Fodbold live resultater




Om tranfervinduet og om CV fra mit perspektiv som fan.

Skrevet af HvorliggerColding, 2. februar 2022

Kl er 12 her onsdag middag på Ole Olden'sfødselsdag. På utilsigtet vis havde jeg mulighed for, at følge tranferviduets sidste dag i medierne, da jeg ligesom mange andre er ramt af Covid 19. 
Det blev til 8 timers udsendelse fra BT, en konstant opdatering på EB.DK - Tipsbladet.dk og Bold.dk. Ja selv norske medier blev fulgt tæt da en hvis Bell blev bragt i spil, sent ud på aftenen. Lad mig sige det ærligt, så var jeg til at beynde med, på ingen måde tilfreds med hvad jeg så. Alt imens de 2 FC klubber hentede spillere ind på samlebånd, afsatte vi den ene spiller efter den anden, uden at hente nævneværdige erstatninger. Da klokken passerede midnat havde klubben dog formået og hente et par erstatninger. En udenlandsk dansker hvis ophold har været af meget tvivlsom karakter og en spiller fra New Zealand. Home of the hobbits !!!   Det virkede ærligt talt på mig som om vi var slået 4 år tilbage i tiden målt på afstand til de 2 andre førerhold. En afstand, som jeg ærligt talt havde håbet på var blevet indskrænket en lille smule med mesterskabet sidste år. Men ak. Boy was i wrong !!!

Eller var jeg ?

Efter en god nats søvn og en masse tanker er jeg ikke så sikker længere. Og det er nok hele min pointe med dette skriv. For hvem af os har ikke skrevet ting på enten Facebook eller andre steder, som vi troede på, men som vi når alt kommer til alt ikke hjælper klubben eller fællesskabet. Jeg ved jeg har. Men min erfaring i dag (51 år tog det) siger mig, at man lige skal lade det sive igennem systemet først, sove en nats tid og så genoverveje det man tænkte. Ligesom dengang jeg var ung og min mor spurgte om jeg ikke lige skulle sove på det, inden jeg brugte  8.000 kr på et par højttalere. Eller er det kun mig der har sådan en mor ?

Selve vinduet og spillerhandlerne er der vist skrevet rigeligt om. (Er faktisk ret godt tilfreds) En ting jeg dog har bidt mærke i er CV's rolle i det her. Jeg har simpelthen ikke store roser nok til den mand. Altså man kan være enig eller uenig i strategien som han følger. Det er helt fair. Men hans behandling og omtale af samtlige spillere i truppen, hvad enten de er i truppen eller de er på vej ud, så er det altid med den største respekt og det virkeligt fedt at høre. Vi ved alle at hverken Gammelby eller Pavlovic for den sags skyld har slået til i den grad vi havde håbet på, men CV taler dem alligevel altid op. Han har deres ryg uanset hvad og det er altså en sjældenhed i ikke bare dansk fodbold, men også i en dansk ledelseskontekst. Der er noget Hjulmandsk over ham uden øvrig sammenligning.

Så når CV dagen efter lukkedag, sætter sig ned og snakker i over en time med Nanna i en podcast, så bliver jeg helt rolig igen. For hvad var hovedbudskabet fra hans side. Vi skal følge det vi har sat igang og ikke lade os styre af hvad de andre gør. Som den mester kommunikator han er, svarer han ligeså køligt Nanna på spørgsmålet om hvornår vi kan forvente at kunne gøre som de 2 andre i tranfervinduet. "Har vi overhovedet lyst til det ? Jeg tror ikke det er vejen frem" svarer han. Og hvem ved. Måske han har en pointe. Hvad sundt er der i at udskifte et halvt hold som tilsyneladende ikke fungerer. Hvem har ansvaret for at det ikke fungerer ? Finder de nogensinde ud af det inde i PSE ? Nu starter man jo bare forfra med nyt materiale og et materiale som jeg personligt ikke kan se er meget bedre end det der var. 
Så sat på spidsen. Vil jeg helst have en klub som køber og smider væk efter godtbefindende, eller vil jeg have en klub som tror på spillerne og tror på at de kan udvikle sig i et fællesksab med holdet. Ja jeg er ikke i tvivl. Troen på mennesker, medarbejdere i en organisation er det der flytter noget i en hvilken som helst virksomhed. Det handler om så meget mere, end hvad man lige kan med en fodbold. Jeg har efterhånden oplevet det en del gange i mit arbejdsliv og det er noget af det fedste at være en del af. 
Alligevel er der jo det såkaldte fakta at 70% af fodboldresultater kan forklares med økonomi. Et fakta som jeg ikke vil bestride, men som alligevel kun kan opretholdes hvis klubberne handler nogenlunde lige klogt. Altså forstås, hvis den dominerende klub bruger pengene ringere end sine modstandere, så falder procenten som man jo skal huske på er et udtryk for en sandsynlighed. Ikke en lov. Jeg er slet ikke dygtig nok til at kunne forudsige om FC'erne har foretaget kloge valg. En ting er dog sikkert. Hvis ikke FCK vinder guld i år bliver der ballade. Jeg er sikker på at forventningerne er helt i top derinde lige nu og der skal ikke mange flopkøbs makater blandt de nye spillere, før der bliver raslet med sablerne. Heri ligger mit håb. Det er selvfølgeligt ærerligt at skulle klynge sine forhåbninger til at det går dårligt for andre, men på den anden side. Har det ikke altid været sådan ?

Jeg har virkeligt en stærk tro på at CV ved hvad han gør og at han kan levere inden for de rammer som bestyrelsen giver ham. Så i en fodbold verden hvor kontinuitet er en lige så stor mangelvare, som rejer i en rejeost, så håber jeg at CV og også NF vil være vores kontinuitet i mange år frem. Det vil være en kæmpe stor styrke for os som klub. Det er jeg slet ikke i tvivl om.

Kan slet ikke vente med at se de nye med græs under støvlerne, på vej på banen i øredøvende jubel og JUMP i højttalerne. Håber vi alle får en fed sæson.




Deltag i diskussionen




  • Fuldstændig enig !!!
    Og hvor er det dejligt, at se at vores klub endeligt har en ledelse som stille og roligt flytter os længere og længere væk fra fallittens rand.
    8 enige · 2 god kommentar

  • Joblar
  • Joblar   2. februar 2022   

  • Fantastisk skriv og tak for det - som jeg stort set er helt enig i, og det er simpelhen altid en fornøjelse at høre CV som bare er iskold i stort set alle forhold når det kommer til fodbold og Brøndby - EN FORNØJELSE.

    Jeg har egentlig samme opfattelse som CV - tror ikke på at man som klub kan fixe alting i et transfervindue, specielt ikke når man er klub i Danmark og har adgang til det spillermateriale som ser sig selv spille i Danmark, så vil der være stor usikkerhed for hvad det er man får ind. Jeg tror som CV nævner at man kan flytte meget mere i hverdagen som f.eks. hvordan trænes der, hvordan udvikler og ser man på de enkelte spillere, hvordan er træningsmiljøet og spiller gruppen, integration af MC osv., osv. - vores mesterskab tror jeg i høj grad kom i hus fordi man havde en utrolig harmonisk spillertrup og man var super fleksibel mht. hvordan man spillede samt hvordan man brugte den enkelte spiller - for på papiret havde vi jo ikke det bedste hold - så hvad man laver i hverdagen er langt vigtigere end hvordan man agere i et transfervindue, selvfølgelig sat lidt på spidsen.

    Vi har solgt et par store profiler, men specielt tilgangen af Bell hjalp personligt en del på mit humør, for ærlig talt var vi blevet en smule tynde på midtbanen, om Bell er svaret må vi jo se, men jeg er fortrøstningsfuld.

    Når dette så er skrevet, er det vel også delvist rigtigt at langt hen ad vejen spiller økonomi en væsentlig rolle for ens resultater, men der findes nu stadig talringe eksempler på klubber der har haft økonomien til rådighed, men som ikke har forvaltet denne i forhold til hvad man kunne forvente på resultatsiden (vi var vel selv et eksempel på dette i næste 16 år), husk på at FCK har ikke vundet et mesterskab de senest 2 år, og kun 4 mesterskaber de seneste 10 år, det vil jeg betragte som underperformance. Derfor tror jeg det for Brøndby handler om at gøre tingene på en anden måde som f.eks. arbejde godt i hverdagen via træning og udvikling af spillere, indefra og ud princippet, satse stenhårdt på masterclass og generelt bygge på i forhold til strategi og økonomi.

    Jeg er ganske tilfreds også efter at have sundet mig en smule ovenpå transfervinduet, og er super spændt på at se holdet vise sig frem når vi forhåbentlig snart kommer igang igen, for mig er BIF stadig med i spillet om de sjove placeringer, og jeg tror på at vi ender højere end nr. 3 - FORZA BIF.
    6 enige · 8 god kommentar

  • 19Magic64
  • 19Magic64
    Betalende bruger
      2. februar 2022   

  • Kan ikke være mere enig!

    Elsker alle de unge MC'er der ligger og bobler, og dem der er blevet solgt videre ud i verden! Det er bare en bedre historie, end at købe en 28 årig færdig spiller fra udlandet.

    Jeg har været fan siden 1991, og kan næsten ikke huske jeg har været mere rolig omkring klubbens agerende end nu!

    Tror også man skal lede længe, for at finde 2 der er mere rolige og velovervejende end CV og NF, I fucking love it..!

    9 enige · 4 god kommentar

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      2. februar 2022   

  • Mange tak for et godt skriv.
    Jeg er meget enig i dine konklusioner.

    Personligt har jeg været rolig længe.
    Inden vinduet formodede jeg at Uhre og Maxsø ville blive solgt og vi ville skifte formation. Samt at vi ville tynde ud i truppen.
    Vi har ikke et hold, som man ville være stolt af i Football Manager, men med NF på sidelinjen giver 2+2 = 5.
    Så jeg syntes vi havde hentet de nødvendige erstatninger i sommer. Og derfor så jeg alle indgående transfers som kirsebærret på toppen.

    Det eneste jeg måske er lidt skuffet over, var manglende udsigten til formationsændring. Men jeg sov også på det og blev enig med mig selv om: ‘’If it ain’t broken, don’t fix it!’’.

    Personligt forstår jeg ikke dem der råber efter forstærkninger NU hvor vi er så tæt på at kunne genvinde mesterskabet… Jeg forstår ikke, at man ønsker at kaste alle de principper over bord, som CV har kæmpet for at aligne.
    Det virker på mig som en nybegynder det vinder et heldigt Bet i rouletten og strakt går all-in for at gøre det igen. Det vil oftest resultere i store tab…

    Og hvoraf skal vi være som FCK og FCM? Hvis du går i andres fodspor kommer du aldrig foran.
    Hvis FCK misser Europa ét år, begynder deres økonomiske grundlag at vakle…
    ‘’Men nu er vi jo bare FCN 2.0!’’. Det synes jeg bestemt ikke. FCN er ligeglad med mesterskabet. De vil bare klare sig ok, og lade deres talenter shine, så de kan cashe in. Bare fordi vi også satser på talenter, betyder det ikke, at vi vil kopiere FCN. Vi ønsker at vores egne MC spillere skal udvikle sig til fuldt flyvefærdige spillere, inden de skal id og erobre verden. De skal ikke bare være ‘endnu et talent’.

    Så jeg er også meget tryg ved CV. Endelig bliver der gjort, hvad man siger man vil gøre.
    9 enige · 3 god kommentar

---

  • Rigtig godt skrevet indlæg, herunder også kommentarene. Jeg er enig!
    4 enige · 2 god kommentar

  • Saesonkort
  • Saesonkort
    Betalende bruger
    Top kommentator
    Top enige
      2. februar 2022   

  • Den her debat er 3point, når det er bedst! Begavet indlæg og begavet svar!

    Personligt vokser det også på mig, efter en god nats søvn. De første 5 kampe efter pausen bliver definerende for denne sæson, men ikke den næste. Fremtidens nøglespillere er på lange kontrakter, MasterClass et overflødighedshorn af talent og vores tålmodighed større end før. Fremtiden er lys for Brøndby og jeg har igen købt aktier i selskabet.
    13 enige · 6 god kommentar

  • Et dejligt oplæg at sidde og læse, ikke fordi det lægger så meget op til debat måske, men fordi det er nogle relevante refleksioner, som jeg tror repræsenterer mange af os. Tak til @HvorliggerColding for dette skriv.

    Personligt var jeg helt vild med CVs kommentar som nævnes i teksten her, hvor han stiller det retoriske spørgsmål, om vi gerne vil gå købebonanza ligesom FCx. I det øjeblik tror jeg han fik kommunikeret ud hvordan han tænker, og derigennem tror jeg han opnår en større accept af hans/klubbens beslutninger. Det var elegant af CV.

    Jeg vil også gerne rose jer andre for svarene her i tråden. Det er en fornøjelse at læse fra sine medfans. @Joblar, specielt dit indlæg er virkelig klasse.
    6 enige · 4 god kommentar
     
    • Joblar
    • Joblar   2. februar 2022   

    • @Christian Brøndbyman jeg takker, det hjælper altid som skribenten til dette indlæg siger - hvis man lige sunder sig, tager en dyb indåndning og sover et par dage.
      3 enige · 3 god kommentar

  • Uche
  • Uche   2. februar 2022   

  • Et super indlæg, som jeg selvfølgelig er enig i, tråden er lige så saglig. Man kunne ønske at alle indlæg og debatter var på samme høje niveau, så ville selv jeg tiltage mere i debatterne. Med håbet om at 2'den halvleg af sæsonen bliver lige så god eller bedre end 1'ste halvleg.
    2 enige · 4 god kommentar

---

  • Jeg er meget enig i det du skriver og det meste når det kommer til CV. Spørgsmålet om vi vil derhen som de andre FC klubber må jo være et stort JA, selvom jeg forstår grunden til ikke at sige det offentligt. Vil vi nogensinde kunne begå os i EL eller Champions League, så er det nødvendigt vi tager nogle af de samme skridt som FC klubberne. Men jeg tror også vi er lidt på vej.

    Dog skal vi være endnu bedre til, at købe talenterne. Joe Bell virker til, at være en super signing, men de andre virker mere som potentiale i fremtiden. Når jeg siger bedre til, at købe talenterne og at vi skal overveje, at spille med de økonomiske muskler engang imellem, så er det pågrund af en signing af Amoo, som FCK har lavet.

    Hold da helt ferie. Det er jo ret vildt de har fået ham til ca. 30 millioner. Efter de salg vi har lavet, så havde jeg ikke haft problemer med, at bruge sådan et beløb på en spiller som ham. Der skulle vi have været modige og prøve eller i hvert fald overveje de her kæmpe talenter i fremtiden. Han er kun 19 år og udfra hans mange Youtube klips, så bliver han en spiller som kommer til at skabe kæmpe problemer for resten af Superligaen og FCK er ret sikre på et salg på over 100 millioner om et par år.

    Der er jeg squ lidt misundelig og frygter, at han bliver et ret stort problem for os og de andre i ligaen. Men ellers er jeg ikke vildt imponeret af deres signings, heller ikke FCM's. Som du dog skriver, så kræver det at helt nyt hold skal lære at spille sammen og om Thorup har evnerne til det, hvilket jeg tvivler på.

    Jeg er dog meget spændt på, at se de nye spillere og håber på, at der kommer lidt live stream fra træningskampene og gerne gratis stream.
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • Chuck
    • Chuck   3. februar 2022   

    • @BrianGideon - det er jo ikke kun de 30 millioner. Han er sikkert garanteret en kæmpeløn de næste 4 år. 5 millioner om året måske?
      Og hvis korsbåndet ryger og han aldrig kommer tilbage? Så er det 50 millioner i skraldespanden.

  • preben
  • preben
    Betalende bruger
      2. februar 2022   

  • Utroligt flot, måske også fordi jeg er helt enig !!!
    2 enige · 2 god kommentar

  • mp80
  • mp80   2. februar 2022   

  • CV har flere gange udtalt man vil styrke truppen, i dette vindue har man hentet Aleves, Bell og Carl, ikke ligefrem navne der giver meget optimisme. Udefra hvad man kan læse om Bell, kunne han godt vise sig at være en god investering, de to andre er jeg mere forbeholdende overfor.Synes prisen for Alves virker alt for høj.

    Den største udfordring er angrebet, man har sagt farvel til Uhre og det kan være svært at se lige pt, hvem der står foran at udfylde den rolle. Hedlund har igennem hele perioden i Brøndby været elendig foran mål, så tvivler på det bliver ham, Divkovic kunne godt får et gennembrud, men det vil kræve flere indlæg fra siderne, her tror jeg en ændring i spillestilen vil være optimal, så man rykker Hedlund ud som højre wing/kant og Carl til Venstre med Divkovic centralt i angrebet. Der kommer ikke nok fra de to wingbacks.

    Der venter stadig et oprydningsarbejde i truppen og nogle forlængelser på specielt u17 og venter.

    5 enige · 4 god kommentar
     
    • 19Magic64
    • 19Magic64
      Betalende bruger
        2. februar 2022   

    • @mp80 Kunne være spændende en dag at høre, hvad du glæder dig over i Brøndby...
      6 enige · 3 god kommentar

  • Zutcorp
  • Zutcorp
    Betalende bruger
      2. februar 2022   

  • Helt enig.

    Vi er simpelthen nødt til at gøre noget andet end FCM og FCK. De har flere penge, så gør vi det samme, bliver vi det samme - bare dårligere. Gad jeg godt vi havde penge til at forgylde Uhre og Maxsø og den slags, jo da!

    Men når vi ikke har, skal vi kunne tilbyde spillerne noget andet!

    4 enige · 2 god kommentar

---

  • Kramer
  • Kramer
    Betalende bruger
      2. februar 2022   

  • Godt indlæg!
    Vi er i slutningen af en meget lang økonomisk optur, som utvivlsomt løber ind i nedkøling før eller siden. Den optur har også sat sig i priserne på fodboldtransfers, og når nedturen kommer, så rammer det også fodbolden, i sær det bløde mellemmarked. Forventer ikke 10 år mere med fuld gas på ballonen, og der sætter jeg pris på Klubbens nuværende strategi, fremfor fuld eksponering, som i FC1 og FC2.
    2 enige
     
    • @Kramer Jo da. Det bliver ikke mindre priser i fremtiden. Det er helt andre aspekter end spillerværdi som har indvirkning på den slags. Inflation og reklame/TV penge vil forblive høje. Ting koster nu engang det de gør og intet bliver billigere. Så i virkeligheden bliver de dårligere spillere også dyrere. Der kommer snart nok nærmere en tid, hvor de fleste til 3 millioner kommer op i et prisleje på 5-8 stk.

    Se 1 flere kommentarer

  • Vel talt. Respekt.

  • ZnapZ
  • ZnapZ
    Betalende bruger
      3. februar 2022   

  • Du rammer så meget rigtigt. Og hvor var det forfriskende at høre CV. Jeg mener seriøst vi har det bedste midterforsvar i Superligaen. Alle 3 spillere der, er i top 10 over centrale forsvare(Alves, Hegg, Max). Midtbane er som jeg ser det styrket, samt gjort mere fleksibel. Og så gøres der plads til talenterne med 5 yderligere afgange ud over de 2 startere. Det er et klasse vindue. Og kan vi finde angrebet. Så er vi meget længere end for et år siden, hvor vi førte Superligaen. Vi viser vi vil/kan sælge. Vi henter/bruger talenter. Vi ligger med om guldkampen. Sgu langt tid siden jeg har været så glad(start 2000'er).
    Som CV også siger ja der er brug for de mange kampe spillere(erfaring). Men vi har det(Mikkelsen, Hedlund, Maxsø etc.). Vi kan godt.
    Guld til Brøndby IF og ikke til en football club.
    4 enige · 2 god kommentar

  • mimor1
  • mimor1   3. februar 2022   

  • Rigtig god artikel og godt argumenteret. Havde det selv sådan at jeg lige skulle sove på det.
    En ting undrede mig dog voldsomt. CV udtaler at det med de høje salg og store indkøb, kan han ikke sig selv i. Det forstår jeg slet ikke
     
    • @mimor1
      Det er et skud, men jeg tror han refererer til mængden af transfers de 2 FC klubber har lavet. Altså det her køb og smid væk hvis det ikke duer. Beløbene vi henter spillere for fremover tror jeg sagtens kan stige. Tror bare at spillerne fortsat vil unge og i eller anden grad skandinaviske.
      2 enige

    Se 2 flere kommentarer

---

  • loejf
  • loejf   4. februar 2022   

  • Thumps up
    CV thumps up
    Niller thumps up
    Det er den rigtige vej vi går, jublen fra tribunerne når en af vores nye unge kommer ind siger alt.
    2 enige · 1 god kommentar

  • 5chmidt
  • 5chmidt
    Betalende bruger
      5. februar 2022   

  • Hvor er det befriende at læse dette positive, reflekterende og overvejede indlæg og reaktionerne på det.
    Ikke noget negative hofteskud og sure transfervindue ikke bestået.
    Salgene gav alle mening, selvom nogle var lidt svære at sluge og købene ser ud til at kunne leve op til forventningerne, selv om det først for alvor kan vurderes om et par måneder.
    Min kupon med 100 kroner på Brøndbymesterskab til odds 40 bliver der passet på lidt endnu
    2 enige · 1 god kommentar





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner