Fodbold live resultater




Officielt: Thomas Nørgaard er ny træner i Brøndby

Skrevet af Kasper Pedersbæk, 16 dage siden

Rygtet om Thomas Nørgaard som ny træner har ligget og luret i et stykke tid siden Brøndby sagde farvel til Steve Cooper.

Onsdag ved middagstid blev det bekræftet fra officiel side, da Thomas Nørgaard blev præsenteret på en 3-årig kontrakt som cheftræner i Brøndby. Med sig tager han assistenttræner Lasse Frølund og analytiker Carl-Emil Lopdrup.

Om ansættelsen siger sportsdirektør Julius Ohnesorge til klubbens hjemmeside:

- Thomas har gennem hele sin karriere vist en evne til at skabe hold, der præsterer mere end bare summen af de enkelte dele. Han kombinerer stærke fodboldfaglige kompetencer med tydelig ledelse, høje standarder og en oprigtig evne til at samle mennesker om et fælles mål. Gennem sin karriere har han skabt miljøer, hvor spillere udvikler sig, hold bliver bedre, og hvor alle ved præcis, hvad der forventes af dem, og fortsætter:

- I Brøndby IF ønsker vi, at mod, intensitet og fællesskab skal være synligt i alt, hvad vi gør. Vi tror på, at Thomas er den rette til at styrke de kvaliteter omkring vores førstehold.

Viaplay Sport News fortæller onsdag at der tidligere har været interesse fra Brøndbys side for at ansætte Nørgaard - det var da Birk blev ansat omkring årsskiftet 2024/25.

Thomas Nørgaard har skrevet en kontrakt frem til sommeren 2029 som cheftræner for Brøndby IF.




Deltag i diskussionen




  • Velkommen til. Lad os håbe på ro og mange gode kampe.
    5 enige

  • Velkommen hjem!

    En tidligere anfører i vores egen ungdomsafdeling, så bliver det ikke mere Brøndby.

    Det bliver spændende at se hvordan intensitet bliver en del af vores spil.

    Uanset stor opbakning til vores nye træner .
    6 enige · 4 god kommentar

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      16 dage siden   

  • Velkommen Thomas, vi glæder os :)
    3 enige · 3 god kommentar

  • Velkommen til Thomas Nørgaard.

    Jeg håber inderligt, han fjerner min umiddelbare pessimisme. Han vil få min fulde opbakning uagtet, at jeg havde håbet på Bo Henriksen :)

    Kom så Nørgaard, lad os hive metal hjem i næste sæson - og helst den gyldne af slagsen!
    1 enig

---

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      16 dage siden   

  • Stort velkommen til vores nye træner.
    Det flugter jo med alt Ohnesorge har tidligere om hvad de ønsker i klubben.

    Jeg hæfter mig dog ved, at det er den første træneransættelse i mange år, hvor man ikke taler om en spillestil eller et udtryk i spillet.
    Det hele handler om fælleskab og ånd. Og på dét punkt passer Nørgaard perfekt ind.

    Jeg tror det er det rette valg, men jeg forventer at næste sæson bliver en mellemsæson. ikke fordi Nørgaard ikke er dygtig, men fordi det kommer til at handle mere om at skabe et hold, frem for at vinde hele lortet...
    Og det har jeg det faktisk fint med. Men jeg er mere i tvivl om, hvor mange andre der accepterer en sæson hvor vi river ned, bygger om og bygger rundt, frem for at spurte afsted i indkøbsbonanza.

    Velkommen til...!
    Og til ledelsen: ''Lad ham nu for H..... få den tid der skal til!''
    3 enige · 2 god kommentar

  • Rasmus Stephansen
  • Rasmus Stephansen
    Betalende bruger
    Top debattør
    Top kommentator
    Top gode
      16 dage siden   

  • Da Thomas N for 3 år siden startede i Sønderkyske blev han af fans spurgt - hvordan skal vi spille, hvilken spillestil skal vi have, TN svarede, fans skal hver eneste gang kunne kende os på vores energi, på vores intensitet, at vi er energiske og fremadrettet i det vi gør på banen og at vi er modige, om vi så kommer til at spille med 3 eller 4 eller 5 mand i bagkæde er ikke så afgørende, men vi skal som hold udvikle os og være kloge, være beslutningsstærke, altså en mere værdibaseret indgangsvinkel end en strategisk indgangsvinkel som mange ellers skriger efter.....!!!......Velkommen Thomas
    2 god kommentar

  • Jeg er glad - og lettet over denne ansættelse. En dansker med kendskab til ligaen og klubben. Og jeg er glad for at det ikke blev Bo H, Jess T, Kasper H elign. De ville alle blot bruge BIF til et springbræt videre. Vi har brug for nogen, der tager klubben til sig og vil investere det nødvendige. Thomas N er sulten og det har vi i den grad brug for at få bragt ind i omklædningsrummet...
    2 enige · 2 god kommentar

  • Vainio74
  • Vainio74
    Betalende bruger
      16 dage siden   

  • Jeg glæder mig til at høre Nørgaard syn og planer for fremtiden:)
    1 god kommentar
     
    • Kenneth
    • Kenneth
      Betalende bruger
        16 dage siden   

    • @Vainio74
      all in, med fokus på at kvalificere sig til europæisk gruppespil ;-)

      Velkommen til Thomas.
      Især glad for det ser ud til Brøndby vil fortsætte med en 4-2-3-1 formation, eller noget lignende

---





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner