Fodbold live resultater




Niels Frederiksen om kollaps: Jeg aner ikke, hvad der foregår

Skrevet af Marcus Linkhorst, 7. juni 2020

Brøndby lukkede i dag tre mål ind i 2. halvleg. En uventet drejning, efter at Brøndby var i kontrol i 1. halvleg. Heller ikke cheftræner Niels Frederiksen kan svare på, hvorfor det skete

- Det kan jeg simpelthen ikke svare på. Jeg aner ikke, hvad der foregår. Jeg ved bare, det er for ringe. I første halvleg er vi gode til at forsvare feltet. Lige pludselig får vi ikke forsvaret feltet, vundet dueller og forsvaret vores positioner. Jeg ved, hvad det er, der går galt, men hvorfor, det kan jeg ikke svare på, siger Niels Frederiksen efter dagens opgør. 

Horsens plejer at være et hold, der er stærke på dødbolde. Det er dog nemmere sagt end gjort, at dæmme op for dem, særligt når Brøndby ifølge Niels Frederiksen håndterede Horsens godt i 1. halvleg. 

- Jaja. Det er jo også nemt at stå og sige, men jeg synes, vi i 1. halvleg får vist, at vi godt kan håndtere det. De har ikke meget i 1. halvleg. De har væsentlig mere i 2. halvleg. De sætter også en ekstra stor en ind i Nicolai Brock-Madsen, men vi håndterer det ikke ret godt i 2. halvleg. 

Niels Frederiksen har også et forklaringsproblem, når han skal forklare, hvorfor det blev håndteret dårligt i 2. halvleg. 

- Det kan jeg ikke forklare. Vi taber duellerne inde i boksen. Vi får ikke vundet de andenbolde, som vi skal. Vi ligger for langt fra hinanden. Altså, jeg kan godt forklare, hvad der sker, men ikke hvorfor. 

SIdst de to hold mødtes, tabte Brøndby også. Det var på Brøndby Stadion. Og selvom Niels Frederiksen ser en lighed på, hvad Horsens slår Brøndby med, mener han ikke, de to kampe kan sammenlignes. 

- Fordi de slår os på noget fysik og på nogle dueller. Jeg tror også, de scorede på en standardsituation sidste gang. Jeg tror ikke, de to kampe kan sammenlignes. Vi stiller med et fuldstændig anderledes hold i dag, end vi gjorde dengang. Det var midt i en europæisk turnering, hvor vi spillede to gange om ugen. Så jeg tror ikke, de kan sammenlignes. Men Horsens er svære at spille imod. 

Løbet er ikke kørt

I tirsdags - efter SønderjyskE-kampen - var Niels Frederiksen ikke bange for at udpege Brøndby som favorit til tredjepladsen og bronzen. På trods af dagens resultater, der sender Brøndby 5 point væk fra tredjepladsen, mener Niels Frederiksen ikke, at løbet om tredjepladsen er kørt.  

- Haha, nej. Der er 30 point at spille om. Hvis vi slår AGF to gange indbyrdes og får lige mange point i de resterende runder, så bliver vi jo nr. 3 ifht. regnskabet med AGF. Men det er klart, det er ikke det, der interesserer mig. Det, der interesserer mig, er, at vi skal spille på et højere niveau, end det, vi gjorde vi i dag, hvis vi skal blive nr. 3.

De næste kampe, der spilles, bliver først planlagt senere, da slutspillet nu starter og der derfor skal lægges kampprogram. 

 

 

 




Deltag i diskussionen




  • Jeg tror mange inklusiv mig selv lidt har samme opfattelse af NF som overskriften. Om ikke andet så i dag. Jeg tror generelt ikke på trænerfyringer, og jeg ser ingen ide i at gøre det når man er i mesterskabsspillet, men måske CV skal ud og scoute markedet de kommende måneder sådan man er forberedt. Jeg tror godt vi kan få nogle ordenlige snittere og frygter vi hiver under 10 point hjem de sidste 10 kampe. Der skal i hvert fald ske noget nu
    10 enige
     
    • @Tanken jeg fuldstændig enig!! NF er på ingen måde den rigtige og mener også han var 3-4 valg ift ny coach??.... Håber inderligt cv finder ny mand til at tage over og så må klubben da igang med at bevise at vi har det 3 største budget!! Jeg ser en yderst bekymrende fremtid for vores klub... og hvis cv ikke snart reagerer så bliver vi smadret i næste sæson...
      3 enige
     
    • @BIF til jeg dør Selvfølgelig har CV et ansvar. Mens hans ansvar er at finde den rette træner og lave en økonomisk bæredygtig trup. Vi skal huske det var ikke CV som hentede NF, og det gør ham lettere at fyre for CV. Jeg er også helt med på at spillermaterialet ikke er i tip top stand, men derfor skal man stadig ikke tabe det taktiske spil så markant som i dag.
      1 enig
     
    • @BIF til jeg dør Selvfølgelig har CV et ansvar. Mens hans ansvar er at finde den rette træner og lave en økonomisk bæredygtig trup. Vi skal huske det var ikke CV som hentede NF, og det gør ham lettere at fyre for CV. Jeg er også helt med på at spillermaterialet ikke er i tip top stand, men derfor skal man stadig ikke tabe det taktiske spil så markant som i dag.
     
    • @BIF til jeg dør nu glemmer du at CV hentede Maxsø, hvilket selvfølgelig ikke var et super køb, men bare en super signing. Derudover har vi ikke en kontrakt med Jobbe endnu, men vi har til gengæld kontrakt med et hav af de unge talenter hvilket også er værd at have med. Desuden var første plan at rydde op i truppen. Vi kan ikke hente før vi har skåret lønkroner væk. Næste vindue kan derfor blive spændende, og reelt set CVs første sommer vindue i Brøndby hvor han kan forberede sig
      2 enige
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        8. juni 2020   

    • @BIF til jeg dør - CV har været fodbolddirektør i under 1 år, så jeg synes ikke rigtig man kan tillade sig at konkludere noget på hans evner endnu. Manden blev ansat til at få klubben på ret kurs igen, rent økonomisk, og det må man sige han er igang med. Han har skåret en væsentlig mængde lønkroner væk og sågar formået at tjene lidt penge på salg. BIF har desværre ikke det samme ry ude i fodboldverdenen, til at vi bare kan sælge spillere på vores navn alene... Men jeg er nysgerrig på, hvem du havde forestillet dig, han kunne have nået at lavet et super salg af? Det er jo svært at sælge noget dyret, hvis man ikke har noget nævneværdigt af værdi. Det er jo ikke CV der bestemmer hvor meget de købende klubber vil betale... Og før du nævner at FCM og FCN har lavet store salg, så overvej lige, hvor længe de har brugt, under samme sportdirektør til at opbygge et netværk, at undersøge hvilke klubber der kan være lune på deres spillere og generelt have en løbende dialog med andre klubber. CV har reelt kun haft et transfervindue til at handle i. Så jeg er sikker på, at han nok skal nå at vise sit værd.
      3 enige · 1 god kommentar
     
    • @BIF til jeg dør nu er det hverken CV som bestemmer formationen eller hvem som spiller, så det kan du ikke tilskrive ham. Det kan også godt være jeg er helt blind, men jeg kan simpelthen ikke se hvor du skriver Maxsø. Jeg tror måske også du forventer mere af CV end man reelt kan. Det er jo ikke fordi han kan trylle 25 millioner på et salg. Det han til gengæld kan er at sikre de unge har et sted at spille, og han kan sørge for folk bliver solgt på de rigtige tidspunkter. Og det har han vist allerede synes jeg.
      3 enige · 2 god kommentar
     
    • @BIF til jeg dør ahh, der må du undskylde mig, men jeg kan simpelthen ikke huske alt hvad folk jeg diskuterer med herinde mener og har skrevet. Jeg forventer heller ikke du kan huske absolut alt hvad jeg har skrevet. Eller for den sags skyld læst alt hvad jeg har skrevet. Det er lettere når man har en så lang debat som vi havde om Tibbling, men ellers kommer jeg ikke til at huske absolut alt i fremtiden heller
     
    • @BIF til jeg dør Schwabe kan jeg sagtens se forlænges, men tror den er 50/50. Jeg tror dog ikke man kan regne med overskud. Jeg er heller ikke helt sikker på Hermannsson, men det kan sagtens være muligt. Jeg mener vi kan sælge ham og midtbanen uden vi skal hente nogen nye. Så må Kobongo og Staugaard tage venstre side, mens Skipper og Rosted tager højre. Jeg tror ikke Skipper udlejes hvis Hermannsson sælges, da man så vi have for få forsvarsspillere. Midtbanen kan vi stort set bare sælge ud af, og så mener jeg bare man skal give noget tid til folk som Frendrup, Corlu og Slimane så skal det nok gå. Dem mener jeg i øvrigt også passer bedre sammen som typer end hvad vi så i går. Vi skal for alt i verden forlænge med Jobbe, og jeg mener faktisk at sådan vi spiller vores angribere nu hvor de har plads til at løbe ud på sidderne er han bedre der end hvis man låste ham på kanten. Hvis han kan få samarbejdet med Hedlund kørende så de ikke gik efter de samme bolde men løb for hinanden ville de to være ustoppelige på toppen
      2 enige · 1 god kommentar

  • Skræmmende at han ikke aner hvad der foregår ????? WTF.. og så skal vi spille på et højere niveau, det tænker jeg ikke bliver en umulig opgave men samtidig kan jeg faktisk ikke huske mange kampe under NF hvor man har siddet tilbage og tænk.. her er sgu tegningen til noget stort, tværtimod ser det mere ud til konsekvens at gå i den anden retning, er så træt af at der ikke bare er en smule stabilitet, kan huske en af delmålene før denne sæson var at komme tættere på FCK og FCM... ja go dav do
    2 enige
     
    • Chuck
    • Chuck   7. juni 2020   

    • @Joblar ikke stabilt? Vi har da ligger stabilt på 3-4 pladsen
      1 enig
     
    • @Chuck nu tænkte jeg mere på præstationerne på banen så vinder vi en så taber vi en så vinder vi en osv osv

  • Så Jürgen Klopp ville gøre dette hold til mestre eller bare markant bedre? Come on...det handler om at vores spilleres kvalitet ikke er god nok. Og de kan altså ikke allesammen trænes 20% bedre. Det har de ikke potentiale til.
    3 enige · 1 god kommentar
     
    • @Kristianbs I dag mener jeg vi taber fordi vi bliver taktisk overmatchet. Ikke fordi spillerne er dårligere end Horsens spillere. Det er klart NF ikke har de samme spillere at rykke med som mange tidligere Brøndby trænere har haft, men jeg synes vi for ofte er blevet overmatchet taktisk, og ja det ville en Jürgen Klopp ikke
      1 enig
     
    • @Tanken Enig. NF og resten af teamet skal se at vi bliver sårbare i venstre forsvarsside. Så må vi rokere lidt inde på banen.
     
    • Chuck
    • Chuck   7. juni 2020   

    • @Tanken enig. Vi er foran 1-0. Hvorfor ikke lade Horsens skabe kampen og så stå lavt og lave et par giftige kontra angreb. Vi har ikke de kvalitets spillere vi behøver for at dominere på udebane.

  • Sim
  • Sim   7. juni 2020   

  • Alle ved hvad der foregår... NF har tabt omklædningsrummet.. Vi skal have spilleglæden tilbage... A man without a plan...
    1 enig
     
    • @Sim tabt omklædningsrummet... Det ville være lidt rart med et link til noget der bare indikerer, at NF har det.
      1 enig
     
    • Sim
    • Sim   7. juni 2020   

    • @Marc Johnson. Det er referencer som blev brugt under en tidligere træner uden bevis for samme. Niels, som gør det væsentligt dårligere, slipper alt for nemt i denne sæson. Der er godt nok langt imellem det vi blev lovet: Aggressivt presspil. Bedre til at tage temp. på kampen. Mindre hovedløst. osv osv.
      1 enig
     
    • @Sim enig at det også blev brugt om AZ. Det var ligeså håbløst som at påstå det nu. Beviser tak!
      1 enig
     
    • Sim
    • Sim   8. juni 2020   

    • @Marc Johnson. Læs nu indenad. Og så vend evt. Tilbage når det går op for dig hvad jeg reelt mener.
     
    • @Sim hej, hvis du bruger tyk ironi så beklager jeg, at jeg ikke fangede den. Men det er satme ikke nemt at fange i et debatforum
     
    • Sim
    • Sim   9. juni 2020   

    • @Marc Johnson Det gjorde jeg:)
      1 enig

---

  • Ikke den bedste måde NF vælger at formulere sig på her. Hvis det virkelig passer, at samtlige 3 trænere ikke kan gennemskue hvilken taktisk og mental drejning kampen tager, så er der mindst én træner for meget ansat. Det lyder lidt som en falliterklæring på mig. En cheftræner i Brøndby skal tænke sig godt om, inden han siger ved ikke om en kamp.
    4 enige

  • Jack
  • Jack
    Betalende bruger
      7. juni 2020   

  • Enig i overskrift fra NF, og enig med Tanken vedr. Træning fyringer så længe vi ikke har de store ambitioner ( NF er ok til de unge og vi har ikke råd), men ( mit gæt: vores Superliga træneromkostninger er +300% ift Horsens, så vi burde kunne agere bedre

  • Ja flot du! En træner som blot kan se hvad der sker men ikke engang forstår det? Hvordan skal man så løse det, hvis man ikke forstår det.

  • Ja flot du! En træner som blot kan se hvad der sker men ikke engang forstår det? Hvordan skal man så løse det, hvis man ikke forstår det? Det bedste du, Niels, kan gøre for klubben er at sige dit job op. Du har jo tydeligvis ikke færdighederne.

---

  • mp80
  • mp80   7. juni 2020   

  • Mit bud er Brøndby slutter nr. 5, det har jeg længe ment. Med NF som træner er det blevet en meget blandet fornøjelse, der er ikke noget klart udtryk, hvor man ser planen bare følges og lykkes. De kampe man vinder er ikke klare sejre, men ofte sejre i kampe som ligeså godt kunne være endt uafgjort. Økonomien er desværre elendig og derfor tror jeg ikke der sker noget på træner fronten før tidligst til vinter, tænker man bruger de få penge der er på truppen frem for træneren. Virkelige ærgerligt man ikke fik hentet P. Mortensen til Brøndby kæmpe fejl.

  • Godt nok en skidt udmelding og han gider nærmest ikke juble ved 2-2 målet!!! Han Burde stå ude ved kridtstregen og råbe og diregere, og ikke mindst juble når vi scorer! En ting er at han fatter hat af taktikken fra Horsens i dag. En anden ting er, at han er dræbende for gejsten. Jeg mener bestemt man skal finde en ny mand ved roret hurtigst muligt, så vi kan påbegynde en ny genrejsning i denne sæson. For det er desværre ikke konstruktivt med NF ved roret.
    2 enige

  • Pollesen
  • Pollesen
    Betalende bruger
      7. juni 2020   

  • Når man ser på vores spiller materiale, så har NF gjort det kanon her i foråret..... glæder mig til den nye sæson .... nye unge spillere tak
    3 enige

  • Chuck
  • Chuck   7. juni 2020   

  • Jeg mener vi skal lade NF tage Denne sæson og næste og så skal der en ny træner ind. En tysker der er opflasket med redbull strategien og med en plan B. Vi mangler den energi som Zorniger bragte men med flere nuancer.

---

  • Det var fint NF skiftede til 3-5-2 men vi har ikke udviklet os siden der! -jeg ser helt sort og hvidt på det, tror ikke NF er træneren der kan gøre os til mestre igen, så find træneren der kan, og lad ham bygge det op..!
    1 enig

  • Zer
  • Zer   8. juni 2020   

  • At en træner kan sige – jeg ved ikke hvad der forgår – siger alt om NF. Det mest skræmmende er, at han ikke reagere da det begynder, at sejle efter pausen

  • Zer
  • Zer   8. juni 2020   


  • Zer
  • Zer   8. juni 2020   


---

  • Hawk
  • Hawk
    Betalende bruger
      8. juni 2020   

  • Folk overfortolker på udtalelserne, for han siger det jo alligevel, vi er for langt fra dem i feltet. Hermannson bliver alt for nemt snydt af 16 årige Kjær, Jung er tilbage med nonchalant spil som back, og Gammelby fejlplacerer sig som venstre back. Som NF siger: Han ved godt hvad der går galt, men forstår måske ikke hvorfor spillerne gør noget andet end aftalt
    3 enige · 1 god kommentar

  • Hawk
  • Hawk
    Betalende bruger
      8. juni 2020   

  • Jeg forstår heller ikke hvorfor spillerne virkede passive, for mig var Lindstrøm den eneste med rigtigt drev i spillet i dag.
    3 enige

  • SLETTES (dobbelt post)

  • Der var 2 ting galt i Horsens: 1. Jung var flyttet op som wingback. Vi har ellers haft god succes med Jung som en del af 3-mands forsvaret. Problem 2 var, at midtbanen var anonym og fraværende. Specielt Vigen og Slimane. Radosevic så vi kæmpe, til gengæld var hans korte afleveringer igen ikke særlig skarpe.
    1 enig
     
    • @IverJakobsen ..og det er sagens kerne om Radosevic. Kan vi bruge en spiller på hans position, der er så ringe på bolden? Det mener jeg Ikke.
      1 enig
     
    • @IverJakobsen jeg vil 10 gange heller have Bjarke Jacobsen til den halve løn end Vigen eller Rado.
     
    • @IverJakobsen Efter at have set highlights igen, synes jeg heller ikke vi kan frikende Hermannsson helt. Han har altså nogle udfald en gang imellem, der koster point.

---

  • Ivan
  • Ivan   8. juni 2020   

  • Jeg ved godt hvad der foregår. Der mangler gejst og tro på tingene. Både hos os fans , hos træneren og hos spillerne. Vi lider stadig under at vi ikke blev mestre dengang for to år siden. Efter mange år med spillemæssige problemer og manglende tro på tingene komZorniger og tog hele ansvaret på sig og rejste holdet til ny tro på tingene. Men da det så alligevel gik galt faldt alle over ham og han blev fyret selv om vi lå på 3 pladsen. Siden hen er der sket det at vi fans er kolossalt kritiske hver gang vi taber. Vi kan ikke bare ryste det af os og komme videre. Nu mod Horsens bliver vi presset i starten af kampen men får styr på det og kommer foran. Flot gjort. Vi spiller godt , men mangler det sidste til at komme foran 2-0. Så kommer halvlegen og Horsens presser igen og udligner. Og fluks falder det hele på gulvet. Vi får udlignet på trods af at Horsens stadig dominerer. Flot gjort , men til sidst scorer Horsens igen fordi de tror på tingene og det gør vi ikke. Hvis jeg ser på spillernes indsats er der to ting der er helt galt. Forsvaret sejler. De kommer ikke ud til dem der skal slå indlæggende, og i det lille felt bliver målscorerne ikke presset. Og når det er muligt for Horsens og alle de andre hold at presse os så nemt er det fordi vi taber næsten alle nærkampe. Vi har alt for mange spillere der ikke kan forsvare, forstået på den måde at de er for lette at gå forbi eller spille forbi. Derudover har vi flere der ikke kan ramme en medspiller på 10 m afstand og vi mangler spillere de kan ramme hinanden på indlæg. Taktisk har vi for få mand i feltet nå mulighederne viser sig og vi har for få afslutninger . Ikke mindst har vi ingen målfralige angribere efter at have solgt Wilcek og Pukki. Generelt er spillerkvaliteten middelmådig, kun Maxsø, Jung , Jobbe og Slimane er bedre. Men først og sidst handler det om selvtillid , gejst og tro på tingene, og det får man kun hvis man kan glemme fortiden og se det positive der trods alt var. Gode mål og indimellem et fint og hurtigt shortpassing spil som kan blive et problem for mange hold hvis vi for alvor lykkes med det i mere en 2 min hist og her. Lad os nu glæde os over at vi ligger nr 4, er med i medalje spillet og har mange lovende unge der kan tale over når vi er sluppet af med Vigen, Gammelnok,Rado, Tibbling, Hermansson,Schwäbe og Mraz først og fremmest.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @Ivan Et rigtig godt indlæg set i et helikopterperspektiv. Jeg er meget enig i din analyse af tingenes generelle tilstand.
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        8. juni 2020   

    • @Ivan - Jeg giver @Christian Brøndbyman ret. Er godt, sagligt og nøgternt indlæg. Også jeg er enig i din analyse. Selvom vi alle er trætte af at høre, at vi skal vente endnu længere på et mesterskab, så bliver vi bare nød til at have tålmodighed. Tålmodighed med sport/fodbolddirektør, tålmodighed med træner og tålmodighed med spillerne. Jeg er ikke glad for at indrømme det, men jeg har affundet mig med, at vi pt er et midterhold. og i dén henseende, er det flot at vi ligger nr. 4. Når det så er sagt, så burde vores budget kaste mere af sig, end kun en kamp om 3. til 5. pladsen. Men hvis man skal bygge et hus og konstant skifter arkitekt, må du forvente, at udseende af dit hus kan ændre sig. Hvis du så samtidig ikke har råd til de bedste håndværkere og oven i det vælger at have lærlinge på, for at du med tiden har de bedste håndværkere. Så er det klart, at det tager længere tid og koster flere penge, end naboen, som holder fast i sin første plan og ikke lader sig påvirker er resten af nabolaget gør, eller hvad rigmanden ønsker.
      3 enige · 1 god kommentar





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner