Fodbold live resultater




Er transfervinduet godkendt?

Skrevet af BrianGideon, 31. august 2021

Imodsætning til hvad jeg troede, så kom der alligevel en transfer mere og hvem ved om der dukker en enkelt mere op i løbet af dagen. Der har været meget debat omkring vores transfers og tidspunkterne, og så selvfølgelig en ret stor forventning af at der ville komme en overraskelse i stil med Blas, men hvad synes du? Er det for meget at forvente med en Blas lignende transfer, er det gode signings vi har lavet og nu når det (snart) er overstået, er du så tilfreds med tingene fremadrettet? 

Personligt er jeg ganske optimistisk omkring de transfers der allerede er kommet og som de fleste andre havde jeg nok gerne set Tsiembe og Greve være ankommet tidligere, men jeg er meget glad for at have dem i klubben. Tsiembe bliver en stor profil og jeg tror Greve kan blive ret uhyggelig når han får relationerne på plads. For lige nu virker det lidt manglende. Vi kan godt se hans kvaliteter, men også hans manglende erfaring med sine medspillere og taktikken. Så det kunne måske have været godt med dem på holdet fra sæsonopstarten, men hvad fanden... Det går nok og har vi sparet et par millioner, så bare endnu bedre. 

Wikstrøm skal nok også blive god. Der går nok 1 års tid før vi rigtig ser hvad han kan, men jeg er ikke i tvivl om der kommer en god forsvarer ud af ham. 

Heggheim er en spændende ung herre. Der er i hvert fald fart i de stænger der og når man tænker på de forsvarsproblemer vi stod med i starten af sæsonnen, så synes jeg vi kommer enormt forstærket ud af dette vindue. I hvert fald i forsvarsafdelingen, for det ser jo nærmest ud som om man har de næste 4-5 års forsvar på plads. Så fremtiden er sikret og det synes ejg CV har været god til. Jeg tror han går ind i starteren fra dag 1 medmindre man går over til 4 mands forsvar ellers er han helt sikkert den Maxsø erstatning vi kommer til at få brug for. 

De næste par timer kan der ske meget og da jeg allerede har gættet forkert vil jeg holde mig fra at komme med forudsigelser, men der har jo været et rygte her og der. Ham Sousa snakkes der om og han har da nogle kvaliteter, men jeg har nok mere et håb om, at der er en som, er kommet i overskud på en højere hylde, fra en bedre liga. Der er altid U19 til U21 spillere fra de større nationer som er kommet i overskud og det vil måske være en god ide, at kigge på den slags. Det er i hvert fald vigtigt, at det bliver en spiller med en vis fart i fødderne. Det er vores spil bygget op på og derfor er jeg ikke helt solgt på den med en mellemting mellem Pavlovics "styrke" og Uhre/Hedlunds fart. Jeg vil meget gerne se en med en fantastisk sparketeknik og jeg tror ingen vil brokke sig, hvis Wass kommer hjem, men det tror jeg ærlig talt ikke på.

Jeg kunne godt tænke mig en bedre HWB, da jeg føler det vil tage 2-3 år mere før Bruus er færdigudviklet. Pavlovic og Corlu må gerne smutte, da de ikke rigtig har niveauet eller spidskompentencerne til vores spillestil. 




Deltag i diskussionen




  • mp80
  • mp80   31. august 2021   

  • Synes ikke man har levet op til det man har sagt man ville gøre. På papiret er der kommet en del talent ind på holdet og man har da også set lovende takter fra nogen af de spillere, som er kommet til. Det trækker også ned, at så mange er smuttet på fri transfer.

    Der mangler helt klart ledere og erfaring på holdet.

    Strategien med at satse på unge talenter er helt fin i den form man præsenterede projektet i, men med så mange unge i start 11'eren, er der risiko for meget store udsving.

    Jeg synes det er en skam man primært kun henter nordiske talenter og ikke kigger mere bredt. Hvornår har vi sidst hentet et talent fra Norge eller Sverige, som er blevet en succes?

    Pt synes jeg holdet er svækket i forhold til sidste sæson, så er spørgsmålet om de unge indkøb slår igennem og man står stærkt til næste sæson? Det må vi håbe.
    4 enige
     
    • @mp80
      BIF har været notorisk dårlige til at fremme talenter, lige meget hvor de kom fra, så selv om det er rigtigt at det ikke er lykkedes med norske og svenske, så siger det ikke så meget.

      Men nordmændene plejer nu at have gevaldige problemer med tempoet, det har du ret i.
     
    • @mp80 Forstår ikke du kun skriver om unge spillere, når der er hentet Greve, Tsiembe, Mikkelsen og Cappis som er allerede etablerede spillere!
      2 enige
     
    • Joblar
    • Joblar   31. august 2021   

    • @mp80 egentlig meget enig i det du skriver. CV har i min optik handlet for sent, og strategien med at vente fordi så kom de ekstra ordinære gode handler venter vi stadig på at se her 5 timer i lukketid. Der mangler helt rigtig som du skriver performance spiller med leder egenskaber, husk på Jung, Marwin og Hermannsson alle et stykke op i alderen alle var nogen de unge kunne læne sig op af, de er erstattet med Greve, KT, Heggheim væsentlige yngre (og ikke ledertyper nu og her, det kan man ikke forlange) - alle sikkert med potentiale, men vel ikke deciderede ledertyper, når Maxsø er væk står vi i min optik med en kæmpe udfordring på den front. Syntes desværre der har været en lidt kedelig tendens til at der så småt er begyndt at gå FCN i den, der købes primært unge spillere (til udvikling), og det kan sådan set være fint nok, men der skal altså suppleres med lidt ældre spillere der har en fast rolle på holdet, det savner jeg virkelig - og som jeg har forstået det var det også en klar forudsætning i vores strategi, her syntes jeg ikke man har leveret det man har sagt. Kig engang på vores trup der er ekstremt mange spillere på 23 år og derunder. Lige nu og her står vi svækket i forhold til sidste sæson - og så har jeg stadig til gode at se at CV samt vores scouting afdeling formår at ramme plet når det kommer til transfers - for mig skræmmer køb som Rosted, Lumb, Pavlo, Corlu de har i min optik ikke slået til i Brøndby og er alle folk CV har hentet - vi mangler ligeledes at se Blas, Greve, KT, Fallenius, Wikström, Heggheim over en længere periode før de kan vurderes i en helhed.
     
    • jeffchr
    • jeffchr   1. september 2021   

    • @mp80 Kære dig. der er blevet sagt, at vi ville komme styrket ud af vinduet. Om vi er det eller ej er vel en subjektiv vurdering, jeg mener at vi har en super trup, så fra mig og mange andre lallende glade optimister skal lyde et rungende JA !! vi er mange der synes at vi er kommet godt og styrket ud.. Hører vi fra dig hvis det viser sig, at vi styrer for vildt om 6 måneder eller kortere tid. Nu vil jeg stoppe al snak om transfer vinduet, toget er kørt til tiden og jeg glæder mig til Søndag efter Søndag efter Søndag og Torsdag efter Torsdag efter Torsdag (3 hjemmekampe foreløbig i Europa) at komme på Danmarks fedeste stadion sammen med Verdens dejligste børn. Stoltheden er kolossal !!

  • Spørg mig om 6 timer :-)
    1 enig · 2 god kommentar

  • Jeg ville have sagt ja, hvis vi havde set Kvistgaarden og Salech foran Pavlo, og måske endda skippet ham afsted, men jeg føler der må mangle noget hos de to unge hvis de er bag Pavlo til bænken, og så føler jeg at der mangler en angriber til bredden der. Så gerne vi kunne sætte en stor stærk fyr ind ved siden af Uhre og Hedlund at losse bolde efter, som kan fordele og skabe chancer og trusler i luftrummet.

    Dertil kommer at jeg gerne så en ekstra back, men det er ikke et krav at det skal ske i dette vindue, vil gerne give Bruus flere chancer, men Bruus/Mensah føles lidt som dag og nat når de spiller, nogle gange er jeg mega tilfreds og andre gange forholdsvis skuffet. Måske en stor del af dette er at deres konkurrenter på pladserne er skadet eller bruges på andre positioner så der mangler den naturlige konkurrence om start pladserne. Ville være luksus hvis Wass kunne landes, men tror ikke på det.

    Kommer der en angriber ind, ville jeg dog være tilfreds, for vi er ikke et top 2 hold i Danmark, vores økonomi har i mange år haltet, så det er fint med mig man tager den med ro og sikrer sig at fremtiden er økonomisk forsvarlig.
    2 enige · 1 god kommentar

  • tænke
  • tænke   31. august 2021   

  • Afventer stadig et køb af en spiller, som man ikke troede, ville være mulig at hente til Brøndby. Jeg håber, han lander inden midnat.
     
    • Joblar
    • Joblar   31. august 2021   

    • @tænke han er lige kommet på en lejeaftale, mon det er en ny Erceg ?

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      31. august 2021   

  • Jeg er lidt splittet.
    På den ene side, er jeg enig med mp80 i, at CV og klubben ikke helt har gjort hvad de har lovet.
    På den anden side, så synes jeg faktisk vi har en god og spændende trup med stort potientiale.

    Jeg synes dog at tilgangen af Tshiembe og Greve virkede lidt forjaget.
    For hvis vi virkeligt manglede dem, hvorfor betalte vi så ikke bare prisen tidligt i vinduet?
    Omvendt, hvis CV mente at truppen var stærk nok, hvorfor så ikke blive ved med at presse prisen helt ind til det sidste?

    Men hvis det skal opsummeres, synes jeg vi har fået dækket de afgange der har været, med spiller der var overvejende har mere potientiale end dem de afløser. Og generelt til fornuftige priser.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • Joblar
    • Joblar   31. august 2021   

    • @Jensen sådan set enig, og det fint at der er potentiale i truppe det er selvfølgelig vigtigt, men jeg håber også at den sportslige ledelse kigger ind i at vi har en sportslige målsætning som vi skal kunne opfylde nu og her, dvs. der er aldrig plads i Brøndby til ikke at præstere hele tiden, til det er der brug for spillere som har bevist sig på et vist niveau, og som ikke alle er 23 år og derunder, her syntes jeg det halter ganske gevaldigt.

    Se 2 flere kommentarer

  • Zutcorp
  • Zutcorp
    Betalende bruger
      31. august 2021   

  • Jeg er skuffet. Ingen spillere som for alvor er bedre end dem vi har. De kan sikkert blive det og det er jo fint... Men et par ok superligaspillere, og nogle norsk/svenske ungdomsspillere er altså sindsygt uambitiæst for de danske mestre.

    Vi må Håbe på at NF kan lave mirakler med middel spillere igen.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • jeffchr
    • jeffchr   1. september 2021   

    • @Zutcorp med den slags udtalelser er jeg sgu glad for at jeg ikke spiller i BIF, hvad er det for en stil at kalde vores spillere for middelmådige.. Puha den er sgu under bæltestedet.
      1 enig

  • Jeg forstår simpelthen ikke den gruppe af fans der argumenterer med at siden vi er mestre så havde man forventet mere.
    Har folk glemt at vi havde underskud før Corona - også efter vi skilte os af med Hany, Polakken og Kaiser?
    Og er folk med på at det er et engangsbeløb vi får af UEFA - ikke et permanent højere budget?
    7 enige · 4 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        31. august 2021   

    • @Marc Johnson det fedeste er man kigger overhovedet ikke på, hvad de to lorte fc klubber har brugt og gør.

      Giver det mon mening at købe dyre performance spillere, det samme år som dem der er rigere gør, så vores hold topper samtidig med deres.

      Eller giver det mere mening at købe lidt yngre som vi gør, og så toppe mens de andre skal bygge op.

      Den er svært at vælge
      4 enige · 2 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Betalende bruger
      31. august 2021   

  • Synes det er godkendt, vi har brugt 29 mil, og hentet forhåbentlig 4 til start 11er og et stort talent.

    Men synes man skulle havde haft lejet nogle ud, for truppen er for stor.
    4 enige · 2 god kommentar

---

  • CV har erklæret vinduet for lukket nu. Så nu kan vi lave en foreløbig evaluering.

    Jeg synes de indgående transfere ser helt klart godkendt ud. Selvfølgelig med forbehold for at jeg ikke kender de to sidste signings overhovedet. Ind med Tshiembe, Greve, Wikström, Heggheim og Divkovic samt Salech. I forvejen var Cappis sikret. Spillerne er overvejene unge og har videresalgspotentiale, undtagen måske Greve. Jeg synes det er den rigtige måde at gøre det på.
    Vi har set hvad Tshiembe og Cappis kan, og det ser godt ud. Rigtig godt, efter min mening.
    Vi har vel brugt i omegnen af 22-25 mio i alt. Det synes jeg er passende.

    Der hvor det halter er i mine øjne de udgående transfers. Jeg er med på vi har en masse kampe i efteråret, men der er mange spillere der skal håbe på at reserveligaen kommer i fuld omdrejning, for de er miles away fra startopstillingen. Det er særligt spillere som Corlu, Skipper, Singh og Pyndt jeg gerne havde set solgt eller udlejet, når nu man har købt ind som man har. Jeg tror truppen vil vise sig at være for stor.

    Hvor er der dog mange der er skuffede over det her transfervindue rundt omkring. Overraskende mange. Jeg kan dog slet ikke følge skuffelsen, idet jeg ikke kan forstå hvordan I har fået opbygget de forventninger, I må have haft. Men det er tydeligt at rigtig mange havde forventet at vi ville være tættere på PSE og FCM. Realiteten er nok desværre bare, at de har haft 15 år til at køre fra os, og vi er kun lige begyndt at jagte dem.

    Bare husk, man kan godt vinde mesterskaber uden nødvendigvis at bruge flest penge.
    6 enige · 5 god kommentar

  • Hans
  • Hans   31. august 2021   

  • Heggheim En konfirmand på 20 uprøvet uden erfaring! 0 u21 landskampe! Ingen konduite eller erfaring! Virkelig et sats!! At kaste 8 mil efter! Marko divkovic! Slovakisk fodbold er nivuet under dansk og norsk fodbold! Endnu større sats !! Igen 37 mål i 143 kampe i slovakisk fodbold!! Ikke overbevisende eller en styrkelse forud for kampe mod Sparta Prag ! Og Glasgow Rangers som havde en formidabel sæson i EL sidste sæson ! Og modsat Brøndby Kontunitet ! Flere har kastet om sig med ! Vi går videre fra gruppen!! Urealistisk især set i lyset af vores transfervindue ! Discount ! Ja jeg havde været imponeret hvis vi havde hentet en forsvarer med internationalt snit! Og en angriber med samme Foreksempel Jørgen strand Larsen ….skuffende vindue hvor vi henter breddespillere som ikke rykker Brøndby sportsligt på nogen måde…istedet for is i maven ! Blev det en omgang tyndskid! Og dårlig mave….rettidig omhu ? Højere hylde?? Vores sportschef snakker…pose varm luft blev det til…
    1 enig

  • Hans
  • Hans   31. august 2021   

  • Ante ercec….Samuel mraz….andrija pavlovic ….Marko divkovic ….hvem bliver den næste i rækken af flops….vor herre bevares
     
    • Kuffe
    • Kuffe   31. august 2021   

    • @Hans Rolig Hans, er han virkelig så dårlig som du gør ham til ?

    Se 1 flere kommentarer

  • Mr.D
  • Mr.D   31. august 2021   

  • Ja vinduet er godkendt. Er dog enig med andre herinde i at man nok har lovet lidt mere end man kunne holde.
    Jeg ville have foretrukket en mere klar kommunikation ala: vi acceptere en svagere trup på den korte bane for at bygge op på den lange bane.
    2 enige · 2 god kommentar

---

  • Kuffe
  • Kuffe   31. august 2021   

  • Kan se folk er meget splittet over det her transfer vindue. Her er mine tanker.

    Greve og Kevin er 2 rigtig gode spillere, og især Kevin tror jeg vil vise sig at være lidt af et scoop.
    Cappis har vist at han har noget ekstra, ham er jeg meget spændt på at følge.

    De 2 sidste handler vi har lavet, Divkovic og Heggheim, føler jeg på tid godt kunne blive spænende. Og det er jo sagens kerne med de to, vi vurderer dem på følelser, for der er ingen af os der kender dem.

    Problemet er lige nu, (som jeg ser det) Starten af sæsonen er blevet ødelagt, og vi holdt ved for vi var lovet spillere på en højere hylde, hvis bare vi kunne vente til sidst i vinduet.
    Det gjorde at folk havde sindssygt høje forventninger til handlerne sidst i vinduet, og ind af døren kommer 2 spillere med et ikke imponerende cv, folk kender dem ikke, og fokus bliver blandt andet lagt på Hvornår har vi sidst haft succes med en nordmand? og Han er hentet i den slovakiske liga, som er lig med dansk 1 div.

    Ingen af os ved endnu om vinduet rent faktisk har været rigtig godt, eller mindre godt, for vi kender ikke Divkovic og Heggheim. Kun at Kevin, Cappis og Greve er spillere der har gjort det rigtig fint i suppen for deres tidligere klubber.

    Kan godt forstå folk er skuffede og oprevet, Jeg skulle også lige synke en ekstra gang inden jeg satte mig ved tasterne.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        31. august 2021   

    • @Kuffe der er ikke blevet lovet fra en højere hylde ved at vente.

      CV sagde at man kunne være heldig til sidst i vinduet, og lave en handel som Blas, og der var nødvendigt vi prøvede det, for der er mange kroner at spare.
      Men han har aldrig lovet noget.
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        1. september 2021   

    • @Kuffe - Meget enig i dit indlæg.

      Har dette vindue været fyldt med sexede transfers? Nej.
      Har det været effektivt? Ja.

    Se 1 flere kommentarer

  • Mr.D
  • Mr.D   31. august 2021   

  • Altså.... til alle de skuffede mennesker der er utilfredse med lottokuponer-leverpostej-middelmådighed-ungdomsspillere og hvad det ellers bliver brugt af mere eller mindre lødige udtryk om spillere der lige om lidt trækker i den gule trøje.
    Hvad havde i forventet at få for hvilke penge?
    Hvis Jobbe koster 50 mill, og Daramy og Dreyer koster mere. Hvad er det så for nogle erfarne kvalitetsspillere med lederegenskaber fra en højere hylde og bedre liga I ser CV hente for 20-30 mill?
    OG som har lyst til at skifte til superligaen og det danske skattetryk?
    6 enige · 5 god kommentar
     
    • Hans
    • Hans   31. august 2021   

    • @Mr.D ….forskerordning 3 år 25% i skat…..derfor vi kan tiltrække spillere sverige og Norge ikke kan….

    Se 2 flere kommentarer

  • Philip
  • Philip
    Top gode
    Top enige
      31. august 2021   

  • Skulle vi ikke lige vente, minimum et par måneder, før vi vurdere om det har været et godt eller et mindre godt transfervindue. Vi har hentet nogle unge og spændende spillere og vi har vel kun mistet Jung og Jobbe, som ikke er blevet erstatte 1:1 og hånden på hjertet var det realistisk, at erstatte dem 1:1? Nok ikke. Jobbe blev solgt for et flot beløb og er i tråd med strategien. Jung er en mindre god case, men her trak Tyskland for meget.
    9 enige · 7 god kommentar

  • joobs
  • joobs   31. august 2021   

  • Vi fik da presset CV så meget at vi nu har en førsteholdstrup på 31 spillere (!). Jovist Europa League og jo flere unge er med i det antal - men synes alligevel truppen er for stor. Det virker nærmest som en gardering for et corona udbrud.

    NF overvejer en 4 bagkæde. Vi har 6 midterforsvarere til 2 pladser i så fald… 7 med Børkeeit
    1 enig · 1 god kommentar

---

  • Kijo
  • Kijo   31. august 2021   

  • Ja, det er godkendt. Fedt at der er sket noget. Stærkt! Og man skal selvfølgelig lade spillerne vise deres værd inden man begynder at brokke sig. Men der er selvfølgelig mange bedrevidende sofa-sportsdirektører.
    1 enig

  • Nå, jeg gider ikke at vente til midnat. Jeg antager at der ikke sker mere.

    Er vinduet godkendt? Det korte svar er ja, men hvorfor så det.

    Lad os først få præmissen på plads. BIF skal, i gennemsnit (væsentlig, men ofte udeladt detajle. CV nævner det i interviewet i Brøndbylyd), ende i top 3, og de fleste år i Europa. Dette skal opnåes med en ansvarlig økonomi, og i høj grad ved hjælp af unge talenter. Spillere skal hentes via et indefra-og-ud princip.

    Hvordan ser det så ud? 442 diamanten mod FCM så rigtig, rigtig god ud, og smidder lidt mudder i mine betragtninger. Vi kører faktisk FCM ud af brættet efter Frendrup kommer ind - de har kun den efter Hermansens fejlaflevering. Men, anyway:

    Målmand:
    Et ungt, stort talent, en rutineret ræv til at presse ham, og en endnu yngre i pipelinen. Det kan dårligt gøres bedre.

    Backs:
    Her stoler man tilsyneladende på den medicinske stab, når de siger at Blas kommer tilbage i fuldt vigør, og henter ikke på VB. Fornuftigt. Der er mange der gerne vil have forstærkning på HB, men her er jeg uenig. Bruus ser ud til at være ved at være blevet voksen, og jeg spår en rigtig stærk sæson for ham. CV er tilsyneladende enig, og hvis han tror det, skal han lade være med at købe forstærkning, qua strategien.
    Der er også fine backups i Mensah og Bjur.
    Så det ser fint ud på backs.

    Midterforsvar:
    Det er lidt noget rod. Maxsø er sandsynligvis væk til vinter, og det efterlader en ustabil Rosted, og 4 relativt uerfarne i Tshiembe, Skipper, Wikström, og Heggheim. Det er på en gang lidt for mange og lidt for få.
    Men OK, hvis man vil veksle mellem 352 og 442, er 5 spillere nok passende. Det gør Maxsø til den ekstra mand, der kan lære fra sig og være stjernen i det næste halve år.

    Central/defensiv midt:
    Rigtig solidt. Rado, Frendrup, Cappis, er en rigtig spændende trio, både i en 352 og en 442, og der er talenter og reserver til at fylde og i Børkeeiet, Pyndt, Bjur.
    Det er allerede godt, og kan blive fantastisk.

    Offensiv midt:
    Det er lidt noget rod, og det skyldes mest købet af Greve, som jeg ikke forstår. Man har nu Slimane, Greve, Corlu, og et hav af talenter til en enkelt position. Jeg tror at Slimane får en kanon-sæson, og det er fint med reserver, men der er altså for mange spillere her.

    Angreb:
    Uhre er super. Hedlund er til gengæld et svagt led, på trods af hans arbejdsraseri. Han scorer bare for lidt. Pavlovic er håbløs. Den sidste tilgang af Divkovic var tiltrængt - ikke at jeg aner noget om ham, men Kroatisk U/21 er nok sådan cirka Superliga niveau.
    Også her har man et hav af talenter, selv om nogle af dem overlapper på offensiv midt.

    Det løse:
    Gammelby, Corlu, og Lumb står alle i nogle lidt mærkelige situationer. Jeg tror vi kommer til at kunne lægge Pavlovic oven i den kategori. Det er altså en lidt for stor del af truppen, tæt på 20%. Det kan give disciplinære problemer.

    Så summa summarum:
    Man følger strategien. Målmand, backs, midtbane er stærke. Centerforsvar og angreb er OK. Og man burde nok have fundet en løsning til nogle af de spillere der blev til overs. Og jeg forstår stadig ikke indkøbe af Greve, men jeg håber da at han demonstrerer meningen for mig.
    4 enige · 4 god kommentar
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        1. september 2021   

    • @Porstmand Per - Meget enig i dine betragtninger.
      Jeg vil dog gerne kommentere på eet af dine punkter, nemlig forsvaret.
      Jeg synes vi så en meget stabil Rosted i midten af en 3-mands-forsvar sidste år, da Maxsø var ude. Det har vi ikke set i år, men jeg tror på, at med et halvt år til at spille sig sammen, så er aftalerne mere på plads, skulle Maxsø ryge til vinter.

      Hvis Rosted kan finde samme niveau, at roen falder på holdet, så vil jeg være tryg ved ham i midten, Tshiembe til venstre og Skipper eller Heggheim til højre.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • retrograde
  • retrograde
    Betalende bruger
      1. september 2021   

  • Hvorvidt vinduet er godkendt må være en afvejning i forhold til vores målsætning om top 3 og de spillere vi har fået ind og forlænget med.

    Lindstrøm er et talent der ikke kan dækkes ind ved at købe en spiller udefra, Jung ønskede ikke at fortsætte. Derudover har vi mistet andre spillere, som jeg ærlig talt vil tillade mig at sige ikke præsterede på et tilsvarende højt niveau.

    For mig er Schwäbe dækket fint ind med Hermansen. Hermannsson og Vigen synes jeg til fulde er dækket ind af de spillere der er kommet til.

    Jeg er ikke i tvivl om at Jung havde startet inde hvis han stadig var i klubben, men jeg er ikke sikker på andet end at vi med Tsiembe og Heggheim har spillere, der kommer til at levere hvad vi mistede i Jung.

    Greve og Cappis kan ikke erstatte Jobbe - men det er der ingenting der kan. Til gengæld har vi nu to super interessante spillere, der hver især allerede har budt ind med rigtig meget god fodbold.

    Derudover er der tilgang af en angriber og endnu et forsvarstalent. Fælles for alle synes at være hurtighed og hurtig spilforståelse - det er dejligt at se, for det er en af de ting vi blev mestre på og som mangler nu.

    Nej, vi kom ikke i CL og vi vinder nok ikke mesterskabet igen i år, men det vil jeg påstå aldrig var meningen (det var det heller ikke sidste år). Men fokus på en god trup, der har potentiale til at overpræstere, det var det der vandt titlen for nogle få måneder siden.

    ...og kan vi ikke godt lade være med at tale ned om nye spillere, der ikke engang er løbet ind på stadion endnu, bare fordi de er fra Balkan, Norge eller hvad det nu er?

    Jeg har et par venner i Sverige og Norge, da vi talte sammen for et par uger siden, var der to CB talenter der kom op som gode signings, Tihi og Heggheim - sidstnævnte fordi han kom ind pga en skade til en anden spiller og bare har startet inde siden. Han er præsteret rigtig godt - jeg glæder mig :D
    1 enig · 1 god kommentar

  • Ret svært at vurdere når de nye spillere ikke har fået mange minutter på banen endnu.

    Umiddelbart følger man strategien med at udskifte ældre og udenlandske spillere (Jung, HH, Vigen, Marvin S) med yngre (nordiske) spillere (KT, Heggheim, Cappis og Mads H) - det eneste sted det gik den anden vej var vel 26-årige Greve for Lindstrøm. Flere af de nye spillere er ikke færdige med deres udvikling, så vi ser vel ind i starten på en ny cyklus som CV taler om.

    Skulle vinduet have haft et 12 tal skulle Wass eller lignende profil vel være ankommet her 5 min i lukketid. Det er jo ikke til at vide hvad der har været af muligheder, men faktum er at der ikke er dukket noget WOW op her til sidst.

    Min største bekymring er hvem der er oplagt anfører når Maxsø forventeligt takker af (vel senest til vinter). Mensah er nok bedste bud, men jo ikke et rigtig godt bud, da han ikke er sikker på sin plads og selv har ret store udsving i sit spil.

    Hvem skal være fremtidens leder på det her BIF-hold, det har jeg lidt svært ved at se og den spiller fik vi desværre ikke fat i.

---





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner