Fodbold live resultater




Spørgsmål til Kasper Pedersbæk

Skrevet af NewY, 5 dage siden

Du har skrevet i en tidligere artikel at det ikke løser noget at fyre træneren, så spørgsmålet til dig er så : hvilke problemer løses ved  at beholde ham ??




Deltag i diskussionen




  • få nu det blodtryk ned. ja det var skidt igen igen idag. og at man giver guld til GF på Brøndby Stadion. vi må være ærlige. vi kan kun gamble. fortsæt med Cooper og giv ham et vindue mere, og håbe det hele ændre sig. eller smide ham på porten, sammen med en stor træner-stab og så starte helt forfra, og igen håbe det går godt. i begge tilfælde gambler vi. Måske er vi igang med det store reset, og det tager bare mere tid end hvad vi forventede
    9 enige · 5 god kommentar
     
    • @TheBadBoy Ja vi er i gang med det store reset - vi glemte bare træneren...
      1 enig · 1 god kommentar

  • Jeg forstår pulsen er oppe, og alle - mig selv inklusiv - er kampfrustrerede over dels at se AGF vide mesterskabet (på Brøndby Stadion) og især at Brøndby har haft så dårligt et forår.

    Du maler pointen fra omtalte artikel meget sort/hvidt op, og den debat gider jeg ærlig talt ikke tage (igen). Artiklen indeholder pointen. Der er flere nuancer end fyr ham / fyr ham ikke.

    Men hvad jeg vil sige er dog, at jeg ikke ser Cooper som det største issue lige nu. Men en trup der er sammensat dårligt, og profiler der ikke er erstattet med rettidig omhu. Så en ny SD er for mig det absolut vigtigste punkt inden vi snakker cheftræner(e).

    Vil du have en nuanceret kritik af Cooper kan du lytte til Halvrummet, hvor jeg - vil faste lyttere vide - har kritiseret waliseren for en række dispositioner, hvilket jeg gjorde allerede tidligt inde i 2026.
    6 enige · 9 god kommentar
     
    • @kasperpedersbaek jeg køber ikke helt din forklaring her med profiler der ikke er erstattet med rettidig omhu.

      For hvilke profiler er det vi taler om du mener Benjamin har ikke fået skiftet ud med rettidigt omhu, det kan kun være Noah som var der vores offensive spil ændrede sig meget

      Men vi prøvede faktisk at hente Myhre til klubben som kunne have været en fuldgod erstatning

      Men hvem er det du ellers mener, for man vidste ikke om han var solgt og synes man glide sit for at hente en kvalitets spiller ind i Myhre at det ikke lykkedes er desværre sådan nogen gange

      Hvilke profiler er det ellers du mener som vi ikke har fået erstattet godt nok?
      1 god kommentar

    Se 4 flere kommentarer

  • LJS
  • LJS
    Betalende bruger
    Top debattør
      5 dage siden   

  • Vi kan jo håbe lidt på at kopiere AGF's kunststykke, i næste sæson.
    Hvor mange havde regnet med et mesterskab, til dem, efter deres afslutning på sidste sæson ;-))
    Jeg mener stadigvæk, at Coops, og hans stab, skal have resten af året, for at bevise deres værd.
    Men vi står godtnok i en presset situation og meget vil nok også afhænge, af vores kommende sportsdirektør.
    Der venter ihvertfald vedkommende, noget af en opgave.
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @LJS AGF har været undervejs i en del år. spillet med om 3 pladsen og Bronze. spillet en pokalfinale også. så dette kommer ikke ud af ingenting. vi nok bare nød til at indse, at vi har en lang rejse foran os. om det er med eller uden Cooper, det ved jeg ikke. Men en gang Brøndby, Altid Brøndby.
      5 enige · 5 god kommentar

  • del Piero
  • del Piero
    Betalende bruger
      4 dage siden   

  • Pedersbæks analyse er i min optik korrekt. Hovedproblemet ligger et andet sted og før det bliver løst er det svært at se Brøndby få kontinuert success.

    Lige nu har vi ingen direktør, ingen sportschef, og træneren er eneste mand på broen, når der skal kommunikeres. Ejerne er gået i flyverskjul. Det jo åbenlyst uholdbart.

    Udadtil fremstår det, som om træneren har frit spil til at definere Brøndby's identitet, spillestil og kultur. Det er usundt og taktisk dumt, men i nogle tilfælde kan det kortvarigt være effektivt som chokterapi (tænk Mourinho-style eller Zorniger).

    Men i tilfældet Cooper har det mildelst talt ikke været en succes.

    Jeg kan ganske enkelt ikke se, eller forstå ud fra det træneren kommunikerer, hvad spilkonceptet er. Det bringer mig i tvivl om, hvorvidt spillerne også kæmper med at forstå, hvad det er Cooper ønsker de skal gøre inde på banen. Udover at udvise big-club-mentality.

    Jeg er derfor spændt på at se, hvad der sker hvis (i praksis når) vi bliver sidst i top6 og misser Europa. Ønsker Cooper så overhovedet at blive?
    2 enige · 5 god kommentar

---

  • NewY
  • NewY   4 dage siden   

  • Jeg er ganske chokeret over hvor mange der holder hånden under Cooper, i kritiserer rask væk og berettiget GHF men snakker meget lidt om Schmedes og hans uduelige købmandskab og endnu mindre om Cooper der er en af de ringest præsterende trænere i Brøndbys historie.
    Kasper P du gider ikke rigtig svare på mit spørgsmål fordi vi alle er ophidset efter kampen og i vores følelsers vold, det var jeg nu ikke, er som andre snart ligeglad med hvad dette hold foretager sig på en fodboldbane, men spørgsmålet er relevant nok, for hvad er det tiden skal gøre for Cooper, hvad er det Cooper kan rette op på hvis bare han får mere tid, han har været her længe nu og har et hold der på papiret er bedre end hvad andre trænere har haft, vel og mærke trænere der har præsteret langt bedre end Cooper gør, og er trænerens arbejde ikke at få det bedste ud af det han har.
    Holdet er ringe ja men ikke så ringe som det der vises på banen, vi har for fanden vundet 2 ud af 16 kampe, så hvad er det vi løser ved at beholde Cooper, der har været i bedste fald nul procents fremgang siden han trådte ind af døren og i værste fald har der været tilbagegang .........
    mange herinde inclusive dig KP har været friske nok på at kræve fyringer tidligere så hvad er det ved Cooper der gør at I ikke, som alle andre eksperter her i landet, kræver en fyring af Cooper ?
    1 enig · 1 god kommentar
     
    • @NewY den eneste grund til at holde hånden over Cooper handler ikke om Cooper. Det handler om at der er et mønster i BIF. Vi fyrer cheftrænere i et væk. Som så i øvrigt har det med at blive en bragende succes i deres næste klub. Men fyringerne ændrer ikke på patientens helbred. BIF er stadig alvorligt syg. Helbredelsen vurderes det, ligger ikke i at der kommer en ny doktor, men at der skal bygges et nyt hospital til doktoren. Logisk nok et eller andet sted. Personligt mener jeg hverken den nuværende doktor eller hospitalet kan helbrede os. Vi er fucked sagt på godt dansk. Og vi har ikke ramt bunden endnu tror jeg. Man kan håbe GFH trækker sig og nogle meget meget rige danskere tager over. For intet udover lidt MC 1. holds eksponering fungerer i vores klub.
      3 enige · 1 god kommentar

  • Semperfi
  • Semperfi
    Betalende bruger
      4 dage siden   

  • Vi har fyret et hav af trænere de senere år - uden at noget har ændret sig væsentligt. Noget tyder på at problemet ligger et andet sted ...
    5 enige
     
    • @Semperfi Ikke enig lige nu ser vi nok ind i 6. plads dårligste placering i 10 år!
      Sæson Placering
      2024/25 3
      2023/24 2
      2022/23 5
      2021/22 4
      2020/21 1
      2019/20 4
      2018/19 4
      2017/18 2
      2016/17 3
      2015/16 4

      Hvilket giver en gennemsnit placering som 3,2, hvilket svarer til budget sådan cirka.

      Cooper har vist at være på niveau med René Meulensteen. Klubben er syg, og jeg er god - bare ikke god nok! De to dårligste trænere i Brøndbys i historie for mig.

    Se 2 flere kommentarer
     
    • @Semperfi helt enig man skulle nok overveje at skifte ud længere oppe i systemet, mon ikke problemet i virkeligheden skal findes der, og ja det er nok naivt at tro det sker.

  • Er der nogen der har en ide om hvad det vil koste klubben at fyre Cooper og hans assistenter Alan Tate, Ben Dawson, Henrik Hansen & Kevin Mensah - det bliver en dyr øvelse.
    1 enig
     
    • @Joblar Næ men kunne være det kun skulle briterne.
     
    • @Joblar Vi skal klynge vores håb til at Cooper går selv og tager hele sit entourage med. Ellers bliver det med statsgaranti en ekstrem dyr fyring. Han stod jo i en rigtig god forhandlingssituation da BIF lokkede. Vi gik all in på at score opad og han kunne sandsynligvis sagtens have takket ja til en andet tilbud på højere hylde. Så mon ikke han skal kompenseres ret betragteligt for en fyring......

    Se 1 flere kommentarer

  • Lasse P
  • Lasse P
    Betalende bruger
      4 dage siden   

  • De sidste år har vi haft Zorniger, Frederiksen, Sørensen, Birk og nu Cooper som trænere. Hver træner med en ny måde/ideolog om hvordan vi skal spille. De har fået lov til at bestemme hvordan Brøndby skal spille. Det er 5 gange Brøndby har skiftet retning siden 2017. Problemet stikker dybere end om Cooper er god nok eller ej. Problemet er at klubben (ledelsen) overdrager nøglerne til den til enhver tid sidende træner, i stedet for at sætte sig ned, og sige nu gør vi sådan og sådan, og vi vil det og det, og vi vil det på den og den måde. Derefter hente en træner der kan stå inde for den strategi der er lagt, og når den træner skal videre, så henter vi en der kan fortsætte i det samme spor og måske ligge et lag mere på.
    Så at fyre Cooper er måske det rigtige, men det løser ikke det underliggende og langt vigtigere problem; Hvordan får vi styret klubben i en retning, så det er klubben der sætter retningen og ikke den til enhver tid sidende træner.

    Så ved jeg godt at Birk måske kun fik nøglerne til bilen, og Cooper fik nøglerne til bilen, huset og sommerhuset, men problemet er dem der giver nøglerne ud i stedet for at sætte retningen så vi på lang sigt kan få en sund og succesfuld klub.
    1 enig · 1 god kommentar

---





Støt os og bliv medlem af 3point.dks venner