Fodbold live resultater




Krisen starter ved CV

Skrevet af Solz, 8. august 2022

Niller navigerer konstant i ukendt farvand, alligevel har han skabt mirakler og udviklet vores egne unge talenter til flotte salg. Niller har dog også et medansvar for vores manglende sportslige resultater gennem lang tid, især er han begyndt at rotere for meget på holdet, hvilket ligner et desparat træk, mens vores succesrate på dødbolde er himmelråbende lav. Jeg synes alligevel at Niller har leveret varen i Brøndbys nuværende forfatning, hvor vi udover at have en skæv sammensat trup, også mangler kvalitet på flere positioner. 

 

På sigt ser jeg personligt absolut helst et Brøndby der underholder og begejstrer, som under Laudrup og Zorniger. Håber sandelig også det er planen, at vi på et tidspunkt igen skal dominere og have en mere eller mindre fast attraktiv spillestil. For nu tror jeg dog stadig på Nillers knap så seværdige pragmatiske stil. 

 

CV har på imponerende vis skabt en sund økonomi, men det forpligter altså at stille sig i spidsen i Brøndby, hvor det handler om at vinde og være med i toppen af dansk fodbold. Jeg synes ikke CV skal smides væk nu, men synes han skal anderkende det åbenlyse, så vi kan få gjort tingene bedre fremadrettet. 

 

Vi er trods fine Europa-kampe i krise og har været det længe. Krisen starter ved CV der ikke har handlet kvalitet nok ind, og da slet ikke i tide. Jeg synes, at mange af de problemer vi står i nu, de mere eller mindre har været der siden åreladningen fra mesterholdet, hvor vi havde et rædselsfuldt transfervindue, hvad indkøb angår. 

 

Ind i mellem oplever man, at både vores sportsdirektør og cheftræner siger, at det ikke gør noget når vi taber, hvilket man kan frygte smitter af på hele kulturen i klubben. Synes vores ansvarlige helt generelt taler os for meget ned, hvilket sikkert er et naturligt forsvar, men synes ikke det er Brøndby værdigt, når man hele tiden spiller underdog-rollen/kortet.




Deltag i diskussionen




  • mp80
  • mp80   8. august 2022   

  • Hele den sportslige ledelse bære et ansvar. CV har klart det største ansvar for sammensætning af truppen, dog er det også tåbeligt at træneren næsten ikke har noget at skulle have sagt i forhold til de indkøb man foretager.

    JBA har lige udtalt der er rigeligt med midler til rådighed, så hvorfor CV intet har fortaget sig kan man kun undre sig over. Han er konstant på bagkant og man sætter mange point til på den baggrund.

    NF famler konstant og rotere løs, hvilket bestemt ikke er til gavn for spillet. Det er latterligt hvis spillernes form ikke han holde til to kampe om ugen, har en spiller været ude i længere tid pga skade er det ok ellers er der et problem med holdet fysik, hvilket jeg er overbevist om der er. Under AZ var der langt mere energi også selvom truppen bestod af flere ældre spillere.
    6 enige · 3 god kommentar
     
    • @mp80 NF roterer løs, fordi han prøver at finde den rette sammensætning i en trup uden store profil (Maxsø undtaget). Derudover er der en reel mulighed for at vi går videre i europa. Det spiller også ind.

      Bare fordi CV har midler til rådighed, så er det ikke en blankoscheck til at gå transferamok.

      Jeg har tillid til CV, indtil nogen kan anvise en anden strategi givet de nuværende forhold. Husk lige vi er midt i et klubsalg.
      7 enige · 4 god kommentar

    Se 5 flere kommentarer

  • Der er godt nok mange følelser på spil efter kampen i går, men vi er fort hurtige til at drage konklusioner. Vi vandt vores første mesterskab i 16 år for et år siden, økonomien ser god ud og vi har enormt potentiale i vores trup. Kigger man på den trup vi har nu, så var det stort set den samme, som sluttede som nummer fire sidste sæson et point fra tredjepladsen. Spillertruppens værdi er den tredje højeste i superligaen, så alt kan vel ikke være CVs skyld. Vi er meget forvente i Brøndby og tålmodighed har vi ikke meget af. Jeg er glad for den strategi der er lagt og tror på, at på lang sigt vil den gavne klubben. Vi har kun spillet fire kampe i sæsonen, så rolig nu. Lad so fokusere på at vinde de næste vigtige kampe. Vi kan jo se at den rigtige strategi vinder på den lange bane. Se bare på Silkeborg og Nordsjælland. Der kommer bum på vejen, men vi skal holde snuden i sporet og ikke lade os forfalde til kortsigtede løsninger. Alle de gange vi har satser på dyre løntunge spillere i fortiden, er det gået galt. Der kommer jo nok en spiller eller to, alt efter hvordan det går i Europa. Vi har stadig en trup på 28 spillere som burde kunne klare sig i top seks og mere end det.
    14 enige · 7 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   8. august 2022   

    • @Bæredygtig Brøndby Intet jeg skriver er på baggrund af nederlaget i parken. Jeg er ikke tilfreds med bare at komme i top seks, men er man det, så er der da stor chance for succes.
      2 enige · 1 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   9. august 2022   

    • @Bæredygtig Brøndby Det er muligt at truppen stort set er den samme som sidste sæson, men da Uhre i første halvdel af sæsonen ofte var kampafgørende, samt vi sjældent leverede overbevisende, så holder sammenligningen og i hvert fald argumentationen ikke.

      At du mener det er gået galt hver gang vi har satset på løntunge spillere i fortiden, det er da en fordrejning af BIF’s historie, hvor vi vist da i fortiden netop med løntunge profiler har vundet en pæn del mesterskaber, men det passede ikke ind i agendaen.

      Alt det der banale om at holde snuden lige i sporet, samt ikke forfalde til kortsigtede løsninger, det er alm viden og fornuft, som ingen vel kan være uenig i, så det bidrager med absolut intet til debatten.

      Sådan kunne jeg blive ved, men det er jo nytteløst. Dem der skriver vi rykker ned og mener vi gør alt forkert, de er ligeså påståelige, og ser ikke alt det gode CV har bragt som f.eks. hans forlæng forlæng med de største talenter strategi, samt alle CV’s flotte salg, og at en Hermansen sansynligvis kun fik chancen og gennembruddet pga CV’s mod, da han ikke hentede en ny keeper efter Marvin. Debatten er åbenbart umulig at tage. Man er enten for eller imod, og der er ikke plads til nuancer, hvilket jeg synes er enormt ærgerligt. .
      1 enig

  • Jeg har længe været af den holdning at CV har gjort et godt stykke arbejde siden hans ankomst, primært pga den ændrede økonomi. Men det er jo helt enkelt. Vi vandt mesterskabet (økonomisk indsprøjtning) vi solgte ud af profiler (penge ind) og handlede kun mimimalt ind. Det kan ikke andet end at give en god økonomi.

    Hvis man nøgternt ser på det, har han hentet 2 kvalitets spillere ind i hans tid via scouting/netværk:
    -Thiembe
    -Heggheim

    -Blas var rent held og blev tilbydt til spotpris til klubben.

    Resten har været leverpostej.

    Jeg syntes at scoutingen og netværket til rekruteringen af nye spillere simpelthen er alt for dårlig, CV burde have en liste med 10 spiller på hver af de manglende pladser (10´eren og 9éren) inden vinduet gik igang I VINTERS men det har han ikke.

    Syntes at timingen i spillerhandlen er så ringe. Handlerne burde være på plads optimalt 6mnd før BIF spilleren bliver solgt. Det gør vi ikke. MÅSKE er vi ikke der endnu.. men i så fald bør handlen være på plads med det samme efter et profil salg. Truppen burde være på plads før start af SL og helt sikkert før EU kampe, der giver penge i kassen. Hvis man skal betale 10-15% mere for spillerne før EU kampe end sidst i vinduet, kan jeg simpelthent ikke få det logisk til at hænge sammen med at vente med at investere for så ikke at gå videre og performe dårligt i SL også.

    Assistent trænere / dødbolde: kan ikke forstå vi ikke har hentet en assistent træner der kan fokuserer på dødbolde BÅDE offensivt og defensivt. vi har været ENORMT ringe. Samtidig har der de seneste 2 år været bud efter Retov. hvorfor er det man ikke henter en Assistent ind nu der kan folkusere på det hul man har PT ifht dødbolde, og tage over for retov når han skal videre?

    Optræden og kommunikation i medierne: Jeg syntes CV´s optræden i medierne er PIV ringe. Der er ikke én rapporter der får noget ud af CV, han undviger alt. man kan mene hvad man vil om FCK og FCM (her steinlein og PC) men de viser retningen for hvad klubben vil- og hvordan klubben agerer og er klubbernes ansigt udaftil.. CV er en lukket bog uden pondus det klæder ik BIF

    Jeg er kommet dertil at JB bør overveje at skifte CV helt ud og styrke det sportslige setup markant på scouting og netværkssiden.

    :(
    4 enige · 1 god kommentar
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
      Top enige
        8. august 2022   

    • @PeterValentin Nu hader jeg udtrykket leverpostej som betegnelse for fodboldspillere, men at kalde Cappis og Bell for det, synes jeg er at strække den ret langt..

      Alves kan reelt heller ikke vurderes endnu, med den meget begrænsede spilletid han har fået.
      5 enige · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @PeterValentin Helt enig, og især i forhold til den håbløse kommunikation fra vores ledelse.
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • @PeterValentin du har nogle fuldstændig forskruede tanker, ift. hvordan indkøb/salg forløber sig..

      Alene det faktum at du tror, at vi kan have en profil klar 6 måneder før et evt salg af vores egen.. Eller at vi kan have den klar til dagen efter vidner om, at du slet ikke forstår dig på mekanismerne i fodboldtransfers generelt.

      Du slynger også om dig med tal, som du reelt set trækker ud af bagdelen..

      - Hvor ved du fra, at CV + stab ikke har haft en liste med +10 navne, men at de 10 navne hellere ville noget andet?

      - Hvor ved du fra, at det kun er 10-15% dyrere spillerne er i starten af transfervinduet og ikke 25-30%? Hverken du eller jeg ved, hvor meget der er sparet på den front.

      Du vil gerne give CV Tshiembe og Heggheim, men ikke Blas? Eller Maxsø?

      Hvad med også at se på de ting, som CV ikke har valgt at gøre/hente for, at spillere kunne blomstre? Jeg husker at en del skreg på en ny angriber, inden Uhre valgte at gå amok.
      Der var også rigtig mange, der ville have en ny førsteholdsmålmand inden starten af sidste sæson. Her havde CV is nok i maven til ikke at hente nyt udefra, og det gik jo som bekendt ganske ok. Ligeledes har CV solgt 3 af vores egne talenter + Uhre til tocifrede millionbeløb og flotte adresser - Noget ingen af dem før ham evnede at gøre.

      I modsætning til dig, så kan jeg faktisk rigtig godt lide både NF's og CV's ageren i medierne. Vil langt hellere have CV til at tegne min klub udadtil end Steinlein eller PC. Anyday. Jeg synes det er ganske fint, at det ikke rager pøblen (Viasat, andre medier eller fans), hvad der foregår på vores indre linjer. Jeg synes vores åbenhed og gennemsigtighed er fin - Og vi gør de ting, som vi siger at vi vil gøre.

      CV er ingenlunde perfekt. Ej heller NF. Og i går var rigtig skidt og gjorde ondt på os alle. Men de ting du gerne vil have eller foreslår, har mere hold i Football Manager end i virkeligheden. Så vær nu lidt realistiske.. Og tålmodige. Sæsonen er lige begyndt og transfervinduet er ikke færdigt endnu.

      8 enige · 5 god kommentar

  • Fuldstændigt enig i hvad du skriver. Cv bærer en stor del af ansvaret for det sportslige, ved godt der er enstrategi vi skal holde os til, men der skal bare lidt erfarne spillere ind søm forstærkninger der bl.a. kan trække de unge op , det vil også lette arbejdet for træner teamet da det så får flere strenge at spille på og dermed ikke behøver at rotere så meget , men kan finde en solid spillestil.
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   8. august 2022   

    • @master bif Meget enig
      1 enig · 1 god kommentar

---

  • Joblar
  • Joblar   8. august 2022   

  • Må jeg ikke anfægte et par holdepunkter. CV er altså ikke hovedansvarlig for vores økonomi, jeg antager at bestyrelsen har lagt en økonomisk plan for selskabet, som direktionen har eksekveret på - læg dertil et helt uventet mesterskab med tilhørende økonomisk optur, det mener jeg vi skal godtgøre NF samt spillertruppen primært, selvfølgelig har CV også en andel, men det er altså ikke ham der står som hovedarkitekten til vores økonomi.
    Problemet med NF er at han i alt for høj grad er pragmatiker og uanset hvem vi spiller imod har en defensiv næsten tendere til en angst for ligegyldig hvem der er Modstander, altså come on, derfor kan man heller ikke se nogen klar og tydelig linje i hvordan vi spiller eller ønsker at spille, vi spiller simpelhen efter den givne modstander, tænker måske også det er grunden til at vi ikke fremgang kan se, jeg tror simpelhen der er brug for et fast koncept som eksempelvis Silkeborg eller lignende. Omkring spiller indkøb er CV indtil videre fejlet sammen med vores måske eksisterende scouting afdeling, altså kig på tabellen eller se på de seneste 20 kampe - det er nok ikke et kønt syn, derfor må konklusionen være en af to - spillerne har ikke niveauet eller to træneren formår simpelhen ikke at forløse det mulige potentiale. Jeg er enig i at den der taber kultur som både NF og CV ligger for dagen med at vi jo spiller godt i Silkeborg og at vi var oppe mod et bedre hold igår, og at i fodbold går det op og ned, det gider jeg personligt ikke høre på CV og NF er ansat til at vinde hver søndag.
    1 enig
     
    • Solz
    • Solz   8. august 2022   

    • @Joblar Forstår hvad du mener og er ikke synderligt uenig. Synes dog man må anderkende, at vi under CV har fået fine beløb fra spillersalg, samt flere potientielle fremtidige salg af vores unge profiler, hvor flere allerede nu har en høj værdi.
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 8 flere kommentarer

  • Laasss
  • Laasss   8. august 2022   

  • Forkert overskrift vis du mener vi er i krise.

    Det må jo være dem der giver CV de midler han må handle for, din krise starter ved. PS tager pis på dig, ved hvad du mener og jeg er ikke enig.
     
    • mimor1
    • mimor1   8. august 2022   

    • @Laasss CV får en pose penge og vælger egenrådig hvem de skal bruges på og hvor meget de må koste.
      Et eksempel til de fatsvage
      CV har 40 millioner til indkøb.
      Han kan så vælge at købe 4 til 10 mill. eller 2 til 20 mill.
      Her vælger CV altid 4 stk. Da hvis det går galt, hvad det rigtig ofte gør for ham, så duer 3 ud af 4 ikke. Altså mener han ikke det er så slemt. Modsat hvis vi køber 2 til 20 mill og de ikke lykkedes.
      CV er nemlig også pragmatiker og indkøber med økonomi for øje og ikke kun kvalitet. Igen kan du se vores indkøb.
      Pga af CVs tankegang, får vi stort set aldrig pengene igen for vores spillere, da de er for dårlige i forhold til prisen, modsat de 2 FC klubber, som køber dyrere, men bestemt også forstår at få penge ind igen.

      Men tilbage til det med hvaem der bestemmer over de penge der gives til indkøb. Ene og alene CV, og dette har han også sagt ved flere lejligheder.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Mogens
  • Mogens   8. august 2022   

  • En kort bemærkning. I BTs podcast transfervinduet fra sidste uge, bliver det i en sidebemærkning nævnt, at CV har spurgt på 6-7 angribere. Desværre bliver prisen skruet voldsomt op, når det er Brøndby der spørger. Bare for at mane eventuelle ideer om, at CV ikke foretager sig noget, i jorden.
    1 enig · 2 god kommentar
     
    • mimor1
    • mimor1   8. august 2022   

    • @Mogens men det er der vel ingen der helt ved om er rigtigt. Vi hørte også at vi var enige med Wass
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer

  • Barca
  • Barca   8. august 2022   

  • Jeg synes at det ser bekymrende ud:

    1. Vi har 3 point efter 4 kampe (hænger vi efter igen...)
    2. V har tabt 3 ud af 4 og har en elendig målscore
    3. Vi skaber meget få chancer (set over de sidste 15-17 kampe)
    4. Vores dødbolde fungerer stadig ikke
    5. Flere af vores seneste indkøb har ikke slået til...
    6. Vores defensive org. er blevet dårligere (vi lukker mange mål ind)
    7. Vi har ikke rykket os spille mæssigt det sidste år
    8. Hvis vi får forstærkninger så kommer de (igen) sidst i vinduet
    9. Vi er gået i stå i forhold antal tilskuere, ..kun 15 T mod Basel!!

    Gad godt være fluen på væggen hos CV/JB....



    3 enige · 1 god kommentar
     
    • Hans
    • Hans   8. august 2022   

    • @Barca fuldstændig enig med dig … desværre bliver visse elementer herinde fornærmede når man forholder sig til realiteterne ….det bryder man sig ikke om. Man vil gerne leve videre i sin drømmeverden hvor det hele kører i olie og smør…

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Barca Ja, og 2 gange 17000 mod FCN og AGF

---

  • Hans
  • Hans   8. august 2022   

  • Vinderkulturen er væk sammen med de profiler der er solgt og dårligt erstattet Nogle bryder sig ikke om at forholde sig til tingenes tilstand realiteter og faktualiteter….vi skal allesammen syntes at sportschefen er fantastisk og et geni…fy skamme os der tør! At sige deres mening eller forholde os til tingenes tilstand…tys tys nej det må vi ikke…vi skal have ja sølvpapirshatten på og prise sportschefen ….for det geni man er og de fantastiske spillere han henter i Slovakiet og midterhold i Norge …
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • Laasss
    • Laasss   8. august 2022   

    • @Hans syyygt nok, du bare skriver det alligevel.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Joblar
  • Joblar   8. august 2022   

  • Når vi en dag skal have en ny sportsdirektør, bør en af kandidaterne være Jesper Stüker fra Silkeborg, man kan da ikke andet end være imponeret af det de har gang i, Rasmus Carstensen lige solgt for 22 mio kr til Belgien, fremtvinger godt nok respekt, og se på det hold de spiller med til et af de mindste budgetter. 3-1 over Aab her til aften, deres helt nye angriber de lige har hentet i Helsingør score selvfølgelig i første kamp - 4 kampe uden nederlag og allerede 7 point foran deres nærmeste konkurrent fra sidste år om 3 pladsen, ja Brøndby.





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner