Fodbold live resultater




Nej tak til capo med Dortmundtrøje

Skrevet af Markus fra Tårn 27, 10. august 2025

Det var fint, at der var stemningsboykot i dag, og jeg støtter og følger som regel det meste af, hvad Alpha gør på tribunen. Men i dag mødte capoen op i en Dortmund-trøje og sagde "trøjen forpligter".
 

Det skal simpelthen stoppe. Venskabet med Dortmund er fint, og flag og trøjer på tribunen er også ok. Men capoen skal efter min mening ALDRIG stå i andet brøndbytøj! En capo i Dortmundtrøje, som siger, at vi skal synge og kæmpe for klubben, er total uacceptable!




Deltag i diskussionen




  • Hvad tænker I? Hvor meget må forholdet til Dortmund eller andre klubber fylde?
    2 enige · 3 god kommentar
     
    • @Markus fra Tårn 27 Det må fylde præcis det de pågældende med trøjer synes.

      Hvis de vil have en anden trøje på, skal de være velkomne. Der er ikke dresscode på stadion.

    Se 4 flere kommentarer
     
    • @Markus fra Tårn 27 Jeg har intet forhold til Dortmund.

  • Betalende bruger
      10. august 2025   

  • Jeg er ikke enig med dig.

    Kun Brøndbys flag og trøjer høre hjemme på stadion

    Vi har ikke behov for tysk opbakning, vi har altid kunne gøre det selv

    At nogen fans er glade for hinanden er fint, men alle andre end vores farver, logoer og flag høre ikke hjemme på stadion

    Ingen over klubben og slet ikke andre klubbers flag eller trøjer. Jeg er fan af Brøndby og derfor no go til andre klubbers farver og flag
    16 enige · 11 god kommentar
     
    • @bif fan for evigt, så er du vel kun delvis uenig med mig :)
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 10 flere kommentarer

  • Ibber
  • Ibber   10. august 2025   

  • På Brøndby stadion møder vi op i en Brøndby trøje, - alt andre trøjer er hjemme i privaten.
    13 enige · 3 god kommentar
     
    • @Ibber Så de 14000 der kommer i civil, de skal bare smutte igen?

    Se 2 flere kommentarer

  • Helt enig her. Jeg vil skide på Dortmund.
    13 enige · 5 god kommentar

---

  • Og jeg vil skide på de såkaldte fans der væltede lokumsvognene på Island...
    5 enige · 5 god kommentar

  • Tror jeg tager min Hamburger SV trøje på, næste gang jeg skal på stadion..
    1 god kommentar
     
    • @TibblingLove Den hvide model.....

    Se 1 flere kommentarer

  • Jeroe
  • Jeroe
    Betalende bruger
      10. august 2025   

  • Er der nogen som ved hvorfor det var nødvendigt med Dortmundtrøjer i stedet for Brøndbytrøjer? Andet end at man selvfølgelig ikke ville skabe stemning de første 59min.
    Og hvorfor lige 59min? Hvem tog beslutningen om at det var nok?
     
    • @Jeroe Det gjorde de pågældende fans.

      Du kunne have taget stafetten og styret tribunen. Det stod dig frit for.

    Se 4 flere kommentarer

  • Det må du jo så snakke med den pågældende capo om.

    Alternativt kunne du jo selv tage tjansen..
     
    • @Bastiano BS, så bliver man jo slået ned ude på toiletterne.
      3 enige · 2 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        11. august 2025   

    • @Bastiano - Så fordi man udstiller hykleriet i udtalelser fra Alpha og deres efterfølgende handlinger, og spørg medfans, hvad de tænker om den pågældende situation, skal man pludselig skydes i skoene, at man mener man kan gøre det bedre selv?

      Trøjen forpligter blev der sagt. Men så må den pågældende capo jo være gået forkert, når han har en Dortmund trøje på.
      Men måske er problemet løst lige dér? Han bør vel tage tilbage til Dortmund og overlave capo-rollen til den sædvanlige Brøndby capo?

      Hvorfor skulle 'Markus fra Tårn 27' tale med capo'en? Det er jo Alpha selv, der selv siger, at trøjen forpligtet. Og med det må man gå ud fra, at de mener Brøndbytrøjen.
      Mit bud er også, at det er Alpha der udpeger og/eller accepterer personen der er capo til en given kamp. Så de bør vel stå til ansvar for deres egne ord og tilhørende accepter.
      5 enige · 5 god kommentar

    Se 15 flere kommentarer

---

  • AB76
  • AB76   11. august 2025   

  • Det mest komiske er vel at han står og slår sig på brystet/logoet iført en trøje fra en anden klub og samtidig råber i megafonen at trøjen forpligter.
    Han holdt åbentbart ikke med Brøndby i går, men med Dortmund.
    8 enige · 5 god kommentar
     
    • @AB76 Ja at så i en fremmed klubs trøje i capotårnet sender de helt forkerte signaler, blandt andet - jeg vil ikke bærer en Brøndby trøje, min dortmund trøje betyder mere - når man mixer det med et stemningsboykot bliver det dobbelt så tydeligt hvad der foregår, det er acceptabelt - alle der får adgang til capotårnet burde være officielle medlemmer af Fanafdelingen og Brøndby Support og underlagt et regelsæt og dresscode for hvad rollen indebærer og regelsættet skal indarbejdes som en del af Fanaftalen mellem klub og Fanafdeling.
      4 enige · 4 god kommentar

    Se 6 flere kommentarer
     
    • @AB76 Du ved godt hvad “Trøjen forpligter” betyder.. ikk’?

      Noget siger mig du ikke helt ved det :)

    Se 3 flere kommentarer

  • Da jeg arbejde I Codan under Peter Zobel var jeg blevet fyret på stedet hvis jeg var mødt op i TopDanmark skjorte. Det er illoyalt og det skal stoppes.
    2 enige · 4 god kommentar
     
    • @Rasmus Stephansen Så er det heldigt at du som fan på stadion, ikke er underlagt dresscode og desuden ikke er på kontrakt..

    Se 7 flere kommentarer

  • Jeg tænkte det samme, og har egentlig også tænkt det på de seneste Europa-turer jeg har været på..

    Jeg accepterer og respekterer deres venskab med The Unity, det skal jeg ikke blande mig i. Men jeg synes også at det er tangerende til flovt, at ham der står og styrer stemningen ikke har merchandise på fra vores egen klub.

    Ligeledes på de seneste Europa ture bliver der lavet opslag om mødetid/mødested på den pågældende sportsbar før kampen og en opfordring til at komme i gult. Og så tropper flere af dem selv op i sorte hættetrøjer med Dortmunds logo på eller med tyske støttebudskaber på sort baggrund.

    Jeg synes også at den sammenkobling for længst har taget overhånd. Og næste skridt bliver vel, at der pludselig bliver forsøgt startet tyske sange på tribunen.

    Igen, jeg accepterer og respekterer deres fan-venskab. Men som foregangsmænd og frontfigurer på BRØNDBYS stemningsafsnit, så ville det klæde dem, at iføre sig Brøndby-farver. Og gul/sort har så vidt jeg erindrer aldrig været vores farver.
    11 enige · 10 god kommentar
     
    • AB76
    • AB76   11. august 2025   

    • @RommeTilPhiriOgSå
      Vel skrevet og fuldstændig enig her.
      Det er lidt dobbeltmoralsk.
      Opfordre til noget man ikke selv gør.
      1 enig
     
    • Betalende bruger
        11. august 2025   

    • @RommeTilPhiriOgSå helt enig med dig her og jeg har sendt artikel på Link om Capo står sort på hvidt og man må sige den person ikke har helt forstået budskabet

      Er det en enlig svale og pga man ikke har styr på en selvom man har vidst det længe men fandt denne interessante artikel omkring ham den tidligere der stod der kan måske være de hentet en udefra men giver ikke mening og hvorfor er den gamle stoppet ????

      https://www.broendbyforfan.dk/medie-alpha-capo-stopper-sidste-kamp-mod-agf/

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
      11. august 2025   

  • Nogengange bliver en fjer også til 5 høns, hvis man giver den unødvendig opmærksomhed.
    Er med på at det nok ikke var så gennemtænkt, at stille sig op i en Dortmund-trøje, og sige at trøjen forpligter.
    Men er det ikke bare et enkeltstående tilfælde, vi var vidne til, eller er det en ny trend.
     
    • Semperfi
    • Semperfi
      Betalende bruger
        11. august 2025   

    • @LJS Ja, normalt er de jo klædt i FCM farver...
      1 god kommentar

    Se 5 flere kommentarer
     
    • Betalende bruger
        11. august 2025   

    • @LJS læser du artiklen og hvad der står med hvor og hvad der er?

    Se 5 flere kommentarer

---

  • Betalende bruger
      11. august 2025   

  • Synes det link er interessant med tanke på din fine artikel som bestemt er relevant læs lige nogen af punkterne og viser tydeligt de IKKE har fattet hvad det betyder:

    https://gameinfo.dk/broendby-capo/
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        11. august 2025   

    • @bif fan for evigt - Hvad er det for en hjemmeside du linker til? Jeg har aldrig hørt om den før og kan ikke få lov at gå ind på den, fra min pc.

    Se 5 flere kommentarer

  • Stauning74
  • Stauning74
    Betalende bruger
      11. august 2025   

  • Jeg forstår opdraget til debatindlægget, men det her handler om, hvilken trøje en med-fan har på. Så længe den trøje ikke er hvid, så må man selv om det, synes jeg.
    1 enig
     
    • LJS
    • LJS
      Betalende bruger
        11. august 2025   

    • @Stauning74
      Præcis.
      Og hvis man evt. har en sort trøje på, så behøver man jo ikke nødvendigvis, at være en FCM-sympatisør.
     
    • @Stauning74 igen, jeg er enig i, at det står folk frit for. Men jeg finder det komisk at se mennesker troppe op i svenske landsholdstrøjer på langsiden. Hvorfor hylde/promovere andre hold, når man tager ind og ser Brøndby? Du kan købe dig en T-shirt for omtrent 200kr i shoppen.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 6 flere kommentarer
     
    • Betalende bruger
        11. august 2025   

    • @Stauning74 jeg er ikke enig med dig her og det er jeg normalt i stort set alt du skriver

      Når man står på stadion så står man ikke i andre klubbers trøjer eller vifter med deres flag og jeg er meget uenig med dig I det er lige meget når det handler om klub trøjer

      Det er vores klub trøjer og farver vi skal stå med og Brøndby flag ikke Dortmund flag og trøjer efter min mening

      Skulle der være et barn der her Messi eller andet på så ser jeg det ikke som problem når kommet til børn

      Men ellers mener jeg at står man som fan og tager en fodbold trøje over hovedet så er det ikke Dortmund men Brøndbys hvis man skal vise hvis klub man støtter på stadion har man neutral bluse på går det ok, men ikke fodbold klub bluser eller flag fra andre klubber
      2 enige · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Hvem er egentlig ham den mørkhårede gut i capotårnet? Er han en slags udvekslingsstudent fra Dortmund, der står i lære hos Alpha? Har undret mig over det..
    1 god kommentar

  • Betalende bruger
      11. august 2025   

  • Hej alle sammen

    Endnu et link som kan være interessant for denne artikel at læse måske har man ikke fået en ny på og derfor var det en gæst fra Dortmund ved det ikke da jeg ikke er medlem af Alpha men læste lige denne her artikel som nogen måske kan finde interessant:
    https://www.broendbyforfan.dk/medie-alpha-capo-stopper-sidste-kamp-mod-agf/

---

  • Betalende bruger
      11. august 2025   


  • Min søn måtte ikke have et “Liverpool-Brøndby” halstørklæde med ind i vinters. Er usikker på om reglerne er helt ens.
     
    • Betalende bruger
        11. august 2025   

    • @MORTENIII hvem siger han ikke må det.

      Sku noget fis og giver ingen mening.

    Se 1 flere kommentarer

  • Det er helt enkelt, en Capo, indtager en ophævet og fremtrædende rolle, capo-rollen handler om at symbolisere og repræsentere klubbens identitet 100% under kampen.

    Hvis man så står i en Borussia Dortmund-trøje sender det et blandet signal til både egne fans og modstandere, det er manglende fokus og loyalitet til Brøndby.

    At det så sker i forbindelse med et planlag stemningsboykot udstiller bare den manglende fokus og loyalitet i endnu større grad, hvilket forekommer besynderligt og umodent, grænsende til infantilt....Der burdes uddeles en endefuld....
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • Betalende bruger
        12. august 2025   

    • @Rasmus Stephansen bemærk ham der altid har stået der valgte stoppe og ikke stå der i denne sæson

      Kender ikke grunden men tænker måske nogen herinde gør det og man undre sig anden hjemmekamp og så står der en ny mand med Dortmund bluse handler det om der er nogen hard core fans der har taget over eller hvad jeg tidligere hørte fra en bekendt at Alpha har igen og igen blevet mere hårde typer og noget der gjorde han trak sig og meldte sig ud da han ikke længere kunne stå inde for de værdier de stod for eller modsat ikke

    Se 5 flere kommentarer

  • Jeg er i fuldstændig og komplet næsegrus beundring over trådstarterens talent ud i at brokke sig. En sand eksemplarisk brokrøv, der brokker sig med hjertet på det rette sted.

    Man må misunde Markus' og Brøndby85's liv når de har så få problemer at de er nødt til at opfinde noget at brokke sig over: om det er at fans benævner en spiller ved nationalitet alene eller om klublogoet på den smarte trøje ikke er det præcis samme som alle os andre, så havde vi jo ikke problemet før det blev italesat og der det unikke blik for brok noget som af tvinger respekt.

---

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
      14. august 2025   

  • Vi må jo håbe på, at vedkommende får den rigtige trøje på i aften.
     
    • AB76
    • AB76   14. august 2025   

    • @LJS
      Det er ikke til at vide, for vi kan ikke spå.
      1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner