Lavt niveau og ineffektivitet blev nøgleordene for bronze-kampen

Skrevet af Marcus Califano, 14. juni 2020

Startopstillingen bød på flere nye ansigter i forhold til sidste rundes opgør, hvor AC Horsens løb med sejren til allersidst. Morten Frendrup var at finde på den centrale midtbane i stedet for Lasse Vigen, og så var Simon Hedlund tilbage efter det omdiskuterede bryllup. Andreas Bruus havde også fundet vej til startopstillingen til fordel for karantæneramte Anthony Jung.

Fans på lægterne

De første ti minutter bød ikke på nævneværdige chancer, men intensiteten var der. Det var den også for de 200+ fremmødte Brøndby-fans, som satte lidt realistisk volumen på opgøret. 

Stadionuret skulle passere 13 minutter før, at udebaneholdet kom til kampens første chance. Først fik AGF tildelt et tvivlsomt frispark 30 meter fra mål. Her forsøgte udeholdet med en maskeret bold i dybden, som blev vekslet til et hjørnespark. Den efterfølgende dødbold blev headet tæt over Marvin Schwäbes mål - Brøndby-holdet kunne ånde lettet op. 

Jens Martin Gammelby viste god tænding på venstre wingback fra kampens begyndelse. Efter 19 minutters spil trak den høje back ind i banen med et par fine driblinger og lagde den tilrette for Morten Frendrup, som ikke kunne få kvalitet og kraft i afslutningen.

Den første halvdel af første halvleg mindede mest om en Championship-kamp, hvor spillet var præget af dybe bolde og felt-til-felt-spil - dog uden den fornødne kvalitet fra begge mandskaber.  

Efter en snæver AGF-dominans den første halve time, kom Brøndby bedre med. Især venstre siden med Jens Martin Gammelby og Simon Hedlund var tæt på at skabe noget målfarligt.

Lavt teknisk niveau

Tempoet blev intensiveret kort før pausen, hvor især udeholdet sled sig gennem den blågule defensiv med fikse kombinationer. Det forblev målløst indtil pausen i en kamp, som ikke går over i historiebøgerne for at være teknisk flot - Per Frimanns hikke i pausen var søndagens sene opgørs hidtil mest ophidsende indslag.

Efter pausen valgte Niels Frederiksen at rokere taktisk. Den flinke svensker, Simon Tibbling, kom ind til sin kamp nummer 100 for Brøndby IF, og han erstattede Anis Slimane, der havde svært ved at finde fodfæste i en rodet første halvleg. 

AGF viste tænder

Ti minutter inden i anden halvleg sled Jakob Ankersen sig gennem venstresiden, og fik lagt bolden på tværs til kampens hidtil største mulighed - men bolden blev reddet på målstregen af Sigurd Rosted.

En time inde i opgøret var det tid til flere friske ben. Lasse Vigen og Mikael Uhre blev sat på banen til fordel for ‘Jobbe’ og Josip Radosevic. Konstellationen med Lasse Vigen og Simon Tibbling på midtbanen blev spillet en smule mere flydende og med en skudstatistik på 1-9 i AGF’s favør, var der i høj grad behov for det.

Det lave tekniske niveau fortsatte og med en lang periode uden chancer, skulle vi frem til det 84. spilleminut, før de blågule kom frem til en mulighed igen. En omstilling løbet af Simon Hedlund blev standset, og det efterfølgende frispark blev sendt mod bagerste stang, hvor Sigurd Rosted dukkede op, men Eskelinen i AGF-buret kunne tage den til sig uden de store vanskeligheder. 

Kampen endte som den startede, og det var måske ikke helt ufortjent. En dårligt spillet kamp, hvor anden halvleg var marginalt bedre første halvleg, som i øvrigt var det laveste niveau set meget længe på Brøndby Stadion.




Deltag i diskussionen




  • Sim
  • Sim   14. juni 2020   

  • Det er NF fodbold…Stort tillykke til alle jer der sender åbne breve og ville have AZ væk. Det er jeres fest det her… Inspirerende, chanceskabende, aggressivt presspil med en evne til at tage temperaturen på en kamp. DER ER ABSOLUT INGEN OFFENSIV PLAN.
    7 enige
     
    • Joblar
    • Joblar   14. juni 2020   

    • @Sim er desværre meget enig, bedst som man ikke troede det kunne blive dårligere, formåede Brøndby at finde det måske laveste niveau i en lang årrække. Hvor er vores alle sammens Brøndby henne ?? Pindsvine fodbold, hvor man sket ikke evner at gribe muligheden for at tage 3 pladsen, over and out
      3 enige
     
    • Joblar
    • Joblar   14. juni 2020   

    • @Sim er desværre meget enig, bedst som man ikke troede det kunne blive dårligere, formåede Brøndby at finde det måske laveste niveau i en lang årrække. Hvor er vores alle sammens Brøndby henne ?? Pindsvine fodbold, hvor man sket ikke evner at gribe muligheden for at tage 3 pladsen, over and out
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Sim at mene AZ havde nogen undtagelser (hvilket i virkeligheden blev hans død for mange), og samtidig kan holdet ikke præstere er vel ikke ensbetydende med man er tilfreds med NF
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Sim der skulle selvfølgelig stå udtalelser
     
    • Sim
    • Sim   14. juni 2020   

    • @Tanken Jeg gider ikke diskuterer AZ med dig. Blot nøjes med at konstaterer at det er noget at det mest elendige jeg har set i mange år. Tilmed har jeg lige set NF udtale sig på TV om at han mener at man skal være realistiske og ikke nødvendigvis skal have 3e pladsen. Men igen, der er jo mange af jer som jeg debaterer med, der ikke vil vinde - og der er vi jo nu. Så... tillykke:)
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Tanken Jeg er og aldrig været NF fan som mange har kunne læse af mine mange indlæg :) men denne gang forsøgte og handlede han trods alt og råbte fra sidelinjen, men det der slog mig var AGF pressede hele første halvej alligevel virkede vi mere trætte, de spillede i onsdags hvor er vores form henne??? Hedlund var for mig kampens største skuffelse, da jeg synes han intet prøvede modsat Jobbe som ikke lykkedes helt, men han kæmper sku for det.... hvad sker der lige for Hedlund
     
    • @Sim hvor har du dog ret!!! Som NF sagde 1 milliard gange under kanpen easy easy easy og under AZ aktion aktion aktion... For få år siden var vi et top 2 hold Og anno 2020, hold da op, jeg tror vi i år bare skal droppe alt og nøjes med at være glade for top 6 og næste sæson tør jeg slet ikke tænke på!!
      1 enig
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Sim jamen tak så... Så gider jeg da heller ikke diskutere med dig. Men som så mange gange som du har beskyldt mig at lægge ord i munden på dig, gør du altså det samme nu. Jeg ville bestemt hellere se AZ på bænken end NF. Men jeg kan også acceptere at der kommer et punkt hvor du ødelægger hele det fundament som holdet bygger på med dine udtalelser, og det kan og må på ingen måde være holdbart. Så kunne det være Klopp der havde sagt det og det er stadig det samme. Jeg synes ikke NF er den rette. Det kan du simpelthen ikke beskylde mig for. Og at sige tillykke over vi ikke bliver nr 3, undskyld mig men hvad fanden bilder du dig ind? Helt ærligt er der da ikke en eneste person herinde som ikke hellere vil blive nr 3 end nr 4. Og nr 2 end nr 3 osv. At du tror det kan jeg ikke sætte mig ind i. Til gengæld synes jeg det giver mening at prøve at se på nogen af de spillere man håber på er fremtiden, specielt nu hvor de mere etablerede spillere ikke præstere. Hvad ville man få ud af at have sat Rasmussen på bænken, og skiftet ham ind. Potentielt en tabt kamp, eller potentialt set en spiller med fremtid i som vi kan se på at arbejde mere ind. Den risiko mener jeg er værd at tage, selvfølgelig med måde. Og koster det så vi bliver nr 5 i stedet for 4 må det være sådan. Til gengæld kan vi have en spiller som måske kan komme med mere sådan vi bedre kan se op i tabellen, men specielt se op i tabellen næste sæson
      3 enige · 2 god kommentar
     
    • NewY
    • NewY   14. juni 2020   

    • @Tanken jeg er pisse hamrende ligeglad med om vi bliver 3/4 eller 5 ..modsat dig er jeg realist og kan se at klubben hverken har penge eller trup til at spille hvor det er sjovt ...men som sædvanlig vil I det hele på en gang
      3 enige
     
    • Sim
    • Sim   14. juni 2020   

    • @Tanken Jeg lader mig ikke trække ind i endnu en debat med dig. Vi 2 er ikke enige og det er okay. Jeg stopper den her.
     
    • Jan G
    • Jan G
      Betalende bruger
        14. juni 2020   

    • @Sim Skræmmende at Niels Frederiksen står og er tilfreds efter kampen. Ny træner tak
      2 enige
     
    • Sim
    • Sim   14. juni 2020   

    • @Jan G. Han skulle jo aldrig være ansat.
      1 enig
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Sim fordi vi er uenige, eller har du et problem med mig? Du har altid mulighed for ikke at svare når jeg skriver, men du skal ikke forvente jeg ikke vil være klar til at skrive når jeg er uenig i noget du skriver. Men helt seriøst hvis jeg har sagt noget som har stødt dig på nogen måde er jeg ked af det, jeg går altid ind for en god debat.
      1 god kommentar
     
    • Jan G
    • Jan G
      Betalende bruger
        14. juni 2020   

    • @Sim Nej, Jeg har også mistede tilliden til ham
     
    • Sim
    • Sim   14. juni 2020   

    • @Jan G Så du FCN-FCK kampen idag... Siger bare at Flemming Pedersen står i spidsen for noget lækker fodbold!!! Mon ikke han kunne være interesseret i NFs job...:)
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Sim Jeg blev svinet til af flere venner, da jeg mente AZ ALDRIG skulle være blevet fyret, det kom fra pres fra netop fans, ja vi var nede i en bølgedal, men vi lå på 3 pladsen og videre i pokalen, vi spillede i alle kampe for at vinde vi tabte, men vil 100000 gange hellere tabe og spille fed seværdig fodbold end spille på en uafgjort og simpelthen spille så kedeligt, at man faldt i søvn...nej det gjorde man ikke for jeg var så ophidset over manglende vilje fra flere spillere....Gammelby, Bruus, Frendrup, Jobbe i første halvej gjorde det bedst, Maxø var også ok samt Marvin men mangler virkelig han går ud i feltet og bokser væk, mod bedre hold så var der kommet mål..
      1 enig
     
    • Sim
    • Sim   14. juni 2020   

    • @BIF til jeg dør: Enig. Nogle der kan huske da vi spillede mod AGF i 2016?.... Første sæson under AZ med et middelmådigt hold som bare tromlede 7 mål ind i Århus. PÅ godt trænerarbejde, vilje og EN PLAN!!!
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @BIF til jeg dør men har Jan Bech ikke mere eller mindre bekræftet det var også hans udtalelser gik imod klubben og dens DNA han blev fyret? Jeg ser i hvert fald den klare grund til fyringen som at være det, og ikke nødvendigvis spillet. Det havde selvfølgelig været svært at fyre ham hvis vi lå nr 1, men jeg tror ikke spillet var den vigtigeste faktor på hans fyring.
     
    • Jan G
    • Jan G
      Betalende bruger
        14. juni 2020   

    • @Sim Nej jeg så ikke kampen, men jeg enig i at vi skal en træner der har lyst til at spille offensiv fodbold. Så han vil bestemt værre et godt bud
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Tanken Jeg ved det ikke synes den fyring var uforståeligt-
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Sim Jeg ønsker ikke FCN model, for jeg ser ikke vi har de spillere, vi skal ej heller være som dem med kun unge talenter. Jeg håber en dag vi får lov til at opleve det mesterskab da Laudrup var træner spillede vi god bold, og mange ville gerne have ham som træner. sponsor kom til
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @BIF til jeg dør for mig vil det i hvert fald være det argument jeg kan godtage. Hvis din træner ikke kan rette sig ind efter klubbens DNA, målsætninger og strategi (her i forhold til MC) så er det ikke godt. Og at gå direkte ud og kritisere det i medierne havde givet ham en fyreseddel i alle andre jobs i verden før han var kommet ind i omklædningsrummet igen efter det interview. I sidste ende har det dog ingenting at gøre med hvorvidt man 1 skal beholde NF eller ej, og 2 om NF er en god/den bedste træner vi kan få på holdet.
      2 enige
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Tanken jeg tror cv med sine ord sagde det hele, han ryger senest til sommer

  • mp80
  • mp80
    Betalende bruger
      14. juni 2020   

  • Brøndby får svært ved at tiltrække spillere med NF som træner.
    1 enig


  • 1 enig

  • Tanken
  • Tanken
    Betalende bruger
    Top enige
      14. juni 2020   

  • En vaske ægte bundkamp i toppen at Superligaen. Det var ikke det pænt, men med to hold som vil spille defensivt, fysisk og med lange bolde kan det aldrig blive det. Så kan man selvfølgelig være dur over vi ikke vil mere, men vi er vel ikke det hold som skal ud og at angribe kampen. Der er nogle ting jeg synes vi skal tage med. For det første står vi ekstremt stærkt defensivt. Dette er specielt vigtigt i forhold til sidste uges kamp. Man kan virkelig ikke sige nok positivt om hvordan Frendrup støtter det defensive arbejde. Han må ikke sidde på bænken mere. Man må også sige Maxsø tog ansvar. Godt at se! Jobbe vil jeg rose for at høre mit kald (eller nok mere NF efter sidste kamp). Imod Horsens blev han snydt på et frispark fordi han ikke var klar. I dag var han 100% klar hver gang, og løb endda det defensive løb som dækkede et hurtigt frispark som ikke blev sparket i 1. halveg. Stærkt at forbedre sig så konkret fra kamp til kamp. Jeg mener heller ikke der rigtig var nogen som faldt rigtig igennem, og her starter den dårlige del. Fordi udover dem jeg nævner, og Schwabe som vel bare gør sig arbejde, er der ingen der rigtig kommer med noget. Det tegner selvfølgelig kampbilledet, men det er lidt skuffende når en Hedlund ikke kan komme til mere f eks (hvilket jeg skyldes han ikke fik vildt meget at arbejde med). Jeg vil ikke kalde det en forfærdelig kamp af os, men det er virkelig den stereotype 0-0 følelse jeg sidder med, også hvis man kun ser på spillet. Det er dog en forbedring af den følelse jeg havde omkring spillet de sidste to gange vi har mødt AGF. Det bringer os også i en situation hvor vi stadig står lidt mellem to stole som hedder at gå efter bronze eller gå efter spille sig frem mod næste sæson. Jeg synes i øvrigt det er bekymrende man ikke vil have Jacob Rasmussen på bænken. Måske skal man give ham noget tid med 1. holdet til træning sådan han om ikke andet kan komme ind hvis vi får en skade. Nu er Hermannsson jo også ude mod FCM. Mraz tænker jeg også er væk snart. Når man sætter Uhre ind før Mraz tyder det ikke på den store tro på ham.
    4 enige · 3 god kommentar
     
    • Joblar
    • Joblar   14. juni 2020   

    • @Tanken jeg syntes jo nok vi skal ud og angribe kampen, med mindre vi ikke ønsker den 3 plads, uafgjort tjener da AGF langt bedre end os.
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Tanken Jeg tror enten har Niels læst 3 point herinde, eller også så har CV sagt man ikke satser på ham mere.....for enig tror man på ham, ville Uhre ikke komme før.... Frendrup kæmpede og Hedlund var en stor skuffelse han af alle skyldte brænde en kamp af, jeg kan slet ikke snuppe han ikke kæmpede som det gælder det hele, få 10 kilo på Jobbe og så skal Hedlund skiftes ud med en klasse angriber tak... Hedlund vil jo ikke løbe de ekstra medier, højdepunktet for mig i kampen var sku at se Fisker stå og råbe de andre spillere op, jeg elsker simpelthen den mand.....
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Joblar uafgjort tjener os ingenting, men at spille en solid defensiv kamp kan være en styrke for holdet. Spiller vi sådan her med de 4 andre hold vil Hedlund og Jobbe få mere plads til at spille bold. Og så må man overveje om det måske er den måde som giver os flest point og større sandsynlighed for sejr i øjeblikket. Det tror jeg faktisk det er, om man kan lide det eller ej (hvilket jeg ikke forventer der er mange der kan, og hvilket jeg heller ikke kan).
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @BIF til jeg dør jeg er også glad for at se Fisker være aktiv, og spændt på at se om han ikke har noget af den gnist vi godt kunne bruge. Med hensyn til Hedlund synes jeg han laver de løb han skal, det er jo ikke fordi han aldrig løber defensivt heller. Han udfører dit job til et solidt 02, men han har heller intet at arbejde med
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Tanken Jeg er på nogen områder enig, men synes slet ikke han arbejder nok, han slår op i banen, Jobbe var ikke super god i dag,men han arbejder på en helt anden måde, jeg var ikke imponeret over Hedlund jeg var meget skuffet over hans indsats. Jeg glæder mig til at se Fisker, det kan ikke blive værre, han fortjener chancen. Frendrup var sin indsats bekendt, og Jobbe med 10 kilo muskler mere på kroppen, så bliver han virkelig god...han er helt sikkert en der kæmper for det, Bruus kom ikke med så meget, men synes faktisk han gjorde det nogenlunde og Gammelby ok
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @BIF til jeg dør Man bliver også nødt til at overveje hvad hans arbejde er. Jobbe arbejder mere defensivt, men det kan sagtens være planen han skal det, og så kan man ikke kritisere Hedlund på det. Med hensyn til han slår op i banen ser jeg ikke en situation hvor han realistisk kan nå den og ikke løber efter den. En gang imellem læber han endda i dybden uden bolden kommer. Jeg kan selvfølgelig have overset/glemt en situation eller 2, men jeg så det ikke som et problem. Der man kan sige der var noget er hvorvidt han bør være den mere stationære angriber når Jobbe også er på banen, de må for mig at se hellere være livlige begge to
      1 enig
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Tanken Enig han har ikke meget at arbejde, men prøv at se Jobbe der løber sig træt i anden halvej, det er tydeligt der er så stor forskel på viljen mellem de to. Fisker kommer til at hive flere spillere op, Rado laver rigtige afleveringer desværre endte 7 ud af 10 hos modstanderen men blikket var der, han var bare upræcis. Men prøvede trods alt lirke det op med hans afleveringer, men der var alt alt for mange fejl afleveringer fra ham, Frendrup var den der gjorde det bedst i min verden. Forstår ikke NF roser det forsvar som han gør, for vi var da heldige ikke få scoret par mål mod os
     
    • Joblar
    • Joblar   14. juni 2020   

    • @Tanken delvist enig i at holde nullet er positivt, det er så også det eneste positive jeg kan finde i dag, min største bekymring er manglende spillestil og kvaliteten i selv de mest simple ting i det at spille fodbold
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @BIF til jeg dør jeg synes bestemt ikke vi var heldige ikke at få scoret et par mål imod os. For mig at se havde de reelt kun en rigtig chance. Den tager Rosted selvfølgelig på stregen, men ellers ser vi bund solide ud. Med hensyn til Heldund, og med fare for at gentage mig selv tror jeg det er vigtigt at gøre klart Hedlund spillede den stationære angriber da Jobbe var på banen. Jobbe løber mere end Hedlund gjorde også efter udskiftningen, men han løber også nogle dumme meter en gang imellem, og det er ikke nødvendigvis godt for en spiller som primært skal slå din modstander på farten. Derfor mener jeg ikke det er helt så sort hvidt som man nogen gange kan få det til at lyde som i en diskussion
      1 enig
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Joblar vi kan bestemt blive enige om at der er lang vej igen, og i dag offensivt virkede vi til at tage flere skridt baglæns. Men efter den defensive katastrofe vi havde sidste kamp er det godt at se der er sat en prop i, nu kan man gå videre og se lidt mere på det offensive spil også

  • BIF til jeg dør
  • BIF til jeg dør
    Top debattør
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      14. juni 2020   

  • Jeg har været modstander af spillet og NF, men ærligt må vi kigge på hvad han har spille med. Jeg er ked af sige det, materialet er bare ikke godt nok. I dag råbte han og han viste gnister udenfor, det sætter jeg pris på. Men vores materiale er bare ikke godt nok. God kamp af Frendrup og Gammelby. Rado mange fejl desværre og KÆRE Hedlund, du burde sku skamme dig ved spille med så lidt vilje, Jobbe spillede ikke specielt godt han mangler 10 kilo for blive angriber, men du burde om nogen kæmpe som ham. AZ spillede fedt fodbold, men måske er vi ikke bedre, jeg ved det ikke i dag vil jeg ikke kun skyde skylden på træneren han prøvede og skiftede ud. Men måske kan han bare ikke få holdet til at trylle, jeg synes vi så trætte ud, og AGF spillede altså onsdag, det skuffer mig meget..... Men har hele tiden været trist over AZ røg, Slimane var igen usynlig og den plads bør Tibling have i næste kamp, Frendrup og Vigen måske fra start fremfor Rado, men kære Niels, selvom jeg været sød her, så synes jeg virkelig du skal til få dit hold i form, hvor er killer instiktet henne?

  • Jeg syntes NF slipper godt fra Onside interviewet efter kampen. Det er svære betingelser. Materialet er ikke til mere, desværre.
    1 enig
     
    • Joblar
    • Joblar   14. juni 2020   

    • @Kristianbs meget enig og noget vi alle bør indse, materialet er bare ikke godt nok, der har været nok chancer for at bevise det, og når man stadig i slutningen ikke kan sætte to sammenhængende afleveringer sammen, må det stå klart for os alle, spillerene er bare ikke gode nok, så er det muligt at træneren heller ikke er det ??

  • #Sim. AZ havde en meget bedre trup. NF vil gerne spille 4-3-3, men pga. Manglende kantspillere + manglende kvalitet nede bagved er han nødt til at spille 5-3-2. Jeg synes NF har meget svære betingelser. Jeg mener ikke denne trup har den store kvalitet. Godt eksempel - under AZ var Jung måske svageste led i start 11'eren. Nu er han blandt de bedste.. Om NF er træneren for Brøndby, det ved jeg ikke, men med denne trup vil selv Klopp have svært ved at komme i top 4
    5 enige · 1 god kommentar
     
    • @Ville bliv vild ! Den trup AZ overtog var mentalt kørt ned af Thomas Frank!! AZ var om nogen der fik gang i holdet!! Dernæst må bestyrelsen simpelthen tage sig samme, man sælger hele stammen på holdet for slik, man køber elendigt ind, ved ikke hvor mange trænere vi har haft samt sportschefer... økonomien sejler før corona... ergo må det hele handle om at bestyrelsen ikke har været deres opgave voksen!! Vi mangler penge, og jeg er begyndt at tvivle på om masterclass virkelig er pengene værd?? Dernæst ser jeg gerne at islændingen og kroaterne bliver solgt!! Hvor er de dog ringe!! Hvorfor bliver Skipper ikke brugt?? Den eneste der har slået igennem er frendrup og hvem tog sig af ham... AZ!! Ansæt nu for helvede AZ igen!! Hvis nogen kan få det meste ud af den trup vi har nu er det AZ!!!
      1 enig
     
    • Sim
    • Sim   14. juni 2020   

    • @Ville bliv vild ! Jeg er uenig i at Jung var dårligste. Arajuri, Hermansson, Vigen var langt ringere end Jung. Jeg medgiver at AZ havde en bedre trup. Det anfægter jeg ikke. Men NF leverer ikke det han har lovet. Han er ikke engang i nærheden. Han famler.
      1 enig
     
    • NewY
    • NewY   14. juni 2020   

    • @Anders77 vågn nu op
     
    • Joblar
    • Joblar   14. juni 2020   

    • @Anders77 helt enig i sidste er det bestyrelsen der har ansvaret og det arbejde de har leveret er om end endnu dårligere end spillet i dag.

  • Skovbo
  • Skovbo   14. juni 2020   

  • Vi går stadig efter 3.pladsen:citat NF-wtf det er meget usandsynligt med det dårlige spil idag.Mange fejlafleveringer -ingen afslutninger?? Hvor bliver presspillet af??for ringe

  • Jobbe snydt for et straffe? Han blev hevet I armen så han mistede balancen. Der er en Esbjerg fan der på bold.dk har skrevet Jobbe blev snydt for 2 straffespark. Kan kun finde det her nævnte. Bortset fra det meget enig i at det var en rigtig lortekamp på et ekstremt lavt teknisk niveau. Forståeligt vi stod lavt. AGF har det svært med at skulle skabe kampene. Sådan er det altid med hold der kun spiller på kontraer (hold David Speedvrag Nielsen træner). Men hold kæft hvor er det tydeligt at det har været en gigantisk fejl at sætte Frendrup på bænken. Til gengæld er det rigtig fedt at Gammelby er begyndt at vise hvorfor vi købte ham. Vores næstbedste mand efter Frendrup. Jobbe kan igen være ovenud tilfreds med om ikke andet så I det mindste sin arbejdsindsats. Ærgerligt Slimane igen startede inde efter 2 elendige kampe. Han har åbenbart brug for at komme en tur på bænken så han kan komme ind og brillere når modstanderne begynder at blive trætte i anden halvleg.
    1 enig
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Dansplast det kunne være dømt, men det er virkelig i den tynde ende
      2 enige
     
    • @Tanken Ja, men et frispark er et frispark og et frispark SKAL dømmes lige meget hvor tyndt det er og lige meget hvor på banen det bliver lavet. Det er under alle omstændigheder min opfattelse af fodboldreglerne.
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Dansplast Han fylder ikke så meget, og den er svær at give, jeg synes ikke der var straffe, Jobbe falder let fordi han fylder for lidt, han bliver virkelig god med 10-15 kilo mere på kroppen. Frendrup gjorde det godt i dag, og Bruus og Jobbe kunne også være deres indsats bekendt, forsvaret nogenlunde, men er ikke så overbevist som NF er med vi holdt dem helt væk fra chancer, ved ikke om ham og jeg ser samme kamp, jeg synes godt AGF kunne have scoret par kasser, men de træf nogen forkert beslutninger foran.
     
    • @Tanken Kan ikke redigere. Kun i din kommentar. Men. Hvis han havde lavet det frispark 10 meter fra feltet og som sidste mand havde forhindret en friløber skulle han jo have direkte rødt.
     
    • @BIF til jeg dør er ellers enig med det du har skrevet angående kampen.
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Dansplast Ja i lige måde med dig, bare lige den sidste detalje, men helt enig med dig også :) man er helt flad, men sku fedt at se Fisker stå råbe de andre op, jeg håber virkelig vi kommer til at se ham snart på banen. Det kan jo ikke blive værre :)
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Dansplast Hvis han havde lavet det midt på banen synes jeg heller ikke der havde været frispark. Jeg er også af den holdning at frispark er et frispark, men synes simpelthen det er for tyndt til at dømme. Men jeg medgiver at muligheden er der
     
    • @Tanken Den forrige post var egentlig til dig. Bortset fra det, hvad nu? Fremtidens hold eller krampagtigt holde fast på at spille med dem der skal væk? Jeg stemmer på fremtiden.
     
    • Tanken
    • Tanken
      Betalende bruger
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Dansplast Jeg er altid af den holdning hvis man ved man vil satse på en spiller fra om 9 kampe kan man ligeså godt satse på ham nu. Den eneste undtagelse er hvis man har en stor stjerne foran eller man kæmper om et mesterskab. Ingen af delene er tilfældet på nogen positioner og derfor håber jeg vi ser Jobbe, Bruus, Slimane og Frendrup være faste fremadrettet. Samtidigt mener jeg også man bør se Skipper næste kamp fremfor at ændre formation. Ham er jeg dog personligt mere i tvivl om. Derudover ser jeg ingen grund til ikke også se en Kvistgaarden (som indskifter) hvis Mraz ikke skal forlænges, og tilsvarende se mere til en Rasmussen, Bjur, Staugaard mf. Man kan og skal ikke have alle inde på en gang, men det kan være den mulighed som gør de kan få mere blod på tanden. Og man kan altid være sikker på de vil kæmpe en vis del ud af bukserne, hvilket ikke altid kan siges om alle spillerne
     
    • @BIF til jeg dør Det er rigtigt at Jobbe mangler nogle kilo og derfor falder lettere end eksempelvis Mraz. Men det er man da nødt til at tage højde for som forsvarsspiller og holde sig fra at skabe situationer der kan blive fatale. Det er ikke Jobbe der skal lade være med at falde når han bliver hevet eller skubbet omkuld. Det er forsvarsspiller der skal være mere forsigtig med det fysiske spil når de spiller mod en let spiller. Det kan da ikke være rigtigt man skal straffes for ikke at veje 90.
     
    • @Tanken 100% enig. Men nu vil jeg I seng. Skal op klokken lort. Godnat alle sammen.
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @Dansplast Nej men han falder tit og der skal mere til i en kamp, jeg synes ikke der var straffe.
     
    • Skovbo
    • Skovbo   15. juni 2020   

    • @Tanken helt enig med at give Kvistgaarden et indhop istedet for Mraz- giv knægten lidt blod på tanden ,og begynd at sluse de andre unge ind ligeså.
     
    • @BIF til jeg dør Der skal ikke mere til end der skal til for at dømme frispark andre steder på banen end udenfor feltet. Det er en direkte fejlfortolkning af reglerne at der skal mere til for at dømme frispark i straffesparksfeltet end alle andre steder på banen. Der står ingen steder i reglerne at det skulle være tilfældet. Under alle omstændigheder ikke i den regelbog vi fik udleveret på et trænerkursus for mange år siden.
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        18. juli 2020   

    • @Dansplast OK :)

  • NewY
  • NewY   14. juni 2020   

  • Så begynder i igen med NF...skal vi fyre ham også, så kan vi få endnu en træner på listen og betale for ingenting , kan i ikke fatte at klubben pt hverken har pengene eller holdet til top 3, det er ikke trænerens skyld sådan er det bare. AGF stillet i stærkeste opstilling, vi har 4 MC spillere og spillere ude af position ...hvad forventer i egentligt ??
    3 enige
     
    • @NewY ikke os alle. Det eneste jeg vil klandre ham for er ikke at sætte Slimane på bænken og skifte ham ind senere i kampen. Tibbling har brug for noget spilletid og noget selvtillid. I topform er han en af vores bedste og farlig for alle hold i suppen.

  • NewY
  • NewY   14. juni 2020   

  • Så begynder i igen med NF...skal vi fyre ham også, så kan vi få endnu en træner på listen og betale for ingenting , kan i ikke fatte at klubben pt hverken har pengene eller holdet til top 3, det er ikke trænerens skyld sådan er det bare. AGF stillet i stærkeste opstilling, vi har 4 MC spillere og spillere ude af position ...hvad forventer i egentligt ??
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @NewY Hold nu med det MC hele tiden, vi har kørt MC i mange år nu, og der kommer alt for lidt ud af det, vi skal ikke sammenligne os med FCN som næsten har dobbelt så meget budget til deres talent arbejde, vi skal begynde kigge på, får vi igennem årene nok ud af vores MC NEJ det der kommer er ikke godt nok, ja gode spillere, men det ser man i alle klubber, men de helt store skud de kommer bare ikke... Vi skal og bliver nød til gå ud og bruge penge på spillere til sommer, vi skal bruge de unge men der skal også bygges op med kvalitet, Frendrup, Jobbe, Bruus, Curlu, Maxø, Kabongo er fremtiden, Slimane nok også men bliver måske solgt, Jung ryger og Marvin gør det samme, Hedlund. Men der skal hentes kvalitet udefra, vi har sparet og sparet og solgt solgt sidste mange gange, man kan ikke have de amtioner vi har som fans, klub og ledelse med den trup eller MC
     
    • Joblar
    • Joblar   14. juni 2020   

    • @NewY jeg kunne bare godt tænke mig at vi eksempelvis bare i perioder formåede at spille lidt fodbold, sætte nogle pasninger sammen fremad, se nogle tegninger i spillet og et afstemt presspil, ingen af de dele er til stede overhoved MC eller ej, mig bekendt har spillerene fodbold som levebrød, og ærlig talt så syntes jeg faktisk godt man kan forvente bare et eller andet, men der er bare ikke meget positivt at tage med, og sådan har det været længe... en ørkenvandring af dimensioner SUK
     
    • NewY
    • NewY   14. juni 2020   

    • @BIF til jeg dør hvad snakker du om ....jeg begynder ikke noget med MC spillere , jeg konstaterer blot at man ikke kan forventer det spil i gerne vil have når truppen ikke er bedre end den er, det blir så ikke nemmere af at stille op med 4 mand fra MC ...
     
    • BIF til jeg dør
    • BIF til jeg dør
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        14. juni 2020   

    • @NewY så misforstår jeg det du skriver, men vi har haft mange år nu til få det MC op og kvaliteten er nok som AZ sagde ikke godt nok, Frendrup, Jobbe, Bruus er der helt sikkert fremtid i, Slimane kom udefra men der har altså ikke været nogen som man fx ser i FCN hvor de virkelig slår igennem og udenlandske klubber står klar, jeg mener ikke vores talent arbejde og scouting måske er godt nok, jeg synes bruger man så mange millioner som man gør, bør man kigge også den vej, NF siger vores defensiv stod godt i dag, som jeg så kampen skulle vi være mere end heldige for ikke tabe med et par kasser desværre...

  • Det var dårlig fodbold. Elendig fodbold. AGF var en smule mindre dårlige end os, formentlig fordi de har større rutine i at spille kampe som denne. Jeg kan godt glæde mig en smule over at vi nu formår at køre en 0-0 hjem. Men det drukner dog i hvor ringe spillet med bolden var. Det hjalp en lille smule da Tibbling kom ind og vi skiftede til 4-3-3, men... det var ufatteligt ringe. Vi ser efterhånden effekten af salget af Kaiser og Kamil, og hvor tynde vi er på wingbackerne.
    1 god kommentar

  • Chuck
  • Chuck   14. juni 2020   

  • Det er virkeligt svært at se hvad det er at NF vil med holdet. Det eneste han er lykkedes med er et nogenlunde stærkt forsvar, men vi har så intet angreb. Han bringer intet nyt til holdet, så vi kan lige så godt lade Retov overtage, for det bliver da ikke mere trøstesløst end det vi så i dag. Find nu en ung træner med nye input så vi kan få gang i noget pres fodbold igen. Jeg ser ikke en dansk træner der kan magte det.
    1 enig

  • Vi havde sku ikke den bedste dag på kontoret i går og det var piv ringe at ikke kan se hvem.der skulle være MOTM, men vi tabte ikke og det er den vigtigste konklussion ovenpå den kamp. Vi nå nok have Niels i omkring 1 år mere. Jeg tror ikke man ønsker flere omkostninger ved at fyre Niels, men jeg tror at jeg enige med KEP fra i går da, CV var i studiet at Niels var det rigtige på det tidspunkt, men at man er må tak men nej tak til en forlængelse også få en dygtigere træner som videre føre det holdet der skal drives af masterclass