Fodbold live resultater




Hvordan siger vi fra som fans?

Skrevet af Tryllerik, 7. september 2022

Er der ikke nogen herinde, der kan fortælle mig, hvordan vi som fans kan lægge pres på klubben/DBU/voldsmændene i blå-gule trøjer?

Jeg er SÅ træt af at blive sat i bås med de psykopater. Og jeg er SÅ træt af, at de render rundt i vores trøjer. Og jeg er SÅ træt af, at de bliver ved med at udøve vold og være til fare for andre mennesker både på stadion og udenfor.

Seriøst. Hvad kan vi gøre?

Vh Tryllerik




Deltag i diskussionen




  • Fuldstændigt enig med dig.
    Men vi kan vel ikke gøre andet end at skrive til klubben og fortælle hvad vi mener ?
    Trætheden er desværre nu så stor i vores familie, at min søn efter 24 sæsoner på stadion, for første gang er begyndt at tænke på om vi skal forny årskortet næste gang.
    4 enige · 3 god kommentar
     
    • @AltidBIF jeg tror klubben svarer at de også er trætte af hooligans og voldspsykos, tror du ikke ? men det du vil skrive er at give dem skylden for det eller ikke gøre noget ved det? men hvad kan de gøre andet end at hjælpe politiet med at identificere dem via kamera på tribuner og give dem karantæne? Eller skal JBA stille sig ned til grænsen og stoppe dem når de tager på tur ? :P erj jeg driller bare, men jeg er ret sikker på de er lige så trætte af det her som vi er.
      2 enige
     
    • @AltidBIF
     
    • @AltidBIF
      Jeg har været plastikfan :-) siden slutningen af 1980erne, så jeg har ikke noget sæsonkort at overveje, men jeg har for første gang i lang tid ikke lyst til at komme på stadion (som jeg gør regelmæssigt) eller lyst til at tage en Brøndbytrøje på, og det er virkelig skidt, for jeg elsker jo klubben. Det føles bare lidt som at være i et usundt forhold med en psykopat. Man har lyst til at løbe skrigende væk, men man kan ikke få sig selv til at gøre det.
      4 enige · 4 god kommentar

  • Det er vi alle. Men helt ærligt, hvad kan klubben gøre ved at en flok voldsparate hooligans drager til Dortmund en tirsdag aften og kordinere med ligesindede dernede ? De folk har med garanti allerede karantæne fra alle stadions i DK. Klubben, spottere og politiet ved udemærket godt hvem de er jo.

    Så hvad kan vi almindelige fans gøre ved det, tja det bliver et kompliceret svar. som jeg ikke har, Fordi, det er ikke kun et fodbold problem, eller et Brøndby problem. Det er et Socialt problem, og hvad gør man lige ved det. Nogen finder fællesskab i bander og rockerklubber, nogen bruger hooliganisme ...
    3 enige · 3 god kommentar
     
    • preben
    • preben
      Betalende bruger
        8. september 2022   

    • @nicolai83
      det er jo ikke kun i Dortmund de tosser , men ellers enig , det er svært at løse og enden bliver måske, forhåbentlig ikke, at fodboldkampe kun må overværes af hjemmeholdets fans, så bliver det et internt problem

    Se 3 flere kommentarer

  • 19Magic64
  • 19Magic64
    Betalende bruger
      7. september 2022   

  • Planen var jeg ville ha' været på stadion på søndag, og kan forstå flere/mange begynder at have samme overvejelser, om at blive væk!

    Det får ødelæggende konsekvenser for klubben, i faldende entre indtægter, og nye sponsorere og investorer trækker sig!

    Har virkelig svært ved at se, hvordan man løser at folk rejser til andre holds udebanekampe, og laver vold og ballade i klubbens farver..

    Mener også Alpha og andre grupperinger må komme på banen, melde ud hvor de står, og så få ryddet op i egne rækker!
    8 enige · 5 god kommentar
     
    • @19Magic64 Få ryddet op i egne rækker? har du beviser for nogen fra alpha burde ryddes ud ?
      Jeg synes ligesom alle andre det er irriterende med typer der ødelægger det for flertallet, men de her spredeskud mod alpha og gøre dem ansvarlig for enhver idiot på sydsiden uden nuancer er ikke i orden imo. Det er en balancegang, for vildskaben (den goe vildskab) på tribunen er i den grad med til at bringe værdi til Brøndby. Og jeg tror at klubben vælger de folk der lever og ånder for tribunen og skabe stemning og kommer med trommer og flag, og ja pyro til HVER kamp hele tiden året rundt, frem for dem af os der kommer en søndag i ny og næ. Som sagt en balance men er langt fra sikker på at alle på langsiden etc bare sætter alle fra alpha i bås og overhovedet ikke kan se det goe de drenge også kan.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Lasse P
  • Lasse P
    Betalende bruger
      8. september 2022   

  • De sørgelige tabere der render rundt og ter sig som hulemennesker, giver ikke er fuck for fodbold eller nogen klub. Det er ikke derfor de er der.
    Det er også derfor der ikke er noget at gøre. De udtømmer klubben med deres handlinger, indtil politikkerne, siger stop for tilskuere til kampene. Derfra så går de videre til næste sportsgren, som de så ødelægger. Fodbolden er bare det naturlige sted at starte, fordi det er den mest populære sport i DK.
    Jeg kan ikke se hvad vi skulle kunne gøre, udover at alle os almindelige fans på Sydsiden og ligende begynder at udpege, outshame og fysisk stoppe taberne når de ligger hjernen fra sig. Det kan vi jo ikke. Så går det vel først galt.

    Jeg ved ikke hvad vi kan gøre, og det er næsten det mest frustrerende.
    1 god kommentar
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
        8. september 2022   

    • @Lasse P Ja det er næsten det der er det mest frustrerende, at de ødelægger en sport, som kun er valgt som skueplads pga. eksponeringen!

      Kan næsten kun se at det er en opgave for politikere og politi at løse, kan ikke forvente Brøndby hyre et vagtværn eller andet, der skal tage kampen op med voldspsykopatere..
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer

---

  • Semperfi
  • Semperfi
    Betalende bruger
      8. september 2022   

  • Jeg er lige så træt af det som du - og stort set alle andre er. Jeg kommer ikke på stadion på søndag - lysten er der ikke, både pga voldspsykopaterne, men i lige så høj grad pga Alphas måde at forvalte deres magt på.
    Når folk skriver at det er umuligt at gøre noget ved problemet, så mener jeg at en start kunne være at klubben og Alpha klart meldte ud, at vold og hærværk ikke tolereres. Det har vi desværre stadig til gode at opleve. Når ikke engang klubben og fangrupperingerne sætter foden ned, så er der ikke andet for mig at gøre end at blive væk.
    1 god kommentar
     
    • @Semperfi hvad mener du præcist med måden at forvalte deres magt på ? OG jeg har oplevet mange fra alpha der tager afstand fra vold og hærværk. Jeg har oplevet folk der tabte hjerne og kastede med pyro blive kylet ud frfa sydsiden på alle fire. Jeg har set folk få voldsom skældud for lighter kast etc.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 7 flere kommentarer

  • Det er en komplekst problemstilling, Alle kan købe sig en Brøndby eller anden klubtrøje og lave ballade i DK. eller Dortmund/Hamborg osv. De der har fået karantæne er måske blandt dem som udnytter denne mulighed. Dem får Klubben meget svært ved at stille noget på imod. Klubben kan dog gøre noget inde på og omkring stadion.

    Derfor er adgangen ind på stadion det alt afgørende filter, der er opsat ansigtgenkendelse systemer, der er uddannet et større kontrollørkorps og spottere, det viser sig dog i praksis at det ikke er nok til at imødekomme udfordringerne.

    Der kommer alligevel uheldige elementer ind med og uden pyro osv.

    Klubben har muligheder for at skærpe sikkerheden på stadion og her vi taler primært om min gamle Faxe tribune som siden hen er omdøbt til Sydsiden - Nu må i rette mig, men udspringer det ikke fra South side United (SSU) og eller South side Brigade osv.
    I min optik lugter navnet af og har referencer til de hårde krimineller miljøer, her tænkes på Rockerverdenen når ord som South Side, Brigade, South End osv. bringes på banen.

    Tribunen bør omdøbes og skal derfor omdøbes til det fredelige gode gamle Faxe tribunen - eller andet...... så referencen til South Side og rocker referencerne fjernes, bannere og andet med rocker referencer skal ulovliggøres på stadion og overtrædelse skal medføre bortvisning osv.
    som ægte Brøndbyfan ønsker man ikke at identificerer sig med rocker referencer og andre dybe kriminelle miljøer.

    Adgangskontrol:

    Klubben har mulighed for markant at skærpe adgangskontrollen og forholdene på Faxe tribunen.

    Tribunen kan opdeles i afsnit - de mest stemnings skabende i midterafsnittet hvortil der kan kræves Homecard for at komme ind. Der kan evt. udvikles en App eller andet osv.

    Der kan i hele taget kan der evt. stilles krav om Homecard for at komme ind i Fanzone/Faxetribunen og andre tribuner hvis nødvendigt.

    Forbud mod at bære hættetrøjer, og andet så man kan skjule sit ansigt og hvis det alligevel sker skal det medfører bortvisning, indragelse af Homecard & karantæne, altså nul tolerance politik.

    JBA har meldt ud at han ville gå ind i sagen oven på Vallys sagen - jeg håber at JBA, hele klubben, Brøndby Support, Alpha, Svinget og andre relevante grupperinger, myndigheder osv. alle nu rykker endnu mere sammen i bussen i et endnu mere forpligtigende samarbejde for fremadrettet at vi kan komme af med Hooliganismen, så alle uanset trøjefarve voksen som barn trygt kan besøge et gult & blåt feststemt Brøndby Stadion.
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • @Rasmus Stephansen Det er nogle rigtige goe ideer.
      Kan vi dog ikke holde tingene adskilt. Pyro og alpha og så Hooligans og voldstosser, der med garanti allerede har karantæne fra alle stadions i landet. Dette var en tråd om VOLD og voldsmænd i Brøndby trøjer og straks kom ANTI ALPHA brigaden på banen og så skulle alpha i bås med de andre... mega useriøst

      Det der sker hver gang der er ballade er at folk dukker op herinde og på SSO og twitter og så straks begynder med: alpha skal tage ansvar, det er alpha der bestemmer alt, det er alpha det skal melde ud at de ikke kan lide vold etc. etc.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • marjan
    • marjan
      Betalende bruger
        8. september 2022   

    • @Rasmus Stephansen jeg er helt enig med dig i, at klubben kan gøre mere selv - særligt på hjemmebane. Jeg fatter eksempelvis ikke, at man ikke har nultolerance overfor at folk har de blå-gule masker på. Jeg har svært ved at se et andet argument for, at man maskerer end at man vil noget ulovligt.
      1 enig
     
    • @Rasmus Stephansen det er svært ikke at være enig, med det meste af det du skriver.
      Med hensyn til maskering, har vi mig bekendt allerede et forbud mod dette, som tilsyneladende ikke håndhæves på Brøndby stadion. Hvem der der har ansvaret for dette, er vel lidt diffust, klubben eller myndighederne, jeg mener myndighederne (politiet) har det største ansvar, de reagerer for svagt og for langsomt.
      Ved det sidste Stockholms derby mellem AIK og Hammerby fik man hurtigt arresteret 11 personer, som vil blive sigtet for uro og omgang med pyro, samt blive udelukket fra samtlige stadions i Sverige (flere anholdelser ventes)
      Her kunne Dansk politi nok lære noget med hensyn til effektivitet.

    Se 2 flere kommentarer

  • Er der ikke nogen herinde, der kan fortælle mig, hvordan vi som fans kan lægge pres på klubben/DBU/voldsmændene i blå-gule trøjer?

    Det overstående var oplægget til denne tråd.

    Trådstarter: Hvordan kommer vi vold og og voldsmænd til livs
    anti-alpha brigaden: JA ALPHA SKAL TAGE ANSVAR og de har masker på og fyrer Pyro af.

    Hver gang mand. Kan vi ikke holde tingene adskilt. Tråden var om vold og voldsmænd og ikke alpha, maskering og pyro.
    Jeg forstår godt dem af jer der ikke kan lide alpha og bare mener de skal skride og så er alt godt på fanscenen, men i bliver simpelthen nød til adressere problemerne i det rette sammenhæng. Det i gør ved at blande tingene sammen er at forvrænge billedet af hvad der sker og hvordan vi løser det.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @nicolai83 Kan man tage denne debat og helt se bort fra de fangrupperinger som fylder Faxetribunen op, som maskerer sig, som lægger tribunen i røg osv. så man ikke kan se hvad der foregår.

      Det er ikke i min verden ikke muligt, Der er mange i disse grupperinger som er fredelige uden skumle hensiger og som alene ønsker at se fodbold og skabe en god stemning, hvilket de gør i ren verdensklasse, men man kan ikke lukke øjnene for at der blandt disse grupper gemmer sig individer med en anden dagsorden, hvor kommer denne trang til at skjule sit ansigt ellers fra....! derfor er det helt indiskutabelt og legitimt at der laves denne sammenkædning af problemstillingen.

    Se 5 flere kommentarer

  • Uka
  • Uka
    Betalende bruger
      8. september 2022   

  • Nu er der jo rigtig mange meget engageret fans i Alpha
    som helt sikkert er ærgerlige over den negative omtale de får. Og at omtale og forbinde alt vold med dem, er jo ligeså irriterende for dem, som når medierne kalder volds-tosserne for Brøndby fans, der føler vi os jo også ramt.
    1 god kommentar
     
    • @Uka Jeg synes hvertfald man hurtigt glemmer alle de fremragende ting de laver og synes måske også de folk der bare kommer herind som aldrig deltager normalt, men som udelukkende skal lukke usaglig galde ud mod alpha som de giver skylden for alt, mangler en hel del perspektiv.
      Alle de fremragende sange. Spillersange til vor egne drenge. Tifo arbejdet, flag og trommer. Er med på alle aways og fylder afsnittet og overtager modstanderens hjemmebane. Hver dag med dedikation og engagement i vores klub.
      Så alt det brok over alpha er så hamrende unuanceret og dem der truer med at blive væk fra stadion fordi nogle voldstosser tager til dortmund og synes det er alphas skyld... good ridance for at være ærlig. Tror også klubben hellere vil have en dedikeret fanskare der skaber alt det som alpha også gør end dem der måske kommer på stadion en søndag hver anden måned. At true med at blive væk fordi man synes alpha er ansvarlig for alt dårligt er så meget til grin.
      Vi er også nogen der i dag sidder på langsiden og i familieafsnitter der godt kan kritisere når man er uenig med alpha men som også er vild imporneret over at se dem weekend efter weekend med passion og vildskab.
      2 enige · 2 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer

---

  • hvorfor er det så nødvendigt med pyro hvorfor er det nødvendigt at maskere sig tja det må vel være fordi man vil lave noget der ikke er tilladt

  • nawwal
  • nawwal   8. september 2022   

  • Nu spørger jeg fordi jeg oprigtigt ikke ved det;

    Hvorfor er det Alpha aldrig for alvor ytrer sig offentligt? Medmindre det selvfølgelig drejer sig om ejerskabet af klubben, må forstås.

    Det her er ikke for at gå ind i en større diskussion omkring Alpha, men uanset hvad man mener om dem, er chancerne for, at de ved hvem der tildels står bag disse ting, er ret store. Så hvorfor er der ingen fra Alpha der tager afstand eller melder noget ud? Det er trods alt ikke uvant at se maskeret mennesker i og omkring Alpha på stadion.

  • Vi kan tage fat i vores politikere og få dem til at gøre noget ved problemet. Det er organiseret kriminalitet vi har med at gøre, og det er ikke fodboldklubbers og almindelige borgeres opgave at gøre noget ved det i et retssamfund.

    Men politiet tager det ultimativt ikke seriøst. Dortmund sagen er et godt eksempel. Hvordan kan en kendt voldsparat gruppering planlægge og udføre at flytte hundredevis af folk ned ved 1000 kilometer væk for at tæske FCK-fans uden at politiet opdager noget som helst? Det her var alle tiders chance for at samarbejde med tysk politi og smide en ordentlig flok i fængsel. Men der blev prioriteret anderledes.

  • Mogens
  • Mogens   9. september 2022   

  • Vi melder det vi ser og tager klart og tydeligt afstand. Så bakker vi op om de temmelig skrappe værktøjer jeg gætter på kommer lige om lidt. Jeg vil tro at vi ser bandepakken realiseret som en hooligan pakke. Dobbelt straf. Udelukkelse måske for bestandigt. Monster bøder. Massivt opbud af vagter/politi og umiddelbar indgriben på tribunerne også under kampe. Registrering og flere og bedre kameraer. Færre tilskuere på sydsiden kan man også frygte?

---





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner