@Brøndby85 Ja, jeg er bestemt ikke fan af NC, der her kun udtaler sig om Coopers sidste job, hvor spillet ikke rigtigt sad.
Hvad NC glemmer at fortælle er, at Leicester var i store finansielle problemer, hvilket medførte at Cooper intet fik i transfervinduet, i en PL oprykker klub. Så bliver det svært.
Da Cooper blev fyret, var han den der klaret sig bedst af de 3 oprykkere, hvor han var 3 point over stregen.
Det er jo ikke sådan at hans efterfølger (Van Nistelrooy)gjorde det specielt meget bedre, nærmere tværtimod.
Det er hårde ord fra en journalist der kun ser på Coopers sidste job. Hvis man ser det lidt udefra, hvor mange trænere har vi haft i Superligaen med Coopers meritter?
@Sorteslyngel - det eneste relevante spørgsmål er, om fyringen af Birk og ansættelsen af Cooper er godt for Brøndby. Selvom jeg elsker min klub, er jeg mere end skeptisk.
@Brøndby85
Det må tiden jo vise. Men en fyring af Birk og en ansættelse af en så god træner som Cooper ser ekstremt lovende ud. Det havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig ville ske i denne landsholdspause.
@Mauer - det er jo en falsk præmis, som du bygger ind der. Birk introducerede ændringer i spillestilen efter ferien. Spillere forlod truppen og andre kom til. Spillerne måtte doseres i august. Birk fik slet ikke mulighed for at få holdet til at præstere max.
@Brøndby85 jeg ved ikke hvorfra du har, at Birk har forsøgt at revolutionere noget henover sommeren. Det er præcis det samme, som før ferien. Men hvad gør at du mener at ansættelsen ikke virker mere end lovende? Det er en mere erfaren træner og en bedre træner.
@Mauer - betydningen af trænerskiftet for holdets præstationer er overvurderet, når der ikke kommer bedre spillere.
En vis naivitet rammer nogen Brøndbyfans, når en ny træner præsenteres.
I bedste fald har vi fået en ny Haraide, som var den værste træner i Brøndbys glansperiode.
Det er interssant at dig som har været eksponent for at se positivt på det hele projekt Birk og konstant beskrevet hvordan du kunne se fremskridt og vi bare skulle give det tid, nu allerede er lidt negativ på SC??? Var det blot Birk du holdt af og ikke det at vi skulle se hvor det bar henad, uden at se på at hans kompromisser dræbte ham, som de gjorde med JS. Vi får nu en ny træner, fugl eller fisk ved jeg ikke, men lidt af det samme optimisme må du vel kunne komme med hvis du holder af BIF.
@Brøndby85 Brøndby skal have tålmodighed, det kan der ikke være tvivl om. Men man skal have være tålmodig med noget der er så åbenlyst forkert, som ansættelsen af Birk.
@Brøndby85 Pointen er at de fleste af os kan se der ikke var et projekt..Derfor skal der andet ind der kan drive det projekt. Vi har misset næsten alt hvad vi kunne siden han kom til, måske pokal finalen som det værste, med tanke på det hold vi mødte.. der blev vi endda sat tydeligt til vægs.. Og husk jeg var fan af ham, men kan også se han ikke magtede det han sagde, hvilket ikke dur som chef. Jeg lover dig, det ville have været en ydmygende forestilling fremover for ham, med de tab der ville komme. Og nej, det har intet med spillere at gøre da vi er fint besat, ikke FCK ellr FCM besat, men fint. Se hvad JP har løftet AGF til på kort tid, selvom det haltede i starten. Men han holdt fast og troede på det, og nu sprudler spillerne.
@SoHappyMe synes det er lige tidligt nok at hylde Jakob Poulsen i AGF. Ja, de har sat et par gode resultater sammen på det seneste, men de har hverken opnået noget eller vundet noget endnu, andet end at lægge 3'er med to point ned til os.
Det er stadig hvedebrødsdage i Aarhus og i Odense, og det kan nemt blive dagligdag igen ret hurtigt. Sådan er det i fodbold.
Jeg personligt synes ikke, at man har givet Frederik de optimale rammer for at opnå succes, og jeg undrer mig over, at man valgte at ansætte ham, hvis man ikke havde i sinde at gøre dette.
Nu er han fortid, og så må vi se, om ledelsen har truffet den rigtige beslutning den her gang - Og om de er villige til, at give den nye træner bedre forudsætninger for at opnå succes.
@SoHappyMe - det er ligegyldigt, om Birk overbeviser alle Brøndbyfans. Det afgørende var, at han kom med noget nyt og godt, men beklagevis havde ledelsen ikke tålmodigheden.
@Brøndby85 Var på daværende tidspunkt også bedre trænere eller havde den nødvendige erfaring. Som BS udtaler, gik præstationerne i den forkerte retning. Jeg er ikke enig med dig i, at enhver kunne se, Birk startede sæsonen med noget positivt. Jeg var forfærdet over kampen i Farum; fik lidt tro på det mod Silkeborg (men måtte sande, at det nok mere var Silkeborg, der var rigtig dårlige i sæsonstarten); var i chok over stilen og resultaterne mod Thorshavn og Reykjavik (med undtagelse af returkampen, som var en freakkamp); og røg helt i hullet efter vores udtryk mod Viborg, Sønderjyske og senest FCM. Jeg var tilfreds med vores udtryk mod Strasbourg, og det virkede som om spillerne hankede op i sig selv, men nok til dels på grund af den store scene. Men intet pegede i den rigtige retning i min bog, og det gjorde det heller ikke i foråret.
Det skal ikke lyde som Birk-bashing. Jeg tror bare ikke, det her var et godt match for ham; det havde nok været bedre at starte med f.eks. AaB, Horsens eller Hvidovre og så bygge på. Jeg tror ikke, han havde helt fat i truppen, og at nogle spillere har kørt deres eget løb.
@Kramer - Schmedes begrundelse er givet, fordi ledelsens beslutning skal forsvares. Det er useriøst at fyre Birk, når holdet er på en 4. plads med næst færrest inkasserede mål, efter få kampe og et sammenpresset program og efter salg af en række profiler, samt efter manglende erstatninger med fart og proven mål i støvlerne.
@Brøndby85 BS siger jo netop af de kigger på præstationerne fremfor resultaterne, da førstnævnte giver flere point i længden. De handler rettidigt, fordi de frygter vi kommer til at tabe flere kampe mod hold som Viborg og Sønderjyske end godt er. Måske Birk stadig kunne have vendt det, men troen var lille, og ledelsen tager derfor et kalkuleret valg. Det kan også fejle, men personligt føler jeg mig langt mere motiveret for at se de næste 5 kampe, end hvis vi havde fortsat med Birk. Det var kedelig og kønsløst. Var langt bedre underholdt under JS, bare for at sætte det i perspektiv.
@Brøndby85 I sølv-sæsonen var jeg godt underholdt. Vi spillede stærke første halvlege, hvor vi ofte overfaldt og dominerede vores modstandere. Vi havde det så tit svært i anden halvleg, når der skulle skiftes ind, men der var et klart defineret spilkoncept, som jeg kunne forholde mig til og forstå udviklingen i, også når det nogle gange blev lidt for meget massage på midten. Her kunne jeg stadig se, hvad vi ville.
Med Birk forstod jeg aldrig helt, hvad der skete på banen, selv når vi spillede godt. Og jeg tænker, at nogle af spillerne har haft det på samme måde. Sidste efterår med JS sluttede ikke super kønt, og selv jeg var lidt slidt. Men vi mødte også alle topholdene i rap, og jeg ville gerne have set, at JS havde fået de sidste fem lette kampe i grundspillet. Så kunne man have evalueret dér. Var vi sluppet godt ud af dem, tror jeg, vi havde fået et godt slutspil og fundet noget af gejsten fra næsten-guld-sæsonen. Vi var kun 6 point efter 1.pladsen efter at have mødt alle top-6 holdene 2 gange. Men det er gisninger.
Jeg er glad for, hvor vi står i dag med ny træner, og er klar til at give det nye team noget tid. Kald det bare en mellem-sæson ;-)
@Brøndby85 Jeg har aldrig lagt skjul på, at jeg i perioder var tilfreds med JS og at jeg var uenig i tidspunktet for hans fyring. Men jeg modtager din sædvanlige one-liner, når du bliver gået lidt på klingen. Vil jeg gerne have JS tilbage? Nej, ikke længere. Jeg synes udviklingen de sidste 24 timer er virkelig spændende, og kan begynde at ane et længere mønster og plan fra BS, der nok har været arbejdet på i noget tid.
@Brøndby85 Hvad vil du gøre hvis SC sætter en længere periode med sejre sammen? Vil du så stadig holde fast i at fyringen af Birk var en fejl? Jeg har sagt det før og siger det igen: Du sætter virkelig din røv i klaskehøjde. Men omvendt, du kan også ende med at få ret. Jeg kan et eller andet sted godt lide det. :-)
@Mauer - point på kontoen er point på kontoen. Men det bliver ikke med en spillestil, som vi vil elske. Hvorfor er der så få briter blandt premier leagues toptrænere? Hvorfor har britiske trænere begrænset succes på kontinentet? Hvorfor er den engelske landstræner tysker?
Vi går den forkerte vej nu.
Hvis Cooper ikke får succes i denne sæson, vil ledelsen holde hånden over ham. Han vil få den snor, som Birk ikke fik.
@Brøndby85 nu er det ikke alle, der kan lide den samme spillestil. Jeg hader f.eks Barca's tiki taka. Helt forfærdeligt at glo på, men jeg var vild med Mourinho's stil i Chelsea. En solid defensiv og så en hurtig kontra. Det der boldbesiddende spil, som JS og Birk forsøgte sig med, det er til at falde i søvn af.
Nu får vi et Brøndby med hurtigt spil frem ad banen. Det skal nok blive godt med tiden. Ikke mere kampe med et overvejende antal afleveringer til siden og tilbage i banen.
@Brøndby85 nu gik snakken kun på præferencer og ikke hvor fodbolden bevæger sig hen. Fcc er vel et meget godt bevis på, at for at klare sig fint i Danmark og Europa, behøver man ikke følge trenden.
@Mauer - tingene kan ikke adskilles. Fodbolden bevæger sig i retning af max teknik og max fart. Man kan ikke længere stige til tops med hovedvægt på fysikken.
De 2 FC-klubber klarer sig fint aktuelt, men det er snare i mangel af bedre. Hvis Brøndby i dag spillede som i 80erne og 90erne, ville vi have været det dominerende hold i DK.
@Brøndby85 Ja, toppen af poppen gør. Du kan ikke have teknisk dygtige og hurtige spillere repræsenteret hele vejen ned gennem systemet. Den slags spillere bliver hapset af de store klubber. Os mindre hold, kan sagtens klare sig med andre midler i det rum vi konkurrerer i. Men det var heller ikke den spillestil Birk praktiserede. Heller ikke da han havde spillere med fart i sidste sæson. Og det er jo der din debat ligger. Så hvor vil du hen?
@Mauer - jeg vil have en retning, der peger frem og opad - det gjorde Birks, selvom der var bump på vejen.
Cooper virker mere konservativ, og som skal presse mere ud af det samme materiale.
Tanken er nok at holde Brøndby i top 3, og satse på gruppespil i 2027, hvor Danmark måske får 5 hold med i Europa.
Men jeg fornemmer stærkt, at vi ikke køber spillere af la Wass og Vallys, da de bliver for dyre. Planen er nok udvikling af egne spillere og en heldig hånd med billige indkøb.
Traktorfodbolden truer, men måske planen lykkes.
@Brøndby85 hvis vi lige skal være faktuelle, så var de eneste bump under Birk, gode minutter spillet. Der var nul fremgang. Derfor blev han fyret, som BS også udtaler. Hvad fremtiden bringer, vil tiden vise. Det nytter ikke noget at spekulere i det. At du ikke tror Brøndby vil bruge penge på spillere i den nævnte prisklasse, det skal du have lov til. Ved ikke hvor den tanke kommer fra, men hvis det er det du ser, så er det det du ser. Personligt tror jeg, at man var lidt påpasselig med pengepungen, fordi man godt vidste at Birk nok ikke kom til at sidde meget længere endnu, da der ingen udvikling var.
@Brøndby85 jeg erkender blankt, at det kan blive fugl eller fisk. Der er aldrig garanti for succes. Men der er større sandsynlighed for succes med Cooper ved roret, end med Birk.
Man kan sige at dine forudsigelser aldrig har holdt stik. Det gør de næppe heller denne gang.
Det er fint at være skuffet/uenig med trænerskiftet, men det giver ingen mening at sammenligne, hvordan han spillede med to oprykkerklubber i verdens stærkeste liga, kontra hvordan han muligvis vil spille i en dansk subtop-klub.
Så er det måske mere nærliggende at kigge ind i, hvordan han spillede med Forrest og Swansea i Championship samt Englands U17 hold.
Vi har nu fået det, som mange herinde har skreget på længe - En proven, udenlandsk træner, som ikke kommer fra et job som assistent. Så må tiden vise, om det er dét klubben har haft brug for, eller om Brøndby-forbandelsen også rammer Steve Cooper.
Om vi spiller traktor-fodbold eller Ferrari-fodbold, er for mig helt ligegyldigt. Bare der ikke er enorme huller i osten, som der var i det Birk praktiserede.
Og til sidst kan jeg slutte af med at NC snakker som han har forstand. Han snakker om en periode, hvor Nottingham Forest skulle holde sig oppe i PRL, med et noget dårligere hold end konkurrenterne. Som Romme skriver, så er det mere interessant at se på, hvordan han praktiserede fodbold, da han stod i spidsen for holdene i Championship.
Slap nu af. Bare fordi at den mand du havde spået var fremtidens mand i Brøndby og var den helt rette, blev fyret, som alle andre havde forudset, behøver du bringe negativitet dagen efter ansættelsen. Du har været efter samtlige negative røster henvendt til Birk, men nu må du godt komme med negativitet. Jesus! Det er der ingen grund til. Heller ikke selvom det altid ender med at dine forudsiger ikke holder stik.
@Mauer - slap selv af - det er den samlede fyringshistorie siden 2013, som jeg reelt er deprimeret over.
Vi ejer ikke den tålmodighed, som skal bringe os tilbage, hvor vi var indtil midten af 00erne.
@Brøndby85 jeg tror mere det bunder i dårlig ledelse og dermed dårlige valg af ansatte. I den periode du henviser til, der er det kun fyringen af NF jeg begræder. Men du har ret i det med tålmodighed. Cooper skal de være tålmodige med. Han skal være med til at sætte sit hold. Det tager nok et vindue eller 2.
@Brøndby85 lige en påstand herfra, som bare er mine egne tanker. Kan det tænkes at tålmodigheden er tilstede, men at det er uenighed om spillestil som gjorde udslaget? Både Schmedes og Birk har hele tiden talt om 4 back kæde, men Birk, har måske, stædigt holdt fast i 3 backkæden selvom ledelsen har sagt Brøndby skal spille med 4 backs.
@Ljm - det vil jeg ikke afvise. Men jeg kan ikke forestille mig andet, end at Birk har bedt om nye spillere for at kunne spille med 4 nede bagi. Så jeg frygter lidt, at Cooper har fået en bunden opgave, som hedder succes med den nuværende trup.
@Brøndby85 det bliver i hvert fald spændende at se hvad der sker.
Indtil vinter er truppen nok som i dag. Jeg synes dog at der primært er handlet ind til 4 backskæde. Jeg ved godt at flere skrive Binks er bedst i 3 backkæde, men han har spillet i 4 backskæde, så det bør ikke være et problem efter lidt tilvænning. Ham og Alves vil være et stærkt par.
De henter nok ikke nogle kontrakterne spillere.
@Ocellaris - uenig. Zornigers spillestil blev gennemskuet af modstanderholdet, og Zorniger nægtede at bruge en plan B. Derfor har han også haft begrænset succes efterfølgende og er endt i OB.
@Brøndby85 Jeg vil mene at hvis de spiller med 2 6'ere - Wass og enten sammen med Spiering eller Tahorivic, så burde de være godt dækket ind. Ligeledes kan Vanlerberge eventuelt spille der - det har han vist gjort tidligere i sin karriere.
Jeg er ikke så bekymret, hvis de spiller med 2 6'ere, hvis 6'erne er for offensive begge to.
@Ljm - problemet med din opstilling er især den manglende fart på midten. Vi vil blive overspillet alt for nemt, og målene vil igen rasle ind. Der vil heller ikke blive plads til vores kanter, der, som nogen af de eneste, har fart.
Beklager min nej-hat.
NC er simpelthen så anstrengende at høre på. Jeg så godt bidden med ham på Viaplay, og med hans tabloide, fuldstændigt ubrugelige betragtninger om Cooper, er han og Viaplay som skabt for hinanden. Han formår slet ikke at sætte Coopers sidste tid i Forest og Leicester ind i den rigtige sammenhæng. Cooper står jo netop i kontrast til, hvad vi normalt forbinder med engelske/britiske træneres depressive nedrykningsfodbold. Hans tid i Swansea og den første tid i Nottingham viste at Coopers vision er possession-fodbold a la det GFH gerne ville have. At han så senere udviklede en mere pragmatisk tilgang skyldes så omstændighederne. Men NC kan æde så meget lort. Fucking Århusianer.
Edit: Mit største problem med NC er næsten den urokkelige selvtilfredshed/selvovervurdering og arrogance, han leverer sine halvt gennemtænkte “analyser” med. Nå ja, og så har han sådan en irriterende kommentatorstemme.
Jeg har det tit svært med NCs kommentarer. Jeg tror at Leicester havde spillet kedelig fodbold med det hold, som de havde, ligegyldigt, hvem der var træner. De kampe jeg så med dem fra sidste sæson, var de jo overmatchet overalt på banen. Jeg tænker mere vi skal dømme ham på hans arbejde i Nottingham. Dem fik han i Premier League med et hårdtarbejdende direkte spillestil. Det passer sgu meget godt på Brøndby!
Det må efterhånden være svært for dig holde med Brøndby. Alle dine darlings falder som fluer. JS, Rado og nu, endelig, Birk.
For første gang side Zorniger har vi en proven træner og assistent, som har stor erfaring med verdens største liga.
Da GFH endelig begyndte at røre på sig, efter de lovede to års fredning, skete det med at smide CV og JS ud på røv og albuer. De ansatte BS som fra starten har vist sig særdeles effektiv.
Han har hele tiden været lunken over for Birk-projektet, men da han ikke havde andet valg tog han chancen med Birk. Nu har han landet en konge træner + assistent og jeg tror ikke det er det sidste der sker. Der kommer flere udskiftninger til på mange pladser.
@Panenka - som fan igennem 40 år er jeg svær at ryste. Kun da Ståle blev bragt i forslag som ny cheftræner, begyndte jeg for første og eneste gang at tænke, om jeg stadig var gul og blå.
I min krystalkugle ser Cooper-projektet skrøbeligt ud.
Betalende bruger
10. september 2025
@Brøndby85 uanset hvor skrøbeligt det er så er birk projektet endnu mere skrøbeligt …bare af nysgerrighed hvad er det så ved birk du syntes er så fantastisk, hvad var det han bragte til klubben ?
@Brøndby85 wauu sikke et voksent menneske du …dit had til fck og din tro på at jeg er fck fan gør simpelthen at du ikke ikke kan svare som en voksen …hold kæft du er en idiot
@Brøndby 2660 FC - hvis du bare stopper med at skrive til mig, er jeg glad
Betalende bruger
10. september 2025
@Brøndby85 så længe du opretter tåbelige indlæg ligeså længe skriver jeg til dig …spørgsmål…hvis jeg nu slettede denne profil og lavede en anden med et andet navn er jeg så stadig fck fan i dine øjne ?!?
@bossyboss - fordi Cooper skal lave revolution med et hold, hvis sammensætning han ingen indflydelse har haft på. Han skal være klogere end JS og Birk og se nogen muligheder, som de ikke har set, og have held med at praktisere dem. Han skal gøre holdet bedre, alene ved at skrue op for fysikken. Derudover er han udfordret på, at for mange af spillerne mangler fart.
Betalende bruger
10. september 2025
@Brøndby85 lidt barnagtig holdning ikke ?….men bekræfter jo bare min holdning til dig som person ….du prøver at være voksen men det lykkedes bare aldrig rigtigt
@Brøndby85 Man må formode at han kommer med nogle nye tiltag og ændringer. Det bliver spændende at følge hvad det kan medføre, og om han formår at få mere ud af spillermaterialet end Birk gjorde.
Jeg tænker at Schmedes og GFH nu har fundet “deres mand”, med en væsentlig større erfaring end Birk, hvilket jeg som første indskydelse føler mig mere sikker i.
Men jeg mener samtidig også at man nu bør give plads, ro og opbakning hele vejen rundt. Kontinuiteten er afgørende for længerevarende succes.
@bossyboss - jeg frygter, at fyringen ikke handler om at bringe spillet til et højere niveau, men om at spille mere primitivt og direkte. Spillet bliver mindre teknisk, og mere effektivt. Ledelsen ønsker en balanceret økonomi, hvor der nok ikke bliver købt så mange 20 mio kr-spillere som tidligere. Der bliver formentlig satset på talenter og billige indkøb.
Ledelsen satser formentlig på, at DK får 2 CL-kval pladser fra 2027, hvilket vil forbedre Brøndbys muligheder for gruppespil.
Det virker ikke som om, at Brøndby skal spille teknisk god fodbold, hvilket godt kan gøre mig lidt deprimeret. Ikke mindst fordi Wass, Vallys og Nartey kan forsvinde til sommer.
@Brøndby85 -
Jeg tænker at ordet primitivt kan dække over mange ting, og det er interessant hvordan vi oplever tingene hver især.
I størstedelen af kampene anså jeg Frederik Birks fodbold som kedelig, tilbageholdende og passitvt. Jeg anfægter ikke hans kvaliteter, for er sikker på at manden er hamrende dygtig teoretisk.
Jeg har tit gået og tænkt om hans fodbold var for avanceret til vores spilleres formåen, set ved fx. de her hybdridroller. Lige præcis på det punkt tænker jeg at det kan komme til at klæde Brøndbys nuværende trup med en lidt mere primitiv-tilgang, forstået på den måde at tingene måske gøres lidt mere simple - og måske allervigtigst at der skabes et mere meget tydligere direkte udtryk i spillet, som du også nævner som en frygt, hvilket jeg har savnet i høj grad.
Overordnet set, så tænker jeg fyringen handler om den manglende udvikling og stabilitet i spillet og de svingende resultatater i Europa som i ligaen. Det skal dog nævnes, hvis man kigger sådan lidt ovenfra, så synes jeg ikke Birk har fået de bedste arbejdsbetingelser og det virker lidt til at han siden Schmedes tiltræden var dead-man walking, hvor Schmedes har ledt efter en egnet kandidat. Det kan ihvertfald tale for at han har været meget usynlig under Birks ledelse som træner og at der fx aldrig kom en assistenttræner. Det der undrer mig er så at man giver Birk en lang kontrakt, hvis man nu ikke rigtig havde troen på ham. Men Birk talte også godt for sin sag med ild og aggressivitet - men han leverede et helt andet udtryk så snart at han fik jobbet, og det tænker jeg også har været med i overvejelsen om han var den rigtige type.
Det der ærger mig er at ledelsen ikke er mere konkrete på hvad de rent faktisk vil, for det gør at vi alle kan sidde og forsøge at gætte os frem til det.
Men for at gribe noget at det du skriver, så mener jeg faktisk at Brøndby lige præcis i højere grad skal satse på deres Masterclass, da der lægges mange penge i det. Her kan jeg forstå at Steve Cooper har en masse erfaring i at arbejde med unge talenter, med ansættelser i Liverpools ungdomsakademi og ungdomslandshold - og vigtigst af alt, så kan jeg forstå at han har modet til at bruge dem som viser sig godt frem.
Dog er det naivt at tro at Brøndby alene kan føde rene Masterclass hold, og jeg tror derfor at nu hvor GFH/Schmedes har fundet deres mand, at der så vil blive evalueret til januar i forhold til spillertrup, og at han så vil få det økonomisk råderum til at hente nogle dyre, men også lidt mere etablererede spillere til truppen. Jeg tror/håber på at vi kommer til at se en god kombination fremadrettet på det punkt.
Brøndby skal i Europa. Det er en absolut nødvendighed for at klubben kan tage afgørende skridt i sin udvikling i min optik. Det formåede Birk desværre ikke, og jeg kan godt mistænke at der måske var en klausul i hans kontrakt der gjorde at han kunne blive afskediget, hvis det ikke lykkedes. Det hørte jeg ihvertfald i en 3point podcast, at amerikanere ofte laver de her forskellige klausuler med deres ansatte.
Jeg vil ikke gå ind i en snak om hvilken form for fodbold der vil komme, da jeg ikke har noget kendskab til Steve Coopers tanker og idéer.
Men det bliver spændende at følge udviklingen og se om Cooper er manden der kan bryde Europa-forbandelsen, og hvilket udtryk vi fremadrettet for set på banen under hans ledelse.
Jeg er ihvertfald lidt mere fortrøstningsfuld nu som fan af Brøndby, for vi i min optik har fået en træner ind med et pænt CV og god erfaring med ungdomsarbejde og Premier League.
@bossyboss
Nu skal man jo åbenbart passe lidt på med at anerkende folk herinde.
Men fremragende og rammende skrevet.
Se 18 flere kommentarer
---
Betalende bruger
10. september 2025
hvad vil du med det oplæg ?….prøver du at vise at de har valgt en forkert træner på baggrund af ligegyldige udtalelser fra en ligegyldig journalist ?…..vi er klar over at du er sur over din ven birk er blevet fyret
Debatten har da taget en hård drejning?. Lad os glædes over at man endelig har reageret på et åbenlyst forkert trænervalg. At det skulle tage ca 6 måneder for lang tid er lidt bekymrende, da det allerede omkring medio marts stod klart at Birk var all talk. Men water under the bridge. På lørdag vender det hele
Fortæller vel alt om Viaplay, at de bruger en kommentator til at vurdere en fodboldtræner og hans evner. Der er forskel på en ekspert og en kommentator. Det er det værste ved NC. Manden tror han er ekspert? Kend din plads man, du er journalist? Ham og hans selvopfattelse passer perfekt til et sensationssøgende skod-medie som Viaplay.
Cooper er en top signing. En mand der er gået succesfuld ud af en Play-off finale om PL er vant til presset. Han har både erfaring med at være et tophold og med at skulle omstille sig til at kæmpe mod større budgetter fra PL (Europa og FC-klubberne). Trust the process boys. Træneren kan i hvert fald ikke være en undskyldning længere, så lad os se, om udviklingen udebliver. Hvis det er tilfældet, så tydeliggøres klubbens strukturelle problemer - og så må vi kigge andre veje for at finde løsninger, der skal bringe os tilbage som en magtfaktor i dansk fodbold.
Deltag i diskussionen
Sorteslyngel
Betalende bruger
10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Sorteslyngel
Betalende bruger
10. september 2025
Hvad NC glemmer at fortælle er, at Leicester var i store finansielle problemer, hvilket medførte at Cooper intet fik i transfervinduet, i en PL oprykker klub. Så bliver det svært.
Da Cooper blev fyret, var han den der klaret sig bedst af de 3 oprykkere, hvor han var 3 point over stregen.
Det er jo ikke sådan at hans efterfølger (Van Nistelrooy)gjorde det specielt meget bedre, nærmere tværtimod.
Det er hårde ord fra en journalist der kun ser på Coopers sidste job. Hvis man ser det lidt udefra, hvor mange trænere har vi haft i Superligaen med Coopers meritter?
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Rebæk 10. september 2025
Rebæk 10. september 2025
Det må tiden jo vise. Men en fyring af Birk og en ansættelse af en så god træner som Cooper ser ekstremt lovende ud. Det havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig ville ske i denne landsholdspause.
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Sorteslyngel
Betalende bruger
10. september 2025
Mauer 10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Mauer 10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
En vis naivitet rammer nogen Brøndbyfans, når en ny træner præsenteres.
I bedste fald har vi fået en ny Haraide, som var den værste træner i Brøndbys glansperiode.
SoHappyMe 10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Er vi nu ved at løfte os, eller er der tale om en handling, som afspejler, at ledelsen ikke har den fornødne tålmodighed med Brøndby-projektet?
Mauer 10. september 2025
SoHappyMe 10. september 2025
RommeTilPhiriOgSå 10. september 2025
Det er stadig hvedebrødsdage i Aarhus og i Odense, og det kan nemt blive dagligdag igen ret hurtigt. Sådan er det i fodbold.
Jeg personligt synes ikke, at man har givet Frederik de optimale rammer for at opnå succes, og jeg undrer mig over, at man valgte at ansætte ham, hvis man ikke havde i sinde at gøre dette.
Nu er han fortid, og så må vi se, om ledelsen har truffet den rigtige beslutning den her gang - Og om de er villige til, at give den nye træner bedre forudsætninger for at opnå succes.
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Kramer
Betalende bruger
10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Kramer
Betalende bruger
10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Kramer
Betalende bruger
10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Kramer
Betalende bruger
10. september 2025
Med Birk forstod jeg aldrig helt, hvad der skete på banen, selv når vi spillede godt. Og jeg tænker, at nogle af spillerne har haft det på samme måde. Sidste efterår med JS sluttede ikke super kønt, og selv jeg var lidt slidt. Men vi mødte også alle topholdene i rap, og jeg ville gerne have set, at JS havde fået de sidste fem lette kampe i grundspillet. Så kunne man have evalueret dér. Var vi sluppet godt ud af dem, tror jeg, vi havde fået et godt slutspil og fundet noget af gejsten fra næsten-guld-sæsonen. Vi var kun 6 point efter 1.pladsen efter at have mødt alle top-6 holdene 2 gange. Men det er gisninger.
Jeg er glad for, hvor vi står i dag med ny træner, og er klar til at give det nye team noget tid. Kald det bare en mellem-sæson ;-)
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Kramer
Betalende bruger
10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Mauer 11. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
11. september 2025
Vi går den forkerte vej nu.
Hvis Cooper ikke får succes i denne sæson, vil ledelsen holde hånden over ham. Han vil få den snor, som Birk ikke fik.
Mauer 11. september 2025
Nu får vi et Brøndby med hurtigt spil frem ad banen. Det skal nok blive godt med tiden. Ikke mere kampe med et overvejende antal afleveringer til siden og tilbage i banen.
Brøndby85
Betalende bruger
11. september 2025
Brøndby går nu den gale vej, selvom kortsigtet succes ikke kan udelukkes.
Mauer 11. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
11. september 2025
De 2 FC-klubber klarer sig fint aktuelt, men det er snare i mangel af bedre. Hvis Brøndby i dag spillede som i 80erne og 90erne, ville vi have været det dominerende hold i DK.
Mauer 11. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
11. september 2025
Cooper virker mere konservativ, og som skal presse mere ud af det samme materiale.
Tanken er nok at holde Brøndby i top 3, og satse på gruppespil i 2027, hvor Danmark måske får 5 hold med i Europa.
Men jeg fornemmer stærkt, at vi ikke køber spillere af la Wass og Vallys, da de bliver for dyre. Planen er nok udvikling af egne spillere og en heldig hånd med billige indkøb.
Traktorfodbolden truer, men måske planen lykkes.
Mauer 11. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
11. september 2025
Mauer 11. september 2025
Man kan sige at dine forudsigelser aldrig har holdt stik. Det gør de næppe heller denne gang.
Brøndby85
Betalende bruger
11. september 2025
Kepgar 10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
RommeTilPhiriOgSå 10. september 2025
Så er det måske mere nærliggende at kigge ind i, hvordan han spillede med Forrest og Swansea i Championship samt Englands U17 hold.
Vi har nu fået det, som mange herinde har skreget på længe - En proven, udenlandsk træner, som ikke kommer fra et job som assistent. Så må tiden vise, om det er dét klubben har haft brug for, eller om Brøndby-forbandelsen også rammer Steve Cooper.
Det bliver interessant at følge.
---
Mauer 10. september 2025
Og til sidst kan jeg slutte af med at NC snakker som han har forstand. Han snakker om en periode, hvor Nottingham Forest skulle holde sig oppe i PRL, med et noget dårligere hold end konkurrenterne. Som Romme skriver, så er det mere interessant at se på, hvordan han praktiserede fodbold, da han stod i spidsen for holdene i Championship.
Slap nu af. Bare fordi at den mand du havde spået var fremtidens mand i Brøndby og var den helt rette, blev fyret, som alle andre havde forudset, behøver du bringe negativitet dagen efter ansættelsen. Du har været efter samtlige negative røster henvendt til Birk, men nu må du godt komme med negativitet. Jesus! Det er der ingen grund til. Heller ikke selvom det altid ender med at dine forudsiger ikke holder stik.
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Vi ejer ikke den tålmodighed, som skal bringe os tilbage, hvor vi var indtil midten af 00erne.
LJS
Betalende bruger
10. september 2025
Er ikke ubetinget uenig med dig, hvad tålmodigheden angår.
Men tålmodighed er jo i sig selv, ikke garant for succes.
Mauer 10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
LJS
Betalende bruger
10. september 2025
Så må vi jo give Steve Cooper den tålmodighed, som du efterspørger.
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Mauer 10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Ljm 10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Ljm 10. september 2025
Indtil vinter er truppen nok som i dag. Jeg synes dog at der primært er handlet ind til 4 backskæde. Jeg ved godt at flere skrive Binks er bedst i 3 backkæde, men han har spillet i 4 backskæde, så det bør ikke være et problem efter lidt tilvænning. Ham og Alves vil være et stærkt par.
De henter nok ikke nogle kontrakterne spillere.
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Ocellaris 10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
11. september 2025
Ljm 11. september 2025
Jeg er ikke så bekymret, hvis de spiller med 2 6'ere, hvis 6'erne er for offensive begge to.
Brøndby85
Betalende bruger
11. september 2025
Beklager min nej-hat.
Rebæk 10. september 2025
Mortensputnik 10. september 2025
Panenka
Top debattør
10. september 2025
For første gang side Zorniger har vi en proven træner og assistent, som har stor erfaring med verdens største liga.
Da GFH endelig begyndte at røre på sig, efter de lovede to års fredning, skete det med at smide CV og JS ud på røv og albuer. De ansatte BS som fra starten har vist sig særdeles effektiv.
Han har hele tiden været lunken over for Birk-projektet, men da han ikke havde andet valg tog han chancen med Birk. Nu har han landet en konge træner + assistent og jeg tror ikke det er det sidste der sker. Der kommer flere udskiftninger til på mange pladser.
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
I min krystalkugle ser Cooper-projektet skrøbeligt ud.
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
bossyboss 10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
bossyboss 10. september 2025
Jeg tænker at Schmedes og GFH nu har fundet “deres mand”, med en væsentlig større erfaring end Birk, hvilket jeg som første indskydelse føler mig mere sikker i.
Men jeg mener samtidig også at man nu bør give plads, ro og opbakning hele vejen rundt. Kontinuiteten er afgørende for længerevarende succes.
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Jeg frygter, at ledelsen taler med 2 tunger.
bossyboss 10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
Ledelsen satser formentlig på, at DK får 2 CL-kval pladser fra 2027, hvilket vil forbedre Brøndbys muligheder for gruppespil.
Det virker ikke som om, at Brøndby skal spille teknisk god fodbold, hvilket godt kan gøre mig lidt deprimeret. Ikke mindst fordi Wass, Vallys og Nartey kan forsvinde til sommer.
Marc Johnson 10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
11. september 2025
bossyboss 11. september 2025
Jeg tænker at ordet primitivt kan dække over mange ting, og det er interessant hvordan vi oplever tingene hver især.
I størstedelen af kampene anså jeg Frederik Birks fodbold som kedelig, tilbageholdende og passitvt. Jeg anfægter ikke hans kvaliteter, for er sikker på at manden er hamrende dygtig teoretisk.
Jeg har tit gået og tænkt om hans fodbold var for avanceret til vores spilleres formåen, set ved fx. de her hybdridroller. Lige præcis på det punkt tænker jeg at det kan komme til at klæde Brøndbys nuværende trup med en lidt mere primitiv-tilgang, forstået på den måde at tingene måske gøres lidt mere simple - og måske allervigtigst at der skabes et mere meget tydligere direkte udtryk i spillet, som du også nævner som en frygt, hvilket jeg har savnet i høj grad.
Overordnet set, så tænker jeg fyringen handler om den manglende udvikling og stabilitet i spillet og de svingende resultatater i Europa som i ligaen. Det skal dog nævnes, hvis man kigger sådan lidt ovenfra, så synes jeg ikke Birk har fået de bedste arbejdsbetingelser og det virker lidt til at han siden Schmedes tiltræden var dead-man walking, hvor Schmedes har ledt efter en egnet kandidat. Det kan ihvertfald tale for at han har været meget usynlig under Birks ledelse som træner og at der fx aldrig kom en assistenttræner. Det der undrer mig er så at man giver Birk en lang kontrakt, hvis man nu ikke rigtig havde troen på ham. Men Birk talte også godt for sin sag med ild og aggressivitet - men han leverede et helt andet udtryk så snart at han fik jobbet, og det tænker jeg også har været med i overvejelsen om han var den rigtige type.
Det der ærger mig er at ledelsen ikke er mere konkrete på hvad de rent faktisk vil, for det gør at vi alle kan sidde og forsøge at gætte os frem til det.
Men for at gribe noget at det du skriver, så mener jeg faktisk at Brøndby lige præcis i højere grad skal satse på deres Masterclass, da der lægges mange penge i det. Her kan jeg forstå at Steve Cooper har en masse erfaring i at arbejde med unge talenter, med ansættelser i Liverpools ungdomsakademi og ungdomslandshold - og vigtigst af alt, så kan jeg forstå at han har modet til at bruge dem som viser sig godt frem.
Dog er det naivt at tro at Brøndby alene kan føde rene Masterclass hold, og jeg tror derfor at nu hvor GFH/Schmedes har fundet deres mand, at der så vil blive evalueret til januar i forhold til spillertrup, og at han så vil få det økonomisk råderum til at hente nogle dyre, men også lidt mere etablererede spillere til truppen. Jeg tror/håber på at vi kommer til at se en god kombination fremadrettet på det punkt.
Brøndby skal i Europa. Det er en absolut nødvendighed for at klubben kan tage afgørende skridt i sin udvikling i min optik. Det formåede Birk desværre ikke, og jeg kan godt mistænke at der måske var en klausul i hans kontrakt der gjorde at han kunne blive afskediget, hvis det ikke lykkedes. Det hørte jeg ihvertfald i en 3point podcast, at amerikanere ofte laver de her forskellige klausuler med deres ansatte.
Jeg vil ikke gå ind i en snak om hvilken form for fodbold der vil komme, da jeg ikke har noget kendskab til Steve Coopers tanker og idéer.
Men det bliver spændende at følge udviklingen og se om Cooper er manden der kan bryde Europa-forbandelsen, og hvilket udtryk vi fremadrettet for set på banen under hans ledelse.
Jeg er ihvertfald lidt mere fortrøstningsfuld nu som fan af Brøndby, for vi i min optik har fået en træner ind med et pænt CV og god erfaring med ungdomsarbejde og Premier League.
LJS
Betalende bruger
11. september 2025
Nu skal man jo åbenbart passe lidt på med at anerkende folk herinde.
Men fremragende og rammende skrevet.
---
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
TibblingLove
Betalende bruger
10. september 2025
bossyboss 10. september 2025
Maxmotor 10. september 2025
Brøndby85
Betalende bruger
10. september 2025
GlostrupSwing 10. september 2025
Cooper er en top signing. En mand der er gået succesfuld ud af en Play-off finale om PL er vant til presset. Han har både erfaring med at være et tophold og med at skulle omstille sig til at kæmpe mod større budgetter fra PL (Europa og FC-klubberne). Trust the process boys. Træneren kan i hvert fald ikke være en undskyldning længere, så lad os se, om udviklingen udebliver. Hvis det er tilfældet, så tydeliggøres klubbens strukturelle problemer - og så må vi kigge andre veje for at finde løsninger, der skal bringe os tilbage som en magtfaktor i dansk fodbold.
LETS GO STEVE COOPS!
---