Fodbold live resultater




Ny træner, CV hvad venter du på?

Skrevet af Akj, 15. december 2022

Det er interessant at CV altid taler om at der skal være ro på og kontinuitet i BIF. Men når det kommer til indkøb af spillere og ansættelse af ny træner er det ikke det der er fokus på. Når en klub som Brøndby fyrer træneren må man forvente at der allerede ligger en liste over potentille trænere som CV gerne vil skrive kontrakt med. Dette ser dog ikke ud til at være tilfældet for så var der allerede fundet en ny. Samtidig kan det ikke være kommet som en overraskelse at en ny træner skulle findes da der ikke har være kontraktforhandliger med Niels. Så det ser ud til at planerne hele tiden har været at der skulle komme en ny træner nu. 

CV gjorde det godt i Nordsjælland men for mig at se har han ikke været bedre en sine forgængere i Brøndby med hensyn til indkøb og visioner. Jeg mener at vi skal have ansat en der kan hjælpe ham eller finde en ny til hans post. Samtidig skal der kigges grundigt på hvordan vi scouter nye spillere. Jeg er i tvivl om at vi overhovedet har en scouting afdeling i Brøndby. Langtidplanlægningen sejler i forbindelse med truppen hvilken den har gjort siden CV blev ansat. Er jeg for hård? Det synes jeg ikke når der nu er gået 3 år og vi har brugt rigtig mange penge til spilllerindkøb. Som der er handlet hvor alt sker i sidste øjeblik virker ikke professionelt. 

Er det måske ved at være tid til at der bliver ansat en der har visioner og en der har en plan der ikke bære præg af at alt skal ske i sidste øjeblik. Brøndby og CV behøver ikke at vente på at transfer vinduet starter d. 5 januar før der bliver lavet en plan. 




Deltag i diskussionen




  • Den12mand
  • Den12mand
    Betalende bruger
      15. december 2022   

  • CV ventede på dit indlæg …
    5 god kommentar
     
    • Akj
    • Akj   15. december 2022   

    • @Den12mand. Sjovt og nok rigtigt for CV er en tålmodig mand.

  • fabi
  • fabi   15. december 2022   

  • Hvad vil du gerne med dit skriv. Diskutere CV? eller hvorfor vi ikke har ansat en træner endnu?
    2 god kommentar
     
    • Akj
    • Akj   15. december 2022   

    • @fabi At der ikke er hentet en træner falder jo tilbage på CV. Problemet her er at hvis der blev hentet en træner tidligt i forløbet kunne han være med til at købe de spillere som han mente manglede. Men nu må han vente på næste vindue og CV køber igen spillere som han synes selvom det ikke nødvendigvis er nogen der passer til spillestil eller som træneren ønsker.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      15. december 2022   

  • Som Brøndbyfan er det svært at være tålmodig.
    Har dog forståelse for at det er vigtigt at vi finder den helt rigtige træner.
    Har fuld tillid til C. V, må jeg indrømme.
    Vigtigt at han træffer den helt rigtige beslutning
    3 enige

  • tror generelt Brøndby fans har et urealistisk syn på hvordan verden er skruet sammen ...for en Brøndby fan er alt nemt og burde være sket i går ...i den virkelige verden forholder det sig ikke helt sådan
    5 enige · 3 god kommentar
     
    • Kenneth
    • Kenneth
      Betalende bruger
        16. december 2022   

    • @Brøndby 1964 IF
      Man havde en historisk lang offseason som mange så som den perfekte mulighed for at skifte træner i.
      Man planlægger en træningslejr 3 uger efter NF blev fyret.
      Det ville da havde været optimalt at få en træner ind der kunne have deltaget på den træningslejr og kunne lære spillerne at kende (inden transfervinduet åbner) og kunne begynde at implementere sine ideer til truppen.

      Jeg mener det klart en spildt mulighed man ikke udnyttede

      Men selvfølgelig er det det rigtige at vente på den rigtige træner fremfor at vælge en der var klar 1. december, hvis den rigtige træner så vil komme til Brøndby
      1 enig

---

  • Sunderland
  • Sunderland
    Top debattør
      15. december 2022   

  • Skal du ansætte et stort træner navn, så kræver det tålmodighed. F.eks. Ole Gunnar Solskjær siger jo ikke JA for pengenes skyld, det hele skal hænge sammen, hvordan er det økonomiske spiller budget? Hvilket Team kommer med træneren? CV har bestemt ikke travlt i min optik. Jeg vil hellere have f.eks. Ole Gunnar Solskjær på plads 14.Januar med det rigtige Team omkring ham, rigtige spiller materiale. En at ansætte en desperat f.eks. Tysk lykkeridder der mangler et job....
    2 enige · 2 god kommentar

  • Sunderland
  • Sunderland
    Top debattør
      15. december 2022   

  • Har vi ik lige fået tidligere chef-scouter fra Chelsea med som støtte? Vi har pt en af Danmarks største antal Scouting personer ansat, hvis ikke det største antal, vi er en del af Tysk scouting (b.la. via Augsburg) og Engelsk scouting (b.la. via Crystal Palace). GFH som jo deller vandene, har været fremragende til at ansætte de rigtige via scouting på træner, spiller, marketing og ansætte de rigtige folk til at drive klubberne. Ved godt zorniger gjorde det fremragende, men hverken Kramer eller Wagner ser jeg som potentielle Brøndby IF trænere, de begge for risikable at ansætte.....
    1 god kommentar

  • At finde en ny træner til en klub som Brøndby tager selvfølgelig tid. Det virker til at vi gerne vil have en udenlandsk træner ansat, hvilket også gør processen sværere og længere. Der har sikkert allerede foregået en del samtaler med mulige emner. En træner fra udlandet skal jo også have mange ting til at gå op før han siger ja. Familen skal være med på ideen osv. plus den nye træner sikkert gerne vil have sit eget team med. De skal så også lige have tingene til at gå op. Det skal nok komme snart, men jeg er sgu også utålmodig!
    1 god kommentar

  • ClausM
  • ClausM   15. december 2022   

  • Spillerne har ferie, så hvorfor skulle det give mening at hente en træner nu.
    2 enige
     
    • Kenneth
    • Kenneth
      Betalende bruger
        16. december 2022   

    • @ClausM
      Nu er også lige meget, men inden trænningslejren ville have været optimalt
      1 enig

---

  • Mogens
  • Mogens   16. december 2022   

  • Kan det tænkes, at de trænere CV havde/har øverst på listen ikke er interesserede eller at de måske ikke kan/kunne blive enige. Altid interessant men enøjede og forsimplede sort-hvide betragtninger. Desværre sjældent noget der bidrager positivt til processen hverken for deltagerne eller beskuerne. CV har ved flere lejligheder forklaret hvordan tingene ser ud fra hans perspektiv. Det kan man så synes om som man vil. Personligt har han heller ikke blæst mig bagover. Han har skuffet i forhold til transfers. Han har været god for økonomien. Jeg vil gætte på, at CV må stå med kniven for struben. Der er ikke plads til flere store dyre fejlkøb. Så må han nok vige pladsen i forhold til transfers.
    2 enige · 1 god kommentar

  • MR
  • MR
    Betalende bruger
      18. december 2022   

  • For og imod, frem og tilbage... Uanset hvad, så er det en skandale, at CV er så uforberedt! Alle kunne se, at Niller var på vej ud. Og alligevel har han ikke haft nogen trænere i kikkerten... Hvis ikke der havde været VM, ny regering og Julefrokoster var Brøndby og CV blevet haglet ned i diverse medier og podcast for at være så sløve... Og vi fans, ville nok også være oppe på lakridserne... Der er nu kæmpe forventninger til det navn CV finder frem til efter så lang indflyvning. Ender vi med en tilfældig nordmand eller Retov, så må CV ud...
     
    • Sunderland
    • Sunderland
      Top debattør
        18. december 2022   

    • @MR Vi scouter spillere og trænere året rundt. Mener du at Ole Gunnar Solskjær er en tilfældig Nordmand? Spillerne starter op 9.Januar, hvorfor afsløre en ny træner midt i Spillernes ferie, vil det ik være amatør agtigt? 9.Januar så får du svaret, så ro på der er 3 uger til. Spillerne er på ferie, Spillerne er på ferie, Spillerne er på ferie :-) :-) :-)
      1 enig
     
    • Rasmus Stephansen
    • Rasmus Stephansen
      Betalende bruger
      Top debattør
      Top kommentator
      Top gode
        19. december 2022   

    • @MR Hahahahahaha, humoristisk indlæg uden nogen substans, jeg var ikke klar over at CV er ene mand på opgaven............
      1 god kommentar

  • MR
  • MR
    Betalende bruger
      19. december 2022   

  • Ja, jeg ved da godt, at CV har meldt d. 9.1.2023 som sin deadline... Nu ved jeg ikke hvad I arbejder med, men her er tale om en mand med én primær opgave, når han har valgt at fyre træneren (Niller).Opgaven er: find en ny! Men problemet er al den tid vi allerede har spildt... En ny træner skal bruge god tid med truppen og klubben - den mulighed er væk nu.. Og mon ikke også spillertruppen tænker: Hvad fan... foregår der i denne klub!? Ingen træner i (så vidt) 31 dage....
     
    • Jensen
    • Jensen
      Betalende bruger
        20. december 2022   

    • @MR - At finde en træner er nemt. Han går bare ned på jobcenteret og henter den første og bedste.
      At finde det RIGTIGE træner tager tid. Specielt hvis det er en, der allerede er i job. Der skal aftale løn og personlige forhold, der skal sikkert diskuteres beføjelser og snakkes om hvordan man ønsker der skal spilles.
      Ja, der har lige været en træningslejr, hvor en ny træner kunne have været med. Men senest har alle spillere været væk til VM og eller ferie. Så ville en ny træner bare have siddet og krydret røv, ind til ferien er slut.
      I stedet tager CV sig tiden, til at finde den rette profil, der kan løfte os til næste niveau.

      Men hvis det er så nemt, så fortæl os hvem den nye træner bør være, hvordan du agter han skulle ansættes og under hvilke forhold. For du må jo vide, hvilke betingelser klubben kan tilbyde, som bare uden videre accepteres, når du er så skuffet over, at det ikke allerede er sket.
      1 enig

  • Rasmus Stephansen
  • Rasmus Stephansen
    Betalende bruger
    Top debattør
    Top kommentator
    Top gode
      19. december 2022   

  • Selvfølgelig har BIF en kandidatliste, selvfølgelig er CV en af landets absolut mest kompetente sportsdirektører, spørg i branchen, istedet for at læse EB og prøv dog at se på den turn around han har leveret, det ganske imponerende. Det fungerer ikke sådan, at når man ansætter en topleder, at man på dag 2 ringer til kandidaterne og holder 2-3 jobsamtaler og vupti så ansætter man den ny . Der skal et længere forløb til. For det andet så sker der også det at der melder sig nogle egnede kandidater som ikke stod på ens liste, fodboldkommentator Poul Hansen er citeret for at han forventer Brøndby har fået op mod 75 uanmodet henvendelser, disse skal scannes og analyseres. BIF ansættelsesudvalg som udover CV også tæller JBA og Scott McLachlan, måske Ignacio Beristain eller andre, bør tage den nødvendige tid og hvis de start 2023 kan melde ud med en uge til opstart vil det være inden for skiven.


    4 enige · 4 god kommentar
     
    • LJS
    • LJS
      Betalende bruger
      Top debattør
        19. december 2022   

    • @Rasmus Stephansen
      Vel skrevet.
      Er overbevist om at de finder den helt rigtige træner inden d.9. Januar.
      1 enig

    Se 1 flere kommentarer
     
    • mimor1
    • mimor1   19. december 2022   

    • @Rasmus Det er jo også en opgave at finde ud af om man skal gå med CVs foretrukne pragmatiske stil, som han hyldede under Niels, eller om de nye gerne vil have en spillestil, hvor vi spiller på egne præmisser.
      Der er vel ikke mange Brøndby fans som ønsker sig en ansættelse ala Bo Henriksen

---

  • KJOE
  • KJOE   21. december 2022   

  • Der sker intet ved at bruge hele perioden op til 9. januar. Det er super kompetente folk, der arbejder med ansættelsen af træneren. Klubbens netværk er blevet meget større og jeg forestiller mig, at alle muligheder bliver vendt og drejet.
    Perioden fra mesterskabet og frem til nu handlede jo for CV om at finde den billigst mulige trup, da klubben skulle gøres salgsklar.
    Meget vil ændre sig. Ikke mindst ambitionerne på træner og spillere.
    Jeg glæder mig over, at man ikke hører nogen som helst rygter. Det tyder på, at tingene kører professionelt.
    2 enige · 2 god kommentar





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner