Fodbold live resultater




Har i tænkt på dette

Skrevet af Detvender, 21. februar 2023

Jeg ved der er oprettet mange tråde, dog håber jeg at dette kan give lidt ekstra til eftertanke hos nogen. 
 

Der er visse fans der er total imod GFH, og jeg ligesom mange andre kan simpelthen ikke forstå hvorfor.. De har intet gjort forkert endnu. 
tværtimod, fastholder de alle vores værdier og metoder. 
 

hvad vil jeg sige. Jeg vil bare sige at jer iklædt orange, skal saft susme passe på, for har i nogensinde tænkt over at hvis GFH får nok af jer og jeres demonstrationer mod hypotetiske handlinger, og simpelthen bare vælger at sige "fuck det" og derfra sælger klubben til en eller anden tilfældig saudi araber, som derefter går ind og piller ved alle vores værdier, selv samme værdier som GFH ikke har rørt det mindste ved? 
nej vel, så for fanden mand, kom nu lige... i må gerne være utilfredse med at vi har fået en flerejer, men vær det nu lige udenfor stadion, ikke tag det med ind, og for Guds skyld, stop med at "tving" folk til at støtte med jer. 
støt holdet når i er på stadion, eller i hvert fald, så lad vær med at skabe noget negativitet. For jo uanset om folk vil det eller ej, så er den orange farve et symbol på noget negativt når den kommer ind på tribunerne. 
 

Hjælp istedet klubben og GFH med ikke at tage nogle drastiske og hævngerrige beslutninger, i tror ikke på dem, fair. Men lad mu vær med at presse citronen, lad vær med at tving dem til at bevise i ikke kan stole på dem. 
 

 

Alt fra nu, hilsen en jyde som ville ønske at han kunne stille sig op på stadion og lave dem stemning og gå imod det orange. 
 

men det kan jeg ikke, istedet er jeg i Jylland hvor jeg flere gange bliver vejledt til at følge trop.

 

God aften. 

 




Deltag i diskussionen




  • Enig
    7 enige

  • KJOE
  • KJOE   21. februar 2023   

  • Måske det ikke er GFH folk har noget imod.? Det er måske mere forandringen der gør ondt.

    Det er tit sådan, at alle vil gerne have forbedringer. Men hvis det også medfører forandringer, så er det folk står af. Det har jeg set utallige gange ifm. mit arbejde og det er sgu lidt de samme forandringsmekanismer der er i spil her.
    3 enige · 2 god kommentar
     
    • Thomcat
    • Thomcat
      Betalende bruger
        23. februar 2023   

    • @KJOE Jeg tror du har ret. For jeg tænker "hvilken forandring?"

      Forandringen skete med opbakning fra stemningsfolkene (herunder Alpha) da vi smed Per Bjerregaard på porten og samtidigt opgav A-aktiernes status.

      Men du har nok ret - for mange fans har nægtet, at indrømme overfor dem selv, at vi har været et normalt aktieselskab siden 2013.
      Det betyder på lige fod med Fck, at who-ever gider købe os - ejer os og bestemmer.

      Den første ejer har været Jan Bech Andersen
      En mand, som har tjent sine penge på en meget mere suspekt facon end GFH. Prøv at google Glencore - bare for at give et lille indtryk - så havde FBI stifteren af Glencore på deres Most Wanted list. Jan B´s penge kommer fra deres børsnotering i 2011 - fordi han var direktør i et af deres selskaber.

      Så hvordan GFH kan være værre end penge der kommer fra Glencore forstår jeg simpelthen ikke. Selvfølgelig kan GFH komme med en masse mærkelige krav om at vi skal spille i orange trøjer eller andet. Men det har jeg intet hørt om skulle være tilfældet endnu.

      Jeg kan sagtens forstå man er imod at vi ejes af nogen. Men så skulle man ved gud ikke have støttet ophævelsen af A-aktierne og dermed have støttet formodentlig en tur i divisionerne.
      4 enige · 2 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Nu har de jo købt orange venindejakker, så det stopper nok ikke lige med det samme.

    Men enig. Det giver ingen mening med deres orange pjat. Jeg har endnu til gode at høre hvad GFH har gjort der er så forfærdeligt. Så vidt jeg kan se, gør de intet negativt. Tværimod bestræber de sig virkelig på at fastholde Brøndby som vi kender klubben.
    Det eneste jeg mangler fra GFH er faktisk en klar og tydelig melding om deres holdning til hooliganisme.
    6 enige · 5 god kommentar
     
    • @Semperfi Jeg fristes til at tilføje, at hvis man smider et har hundrede af de store i en investeringen, så er målet formentlig ikke blot at fastholde, men at udvikle og gøre bedre.
      Og derfor kommer herfra et velkommen til.
      Vi ses til næste hjemmekamp og selvfølgelig klædt i Gul og Blå.
      7 enige · 3 god kommentar

  • Diskussionen begynder allerede at blive lidt gammel.

    Men jeg konstaterer bare, at det tilsyneladende var et kæmpe problem, at Vallys havde sunget sange på Nedre C for 10 år siden. Det var ligeledes et problem, at Pavlovic og Albrechtsen havde spillet i hvidt og blåt.

    For mig er det værre at kaste Brøndbys farver i skraldespanden og opfordre folk til at gøre det samme.
    6 enige · 2 god kommentar
     
    • @Perikles Enig

---

  • Ingen bliver tvunget. Alle dem der er imod de orange burde stoppe deres løgne.

    De fleste der kommer med deres løgnagtige påstande, eller påstande der tydeligvis ikke bygger på fakta, må være sofa fans eller fans med skyklapper.

    Helt ok at være for Gfh og helt ok at være imod. Desværre er de diktatoriske ofte dem der er for gfh
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
        21. februar 2023   

    • @Ocellaris De er ikke det mindste diktatoriske, de/jeg har bare købt ind på mantraet -ingen over klubben-

      Den orange gruppering frygter at de gule/blå farver bliver skiftet ud, det vælger de så at markere ved at skifte de gule/blå farver ud med orange..?

      De har startet en kamp de aldrig kan komme til at vinde, der er kun tabere i deres manifest..
      8 enige · 6 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Ocellaris Hvilke løgne er det du hentyder til?
      2 enige

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Ocellaris du er nødt til klart at fortælle os hvilke løgne, og løgnagtige påstande, du hentyder til.
      Som jeg læser indlæggene, går de i 99 % på at man ikke forstår man svigter den gule farve for den orange.
      Samtidig fremgår det også i kommentarerne, at man ikke kan se og mærke nogen forskel, fra de nye ejeres side.
      Siden GFH overtog aktie majoriten, spilledragter er stadig gul og blå, stadion navnet er uændret.
      Vil du stadig påstå at det løgn og løgnagtige påstande ???????
      4 enige · 2 god kommentar

  • Biffe
  • Biffe   21. februar 2023   

  • Jeg tror at GFH sælger når det giver økonomisk mening og der er stor chance for at Brøndby IF til den tid, bliver solgt til “en eller anden tilfældig Saudi araber”
    Jeg er imod flerklubsejere, hvor de kommer fra er i mine øjne underordnet.
    Mht. Orange så må
    folk på stadion gøre som de vil, så længe der ikke udøves vold og hærværk.
    God tirsdag til alle
    2 enige · 1 god kommentar

  • LJS
  • LJS   21. februar 2023   

  • Vel skrevet.
    Er meget enig.
    Forandring skaber mange gange utryghed. Det kan godt være svært at flytte sig fra sin comfort zone. Dette er fuldt forståeligt og skal også respekteres.
    Var også selv betænkelig ved GFH, til at starte med, men har vænnet mig til tanken.
    Lad os give det/dem en fair chance og se hvad de byder ind med.
    Starten har ihvertfald været lovende.
    3 enige · 1 god kommentar

  • 19Magic64
  • 19Magic64
    Betalende bruger
      21. februar 2023   

  • Da Vallys blev hentet, skulle den orange gruppering også opponere mod netop Vallys!

    Se hvad Vallys har bragt Brøndby, han har enda senest udtalt han savner stemningen fra Sydsiden, virkelig stort format af en mand der ikke ligefrem blev budt velkommen..!

    Og hvad så næste gang der sker noget, der ikke lige passer de orange jakker, skal de så opponere igen?

    Fair hvis man er utilfreds med nogle ændrer Brøndbys farver/navn/stadionnavn etc. men hvis det ikke sker, ender man med at se paranoid ud, og ens ageren har kun været til skade og gene..
    9 enige · 7 god kommentar
     
    • LJS
    • LJS   21. februar 2023   

    • @19Magic64
      Spot on.
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • @19Magic64 lige præcis, vallys sagde også at ham og de andre drenge savner den gode stemning fra sydsiden

---

  • Når du opretter sådan en tråd her, så ville det altså klæde dig, at sætte dig lidt ind i tingene. Nu er det ikke GFH per se som man er modstander af, man er modstander af fler-klubs-ejere, hvilket jeg kun kan tilslutte mig. Det er en ækel tendens i fodbold, som jeg simpelthen ikke kan forstå er tilladt. Havde GFH nøjes med at investere deres tid og penge alene i Brøndby, så er jeg sikker på, at modstanden havde været langt mindre.

    Derudover så forstår jeg heller ikke, hvorfor man skal vente på, at GFH skal gøre noget forkert før man giver sin holdning til kende. Jeg synes derimod det er ganske på sin plads, at man melder ud fra start af, at man er modstander af den konstellation og at der er visse ting man ikke vil gå på kompromis med. Har du overhovedet læst de krav/punkter som de har? De er jo langt fra urimelige, og burde være piece of cake for GFH at tilslutte sig, såfremt de rent faktisk har Brøndby's bedste for øje.

    GFH har været i klubben i 3 måneder. Jeg synes det er lige tidligt nok at vurdere, hvad de kommer til at ændre og ikke ændre.

    Og hvorfor skal du bestemme, om hvorvidt folk skal være utilfredse med fler-klubs-ejere inde eller uden for stadion? De har betalt for billetten på lige fod med dig, og så længe de ikke chikanere folk eller decideret modarbejder den stemning (Eller mangel på samme), som der er i deres fravær, så kan jeg ærlig talt ikke se problemet? De venter endda med at synge deres smædesange/protestsange til efter kampen, når alle I andre er gået hjem.

    Derudover så taber du mig også fuldstændig, når du skriver, at de skal stoppe med at tvinge folk til at støtte dem - Sjældent har jeg læst noget så tåbeligt. INGEN er tvunget til noget som helst. ALLE der bærer orange, de gør det af egen fri vilje. Tværtimod er det alle jer, som er imod den orange protest, som vil tvinge dem til noget, som de ikke har lyst til. Det er så hyklerisk og dobbeltmoralsk som noget overhovedet kan være.

    Det er sjovt fordi går vi 3-4 måneder tilbage, der blev nærmest orkestreret en online heksejagt imod vores stemningsgruppe. Alverdens eder blev sendt deres vej, de blev ønsket hen hvor peberet gror, og alle var enige om, at det ville være så let som ingenting, at skabe noget tilsvarende i deres fravær. Nu har resten af Brøndby stadion haft en hel vinterpause til, at skabe en pendant. Og det er ikke lykkedes. Som i overhovedet ikke. Nøj en flov stemning der var i søndags. En kæmpe kontrast til, hvad der er normen på vores elskede stadion. Og nu er det lidt som om, at det er gået op for den menige mand, at det ikke bare lige er sådan, at koordinere den slags. Noget som ALLE med bare en minimal indsigt vidste på forhånd. Og nu bliver folk pisse hamrende sure over, at de ikke yder vokal support under kampene. I guder en korttidshukommelse.

    Oprigtig talt så er de ENESTE jeg ser som intolerante i den her debat, det er dem der vil TVINGE folk til, at mene det samme som modparten. Og i dette tilfælde, der er det sgu ikke de orange, men alle jer andre. Det er som om, at det er svært for visse folk at forstå, at penge, succes og mesterskaber ikke er et must for alle mennesker i verden. Og jeg er ærlig talt svært tilfreds med, at vi har en stor gruppe af mennesker, der kan råbe vagt i gevær, så vi ikke bliver kørt midtover som eksempelvis SønderjyskE, Esbjerg, Næstved, Fremad Amager og alle de andre danske klubber, der har lidt under udenlandske ejere.

    Det er fint, at du er uenig med orange. Men jeg må tilslutte mig en anden bruger i tråden. Lad vær med at digte usandheder. Og så længe orange ikke chikanerer andre mennesker på stadion, så må du altså bare Suck it up - For de har mindst ligeså meget ret til at være der, som folk med regnbueflag og folk i kørestol.

    Tiden må vise om hvorvidt GFH bliver en gave for Brøndby eller en forbandelse - Men indtil da, så har folk lov til at være skeptiske, folk har lov til at demonstrere imod fler-klubs-ejere, og folk har lov til at gå i orange. Du har også lov til, at føle dig intimideret og ked af det over det. Det er et stort stadion, og der er plads til alle, bare ikke i følge dig åbenbart.

    5 enige · 3 god kommentar
     
    • @RommeTilPhiriOgSå Fuldstændig enig.

      1 enig · 1 god kommentar

  • Jeg vil tro at de fleste af de der er imod moderne fodbold samtidig holder med engelske hold der, om muligt, har endnu værre ejerforhold end Brøndby...
     
    • @Semperfi

      Jeg ser ikke det lort. Ser kun Brøndby.

    Se 4 flere kommentarer
     
    • @Semperfi Jeg vil tro er sjældent et solidt påstulat.

      Jeg kan tilslutte mig og sige, at Brøndby er det eneste fodboldhold, jeg gider investere tid og følelser i at følge. Jeg ser hverken CL, PL eller nogen andre ligaer for den sags skyld.

      Den sport jeg forelskede mig i som knægt, den eksisterer ikke længere. Den er stendød og voldtages på nærmest daglig basis af stenrige tosser med alt for mange penge, og alt for få hobbyer.

      Samtidig har VAR ødelagt den umiddelbare glæde ved alting, ligeså vel som at fodboldspillere og fodboldspillet som helhed har ændret sig markant, qua de astronomiske beløb der er kommet i vores sport.

      Der var engang, hvor at fodbold blev kaldt en gentlemanssport. I dag er der intet gentleman eller sportsmanship tilbage. Det handler om én ting - At vinde. Uanset hvordan og hvor meget du er nødsaget til at snyde. Spillere filmer for at snyde dommeren, spillere trækker tiden fra kampens start. Pengene er så store, at det er ligegyldigt hvordan du vinder - Så længe du vinder. Det er vammelt at være vidne til.

      Havde jeg været barn i dag, så er jeg ikke sikker på, at jeg havde kastet min kærlighed over fodbold.
      3 enige · 3 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer

  • Jeg er som sådan enig med dig i, at jeg godt kan forstå at folk er imod GFH af principielle årsager (flerklubsejer) - at Jan B så muligvis ikke havde andre muligheder finder vi jo aldrig ud af. Jeg vælger at tro på, at Jan B vil BIF det bedste, og hvis han mener at GFH var den bedste ejer, så er det ok med mig under de nuværende omstændigheder.

    Jeg går således ikke selv rundt i orange, men jeg forstår dem der gør. Og jeg synes det var en rigtig fin måde at gøre det på - man venter til kampen er slut med at give udtryk for sin holdning, og jeg så ikke konflikter mellem dem der kom i gult og dem der kom i orange - der skal være plads til alle holdninger, og det synes jeg faktisk der var i søndags.





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner