-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Rygtet om Thomas Nørgaard som ny træner har ligget og luret i et stykke tid siden Brøndby sagde farvel til Steve Cooper.
Onsdag ved middagstid blev det bekræftet fra officiel side, da Thomas Nørgaard blev præsenteret på en 3-årig kontrakt som cheftræner i Brøndby. Med sig tager han assistenttræner Lasse Frølund og analytiker Carl-Emil Lopdrup.
Om ansættelsen siger sportsdirektør Julius Ohnesorge til klubbens hjemmeside:
- Thomas har gennem hele sin karriere vist en evne til at skabe hold, der præsterer mere end bare summen af de enkelte dele. Han kombinerer stærke fodboldfaglige kompetencer med tydelig ledelse, høje standarder og en oprigtig evne til at samle mennesker om et fælles mål. Gennem sin karriere har han skabt miljøer, hvor spillere udvikler sig, hold bliver bedre, og hvor alle ved præcis, hvad der forventes af dem, og fortsætter:
- I Brøndby IF ønsker vi, at mod, intensitet og fællesskab skal være synligt i alt, hvad vi gør. Vi tror på, at Thomas er den rette til at styrke de kvaliteter omkring vores førstehold.
Viaplay Sport News fortæller onsdag at der tidligere har været interesse fra Brøndbys side for at ansætte Nørgaard - det var da Birk blev ansat omkring årsskiftet 2024/25.
Thomas Nørgaard har skrevet en kontrakt frem til sommeren 2029 som cheftræner for Brøndby IF.
Deltag i diskussionen
Mortensputnik 16 dage siden
LebogangHansen 16 dage siden
En tidligere anfører i vores egen ungdomsafdeling, så bliver det ikke mere Brøndby.
Det bliver spændende at se hvordan intensitet bliver en del af vores spil.
Uanset stor opbakning til vores nye træner .
Vainio74
Betalende bruger
16 dage siden
Jonas Lundahl 16 dage siden
Jeg håber inderligt, han fjerner min umiddelbare pessimisme. Han vil få min fulde opbakning uagtet, at jeg havde håbet på Bo Henriksen :)
Kom så Nørgaard, lad os hive metal hjem i næste sæson - og helst den gyldne af slagsen!
---
Jensen
Betalende bruger
16 dage siden
Det flugter jo med alt Ohnesorge har tidligere om hvad de ønsker i klubben.
Jeg hæfter mig dog ved, at det er den første træneransættelse i mange år, hvor man ikke taler om en spillestil eller et udtryk i spillet.
Det hele handler om fælleskab og ånd. Og på dét punkt passer Nørgaard perfekt ind.
Jeg tror det er det rette valg, men jeg forventer at næste sæson bliver en mellemsæson. ikke fordi Nørgaard ikke er dygtig, men fordi det kommer til at handle mere om at skabe et hold, frem for at vinde hele lortet...
Og det har jeg det faktisk fint med. Men jeg er mere i tvivl om, hvor mange andre der accepterer en sæson hvor vi river ned, bygger om og bygger rundt, frem for at spurte afsted i indkøbsbonanza.
Velkommen til...!
Og til ledelsen: ''Lad ham nu for H..... få den tid der skal til!''
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top kommentator
Top gode
16 dage siden
Nillerfan 16 dage siden
Vainio74
Betalende bruger
16 dage siden
Kenneth
Betalende bruger
16 dage siden
all in, med fokus på at kvalificere sig til europæisk gruppespil ;-)
Velkommen til Thomas.
Især glad for det ser ud til Brøndby vil fortsætte med en 4-2-3-1 formation, eller noget lignende
---