   

  • Nu er det svært at diskutere målsætninger og udtalelser om disse, når vi ikke kender kontekst eller tidshorisont.
    Klubbens målsætning er at være en top 3 klub, over tid.
    Over de sidste 10 år, har vi en gennemsnitlig placering på over 4.
    Ser vi på de sidste 2 sæsoner er vi 2,5.
    Så hvad udtaler CV sig om hér? Er det en generel tendens eller taler han bare om den forestående sæson?
    Vi ved det ikke og kan kun gætte.
    Nogle tolker det om mangel på ambitioner andre mener det er at være realistisk med vores nuværende budget.

    Personligt hører jeg heller ikke noget nyt, fra CV.
    Jeg hører ham forbedre os på endnu en mellem-sæson. Men jeg hører også en forhåbning om mere kontinuitet og forhåbentlig mere stabilt spil, i den kommende sæson.
    Og dét har jeg det fint med. Vi er igang med en større opbygning. Og det skal ikke forhastes. Der er lagt en plan og den skal vi (for én gangs skyld) følge.
    6 enige · 2 god kommentar

---

  • Måske CV lægger en lille presball på JBA med disse udtalelser. Jeg syntes CV har ret i at vi med den nuværende trup skal være lykkelige for en 3 plads. Han ved godt at JBA venter på at lande en investor aftale og derfor er pungen nok lukket indtil der kommer nogen han kan dele regningen med - eller helt kan slippe. Så lige nu er vi i venteposition. Mit håb er at klubben snart får én eller flere ejere med STORE ambitioner og visioner. Er utrolig træt af denne uambitiøse forsigtigper kommunikation. Faktum er at vi er og bliver en kæmpe klub, med kongestadion og giga fanskare og støtte i alle ender af landet. Snart på tide vi skyder den brystkasse frem og blander os med andre end bare Rest of the best.
    2 enige · 2 god kommentar

  • Hvor er det vildt.

    Der er rigtig mange i denne forening der ikke har forstået at verden er kørt forbi Brøndby IF fordi man sidder fast i fortiden.

    Man har et vild romantisk forhold til prof fodbold.

    Der vræles om fællesskab og man vil bestemme og have indflydelse.

    Imens man ikke har en krone eller kommer med en krone.

    Planen, som visse efterspørger, er at skaffe en investor ved at bygge en forretning.

    Ikke ved at bygge et hold der kan slå alle via indkøb af spillere i Milan eller andre CL klubber.

    Noget tyder på der kommer til at komme et clash mellem amatørklub og investeringsklub.

    Der risikerer BIF at lande i Danmarksserien.

    Og måske bliver det enden på det. Der er ikke et overlevelses instinkt i BIF længere.

    Man lever i fortiden.
    1 enig
     
    • @Billboard hellere støtte en forening i Danmarksserien end en forretning i Superligaen.

      Du synes at fællesskabet vræler og at man lever i fortiden. Jeg synes omvendt det er hovedrystende, hvad folk er villige til at sælge ud af for mulig succes. Men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

     
    • @Billboard Sikke dog noget vrøvl !!
      4 enige

  • Sådan en omgang vrøvl. Han siger ambitionen er at blive nr. 3 i år. Det er nøjagtig det samme som at sige top 3!. Og så er det sådan set fuldstændig ligegyldigt hvordan du forstår det, for det er et faktum!. Stop med alt jeres vrøvl om at tro man kan købe sig til et mesterskab. Det har BIF forsøgt på i 15år uden succes. Nu er der endelig kommet en direktør til, som har en smule fornuft og hvad sker der. Vi vinder fandme mesterskabet! (Hvor mange mio. siger i der blev brugt på spillere i den sæson?). Nu har vi igennem de sidste 15år set en række fjolser brænde flere hundrede millioner af på at forsøge at fremskaffe et mesterskab uden held. Endelig og ja endelig er der kommet en direktør, som ser fremad. Man skaber ikke et mesterskabshold på 1 sæson. Det er en mangeårig investering. Lad nu manden passe sit arbejde. Håber det er begrænset hvad der kommer til at ske på transfermarkedet, udover et par solgte spillere. Vi har en kæmpe række spillere med et stort potentiale, som nok skal steppe op når de får chancen. Præcis som Uhre, Phiri, Lindstrøm, Frendrup, Rønnow, Nørgaard, Agger og mange flere. Hvor mange mio. er det lige vi har brugt på de største spillere i Brøndby de sidste 15år? De største spillere i Brøndby igennem de sidste mange år kommer fra spillere med uforløst potentiale som har fået lov til at udvikle sig i Brøndby.! God dag til jer alle.
    4 enige · 3 god kommentar
     
    • @Martin S. Jensen da Nanna i Podcasten spørger CV om målsætningen så ikke er TOP3 (som den har været tidligere) hvorfor siger han så ikke bare ja ?

      Jeg forholder mig ikke til økonomi overhoved, eller alt det andet omkring spillere osv osv, men må konstatere at målsætningen er en anden end tidligere, længere er den ikke.

    Se 7 flere kommentarer
     
    • @Martin S. Jensen husk Martin at på en sæson med elendige indkøb og salg af topscorer har vi mistet 26 point til FCK og 18 point til FCM. Det er meget på en sæson. Og for første gang i en del år, slutter sæsonen med en minusmålscore
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      4. juli 2022   

  • Den gamble traver er trukket af stalden her i agurketiden :-)

    Hvorfor køber CV ikke nogle store profiler, der er bedre end dem i FCK og FCM til en tredjedel af prisen? Er han dum eller hvad?

    Hvis vi var Vejle kunne vi omvendt spørge, hvorfor Sportsdirektøren ikke bare købte nogle super gode gode spillere for endnu færre midler, så de kunne snuppe en plads i slutspillet foran AaB, Randers, og Brøndby? Han købte en masse spillere, men de rykkede jo ned?!? What? Er han dum eller hvad? Han skulle jo have købt nogle, som var meget bedre, den torsk. Vejle er jo en stor historisk magtfaktor i dansk fodbold med mesterskaber og store profiler på holdkortet. Det er totalt uambitiøst? Man skal bare erklære at man er en topklub, så er man det og så dumper kronerne ned fra himlen.

    Vi må af med CV og tilbage til at satse hele butikken på at få succes lige nu og her. Det er jo gået så godt med den strategi de sidste 15 år…

    7 enige · 7 god kommentar
     
    • @del Piero det satme sjovt og spot on.

      Håber ikke AGF læser det og forstår ironien.
     
    • @del Piero Du må rette mig hvis jeg tager fejl, men jeg fornemmer svagt antydningen af ironi :) Godt skrevet for øvrigt, jeg fatter ikke, at vi igen skal have den her ørkesløse, ja jeg vil sgu ikke engang kalde det en debat. Prøv nu at forstå, at der er en strategi, udformet af, nej ikke CV men af en bestyrelse. Hvis jeg på mit job får at vide, at jeg ikke må lave en magtanvendelse på et barn for bagefter at gå hen og smække ungen en på skrinet, så ryger jeg da ud på røv og albuer, og ja, jeg er pædagog. Hvorfor er det man ikke kan forstå at der er en pose penge at gøre godt med, og ja, så kan det da godt være at man er meget utilfreds med kvaliteten af de transfers der er blevet lavet de sidste par år, jeg er da glad for at det ikke er mig der skal forsøge at finde guld for ingen penge, jeg synes sgu at det kan være stramt nok i min egen husholdning. Nå, jeg blander mig sgu hver gang herinde og ingen lytter alligevel til hvad der bliver sagt, så by by fra Næstved. PS, jeg har i øvrigt en midtbanepiller der er svaret på vores bønner, desværre er han først lige fyldt 12 år, men vent bare og se :=)
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 5 flere kommentarer

---

  • Jeg synes du fordrejer hans ord - målet er ikke top 6 - målet er set som snit over tid en 3. plads. Jeg synes egentlig ikke han sagde noget nyt ift. ambition.

    Derudover må folk altså snart forstå, at CV er sat til at udføre hvad bestyrelsen sætter CV til at gøre/kommunikere. CV er en simpel om end profileret ansat i BIF, men han bestemmer ikke ambitionsniveau eller økonomi.
    1 enig · 1 god kommentar

  • Jeg synes du fordrejer hans ord - målet er ikke top 6 - målet er set som snit over tid en 3. plads. Jeg synes egentlig ikke han sagde noget nyt ift. ambition.

    Derudover må folk altså snart forstå, at CV er sat til at udføre hvad bestyrelsen sætter CV til at gøre/kommunikere. CV er en simpel om end profileret ansat i BIF, men han bestemmer ikke ambitionsniveau eller økonomi.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Benjamino Nu var det CV der udtalte sig omkring den sportslige målsætning, og det er meget muligt at den er afstemt med bestyrelsen (det vil jeg da håbe), men det ændre altså ikke ved at den er ændret - IGEN - Nanna spørger direkte om vores målsætning stadig er TOP3, det svare CV ikke direkte ja til, hvorfor ikke ?

      Nej, målsætningen er midt i TOP6 og man sigter efter en 3 plads, det er da en ændring af den sportslige målsætning, jeg er med på at hvis man opnår 3 pladsen er man inden for skiven, men underforstået kan man også acceptere noget mindre, altså midt i TOP6 hvilket i min optik også kan være en 4 plads.

      I strategi 6.4 står der Brøndby IF skal opnå en placering i top 3 i 3F Superligaen samt sikre, at Brøndby IF skal spille europæiske kampe - igen hvorfor siger CV ikke klart ja til Nanna's spørgsmål om TOP3 det står i vores strategi. Netop af den grund at der ikke svares klart, opstår der tvivl..........
      Som Nanna argumentere for, SKAL man i næste sæson opnå minimum en 3 plads, ellers er der ikke noget der hedder Europa, og jo så er jeg med på som CV også argumentere for at der er en pokal turnering, men det er altså lidt mere lotteri om man vinder den, det kan man ikke slet ikke regne med.

      Oplægget her er ene og alene relateret til den sportslige målsætning, og IKKE om der skal brændes millioner af kroner af på nye spillere, om CV er en dårlig sportsdirektør osv osv - det handler om ambitionsniveauet i Brøndby, og om man har ændret på vores fælles forståelse af hvad Brøndby er.

      En nærliggende tanke er om CV ikke er kommet i tvivl om holdet formåen og hvad de kan opnå i den kommende sæson, og så er det selvfølgelig hensigtsmæssigt om man upfront kan slække lidt på målsætningen, og der med afbøde lidt af kritikken der måtte komme.

  • Hvor er det trist læsning herinde.

    Alle taler om placeringer og hvad CV gør for vores økonomi.

    Har de personer helt glemt hvad vores DNA er, nemlig at spille positiv og fed fodbold.

    Det kan du ikke med spillere som ikke har den fornødne kvalitet.

    CV hyldes alt for meget af brugere herinde, selv samme CV har trukket næsten 2 millioner mere ud i løn end vores direktør har, tænk lige over det.

    Jeg fatter nader jeres hyldest til CV, han er fantastisk fortæller og sælger sig selv godt. Men som sportsdirektør er manden elendig og har slet ikke leveret varen, det er ikke hans fortjeneste vi blev mestre og skaffet os på den måde mange millioner til BIF ved Europa, TV penge og Jobbe salg.

    Hvordan gik det FCK og FCN, da han ikke var der mere?

    Stoppede de med at sælge spillere eller vinde kampe, Nej.

    Tag nu CV ned fra den hylde, som I har sat ham på.

    Vi vandt mesterskabet på sidste spilledag , med spillere fra Zorniger og Troels B tid.

    Det var ikke CV der hentede Frenne eller Jobbe som er dem der er solgt for mest, det var ikke CV der hentede Jung, eller flere af dem der var årsag til mesterskabet kom på sidste spilledag. Hvor er jeres ambitioner henne, I har talt om forsvarlig økonomi sidste flere år, men sportsligt har vi ikke rykket os med CV. Vores MC fik et hak i tuden med nyheden om ikke gå efter de største talenter og alt det er CV fortjeneste, cv trækker mere ud i løn, end de fleste af vores bedste spillere, fortæl hvilken dansk klub har en sportsdirektør, som trækker højere løn ud end direktøren eller de bedste spillere i klubben
     
    • @CV fan side Igen en gang vrøvl . Personligt har jeg overhovedet ikke brug for at prise CV, det er dog noget mageløst sludder du kommer med her. Jeg kan jo kun tale for mig selv, men jeg reagerer når jeg igen igen og igen læser de indlæg om bål og brand af vores sportslige ledelse, det er bare os mennesker i en nøddeskal, når der er noget vi ikke forstår, så skal vi have en syndebuk. Jeg tror nu godt CV kan håndtere det, som du selv siger, så får han en udmærket løn. men, vær sød ikke at gå i den grøft hvor man peger fingre ad hvor meget andre får i løn og bruge det som argument, det er ikke dig selv værdigt og i øvrigt et elendigt indslag af argumentation. Se, nu gjorde jeg det igen :) jeg kan sgu ikke dy mig, og så kl. 6.29 på en våd morgen.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @CV fan side Du må undskylde, at jeg henvender mig direkte til dig igen :) Angående et hak i tuden til CV og MC for at stoppe talentudviklingen i BIF. Der har også været stor ros til den beslutning som jeg nu ikke mener er CVs beslutning, uden at vide andet end at det har været undervejs i nogle år. jeg går baseret på dine udtalelser ikke ud fra at du har sat dig helt ind i tingene, prøv at læse tråden herinde Lukning af u talent Her kan du blandt andet finde dette link som jeg så ikke kunne kopiere direkte over, men læs det, og læs mine kommentarer nederst i tråden, måske vi kan finde fælles fodslag ud fra på evidens baseret og faktuel viden og ikke kun følelser som kan have det med at forplumre tingene.
      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/forsvarer-udskaeldt-bif-beslutning-sundt-og-modent.<br /> Nu går jeg i haven og klipper hæk :=)
     
    • @CV fan side Okay, her virker linket ikke, besøg den omtalte tråd :(

  • Jeg tror personligt ikke, at der kommer andet end leverpostej i det vindue her.

    Wass vil alle gerne have til klubben, men jeg tror ikke på det. Til det er hans pris for høj til at AM lader ham gå. Selv hvis vi får ham, så er det jo ikke nok.

    Vi mangler bredde med kvalitet. Vi har masser af bredde, men ikke noget med kvalitet og ikke noget der skaber noget offensivt.

    Hvis vi skal kunne levere noget næste sæson, så kræver det 4 spillere der hver leverer 7 mål eller mere, og en decideret topscorer ala Uhre. Det ser jeg ikke ske med den nuværende trup, og jeg ser ikke hvem vi skulle købe, der ville kunne gøre det.

    Det er ikke fordi de ikke er der, for der er 10 spillere i Superligaen vi ville kunne bruge. Men vi har ganske enkelt ikke råd.

    Jeg tror ikke på der sker noget før til vinter, og så næste sommer, hvor en ny invester i såfald er på plads.

    Jeg ser ganske enkelt ikke hvem vi skulle sælge, for at kunne skaffe pengene til de offensive spillere vi har brug for.

    Så er par spillere på leje, og en enkelt eller to gange med leverpostej, det er hvad jeg forventer i det vindue her.

---

  • fabi
  • fabi   6. juli 2022   

  • Jeg har læst at Manchester United gerne vil afskibe CR7. Han vil passe rigtig godt ind hos os, med vores angriber problemer. Ellers så lad os i hvertfald bare købe en eller anden eller 2 eller 3 fordi så hæver vi helt sikkert overlæggeren, og så er vi ambitiøse.

    Så vinder vi guldet og vi kvaller til europa i år og vi kommer i champios league til næste år, og så er vi tilbage på toppen af dansk fodbold i de næste 10 år. De glade 90'ere er tilbage.

    eller måske sker det ikke :)

  • Ruddi
  • Ruddi   6. juli 2022   

  • jeg syntes han foklare meget godt hvad han vil og gør,ærlig og åben,
    der har været stor udskiftning det sidste år,nu er det tid til de viser de kan spille sammen,og afviser ikke at slå til ,på en god handel,hvad kan vi købe som vi ved slår til fra dag 1,syntes først man til vinter kan bedømme vores hold,koldt vand i blodet,
    3 enige · 1 god kommentar

  • For mig at se meldes der mere defensivt ud end de foregående år. Måske er der en intern aftale om at spare på indkøb og lønninger og få gjort Brøndby salgsklar.
    Det er vældig sympatisk at vi har laveste gennemsnitsalder og bruger MasterClass spillere, men hvis de ikke kan spille top 3 hjem er der jo intet værd. Bif skal leve af Europa hvis vi fortsat skal tiltrække fra højere hylder. Ellers bliver vi den grå eminence som ingen finder interesant. Hvem gider spille i OB fx?
    CV skylder to offensive forstærkninger til midtbane og angreb. Andet kan vi ikke være bekendt. Vi vil ikke være til grin!
    Truppen SKAL forstærkes med spillere udefra og ikke MasterClass talenter på 16-18 år. Det er for uambitiøst Carsten Vagn!
    1 enig





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner