-
Søg
-
Log ind
-
Opret bruger
Jeg blev nysgerrig over, hvordan vores pointsnit i den seneste sæson egentlig var sammenlignet med de øvrige 43 sæsoner, hvor Brøndby har spillet i bedste division. Derfor lavede jeg nedenstående liste og tænkte jeg ville dele den her, hvis andre måske også synes, den kunne være interessant.
2024-sæsonen var målt på pointsnit den 17. bedste sæson ud af de 43. Trods alt et pænt fremskridt i forhold til 2023-sæsonen, der var vores fjerdedårligste nogensinde målt på pointsnit. Er der ellers noget, der overrasker jer eller springer i øjnene på listen?
(Disclaimer: For nemheds skyld har jeg talt sejre som 3 point i alle sæsoner på listen, selv om man egentlig kun fik 2 point for en sejr i 1980'erne. Til gengæld har jeg ikke taget højde for de forskellige ligastrukturer, selv om det selvfølgelig betyder en del for pointsnittet, om der er 12 eller 16 hold i ligaen, og om man spiller mod de andre tophold 2, 3 eller 4 gange på en sæson. Det gør egentlig det bare endnu mere imponerende, at 2018-sæsonen endte med det fjerdehøjeste pointsnit nogensinde, selv om det ulykkeligvis kun endte med sølv den sæson).
POINTSNIT PER SÆSON:
1) 2,65 point (guld) - 1987
2) 2,30 point (guld) - 1998
3) 2,27 point (guld) - 1990
4) 2,25 point (sølv) - 2018
5) 2,19 point (guld) - 1988
6) 2,12 point (sølv) - 1989
6) 2,12 point (sølv) - 1986
8) 2,09 point (guld) - 2005
8) 2,09 point (guld) - 2002
10) 2,06 point (guld) - 1997
10) 2,06 point (bronze) - 2009
12) 2,03 point (guld) - 1996
12) 2,03 point (sølv) - 2006
12) 2,03 point (sølv) - 2004
15) 2,00 point (guld) - 1991
16) 1,97 point (guld) - 1985
17) 1,94 point (sølv) - 2024
18) 1,91 point (guld) - 2021
19) 1,88 point (sølv) - 1995
20) 1,85 point (sølv) - 1999
21) 1,76 point (sølv) - 2001
22) 1,72 point (sølv) - 2017
23) 1,70 point (sølv) - 2003
24) 1,69 point (bronze) - 1993
25) 1,67 point (bronze) - 2015
26) 1,67 point (4.plads) - 1984
27) 1,64 point (sølv) - 2000
27) 1,64 point (4.plads) - 2016
29) 1,63 point (4.plads) - 1983
30) 1,60 point (4.plads) - 1982
31) 1,58 point (bronze) - 2010
31) 1,58 point (4.plads) - 2014
33) 1,56 point (bronze) - 1994
33) 1,56 point (4.plads) - 2020
35) 1,55 point (bronze) - 2011
36) 1,50 point (4.plads) - 2022
37) 1,48 point (6.plads) - 2007
38) 1,44 point (4.plads) - 2019
38) 1,44 point (7.plads) - 1992
40) 1,38 point (5.plads) - 2023
41) 1,30 point (8.plads) - 2008
42) 1,18 point (9.plads) - 2013
43) 1,09 point (9.plads) - 2012
Deltag i diskussionen
RommeTilPhiriOgSå 12. juni 2024
Tak for en cool oversigt, og lad os krydse fingre for bedre tider. Og nice du selv er opmærksom på forskellene angående ligastrukturer, antal hold i ligaen og deslignende.
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
12. juni 2024
En ting er det 4 højeste point snit og vi vandt pokalen med ham. Men så spillede han en form for fodbold, som de fleste af os elskede, går man længere ned, så indtager sjovt nok en top 10 på listen nemlig 8 pladsen i 2005 under Laudrup, som også stod for fed fodbold, under ham endte vi udover guld og var i en pokal finale, siger lidt om de to trænere, som ikke kun bidragede med fed fodbold, men også højt point gennemsnit i deres bedste sæson.
RedRegnskovene
Betalende bruger
12. juni 2024
Sarikaya 12. juni 2024
FCN havde et snit på 1,81
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
12. juni 2024
Ja og under NF og Jesper S sæson i 2023 fik vi kun 1.38 point i snit, som 4 dårligste nogensinde, det var vidst ikke gået i denne sæson eller den sæson med pokal og sølv under Zorniger med 4 højeste snit nogensinde. I 2019 sæson gik vi endda i pokal finalen FYI
TheBadBoy 13. juni 2024
RommeTilPhiriOgSå 13. juni 2024
Kramer
Betalende bruger
13. juni 2024
RommeTilPhiriOgSå 13. juni 2024
Vi har haft den fornødne kvalitet og det nødvendige held til, at én halvleg på sådan et niveau som oftest var nok til, at stå med de 3 point til slut. Eller som minimum med det ene, hvis vi havde os en off day.
Får vi handlet rigtigt ind, hentet nogle alternativer til Ohi, Wass, Divkovic, når de ikke lige rammer deres niveau og så vidt muligt holder sammen på stammen af holdet og får Alves tilbage igen, så ser jeg os bestemt som seriøs contenter igen i den kommende sæson.
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
13. juni 2024
Forskellen er Zorniger gjorde det for et LANGT MINDRE budget,end de spillere Jesper har at gøre godt med.
Hvilken halvleg under Jesper er det du har nydt? Du skriver spillestilen var for ensformig under Zorniger men nydt Jespers spillestil foregående sæson, som du så ikke mener er ensformet?
Jeg kan ikke huske EN eneste kamp under Jesper endnu, hvor jeg har været blæst bagover i alle 90 minutter, det husker jeg til gengæld i rigtig mange kampe under Zorniger og Laudrup.
Husk vores spillerbudgettet har ALDRIG været så højt som det er nu, så kan fans også godt tillade os at stille visse krav. Kom det an på titler og mesterskaber, som en tidligere skrev til mig herinde var det vigtigste for ham, så skulle vi have vundet på sidste spilledag. Det er ikke sådan vi har spillet 90 minutter fed fodbold i en hel kamp, i de snart 1,5 år Jesper har været træner for den dyreste trup i mands minde. Det synes jeg godt man kan stille ? ved
RommeTilPhiriOgSå 13. juni 2024
Ja, vores spillerbudget er større end det nogensinde har været, men det samme er vores konkurrenters. Og inflationen i fodbold betyder, at en varer/spiller (Rasmussen, Vallys fx.) til 22,5 mil i 2023, nok havde kostet en 15-17 millioner i 2017/2018.
Under Zorniger i 2017/2018 var spillerbudgeterne for fck, fcm og os følgende:
Fck: 135 mil
Fcm: 75 mil
Os: 75 mil
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fra-75-til-130-millioner-kroner-hvad-bruger-din-superliga-klub-paa-spillere<br />
I den netop overståede sæson var de anslåede budgetter således:
fck: 230 mil
Fcm: 160 mil
Os: 120 mil
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/millionaer-fest-se-superligaens-spillerbudgetter<br />
Så ja, vi har flere penge mellem hænderne, end vi nogensinde har haft. Men vores konkurrenter har omvendt øget afstanden til os med hhv. 50 mil og 40 mil, ligeså vel som spillere er blevet mærkbart dyrere siden 17/18.
Så det er fint, at vi har fået os en lønforhøjelse, men når 'brød' så samtidig er steget absurd meget i værdi på de 6-7 år, så giver det jo lidt sig selv, at hvis ikke vi fik den lønforhøjelse, så ville vi ikke have råd til brød, men kun til krummer. Lige pt. spiser vi brød. Vores nærmeste konkurrenter spiser steak. Så med tanke på, at afstanden til fck og fcm er blevet endnu større nu, end den var under Zorniger, så er det om noget endnu mere imponerende, at Jesper + stab var én enkelt kamp fra, at hive guldet hjem. Hans forudsætninger er ikke bedre end Zornigers var, når konkurrencen samtidig er blevet skærpet markant. Snarere tværtimod.
Kramer
Betalende bruger
13. juni 2024
Spøg til side ;-) Jeg synes helt oprigtigt, at spillet under JS har mere perspektiv og selvom jeg også var vild med AZ, så synes jeg JSs spillestil er mere tidssvarende.
Din reference til spillerbudgettet giver ikke mening for mig. Hvad er det du sammenligner med?
I følge Tipsbladet er Brøndbys budget steget med 60% fra sæsonen 2018 til 2024. Tilsvarende er FCC steget med 69%, AGF med 75%, FCM med 113%, og FCN med svimlende 185%.
Så hvis du virkelig vil sammenligne æbler med pærer, så er vores 2.plads i år en større bedrift end i 2018, ud fra din kalkule at budget er lig med placering og konkurrence.
Glæder mig til næste sæson og tror på vi flytter os og er med i toppen igen. God dag til dig
Kramer
Betalende bruger
13. juni 2024
RommeTilPhiriOgSå 13. juni 2024
Jeg har dog mere end svært ved ikke at kommentere, når man bruger faktuelt forkerte oplysninger til, at fremme sin egen agenda.
Det er noget jeg selv skal blive bedre til at lade passere, for det sker utrolig ofte herinde..
Men ak ja..
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
13. juni 2024
Forskellen du skriver er ikke korrekt, vi har brugt mere i budget end det du ridser op, det var korrekt budget, men nu er det ikke altid budgetter holdes.
Inflation rykker sig ikke med så meget på 4-5 år så hvor vil du hen med det?
LJS
Betalende bruger
13. juni 2024
Om vi så vandt Champions League, om to år, så vil Jesper Sørensen aldrig blive god nok, for nogen :-)
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
13. juni 2024
Er det din fan side af Rommetilphiri du taler om : )
Du har så sandelig alt din ret til at synes vi spiller med mere perspektiv under Jesper, men ærligt ser jeg ikke spillet godt i denne sæson, jo i halvlege men bestemt ikke alle, og jeg giver dig ret i Jesper har nogen defensive kvaliteter som bestemt er gode ligesom han også har fået holdet sat godt sammen som enhed, det er absolut positivt, da man kan mærke spillerne elsker hinanden.
Når det er sagt så mener jeg spillestilen under Zorniger og Laudrup var laaaaangt mere befriende og godt.
Der har aldrig været brugt så mange penge på lønninger og indkøb af spillere som under Jesper, men forskellen er fck, fcm og fcn havde Europa så det udligner jo klart med mindre budget, dog mener jeg at vi brugt mere end det var budgetteret med og de tal fra fx fcm kan jeg ikke rigtig genkende?
Glæder mig også til kommende sæson og håber ligesom dig Jesper formår at udvikle sig og holdet mere, samt få brugt talenter langt mere fra starten af. Det er meget vigtig i min verden for at vi kan opnå den succes vi alle håber på.
Der er store talenter som vi ikke får nok ud af efter min mening, jeg er klar over Oscar efter han endelig fik lidt tid, måske ikke leveret brand kampe, men det handler meget om selvtillid og vi har jo set hans kvalitet, ligesom Noah og Clement som skal bruges rigtig pladser, men bare det med flere minutter og bygge på. Siger ikke de skal starte inde i alle kampe eller kun spille med talenter, men jeg mener man bør bruge dem langt mere end man har, jeg skrev tidligere netop med slutspillet, de kunne have måske gjort forskellen, for endnu et dårligt slutspil fra os, ja vi blev nummer 2 men kunne også været blevet nummer 1.3.4 det var marginalerne
RommeTilPhiriOgSå 13. juni 2024
Først og fremmest er det ikke 4-5 år, men 6 år. Vi snakker 17/18 til 23/24. Derudover så har primus motus for inflationen i fodbold (De absurde transfer indtægter, Saudi Arabiens indtog i moderne fodbold + Qatar/Emiraternes oprustning) hovedsageligt taget fart i den 6 årige periode..
Det er jo heller ikke tilfældigt, at 3 af verdens 4 største transfers nogensinde skete i 17/18
- Neymar til PSG i 2017
- Mbappe til PSG i 2017
- Coutinho til Barcelona i 2018
Når du så oveni i det har haft halvandet års underlig corona-sæsoner, hvor mindre klubber har blødt penge, så er der ikke noget at sige til, at inflationen i fodbold er løbet totalt af sporet.
Før 17/18 sæsonen var vores dyreste indkøb Alexander Szymanowski til 13-14 mil kr i 14/15 (Jeg vælger bevidst at undlade Aggers retur, da det ikke var en udgift for klubben, men en udgift for Jan B. - Den pris havde klubben aldrig selv kunne betale)
I dag efter sæson 23/24 har vi hentet 6 spillere til højere pris, 3 af dem til 22,5 mil hvoraf 5 af dem stadig er i vores nuværende trup og 5 af dem er hentet i enten 23 eller i 24. Kun Evjen er ikke i truppen længere og kun Vallys blev hentet i 22'.
Så jo. Så hurtigt kan inflation godt gå i fodbold.
Kramer
Betalende bruger
13. juni 2024
Og så lige en sidenote på OS. Håber også han kommer i gang igen. Desværre har han ikke været god nok i år. Alle vokser uden tvivl med spilletid, men det gør andre også, og her er der åbenbart nogen der har stået foran ham i år. Det kan der være mange grunde til. Hvis du ikke har hørt den sidste Podcast fra Den Gamle Hytte, hvor de gennemgår truppen frem mod næste sæson, så er den virkelig interessant at lytte til. Her diskuterer de også OS, både på godt og ondt. Snakken går fra, at han skal sælges, fordi han ikke er god nok, til at han skal udlejes til en anden dansk klub, for at se ham bedre an. Håber virkelig han er mere end en early bloomer.
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
13. juni 2024
Det er fint med mig, og jo jeg svare dig og du kommer ej med de reel tal for hvad der er brugt, for budgettet er jo ikke helt som I udgiver det til at være brugt
Et er hvad en klub bruger, noget andet hvad et budget ligges på.
Men nu er det jo ikke noget nyt at du altid er på banen med rommetilphiri er det og mig, så har da mine tanker der
Kramer
Betalende bruger
13. juni 2024
Tror endda jeg fik regnet FFC som 220mill. Kan nu se det er 230. Du ved, gammel og briller. Ps. Diskussionen går på kvaliteten af spillertruppen og her kigger tipsbladet specifikt på transferkroner brugt, som må være rimeligt tilgængelige tal at finde. At Brøndby så måske har brugt 56mill. kroner på håndplukket Colombiansk kaffe til direktionsgangen, det ændrer ikke noget i den her debat.
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
13. juni 2024
Kan godt se jeg ikke skulle være startet med dig igen, jeg havde lovet mig selv ikke gå ind i flere dialoger, du kommer med dit evige negative gøgl og personfnidder.
Forstår i øvrigt ikke hvorfor du har så stort behov sammen med de få andre til at skrive til og med mig, såfremt jeg er helt på månen og mener jeg fylder for meget, det er utrolig selvmodsigende. Jeg notere også du skriver nogen profiler og bringer Ohi ind der, du skriver hentes en angriber som gardering når de ikke lige rammer deres niveau, det har Ohi ikke gjort det meste af sæsonen på nær nogen enkelte kampe, så Ohi er i min verden ikke en af dem vi skal satse på til fremtidens BIF hold i startelver, han passer ikke ind i Jespers måde at spille på, tror Kvistgaarden kommer på toppen. Eller der hentes en ny kvalitets angriber, ser ikke Ohi som en del af fremtiden i BIF ikke pga han er dårlig, men pga han ikke passer ind med den måde vi spiller på.
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
13. juni 2024
Da du var hoppet af tråden og vi stoppede den der så skal jeg ikke svare dig yderligere, eller gå ind på links der ikke virker.
Kramer
Betalende bruger
13. juni 2024
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fra-75-til-130-millioner-kroner-hvad-bruger-din-superliga-klub-paa-spillere<br />
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/lige-nu-er-de-superligaens-transferkonger<br />
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
13. juni 2024
Jeg har kun fået beskeder fra dig når rommetilphiri er på, så har bestemt mine forbehold med få af jer, heriblandt dig.
Læser ikke jeres beskeder i denne tråd, du ønskede ikke skrive mere, men har efterfølgende sendt mig flere beskeder, så derfor lukker jeg ned her.
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
13. juni 2024
Skal vi blive enige om en ting, manden har det højeste spillerbudget der er købt ind af spillere nogensinde.
Han har endnu ikke vundet en pokal, bare så vi er enige, vi er nogen der også kan se plusser, men bestemt også minusser.
Jer der kun ser plusser uden at se minusser, vælger komme med nedladende kommentar om os andre, da vi måske ikke lige deler jeres holdning, om hvor god Jesper egentlig er.
Kramer
Betalende bruger
13. juni 2024
Kramer
Betalende bruger
13. juni 2024
GARFIELD
Top kommentator
Top gode
Top enige
13. juni 2024
Er ikke et sekund i tvivl om du har min en mere og sjovt du altid er på banen når rommetilphiri også er det mod mig
Man skal da ikke være professor for regne ud når du i en tråd på 21 kommentar får likes indenfor 1 minut af anden bruger
Så ja du har anden profil derfor svare dig ikke og ret sikker på ved hvilken anden du også er.
Det er ikke første gang med dig og altid når rommetilphiri er på
Fortæl mig hvordan en person kan nå læse 21 kommentar og kun efter 1 minut like begge dine indlæg så ja ved du har en anden profil, så derfor svare dig heller ikke her eller fremover
Kramer
Betalende bruger
13. juni 2024
RommeTilPhiriOgSå 13. juni 2024
At du ikke ser ud til at kunne gennemskue, hvorfor Jesper Sørensen ikke har bedre forudsætninger end Zorniger havde, selvom han beløbsmæssigt har haft et større transfer-budget, det har intet med person-fnidder at gøre.
Vi er to brugere, der på en pædagogisk og rolig måde forsøger at forklare dig, hvordan økonomi fungerer. Du anfægter de beløb vi angiver, kalder dem ukorrekte og forkerte, men formår stadig ikke at forklare, hvad det rigtige beløb i givet fald så er, hvad de ekstra penge er brugt på eller for den sags skyld dokumentere din påstand.
Det er som om, at du ikke ejer evnen til, at kunne tage fejl. Som om der er en enorm skam i, at tage fejl. For de gange hvor, at det ikke er subjektive holdninger (Diskussion om pyroteknik, Ohi's niveau eller mangel på samme, om talenterne skulle bruges mere, nu hvor vi var så tæt på), men faktisk handler om objektivt tilgængelige faktaer, som fx. spillerbudgetters størrelse eller hvem der var træner, da vi blev ydmyget 0-4 på Riisvangen af Aarhus Fremad, der vælger du enten helt at stoppe med at svare, når du indser, at du tager fejl. Eller også som nu, tager du det som et personligt angreb, kommer med konspirationer om, at brugere rotter sig sammen eller er samme person bag begge anonyme kontoer.
Der er ikke nogen skam i, at tage fejl. Jeg har fx. taget fejl, da jeg sagde efter 2-1 sejren i Viborg, at Sebulonsen skal have spillet sin sidste kamp for os og at han bør sendes tilbage til Norge. Jeg har også taget fejl, da jeg så Lauritsen som en klar forstærkning til vores trup, da vi hentede ham i sin tid. Og heldigvis tog jeg også fejl, da jeg tvivlede på, om Vallys' havde hjertet og motivationen til, at spille for os, nu hvor han havde udtalt, at fck var dér han helst ville spille og at parken er det smukkeste stadion i Danmark. Og der har sikkert været massere af andre gange, hvor jeg også har taget fejl eller ramt ved siden af.
Vis nu for pokker, at du er en voksen, moden mand på 50-60+ med livserfaring, der kan indrømme at du tager fejl i ny og næ. Det er der sgu ikke noget galt i, men der er sgu noget galt i ikke at kunne indrømme, når man ikke har ret.
LJS
Betalende bruger
13. juni 2024
Kan da afsløre at jeg bl.a har liked nogle af Kramers indlæg.
Og det har jeg bestemt intet problem i at indrømme.
Synes han har en sober, indsigtsfuld og respektfuld måde at debattere på.
Og hvis jeg er enig med ham, trykker jeg gerne enig og/eller god.
Det gør du vel også selv, med brugere, som du er enige med.
Så hvad er problemet.
TheBadBoy 13. juni 2024
Kramer
Betalende bruger
13. juni 2024
niear960 14. juni 2024
Glem ham, han skriver at holdet har stået i stampe, intet er mere forkert der har jo været en vild udvikling som har givet BIF sølv og Europa, Garfield er umuglig at snakke fodbold med
RedRegnskovene
Betalende bruger
15. juni 2024
RedRegnskovene
Betalende bruger
15. juni 2024
RommeTilPhiriOgSå 15. juni 2024
Håber at du forstod meningen uanset.
RedRegnskovene
Betalende bruger
15. juni 2024
RedRegnskovene
Betalende bruger
15. juni 2024
Rasmus Stephansen
Betalende bruger
Top debattør
Top gode
13. juni 2024
---