Fodbold live resultater




Masterclass & Henrik Madsens Dommedagsprofetier......!

Skrevet af Rasmus Stephansen, 27. januar 2024

Kære Alle Brøndby Fans

Henrik Madsen var meget aktiv i sin kritik af Klubben,Bestyrelsen, Jan B.Andersen & Masteclass tilbage i sensommeren 2023. I flerer artikler i Tipsbladet hældte han Bestyrelsen ,Jan B Andersen og Masterclassarbejdet af brættet...! Jeg blev ramt af kritikken, som jeg syntes ramte en del over mål, jeg kunne ikke forstå det og blev nysgerig,var der noget vi andre ikke vidste eller kunne se....?.

Jeg forsøgte derfor at udfordre Madsen bl.a.i mit indlæg under overskirften - Masterclass Momentum Eller Nedsmeltning. Her opfordrede / inviterede jeg Madsen til at forsvarer / uddybe hans synspunkter, hvilket han ikke fandt anledning til.   https://3point.dk/debatter/masterclass-momentum-eller-nedsmeltning

Man kan nu se en helt frisk artikel i Tipsbladet under overskriften:

Stortalenter på spring i BIF: Vanvittigt gode 

Det lader til at uanset hvilket skab man åbner i kælderen under klubhuset så vælter det frem med talenter, Madsen er stadig aktiv i debatterne her på platformen, men uden nogen har fundet anledning til at konfronterer ham med hans hårde og ubamhjertige synspukter & artikler i Tipsbladet. 

Siden da er der sket en del, nu ligger vi nr. 2, holder spiller det bedste længe og talenter fra MC banker kraftigere og kraftigere på døren til trænerkontoret og de har gjort det godt i de seneste træningskampe.

Siden har Madsen også indstillet sin beskydning, jeg savner dog stadig en uddybning fra hans side om Masterclass projektet som han hældte helt af brættet og opfordre endnu engang til at Madsen bliver udfordret og ikke bare får stillet en mikrofon til rådighed efter hans for godt befindende, han har simpelthen været for grov og ubamhjertig overfor vores klub og nu må vi have krav på en forklaring, ja vi nærmer os sku en klokkeklar undskyldning fra den mands side.

Så fat pennen Madsen, eller måske chefredaktøren Nanna Møller Karlsen finder anledning til at spørge Madsen hvordan han ser på de ting han beskrev i sensommeren i dag,gerne med en kritisk mikrofon....!    FORZA BRØNDBY 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Deltag i diskussionen




  • Han ved godt at han gik for langt i sin kritik. Nu må vi se om han er stor nok til at anerkende det.
    2 enige

  • Hans underliggende kritik - at der ingen strategi er i BIF - er helt legitim. Udefra set ser det grangiveligt sådan ud. Klubben ser ud til at fare fra den ene kortsigtede ide til den anden som en hyperaktiv kattekilling.

    Det ser da nogenlunde ud nu, men det er ikke en overpræstation at ligge nummer 2 med det næststørste budget. Og talenterne er indtil videre fugle på taget - vi har i den nuværende trup kun set Kvistgaarden slå igennem.

    Madsen har også helt ret i at Masterclass har voldsomt underpræsterer i 20 år. Jobbe, Frendrup, Bruus og Slimane havde næppe været nær så succesrigt hvis ikke man - igen grundet manglende strategi - var løbet tør for penge.
    Ud over dem har man solgt talenter for stort set ingenting i 20 år. Hjulsager og Mike Jensen er vist de største, og stort set eneste, salg af egne talenter.

    Så det er alt for tidligt at sige om Madsen tager fejl. Der kan sagtens argumenteres både for at BIF strategisk har sejlet rundt i 20 år, og at Masterclass, især sammenlignet med vores konkurrenter, har været en dundrende fiasko. Også selv om der er spæde tegn på at det bliver bedre.
    6 enige · 7 god kommentar
     
    • @Porstmand Per Spot on kommentar, tak
      3 enige
     
    • @Porstmand Per
      Du mangler Hermansen. Men udover det, så tror jeg vi nærmer os 250-300 mio for salg af talenter de sidste 4 år. Det er ikke en fiasko i min bog.
      Altså vi kan godt snakke om at det var en fiasko for 10 år siden, men er det ikke lidt ligegyldigt nu?
      4 enige · 2 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer
     
    • Joblar
    • Joblar   27. januar 2024   

    • @Porstmand Per helt enig læg dertil at vi stadig mangler en plan for hvad GFH vil med klubben, at det nu går bedre er da fint men i min optik har vi ikke præsteret mere end til par, der er stadig masser af ting der skal blive bedre, men jeg er et langt stykke af vejen enig med Madsen, jeg savner en langt mere synlig ledelse og bestyrelse i BIF, de er jo næsten usynlige.
      5 enige · 2 god kommentar
     
    • @Porstmand Per Kan kun ikke lave en liste til mig over alle C 25 selskabernes offentlig tilgængelige interne forretningstrategier,når jeg så har haft lejlighed til at se dem efter i sømmene kan jeg bedre forholde mig til kritikken,glæder mig det bliver spændende at se.....!
      1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • @Porstmand Per Hvis vi skal gå 20 år bagud så skal Daniel Agger vel også tælles med......!

  • Som sådan enig i indlægget her. HM har skiftet mening om flere forskellige emner over tiden, men jeg synes aldrig man skal undskylde for at sige sin mening, eller for at ændre sit standpunkt.

    HM er dog ekstremt sortseende omkring Brøndby og den kritik der kommer synes jeg typisk er ret ubrugelig/uinteressant, da der sjældent kommer kvalificerede forslag til hvordan man skal ændre alt det, der åbenbart er forkert. Og hvis noget er blevet bedre, så er der noget andet der skal kritiseres i den næste podcast. Jeg synes det er anstrengende at høre på.

    Der er tilsyneladende en stor gruppe, som jeg fornemmer at HM er en del af, hvor man mener at kritik er et mål i sig selv, for ellers forbedrer klubben sig aldrig. Dette har muligvis en bund i klubbens tidligere selvfedme som opstod omkring årtusindeskiftet, men jeg synes vi er langt, langt forbi det punkt nu. Man har for længst indset at man skal oppe sig for at følge med de andre klubber.
    2 enige · 1 god kommentar
     
    • @Christian Brøndbyman Man skal som i ALDRIG undskylde for at man tidligere tog fejl - øhhhh har du tænkt den helt igennem, undskyld, tror det er en ommer
      1 god kommentar

    Se 8 flere kommentarer
     
    • @Christian Brøndbyman
      Har klubben indset at de skal oppe sig?
      Det vil jeg gerne påstå at klubben ikke har, på nogle punkter i hvert fald.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 9 flere kommentarer

  • GARFIELD
  • GARFIELD
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      27. januar 2024   

  • Hej Rasmus, har du overvejet at manden måske slet ikke har læst din kommentar tidligere, synes ikke at han skal undskylde for at have en mening og noget af hans kritik er sandt, bestemt ikke alt

    Jeg har været kritisk med Jesper omkring netop de unge og sjovt nok shiner de alle lige nu, netop MC er vigtig for en klub som vores når vi ikke levere i Europa.

    Efter den nye ejerskab er kommet har det givet klubben rette skub, vi er mere profesionelle og det har været sundt for os. Ikke kun pga budget men nu er det ikke kun leverpostejs spillere handles ind, vores ambitioner er langt større og bedre. Man har i mange år kørt samme spor i klubben, den nye ledelse har givet nye øjne, og det har været meget tiltrængt i vores klub.
    2 enige
     
    • @GARFIELD Ja det har jeg Carfield,mit Ego er ikke løbet helt afsted med mig endnu...hæhæ. Jeg er glad for den debat på tråden her som jeg finder kvalificeret og vedkommende, jeg har før fået tæv for min måde at kritiserer Madsen på,så godt at debatten er sober og folk går efter bolden, min religion er, at når alle vi glødende brøndby fans giver plads til hinanden og tilsammen ytre vores holdninger og synspunkter indbyrdes på en reflekterende og sober facon så bliver vi alle rigere og klogere og dermed stærkere. Jeg elsker Brøndby, det så dybt og indebrændt i min sjæl & knoglemasse så jeg tror min aske bliver gul & blå......! FORZA BRØNDBY
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 3 flere kommentarer

---

  • Godt skriv - helt enig
    1 enig

  • GFH har været meget tydelige med, hvad de vil med klubben. Om man er enig med dem i måden er en anden sag.

    De har sagt fra start, at man vil fortsætte den kurs JBA med CV osv. havde lagt. De vil komme med penge og knowhow, men ellers være i baggrunden.

    Så synes det er forkert, at sige der igen plan er fra GFH, så må man gå efter bl.a CV og spørge nærmere ind til planen.

    Spillere som fx Klaiber og Zuzuki er helt sikket nogle GFH har nævnt som nogle man skulle kigge nærmere på, ligesom købene af bl. Vallys og Rasmussen ikke kunne lade sig gøre uden deres penge.

    Der er også tegn på fejlkøb fx Che og 99, dog kan de stadig nå at overraske, selvom jeg tvivler.
    2 enige

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      27. januar 2024   

  • Jeg er ikke vild med tonen her.

    Selvom HM har en tendens til sortsyn og sjældent bidrager med særligt brugbare, konstruktive forslag til ændringer, så har han dog ret i at strategien - forstået som spillestilen, brugen af talenter, indkøbspolitikken og GFHs tænkning - ikke tager sig specielt tydelig ud. Og den ændrer sig ret ofte.

    Så jeg ser ikke nogen grund til at udskamme HM, blot fordi de unge talenter har spillet nogle gode træningskampe. Som jeg har forstået HM efterlyser han jo netop at de unge får chancen i stedet for at vi køber en 22 årig spiller fra Norge.

    Så nu må vi se om HM bliver en gladere mand her i foråret :-)

    6 enige · 1 god kommentar
     
    • Solz
    • Solz   27. januar 2024   

    • @del Piero - Spot on.
      1 enig
     
    • @del Piero Henrik Madsen er rimelig hård i sin tone og han har valgt frekvensen, det toneleje har jeg så forsøgt at fortsætte i,dog også forsøgt at holde det nogenlunde sobert, måske er det ikke helt lykkedes for mig.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 8 flere kommentarer

  • Lasse P
  • Lasse P
    Betalende bruger
      28. januar 2024   

  • Henrik Madsen har en helt fair pointe i nogle af de faresignaler han påpeger. Mest omkring at klubben har sejlet rundt ledelsesmæssigt og kursmæssigt siden The Double i 2005. Vi har jo i den periode nærmest givet nøglerne til Ferrari’en til FCK. De er hvor de er i dag, fordi skiftende ledelser de sidste 20 år har mere eller mindre fejlet hos os.
    Han havde også en pointe omkring manglen af brugen af MC spillere på det tidspunkt han udtalte det. Det så ikke godt ud. Men han sagde også at hvis JS blev modigere og turde bruge MC, så var den lukket. At alt håb ikke var ude i så fald.
    7 enige · 4 god kommentar

---

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      28. januar 2024   

  • Hvad bilder en Brøndby-fan sig ind, på dén måde at ytre sin mening. Især når den ikke deles af indlæggets skribent.
    Føj for pokker, at han har sin egen mening, nu hvor han sidder i en debat-podcast. At han ikke skammer sig…
    5 enige · 5 god kommentar

  • Henrik Madsen er hård i tonen overfor klub/strategi. Ikke enkelte personer. Han er ikke hård i sin retorik overfor de andre paneldeltagere. Det er der stor forskel på. Synes det er usmageligt at gå efter enkelte personer på den måde. Panelet stiller frivilligt op til en podcast vi kan høre gratis.
    5 enige · 4 god kommentar
     
    • @Ville bliv vild ! Henrik Madsen erhverver sig som full time journalist og på tidspunktet for artiklerne var han in between jobs og havde oprettet et enkeltmandsfirma/ en medie virksomhed, han brugte således både podcasten og Tipsbladet som platforme til at promoverer sin virksomhed/sit hverv. Det er helt fair og det har jeg ikke nogen udfordring med, men når man i et sådant set up stikker snudeskaftet frem må man tage det sure med det søde.....!
      3 enige · 1 god kommentar


  • Problemet er, at HM ikke evner at nuancere I kritikken af klubben, ligesom proportionerne heri er helt ude i hampen. Substansen I det sagte drukner I den skingre facon, som HM lægger for dagen.
    3 enige

---

  • Solz
  • Solz   28. januar 2024   

  • Du har gentagne gange jagtet Henrik Madsen, også i forbindelse med ganske almindelige paneldebatter i BrøndbyLyd. Ofte er disse personangreb ydermere nærmest blottet for substans og underbyggede argumenter, synes jeg.

    Helt generelt har jeg vanvittigt svært ved at forstå, at du kan blive så indigneret, når andre mener noget andet, end du gør.
    6 enige · 3 god kommentar
     
    • @Solz Kære Solz,Jeg forstår bare ikke, nu kun 5 mdr. efter at HM hældte MC talent produktion totalt ned af brættet at Tipsbladet nu bringer en artikel hvor talenterne buldrer frem, det ville jeg bare gerne have HM syn på, for de 4 spillere der omtales kendte HM da til, da han skrev sin artikel, men de blev åbenbart valgt fra i hans skriveproces...?? De havde jo nok også i et vist omfang punkteret hans pointer.....!
      1 enig · 2 god kommentar

    Se 5 flere kommentarer

  • mimor1
  • mimor1   28. januar 2024   

  • Inden vi hejser flaget til tops for Jesper og hans brug af MC spillere, skal vi så ikke se dem i andet end træningskampe. Du får det til at lyde som om de allerede er faste på holdet???
    Jesper har overrasket mig positivt det sidste halve år ig har efter han massive modgang mod Wass på midtbanen vist sig at ville lytte til masserne omkring ham.
    CV har oplevet det samme med indtoget fra GFH. Nu begynder han at kigge efter spillere i Holland. Og Belgien istedet for hans eget slogan som indefra og ud. Derfor virker GFH som en win win
    Jeg håber vi får nogle MC spillere at se i foråret, selvom jeg tvivler og vil gerne høre hvad Rasmus mener er acceptabel antal minutter til MC for at han syntes det er som det skal være
    3 enige · 3 god kommentar
     
    • @mimor1 - JS og CV er fuldstændig inkompetente, hvilket imidlertid skjules af kyndig vejledning fra mandagstrænerne og GFH.
      3 enige · 2 god kommentar

    Se 17 flere kommentarer
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        28. januar 2024   

    • @mimor1

      Fint skriv mimor, Brøndby85 evige angreb på nogen der faktisk både er kritisk men også roser

      Siger hans evige negative indstilling på folk, som ikke har hans forelsket syn på en træner, der både har fejlet og leveret

      Tror presset med brug af de unge været stort og derfor også vil gøre brug af dem, præcis som det skete med hans fejl at ikke bruge Wass på midten eller i flere kampe teste Vallys af som defensiv midt.

      Hilsen søndags træneren :))))

      God søndag mimor og Brøndby85 går altid efter dig har jeg lagt mærke til, mere end hvad du skriver. Siger en del om mandens formål herinde, præcis som få andre
      1 enig

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
      28. januar 2024   

  • Måske er de unge spillere, bare et andet sted nu, end de var for 6 måneder siden.
    Både fysisk og mentalt skal de vænne sig til at præstere på et højere niveau.
    Vi vil gerne ligge i toppen af superligaen, spille underholdende angrebsfodbold og give spilletid til de unge spillere.
    Nu ikke den nemmeste opgave, for J.Sørensen, at stille alle tilfredse.
    4 enige · 4 god kommentar
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        28. januar 2024   

    • @LJS

      Ja og Wass var først bedst da Jesper valgte at bruge ham på midtbanen. Vallys defensiv var ok prøve ham af på trods af han banker mål ind. Eller sætte en af Superligaens bedste højre Wing back (klaiber) forsøg med ham og HH og KT som højre back det giver stabilitet :) come on :))

      Så kan vi undskylde alle de fejl der begås, måske har Jesper bare igen valgt forkert

      Ved ikke give de unge noget spilletid før, og det beviser kritikken er korrekt. At give dem O minutter, er ikke måden at udvikle unge spillere fysisk som mentalt

      Jeg synes det forsvar, af Jesper med alt og alle, for allle fejl handlinger, er helt absurd.

      God aften til dig trods alt :))

    Se 3 flere kommentarer





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner