-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Efter endnu en usynlig Vallys-præstation imod en top-4 modstander, er jeg nået til det punkt, hvor jeg umiddelbart føler, at vi bør lægge vores fokus andetsteds på hans position.
Vallys er en fremragende spiller, og han har bestemt været alle pengene værd, siden vi hentede han fra Silkeborg i sin tid. Han er én af de dygtigste i ligaen til dét han er god til, men han er desværre enten altid skadet eller altid usynlig i de kampe, hvor vi har aller mest behov for, at han træder i karakter.
Samtidig er:
- Han 29 år
- Har givet udtryk for, at han gerne vil prøve sig af i udlandet
- Er væk senest til sommeren 26'
Vi har spillere som Bundgaard/Fukuda, der vil kunne træde direkte ind. Ambæk vil sikkert også kunne rykkes ud og Gregoritsch i front.
Jeg selv er i hvert fald nået dertil, hvor jeg synes, at man bør se ind i, at sælge ham til højestbydende til vinter og så få kørt hans erstatning ind med det samme, så vedkommende er klar til den forhåbentlig kommende Europa-kampagne.
Holdet skal bygges op omkring andre spillere, og Vallys har desværre ikke kunne bibeholde det tårnhøje niveau der gjorde, at han blev udtaget til landsholdet i sin tid.
- Hvem skal erstatte Vallys i truppen? Eller skal der hentes nyt ind?
- Hvad ville en god/fair pris for Vallys være for jer med halvandet år tilbage af kontrakten?
Deltag i diskussionen
thorrium 24. november 2025
Han skal i min bog spille mere og tilføjer en masse til holdet når han spiller.
Når det så er sagt, så melder jeg mig ikke nødvendigvis ind i klub ''ud med Vallys''. Jeg synes stadigvæk han kan tilføje en masse, men det kræver at han viser sig bedre frem, eller kommer ud af busken og forklare os hvad der skyldes han er i en down periode.
Alle kan jo have forståelse for det, hvis der er sygdom i familien (husker Elmander), men hvis fans ikke ved det, så er det utroligt svært at se andet end en af de store profiler på holdet underpræsterer.
(Nej jeg ved intet om eventuelt sygdom, det er et eksempel)
RommeTilPhiriOgSå 24. november 2025
Når han alligevel er færdig i klubben senest til sommer, så synes jeg ligeså godt, at vi kan ''rive plastret af'', og få tjent vores investering tilbage, imens vi kan få kørt en ny i stilling, som måske passer bedre til de ting, som Cooper vil med sit hold.
thorrium 24. november 2025
Jeg synes ellers han tidligere har været bærende i store kampe, men jeg skal være ærlig det kan også være jeg bare ikke har set problemet før.
Og når jeg siger jeg ikke er parat til at erklærer ham done (og derved sælge ham), så er det fordi jeg oprigtigt stadigvæk tror han kan forsætte og have en rolle i klubben.
Men (men men) hvis Cooper ikke ser ham som værende den spiller der skal holdes fast i, eller hvis han hellere vil have en anden type så ja, sælg ham mens der stadigvæk er penge i ham og hent en erstatning der så kan køres ind over 6 måneder.
Jeg har i mange år savnet at man har en erstatning kørt klar 6 måneder før et salg af en bærende spiller.
Jeg mener det kan ikke komme som en overraskelse når der kommer bud på eksempelvis Köhlert (bare som eksempel) hvis han brænder ligaen af. Hvilket så må medfører at man henter den næste ind hvis han ikke eksisterer i masterclass.
RommeTilPhiriOgSå 24. november 2025
Og det tal var rystende lavt når man tager hans position i truppen i betragtning.
thorrium 24. november 2025
Jeg elsker data, det er dejligt når vi har noget at rive i, men jeg bestrider ikke at du har ret i det du skriver. Så du behøver ikke finde det, jeg taler 100% omkring hvad jeg i skrivende stund husker.
Hvis vi ender med at tale omkring hans output og performance så kan det være interessant at dykke ned i hans data, men ikke nu. Men i så fald mener jeg også kun det er fair at jeg (eller andre der i så fald deltager i samtalen) også tager og kigger data igennem.
niear960 24. november 2025
At du tidligere har adresseret noget om Vallys betyder det jo ikke at du ser rigtigt, jeg er helt uenig
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
Stats fortæller bare noget andet. Ligesom udfaldene af de pågældende kampe, da vi som oftest ender med et nederlag og hverken har vundet noget eller kvalificeret os til Europa med Vallys. Som skulle være én af de bærende kræfter.
stryiv 25. november 2025
Vallys er ikke færdig endnu, men vi har set det før ved ham. Han skal bruge lidt tid ved nyt trænerskifte. Selvom han er vores stjerne, har han sgu heller ikke spillet på et stabilt hold, hvor træneren har været der mere end et 1,5 år.
thorrium 25. november 2025
Det er også sådan jeg ser det. Vallys manglende fart opvejes af hans spilintelligens, denne kan han udmærket bruge på den offensive midtbane eller som skygge angriber (fart kan dog være det store minus hvis han skal lave stikkende løb).
Personligt så ser jeg ikke Vallys ude (solgt) medmindre han siger til klubben at han ikke vil den. Modsat så skal han jo præsterer hvis han gerne vil ramme en god udlandsklub specielt som 29 år gammel midtbane spiller der ikke er eksplosiv i sit spil.
Tror på at han gerne vil klubben, for jeg synes Brøndby er den fedeste klub i verden. Så jeg mener jo altid at spillerne bør tænke det samme, og derfor ville forsætte indtil deres ben falder af.
stryiv 26. november 2025
Jeg ser ikke vallys bliver solgt. Jeg kan ikke se at hans præstation præ de skader han har haft det seneste 1,5 gør ham attraktiv.
Manden har nogle åbenlyse kvalifikationer til at spille på et højere niveau end ligaen, men skaderne i mente og mangel på top niveau gør han at han ikker bliver det.
Han kan godt komme på niveauet igen, men så det forsent.
Ville bliv vild ! 24. november 2025
Dog kan løsningen også være, at sælge Nartey. Hvis han ikke forlænger.
Så kan man rykke Vallys ind som 10'er. I mine øjne er det dét, der er problemet. Han fungere ikke som kantspiller i dette system. Der har vi brug for en helt anden type.
Jeg kan sagtens se et scenarie, hvor Nartey sælges, og Vallys rykkes ind centralt.
Forlænger Nartey derimod. Og committer sig til at spille næste sæson med. Så ser jeg gerne, at man sælger Vallys. Jeg tror dog ikke så meget på dette scenarie.
RommeTilPhiriOgSå 24. november 2025
Vallys er fortid i klubben senest til sommer. Den forlængelse der kom i sommers på et ekstra år må simpelthen være med lovning på, at han bliver skipper afsted senest til sommer.
Jeg tror, at du har ret i, at han ville fungere bedre som 10'er, men når han stadig drømmer om at nå udlandet, så kan jeg ikke se det logiske i at beholde ham, når hans bidrag er så anonymt på den venstre kant.
Ville bliv vild ! 25. november 2025
Dog er Bundgaard bedre til dybe løb, og til at drible. Men ser bestemt Bundgaard som en mellemrumsspiller.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
25. november 2025
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
Hvis du nu ulejligede dig med, at læse og forstå debatoplægget til ende, så ville du også kunne se, at der står skrevet, at han har halvandet år tilbage af sin kontrakt. Halvandet år fra i dag = tadaaaaa.. Sommeren 27'
Det ændrer stadigvæk ikke på, at Vallys er fortid i Brøndby senest sommeren 26'.
Kramer
Betalende bruger
25. november 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
27. november 2025
RommeTilPhiriOgSå 27. november 2025
Men hold du bare fast i dine ''faktualiteter'', så ser vi, hvor faktuelle de er :)
LJS
Betalende bruger
24. november 2025
Hvis han selv har en ambition om, at ville prøve sig af i udlandet og vi samtidig kan få en god skilling for ham, så er tiden vel så småt kommet.
Vil dog være lidt betænkelig ved, evt. at slippe ham samtidigt med N. Nartey.
Er en salgspris på de 15-20 mill.kr urealistisk?
Bundgaard er vel den naturlige afløser, men hvis Nartey også sælges, så skal der vel hentes noget kvalitet udefra.
Har Cooper evt. En afløser klar, fra sit netværk af.
Kepgar 24. november 2025
Kan vi få 10/20 mil for ham så syntes jeg at man skal sælge ham. Hvem der skal erstatte ham ved jeg ikke lige, men det skal være en spiller som er god i en mod en dueller, dygtig presspille, hurtigt og har en stor motor.
GlostrupSwing 25. november 2025
Kepgar 25. november 2025
Ved ikke rigtig hvad jeg tænker om Bundgaard, han er jo en talentfuld spiller men han har bare ikke overbevist mig endnu. Da ham spillet bedst var det i starten af sæsonen hvor han blev brugt som 9’er og scoret en del mål, men ser heller vi bruger Ambæk på den position. Syntes ikke Bundgaard passer ind som kantspiller, han mangler fart og er ikke god nok i duel spillet, tro mere på ham som en erstatning for Nartey end for Vallys. Men for at være helt ærlig så er jeg måske ved at være der hvor at man skal sende Bundgaard videre og tag de 15 til 20 millioner hvis det er muligt at få de penge for ham.
GlostrupSwing 25. november 2025
Tror stadig på Bundgaard, men det bliver med tiden på et smallere og smallere grundlag. Tager også gerne de 20 mil og videre
---
Brøndby85
Betalende bruger
24. november 2025
Nartey er væk til sommer, og Wass er under afvikling.
Hvis Vallys så også er væk på det tidspunkt, så er Brøndby igen på vej ned af stigen.
Men så vil Coopers traktorfodbold til gengæld for alvor komme til syne.
NewY 24. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
SoHappyMe 25. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
SoHappyMe 26. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
26. november 2025
SoHappyMe 27. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
27. november 2025
TibblingLove
Betalende bruger
24. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
TibblingLove
Betalende bruger
25. november 2025
-og hvis det er det jeg tænker det kan være, er det ikke det jeg ser Cooper praktisere, så hvis du kan uddybe lidt?
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
Han kommer til en ny klub efter at transfervinduet er lukket. Der er så kun de samme spillere at gøre godt med.
Så vælger han Divko fremfor Nartey i den første kamp, fordi han som traktortræner vægter fart over kreativitet. Men det fik Køhlerts skade så gjort kål på.
Den eneste reele ændring, som han har foretaget, er at spille med 2 stoppere istedet for 3. Og det var næppe lykkes uden nyindkøbte Binks.
Og selvfølgelig har en topligatræner noget at give Brøndby uanset hvad. At Schmedes så vælger at opgradere hele den sportslige organisation, kan vi kun alle bifalde.
Lige nu virker Cooper til ikke at ville lave store revolutioner. Så bolden spilles stadig op nedefra, og de lange fremadrettede afleveringer gemmes til at Gregor kommer på banen.
Jeg ser meget Birkbold og JS-bold i den aktuelle spillespil. Cooper er jo heller ikke voldsomt talende om spillestilen.
Traktorfodbolden vil åbenbarer sig, når der kommer større udskiftninger i truppen. Mit håb er, at Cooper vinder mesterskabet og bliver solgt, så tavlen kan viskes ren.
AB76 25. november 2025
Jeg er faktisk også nysgerrig.
hvad er i din optik traktorfodbold?
Det må du meget gerne uddybe lidt nærmere end bare traktorfodbold.
Du har stadig ikke forklaret hvad du mener det er?
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
AB76 26. november 2025
Ok tak for svar, den havde jeg ikke lige set.
AB76 26. november 2025
Så vil jeg helst se traktorfodbold, da det i min optik er mere underholdende at se på.
SoHappyMe 26. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
26. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
26. november 2025
At Brøndby spiller mere kreativt nu, skyldes mest den ekstra spiller på midtbanen.
SoHappyMe 28. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
28. november 2025
GlostrupSwing 25. november 2025
Der kommer altid nye til, men de kræver spilletid. Vi vinder ikke mesterskaber med den nuværende trup, så forandring og fornyelse er uundgåelig. Ny træner, ny stil - nye spillere.
Traktorfodbold? Havde man så ikke spillet med en stor tung 9’er som Gregoritsch i stedet for en fiks 9’er type som Ambæk? En defensiv 5-mandsbagkæde i stedet for en 4’er med to dværge på backs? Tror vi har forskellige definitioner af traktorfodbold.
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
Cooper bliver udfordret, når klubben mister kreative spillere til sommer.
GlostrupSwing 25. november 2025
SoHappyMe 25. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
GlostrupSwing 25. november 2025
Det handler vel om den optimale løsning for begge partnere? Hvis Vallys' fremtidige niveau er hans nuværende niveau, så har han ingenting at gøre i Brøndby. Hans fremtidige niveau er nok en del højere, end det nuværende, men tror knægten ville have godt af en luftforandring og nye sanseoplevelser. Han passer heller ikke super ind i Coopers ønskede spidskompetencer på den position, som er Vallys' foretrukne.
Økonomisk set er der også stor forskel. Han koster da i hvert fald mindst 10 millioner i alle tænkelige scenarier - og det er en meget konservativ prissætning. Han frigiver lønkroner, der kan bruges andetsteds. Og vigtigst af alt: han frigiver spilletid til andre spillere, der kan udvikle sig til aktiver - både sportsligt og økonomisk.
Det er derfor en kende unuanceret at fokusere på, hvad han koster i transfersum. Den største valuta er spilletiden på banen.
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
27. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
27. november 2025
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
27. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
27. november 2025
Kepgar 25. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
Kepgar 25. november 2025
Du er velkommen til at modbevise mig, men det kræver altså en bedre forklaring, end at han start med at sætte Nartey på bænken.
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
Kepgar 26. november 2025
Der kan jo være mange grunde til at han vælger at starte med Nartey på bænken, at udråbe ham som en traktor træner alene ud fra det er hårdt. Derudover vælger han jo også at gå med Nartey og kreativitet efter ca. 9 dage i klubben.
At påstå at den eneste reale ændring Cooper har indført er 2 mandsforsvar, og derefter begrunde det med ankomsten af binks ændre jo ikke på at Birk også havde muligheden for at ændre til en 4 back kæde, hvilket han ikke gjorde.
Men hvor du virkelig går galt i byen omkring din udtalelse af Cooper, er når du påstand at JS og Birk spillet kreativitet fodbold og at det er den gamle kreativitet som Cooper netop nu læner sig op ad. Birke og især JS var jo diktatoriske omkring deres stil, der var intet frihed, intet intiativ, intet kreativitet, intet logik og især intet tika taka over den fodbold de udøvet i Brøndby. Spillet var langsomt, og frarøvet de enkelte spiller dets kreativitet og selvbestemmelse på en ulogisk måde. Et eksempel på dette var jo netop den diktatoriske beslutning om at bolden skal spilles ud. Modstander kunne står med alle folk i Brøndbys straffespark felt og på den anden side ville der være en motorvej frem i banden, men nej den skulle stadigvæk spiller ud. Du har jo siddet og set kampe hvor spiller nærmest har haft mulighed for at spille en spiller fri til en hurtig friløber mod mål, men er vendt om i banden for der i mod at spille den tilbage i banden, for gud forbyde at man ikke skulle spille den igen alle 11 mænd for du kan proppe bolden i mål.
Coopers stil er fri, og appellerer til det individuelle spiller kreativitet og evne til at tænke selvstændigt, hvor de bedømmer ud fra logik at nu er det smart at spille den op fra feltet og nu er det en god iden at lave den mange bold og en kontra, der er intet dogma og alle muligheder er åben.
Jeg var ved at brække mig over dén manglende kreativitet i JS og birks traktor fodbold og ders evige ligegyldige bold flyttering og nølende på bolden, der sket jo aldrig en skid i de kampe. Det er fantastisk at der nu igen bliver spillet underholdende og kreativt fodbold på Brøndby stadion, efter flere år med traktor bold
Brøndby85
Betalende bruger
26. november 2025
Løsningen har været at gå fra 3 stoppere til 2. Hermed får man en ekstra midtbanespiller, og Birks og JS' gamle problem er løst.
Kepgar 26. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
26. november 2025
SoHappyMe 27. november 2025
SoHappyMe 27. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
27. november 2025
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
Der kommer andre efter Vallys. Også efter Nartey og Wass.
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
Ville bliv vild ! 25. november 2025
Hans oplægning handler netop om, at Vallys ikke bidrager offensivt. Som jeg læser dette opslag. Så vil han erstatte Vallys med en, der er hurtig og kan udfordre.
Og på den måde, vil vi blive offensivt.
Skåret ud i sort/hvid. Som er dit sprog. Så bidrager Vallys for meget til traktor bold. Da han ikke er i stand til at kreere chancer.
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
Vallys er i sin bedste fodboldalder og blandt de bedste spillere i ligaen.
Nu er han kommet tilbage fra en skadesperiode og er i gang med at omstille sig til den nye træners krav.
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
Ja, Vallys er i sin bedste fodboldalder, men han spiller simpelthen ikke sin bedste fodbold.
Vi har at gøre med en spiller, som offentligt har udtalt, at han gerne vil prøve sig af i udlandet. En spiller hvis værdi kun bliver mindre for hver dag der går, samtidig med at han vel har én af de største kontrakter i klubben.
En spiller der i denne sæson har scoret 1 mål og lavet 1 assist i de 10 kampe i denne sæson, hvor vi har mødt vores 4 nærmeste konkurrenter (fcn, fcm, fck og agf) inklusiv de to strasbourg kampe.
En spiller der i sidste sæson lavede 4 mål og 1 assist i 23 kampe mod de 4 hold + 2 Legia kampe + 2 Silkeborg pokalsemi kampe.
Vallys leverer bare ikke det der kan forventes af en spiller som ham, når modstanden er andet end OB, Fredericia, Vejle.
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
Vallys har ikke afvist at forlænge med Brøndby.
Den vurdering du foretager af Vallys, kræver at sæsonen spilles færdig først.
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
Og hvornår har Vallys udtalt at han ikke afviser at forlænge kontrakten yderligere efter den blev forlænget i sommers?
Ville bliv vild ! 25. november 2025
Faktisk har jeg aldrig set dig begrunde sine argumenter.
Du kan kun komme med fraser som denne. Du kan ikke begrunde dine svar med noget.
Bibedibob 25. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
Man skal aldrig sige aldrig....
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
Hvor i den her kommentar åbner Vallys op for, at forlænge yderligere med Brøndby? Det er vitterligt en udtalelse han kommer med på dagen/dagen efter han forlænger.. Hvad skal manden sige?
Brøndby85
Betalende bruger
25. november 2025
GlostrupSwing 26. november 2025
Hvad bunder din enorme kærlighed til Birk egentlig i? Det er virkelig bemærkelsesværdigt, at du har så stærke følelser for manden. Men altså respekt for det. Stærkt du holder Birk-fanen højt. Fin fyr. Bare lidt ærgerligt, at din affektion for Birk tilsyneladende påvirker dit syn på Cooper så meget.
Brøndby85
Betalende bruger
26. november 2025
Bibedibob 26. november 2025
Brøndby85
Betalende bruger
26. november 2025
AB76 26. november 2025
Mit svar til dit spørgsmål til GlostrupSwing. Man kalder ham Nicolai Poulsen
Brøndby85
Betalende bruger
26. november 2025
Porstmand Per 24. november 2025
Han kan erstattes af Gregoritch hvis man skifter til 4-4-2 diamant. Det passer også bedre til Bundgaard. Men det er måske en lidt for stor ændring - man har ellers spillerne til det.
GlostrupSwing 24. november 2025
Vallys slår mig som en mæt spiller - i en Brøndby-kontekst i hvert fald. Han har også mistet en smule af sin power og fart, eller måske bare gåpåmodet og målrettetheden. Unge, sultne spillere, der kan formes af Cooper, er vejen frem i min bog. Mixet med rutine selvfølgelig.
Ved forlængelsen var han meget eksplicit om, at han gerne vil videre, men at forlængelsen var en form for vennetjeneste, så Brøndby kunne tjene lidt mønt, og han ikke skulle stresse over kontraktudløb.
Samtidig vil vi gerne bygge et nyt mesterhold op. Et mesterskabshold, som Vallys ikke kommer til at være en del af. Som der på glimrende vis bliver nævnt ovenfor, så handler det om at investere tid i en ny spiller, da denne spiller også vil være fremtidens spiller. Jo før desto bedre så at sige.
Samtidig vil Cooper også gerne sætte sit eget hold, så det virker samlet set som en passende anledning og timing. Vallys’ favoritposition har tilmed altid været venstre kant, og vi ved, at Cooper foretrækker fart på disse positioner. Havde også en våd drøm om Vallys på 10’eren gennem en periode, men jeg ser det ikke for mig længere.
Derudover er han formegentlig en top tre spiller i lønbudgettet, så han ville også frigøre nogle ressourcer, der kunne bruges til at imødekomme Coopers spillerønsker. Lyder kedeligt, men ekstremt vigtig refleksion i opbygningen af Coopers nye hold. Det her er ikke Coopers trup. Hvis han kan præstere sådan her med en trup, der ikke er hans, hvad kan han så ikke præstere med “sin egen” trup?
Samlet set: Ja, Vallys er en klassespiller, men vi ved også, at nye spillere altid træder til. Kirkegården er fyldt med uundværlige mennesker, og det er en undervurderet kunst at sælge rettidigt. Rens ud (med måde) og lad Cooper forme sit eget hold med egne spillere. Fremtiden er vores.
Chancen for Vallys sælges til vinter er bestemt til stede hvis rette tilbud dukker op.
Men jeg er dybt uenig med dig at Vallys er mæt i Brøndby regi, 14 kampe i denne sæson og kæmpet lidt med småskader men med 5 mål og 4 assists skal vi ikke lige vente med kalde en af vores bedste spillere i gennem flere år for mæt
Jeg har set en Vallys når spillet ikke fungere for ham lave et stykke kæmpe løbe arbejde så at kalde en spiller som Vallys for mæt køber jeg på ingen måde
Dertil er du nød til at tage med at nogen spillere har måske brug for mere tid til en ny træners spille filosofi end andre eller de skal bruge tilvænning
Ser en Vallys med stor ærgrelse når der tabes kampe, en Vallys der altid kæmper til det sidste
Så er man langt fra mæt og dertil er han den spiller med samlet flest på mål og assist vi har i denne sæson samlet set og det er endda med skader tiltrods
TibblingLove
Betalende bruger
24. november 2025
Vallys flugter ikke med Coopers storklubsmentalitet..!
Han er simpelthen for svingende i niveau og engagement.
GlostrupSwing 25. november 2025
Svaret er nok nærmere, at hans kompetencer ikke harmonerer så godt med den nye stil og de kompetencer, som Cooper ønsker på hans position.
Selvfølgelig er han ikke mæt som fodboldspiller. Min pointe er, at hans position kræver, at man udfordrer sine direkte modstandere, skaber lokalt overtal og bryder deres linjer med dybe løb. Det ser jeg ikke i øjeblikket. Jeg ser en spiller, der ofte tager den lette udvej, holder på bolden og spiller den til siden. Det er naturligt, og jeg kender følelsen af at “gemme sig usynligt” fra mine egne downperioder på banen. Alle kender den følelse, og den er relativ let at genkende, for folk der selv har spillet på et tilforladeligt niveau. Han løber sig ikke fri til en ny aflevering og insisterer på at få den igen. Mætheden kommer til udtryk ved, at han ikke virker insisterende. Om det skyldes mæthed eller manglende selvtillid/form ved jeg som sagt ikke.
Han løber heller ikke i feltet længere, taktik eller ej, så var det et af hans varemærker. Han brød linjer - med og uden bold. Det gør han ikke længere. Se de seneste kampe igen.
Fair pointe, at han har præsteret på mål og assist. Men prøv at se dem igen. Det er altså ikke samme kaliber mål eller assist, som for 1,5 sæson siden.
Min største skuffelse er, at han faktisk burde skinne lige nu. Modstanderne har så stort et fokus på at lukke Nartey ned. Han burde have så meget plads at boltre sig på - at skinne på. Det er meget skuffende, når han er så dygtig.
Jeg mener fx hans fysiske del er noget som en Noah ikke opfylder, Vallys er en der har fysikken og kvaliteten med sig, at han pt ikke løber i feltet som tidligere, kan være bundne opgaver han får, når Cooper bruger ham, må det være fordi han levere den del han sættes til ellers ville man bruge Bundgaard mere og det sker ikke, det kan skyldes at Vallys har en fysisk fordel i forhold til alle andre af vores offensive spillere udover.
Jeg mener altid Vallys arbejder og løber meget i kampene men også tager slåskampene og hans fysik og fylde er noget der gør han er for mig en klasse over de andre.
Ambæk ligger hele tiden på, Noah er en usleben diamant der kun kan gå frem når fysikken og defensiven forbedres, Vallys har hele pakken efter min klare mening. Men tror også der er en chance for at han sælges til vinter vinduet
GlostrupSwing 25. november 2025
Han har en god fysik, men det er ikke det vigtigste for hans opgave på sin position. Det er direkte udfordringer, skabe lokale overtal og bryde linjer.
Tjaaa, nu spekulerer vi jo bare om, hvorfor han ikke gør, som han plejer - men nu er vi i det mindste enige om, at vi mangler noget af det, som vi plejer at få fra hans side. Jeg mener det fordi han er “mæt”/ude af form, mens du snakker om taktik og bundne opgaver. Dit bud er lige så godt som mit, men fakta er, at vi ikke ser det - og det var hans trademark. Det er aldrig godt at spilleres kernekompetencer ikke kommer til syne, uanset hvad årsagen er.
Tror desuden gerne Cooper vil have, at Vallys både løber dybt, i halvrummet og i feltet. I Parken angreb vi halvrum i næsten alle vores etablerede angreb. Cooper taler ligeledes om fart - hvad skal fart bruges til? Løb i længderetningen. Så tænker han rigtig gerne vil have lige præcis det, som vi desværre mangler fra Vallys pt.
Var det som du siger så var Vallys nok ikke på banen, Vallys løber i feltet bare ikke på samme måde da han har en anden rolle og var Cooper utilfreds ville Vallys ikke få spilletiden
At mene han er mæt er for mig tosset for det er ikke at se og han slår mig ikke op i banen eller udtaler sig som en spiller der ikke gider klubben mere, faktisk gør Vallys det stikmodsatte så er dybt uenig i det og mener ikke dit argument heller holder
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
Det ved du ret beset heller ingenting om.
Så ud fra den del, kan man godt regne ud at Vallys har fået lidt nogen andre opgaver end tidligere, så han ikke på den måde skal søge feltet, Vallys er bedre end Bundgard, Ambæk, Fukuda, Noah defensivt, han har mere fylde og fysik end alle de offensive spillere, så det er nok derfor Cooper også ser ham som en vigtig spiller for holdet. Hans arbejdsområde er større end det gøres til her, han løber meget i kampene og han klare også flere defensive opgaver end fx en Noah gør, da Vallys vinder flere af de bolde. Da hans fysik er bedre end de andre offensive kort og det vil du så heller ikke give mig ret i :)
Nu ved alle der har læst med dig igennem årene at du og jeg har vores kampe, du kommer kun på banen med kritik eller noget i modsat retning, den dag du skriver jeg har ret, så vil jeg sku falde ned af stolen. Men sådan er du og det smiler jeg bare af og du har altid talt Vallys ned frem for op, Vallys er den spiller vi har der er mest komplet om du vil det eller ej.
At mene Bundgaard er bedre end Vallys og synes Vallys har spillet sig af holdet er for mig total gak udtagelse, jeg ser fortsat en Vallys der arbejder sindssygt i kampene og en Vallys der også skaber plads for de andre
GlostrupSwing 25. november 2025
I modsætning til dig siger jeg netop at både din og min årsagsforklaring er spekulationer. Hvorfor Søren gentager du så, at mit bud er tro og ikke fakta, når jeg lige selv har skrevet det? Sjovt du glemmer at italesætte, at din eget bud på årsagen er præcis det samme - tro og ikke fakta :)
Du aner intet om Coopers taktiske dispositioner, ligesom jeg ikke aner noget om Vallys mentale tilstand. Til gengæld ved vi, at Cooper foretrækker fart, løb og spil i længderetningen. Der er derfor en diskrepans mellem, hvad Vallys’ gør - og hvad Cooper eksplicit siger og viser han vil have. Det er til gengæld fakta. Hvad årsagen er, må så være spekulationer - både for dig og mig :)
GlostrupSwing 25. november 2025
1. Jeg bruger ikke dine argumenter for kan godt argumentere for mig selv, lad os lige gøre det klart. Såfremt du mener jeg bruger dine argumenter på noget som jeg ikke selv før har skrevet om Vallys, så må du gerne skrive hvad det er? for nej det er bestemt ikke noget jeg kan stå indenfor at gøre.
2. Men hvor ser du han er mæt? er det på hans måde han udtaler sig i pressen på, for du skriver selv manden løber meget og kæmper som jeg også skrev først til dig, er det hans gnist i øjnene du har set på TV?
Var Vallys mæt ville han slå op i banen, han ville give op, han ville på ingen måder have udtalt sig som han gør i alle kampe, når eller hvis vi har tabt han virker netop som der er sulten, så det er bestemt det stikmodsatte af at være mæt Vallys viser, bare fordi han ikke løber ind i feltet så meget mere og har andre opgaver, gør det ham ikke mindre mæt eller sulten. Det er da altid sjovt at score mål og spille offensivt eller være en defensiv spiller, hvis man elsker den rolle man normalt har, han er mere låst under Cooper, det er forskellen men på ingen måder en mæt spiller at se eller HØRE på i pressen og til medier.
GlostrupSwing 25. november 2025
Tror du misforstår, hvad jeg mener med mæt. Gjorde mig ellers umage med at eksemplificere min definition, men jeg gentager det gerne. For mig en mæt offensivspiller en spiller, der ikke tager initiativ. Jeg har meget detaljeret forklaret, hvordan det kommer til udtryk. Manglende dybdeløb, manglende udfordringer, manglende initiativ og gåpåmod. Så kan vi altid diskutere semantik, men det er min opfattelse, når jeg ved, hvad han kan - og træneren eksplicit italesætter, at han vil have løb og afleveringer i længderetningen. To ting som Vallys plejer at gøre.
At du så mener det skyldes Coopers taktiske dispositioner, er jo helt fair? Jeg gider ikke diskvalificere din holdning, fordi det er noget du tror. Det er da en del af debatten, vi spekulerer. Hvis alt skulle være faktabaseret, så har vi jo ikke nogen debat. Vi debatterer subjektive perspektiver på baggrund af objektive fakta. Vallys' udtryk har ændret sig (konsensusbaseret fakta) = hvorfor det har ændret sig (subjektive holdninger). Det er essensen af en debat. Derfor giver det ingen mening, at du diskvalificerer min holdning ved at fremhæve, at det er tro og ikke fakta - når din egen holdning er præcis det samme.
SoHappyMe 25. november 2025
SoHappyMe 25. november 2025
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
Og hvad har det med sagen at gøre, at du ikke føler, at jeg er nok enig med dig?
Jeg har intet sted sagt, at jeg synes Bundgaard er bedre end Vallys. Jeg har blot konstateret, at Bundgaard er yngre og har en længere kontrakt. Og derfor kan han udvikles yderligere.
Og ligesom to andre brugere før mig har fortalt dig, så får du den nu for tredje gang: De ting du siger er IKKE nødvendigvis fakta, blot fordi det er dig der ytrer dem. Det er en subjektiv holdning/vurdering, som du er velkommen til at have.
Men ligesom alle andres bud i denne tråd, er det gisninger. Og ikke ubestridte kendsgerninger, som du hårdnakket påstår.
Det er da et argument jeg kommer med at Cooper har givet Vallys nogen mere defensive opgaver
Det er da tydeligt for enhver der ser den måde Vallys arbejder på det skal man ikke være professor for at regne ud ikke spekulationer det er bare at se hvor Vallys ligger og bevæger sig hen
Skulle Cooper så ikke have fjernet Vallys hvis Vallys ikke går i feltet fordi Cooper ikke har givet ham opgaver mere defensivt
Løber Bundgaard mere?
Er Bundgaard bedre fysisk til nærdueller jeg ved du ikke svare på de ting Vallys er bedre og kun hvis Bundgaard er bedre
Er Bundgaard bedre defensivt ?
Er Bundgaard en der score mest eller laver flest assist og skal vi tage Vallys skade med som en spiller der lige skal igang eller ikke for at være fair ?
Skal vi tage Vallys imponerende tal sidste sæsoner med i her samt at han pt er mest scorende med assist ingen overgår ham
Tror du det er en grund til Cooper bruger Vallys mere end Bundgaard er Cooper dårligere træner end dig og tibblinglove som mener Bundgaard skal have Vallys plads pga han er bedre
Kan slet ike forstå man kan debattere Vallys værdi for holdet men også om han er mæt synes det er faktisk vildt med denne debat om ham
For manden har ikke andet end vist sult og at ville os, at han har ønske om udlandet mon ikke samtlige spillere i klubben har det, jeg tror det
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
Jeg kan kun smile af dig for du hader mig som person fordi jeg har om nogen svinet dine hætteklædte venner til
Derfor tåler du ikke når jeg skriver herinde og jeg vil til enhver tid svine de personer der skader klubben til, for de er og bliver aldrig fans
Så drop dit person angreb igen og igen mod mig for ellers vil du slet ikke få svar var kun høflig denne gang men du formåede ikke holde dig til debattere men blev personlig som altid
GlostrupSwing 25. november 2025
Du skriver: din tro på hvad du mener Cooper vil er jo ikke noget du kan bruge til noget for det er din tro ikke fakta.
Min pointe er, at du med den logik også afskriver dit eget skriv, da din idé, om hvilke instruktioner Cooper har givet Vallys, bunder i præcis det samme som mit bud - nemlig din tro og ikke fakta.
Derfor giver det ingen mening, at du fremhæver at min holdning ikke kan bruges til noget, fordi den baserer sig på tro og ikke fakta. For med den logik betyder det jo, at du heller ikke kan bruge din egen holdning til noget - fordi den netop også er en holdning baseret på dine egne spekulationer og ikke fakta.
Derfor opfordrer jeg bare til, at du bruger et andet argument, da jeg mener, at både din og min holdning faktisk kan bruges til noget.
Forstår du logikken, eller skal jeg give op? :)
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
Du må hade folk med hætter alt det du vil. Men nok engang formår din selvbestemte høje IQ ikke at kunne holde sig til et givet emne, ikke at kunne nuancere ting og ikke at kunne se ting fra andre synspunkt end ens eget.
Og så er det jo efterhånden ikke nogen overraskelse, at den eneste debattråd med +10 kommentarer er den som du gør dig selv til centrum i.
Tillykke :-)
Jeg mener bestemt at du kan have valide argumenter, dog er det ikke det samme som at jeg her vil give dig ret for at give dig ret.
Jeg respektere dig som person herinde og derfor vil jeg med din nedladende kommentar endnu engang sidst måtte du undskyldte efter sendt end svala mod mig omkring mit svar til en bruger
Jeg vil mene at min stor IQ du skriver virker lidt som en provokation og fordi jeg ikke fatter hvad du skrev og mener det er skrive i tåger er ikke det samme som jeg skal tale dig ned men jeg fatter ikke det du skrev eller dit argument
Bag dig komme med et svar som du ikke kom med hvor du mener jeg brugte dit argument for tro mig det er jeg bestemt ikke typen der gør, det problem har jeg ikke :)
Så igen hvad mener du jeg stjal af dine argumenter og ja jeg skal ikke have ret for at have ret, men jeg ser bare ikke det samme som dig også selvom du her vælger være fair og give mig ret også
Så mener jeg bare ikke du har det da jeg ikke ser det med at Vallys er mæt som du først kom med og gjorde jeg skrev til dig
Jeg mener ikke at der har været noget der taler for det du skrev og derfor står jeg også meget fast i at han ikke er mæt
Rigtig god aften :)
Bibedibob 25. november 2025
Romme skriver:
Jeg har intet sted sagt, at jeg synes Bundgaard er bedre end Vallys. Jeg har blot konstateret, at Bundgaard er yngre og har en længere kontrakt. Og derfor kan han udvikles yderligere.
og til det svarer du:
hvad bygger du det op på at Bundgaard er bedre end Vallys
Husk at læse hvad du svarer på, det gavner debatten i længden :-)
Men du og tibblinglove er på denne tråd og starter med kontakte mig det er jo tæt på 1/2 af tråden det I fylder og mine svar, det kan du tænke over og lade være med at skrive til mig
Endnu engang kan du ikke argumentere du brokker dig over min tråd fylder men det er dig og tibblinglove som kontakter mig ikke omvendt så er man sku dobbeltmoralsk så det batter
AB76 25. november 2025
Jeg tar hatten af for din gode, velformulerede og dybdegående analyse.
Gode pointer og argumenter, det er dog ikke alle der er modtagelige for sådanne.
Jeg ser mange af de samme ting og i min optik rammer du spot on med hensyn til at være mæt/udbrændt.
Som du skriver, har man bare spillet på et nogenlunde niveau, kan man nemt genkende når en spiller ændrer udtryk på den ene eller anden måde.
Jeg tror at Cooper bliver ved med at holde fast i Vallys, på grund af de kvaliteter vi alle ved han har (men slet ikke er kommet til udtryk under hans ledelse) i håbet om at det kan vende, og på grund af manglende kvalificeret erstatninger.
Havde vi en kvalificeret erstatning, havde Vallys fået en tur på bænken for lang tid siden.
Der kommer nok noget med fart i vinterens transfervindue.
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
Tibbling har skrevet ét indlæg.. Jeg har skrevet 4 (5 med dette).. Det vil sige til sammen, har vi kun kommenteret under halvdelen af det du selv har.. Så hvordan fylder vi 50% af tråden?
Og nu er det i følge dig åbenbart Vallys selv, der har bedt om at komme på bænken? Tror du har fået nok internet for i dag ven. :-)
GlostrupSwing 25. november 2025
Jeg forstår dig sådan set godt, men du forholder dig stadig ikke til kernen af det jeg skriver. Derfor vil jeg høre, om jeg kan lokke dig til at adressere nedenstående, i stedet for at bringe noget nyt/andet op? :)
Det handler ikke om at have ret. Det handler om, at du afskriver min holdning, fordi du kalder den for tro og ikke fakta - mens din egen holdning er præcis det samme - din egen tro og ikke fakta.
Min pointe er, at du med den logik også afskriver dit eget skriv, da din idé, om hvilke instruktioner Cooper har givet Vallys, bunder i præcis det samme som mit bud på årsagen - nemlig din tro og ikke fakta.
For at opsummere prøver jeg bare at understrege, at du ikke kan afskrive min holdning for at være subjektiv, når din holdning også er subjektiv. Jeg ved ikke, om det skyldes at han er mæt - og du ved ikke, om det skyldes, at Cooper har givet ham nogle instruktioner.
Vi spekulerer begge to - og det er helt okay. Hverken din eller min forklaring er faktabaseret, derfor er mærkværdigt, når du fremhæver at min holdning ikke er fakta - når din egen heller ikke er.
Forstår du min pointe?
God dag til dig også :)
GlostrupSwing 25. november 2025
Trods alt glad for at der var nogen, der forstod og værdsatte mit ihærdige forsøg på at holde mig på logikkens smalle sti.
Tja, vi er jo rørende enige med hensyn til Vallys, symptomerne på en formnedgang - og de eventuelle årsager. Tror også han har spillet i mangel af bedre alternativer. Han er en kvalitetsspiller, der ikke har spillet med kvalitet i sine aktioner. Hvis alternativerne ikke er bedre, tja.. Så spiller man selvfølgelig med spilleren, der tidligere har haft stor kvalitet. Logik for burhøns.
Du åbner op for dialogen og formodningen om et aktivt vintervindue, og jeg ser det samme for mig. Coopers stærke indtog har fuldstændig fået folk til at glemme, at det slet ikke er hans trup. Selvfølgelig renser han ud. Han vil da sætte sit eget hold - etablere sine egne rammer for sportslig succes. Hvis han kan præstere sådan her med en andens trup, hvad kan han så ikke præstere med din egen. Glæder mig som et lille barn til fremtiden - og jeg sætter enorm stor pris på, at han altid taler ind i et længere perspektiv. Et perspektiv, der indikerer, at han ser sig selv i Brøndby gennem en længere periode. Kontinuerligheden er afgørende for progressionen og udviklingen. Fornemmer et europæisk gruppespil med Coops. Endelig har vi en træner, hvis CV også forlanger respekt fra ejerne. De får ikke fingrene i en mere kvalificeret mand målt ud fra CV, så mon ikke de åbner lommerne og giver det et skud - på en økonomisk forsvarlig måde selvfølgelig.
Tror Vallys, Noah, Vanlerberghe og måske endda Gregoritsch er væk senest til sommer. En del af dem nok allerede til vinter. Masterclass, et par af de nuværende performancesspillere og køb af et par store profiler. The king is dead, long live the king.
Men vi behøver jo heller ikke altid at være enige om alt :)
Studenterbrød 26. november 2025
Ja selv bif fan/Garfield fik du på glatis, så han løb tør for nye argumenter.
Jeg deler ikke dit gæt på, at Vallys er mæt, men jeg kan godt følge dit argument. Jeg har ikke data på, hvor meget han løber i en kamp.
Hvis et godt bud skulle komme på ham, bør han sælges, men min vurdering er fortsat, at han har så meget kvalitet, at er han tæt på sit normale niveau, så er han selvskreven til startopstillingen.
Dette kan så ændre sig fra uge til uge.
Bibedibob 26. november 2025
Jeg er ikke nødvendigvis enig med Romme i at Bundgaard skal have chancen over Vallys. Men jeg mener at vi nu er nået et punkt hvor Bundgaard skal bruges kontinuerligt eller sælges. Hvis Vallys så internt i klubben forventes solgt til sommer, så kan jeg godt se idéen i at bruge Bundgaard over Vallys i foråret. Men der er mange ubekendte faktorer og teoretiske scenarier i spil.
AB76 26. november 2025
Jeg forestiller mig en forholdsvis stor udskiftning i vinterpausen, da holdet skal være endnu mere kompetativt i forhold til kampen om medaljer/europa.
Jeg tror at vi for første gang i lang tid kommer til at handle ind i forhold til at truppen skal stå klar og gearet til de forhåbentligt kommende kampe i Europa.
Jeg håber at der kommer nogle kaniner op af hatten med kvalitet fra vores nye trænerteams netværk.
vi skal finde spillere med fart og kvalitet, og det koster mange penge, så måske teamet har nogle uslebne diamanter i kikkerten.
Jeg er fortrøstningsfuld.
AB76 27. november 2025
LJS
Betalende bruger
24. november 2025
Ser Vallys som en fremragende spiller, der dog også er afhængig af, at blive spillet og sat op, på den helt rigtige måde.
Noget som Wass førhen var ekstrem dygtig til.
Det hele afhænger vel også af, hvad Cooper har af planer med ham, og hvor opsat han er, på et udlandsophold.
GlostrupSwing 25. november 2025
Nu vi kører ud af den tangent, så er Suzukis skifte måske også en af årsagerne til en mere grå indsats i spillet mellem felterne fra Vallys’ side. Han mangler både sin legekammerat og sin “leverandør” i form af Wass. Stærkt indspark.
Jeg tror på, at Vallys ryger i det ene vindue, mens Nartey ryger i det andet. Hvem der så ryger til henholdsvis sommer og vinter, er jeg i tvivl om. Jeg ser helst, at Cooper får så meget som muligt af det han ønsker. Tror på hans visioner. Vallys er bestemt ikke uundværlig (længere), selvom han er en skidedygtig spiller
SoHappyMe 25. november 2025
TibblingLove
Betalende bruger
24. november 2025
Hvis ikke Vallys kan komme i gang evt. på en anden position, synes jeg han skal sælges for højestbydende, han bliver ikke bedre end det vi allerede har set.
GlostrupSwing 25. november 2025
Ville bliv vild ! 25. november 2025
TibblingLove
Betalende bruger
25. november 2025
Det virker en anelse mystisk når man så hvordan Bundgaard startede sæsonen med mål, og godt dynamisk spil, for mig er den en ret så ærgerlig case..
TibblingLove
Betalende bruger
25. november 2025
Bibedibob 25. november 2025
Hvis både Vallys og Noah ryger, og Bundgaard ikke er udset en startplads, så skal han afsted imens vi kan få penge for ham, så han ikke går helt kold.
GlostrupSwing 25. november 2025
TibblingLove
Betalende bruger
25. november 2025
Det er sjældent jeg forelsker mig lidt i spillere i andre klubber, men det gjorde jeg med Bundgaard i Randers, på samme måde som jeg gjorde med Kasper Fisker..
---
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
25. november 2025
Skal Vallys sælges til sommer....? ja hvis der er en bedre plan, ser ikke lige Bundgaard som en bedre løsning, men et sommersalg kan give god mening og Vallys fortjener det også og han vil vist gerne vil prøve et udlandsophold.
RommeTilPhiriOgSå 25. november 2025
I så fald må han jo bænke og kun benyttes i de kampe, hvor Wass skal have en rolle, såfremt det er tilfældet.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
25. november 2025
I hans anden kamp mod OB laver han 2 kasser, i kamp 3 mod Fredericia laver han 1 assist, i kamp 5 mod OB laver han en kasse og en assist, i de sidste 2 kampe mod SIF og FCK har Vallys ikke leveret mål eller assist.
Men der er vel en ret pænt med 3 kasser og 2 assist på 7 kampe
og Vallys har de facto leveret mere slutprodukt under Cooper end de 7 kampe før Copper tog over, så hvorfor kommer diskussionen om Vallys præstationer nu, det forekommer ærlig talt lidt besynderligt......!
GlostrupSwing 25. november 2025
Panenka
Top debattør
25. november 2025
Med Coopers indtog i Brøndby er Wass, mere eller mindre selvforskyldt, nu overhalet af en ung fremadstormende P.
Vallys lever i høj grad af Wass afleveringer og når han ikke spiller, kombineret med han egen formdyk, passer han bare ikke ind på holdet under Cooper.
Vil jeg bytte en spiller, som stopper til sommer (Wass) og en spiller, som ikke har en fremtid i Brøndby (Vallys) med en Narty (som vi har på lånt tid) og så en ung P - til enhver tid !!
Cooper og BS skal nok hente nogle spillere i vinterpausen og det bliver ikke spillere, som er kendte for menig mand. Så glem alt om Tonni, Uhre, Marxø og hvad der ellers bliver nævnt.
Efter preseason, når spillerne har fået en opstart under Copper og de nye fysiske trænere, vil ingen savne Vallys og Wass, men alene mindes deres gode spil, på lige fod med Uhre og Marxø.
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
25. november 2025
GlostrupSwing 25. november 2025
Han har ikke underpræsteret på output - der er vi helt på linje, men kig lige på målene og modstanderne. Det er “lette” eller relativt heldige mål mod bundhold, der giver lette muligheder væk. Du nævner det selv - Fredericia, to gange OB etc. Hold med notorisk dårlige defensiver.
Min begrundelse tager udgangspunkt i spillet mellem felterne, og hans initiativ samt synlighed. Hans fremadrettede afleveringer er faldet drastisk. Vi ser ham ikke udfordre sine direkte modstandere, skabe lokalt overtal og bryde deres linjer med dybe løb. Det ser vi ikke i øjeblikket. Vi ser en spiller, der ofte tager den lette udvej, holder på bolden og spiller den til siden. Det er som tidligere nævnt helt naturligt, når man er i en spillemæssig downperiode. Han løber sig ikke fri til en ny aflevering og insisterer på at få den igen. Han virker simpelthen ikke insisterende. Om det skyldes mæthed eller manglende selvtillid/form ved jeg ikke.
Han løber heller ikke i feltet længere, hvilket altid har været et Trade Mark - både i SIF og BIF. Han plejer at bryde linjer - med og uden bold. Det gør han ikke længere.
Det jeg dog vil sige er, at dit argument/perspektiv objektivt står stærkere, da mål og assist ikke er en vurderingssag, men uomtvisteligt. Men hvis man tillader sig at gå et spadestik dybere og analysere lidt på de objektive fakta, så er mål og assist kommet på en billig baggrund, og vi mangler hans vanlige initiativ i spillet mellem felterne.
Han burde være endnu bedre, nu hvor Nartey stjæler plads og opmærksomhed. Han spiller sin favoritposition til venstre og har nu tilmed bedre forudsætninger for at finde plads. Men det er som om, at Narteys fremgang har resulteret i en mere tilbagelænet tilgang. Det skuffer mig
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
25. november 2025
Skal Vallys sælges, Ja hvis der er en bedre plan, men jeg tror Vallys efter vinterpausen finder tilbage til sit gamle niveau og så er klubben i en udvikling hvor det ikke er sikkert Vallys som andre spillere ikke nødvendigvis spiller hver gang, det skal vi fans også lige vende os til, selv store navne bliver til tider valgt fra af Cooper og det skærper konkurrencen......
GlostrupSwing 25. november 2025
Du efterspørger selv argumentation, så du opfordrer til en god, nuanceret debat - så fornøjelsen er på min side.
Jeg kan ikke rigtigt modargumentere dig. Det er to perspektiver, der begge har sin berettigelse. Jeg tror, at du har fat i den lange ende med hensyn til forbindelsen mellem Narteys udvikling og Vallys' spillemæssige udfordringer. Men det skuffer mig. Han er simpelthen for dygtig og klog til at ikke at adapte og kapitalisere på de rum, som Nartey skaber. Det skal simpelthen kunne gøres bedre, når man har så meget kvalitet.
Desuden - hvis jeg var spiller, og havde en ungdomsspiller, der præsterede så godt, så ville jeg da vise, at jeg stadig var sheriffen i byen? Tage endnu mere initiativ og ansvar - uden at ødelægge noget for ungdomsspilleren. Det er essensen af den sunde interne konkurrence. Der spekulerer jeg som sagt lidt i, at Vallys har en lidt tilbagelænet, pædagogisk og diplomatisk personlighed. Han har ikke spidse albuer, hvilket både er godt og ondt. Han er selvfølgelig en sand vinder med elite mentalitet, hvorfor han selvfølgelig ikke slår op i banen, som Garfield associerer med en mæt spiller. Men modsat får jeg heller ikke fornemmelsen af en mand, der insisterer. Giver det mening?
Man har sjældent både et gudsbenådet talent og helstøbt mentalitet. Vallys har en stærk nok mentalitet, men jeg sidder bare tilbage med følelsen af, at der er mere at komme efter. Tror jeg kan koge det ned til: Han er en vinder - men ikke en killer. Han er ikke en selvisk spiller, og det har fordele og ulemper. Nogle gange skal man være lidt selvisk, når man er så god.
BrianGideon 25. november 2025
GlostrupSwing 25. november 2025
Der skal kunne arbejdes defensivt og stadig have en offensiv presence. Men fair betragtning, at han nu nærmere spiller venstre midt, end venstre kant. Der er noget med hans naturlige positionering, hvor den er en kende mere defensiv, end da han var knivskarp i f.eks. SIF.
Jeg synes bare stadig at det er under niveau rent offensivt. Han har en mere offensiv rolle og positionering nu, end da det var værst under Birk.
ckof 25. november 2025
Jeg tror personligt på, at Vallys stadig spiller en væsentlig rolle i vores spil – han er bare ikke længere den eneste, der kan tage hovedrollen gennem mål og assists. Jeg ser ham som limen, der binder spillet sammen og sørger for, at Noah har de bedste arbejdsbetingelser for at levere mål og assists. Og uanset hvad, så er Vallys stadig den spiller i truppen med flest målinvolveringer i ligaen denne sæson: 5 mål og 4 assists.
Derudover mener jeg, at Vallys er en fantastisk repræsentant for klubben. Udover at fremstå som et godt menneske med stærke værdier, viser han en anden og mere menneskelig vej – gennem sit senere gennembrud og flere år i divisionerne, inden han slog igennem i toppen af dansk fodbold – til den profil, han har udviklet sig til at være. Samtidig har han været åben omkring sin ADHD-diagnose, hvilket gør hans historie endnu mere inspirerende. En vej som både fans og Masterclass-spillere kan spejle sig i og lade sig inspirere af.
Jeg håber derfor, at han endnu en gang forlænger og bliver i Brøndby resten af sin karriere.
---
BIFsupporteren 26. november 2025
der er mange der har rykket sig under Cooper, men Vallys er gået den anden vej ligner det.. i hvert fald med øje-testen..
men det der alligevel peger henimod at han at god for holdet er, at han i denne sæsæon i superligaen har følgende stats sammenlignet med de øvrige år:
2025/2026 4 assists og 5 mål i 14 kampe
2024/2025 2 assists og 5 mål i 25 kampe
2023/2024 8 assists og 13 mål i 31 kampe..
så han holder jo samme niveau og skaber derudover måske meget plads til de andre og hjælper mere defensivt end vi ser..
jeg er sgu meget i tvivl, og kan ikke rigtig svare om jeg vil beholde eller sælge ham..
LJS
Betalende bruger
26. november 2025
Nuanceret set, så forstår jeg både for og imod Vallys.
Ser Vallys sig selv, som en del af Brøndby, flere år frem, eller trækker udlandet.
Den er svær.
BIFsupporteren 27. november 2025
AB76 26. november 2025
Hans omgang med bolden og afleveringer er jo slet ikke på samme niveau som tidligere.
Det skal der stilles spørgsmål ved, da han har den status, som han nu engang har som spiller og på dette hold.
Hvorfor er jo det helt store spørgsmål, for han er jo ikke blevet en dårligere fodboldspiller over natten.
Der er altid mange faktorer i spil, og jeg tror at en af de helt store faktorer er at han ikke føler sig tilpas med Cooper som træner.
De fungerer bare ikke sammen i forhold til det personlige og måden Cooper er som træner.
Cooper er klar og tydelig, samt kræver meget fra sine spillere, hvorimod vores 2 tidligere trænere hellere ville sidde i en rundkreds og analysere alt. (Groft sagt).
Det ene er ikke bedre end det andet, men i dette tilfælde er det nok ikke Vallys kop te med kæft, trit og retning stilen.
GlostrupSwing 26. november 2025
Jeg afviser bestemt heller ikke, at der kunne være knas i forholdet og de sociale dynamikker mellem Cooper og Vallys. Modsat slår Kent Nielsen mig heller ikke som en mand, der er særligt interesseret i at sidde i rundkreds og diskutere alt - og Vallys' bedste periode (udover hans geniale sæson i BIF) var vel netop under Kent Nielsen?
Tænker ikke at du opfatter Kent som en rundkreds-træner med pædadogiske tilbøjeligheder. Min undren er derfor - hvad har ændret sig? For han har tydeligvis tidligere kunne fungere under en træner, der klart er af den gamle skole. Det kan selvfølgelig også skyldes, at de afledte konsekvenser ved at være træner i SIF er, at man er nødsaget til at give spillerne ekstra lang snor/tilgodese deres individuelle behov på anden vis.
Jeg mener i hvert fald ikke, at Vallys kategorisk ikke kan fungere under en no-nonsense træner - det har han gjort før. Synes hele tiden jeg ender tilbage til, at den mest oplagte forklaring er, at det er et udtryk for hans nuværende situation i BIF og Vallys' drømme, motivation og bevæggrunde - og ikke eksterne faktorer som trænere, omgivelser og ledelsesstil. Glæder mig til at høre dit take på det.
AB76 26. november 2025
Der vil altid være flere faktorer der spiller ind for at en spiller kan præstere.
Kent Nielsen ser jeg ikke som en no nonsens træner,
sammenlignet med AZ og Cooper.
Kent fungerede ikke som træner i Brøndby, men har bevist sit værd i andre klubber.
Så der er ingen tvivl om hans kvaliteter i det rigtige miljø, og det samme kan siges om Vallys.
Jeg tænker at Vallys er gået lidt død i projektet, da det ikke er det samme som da han underskrev sin forlængelse, samtidig med skader og formnedgang så fylder udlængslen eller interessen for noget nyt noget mere.
Derved vil motivationen helt automatisk være noget mindre, end hvis det hele kører på skinner.
GlostrupSwing 27. november 2025
I forlængelse af dit skriv kom jeg til at spekulere på, om formnedgangen og mæthedsfornemmelsen måske reelt set bare kan skæres ind til, at han ikke længere opfatter sig selv som en del projektet på sigt. At han med andre ord godt ved, at han nok er væk til sommer. Cooper taler meget ind i det længere perspektiv - både i forhold til spillemæssig udvikling og mentalitet. Måske er man ikke lige så modtagelig for fortællingen om udviklingen henimod fremtidens Brøndby, hvis man ikke ser selv som værende en del af projektet. Måske er mætheden netop symptomet på, og konsekvensen af, forskellige tidshorisonter. Lidt ligesom når man er ved at skifte arbejde. Der er man sgu heller ikke altid helt så opsat på at følge med i seneste nyt, tilegne sig fremtidens arbejdsplads og gøre en ekstra indsats for sine kollegaer. Man gør sig job uden behov for at imponere yderligere. Man er der fysisk, men ikke på samme måde mentalt.