-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Hej allesammen.
Er stor fan af Jesper Sørensen og hans træner-team.
Fodboldverdenen kan til tider være lidt sort og hvid.
Som træner, er du til tider, genial hvis dit hold vinder og det modsatte, hvis du/de taber.
Selvfølgelig har J.S. lavet sine fejl, dem begår vi alle, men generelt har han udført et godt stykke arbejde, efter min mening.
Synes ihvertfald at han fortjener respekt, og et skulderklap, derfor dette indlæg.
Deltag i diskussionen
Brøndby85 20. februar 2024
AltidBIF 20. februar 2024
DoctorEnigma 20. februar 2024
Det er i det hele taget interessant at ingen trænere, ud over AZ, bliver rost eller er gode nok til BIF, som fx TF, hvor det jo i dag går sådan nogenlunde ok med at træne Brentford.
Ocellaris 20. februar 2024
Ligegyldigt hvordan tf gør det i Brentford. Han var røv i Brøndby og fantastisk han røg ud til fordel for en mand der vendte det hele fra dag 1
19Magic64
Betalende bruger
20. februar 2024
Han har udviklet sig fra kamp til kamp, og virker som en stærk analytiker, og senest her mod Fcm, så vi han i den grad også har passionen med sig!
Vi kan gå langt med det team og hold vi har nu, måske hele vejen!
---
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
20. februar 2024
Jesper tør mere og det skal han klart have ros for, ligesom mod FCM han stod fast i bruge 4 back kæden, fremfor sætte en Rado ind fx.
Men når man roser Jesper, og nævner andre trænere ikke havde succes i kommentarsporet, så skal man huske Jespers første tid inkl. slutspillet, det var bestemt ikke godt eller godkendt i slutspillet.
Han har fortsat mangler, men han bliver bedre og bedre, men savner at se han begynder at give de unge mere spilletid, det er fair at sige mod FCM det var ikke rigtige at skifte en ung Noah ind, da nogen kommer med mere erfaring og vi var i undertal.
Greve var for mig mest oplagt og det sikre valg, har altid været vild med Greve og dejligt han turde bruge ham fremfor defensive Rado. Vores spil er bedre med Greve, da han er god både defensiv og offensiv, derfor har jeg også altid, været stor fortaler for ham, når nogen herinde har ville af med ham, dem har der været en del af også samme som nu roser ham til skyerne, som for kort tid siden ville af med ham, det finder jeg komisk.
Vi skal huske at Jesper har noget af det bedste spiller materiale, som længe er set i BIF og talenter der blomstre, så der skal også leveres resultater og vi er altså kun 1 points forskel mellem 3 første og FCN skal man ikke undervurdere, i de mange kampe tilbage.
For mig at se bør CV roses mest, fordi han er den der har klart har udviklet sig mest, med en masse køb til nu færre og køb der viser sig give pote, her tænker jeg særligt på Greve, Vallys, Rasmussen, Alves, Suzuki og senest Bundgaard. Ligesom par unge spændende spillere der er hentet ind og vores unge polak og Yeboah bliver spændende på sigt. Synes CV har lavet mange gode indkøb længe, Jesper har langt bedre materiale end TF og NF havde i min verden. Men Jesper er klart blevet bedre, og det jeg elsker at se er de billeder og video med ham efter FCM sejren, det viser en vinder træner og det er sådan han skal være, ikke gemme sig, så synes han har udviklet sig mere. Han virker som en træner med mere tro på sig selv.
LJS
Betalende bruger
20. februar 2024
C.V. har jo også først haft de økonomiske muskler nu, men kan godt følge dig, langt hen af vejen :-)
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
20. februar 2024
Både og, for ikke sådan CV ikke brugt mange millioner.
Vi har brugt mange millioner på mellemvare.
Han priotere bare bedre nu med at købe færre og højere kvalitet
Der er brugt mange millioner på spillere der ikke har leveret
Hellere få gode spillere end mange mellemvare. Samt udvikle MC sådan som CV har gjort i et stykke tid
Synes CVs vinduer er meget forbedret med de køb og færre fejl investeringer, samt satse på MC
Nu skal Jesper også have dem i kamp og udvikle dem i superligaen og det forventer jeg også han gør
Fan_passion 20. februar 2024
Derfor burde man måske kalde JS til tribunen.
thorrium 20. februar 2024
Hans udskiftninger, hans system, der er meget jeg ikke er enig i. Men vinder vi kampe så er det svært at være utilfreds.
SoHappyMe 21. februar 2024
thorrium 21. februar 2024
Ja hvis DU baser dine tanker udelukket på resultater, så har du ret. Jeg siger bare at det IKKE er grundet resultaterne at jeg ikke er fan af manden. Det er bare svært at tage seriøst hvis man giver skideballer når holdet vinder.
Men jeg kan da godt sige det samme jeg har sagt ca 1000 gange allerede. Jeg har som sådan ikke noget imod at holdet taber så længe der bare bliver vist mod på banen. Jeg har ikke noget imod at holdet ikke spiller pænt hvis da bare kæmper i alle minutterne (spille pænt/dominere kampen).
Det jeg har sagt igen og igen er at jeg ikke synes holdet har spillet systematisk eller offensivt fodbold. Jeg har sagt igen og igen at jeg synes det er kritisabelt at holdet ikke har kunne spille 2 halvlege 11 mod 11, hvor de ikke falder sammen (2 gode halvlege).
Det jeg har sagt igen og igen og igen er at jeg ikke er enig i måden vi udskifter.
Jeg mener det er vigtigt at være fair med sin kritik, og at være fair er nu engang at holde linjen. Jeg har ikke set noget der fortæller mig at JS har ændret sig, eller at holdet har ændret sig fra hvor vi var før pausen. Og det er ikke hans skyld! Sidste kamp var bare ikke en normal kamp, så ud over viljen (hvilke var fed, men også nødvendig!) så er det taktiske udlæg efter de første 15 bare til at tage og smide ud.
Så jeg er stadigvæk ikke fan.
Brøndby85 21. februar 2024
thorrium 21. februar 2024
Jeg føler lidt jeg har svaret på dette en eller to gange.
Det er svært at være kritisk hvis holdet vinder, men jeg ser stadigvæk problematikker. Eller sagt på en anden måde...
Hvis vi vinder guldet, så vil det være fantastisk, jeg vil fejre det, og JS er lykkedes over alt forventning. Men hvis holdet stadigvæk spiller på samme måde på det tidspunkt, så vil de ting jeg kritisere jo stadigvæk være rigtige og relevante. Så ja selv hvis vi vinder guldet.
Hvis ikke de ting jeg benævner ændre sig, så mener jeg ikke holder flytter sig i den rigtige retning.
Brøndby85 21. februar 2024
niear960 21. februar 2024
Kunne det tænkes at din kritik ikke er relevant og ikke rigtig, jeg syntes lige netop ikke du er fair, ja JS har fået gode spillere, men holdet har vel også været gennem en fantatisk udvikling og har udvikling sig præcist i den retning som JS fra start har sagt at han ville, det jo godt træner arbejde når man har en plan for hvordan man vil spille og så over tid for holdet til at spille som man vil, nemligmed højt pres og orffensiv indstilling
thorrium 21. februar 2024
Men jeg har gjort et forsøg på at forklarer hvordan jeg ser tingene. Så kan vi være nok så uenige, det er også fint. Ellers ville det være kedeligt at diskutere ting.
thorrium 21. februar 2024
Hvor siger jeg det? Eller mere præcist, hvad er det du læser, som gør at du mener jeg har et behov/ønske om at være skeptiker?
Hvis vi vinder et mesterskab så vil jeg være kisteglad, jeg vil fejre som en tosse! Men vi har ikke vundet et mesterskab, og jeg baserer mine holdninger på hvad jeg ser på banen.
Dit spørgsmål virker til at være stillet i ond tro.
Brøndby85 21. februar 2024
thorrium 22. februar 2024
Hvilket jeg har svaret på tidligere. Jeg har sagt hvad det er der gør at jeg ikke er fan af ham. Hvis disse ændre sig, så har jeg ikke noget at være kritisk over.
Sig gerne til hvis jeg skal copy paste det ind i endnu et svar.
Brøndby85 22. februar 2024
thorrium 22. februar 2024
Ja. Hvis du vil have et sort og hvidt svar, så ja.
For jeg blev heller ikke fan af NF fordi han vandt en mesterskab. Han var en sympatisk og vellidt træner, men han havde også problemer.
Hvis vi vinder de næste 5 sæsoner i superligaen ved at stille os ned med 9 forsvarsspillere der dækker målet op, og Suzuki som får lange bolde og scorer en gang imellem... så vil JS være en kanon succesfuld træner for os. Men det vil stadigvæk være røvsygt at se på. Jeg vil være kisteglad og fejre det, men det vil sku da være med malurt i bægeret.
Så nej, jeg bedømmer personligt ikke hvorvidt jeg er fan af en træner blot baseret på mesterskaber.
Brøndby85 22. februar 2024
SoHappyMe 22. februar 2024
thorrium 22. februar 2024
En kamp hvor du er i undertal i 70 min, kræver noget andet end hvad der normalt præsteres. Jeg holder derfor ikke den præstation op som en ordenligt pejlemærke da de fleste kampe gerne skulle spilles 11 mod 11.
Det er da også af samme grund at jeg ikke tidligere på sæsonen har brugt kampe hvor vi har været en mand i overtal, da kampbilledet ændre sig.
Jeg synes det er fedt at de knoklede igennem, men jeg har brug for at se den samme vilje i en kamp hvor de kan følge taktikken, og modstanderen ikke har en mand i overtal. For pokker da, hvis FCM havde valgt at spille med fodboldspillere der gerne ville score mål, så havde de lavet 3 eller 4 kasser. Og jeg ville i det tilfælde stadigvæk ikke bruge kampen som pejlemærke.
Og jeg har aldrig sagt at jeg IKKE KAN LIDE MANDEN. Jeg har sagt at jeg ikke er fan, du lægger en masse ting i det jeg siger. Jeg har heller ikke sagt at det er JS skyld hvis holdet taber, det er ikke en af de krikpunkter jeg har omkring ham. Det er dog den måde han bliver målt. Og pt er han jo meget succesfuld.
Stop dog med at lægge ord i munden på mig (og andre, for det er næppe noget nyt).
SoHappyMe 23. februar 2024
thorrium 23. februar 2024
Problemet er at når du pådutter mig holdninger for at du kan tale om dem, så giver det ingen mening for mig at blive ved med at svarer dig.
Jeg står inden for det jeg har skrevet, det er mine ord. Din fortolkning, eller hvad du har overbevist dig selv om at jeg har sagt eller mener kan jeg hverken bruge til noget, eller forsvarer.
Så du kan enten tage og forholde dig til det jeg skriver, eller du kan grave et hul ude i haven og putte hovedet ned i det. Det vil resulterer i cirka den samme mængde brugbar dialog.
SoHappyMe 24. februar 2024
BrianGideon 22. februar 2024
Michael Hansen 20. februar 2024
---
Porstmand Per 20. februar 2024
Men nu er der betalt et års lærepenge, og JS ser unægtelig ud til at være en taktisk begavelse hvis han får en uges tid til at tænke over tingene. Så lad os håbe at han med mere erfaring får lukket af for nogle af sine andre mangler - især den manglende evne til at ændre under kampene. Det kunne han i søndags, så der er håb endnu.
Brøndby85 21. februar 2024
Porstmand Per 21. februar 2024
Nej. Hans fejl er ikke noget jeg finder på. Det har vi fra hestens egen mund.
Brøndby85 21. februar 2024
Alle trænere begår fejl før, nu og i fremtiden. JS erkender sine og lærer af dem.
niear960 21. februar 2024
Jesper havde en klar plan da han kom, og han har Fulstændig lagt vores spillestil om, og det er noget en erfaren træner kan gøre, så der er ikke noget med lærepenge, det har lige netop noget med erfaring at gøre
Kristianbs 21. februar 2024
niear960 21. februar 2024
Jesper giver HH chancer fordi han er en dygtig teknisk spiller og passer ind i den måde holdet skal spille på, HH starter jo kampen fint indtil han taber sutten
Kristianbs 21. februar 2024
Marc Johnson 23. februar 2024
Brøndby85 23. februar 2024
Marc Johnson 23. februar 2024
Suk. Den danske folkeskole har virkelig spillet fallit.
Brøndby85 24. februar 2024
Fan_passion 24. februar 2024
---
Sunderland
Top debattør
24. februar 2024