Fodbold live resultater




Skal vi have reserve hold i divisionerne ?

Skrevet af GARFIELD, 22. september 2024

Hvad er jeres holdning til om vores U19 og reserve spillere, kan spille i 1 Diviision eller i en af de andre divisioner? 


For at vi kan udvikle de spillere bedre, ved at have et andethold i for eksempel NordicBet Ligaen - en model, vi ser i andre lande.
 

Det vil give en udvikling mellem U19-fodbold og Superligaen for de største talenter, der kan have problemer med at tage det store skridt og give dem mere hår på brystet.


Vi taler i de dage om Oscar ikke havde udviklet sig nok, der er der så forskellige meninger om årsagerne til dette er.
 

Men kunne man holde på de helt store talenter længere i klubberne, eller udvikle dem før, ved at have adgang til divisionerne med et andet andet, der er mange muligheder, hvad er jeres holdning til dette?

 

Omkring vi kunne få adgang til 1,2,3 division for vores reserve hold ?

 

Man kunne måske udvide 1,2,3 division med flere hold for kunne plads til alle, så det ikke vil koste de andre hold, med den tilgang, og så kan man ikke rykke op fra Nordic Bet og have 2 superliga hold. Men med mulighed for at rykke op fra division til division, mener så det skulle udvides så flere hold rykket op, så det ikke vil koste de mindre klubber, der er mange muligheder.

 

Problemet er også man måske har venskabs klubber, som man kan have interesse i at hjælpe eller få rykket op




Deltag i diskussionen




  • GARFIELD
  • GARFIELD
    Top kommentator
    Top gode
    Top enige
      22. september 2024   

  • Personligt er jeg ikke for den løsning selvom klubber som fc og vores egen klub vil have stor gavn af det

    Men det vil skabe endnu større afstand mellem de bedste og dårligste i superligaen, som har pengene til købe talenter ogj have en god bred reserve trup

    Så jeg er klart modstander af den snak der pt er med det, og vil også ødelægge noget af det for de hold i divisionerne og charmen med de kampe

    Så for mig er det klart NEJ TAK. Egoistisk ville det måske være ja men synes det vil ødelægge meget for divisions klubberne og igen ville pengene for alt for meget betydning. Jeg nyder se division lokal fodbold der er noget charme over det og gode pølser :)) lidt som engelske mindre rækker, de fans der kommer der har helt anden kærlighed end dem der sidder i store rige klubber. United i gamle dage hvor priserne var ikke så dyre havde fed stemning i dag er det mange turister og dem der arbejder som elsker United har ikke råd til sæsonkort, det er en trist udvikling for fodbolden og derfor vil jeg personlig være modstander af få reserve hold i divisionerne
    5 enige · 2 god kommentar
     
    • Uka
    • Uka
      Betalende bruger
        22. september 2024   

    • @GARFIELD Jeg er helt enig med dig.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

  • Jeg synes det vil være et tilbageskridt for dansk fodbold, da det vil ødelægge fx. 1. div. Lad os sige to-tre klubber fra SL har så stor og stærk en trup, at de slutter 1,2 og 3 i 1. div., så står man i den situation, at det er nr. 4, som rykker op. Charmen vil simpelthen forsvinde, man kan også komme i de situationer, at reserveholdene stille med meget stærke hold den ene uge og et hold med mere eller mindre uprøvede spillere den næste, det kan ende med at sende nogle hold ud, som bare var uheldige med at møde reserveholdene på det forkerte tidspunkt.

    Så ser jeg hellere man udlejer talenter til klubber i 1. div., og så kan de konkurrere på mere fair vilkår og kun skifte, når vinduet er åbnet.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        22. september 2024   

    • @olemartin.dk

      Jeg er meget enig og mange af divisions klubberne har nemlig meget det vi fans i BIF elsker charmen ved

      Gode pølser :))) joke men frivillige bakker op, lokale og andre firmaer støtter op om klubben

      Samt er der bare generelt noget over de lavere rækker som ikke må forsvinde. Det er det for mig der også holder det gode ved fodbold fortsat i live

      Som engelske divisions klubber arbejdere der har råd til kampene og sku sindssyg stemning mange de tilskuerne er til United kampene er turister, sponsorer eller folk der ikke vil give deres højre arm for at se deres hold

      Det er blevet for dyrt for de almindelige og sku tit dem der viser den ægte kærlighed til en klub
      1 enig · 1 god kommentar

  • TZAR
  • TZAR
    Betalende bruger
      22. september 2024   

  • Interessant og relevant problemstilling. Jeg synes der er argumenter både for og imod, men måske der kan findes en model, som (nogenlunde) tilgodeser de to væsentlige formål: 1. spillerudvikling og 2. Bevare noget af charmen ved “lokalfodbold”. For spillernes udvikling vil det helt sikkert være en fordel at blive udfordret i divisionerne fremfor kun at spille U19 bold. Måske en model kunne være, at SL klubberne kan have reservehold med i 1. div, men at disses resultater mod de “rigtige” divisionsklubber ikke tæller med i stillingen. Derved kommer man i hvertfald uden om problemstillingen med at det kan være meget forskellige reservehold, som SL klubberne stiller med fra uge til uge, som Ole Martin er inde på. Den sværeste transition er fra U19 og op i en SL trup, og for spillernes vedkommende er jeg ikke i tvivl om, at de vil blive bedre rustet til denne svære transition, hvis de har spillet 1. div bold og ikke kun U19.
    2 enige · 2 god kommentar
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        22. september 2024   

    • @TZAR

      Meget enig, vigtigt man bevare charmen ved lokal fodbold og at divisions klubberne ikke stilles ringere.

      Tror det vil ødelægges med reserve hold i divisionerne, og vil kun gavne dem med størst budgetter.

      Så også de mindre superliga klubber vil det koste for
      1 enig · 1 god kommentar
     
    • @TZAR Ja det må være muligt at strikke en turneringsstruktur sammen der bliver en både og løsning og ikke en enten eller løsning.

      Du kommer med et glimrende forslag til en ny model og der er mange andre parametre man kan skrue på

      1 ) Superligareserverne får kun 2 point ved sejr.
      2 ) Superligareserverne spiller efter et handicapsystem som man kender fra Golf sporten.
      3 ) Superligaklubberne har færre indskiftninger.

      Og der er helt sikker mange andre håndtag man kan dreje på.

      Jeg hælder mest til en model der bevarer charmen ved lokalbold og øger konkurrencen for de bedste talenter og jeg tror en blandet turnering a la det TZAR forslår vil være godt for alle og meget let og hurtigt at implementerer
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 1 flere kommentarer

  • Jensen
  • Jensen
    Betalende bruger
      22. september 2024   

  • Det er en interesant debat det er gået igang.
    For hvor dansk fodbold skal rykke sig, skal vi have de unge spillere matchet på et højere niveau, tidligere.

    Men jeg er enig med andre i, at det kan skævvride divisionerne, hvis der kommer alt for stærke reservehold der ned.

    Problemet med den nuværende reserveholdsliga er, for mig, at den ikke er konstant nok. Det er alt for få kampe og niveauet svinger for meget. Det heder future cup, men sidste gang stillede vi med en målmand på 41år. Det er der ikke meget future i…

    Jeg tænkte, om man kunne lave en parallel liga, til superligaen (og måske også 1. Div.). Så vores reservehold F.eks skulle møde Silkeborg i morgen, dagen efter superligakampen. Og kampe kunne ikke aflyses, fordi det måtte passe dårligt, for så bliver man taberdømt.
    Og for at sikre, at det ikke blev en skraldespandsliga, kunne man sætte penge point til superligaholdet på spil. Enten pr. kamp eller ved sæsonafslutning.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        22. september 2024   

    • @Jensen

      Lidt som man gør med CL U19 hold ?

      Bare i reserve liga i en forbedret version end nuværende formel
     
    • TZAR
    • TZAR
      Betalende bruger
        22. september 2024   

    • @Jensen ifht spillerudvikling tror jeg mest på en blandet liga med både reservehold og 1. div hold, men der er sikkert også andre muligheder. Det helt afgørende ifht spillerudviklingen er at få matchet de største talenter bedre - jeg er helt enig i at det nuværende setup med “future cup” slet ikke fungerer.
      1 enig · 1 god kommentar

    Se 2 flere kommentarer

---

  • Sunderland
  • Sunderland
    Top debattør
      22. september 2024   

  • God ide med 2.holdet i 1.division på sigt, som en mulighed.Men 2.holdet skal gøre sige fortjent til det, det vil kræve en del oprykninger, men jo hvis 2.holdet er godt nok så jo….
    1 god kommentar
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        22. september 2024   

    • @Sunderland

      Skal man udvide divisionerne, noget som jeg også ser kan blive et problem grundet budget

      Er måske 4-6 superliga pludselig vil have hold i 1 division vil det ikke gøre at man mister lidt af charmen ved de mindre rækker.

    Se 2 flere kommentarer

  • magnuto
  • magnuto   22. september 2024   

  • Jeg syntes at kunne huske at vi tilbage i tiden måtte have vores reserve spiller på 2 holdet, altså over hos amatørafdeling? Er det mig der husker helt forkert? Og så mener jeg at de måtte spille sig op til Danmarks serien eller sådan noget, hvis man gik tilbage til den model, så ville de unge kunne blive testet mod voksne, men uden at det måske ødelage helt så meget?

    Hvad gør man i udlandet? Det kan vel ikke alene være et dansk problem?

    Jeg er nok mest til at vi på en eller anden måde får en struktur op hvor vi er sikre på at vi kan få minutter i benene hos vores unge spiller og også vores reserver, alle de forsøg der er lavet hidtil har ikke virkeret, så et eller andet skal der gøres.
    2 god kommentar

  • Bjarke
  • Bjarke   22. september 2024   

  • Jeg ser hellere at der laves en international u19 turnering i Norden med de bedste hold.
    1 god kommentar
     
    • GARFIELD
    • GARFIELD
      Top kommentator
      Top gode
      Top enige
        22. september 2024   

    • @Bjarke

      Vil det ikke skabe afstand fra de bedre superliga hold til dem med mindre budgetter

      Tænker ikke gratis at rejse rundt for et helt hold og det der skal med.

      Samt får man kun udviklet de unge men ikke reserve spillerne som fx en ung polak som eks

    Se 2 flere kommentarer





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner