Suprasocietatem Nemo - medgang og modgang. Kalder du dig for ægte Brøndby-fan?
Støt dog op om holdet, staben og klubben.
Eller jer “fans” der dropper/straffer klubben nu, det er til grin.
Man ønsker at klubben får flere penge og tager sig sammen, kæmper om mesterskaber mm. Det kan ikke lade sig gøre uden en investor, det får vi nu, endda med en på papiret rigtig god aftale for os fans.
Men det er sgu heller ikke godt nok.
Til grin. Tag jer sammen. Bliv voksne. Støt klubben. Ellers bliv væk. Og hyg jer i 2 div klubberne. Plastik.
@Detvender "støt klubben. Ellers bliv væk" Det er jo også det manden gør - jeg forstår til gengæld ikke hvad der er "plastik" ved at bevare sin personlige integritet?
1 enig · 1 god kommentar
Betalende bruger
29. october 2022
@sirtrip
Men et tomt stadion ville i min optik være den bedste protest, alle må gøre og mene som de vil, men jeg har ikke i sinde at smide flere penge , i lommen til GFH kva køb af øl, sodavand, merchandise etc. på stadion, før de har fremlagt deres ejergruppe og bevist over for os fans, at de er her for at tjene penge til klubben og ikke på klubben.
@THØGER Den nye ejerkreds har vel ikke bevist det modsatte endnu??
Og hvad så når de måske viser sig at være gode nok, så kommer du tilbage igen, og vil gerne være Brøndby fan igen??
I er ikke en skid bedre end caffe latte drengene ude på Østerbro, der kan stå og buhe af deres -byens hold- når de spiller 1-1 i en sæsonåbner mod Silkeborg, aflevere du bare dit sæsonkort til en der gider støtte Brøndby...
10 enige · 4 god kommentar
Betalende bruger
29. october 2022
@19Magic64 jeg vil bare gerne ha navnene på de 14 personer der ejer klubben
@THØGER Thøger, bare ud fra interesse, ikke for at Kloge Åge den: Nu får du så navne, jeg tænker ikke det holdes hemmeligt. Hvad så? Vil du så kontakte myndighederne i de forskellige lande samt de selskaber af forskellige typer, der pågældende er inbolverede i eller ejer helt eller delvist, og derfra vurdere, om pengene er tjent lovligt? Eller er det mere for at se om de områder, de beskæftiger sig med, flugter med dine værdier? Det gør vi jo alle når vi vælger at sætte pensionen i en pulje, der ekskluderer våben, olie eller whatever. Min lidt svært tilgængelige pointe er blot - hvorfor ikke støtte indtil du eventuelt får bekræftiget at de er involveret i noget der er dig så meget imod at du hellere undsiger Brøndby?
3 enige · 1 god kommentar
Betalende bruger
29. october 2022
@Hansen64 vi burde ha en klubstruktur, som st .Pauli, hvor fansene ejer min halvdelen af klubben, i min optik. Betyder det så at vi må ned og spille 1-2 division må det være sådan det er. Hellere det end at være på udlandske hænder og ha solg sin integritet og sjæl. Alle har ret til deres mening hvad end de enige eller uenige. Der er 40-50000 brøndby fans på landsplan og selvfølgelig har ikke alle samme holdninger og meninger om hvad klubben er, og hvilken vej de skal fremadrettet, nogle vil vinde pokaler for en hver pris, andre vil ikke. Måske det hele ender ud i en protest klub som i salzburg ingen ved det. Det gamle brøndby anno 1964 er dødt og et nyt vil opstå fra asken.
@THØGER Fair svar synes jeg - +1. Men det har vi jo heller ikke i dag - der er det heller ikke fans der ejer klubben. Der er det EEN fan - JBA, der har reddet os. Hvis din pointe er at det er den ejerform vi skal være under, burde du så ikke allerede nu boycotte?
Derudover er jeg er meget pro den tyske ordning - men den er jo bundfældet i lovgivning og derned skal protesten imo ikke rettes mod klubben, men foran de lovgivende myndigheder. Trist du vælger at gå - jeg synes det ville være mere effektfuldt, støttende og forstående hvis du stillede med et banner med ligesindede og protesterede på synlig måde. Det aftvinger mere respekt - imo. Peace :)
Betalende bruger
29. october 2022
@Hansen64 jo du har helt ret, man burde måske ha boykotter da A og B aktierne blev udlignet, måske virker det skørt, men for mig personligt var det nemmere at sluge med tanke på JBA trods alt er/var brøndby FAN, nu synes jeg vi har solgt ud af vores værdier og ligner fc klubberne. Sorry IMO og jeg forstår sagtens folk der ikke er enige i min holdning eller synes mine argumenter er dårlige og det respektere jeg, men jeg danser ikke af glæde det er en tung sten der falder fra mit hjerte. MEN MEN MEN det er jo følelser for os alle sammen hver især, og vi tackler det forskelligt, og derfor er denne debat immellem fansene, som efterhånden har udviklet sig til en farce/krig os mod dem for eller imod også skadeligt men som sagt tidligere nogle vil forsvinde flere blive og nye komme til, det er det brøndby kan samle folk om noget.
@THØGER Tror du får svært ved at få alle navnene på de involverede, da nogle er højt profilerede i store virksomheder og har klausuler på, at deres private investeringer skal være private/hemmelige for offentligheden. Det blev udtalt i et af interviewene her på siden.
@THØGER
Man kan vel godt både tjene penge til klubben og på klubben? Det ene udelukker bestemt ikke det andet. Men går tværtimod hånd i hånd som regel
4 enige · 2 god kommentar
Betalende bruger
29. october 2022
@Klemme10 du har ret jeg undskylder min formulering, min pointe var, at vi ku se fremgang, og at de ikke trak alt ud på en gang for at så efterlade klubben på røv og albuer
@THØGER
@THØGER
Så din pointe er at de vil efterlade klubben på røv og albuer nu her?
- Hvad får dig til at tro det?
Synes de har en del andre investeringer i andre klubber som beviser modsat, men har ikke fundet nogle indikationer på noget der bakker din pointe op?
@THØGER Og hvis de så beviser det over tid, så kommer du krybende tilbage som en ægte fan og støtter holdet igen?… Hvorfor boykottede du dem ikke da Jan Bech kom ind, det er fanme da ikke nogen fin måde han har tjent sine penge på. Og hvad med spillerne, skal de nu straffes fordi ledelsen i din optik handler med de forkerte. Jeg tror vi er mange der er bekymrede for fremtiden, men Brøndby og fællesskabet skal nok bestå. Det er nu vi alle skal stå sammen og vise hvor stærkt fællesskabet er! Jeg skal på stadion på søndag og jeg skal synge for drengene til min stemme forsvinder. Så kan du sidde derhjemme i sofaen og tro på at din boykot gør en forskel
@THØGER Som Jeffchr skriver skal retorikken selvfølgelig være i orden ligesom der skal være plads til alles meninger. Jeg synes bare man skal sætte sig ordentlig ind i tingene før man hopper med på vognen fuld af dommedags scenarier og profetier. Hvis du mener at vejen frem er at boykotte klubben så står det dig frit for. Jeg vælger at tage på stadion og støtte holdet i medgang og modgang istedet. Og skulle du få lyst til at komme tilbage, skal det selvfølgelig ikke være krybende som jeg skrev, måske kunne vi drikke en øl istedet?.. Der skal være plads til alle slags fans der vil klubben det bedste i fællesskabet. Det ser ud til at blive perfekt fodbold vejr imorgen, men skulle der komme en lille byge går det nok ;-)
Held og lykke. Jeg håber du finder en klub der passer bedre til dit syn på hvordan en klub skal ledes. Jeg ville nok kigge et par divisioner nede, hvor holdene endnu ikke er blevet professionelle. BIF ser sig helst fri for plastik fans, så du behøver ikke komme igen næste år.
5 enige · 4 god kommentar
Betalende bruger
29. october 2022
@Martin S. Jensen du lyder som om du burde stå i en jydsk hal og se damehåndbold.
@THØGER ha ha ha du får sq alligevel prisen for det dummeste svare nogensinde …men vel et meget godt tegn på at du er udmanøvreret i debatten og intet har at skyde igen med ….plastik fan
Hvorfor du i første omgang har købt sæsonkort forstår jeg ikke.
Vi har vidst allerede den gang, at klubben søgte investorer, at Jan B ikke ville stå med det økonomiske ansvar alene. Du troede måske en filantrop ville smide hundredevis af millioner ind
Så kom du bare af med dit kort, til en der værdsætter og støtter holdet og klubben.
Håber du finder en klub der opfylder dine etiske mål.
Vi har fået det VÆRSTE af det VÆRSTE. Blackstone, Blitzer, skattely, flerklubsejere, Qatar.
Det bliver ikke mere klamt.
Brøndby IF døde i går.
Jeg har været med siden 1990, men nu er det slut.
Jeg kan bare ikke se mig selv i Blackstone, Blitzer, skattely, flerklubsejer, Qatar...
@Eggen #3
Din holdning er fair nok. Og hvis du vil droppe Brøndby er du jo velkommen til det…men mon ikke alle i “boycuttere) kommer krybende tilbage når i får blod til hovedet igen
@Eggen #3 Sæt dig nu bare lidt ind i tingene istedet for at lyde som alle de andre forsmåede internet krigere. Det der er bare pinligt og uvidende. Fair nok at være skeptisk, det er vi mange der er, men det klinger så fucking hult at snakke om boykot og sige man ikke er fan mere, det skulle i have gjort da man valgte at ophæve a & b aktier eller da Jan Bech kom til. Det er nu vi alle skal stå sammen og værne om fælleskabet.
@Eggen #3 det er fair nok, du ser sådan på det, jeg syntes du maler det mere sort end det er.
Med den høje moral du har, undgår jeg fra at du også boycutter WM. i fodbold og landsholdets kampe, samt WM generelt.
Det undrer mig, at du som sæsonkortholder ikke ved, at kortet ikke som sådan er personligt og at man altid, har måtte låne det ud.
Jeg støtter ikke GFH når jeg betaler ved kassen i Brøndby. Jeg støtter spillerne, klubben og de frivillige samt det arbejde der gøres i lokalmiljøet. Det har jeg altid gjort.
Når jeg betaler skat, betaler jeg også til mine børns skole og til behandlingen af min kræftsyge mor.. jeg betaler ikke til de kommunale tilskud, der gives rocker/foreningslivet. Jeg betaler heller ikke for dem, der ikke gider arbejde - men hellere vil hæve deres understøttelse.
Jeg koncentrerer mig om de ting, jeg kan gøre noget ved og ikke alt det andet.. så kan man nemlig hurtigt få malet sig op i et hjørne og ikke have andre muligheder tilbage, end at råbe “boycut”!
Se hvor mange Esbjerg fans der skred da de gik i hundene. Nu står der et par hundrede tilbage - ingen gider lytte til. På vores stadion står der 15.000-20.000 hver gang og sørger for, at der ikke er nogen, der løber med vores klub. De kan ikke købe vores fællesskab.
At fodboldverdenen som helhed er fucked og lugter grimt af penge, det kan der blandt os, ikke være to meninger om. Men det er et system vi har navigeret I i årevis. Der er ikke kommet nye værdier i dag, der ikke fandtes i går (før 1330).
Jeg har selv cuttet interessen til min vinterkærlighed Arsenal, fordi de hoppede på Super League - så jeg ved hvor frustrationerne kommer fra. Arsenal var dog blot en vinterkærlighed - Brøndby er en livslang forelskelse og et par amerikanere med dollartegn i øjnene skal ikke holde mig væk.
Jeg har istedet valgt at engagere mig i den eneste forening, hvor jeg reelt har indflydelse, endda på en konstruktiv måde igennem den professionelle bestyrelse.
Altså ejere, som vil skyde penge i klubben, uden at ændre klubbens navn,. logo etc? Som vil fortrsætte strategien og ikke blande sig i den daglige drift?
Jep+s. klart, de er det værste. MEEEGET værre end Arabere og Red Bull!...Eller noget...
Hold da op hvor er der mange latterlige kommentarer om plastic fans og medgang og modgang.
Hvorfor kan folk ikke respektere at nogle i brøndbys fanmiljø faktisk synes at det her er den mørkeste dag i brøndbys historie. (inklusiv mig selv)
Så er der andre der er af en anden mening. fint. Man behøver ikke sidde bag skærmen og være negativ tastaturkriger og svine andre til, fordi de har en anden holdning end en selv.
Thøger, det er sgu fair nok, hvad jeg ikke forstår er, at folk bliver så nederen i deres retorik, hvad er det lige der sker. At tro man har patent på sandheden og andre folks følelser og meninger er virkelig dårlig stil og siger mere om de personer der udbasunerer dem, end for eksempel dig Thøger. jeg er ikke enig med dig, jeg kommer på stadion på Søndag og fornyer med garentrisse mine sæsonkort næste år. Min dreng er på vej til at spille talent u13 i BIF og jeg glædes i mit hjerte over at han måske kan hjælpe Brøndby fremover. jeg håber at du kommer tilbage Thøger og du skal ikke komme krybende, du er hjertelig velkommen.
Deltag i diskussionen
Detvender 29. october 2022
Støt dog op om holdet, staben og klubben.
Eller jer “fans” der dropper/straffer klubben nu, det er til grin.
Man ønsker at klubben får flere penge og tager sig sammen, kæmper om mesterskaber mm. Det kan ikke lade sig gøre uden en investor, det får vi nu, endda med en på papiret rigtig god aftale for os fans.
Men det er sgu heller ikke godt nok.
Til grin. Tag jer sammen. Bliv voksne. Støt klubben. Ellers bliv væk. Og hyg jer i 2 div klubberne. Plastik.
BoE 30. october 2022
19Magic64
Betalende bruger
29. october 2022
Og hvad så når de måske viser sig at være gode nok, så kommer du tilbage igen, og vil gerne være Brøndby fan igen??
I er ikke en skid bedre end caffe latte drengene ude på Østerbro, der kan stå og buhe af deres -byens hold- når de spiller 1-1 i en sæsonåbner mod Silkeborg, aflevere du bare dit sæsonkort til en der gider støtte Brøndby...
Hansen64 29. october 2022
Hansen64 29. october 2022
Derudover er jeg er meget pro den tyske ordning - men den er jo bundfældet i lovgivning og derned skal protesten imo ikke rettes mod klubben, men foran de lovgivende myndigheder. Trist du vælger at gå - jeg synes det ville være mere effektfuldt, støttende og forstående hvis du stillede med et banner med ligesindede og protesterede på synlig måde. Det aftvinger mere respekt - imo. Peace :)
mp80 29. october 2022
Klemme10 29. october 2022
Man kan vel godt både tjene penge til klubben og på klubben? Det ene udelukker bestemt ikke det andet. Men går tværtimod hånd i hånd som regel
Klemme10 30. october 2022
@THØGER
Så din pointe er at de vil efterlade klubben på røv og albuer nu her?
- Hvad får dig til at tro det?
Synes de har en del andre investeringer i andre klubber som beviser modsat, men har ikke fundet nogle indikationer på noget der bakker din pointe op?
1964 29. october 2022
1964 29. october 2022
Martin S. Jensen 29. october 2022
Brøndby 1964 IF 29. october 2022
Tejnestiften 29. october 2022
Vi har vidst allerede den gang, at klubben søgte investorer, at Jan B ikke ville stå med det økonomiske ansvar alene. Du troede måske en filantrop ville smide hundredevis af millioner ind
Så kom du bare af med dit kort, til en der værdsætter og støtter holdet og klubben.
Håber du finder en klub der opfylder dine etiske mål.
Eggen #3 29. october 2022
Vi har fået det VÆRSTE af det VÆRSTE. Blackstone, Blitzer, skattely, flerklubsejere, Qatar.
Det bliver ikke mere klamt.
Brøndby IF døde i går.
Jeg har været med siden 1990, men nu er det slut.
Jeg kan bare ikke se mig selv i Blackstone, Blitzer, skattely, flerklubsejer, Qatar...
Semperfi 29. october 2022
Du skal ikke tro på alt hvad du læser i Ekstrabladet. De har rettet artiklen…
Gonzorgg 29. october 2022
Din holdning er fair nok. Og hvis du vil droppe Brøndby er du jo velkommen til det…men mon ikke alle i “boycuttere) kommer krybende tilbage når i får blod til hovedet igen
1964 29. october 2022
Tejnestiften 29. october 2022
Med den høje moral du har, undgår jeg fra at du også boycutter WM. i fodbold og landsholdets kampe, samt WM generelt.
---
TACKLER
Betalende bruger
29. october 2022
Jeg støtter ikke GFH når jeg betaler ved kassen i Brøndby. Jeg støtter spillerne, klubben og de frivillige samt det arbejde der gøres i lokalmiljøet. Det har jeg altid gjort.
Når jeg betaler skat, betaler jeg også til mine børns skole og til behandlingen af min kræftsyge mor.. jeg betaler ikke til de kommunale tilskud, der gives rocker/foreningslivet. Jeg betaler heller ikke for dem, der ikke gider arbejde - men hellere vil hæve deres understøttelse.
Jeg koncentrerer mig om de ting, jeg kan gøre noget ved og ikke alt det andet.. så kan man nemlig hurtigt få malet sig op i et hjørne og ikke have andre muligheder tilbage, end at råbe “boycut”!
Se hvor mange Esbjerg fans der skred da de gik i hundene. Nu står der et par hundrede tilbage - ingen gider lytte til. På vores stadion står der 15.000-20.000 hver gang og sørger for, at der ikke er nogen, der løber med vores klub. De kan ikke købe vores fællesskab.
At fodboldverdenen som helhed er fucked og lugter grimt af penge, det kan der blandt os, ikke være to meninger om. Men det er et system vi har navigeret I i årevis. Der er ikke kommet nye værdier i dag, der ikke fandtes i går (før 1330).
Jeg har selv cuttet interessen til min vinterkærlighed Arsenal, fordi de hoppede på Super League - så jeg ved hvor frustrationerne kommer fra. Arsenal var dog blot en vinterkærlighed - Brøndby er en livslang forelskelse og et par amerikanere med dollartegn i øjnene skal ikke holde mig væk.
Jeg har istedet valgt at engagere mig i den eneste forening, hvor jeg reelt har indflydelse, endda på en konstruktiv måde igennem den professionelle bestyrelse.
Ejere kommer og går - Brøndby IF består.
Eggen #3 29. october 2022
Du er ikke den eneste, der nu siger fra.
Brøndby IF er blevet det værste af moderne fodbold. Absolut VÆRSTE.
Zutcorp
Betalende bruger
29. october 2022
Jep+s. klart, de er det værste. MEEEGET værre end Arabere og Red Bull!...Eller noget...
Fan_passion 29. october 2022
Semperfi 29. october 2022
---
Gonzorgg 29. october 2022
Den12mand
Betalende bruger
29. october 2022
Brøndby 1964 IF 29. october 2022
19Magic64
Betalende bruger
29. october 2022
Brøndby 1964 IF 29. october 2022
fabi 29. october 2022
Hvorfor kan folk ikke respektere at nogle i brøndbys fanmiljø faktisk synes at det her er den mørkeste dag i brøndbys historie. (inklusiv mig selv)
Så er der andre der er af en anden mening. fint. Man behøver ikke sidde bag skærmen og være negativ tastaturkriger og svine andre til, fordi de har en anden holdning end en selv.
jeffchr 29. october 2022
---