Gå til Livecentre
LIVE LIGE NU...
Brøndby Stadion
  • Brøndby IF

    Brøndby IF logo
  • 8 - 2
  • AaB logo

    AaB

 
...

Fodbold live resultater




Heggheim

Skrevet af Morten100, 9 timer siden

Forstår ikke at Heggheim fik chancen fra start i dag. Han koster hver gang.

Han falder og er usikker med bolden.

Og tager oftest nogle sindssyge chancer med hårde tacklinger inde i feltet.

Nu kostede han et straffe idag.

han snork sov med bolden mod FCK og var direkte skyld i det mål. (Han kunne bare have clearet den, så var det aldrig sket.)

Tshiembe skulle helt klart have spillet fra start i dag i Alves fravær.

Tænker at bænken og træningsbanen kalder gevaldigt på Heggheim før vi ser et indhop fra ham igen?

Hvad synes i?

Lækket med en sejr idag..

 

Forza BIF 




Deltag i diskussionen




  • At Heggheim skal ud og varme noget seriøs bænk kan der ikke længere herske tvivl om. Hans niveau er ikke en topklub værdigt og han magter bare ikke at tage de kritiske fejl ud af hans spil. Jeg har stor respekt for at JS (som jo ellers er en flinkeskole trænertype) tog konsekvensen og flåede ham ud i pausen.
    2 enige
     
    • 4700
    • 4700   30. october 2023   

    • @Kristianbs
     
    • 4700
    • 4700   30. october 2023   

    • @Kristianbs slap nu lidt af - Heggheim er en ung talentfuld spiller, som snart vil blive et stort aktiv for Brøndby.
      12 enige · 6 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Kristianbs

      Hmm jeg er ikke uenig omkring hans niveau baseret på denne og den sidste kamp (FCK). Men jeg maner alligevel til besindighed.

      Manden er ung, og er tydeligvis talentfuld, det har han vist for os før. Og jeg mener han laver langt flere rigtig gode ting end han laver fejl, men når han fejler så er det tydeligt og det koster. Jeg tror stadigvæk på ham.

      Når vi kan give Alves 12-18 måneder før han begynder at kunne spille bold for os (de chancer han fik var sku ikke gode), ja så kan vi også give snor til HH.

      Og ja jeg ved godt du siger han (blot) skal varme noget seriøs bænk, tror bare ikke det er den rigtige løsning at forvise ham, og hvis det var den løsning man ville, så bør man sælger ham og kører en anden ung talentful spiller ind.
      8 enige · 5 god kommentar

  • Jeg er helt enig. Hegheim har nogle kvaliteter og er stadig ung men har ikke vist noget overbevisende i kampene efter sin retur fra lejeopholdet. Tshiembe har ikke ramt sit topniveau endnu men det er også mega højt og han har været skadet. Jeg har ment hele vejen at Tshiembe på 50-60% fra sit topniveau stadig er bedre end Hegheim, og skal spille hver gang, som i HVER gang. Det tog også Tshiembe 5-7 kampe af finde formen efter skiftet fra Lyngby. Men det vilde med Tshiembe er at man kan se han lægger på fra kamp til kamp, måske med enkelte kampe hvor han ikke gør det, så er det hver anden kamp men kurven går opad. Tshiembe skal spille og jeg fatter ikke koret i podcasts og på foraer der praiser Hegheim på bolden og taler Tshiembe ned. Folk der praiser Hegheim tænker på ham fra før lejeopholdet og Lyon kampene mm. Tshiembe skal spille slut.
    3 enige

  • Den tackling havde der heller ikke været straffe på i England.
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        30. october 2023   

    • @BrianGideon Enig, men stadigvæk tåbeligt straffe og dum chance at tage, der er jo ingen fare og han er så langt nede og vinklen til målet giver det ingen mening. Det var dårligt af Heggheim, men måske lige overdrive for han har også spillet godt for BIF i denne sæson. Igår var ikke en af dem, men før det har han også spillet godt, så synes kritikken er rimelig hård på ham.
      3 enige · 2 god kommentar
     
    • @BrianGideon Helt enig! Et andet tankeeksempel er hvor mange gange Kvistgaarden ville få straffe på den samme situation ud af 10 gange. Det er i hvert fald langt fra hver gang, og jeg er måske endda nede på en 5 gange ud af 10 som det højeste.
      1 enig · 1 god kommentar

  • Betalende bruger
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      30. october 2023   

  • Ingen tvivl om han laver en børnefejl med straffesparket, synes kritikken af ham generelt er lidt hård.

    Synes Kevin er en bedre spiller og i sidste sæson var han kanon, men mangler at komme i form efter skade. Men for mig er Kevin bedre end Heggheim, dog synes jeg at kritikken af Heggheim er lidt hård, på trods af en tåbelig fejl og en dårlig kamp i dag. Så har jeg set, Heggheim spille flere gode kampe, for os i denne sæson. Hvor han har høstet ros, selvom jeg foretrækker Kevin fremfor Heggheim. Synes jeg stadigvæk at Heggheim i denne sæson, har spillet gode kampe for os. Bare ikke den mod FCN, her var han rigtig dårlig, han svinger for meget i sit spil og det synes jeg ikke Kevin gør på samme måde. I denne kamp er det fedt at se, Jesper regerede med det samme i pausen, ikke vente til de normale 60 minutter. Så ros til Jesper for at handle hurtigt i kampen og skifte Heggheim ud i pausen, da det var tydeligt at se han havde en dårlig dag på kontoret. Gerne mere af den slags fra Jesper, som viser handlekraft.
    2 enige · 1 god kommentar

---

  • Han laver et klodset straffe, men før det kom han også ind og forhindrede en stor chance til FCN, da der var klumpspil i feltet.

    Han er ung og vil komme til at begå fejl, kig på Alves han har løftet sit spil med fastspilletid, dog har man også set nogle store fejl fra ham på det sidste.

    Tshiembe har ligeledes lavet fejl, Heggheim skal have mere fast spilletid, så kan han blive en klassespiller.
    4 enige · 1 god kommentar
     
    • @olemartin.dk God observation med forhindringen - den har jeg også noteret (ca. efter 10-11 min, hvis nogen er interesserede).
      Der har Heggheim endda to mand i feltet at dække, og han slipper godt fra det. Det er netop sådan en situation, som Lauritsen/Alves (retmæssigt) får ros for, men også en situation som det er nemmere at ende i + komme godt ud af som manden i midten af forsvaret. Ydrestopperpladserne er altså generelt mere sårbare positioner at spille rent naturligt, og derfor er det også nemmere at se dårlig ud der kontra i midten.
      Jeg tror i hvert fald ikke, det er tilfældigt, at vi på det sidste har hyldet nu to forskellige spillere som den midterste CB. Lauritsen så altså ikke lige så god ud som den ene af to stoppere i en firebackkæde i sidste sæson.

  • Jeg genså lige 1. H mod FCN i går, og sekvensen, der leder til målet er vitterligt det eneste dårlige med Heggheim i hele den halveg. Og ja, jeg forstår godt, at konsekvenserne ved det er enorme. Men han gør altså også nogle rigtige gode ting defensivt, der bare glemmes pga. et par mere dramatiske situationer i ny og næ.

    Og offensivt synes jeg faktisk, at Heggheim ret klart er vores bedste CB'er på bolden. Eneste konkurrent er Jacob R, men du ser aldrig JR drive bolden frem imellem kæderne, som Heggheim gør.
    Du nævner fejlen mod FCK, men så kan jeg nævne vores opspil til 1-0-målet mod FCK, hvor Heggheim sætter det hele i gang nedefra ved at drible en FCK'er og sende bolden videre til en fri CM'er.
    3 enige · 4 god kommentar
     
    • @Evjentyr Tak for at nuancere debatten lidt..
      1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        30. october 2023   

    • @Evjentyr Heggheim er nok vores mest offensive forsvarsspiller, hvis vi tager de to kanter fra. Det er klart når man går med frem. Så er risikoen for at begå fejl også større, end en spiller der ikke gør det. Kritikken er hård, men den fejl han laver er også dum. Det må man ikke på et tophold, de fejl skal han have ændret. Personligt hælder jeg mere til Kevin T, da jeg synes han i sidste sæson var fantastisk.

      Heggheim har talent, men du skal lære af dine fejl, ikke gøre det igen. Særligt når vinklen var som den var, og der var ingen fare på færre. Straffesparket var måske også lidt hårdt dømt, når man tænker hjemmebane vi spiller, men dumt var det.

      Synes det var korrekt set af Jesper, og godt at han handlede med det samme. For Heggheim havde en dårlig dag i går. Tror Kevin står foran ham i køen, for der er ikke råd til fejl på et kommende mesterhold :)) må vi da håbe.

    Se 1 flere kommentarer

  • Sunderland
  • Sunderland
    Top debattør
      30. october 2023   

  • Godt nok en noget kortsigtet og usaglig begrundelse. Heggheim Alves Rasmussen har været en unik bagkæde, med de 3 i bagkæden har vi stort set vundet alle kampe. At Heggheim laver et billigt straffe(var næppe blevet dømt i en af top 5 ligaerne) skulle gøre ham til en spiller langt fra start 11-eren er usagligt. Heggheim er vores dygtigste spiller fremadrettet sammen med Rasmussen, Heggheim er den dygtigste rent teknisk af vores midterforsvarer. Han er vores yngste midterforsvarer, men helt klart på niveau med den noget ældre Tschiembe. Lad os glædes over at vi har 5 fremragende midterforsvarer med Heggheim med det største salgspotentiale, qua: alder og fast mand på det norske u21 landshold.
    3 enige · 2 god kommentar
     
    • Betalende bruger
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        30. october 2023   

    • @Sunderland Selvom jeg hælder til Kevin, da jeg synes han er god. Så synes jeg også kritikken er ret hård, fejlen i går var noget du bare ikke må gøre på topplan.

      Men synes også folk glemmer de mange Cleensheet han faktisk også har været med i, når man spiller så offensivt og bidrager med noget. Så vil der også være større risici du spiller med. Det skal man tage med i en spiller som ham, men den fejl igår er dum og unødvendig.

      Du skriver han er fast mand, det er korrekt, men han har faktisk ikke været med i 4 kampe de to pga. skade, men de andre 2 slet ikke udtaget til landsholdet. Den sidste var en kval kamp, ellers har du ret.

  • Jeg er meget enig i indlægget. Heggheim fylder altså 23år her til foråret.
    Det der med han er ung, så det er ok og lave store fejl, den køber jeg altså ikke.

    Kig på hvad der løber rundt af danske højrebenet forsvarsspillere mellem 18-22år som er min. på niveau eller bedre, så hvorfor skal vi have en fra Norge, der ikke skiller sig positivt ud?

    Det skulle have været nu!!! efter han fik chancen igen, men han har igen problemer, og hvis vi vil have metal i den helt rigtige farve og spille europæisk, så går det altså ikke, det blev meget tydeligt efter i går, at vi bliver nød til og kigge på den plads, hvis ikke nu til vinter, så senest til sommer.

    Har vi nogen på vej nede fra? men det burde være en position, der var forholdsvis nem og scoute til.

    til gengæld var der mange andre positive ting, og flotte præstationer og tage med fra i går, udover de 3 point.
     
    • Sunderland
    • Sunderland
      Top debattør
        30. october 2023   

    • @MetroTilStadion Heggheim er 22 år, ud over straffesparket spiller han en god 1.halvleg, både defensivt og offensivt.....debatten er godt nok kørt af sporet. Virker lidt som om man bare ikke kan lide ham grundet hans nationalitet og personlighed....Heggheim har vist højt niveau i flere kampe og decideret dumt, hvis man blot vurderer Heggheim på et billigt straffespark, der ikke var blevet dømt i hverken Bundesligaen og Premier League, 2 ligaer hvor Heggheim højst sandsynlig spiller indenfor højst 4år, når han i øvrigt til den tid har samme alder som Tchiembe, Lauritsen og Rasmussen har nu....
      2 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

---

  • Det som virkelig ærgrer mig ved Heggheim, som jeg ellers rigtig godt kan lide og virkelig under succes er, at han virker meget skrøbelig rent mentalt. Får han først lavet en fejl, så kan han ikke samle sig selv op igen.

    - Vi så det med hans røde kort i Aalborg, hvor han jo efterfølgende ikke så skyggen af banen.

    - Vi så det mod fck, hvor hans reaktion jo vidner om, at han var knust over, at koste et mål i så vigtig en kamp. Kort efter bliver han udskiftet.

    - Vi så det også i går, hvor han efter hans straffespark, taber næsten alt det mod, som han normalt har i sit spil, og som gør Heggheim til Heggheim. Blev skiftet ud i pausen.

    Når man har en spiller som Henrik, der kan spille med så meget mod med bolden, så kan jeg godt leve med, at der ind imellem sker fejl, som den mod fck fx. Det er en arbejdsrisiko, hvis man vil have mere end et center forsvar, der blot spiller den til nærmeste mand. Fejlen i går var dog ikke sådan en arbejdsrisiko, det var desværre bare dårligt forsvarspil og manglende forudseenhed. Det skal han gøre bedre.

    Selvfølgelig har Heggheim ikke kostet et mål i hver kamp han har spillet. Og jeg har stadig tiltro til knægten. Nu håber jeg bare ikke, at der nu igen går et halvt år og en udlejning inden vi får ham at se igen.

    2 enige · 1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        30. october 2023   

    • @RommeTilPhiriOgSå Ja så får du sku en enig her, for noget kan vi godt være enige om :)))
      Er enig i det meste af det du skriver, synes også man er lidt hård ved ham, men hans fejl i går var tåbelig, så det rigtigt set af Jesper, at han skifter ham ud i pausen. Det gør også noget kan tyde på, at du kan have en pointe det med psyken, tænkte faktisk om han selv har bedt om det, det håber jeg ikke..

      Fejlen var direkte tåbelig, for det var en ufarlig situation som kunne have kostet os point. Talentet er der, det kan man se, men psyken er der måske ikke og særligt forsvarsspillere, skal have en god psyke. Personligt foretrækker jeg Kevin T, men Heggheim har som Sunderland korrekt skriver, været med i kampe hvor forsvaret har sikret os sejren. Der høstet Heggheim også store roser herinde.

      Så kritikken er lidt hård af ham, men rigtigt at skifte ham ud af Jesper.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Sunderland
    • Sunderland
      Top debattør
        30. october 2023   

    • @RommeTilPhiriOgSå At komme tilbage efter leje opholdet i Vålerenga og direkte ind i start 11-eren viser at Heggheim har Mental Styrke. Han blev trods alt svinet til inden han blev lejet, Heggheim tog det med stiv arm, blev fra start fast mand hos Vålerenga i Eliteserien, blev hentet hjem i Sommers og var han ikke blevet småskadet havde han beholdt pladsen i start 11-eren hos Brøndby IF som 22 årig, i konkurrence med b.la. en 27 årig med succes fra Dinamo Zagreb. Heggheim spiller fremadrettet, som er risiko betonet, men det jo det han kan I forhold til de andre.....Jeg tror på Heggheim og Heggheim tror på sig selv. Kritik har han lært af. Op på Hesten: Alle Laver Fejl: Jakob Rasmussen spillede Greko Helt Fri mod Hvidovre, ved en tilbagelægning, Skal Jakob Rasmussen så ikke være i start 11-eren længere???
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer

  • Kommer aldrig til at forstå behovet, for at kritisere en af vores unge folk, som i det store hele gør det rigtig godt, men har enkelte udfald!

    Glæd jer over vi er skide godt kørende, og ikke mindst støt vores unge spillere de fortjener det..!
    1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        30. october 2023   

    • @19Magic64

      Selvfølglig skal man ikke det.

      Men nu er Heggheim altså 22 år gammel og en voksen mand.

      Har er gammel nok at lære af sine fejl. For mig er han ikke en af de unge mere, men en del af dem der skulle kunne tåle at spille i en stor klub og det kræver også man som 22 årige ikke skal stryges med hårene

      Generelt skal der være plads til kritik, men ingen spillere skal man tale grimt om, som spiller for trøjen

  • Heggheim fandt ikke det rigtige spændingsniveau,han var for opsat på at gøre det godt og generobre pladsen i start11éren. Straffesparket viser det tydeligt, han oversatser i en situation der ikke direkte truer vores mål. Heggheim har spilet bedre kampe men i søndags ramte han ikke sit niveau. Op på hesten og videre......!
    1 enig

  • At mene at Kevin Tshiembe ville ha været bedre eller sku ha startet i stedet for Heggheim ved jeg sgu ikke helt om det holder.
    Tshiembe har da lavet fejl ligesom Heggheim har, nu bringer du FCK kampen ind som et eksempel, ja der laver HH en fejl på et af deres første mål, men det gør KT så også i deres udlignende mål hvor at han desværre træder i bolden. KT er også hovedårsagen til Randers føringsmål hvor at han går op i et forsøg på at presse og efterlader Odey helt alene, at Alves så også lige vælger at ligge bolden ned til Odey er så også bare dobbelt uheld.

    Så nej jeg mener ikke at Heggheim har spillet sig af holdet, men jeg mener heller ikke at han er sikker på at sku spille hver kamp.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        31. october 2023   

    • @Bornholms_Granit

      Det er lidt dem nemme gardering, med ikke hver gang :))

      I min verden skal et forsvar ikke rotere for ofte, men kun mod hold,hvor det kan give mening

      FCN har hurtige spillere, der vil Heggheims topfart komme til sin fordel

      Eller i kampe hvor vi skal dominere fra start

      Kevins T styrke er hovedspillet, defensivt synes jeg han er bedre end Heggheim.

      Hvor hans styrke, er mere i det tekniske og offensive

      Nu vandt vi, men det straffe kunne have kostet os point, det var noget man lære til fodbold. Når vinklen var umulig for ham at score fra, så skal du ikke lave sådan et klodset straffe, lad manden være særligt med den dommer

      Denne gang gik det, Kevin og Heggheim to gode spillere, med hver deres svaghed og styrker.

      Så handler det om ens smagssag, for mig viste Kevin i sidste sæson, hvilken stabil klasse forsvarsspiller han er

      I denne sæson har skader drillet, men de har begge styrker på hver deres felt.

      Vores forsvar er et af Superligaens bedste, hvis ikke det bedste i min optik..
      1 god kommentar
     
    • @Bornholms_Granit Enig, KT er ligeså slem til fejl, og er ikke så dygtig fremad som HH, hvilket jeg ser ham bedst der. Er aldrig tryg med KT, men i søndags spiller han faktisk godt både defensivt og med bolden.

---

  • Tak for gode inputs..
    Vi må se hvem der spiller fremadrettet..
    Nu er Alves tilbage fra næste kamp af.

    FORZA BIF





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner