Fodbold live resultater




Hvorfor kan JS ikke se det samme som mig?

Skrevet af Gamlemændinyebiler, 1. august 2024

"Hvorfor kan træneren ikke se det samme som mig?"

Sådan er vi mange, der ofte tænker. 

Men der er alligevel et par områder, hvor jeg reelt ikke fatter JS' dispositioner, og hvor jeg ikke forstår, hvordan vi kan se så forskelligt på tingene.

1. Spidsangriberen

Her har JS brugt Ohi, Bundgaard og Kvistgaarden. Kvistgaarden vil jeg ikke sige er helt ved siden af. Men især Ohi, fatter jeg ikke, hvordan kan være foran fx Yeboah. JS forklarer lidt grinende efter Viborg-kampen, at han ikke har givet ham så mange chancer. Men så har jeg det sådan, "hvordan har du formået ikke at gøre det, Jesper?". Jeg kan rigtig godt lide Ohi som person, men han bidrager absolut med minimalt på banen. Diverse kommentatorer siger altid når han spiller, at han er god med ryggen til mål. Jeg er enig i, at det er noget han som type burde have som spidskompetence, men jeg synes nærmest, at han virker svag fysisk. Husker stadig hans første kamp ude mod Horsens, hvor jeg virkelig var imponeret over hans luftstyrke og styrke i det hele taget - hvor er det blevet af?. Dernæst kommer, at han må være den langsommeste spiller på holdet. Og jeg mener, foruden de 2 mål Yeboah lavede mod Viborg, så bringer Yeboah noget liv. Det samme gjorde han mod Vejle, hvor han kommer ind og vil tage initiativet, som en angriber bør. Nu så jeg ikke kampen mod Llapi og ved ikke, hvordan de to spillede der. Men jeg mener ikke, at Ohi har bidraget med noget i laaang tid. Hvordan kan JS ikke se det. Han forklarer også, at Yeboah ikke er god nok kollektivt. Men hvad får man kollektivt fra Ohi, udover at han giver bolden til Vejle, der er lige ved at score. 

Dernæst kommer Bundgaard, som jeg synes er en herlig gut. Ham har jeg på ingen måder afskrevet. Men han er virkelig ikke spidsangriber i en 3-4-3 (5-2-3) opstilling. Her skal man have noget vildskab, som fx Kvistgaarden eller Yeboah. Bundgaard må kæmpe om de to kantangriber-pladser.

2. Rasmus Lauritsen

Jeg fatter ikke, hvordan JS, der med Patrick Pentz har en målmand, der er ufattelig god med fødderne, og derfor har en stor rolle, spiller med Rasmus Lauritsen, der er en okay forsvarspiller (virkelig god med hovedet), men er på 2. divisionsniveau når det kommer til spillet med bolden. Nu ved jeg godt, at Frederik Alves sad tungt på pladsen i efteråret 2023. Men jeg fatter alligevel ikke, hvordan der ikke kan blive plads til fx Tshiembe (ved godt han laver nogle fejl nogle gange), eller rykke Klaiber ned i 3-backkæden og SebSeb ud på højreback. Rasmus Lauritsen der også koster et selvmål i mesterskabskampen er virkelig et usikkerhedsmoment for mig, det tænker jeg alt andet lige også han må være for JS. Og her mener jeg, at han er deicideret gift for, hvordan JS gerne vil spille op nedefra. Det er ret meget hernede fra, at man sætter tempoet for spillet på resten af banen. Og det eneste Lauritsen kan er at skubbe den til siden til Jordi eller Rasmussen, hvilket medfører at vores spil bliver meget nemt at læse og modstanderen ikke bliver bragt ud af balance.

3. Wass

Wass var virkelig god i efteråret 2023, hvor ham og Vallys' indbyrdes forståelse var garant for mange mål. Men Wass er simpelthen blevet for gammel. Han lægger en god bold engang i mellem, men han tager sig for ofte for god tid, og så bliver bolden pillet fra ham, og der opstår en meget farlig situation mod os. Dernæst fatter jeg ikke, at Wass fuldstændig har opgivet sit forsvarsspil. Det er som om, at han føler sig for fin til det. Manden kom frem som back, men bidrager med intet i forhold til at forsvare. Dernæst er hans hjørnespark en katastrofe. De kommer aldrig over 1. mand. Jeg vil ikke helt afskrive Wass, men han bliver nødt til at få en mindre rolle end nu, og for guds skyld hold ham fra hjørnesparkene. Apropos så fatter jeg ikke, hvordan man som professionel fodboldsspiller ikke kan mønstre et ordentligt hjørnespark (især når man åbenbart burde være den bedste på holdet - her tænker jeg også på Eriksen på landsholdet), det er mig en gåde.

....Det var dejligt at komme ud med. 




Deltag i diskussionen




  • Det korte svar er;
    Fordi JS er kilometer dygtigere fodboldmæssigt end dig. :)
    10 enige · 3 god kommentar
     
    • @jesuslind Fantastisk svar. Det betvivler jeg ikke overordnet, derfor en endnu større forundring over ovenstående
      2 enige · 3 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
      1. august 2024   

  • Et godt og velskrevet indlæg med nogle valide spørgsmål.
    Har før skrevet, og det står jeg ved, at jeg er fan af Jesper Sørensen.
    Er det så ensbetydende med, at jeg ikke mener at han kan fejle, selvfølgelig ikke.
    Ohi, hvor sympatisk han end er, passer ikke ind i vores system, og det samme kan siges om Rasmus L.
    Daniel Wass er lidt vores talisman, men alderen er måske ved at begynde at trykke lidt.
    Tror også at det handler lidt om forventningsafstemning. For hvad er det helt præcist, at vi forventer af Brøndby og J. S.
    At vi skal vinde rub og stub, aldrig at fejle og spille besnærende offensivt fodbold hver gang.
    Det er mere ønsketænkning, end realisme, efter min mening.
    3 enige · 2 god kommentar
     
    • @LJS Tak for komplimentet. Hvorfor er du fan af JS? Det forstår jeg ikke. Jeg synes Brøndby har klaret det godt, på trods af ham. Synes umiddelbart han har et godt spillermateriale. En af de eneste point jeg vil give ham var, da han satte Divko ned på backen.
      I forhold til Wass har du nok lidt ret. Han er lidt en talisman, men kan man så ikke fra JS side gå ind og sige til Wass at han for alt i verden ikke må miste bolden, som han gør for ofte, og at han bliver nødt til at lave nogle glidende engang i mellem
      4 enige · 3 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @LJS
      Vi kan jo starte med og forvente det samme som klubben, top3 og europæisk deltagelse. Og det bliver svært med de 3 på banen.
      1 enig · 2 god kommentar

  • Du kan starte med at fjerne dine skyklapper.

    Din begrænsede foboldforstand afsløres af, at du har Yeboah foran Ohi og Thiembe foran Rasmus Lauritsen.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Brøndby85 Jeg er nu heller ikke helt tryg ved Tshiembe. Hvis Alves ikke er ved at være klar til at spille kontinuerligt, kan det godt være, at jeg ville foretrække at SebSeb-Klaiber-Rasmussen-Vanlerberghe-Bishoff

    Se 2 flere kommentarer

  • Panzer
  • Panzer
    Betalende bruger
      1. august 2024   

  • Super fint indlæg, selvom jeg egentlig nok er uenig med dig på alle tre punkter.
    Er heller ikke helt tryg ved Lauritsen, men han er desværre næstbedste mand på pladsen - glæder mig usigeligt til Alves er i omdrejninger igen!
    Men i mangel af Alves ER Lauritsen den næstbedste løsning. Klaiber ned i bagkæden, skulle det så skubbe Vanlerberghe ind centralt? Vanlerberghe har mange kvaliteter, men han har ikke duelstyrken til at blive matchet op imod spidsangribere. På mange måder elsker jeg Tsiembe. I det her tilfælde ønsker jeg ham dog en god karriere i sin næste klub. De fejl og mangler Lauritsen har, har Tsiembe til overflod. Tænk hvor mange røde kort han ville få som midtstopperen?!
    Er ikke overbevist af Yeboah heller, overhovedet. Synes han har meget svært ved at indgå i spillet. Fint han får spilletid og muligheden for at forbedre sig, men foretrækker af de muligheder vi har klart Kvistgaarden på spids. Til dels enig omkring Bundgaard, ham ser jeg også som bedst lige bagved angriberen, selvom jeg da ellers synes han har vist fint med vildskab.
    3 enige · 4 god kommentar
     
    • @Panzer Rasmussen ind centralt. Dermed: SebSeb-Klaiber-Rasmussen-Vanlerberghe-Bishoff

      Jeg er heller ikke overbevist af Yeboah overhovedet. Men jeg synes bare, at det jeg har set ind til nu viser noget vildskab. Ohi er for mig det modsatte af vildskab.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

---

  • 1. Spidsangriberen

    Her har JS brugt Ohi, Bundgaard og Kvistgaarden. Kvistgaarden vil jeg ikke sige er helt ved siden af. Men især Ohi, fatter jeg ikke, hvordan kan være foran fx Yeboah. JS forklarer lidt grinende efter Viborg-kampen, at han ikke har givet ham så mange chancer. Men så har jeg det sådan, hvordan har du formået ikke at gøre det, Jesper?.

    Jeg tænker Jesper ikke har givet Yeboah chancen fordi Yeboah ikke har været god nok. Den eneste grund til at han overhovedet var i truppen mod Viborg, var fordi vi havde skader. At han banker to mål ind mod Viborg er godt, og fedt hvis han kommer igang. Men selvom Ohi er faldet i niveau, så har han vist så meget mere end Yeboah har. Vi skal finde en løsning, og jeg tror en skadesfri Kvistgaarden er løsningen, men Yeboah skal altså vise mere før man kan insistere på en startplads.

    2. Rasmus Lauritsen
    ... Nu ved jeg godt, at Frederik Alves sad tungt på pladsen i efteråret 2023. Men jeg fatter alligevel ikke, hvordan der ikke kan blive plads til fx Tshiembe (ved godt han laver nogle fejl nogle gange).

    Tschiembe, hvor sympatisk han end er, laver ikke fejl nogle gange han laver fejl stort set hver eneste gang han spiller. Lauritsen er længder foran Tschiembe og Heggheim som begge har fået mange chancer til at vise hvad de kan.

    eller rykke Klaiber ned i 3-backkæden og SebSeb ud på højreback. Rasmus Lauritsen der også koster et selvmål i mesterskabskampen er virkelig et usikkerhedsmoment for mig.

    Forfærdelig kamp det sker i, men undskyld mig. Tschiembe og Heggheim skiftes to til at koste mål eller få røde kort når de har fået chancen. Lauritsen laver fejl. Hvad har Tschiembe vist som skal retfærdiggøre at han er bedre? Så gerne man udskiftede Tschiembe og Heggheim med en ny som kan agere førstebackup for Alves/Rasmussen/Vanlerberghe. Men som truppen er lige nu med skader ville jeg vælge Lauritsen over Tschiembe any day. Tanken med Klaiber i midten er interessant og håber det bliver prøvet af i løbet af sæsonen da det vist også har været prøvet i testkampene.

    3. Wass
    Dernæst er hans hjørnespark en katastrofe. De kommer aldrig over 1. mand. Jeg vil ikke helt afskrive Wass, men han bliver nødt til at få en mindre rolle end nu, og for guds skyld hold ham fra hjørnesparkene.

    Her er jeg ikke uenig. Synes det er vildt at vi i de knap 20 år jeg har fulgt Brøndby tæt, ikke har fundet en spiller der kan slå ordenlige hjørnespark kontinuerligt :-D Føler at vi kan hente Toni Kroos ud af pension og signe ham, og han ville også pludselig ramme første forsvarsspiller hver gang.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Bibedibob Enig med at Kvistgaarden formentlig er svaret på spidsangriberen. Men han er kun lige kommet til rådighed. Og det med, at Yeboah ikke har været god nok, det kan selvfølgelig være rigtigt. Men Ohi bringer jo intet for os, det er som at spille med 10 mand. Der virker Yeboah mere farlig og sværere at styre for forsvarspillerne på det modsatte hold
      1 enig

  • 2 mål mod Viborg og sikrede os 1 point var got af Yeboah. men vi kan godt se at han ikke er god nok endnu i kombinations spillet. på det punkt er Ohi bedre. Jeg mener personligt at Ohi vil være bedst i en opstilling hvor man spiller med rigtgi mange indlæg. men spillerne omkring Ohi er små hurtige fødder. Derfor håber jeg også at CV finder et bedre alternativ til 9er positionen.

    Lauritzen har sine forcer og sine svagpunkter. En Maxsø type vil pynte, han må også gerne bare komme tilbage. Alves får comeback nu, så håber bare han kan finde det samme høje niveau igen. men 20 mill for Lauritzen, og det han giver os, er bare ikke godt nok for de penge forventer man langt højere klasse. håber der også sker noget på den front

    til sidst midtbanen, her blev det klart udstillede mod Vejle. Noah er et supertalent. han har et drive med bolden der minder om Ngolo Kante. Men mod bolden og positioneringen der mangler erfaringen. Den kan han få fra Daniel. Men vi SKAL have en CM type der kan sætte spillet. Wass kommer til at have pauser pga programmet.
    1 enig · 1 god kommentar

  • GARFIELD
  • GARFIELD
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      1. august 2024   

  • Enig med dig i punkt 1.

    Kunne sætte punkt 4….. og flere på

    Kunne helt sikkert også sætte nogen plusser på over han gør det godt, men synes han har for mange gange og vist han har fejl disponere for mange gange, og ikke vælger rigtigt. Han har en tendens til køre med hans sikre kort og slipper det ikke før skader eller går skidt.

    Men på trods af det blev han nummer 2, selvfølgelig med en god stor trup, og med en masse held vores vej i sidste sæson og sidst med han tvungen udskiftning af klaiber som end ikke var med hans vilje pga han blev skadet, selvom alle så vi var på vej mod nederlag

    Jesper skal klandres for fejl dispositioner sidste sæson og senest med Sebastian dosering, men ikke fejl køb som Rasmus L. Der ikke passer ind i 3 mands forsvar pga hans manglede fart, det koster. Han ville passe bedre med et 4 mandsforsvar på de kvaliteter han også har

    Vi kan smile af Alves er retur, men vi kender ikke hans forfatning og vil tage tid, CV bør hente en kvalitets back ind med fart i fødderne.
    2 enige · 3 god kommentar
     
    • @GARFIELD Synes ikke er det backs vi mangler. Jeg tæller følgende gode backs: SebSeb, Klaiber, Divkovic og Bishoff.

      Væk med Lauritsen og Heggheim og ind med en ny CB
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Jesper Sørensen er heldigvis ham der sætter holdet:
    1: Det nogen gange også hvad øjet ser, mod Vejle: Schwartau er totalt usynlig, Ohi skiftes ind og kommer til chancer, men behøver selvtillid. Yeboah kritiserer man sjovt nok ikke i Vejle kampen, han er ligeså totalt usynlig. Kvistgaarden er ikke god alene på toppen, grundet manglende fysik, så skal vi spille med 2 angribere, Bundgaard har heller ikke fysikken. Så en formations ændring til 2 angribere…..
    2:Alternativet er Tschiembe eller Heggheim. Tschiembe har store placeringsvanskeligheder, det koster altså mål og frustrationer hos medspillere. Heggheim er ustabil og laver fejl. Lauritsen er rigtig dygtig defensivt ved at stå rigtig placeret og stærk på dødbolde både defensivt og offensivt.
    3: Wass er vel vores bedste spiller, han er sikker på bolden….Så her totalt uenig. Nartey koster målet til 1-0 ved at være langsom, men det går nok og han er ung. Så hvad øjet ser…..
    Korte svar: Ohi, Lauritsen og Wass er fremragende spillere. Ikke tilfældigt at alle 3 kommer fra et højere niveau:
    Røde Stjerne Beograd
    Dinamo Zagreb
    Atlético Madrid…..
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        2. august 2024   

    • @Sunderland

      Ohi har intet leveret længe og brænder verdens største direktør Igår

      Oscar spiller med længder bedre end ham Igår
      3 enige · 2 god kommentar

---

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      2. august 2024   

  • Et bombastisk indlæg, som nogle tydeligvis bliver ramt af.
    Men du har dine argumenter på plads, så det starter en god debat. Stort thumbs up her fra. Nogle folk kan åbenbart bare ikke finde ud af at svære folk, som de er uenige med, med andet end personangreb.

    1: I forhold til Ohi, så mener jeg (som de kommentatorer du nævner) også at han er en fantastisk spidsangriber.
    Problemet er bare, at det nuværende system ikke efterlader plads til at én spiller kun står i boksen og ventet på tap-ins. Derfor får vires forreste angriber en rolle, hvor der skal trækkes ned og hjælpes med i det opbyggende spil. Og hér er Ohi ikke stærk. Det er Kvistgaarden til gengæld.
    Det bliver let noget ordkløveri, men som spidsangriber, mener jeg stadig at Ohi er vores bedste mand. Som frontangriberen i JS system, er Kvistgaarden bedre.

    Yeboah er ren kaos (på den gode måde). Han løber rundt og ingen ved hvor han ender eller hvad han laver. Det kan skabe en masse muligheder, men er nok også grunden til at han ikke er blevet brugt mere. For JS ønsker at køre et stramt system, og dét er nok det sværeste for Yeboah.

    Bundgaard ser jeg placeret i 2 roller. Enten den som jeg har nævnt at Kvistgaarden er god til, eller den som Vallys spiller.
    Har er heller ikke spidsangriber. Han skal have lov til at løbe rundt og lave småspil. Enten fra front, hvor han løber tilbage og hjælper. Eller i rækken bagved, hvor han fordeler bolde.

    2: Jeg er meget enig i, at Rasmus Lauritsen ikke er god nok. Men han er den bedste, erfarne midterstopper vi har. Uden Alves, ville vi skulle rykke meget rundt, hvis vi ikke bruget RL. Og jeg synes vi så igår (mod Llapi), hvad det betyder, når erfaring og kontinuitet forsvinder. Når nye folk kommer ind eller spiller uvante pladser, mangler relationerne og så kan vi pludselig ikke så et hold på 2. div. niveau.
    Kasper Pedersbæk har lufter ideen om at rykke Jordi ind i midten og Klaiber ned som højre stopper. Det har jeg tidligere sagt, at jeg synes var en god ide. Men som @Panzer skriver, så er Vanlerberghe nok ikke den stærkeste i duelspillet. Så det er i hvert fald ikke en løsning mod hold som ønsker at spille offensiv fodbold. Og med Klaiber ude med skade, er der kun Tchiembe tilbage som højre stopper. Og dén løsning vil jeg ikke være tryg ved.
    Så, for nuværende, er RL bedste bud i midten. I min bog.

    3: Wass var outstanding i sidste sæson. Men han har godt nok været off i de første kampe, i denne sæson. Der er ingen tvivl om, at vi skal finde en afløser for/til ham. Nartey kunne godt blive dén afløser, men så skal der findes en makker til ham. For hverken Rado eller Greve er gode nok.
    Jeg tror dog ikke på, at Wass har glemt at spille fodbold, hen over sommerferien. Og selvom han er ved at være pensionsmoden (i fodboldhenseende) kan han stadig gøre en kæmpe forskel. Så jeg håber på, at han giver al sin erfaring videre til Nartey i denne sæson og så finder vi en god makker til at erstatte Greve og Rado.
    Med hensyn til han hjørnespark, så ved vi jo ikke hvad planen er med dem. Det er jo ikke sikkert, at alle spark er tiltænkt den bagerste stolpe eller at ramme straffesparkspletten. Jeg jeg bander også af TV’er, når bolden for tredje gang rammer modstanderen ved forreste stolpe. Jeg synes dig også, at der til tider kommer sukkerbolde ind fra hjørnespark. Så for mig er det cirka 50/50 gode og dårlige hjørnespark fra Wass.

    Men tak for at dele dine frustrationer og starte en god debat, hvor vi mandagstrænere kan vise hvor meget bedre vi er. :)
    1 enig · 2 god kommentar
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        2. august 2024   

    • @Jensen

      Suzuki eller Bundgaard hvis han er inde, bør sparke hjørnespark da de sparker dem bedre end Wass.

      Du nævner Ohi er bedste vi har og yeboah er en der løber rundt uden man ved hvor man har.

      Kvistgaarden mener jeg lidt du glemmer, for ja Ohi og yeboah er boks spillere, men kvistgaarden er den jeg vil foretrække af de 3.

      Ohi er måske en god afslutter, det viste han så ikke Igår, han brændte en kæmpe direktør og virker blottet for selvtillid.

      Yeboah laver langt mere end Ohi i går, og skaber langt mere end Ohi.
      Yeboah var sammen med Oscar i går, en af de bedste Igår og de kæmpede begge for det
      4 enige

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Jensen Tak for dit indlæg. Var også blevet lidt irriteret af alle de unødvendige personangreb.

      1: Må bare sige, at jeg slet ikke kan genkende, at Ohi er en dygtig spidsangriber. Synes det eneste han har i den henseende, at han er nogenlunde til at placere sig, altså stå det rigtige sted og tappe bolden ind. Og ja så bruger han for meget tid på at være ude på siden. Men ja, hans arbejdskapacitet, manglende styrke og langsomhed irriterer mig ret meget.

      2: Nok rigtig, at Tshiembe og Heggheim ikke er bedre. Men så skulle vi have spillet en anden formation synes jeg. RL's evner med bolden bryder flowet helt vildt. Og så synes jeg faktisk også, at han har mange satsede defensive indgreb, især når han sparker et indlæg væk.

      3: Enig i, at Wass var outstanding i efteråret 2023, dog ikke i foråret. Og jeg var nok også for hård ved Wass. Han burde helt klart spille, det jeg bare opponerer imod er, at ham burde spille med større erfaring og ikke miste bolden på midten af banen, samtidig med, at han burde kunne huske hvordan han forsvarer. Og hvis han ikke kan det, så burde være JS' opgave, at fortælle ham det. Og det tror jeg simpelthen ikke han gør.
      2 god kommentar





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner