Fodbold live resultater




Her er Sydsidens kodeks - Kodeks for stemningstribunen

Skrevet af Rasmus Stephansen, 12. april 2024

Kære alle Brøndby Fans

Ifølge Alpha har de uformelt påtgaer sig "ejerskabet" for Sydsiden så eksisterer der er kodeks for hvordan man SKAL opføre sig når man vælger at træde ind på Danmarks mest ikoniske stemningstribune, idag kaldet for Sydsiden, tidligere Faxa tribunen, dengang vi vandt titler på tribe.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ALPHA´S uformelle regler for Sydsiden / stemningsafsnit:

1: FOKUS PÅ STEMNINGEN

Husk ar gemme mobiltelefon helt af vejen under hele kampen. 

2: SYNG & RÅB

I stemningsafsnittes forventes det at man er stemningsaktiv under hele kampen.

3: MEDBRING HALSTØRKLÆDE

Du skal altid huske at medbringe halstørklæde.

4: GØR TRIBUNEN GUL & BLÅ

Brøndbu er gul og blå, derfor er hvid beklædning ikke acceptabel.

5: RESPKTER DINE MEDFANS

Kast af øl. leigthere eller andre genstande er ikke tilladt.

6: BRUG DIN PASSION

Derfor anvendes der ikke fortrykte bannere og flag i dette afsnit.  

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Det er sådan set nogle helt fine regler generelt betragtet. Jeg er dog meget i tvivl om i hvilket omfang inderkredsen selv lever op til reglerne, her tænker jeg mest på punkt 4 og 5.

Jeg er modstander af sorte hættetrøjer,masker og andre sløringsmidler og tilkendegjort dette i flere indlæg og ærlig talt så savner jeg at kerne på øvre syd er klædt i gul og blå og ikke sort.......!

Når nu Alpha nu sådan påtager sig "ejerskabet" af Sydsiden ja så må vi kræve at det gælder hele pakken også de formelle stadionregler, især INGEN PYRO, hvis Alpha havde en lige så frembrusende adfærd overfor disse pyro folk som man høre de har overfor andre fans - så havde vi ingen pyro ude på stadion.

Klubben har tilsyneladende valgt side - de støtter ultimativt alt havd Alpha laver - det kan ikke tolkes anderledes efter "fidussen" med at transformerer udebaneafsnittet til en mini "Sydside"  til kampen mod SIF, og den larmende tavshed - klubben har ikke engang taget afstand for den voldsomme afbrænding af pyro i parken - det er en direkte hån mod alle retsskafne Brøndby fans, skam jer....

 

.

 




Deltag i diskussionen




  • Helt enig
    1 enig

  • “Fidusen” er jo ikke en fidus.

    Straffen lød på en lukket sydside, med dertilhørende nedsat kapacitet. Sydsiden var lukket, ergo er alt kørt korrekt.

    Straffen lød ikke på at man ikke måtte købe billet i løssalg til resten af stadion.
    6 enige · 3 god kommentar
     
    • @Bastiano Det var en da en fidus og Alpha ville ikke kunne have stået på udebaneafsnittet uden klubbens hjælp og kontakt til SIF om at overlade afsnittet til Brøndbys fans.

    Se 1 flere kommentarer

  • Semperfi
  • Semperfi
    Betalende bruger
      12. april 2024   

  • Jeg er helt enig med dig. Det er som om Alpha helst bare vil være sig selv og ikke rigtig ønsker at forbinde sig med øvrige fans og klubben.
    Det er rigtig ærgerlig, fordi de kunne være en formidabel motor på stadion.
    2 enige · 2 god kommentar

  • Bestemmer de heldigvis ikke..
     
    • Tanken
    • Tanken   12. april 2024   

    • @19Magic64 Problemet er bare de gentagende gange har prøvet at bestemme hvordan andre fans skal agere. Endda ved at lave dette kodeks i forhold til hvordan alle andre skal agere på stadion. Så på den ene side prøver de at bestemme hvad vi andre skal gøre, og på den anden side gider de ikke engang gøre det selv
      3 enige · 3 god kommentar
     
    • @19Magic64

      Desværre ikke. Mange burde formenes adgang til sydsiden. Kunne de ikke følge Nordsjælland i stedet

---

  • Igen må jeg ærligt indrømme, at du ud fra min subjektive vurdering, rammer FULDSTÆNDIG forbi skiven.

    Først og fremmest så er dette uformelle regelsæt UDELUKKENDE noget Alpha har tilkendegivet gælder i det lille stemningsskabende afsnit, som de er blevet tildelt af klubben - Et afsnit de vel og mærke i min optik burde have haft/fået lang tid før, men lad nu det ligge.

    Det vil sige, at du selvfølgelig kan skabe dig ligeså tosset du vil på resten af øvre/nedre sydsiden, uden at frygte reprissalier. At man så i min optik stadig vil være en nørd, hvis du står/bruger din telefon i de x2 45 minutter, hvor holdet har brug for vores støtte, og at du ikke liiiiige kan vente til pausen eller efter kampen.. Og at du også er en KÆMPE nørd, hvis du kaster genstande på banen, uanset tribune.. Ja, det er bare min holdning. Men du er selvfølgelig i din gode ret til det. Men lad vær med at sprede misinformation, som åbenlyst ikke passer.

    At du er modstander af farven sort eller af hættetrøjer generelt, kan jeg ærlig talt ikke rigtig tage seriøst. Maskerne forstår jeg, men det andet er simpelthen for underligt - Og jeg synes ikke, at det er for meget for Alpha at forlange, at man i stemningsafsnittet (Deres lille hjørne) ikke iklæder sig farven fra vores ærkerival.. Det kan simpelthen ikke bringe mit pis i kog. Og er fuldt forståeligt i min bog.

    Nu spilles der primært fodbold i Danmark på tidspunkter af året og tidspunkter på dagen (om aftenen), hvor det kan være en røvhamrende kold fornøjelse at stå på stadion.. Og jeg beklager altså hr. modepoliti, men hvis vejret ikke er til t-shirt, så tager jeg ikke min Brøndby-trøje udover min jakke/min hoodie/min sweater eller hvad jeg nu ellers lige har på den pågældende dag, så jeg ligner en 5-årig på skoleudflugt. Igen, det er MIN subjektive holdning, og jeg bestemmer heldigvis selv, hvad jeg går klædt i på stadion (Minus det lille bitte afsnit)

    Og igen bliver jeg simpelthen nød til, at rette i noget du skriver, som er åbenlyst forkert. ALPHA HAR IKKE TAGET EJERSKAB OVER HELE SYDSIDEN. De har taget ejerskab over det stemningsafsnit, de er blevet tildelt af klubben - Fordi DE skaber stemningen. Så det er de ærlig talt i deres gode ret til, hvis du spørger mig.

    Og nej. Klubben har ikke valgt side, det er ikke dét det handler om. I modsætning til dig kender klubben bare Alphas værdi for stemningen på stadion og for Brøndby som helhed. Betyder det de er fejlfri? På absolut ingen måder. Men klubben anerkender de penge, den tid, det blod/sved/tårer som Alpha lægger i klubben og mere eller mindre har gjort siden de startede i 05. Og lad nu vær med at bild dig selv ind, at hverken du eller jeg leverer tilsvarende. Før det gør vi ingenlunde, og alt andet vil være komplet virkelighedsfjernt og fornægtende at tro.

    Og inden du kommer med den sædvanlige: DER VAR OGSÅ STEMNING TIL VORES KAMPE FØR ALPHA OG DER VIL OGSÅ VÆRE DET EFTER argumentation. - Så bare nej. Ja, der var stemning før Alpha. En u-koordineret, u-sammenhængende og til tider ustabil stemning. Og ja. Det kan også noget. For nogen. Er man vild med den slags, så er der to hjørner af stadion, hvor de gør lige netop dette. Svinget samt det andet sving ovre modsat. Og vi har netop lige været vidne til, hvad der skete på HELE stadion, da Alpha gik i stemningsboykot. Der havde ALLE muligheden for, at gribe taktstokken og bevise, at de kunne skabe bare en brøkdel af den stemning og den dedikation, som vi er så notorisk kendte for. Stor ros til dem der forsøgte, men det var jo et patetisk forsøg, som ikke var Brøndby IF værdigt på nogen måder. Overhovedet. Og det gjorde ondt helt ind i min sjæl, og nok også i mange andres. Men det var ærlig talt forventeligt, hvis man havde en smule realitetssans.

    Men stort set SAMTLIGE imponerende tifoer vi har lavet igennem de sidste 20 år (Og det er klart her, de største, flotteste og fedeste har været), SAMTLIGE udebane-kampe i Europa, hvor vi har sunget større klubbers fans ud af deres eget stadion.. Det har alt sammen Alphas navn plastret udover sig. Om du vil det eller ej. Det er Alpha, der har puttet Brøndbys stemning og fanskare på Europakortet. Det er Alpha og ikke du, jeg eller Connie der tager selfies hvert 5 minut på sydsiden, som Klaiber, Pentz, Vanlerberghe, Ohi og ALLE udenlandske spillere siger, at de har set videoer af, når de bliver interviewet omkring deres viden omkring Brøndby.

    Jeg synes ikke det klæder dig, at du sidder på din høje hest og kalder dig selv retskaffen. Lur mig, om du ikke har massere af skeletter i dit skab, ligesom jeg og nok også mange andre har herinde. Alternativt kan du tage din Brøndby trøje på og gå i kirke med alle de andre såkaldte retskafne mennesker. Og føle dig helliger end os andre.

    Jeg beklager, den enorme bøvs og hvis det blev lige kontant nok, men det provokerer mig gevaldigt, at du laver sådan et indlæg her, hvor du spreder så meget misinformation, fordi du åbenlyst ikke kan lide Alpha - Og det er helt fint, at du ikke kan det. Så er der heldigvis 25.000 andre pladser på stadion langt væk fra Alpha, hvor du kan sidde og surmule i din retskaffenhed.

    Og igen føler jeg mig nødsaget til, at slutte af med at sige: Jeg tilhører PÅ INGEN MÅDER Alpha eller nogen som helst anden gruppe. Og nej, Alpha laver også mange dumheder og fejl. Men det de giver til klubben opvejer HELT KLART det, de tager fra den. Og det ved klubben heldigvis godt.

    Slut-prut-finale.
    11 enige · 12 god kommentar
     
    • @RommeTilPhiriOgSå Fuldstændig enig i det du skriver.
     
    • Tanken
    • Tanken   12. april 2024   

    • @RommeTilPhiriOgSå Jeg vil gerne give Alpha bruger både mere tid, energi og økonomi end jeg nogensinde selv vil være i stand til. Det er flot, og ingen kan modsige den del af det.

      Men jeg synes også de er ved at ramme grænsen hvor jeg ikke er sikker på den stemning de bidrager med er opvejer for alt det andet skidt som er kommet de sidste par år. Samtidig synes jeg der er en utrolig mangel på selvreflektion, og taknemlighed for alle de ting som klubben rent faktisk bidrager til netop dem, men det må stå for min egen regning.

      Mht det du skriver om spillerne siger de har set videoer har vores fans inden de kommer, er det noget jeg før har hørt som argument for de bare skal slå sig løs med pyro og alt det der. Jeg vil dog argumentere for enhver spiller som kommer til en ny klub med det samme snakker om fansene, og hvordan de glæder sig til at spille foran dem. Det er som sådan ikke noget unikt i forhold til os.

      Jeg må også stille mig uenig i vi ikke kan have noget stemning uden dem. Det er korrekt det ikke er på samme niveau, det kan der ikke være to meninger om, men jeg mener heller ikke muligheden har været der for at bygge noget nyt op. Man kan ikke forvente at du kan tage en gruppe som har stået for stemningen i næsten 20 år, og skifte den ud med nogen som skal starte fra 0. Man bliver nødt til at forvente de skal kunne lave deres egne fejl, og lære af dem. Præcis som Alpha har gjort. Samtidig hjælper det hvis en halv Sydsiden ikke laver boycott samtidig.

      Jeg vil hjertens gerne have Alpha kan slå sig løs forrest for en fyldt Sydsiden, men de må også anerkende at nogen af de beslutninger de har taget ikke ligefrem bidrager til fællesskabet. Jeg ved de flere gange har sagt de ikke ønsker at være Sydsiden ansigt, og de ikke ønsker at være de offentlige frontfigurer, men jeg mener at man som stemningsstyre må påtage sig det ansvar.
      3 enige · 2 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @RommeTilPhiriOgSå Jeg har principielt ikke noget imod Alpha, bare de indordner sig under de formelle stadion regler og hvis deres egne uformelle regler skal gælde i deres afsnit skal de da selvfølgelig selv leve op til dem og det også at iklæde sig gult og blåt fremfor sort. Den sorte beklædning er alene en floks måde at tilsløre den individuelle identitet, således at man gør det svært for klubben og ordensmagten at identificerer dem der laver ballade og anvender pyro osv. derfor er jeg imod den sorte uniform.

      At klubben har forholdt sig i larmende tavshed siden episode i parken taler sit tydelige sprog, det er dybt skuffende og ret problematisk og ødelæggende for Brøndbys Brand.
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 15 flere kommentarer
     
    • @RommeTilPhiriOgSå

      Godt skriv. Alt det mine evner ikke magter at formulere ramte du spot on
      1 enig
     
    • Uche
    • Uche   13. april 2024   

    • @RommeTilPhiriOgSå - kan du komme med understøttende dokumentation for det du skriver i dit sidste afsnit, eller er det dit ræsonnement på at klubben bare betaler og stiltiende ikke gør noget ved de sager der er, selvom man går ud til pressen med det modsatte statement

    Se 1 flere kommentarer

  • @RommeTilPhiriOgSå Jeg er uenig med dig på flere punkter, men har desværre ikke tid til at uddybe nu
    1 enig
     
    • @Barefodbold og det skal du selvfølgelig have lov til at være. Jeg skriver ikke ting eller giver min holdning til kende for, at folk skal være enige med mig..

      Jeg skriver det jeg ser, og det jeg selv oplever. At du ser noget andet og oplever noget andet? Jamen det er da så fint..
      4 god kommentar

  • Vi har brug for Alpha. Der er ingen af os andre der vil kunne løfte stemningen på samme måde, og der er heller ingen af os der har lyst til det. Jeg vil rigtig gerne kunne fortsætte med at sige at vores stemning er den vildeste og bedste i landet, og det sørger Alpha lige nu for.

    Alpha er ikke Sydsiden, og det her kodeks gælder ikke for hele tribunen, men kun for deres afsnit – Og det synes jeg helt ærligt er super fint. Personligt synes jeg at der følger et ansvar med, hvis man gerne vil stå på Sydsiden, for selvom den ikke er Alpha, så er den vores stemningstribune. Alle der står på Sydsiden bør derfor bidrage med sang og råb, det skal ikke være et sted man står, bare for at kunne sige man står der.

    Jeg har i øvrigt heller ikke noget imod pyro, så længe det er i hænderne på nogle der kan finde ud af at bruge det. Hvis det væltede ud med historier om brandskader efter sidste Derby ville jeg nok være af en anden holdning, men det er ikke noget jeg har hørt. Jeg ville heller ikke bryde mig om hvis tribunen var blevet brændt af, eller hele lortet var blevet kastet ind på banen – Så vidt jeg ved blev et enkelt kastet ind på banen, det er et for meget, men come on.
    Umiddelbart mener jeg derimod at pyro tilføjer energi, og jeg vil meget hellere rette kritik af Disciplinærinstansen for at straffe så hårdt for brugen af det.
    2 enige · 4 god kommentar

  • Endnu et opslag om Alpha. Til ingen overraskelse.

    Rasmus tag dog kontakt til enten klubben eller Alpha direkte, det kan jo være der er nogle som faktisk kan afhjælpe nogle af de store frustrationer som du går og bærer på. Og så forslår jeg altså at du stopper med at lyve, det klæder dig ikke og det er så tydeligt når høfligere folk som RommetilPhiri udstiller dig ved at pege det ud.

    Jeg ville bare have peget på dig, og grinet som en idiot over hvor stor en torsk du er.
    2 enige
     
    • @thorrium Well spoken Sir :)
     
    • @thorrium Jeg er sikker på både klubben og Alpha følger med herinde, det er blandt andet derfor jeg anvender denne platform. JA jeg har frustrationer over de kæmpebøder klubben gang på gang får, og de sanktioner der rammer klubben ifm. at et mindretal ikke vil følge stadionreglerne hverken på hjemme eller udebane med yderligere konsekvenser for klubben og flertallet af lovlydige fans.

      3 enige · 3 god kommentar

    Se 7 flere kommentarer

---

  • Fedt.

    Den største hån mod klubben var under protesterne, da resten af stadion ligesom en stor del af sydsiden ikke engang nåede Nordsjælland til sokkeholderne stemningsmæssigt.

    Klubben ved at god stemning og Alpha hænger sammen. Og nej der er ikke bare lige nye passionerede der tager over.

    Alpha. Eller lorte stemning

    Godt set af klubben
    1 enig

  • GARFIELD
  • GARFIELD
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      12. april 2024   

  • Generelt bryder jeg mig ikke om den opdeling, jeg hader maskeringer og tager dybt afstand for alt hvad det indebære.

    Men skal vi fans der støtter klubben, ikke også kigge indad, vi deler det jo op i os, eller dem.

    For mig er vi alle en stor enhed, der vil klubben det bedste, de FÅ FJOLSER der kaster pyro ind, eller overfalder en mand som er medfan

    Har intet at gøre på stadion, men alle de mange mange andre gode fans, også ALPHA fans som støtter klubben uden at overskride det der skader os, med kast af pyro eller andet skidt, de mange gode fans, skal da være, lige så velkommen som os andre.

    Om de har sort tøj på, men gør alt for støtte klubben? bør ikke være et problem. Jeg har sku heller ikke altid en gul bluse på, men vil mene, at jeg er kæmpe BIF fan

    Lad os stå sammen, for os der vil BIF det bedste, til dem der skriver, at der er ingen stemning ville være uden Alpha, Det er ikke sandt, for så har man ikke været BIF fan særligt længe, for tro mig, med eller uden Alpha, er vi de bedste fans i Skandinavien

    I øvrigt savner jeg fans også ser positiv, over at man længe har formodet at have ro på de samme fans, og det er ikke ballade, vold, pyro der har fyldt overskrifterne, men den fede stemning der er, det har kørt bedre i denne sæson end i mange år uden ballade og vold m. At der sker det i FCK kampen er meget trist, men mænge har det gået rigtig godt husk også på det når vi kan kritisere samme fans, for synes det har været en fornøjelse at følge. Dem ser overfaldt vores gode fan, de burde have karantæne for altid for klubben, da de kun skader og FEJT er flere mod en uskyldig mand i følge medier
    1 enig · 2 god kommentar





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner